 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Lun 20 Mar 2006 00:40:49 Titlul subiectului: Tramvaiul anilor '60 |
18798 |
|
As dori sa deschid acest topic, care a mai fost vehiculat prin multe locuri. Eu nu stiu nimic despre el, decat ca a existat si apoi a fost desfiintat. Ar fi frumos sa vina cineva sa ne povesteasca cum au stat lucrurile, cu cateva detalii si eventual si vreo poza. Poate are cineva vreo harta a transportului brasovean de prin inceputurile anilor '60.... si orice altceva referitor la asta este bine venit... poate punem bazele unei istorioare a acestui lucru.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
 |
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Joi 10 Aug 2006 19:25:24 Titlul subiectului: |
30576 |
|
From Shroud.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
272.4 kb |
Vizualizat: |
de 24794 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
360.29 kb |
Vizualizat: |
de 24794 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 17:53:45 Titlul subiectului: |
33642 |
|
Strada Muresenilor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.04 kb |
Vizualizat: |
de 24647 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 17:56:54 Titlul subiectului: |
33644 |
|
Tot amintiri... fara tramvai.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.18 kb |
Vizualizat: |
de 24646 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.08 kb |
Vizualizat: |
de 24646 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
SEBY
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 07/Noi/2011 Mesaje: 38 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 11 Apr 2007 19:27:18 Titlul subiectului: Tramvaiul anilor '60 |
78204 |
|
Aceasta cale ferata cu caracter de tramvai lega Bartolomeul de Satulung (Sacele) avea 16,296 km si se pare ca a fost construita intre 1890-1892 (se pare ca a fost terminata in 1892)
Traseul era (denumirea este cea actuala a strazilor) Gara Bartolomeu-Lunga-Muresenilor-Pta Sfatului (unde era un capat de linie) revenea pe str Muresenilor si trecea pe langa parcul central ajungea la statia Hidromecanica (fosta fabrica Schiel) de unde se ramifica. O cale mergea spre Gara Centrala a Brasovului (situata pe vremea aceea pe langa actualul sediu al CEC-ului de la intersectia Toamnei cu Harmanului) iar cealalalta pe langa Dealul Melcilor, prin Noua, Darste,Baciu,Turches,Cernatu pana in Satulung.
Se pare ca ultimul tronson care a fost activ se pare pana in 1962 a fost cel de la Hidromecanica pana in Satulung.
Pt mai multe informatii vezi Sextil Puscariu-Brasovul de altadata, Istoricul tractiunii feroviare din Romania -Ilie Popescu&Serban Lacriteanu.
O sa revin cu mai multe amanunte in curand legate de tipul locomotivelor care au circulat.
Intre timp caut si ceva poze legate de acest subiect.
Din pacate mi s-a stricat aparatul foto si cele cateva poze pe care le am legate de subiect nu le pot posta pe forum.
|
|
Sus |
|
 |
Catalin Ghita

Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Ian/2025 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 12 Iul 2007 09:40:46 Titlul subiectului: |
80276 |
|
În "Monografia serviciului de transport public de călători în municipiul Brașov", editată de RAT Brasov, la paginile 12-13 se dau câteva detalii interesante despre această lucrare, inclusiv o hartă.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.38 kb |
Vizualizat: |
de 23966 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.25 kb |
Vizualizat: |
de 23966 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
mihaiatanasie

Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Joi 06 Noi 2008 09:08:08 Titlul subiectului: |
100642 |
|
Am locuit in Brasov, pe Mihai Viteazu, langa Ceasu Rau, din 1960. Eram micut, dar existenta unui "tramvai" la Strungu (sau Hidromecanica, cum i s-a spus in anii din urma, pana sa se stabileasca acolo "centrul civic", mi-ar fi rams in memorie, macar din spusele parintilor (mama imi povestea adesea despre "tramvai", in configuratia pana la Piata 23 august (Piata Sfatului). Deci, desi nu sunt istoric, sustin ca in "62 nu mai era "tramvai" la Strungu.
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
 |
Catalin Ghita

Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Ian/2025 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
|
Sus |
|
 |
Catalin Ghita

Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Ian/2025 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 26 Ian 2011 11:16:46 Titlul subiectului: |
139177 |
|
Alte cateva referinte interesante despre "vechiul" tramvai brasovean:
http://www.adevarul.ro/cultura/literar_si_artistic/retro/Suvenire_si_impresii_0_414559191.html
"Suvenire și impresii
Eliza Zdru
Marți 25 ian 2011
Poarta cea nouă a Vămii din Brașov
Poarta cea nouă a Vămii din Brașov apărea în peisajul orașului în jurul anului 1838 pentru a o înlocui pe cea veche, ce reprezentase prima poartă de acces în cetate, ridicată aici în secolul al XVI-lea.
Un adevărat pilon al sistemului defensiv al orașului, vechea poartă era mărginită de un pod mobil cu lanțuri, care se închidea noaptea, și era prevăzută cu 33 de puști.
Un cutremur teribil a zguduit-o însă în 1738, construcția fiind dărâmată complet în 1836. Noua poartă avea o funcție mai degrabă comercială, aici fiind plasat oficiul vamal, unde se încasau vămile negustorilor din zonă. Era prevăzută, așa cum se poate vedea și în imagine, cu două treceri, una pentru pietoni, iar cealaltă pentru vehicule.
Nu a rezistat nici aceasta foarte mult, devenind desuetă la finele secolului al XIX-lea, atunci când în apropiere au fost așezate șinele pentru tramvai. Constructorii porții nu anticipaseră această găselniță a progresului, astfel că înălțimea ei nu permitea trecerea tramvaiului.
Ca atare, în 1891, și noua poartă, și cea veche, au fost răpuse. Astăzi, strada pe care se afla poarta, denumită în trecut Strada Vămii, se numește Strada Mureșenilor."
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.87 kb |
Vizualizat: |
de 20749 ori |

|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
 |
Dimitrov
Data înscrierii: 20/Ian/2022 Ultima vizita: 07/Dec/2024 Mesaje: 3
|
Trimis: Sâm 07 Dec 2024 12:50:05 Titlul subiectului: |
220212 |
|
Eiiiii, cum mai trece timpul aici pe forum; trăim prea intens momentul, pentru a ne mai găsi timp liber și pentru multe alte treburi de suflet........
Suntem în decembrie 2024............
Tramavaiul Bartolomeu - Satulung, de multă... multă vreme o amintire pentru tot mai puțini, care copiii fiind auzeau de la părinți povești cu tramvaiul galben (la un moment vagoanele chiar erau galbene...).
În prima imagine de jos, demontarea liniei de tramvai cu abur din Brașov, de pe str. Lungă (gara Bartolomeu - Bifurcația Promenadă), imagine din ”Monografia trenului suburban Bartolomeu - Satulung”.....
A doua imagine cu podul căzut de pe culee, este podul cu linia de tramvai, Bartolomeu - Satulung/Săcele, în toamna lui 1916 cu ocazia luptelor de la Brașov; aici podul este la/era la ieșirea din Dârste, spre Săcele, peste râul Timiș... Podul este unul pentru linia de tramvai și al doilea imediat în spatele celui căzut și reconstruit provizoriu, este podul de șosea de la Dârste spre Săcele....... și este din arhiva IWM (Anglia)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.32 kb |
Vizualizat: |
de 2005 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
813.51 kb |
Vizualizat: |
de 2005 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|