|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Dec/2024 Mesaje: 2090 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 04 Dec 2022 11:04:55 Titlul subiectului: |
215121 |
|
Unul dintre autobuzele electrice Temsa Avenue Electron pe linia 19 , in Piata UTA. Poza facuta din tramvai.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
661.71 kb |
Vizualizat: |
de 2084 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 15 Mar 2023 14:14:43 Titlul subiectului: |
215854 |
|
La Arad, au intrat în circulație toate cele 10 autobuze electrice noi produse în Turcia
Primăria Arad informează că au fost puse în circulație toate cele 10 autobuze electrice achiziționate de Municipiul Arad prin proiectul „Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA și strada Ștefan cel Mare”.
Ele deservesc mai multe trasee ale Companiei de Transport Public (CTP) Arad, după cum urmează:
AR 20 CTP (9 m) – linia 41 (Piața Romană – Bujac) – schimbul II
AR 21 CTP (12 m) – linia 41 (Piața Romană – Bujac) – schimbul I
AR 22 CTP (12 m) – linia 21 (Podgoria – Faleza Sud) – schimbul I
AR 23 CTP (9 m) – linia 31 (Podgoria – Trenului) – schimbul II
AR 24 CTP (9 m) – linia 19 (UTA – Sînicolau Mic) – schimbul II
AR 25 CTP (9 m) – linia 18 (Căpitan Ignat – Piața Romană) – schimbul II
AR 26 CTP (12 m) – linia 18 (Căpitan Ignat – Piața Romană) – schimbul I
AR 27 CTP (12 m) – linia 46 (Parcul Reconcilierii – Cartier San Paolo) – schimbul I
AR 28 CTP (9 m) – linia 46 (Parcul Reconcilierii – Cartier San Paolo) – schimbul II
AR 29 CTP (12 m) – linia 19 (UTA – Sînicolau Mic) – schimbul I
Autobuze electrice produse în Turcia
Prin proiectul „Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA și strada Ștefan cel Mare”, finanțat în cadrul POR (Programului Operațional Regional 2014-2020), Primăria Arad a cumpărat 5 autobuze de capacitate medie și 5 de capacitate mică, produse în Turcia.
Cele de capacitate medie au o lungime de 12 metri, trei uși și 89 de locuri (35 pe scaune și 54 în picioare) și o autonomie de 250 km/o încărcare. Cele de capacitate mică au 9 metri, două uși, pot transporta până la 60 călători (26 pe scaune și 34 în picioare) și au o autonomie de 240 km/o încărcare.
Durata estimată de funcționare în cazul ambelor modele este de 15 ani.
Municipiul Arad continuă investițiile în înnoirea parcului Companiei de Transport Public Arad. Planurile administrației locale vizează achiziționarea prin Planul Național de Redresare și Reziliență ( PNRR ) a 12 autobuze electrice și a 4 microbuze electrice, pentru acestea din urmă obținându-se o finanțare în valoare de 1 milion de euro (detalii despre microbuzele electrice AICI).
Tot prin PNRR, Municipiul Arad a obținut peste 13 milioane de euro pentru achiziționarea a încă 6 tramvaie dublu articulate.
Sursa: https://specialarad.ro/primaria-arad-autobuze-electrice-noi-din-turcia/
Interesant cum au fost scrise în comunicat și traseele pe care circulă fiecare vehicul. Sigur că în caz de probleme situația se poate modifica.
Altfel, câteva observații legate de trasee:
- Linia 19 devine încet-încet o linie importantă și din nou cred că merită felicitați arădenii care au insistat ca graficul ei să fie suplimentat și traseul să fie prelungit la UTA, prin Piața Spitalului. Este singura linie de autobuz urban din Arad care la orele de vârf este suplimentată cu încă un vehicul, care făcea fosta linia 20, înglobată acum în 19. Mi-ar plăcea să văd un grafic chiar mai dems, poate dacă ajung și celelalte autobuze cumpărate prin PNRR;
-nu înțeleg de ce este menținut Parcul Reconcilierii ca și capăt al liniei 46, când era mult mai logic ca linia să fie prelungită la Piața Romană. Nu prea văd aceste autobuze, dar nu cred să aibă mulți călători deși se întâlnesc cu rețeaua de tramvai doar în zona pieței UTA. Traseul este lung și interesant, sper ca acum când avem autobuze pe care scrie mare linia și traseul să fie mai utilizate;
-linia 18 este, bine-nțeles, o linie temporară până vor fi finalizate lucrările la linia de tramvai pe strada Pădurii, de la Cpt Ignat până în Alfa;
- cum am scris mai sus, poate că prin aceste autobuze va crește popularitatea acestui mijloc de transport aproape inexistent în Arad, pentru simplul fapt că au un display pe care scrie mare linia și capetele. Creșterea numărului de călători este evidentă în cazul liniei 19, însă ar fi mai bine dacă ar fi suplimentată la un grafic asemeni liniei 6 de tramvai: iun vehicul la 30 de minute.
12 autobuze în plus nu prea au unde să intre doar pe traseele fantomă din oraș. Încă un schimb 31, linia scurtă 48, liniile școlare 59, 60, linia 54 cu două sau trei curse pe zi, poate o suplimentare pe 21...Și mai avem vreo câteva minibuze Isuzu relativ noi, plus autobuzele second hand apte de circulație. Ar fi poate loc de trasee noi de autobuz, dacă ar exista și șoferi. Sper să urmeze în curând și reabilitarea liniilor din Micălaca, moment în care va fi nevoie cu adevărat (ca în perioada lucrărilor Berd) de autobuze mai dese și încăpătoare (nu minibuze de 9 metri).
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 11 Apr 2023 10:44:52 Titlul subiectului: |
216006 |
|
UPDATE. Accident între două mașini și un autobuz al CTP, la ieșirea din Arad spre Sânpaul. Șoferul autobuzului a pierdut controlul volanului, după ce i s-a făcut rău
Un accident rutier s-a petrecut marți dimineață la ieșirea din municipiul Arad spre Sânpaul, pe DJ 709C, fiind implicate două autoturisme și un autobuz al Companiei de Transport Public Arad.
UPDATE. Șoferul autobuzului a pierdut controlul volanului, după ce i s-a făcut rău.
Conform polițiștilor arădeni, șoferul autobuzului este cel care a provocat accidentul de marți dimineață. „În dimineața zilei de 11 aprilie a.c., în jurul orei 7,10, în circumstanțe ce urmează a fi stabilite din cercetări, pe strada Câmpurilor, din municipiu, a avut loc un eveniment rutier. Un bărbat de 52 de ani, din Arad, în timp ce conducea un autobuz pe strada Câmpurilor, dinspre Arad spre Sânpaul, a pierdut controlul asupra direcției de deplasare, a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune cu un autoturism care se deplasa din sens opus. În urma coliziunii, a fost acroșat un autoturism parcat în afara părții carosabile, ulterior intrând în coliziune cu un stâlp de iluminat public. În urma evenimentului a fost rănit ușor, la prima vedere, șoferul autobuzului și o femeie de 47 de ani, pasageră, aceștia fiind transportați la spital în vederea evaluării stării lor și acordarea de îngrijiri medicale”, transmit reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Arad.
Testarea conducătorilor auto a indicat ca niciunul nu consumase alcool.
Întrucât cauza principală a producerii evenimentului ar fi o afecțiune medicală a șoferului autobuzului, acesta nu este clasificat ca accident rutier, conform prevederilor legale.
ARAD. La fața locului au intervenit pompierii militari ai Detașamentului Arad cu o autospecială de stingere cu modul pentru descarcerare și două echipaje SMURD, dintre care unul Terapie Intensivă Mobilă.
În urma accidentului au rezultat două victime conștiente, cooperante, neîncarcerate. Victimele sunt asistate medical de către echipajele SMURD.
Sursa: https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/accident-intre-doua-masini-si-un-autobuz-al-ctp-la-iesirea-din-arad-spre-sanpaul-1696963/
Deși numărul de înmatriculare nu se vede în poze, conform repartizării comunicate de primar săptămânile trecute, autobuzul avariat ar fi AR-27-CTP, titularul liniei 46 la cursele de dimineață. Oricum este un autobuz de 12m. Probabil va intra asigurarea casco în vigoare, principalul e ca șoferul să fie sănătos.
Altfel, cândva zilele trecute am prins și eu un drum cu unul din autobuzele scurte, cred că 24-le, pe linia 19, ultima cursă ce pleacă de la UTA. Văzusem că a fost un accident la gară și tramvaiele erau oprite, iar înainte de a intra pe aplicația BOLT am zis să verific și autobuzul. Norocul meu, urma să plece în curând și așa cred că am folosit pentru prima oară după mulți ani un autobuz pe o cursă urbană. Am fost 3 călători. Deși e mic, capacitatea autobuzului e decentă, iar interiorul e frumos.
După cum scriam mai sus, sper ca aceste autobuze să ajute la popularizarea acestor linii, majoritatea fantomă, de care arădenii trebuie să știe pentru a le folosi.
Editare ulterioară: am văzut pe facebook o filmare de la fața locului, autobuzul este 26, nu 27.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2024 Mesaje: 10195 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 11 Apr 2023 19:43:43 Titlul subiectului: |
216007 |
|
Sunt curis cat de bune sunt examenele medicale ale soferilor
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 12 Apr 2023 10:08:28 Titlul subiectului: |
216013 |
|
Chiar să fi fost o boală de inimă cunoscută, gen stent montat, nu cred că e un motiv pentru respingerea avizului. Din câte cunosc, normele legale pentru pensie de boală sunt destul de restrictive, astfel că avem multe persoane cu boli destul de serioase care sunt nevoiți să muncească pentru că nu pot ieși în pensie de boală, nu sunt „speciali” și nu au ajuns vârsta de pensionare.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2024 Mesaje: 10195 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 12 Apr 2023 10:10:33 Titlul subiectului: |
216014 |
|
Dar este un potential pericol pentru calatori si ceilalti participanti la trafic
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Ikarus 60
Data înscrierii: 26/Oct/2024 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 2
|
Trimis: Sâm 02 Noi 2024 17:33:22 Titlul subiectului: |
220093 |
|
marius2 a scris: | Va prezint parcul de autobuze a CTP-ului: numar de parc CTP, numar de parc si orasul de unde provin, numar de inmatriculare. Cele scrise cu rosu sunt casate, portocaliu scoase din circulatie, restul sunt in circulatie
Am sa incep cu cele care povin din Halle (HAVAG):
MAN NG 272
301-301 AR-07-GVM
302-302 AR-07-GVN
304-304 AR-07-FTN
NEOPLAN N4021
312-318 AR-08-CSV
MERCEDES O405N
334-334 AR-07-FTM
335-335 AR-07-GVP
337-337 AR-07-FUS
355-331 AR-08-CVV
356-340 AR-08-CVW
357-344 AR-08-CVU
358-348 AR-08-CTM
359-350 AR-08-CUG
360-349 AR-08-CTP
361-338 AR-08-CUF
363-332 AR-08-CVH
368-333 AR-08-CUE
MAN NL 202
362-362 AR-07-VFW
364-364 AR-07-VGP
365-365 AR-07-GYV
366-366 AR-07-GYW
367-367 AR-07-VGM
369-369 AR-07-VFY
370-370 AR-07-GYY
371-371 AR-07-VGN
372-372 AR-07-VGO
373-373 AR-07-FSU
374-374 AR-07-VGL
375-375 AR-07-FUR
376-376 AR-07-FUP
379-379 AR-07-GYX
380-380 AR-07-FTL
Autobuze care provin din Essen (EVAG)
MERCEDES O405N2
387-3223 AR-08-WWL
388-3222 AR-08-WWP
389-3221 AR-08-WWR
390-3236 AR-08-XWB
391-3237 AR-08-XYB
392-3227 AR-08-YYO
398-3224 AR-08-ZGO
MERCEDES O405GN2
313-3604 AR-08-WOP
314-3607 AR-08-WMD
315-3615 AR-08-WME
316-3616 AR-08-XKH
317-3609 AR-08-XKF
318-3606 AR-08-XXZ
319-3603 AR-08-YIL
320-3601 AR-08-ZCN
Berlin (BVG) MERCEDES O405GN
309-2550 AR-08-CVI
310-2581 AR-08-CVP
311-2545 AR-08-CUX
Brandenburg (VBBr) MERCEDES O405GN
308-583 AR-08-CVL
Wiesbaden(ESWE)-Augsburg MERCEDES O405GN (al doilea nr. este din Wiesbaden, iar al treilea din Augsburg)
305-264-3303 AR-08-CWB
306-249-3302 AR-08-CUY
307-245-3301 AR-08-CWA
Potsdam (Havelbus) MERCEDES O405N2
350-244 AR-08-CVF
Schwerin Ostseeland Verkehr GmbH (OLA)SETRA
351-17 AR-08-CVA
Bad Reichenhall MAN NL202
352-XXX AR-08-CVN
Viersen MAN NL202
353-39 AR-08-CTO
Oberhausen (STOAG)MAN NL202
354-474 AR-08-CVY
Düsseldorf (Rheinbahn) MAN NG272
410-8235 AR-11-ZTO
411-8237 AR-11-ZTU
412-8232 AR-11-ZUA
413-8249 AR-11-ZUB
414-8246 AR-11-ZUJ
Rügen (RPNV) VOLVO
385-XXX AR-08-CUC
Aceste 3 VOLVO nu stiu de unde provin:
383-XXX AR-08-CVT
384-XXX AR-08-CVX
386-XXX AR-08-CUD
Amsterdam (GVB) Den Oudsten
393-1204 AR-08-YXW
394-1207 AR-08-YYD
395-1210 AR-08-ZLO
396-1203 AR-08-ZGH
397-1200 AR-08-JTR
Basel (BVB) Volkswagen City III
211-852 AR-09-ZMG
212-856 AR-09-ZMF
213-854 AR-09-ZMN
Linz (ÖBB Postbus) Renaul Ares
415 AR-11-ZTZ
416 AR-11-ZTY
417 AR-11-ZTX
418 AR-11-ZTW
419 AR-11-ZTV
Microbuze IVECO Daily
200 AR-07-RAT (transformat in interventie)
201 AR-09-ZBB
202 AR-09-ZBA
203 AR-09-ZAZ
216 AR-10-AOJ
217 AR-10-AOU
218 AR-10-AOV
219 AR-10-AOK
220 AR-10-AOM
221 AR-10-AOT
222 AR-10-AOR
223 AR-10-AOP
224 AR-10-AOY
225 AR-10-AOI
226 AR-10-AOX
227 AR-10-AOW
228 AR-10-AON
229 AR-10-AOG
230 AR-10-AOH
231 AR-10-AOL (Iveco 65c17 wing city bus)
Mercedes Vario
204 AR-06-YEP
205 AR-06-YUE
206 AR-06-YUF
207 AR-06-ZKK
208 AR-06-ASE
209 AR-06-ASD
210 AR-06-BDU
Ford transit (transformat in interventie)
214 AR-05-LDK
BMC
215 AR-11-HCA
233 AR-10-CYB
234 AR-10-CYA
235 AR-10-CXX
236 AR-10-CXY
Isuzu Turquoise
232 AR-08-WTB
Isuzu
110 AR-03-RCD
111 AR-03-RCF
112 AR-03-RCG
113 AR-03-RCO
114 AR-06-FNW
115 AR-06-FNV
116 AR-06-FNU
117 AR-06-FNY
118 AR-06-FNT
119
120
121 AR-06-FNZ
122 AR-03-PML
123 AR-03-RCM
124 AR-03-RCI
125 AR-03-RCJ
126 AR-03-RCK
127 AR-03-RCL
128 AR-03-RCN
129 AR-03-RCH
Rocar
50 AR-01-KRF
51 AR-01-KJE
52 AR-01-KRG
73 AR-01-KJF
91 AR-01-VVC
92 AR-01-VVD
Poate erau mai multe.
DAF
75 AR-06-RCC
76 AR-06-RCE
77 AR-06-RCD?
78 AR-06-RCF
Paris(RATP)Saviem
140
141
142
143
144 AR-07-ZRM
145
146
147 AR-07-YCI
148
149
150
151
152 AR-06-RBX
153
154 AR-06-RCA
155 AR-06-RCB
156
157 AR-06-RBW
158
159
160
161 AR-06-RBO
162 AR-06-RBS
Mercedes O305G
130 AR-07-MOD Bremen
131 AR-07-MOB Krefeld
133 AR-07-MOC Kiel
134 AR-07-MNZ Kiel
135 AR-07-MNS Kiel
137 AR-07-MOK Bremen
Düsseldorf Busverkehr Rheinland BVR Mercedes O307
104 AR-05-JWP
106 AR-05-JWT
107 AR-05-JWV
Düsseldorf Busverkehr Rheinland BVR MAN SÜ 240
80 AR-05-JWS
81 AR-05-JWR
83 AR-05-JWU
Tot un MAN SÜ 240 dar nu stiu de unde provine
85 AR-05-JVT
Ikarus
1 AR-05-AAW
3 AR-06-MST
5 AR-06-WBB
8 AR-06-MSR
12 AR-06-RRB
13 AR-06-SXU
15 AR-05-BVN
17 AR-01-LRW
20 AR-06-SXT
21 AR-04-ZJX
22 AR-07-LWS
23 AR-05-FUE
24 AR-07-LWT
25 AR-07-LWR
26 AR-05-AAX
28 AR-03-KAG
30 AR-01-KMK
31 AR-03-NSE
32 AR-04-ZJU
33 AR-01-DUA
35 AR-05-EFB
37 AR-01-KMJ
38 AR-04-ZJR
39 AR-04-ZUA
40 AR-07-JVU
42 AR-05-FLL
44 AR-05-FUF
45 AR-04-ZUC
48 AR-05-BVO
49 AR-01-DTZ
54 AR-01-DUE
56 AR-05-FUG
57 AR-01-BZK
58 AR-01-DUB
59 AR-01-KMN
60 AR-01-KML
61 AR-01-KMP
88 AR-01-UYX
89 AR-01-UHC
94 AR-01-XXL
95 AR-01-UHD
96 AR-02-DSV
97 AR-02-DSU
99 AR-02-MTR
100
103 AR-02-UUJ
109 AR-02-WDK
136 AR-03-NNP
138 AR-07-RSA
AR-02-MTT
AR-01-BZJ
Cam atat, cine mai cunoaste si alte autobuze il rog sa complecteze. |
Salutați pe toți,
Am câteva întrebări despre următoarele autobuze din Arad și acestea sunt:
1. Când au fost instalate la CTP cele două foste autobuze articulate Berlin BVG-Mercedes, tip Mercedes-Benz O 405 GN, Nr. 310, înmatriculare AR 08 CVP, ex BVG, Nr. 2581 și Nr. 311, înmatriculare AR 08 CUX Arad? ex BVG nr. 2545 casat/demontat
2. Când a fost fostul autobuz Mercedes-Benz, tip Mercedes-benz O 405 N2, Nr 350, plăcuță de înmatriculare AR 08 CVF, ex 01.2013 ex BusBetriebe Wismar Regio/Stadt GmbH, plăcuță de înmatriculare NWM RS 532; 09.2012 ex Havelbus Verkehrsgesellschaft mbH, Potsdam, Nr. 2350, plăcuță de înmatriculare P-AV 309; 2008 ex nr 350; 06.2005 ex nr. 309 despartit si trimis la dezmembrare?
3. A fost Ikarus 280.02, nr. 58, înmatriculare AR 01 DUB, construit în 1986, un fost autobuz Schwerin NVS care circula anterior pentru BVB Berlin de Est?
4. A fost Ikarus 280.02, nr. 15, înmatriculare AR 05 BVN, construit în 1981, un fost autobuz Schwerin NVS care circula anterior pentru BVB din Berlin de Est?
Salute everyone,
I have some questions about the following buses in Arad and they are:
1. When were the two former Berlin BVG-Mercedes articulated buses, type Mercedes-Benz O 405 GN, No. 310, registration AR 08 CVP, ex BVG, No. 2581 and No. 311, registration AR 08 CUX, installed at CTP Arad? ex BVG no. 2545 scrapped/dismantled
2. When was the former Mercedes-Benz bus, type Mercedes-benz O 405 N2, No. 350, license plate AR 08 CVF, ex 01.2013 ex BusBetriebe Wismar Regio/Stadt GmbH, license plate NWM RS 532; 09.2012 ex Havelbus Verkehrsgesellschaft mbH, Potsdam, No. 2350, license plate P-AV 309; 2008 ex No. 350; 06.2005 ex No. 309 separated out and sent for dismantling?
3. Was the Ikarus 280.02, No. 58, registration AR 01 DUB, built in 1986, a former Schwerin NVS bus that previously ran for the East Berlin BVB?
4. Was the Ikarus 280.02, No. 15, registration AR 05 BVN, built in 1981, a former Schwerin NVS bus that previously ran for the East Berlin BVB?
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|