Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind transportul in comun de suprafata
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 23 Ian 2022 10:44:15    Titlul subiectului: 212364

Tramvaiele de pe liniile 14 si 21 isi reiau activitatea...

https://mainnews.ro/se-sparge-greva-ilegala-de-la-stb-doua-depouri-si-au-reluat-activitatea/?cn-reloaded=1


Citat:
Circulația tramvaielor pe liniile 14 și 21 a revenit la normal, după ce angajații depourilor STB din Colentina și Titan au renunțat, sâmbătă seară, la greva ilegală. Anunțul a fost făcut de primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.

După trei zile în care transportul public suprateran în București a fost paralizat de o grevă ilegală a angajaților, sindicatul condus de Vasile Petrariu cedează primele redute. Este vorba despre depourile Colentina și Titan, unde angajații au revenit la lucru. Aceștia au primit asigurări de la directorul STB, Adrian Criț, că nu vor fi sancționați.

„Depourile STB Colentina și Titan funcționează în integralitate la această oră. Liniile de tramvai 14 și 21 au acum trafic în regim normal. Salut decizia rezonabilă a vatmanilor și a șoferilor care respectă legea și hotărârea instanței și ies la muncă. Îi încurajez pe toți să reia rapid activitatea și să facă ceea ce e corect”, a declarat primarul Nicușor Dan.

Informația este confirmată și prin intermediul aplicației INFO TB.



Screenshot_20220123-104625.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  397.13 kb
 Vizualizat:  de 8484 ori

Screenshot_20220123-104625.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 24 Ian 2022 11:34:59    Titlul subiectului: 212380

A cincea zi de grevă la STB. Câte tramvaie, troleibuze și autobuze sunt pe traseu

https://clubferoviar.ro/a-cincea-zi-de-greva-la-stb/

Citat:
Luni dimineață a început a cincea zi de grevă la STB, iar majoritatea conducătorilor de vehicule refuză în continuare să iasă pe traseu.

Potrivit directorului general al STB, Adrian Criț, citat de Agerpres, luni dimineața, la ora 7:00, erau pe traseu 148 vehicule, dintr-un total programat de 697. Numărul tramvaielor ieșite pe traseu era de 67, dintr-un total programat de 151, cel al troleibuzelor de 62 din 86 de vehicule programate, în timp ce numărul autobuzelor era de 19, dintr-un total de 460 programate.

”La ora 9:00, Consiliul de Administrație (CA) se vede cu conducerea sindicatului reprezentativ pentru a încerca deblocarea situației existente”, a declarat Adrian Criț. În adresa CA al STB transmisă către sindicaliști se precizează disponibilitatea Consiliului pentru întâlnirea solicitată de către Sindicatul Transportatorilor din București, aceasta fiind condiționată de confirmarea în prealabil a reluării lucrului de întreg personalul angajat, conform programului.

Duminică după-amiază, organizația sindicală reprezentativă din STB a solicitat Consiliului de Administrație al STB organizarea unei întrevederi cu reprezentanții angajaților, pentru identificarea unor soluții care să conducă la încheierea conflictului spontan de muncă de la STB, subliniind că liderii Sindicatului Transportatorilor din București sunt cei împuterniciți de salariați să discute cu Consiliul de Administrație al STB.
Grevă la STB. Adrian Criț avertizează că prelungirea protestelor va duce la imposibilitatea plății salariilor

Pe parcursul zilei de duminică, peste 75% din salariații STB au continuat conflictul spontan de muncă care a izbucnit joi, solicitând în continuare demisia directorului STB. În replică, Adrian Criț a spus că scopul grevei este interesul sindicatului de a continua să controleze societatea comercială. Acesta a atras atenția că prelungirea grevei pune societatea în imposibilitatea de a plăti salariile angajaților.

Angajații STB au intrat joi dimineața în grevă generală așa-zis ”spontană”, acuzând că revendicările lor privind creșterile salariale nu au fost soluționate, însă au cerut și demisia directorului general al societății. Tribunalul București a decis vineri că greva declanșată de angajații Societății de Transport București (STB) este ilegală.



Dpoul-Dudesti-1-696x522.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.27 kb
 Vizualizat:  de 8440 ori

Dpoul-Dudesti-1-696x522.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 25 Ian 2022 15:23:01    Titlul subiectului: 212390

Deja e prea de tot, parerea mea...
Sa ii concediezi ca s-au aratat nemultumiti de salarii, umilinte si conditiile de lucru...
Aduci altii care ce or sa faca??? Peste un an o alta greva???

STB a anunțat că face angajări. Ce condiții trebuie să îndeplinească un candidat

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/stb-a-anuntat-ca-face-angajari-ce-conditii-trebuie-sa-indeplineasca-un-candidat.html

Citat:


În urma grevei STB, societatea a postat un anunț pe site-ul oficial potrivit căruia face angajări și a specificat și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un posibil viitor șofer.

Șoferii care nu au ieșit pe traseu riscă să fie concediați, după cum a spus Adrian Criț, directorul STB. Astfel, Societatea a anunțat pe site-ul oficial că face angajări.
Iată ce trebuie să dețină un candidat:


- Cerere angajare conform anexă;

- Act de identitate original și copie;

- Permis de conducere categoria D;

- Certificat de pregătire profesională a conducătorului auto;

- CV europass;

- Studii medii: minim 10 clase;

- Experiență în domeniul transportului de persoane dovedită cu documente: minimum 3 ani.

CV-urile însoțite de documentele prezentate se depun prin poșta electronică la adresa de email: hr@stbsa.ro sau, la sediul Societății de Transport STB SA din Bd.Dinicu Golescu nr. 1, sector 1, București.



Doar candidații selectați vor fi contactați pentru completarea actelor necesare în vederea angajării, respectiv:

- Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare emisă de medicul de familie;

- Cazier judiciar fără înscrisuri;

- Cazier auto.

Cererile și/sau CV-urile care nu îndeplinesc condițiile minime prezentate, vor fi clasate.

Cererile și/sau CV-urile care nu sunt selectate pentru completarea actelor necesare în vederea angajării vor fi înregistrate în baza de date a societății.



62230255.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.32 kb
 Vizualizat:  de 8388 ori

62230255.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Feb/2025
Mesaje: 319
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mar 25 Ian 2022 20:59:51    Titlul subiectului: 212394

Indienii, filipinezii, nepalezii și mulți alții, își pot depune dosarul pt angajare ??? Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 03/Iun/2025
Mesaje: 693
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Mie 26 Ian 2022 00:32:06    Titlul subiectului: 212399

virgilius a scris:
Indienii, filipinezii, nepalezii și mulți alții, își pot depune dosarul pt angajare ??? Very Happy

Deja au fost 300 de doritori, conform STB Smile

_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 27 Ian 2022 13:23:52    Titlul subiectului: 212408

Greva s-a terminat, urmează audierile...

https://b365.ro/greva-s-a-terminat-urmeaza-audierile-sindicalistii-stb-asteptati-la-politie-protestul-care-a-paralizat-5-zile-bucurestiul-a-fost-ilegal-448681/

Incepe nebunia din spatele mijloacelor de transport...

Citat:
Greva s-a terminat, urmează audierile. Sindicaliștii STB, așteptați la poliție. Protestul care a paralizat 5 zile Bucureștiul a fost ilegal

Greva STB s-a încheiat marți dimineață, după 5 zile. Angajații au decis să înceteze protestul ilegal care a blocat traficul din Capitală, iar autoritățile au anunțat că încep audierile în cazul grevei.

Greva STB s-a încheiat, dar încep audierile
Bucureștenii se întrebau ce or să facă fără transport în comun și astăzi, când toată lumea se reîntoarce la serviciu (după mini vacanța cu ocazia zilei de 24 ianuarie), iar copiii trebuie să meargă la școală. 5 zile a durat greva spontană STB, iar abia marți, 25 ianuarie 2022, a fost reluat transportul public la capacitate maximă.

Atât sindicaliștii Societății de Transport București, cât și conducerea STB, au anunțat încheierea grevei în această dimineață, după 5 zile dificile pentru bucureșteni. Sindicatul a declarat că suspendă protestul pentru că este o zi lucrătoare, iar în urma discuțiilor avute cu cei din consiliul de administrație, le vor fi analizate doleanțele.

Sindicatul a mai declarat că tot marți, la Palatul Parlamentului, va avea loc o întâlnire cu o delegație parlamentară. Urmează să fie discutate și analizate problemele la nivelul STB. Decizia suspendării grevei a fost luată după discuții avute la nivelul fiecărui depou și autobază. Angajații au decis să fie suspendat protestul și să fie reluat lucrul.

„Sindicatul Transportatorilor din București a preluat problematica ridicată în această perioada și va face demersuri către autoritățile decidente în vederea rezolvării acestora”, se precizează în comunicatul sindicatului.

Astăzi ar urma să înceapă audierile în cazul grevei ilegale de la Societatea de Transport București. Liderii din sindicat vor fi audiați la poliție, potrivit primelor declarații făcute de directorul STB, Adrian Criț.

Capitala a fost paralizată 5 zile din cauza protestului ilegal
STB anunța marți dimineață, la ora 07:00, că peste 90% din parcul de vehicule programat a ieșit în traseu, potrivit graficului de transport.

„După cinci zile de protest ilegal care a paralizat Capitala și a provocat daune financiare masive Societății de Transport Bucuresști, angajații au înțeles că nu pot ignora legea și obligațiile pe care le au față de cetățenii din zona metropolitană București Ilfov.”, a transmis STB într-un comunicat de presă.

Totodată, COTAR (Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România) le cere autorităților din România să scoată la licitație toate traseele operate de Societatea de Transport București deoarece transportul public din Capitală este o „gaură neagră” pentru bugetul de stat, din cauză că absoarbe mulți bani.

Primarul Capitalei a oferit prima declarație după încheierea grevei de la STB. Edilul a declarat că discuțiile de luni seară avute atât cu angajații, cât și cu sindicaliștii STB au avut succes, iar marți dimineață au ieșit pe traseu aproape toate mijloacele de transport public.

De asemenea, Nicușor Dan anunță că discuțiile vor continua pentru ca situația de la Societatea de Transport București să se îmbunătățească, dar „în limitele posibilului, în funcție de bugetele disponibile”, a declarat Primarul General al Capitalei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 27 Ian 2022 13:26:14    Titlul subiectului: 212409

Primele sancțiuni pentru greva STB. Conducerea decide ACUM ce măsuri aplică șoferilor care au nu au fost la muncă.

https://b365.ro/primele-sanctiuni-pentru-greva-stb-conducerea-decide-acum-ce-masuri-aplica-soferilor-care-au-nu-au-fost-la-munca-sedinta-in-curs-448839/

Citat:
Primele sancțiuni pentru greva STB. Conducerea decide ACUM ce măsuri aplică șoferilor care au nu au fost la muncă. Ședința, în curs

Conducerea STB stabilește astăzi ce sancțiuni va aplica șoferilor care nu au fost la muncă în zilele de grevă.

O ședință are loc la ora 13.00, la sediul STB, la care vor fi prezenți toți cei 15 membri ai Consiliului de Administrație. Aceștia vor evalua nivelul exact al pierderilor și vor decide ce sancțiuni vor fi aplicate șoferilor care nu au fost la muncă în zilele de grevă.

La ședința de azi se va face un bilanț al activității angajaților – șoferi și vatmani. Greva salariaților STB a ținut cinci zile, timp în care transportul în comun de suprafață din București a lipsit. Doar în ultimele două zile, acesta a fost asigurat în proporție de 20%.

Conducerea STB spune că angajații nu vor primi banii pentru zilele în care au lipsit nemotivat de la muncă. Alte măsuri concrete care se vor lua contra lor se vor stabili miercuri la ședința Consiliului de Administrație.

Potrivit conducerii STB, în contractul colectiv de muncă este precizat că se desface contractul pentru cei care nu vin la muncă trei zile consecutiv. În paralel, STB a demarat o procedură de selecție de noi angajați pentru postul de șofer.

Din primele estimări, greva STB a produs prejudicii de peste 16 milioane de lei în cele cinci zile de protest, potrivit Digi24. În același timp, călătorilor le va fi prelungită perioada de valabilitate a abonamentelor pentru a acoperi zilele de grevă.

Consiliul de administrație al STB este format din 15 membri, iar din conducerea executivă fac parte 8 persoane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 27 Ian 2022 13:30:06    Titlul subiectului: 212410

Patru linii de tramvai blocate în București din cauza unor accidente. Se intampla luni, in data de 24 ianuarie 2022... In timpul grevei STB.

Dovada in plus ca sunt multe de rezolvat in capitala, si ca acesti soferi nu au protestat degeaba...

Poza este preluata din articol... Sincer, nu stiu cat este de sugestiva, in contextul lunii ianuarie... Se vede ca cetatenii stau in tricouri... Dar asta era in articol...

https://clubferoviar.ro/linii-de-tramvai-blocate-2/

Citat:
Patru linii de tramvai blocate în București din cauza unor accidente

Deși e grevă la STB și sunt puține vehicule în circulație, luni am avut parte de patru linii de tramvai blocate din cauza unor accidente.

„Linia 41 – blocată pe Șos. Virtuții, la Pod Ciurel, pe sensul spre Bd. Ghencea. Cauza: autoturism rămas suspendat pe linia de tramvai” a anunțat Societatea de Transport București, în urmă cu puțin timp, printr-o postare pe contul oficial de Twitter.

Apoi, STB a revenit cu o nouă postare: „Linia 41 funcționează normal pe Șos. Virtuții. Blocare: 26 de minute (15:28-15:54)”.

Trei linii de tramvai blocate pe Valea Cascadelor
Anterior, alte trei linii de tramvai fuseseră blocate. „Liniile 8, 25 și 47 – blocate pe Str. Valea Cascadelor, în stația CFR Cotroceni, pe sensul spre Bd. Timișoara. Cauza: eveniment de circulație terți”, a informat STB, printr-o postare pe aceeași rețea de socializare.

Ulterior, a revenit: „Liniile 8, 25 și 47 funcționează normal pe Str. Valea Cascadelor. Blocare: 43 de minute (13:05-13:4Cool”.

Doar 78 de tramvaie circulau luni după-amiază
Doar 190 de vehicule erau pe traseu luni, la ora 13:00, dintr-un total programat de 762, potrivit datelor furnizate Agerpres de directorul general al Societății de Transport București, Adrian Criț.

Astfel, pe traseele din Capitală circulau la ora 13:00 un număr de 78 de tramvaie, dintr-un total programat de 171, respectiv 66 de troleibuze din 100 de vehicule programate, în timp ce numărul autobuzelor era de 46, dintr-un total de 491 de autobuze programate pentru luni.

Din toate depourile și autobazele Capitalei au ieșit luni vehicule pe traseu, însă autobuzele continuă să fie cel mai puțin prezente în trafic. Directorul general al STB a anunțat luni, într-o conferință de presă, că situația financiară a societății este grav afectată în urma celor cinci zile de grevă, în condițiile în care zi de zi s-au pierdut 4,8 milioane de lei prin neefectuarea prestațiilor.

El le-a mulțumit vatmanilor și șoferilor de troleibuze care au ieșit pe traseu și care au înțeles gravitatea situației în care se află bucureștenii și a transmis un mesaj pentru angajații care încă protestează și care nu sunt prezenți la locul de muncă: „Vă rog să vă reluați activitatea. Vă rog să respectați legea. Vă rog să respectați locuitorii Bucureștiului”.



Accident-tramvai-Progresului-1-696x928.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.62 kb
 Vizualizat:  de 8295 ori

Accident-tramvai-Progresului-1-696x928.jpg




Ultima modificare efectuată de către Rocar la Joi 27 Ian 2022 13:36:22, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 27 Ian 2022 13:34:19    Titlul subiectului: 212411

Singura veste buna dupa acest circ...

Abonamentele STB se vor prelungi cu durata zilelor de grevă. Adica se vor prelungi cu 5 zile.

https://b365.ro/util-abonamentele-stb-se-vor-prelungi-cu-durata-zilelor-de-greva-448717/

Citat:
UTIL | Abonamentele STB se vor prelungi cu durata zilelor de grevă

Greva angajaților Societății de Transport București (STB), declanșată joia trecută, s-a încheiat, astfel că circulația de suprafață a fost reluată marți dimineață în Capitală.

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat luni seară că autoritățile locale au decis ca abonamentele pentru transportul public să fie prelungite cu durata zilelor de grevă ale angajaților STB.

Greva a început joi, 20 ianuarie și s-a încheiat marți, 25 ianuarie, la primele ore ale dimineții. La ora 6:00, erau pe traseu 1287 de vehicule dintr-un total programat de 1.394, a anunțat directorul general al Societății de Transport București, Adrian Criț.

Abonamentele STB se vor prelungi cu 5 zile
„Multă lume ne-a sunat pe numărul unic, iar decizia STB este de a prelungi abonamentele în curs, adică abonamentele vor fi prelungite cu durata zilelor de grevă”, a afirmat Nicușor Dan, într-o declarație de presă făcută la sediul Primăriei, după o nouă negociere între reprezentanții Consiliului de Administrație ai STB și cei ai sindicatului condus de Vasile Petrariu.

Nicușor Dan a adăugat că salută „decizia rațională și legală a șoferilor care au iesit pe traseu” și a făcut un apel la șoferi și vatmani să revină la lucru de marți, 25 ianuarie, pentru că „vremea acestui sindicat a apus”.

„Este o aventură, cu riscuri care nu merită. Îi îndemn pe soferi și pe vatmani să se gândească la copiii care merg la școală și care petrec mult timp pe frigul de afară. Îi îndemn să se gândească la consecințe”, a mai spus Nicușor Dan, care a precizat că urmează disponibilizări pentru șoferii care nu vor reveni la muncă.

Protestul angajaților STB a continuat luni, 24 februarie, pentru a cincea zi consecutiv. La finalul negocierilor primarul Nicușor Dan a dat de înțeles că nu s-a ajuns la o înțelegere. Și liderul de sindicat Vasile Petrariu a transmis că nu s-a luat o decizie fermă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 02 Feb 2022 23:52:50    Titlul subiectului: 212475

Avem și o veste bună.

După grevă, STB digitalizează plata călătoriei. Se poate plăti cu cardul în toate mijloacele de transport.

Plata călătoriei cu cardul bancar direct în vehicule va fi posibilă în toate mijloacele de transport în comun în perioada următoare în condițiile în care, până acum, această facilitate era disponibilă doar în autobuzele noi Otokar și Mercedes Hibrid.

https://www.realitatea.net/stiri/actual/dupa-greva-stb-digitalizeaza-plata-calatoriei-se-poate-plati-cu-cardul-in-toate-mijloacele-de-transport_61f4147c1e8de611ee2aba52

Citat:
„Plata cu cardul bancar este cea mai simplă și rapidă modalitate de a achita o călătorie cu mijloacele de transport în comun. Până acum, această facilitate era disponibilă doar în autobuzele noi Otokar și Mercedes Hibrid. Pentru a permite tuturor cetățenilor să își achite rapid și ușor călătoria, chiar dacă nu dețin un card de transport, indiferent de tipul de vehicul utilizat - tramvai, troleibuz sau autobuz de generație veche, STB SA a demarat la finalul anului 2021 procedura de achiziție a acestui serviciu. (...) Termenul de implementare a serviciului de plată cu cardul bancar direct în vehicule este de 180 zile, condiționat și de situația pandemică la nivel internațional ce a afectat piața de componente electronice și implicit numărul mare de echipamente necesare pentru tot parcul STB SA”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a STB.

Potrivit sursei citate, un alt avantaj al acestei soluții de digitalizare a serviciilor de plată este acela că validatoarele permit atât plata cu cardul bancar, cât și plata cu cardul de transport.

"Utilizatorii noștri așteaptă simplificarea procesului de plată și integrarea tehnologiei în rutina lor zilnică. Ei pot folosi cu ușurință dispozitive ca telefonul mobil sau smartwatch-urile asociale unui card bancar pentru a achita călătoria direct la validatorul din vehicul, fără grija unui card de transport sau deplasarea la un centru de vânzare", a declarat directorul general al STB SA, Adrian Criț.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 03/Iun/2025
Mesaje: 693
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Joi 24 Feb 2022 03:24:49    Titlul subiectului: 212602

Nereguli în campania STB cu influenceri, din 2019. Corpul de control al lui Nicușor Dan: e și un dosar la DNA

Ecourile unei campanii cu cântec, și la propriu, și la figurat. Povestea campaniei STB din 2019 cu piesa lui Whats UP și influencerii Mikey Hash, BRomania sau Alex Ghidușu nu s-a încheiat. Campania de un milion de lei, care promova mersul cu autobuzul, a fost luată la puricat de Corpul de Control al primarului Nicușor Dan, dar a ajuns și pe masa DNA, după cum a dezvăluit Hotnews.

Între timp, clipurile postat de Mihai Hash și Alex Ghiduș, în care promovau mersul cu autobuzul, și despre care Paginademedia.ro a scris în urmă cu mai bine de doi ani, au dispărut de pe YouTube.

Potrivit raportului corpului de control al primarului Nicușor Dan, pentru perioada 2019-2020, obținut de HotNews.ro, arată că procedura de achiziție a fost făcută fără respectarea procedurilor legale.

Printre problemele identificate în legătură cu procedura de atribuire a contractului a ținut de faptul pentru campania de promovare, o companie municipală a trimis o ofertă la jumătate de preț, care a fost ignorată. „La dosarul achiziției, nu se regăsesc documente care să justifice de ce oferta CMPAB, nu a fost luată în considerare”, arată raportul.

Totodată, modul de atribuire și derulare a contractului fac obiectul unui dosar la DNA, se mai arată în document, mai arată sursa citată.

Sursa: PaginaDeMedia

_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 03/Iun/2025
Mesaje: 693
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Mie 11 Mai 2022 06:19:43    Titlul subiectului: 213066

Libertatea.ro:
Discuri de frână crăpate, rugină și mizerie. Sunt doar câteva dintre neregulile descoperite de inspectorii ANPC în urma controalelor efectuate la autobuzele STB din București. În urma controalelor de luni, inspectorii au interzis ieșirea pe traseu pentru 61 de autobuze, 18 tramvaie și 4 troleibuze.

Azi, ANPC a transmis mai multe poze cu neregulile găsite în mijloacele de transport. În multe dintre acestea, curățenia lipsește, se observă urme de rugină, iar multe piese au probleme. Au fost raportate probleme la sistemele de frânare, dar și la alertele de incendiu. Au fost găsite discuri de frână crăpate, rugină la sistemul de furtunuri ale frânei sau ale aerului comprimat și senzori care nu funcționează.

„Marea majoritate a pieselor de schimb folosite pentru vehicule sunt «after market», foarte puține sunt originale. Ceea ce am găsit erau recondiționate, cu o uzură mult peste ce ne imaginăm noi în raport cu siguranța cetățenilor. Mecanicii se plâng de lipsa pieselor și că sunt nevoiți să facă tot felul de operațiuni la limita bunului-simț tehnic, pentru a putea ieși cât mai multe mașini pe traseu. Sunt probleme cu sistemul de frânare sau cu direcția. Nu putem vorbi nici măcar de o dotare elementară”, a spus Horia Constantinescu, președintele ANPC, marți într-o conferință de presă.

ANPC va continua controalele atât la societățile de transport în comun din țară, cât și la Metrorex. Între timp, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat azi, într-o conferință de presă, că în mijloacele de transport în comun din București n-ar fi mizerie. Principala problemă ar fi uzura exagerată a autobuzelor, troleibuzelor și tramvaielor, care le dă un aspect neplăcut.

„Nu sunt la standardele pe care le vrem, pentru că asta ar necesita niște investiții pentru care în momentul acesta nu avem bani. Pe de altă parte, ne-am dori să schimbăm linoleumul din toate tramvaiele și din toate autobuzele, pentru că sunt unele unde lucrul acesta nu s-a mai întâmplat de 10-15 ani. Dar nu avem 40 de milioane de lei în momentul acesta ca să îl schimbăm. Nu e neapărat o problemă de curățenie, ci de cum arată, de fapt”, a spus Nicușor Dan, potrivit Agerpres. El a mai spus că verificările făcute de ANPC sunt unele politice. Întrebat în legătură cu nemulțumirile exprimate de Nicușor Dan privind acțiunile Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Marcel Ciolacu a spus: „Să-și dea demisia cel mai bine și scapă și bucureștenii, și scapă și Nicușor Dan de tortura de a-și duce la îndeplinire funcția de primar al Bucureștiului”.



Screenshot_20220511-071443_Facebook.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  335.69 kb
 Vizualizat:  de 6608 ori

Screenshot_20220511-071443_Facebook.jpg



_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2022 12:13:05    Titlul subiectului: 215272

Program de sarbatori al STB:

https://stbsa.ro/comunicat1?nrcom=1804
Citat:
În zilele de Crăciun și de Anul Nou, vehiculele STB SA vor circula după un program special

În zilele de luni, 26.12.2022 și 02.01.2023, liniile de transport public vor funcționa conform programului unei zile de duminică.

În toată perioada 25.12.2022 – 02.01.2023, autobuzele celor 21 de linii cu program consacrat de noapte și cele ale liniei 783 vor asigura serviciul de transport pe timp de noapte după programul normal.

Pentru a afla în timp real orele de sosire în stații a mijloacelor de transport public, vă recomandăm să utilizați aplicația gratuită Info Transport București, care este disponibilă în Google Play și App Store, precum și pe site-ul nostru, la acest link: https://info.stbsa.ro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2023 22:34:15    Titlul subiectului: 215413

Noi benzi unice de circulație pentru transportul public în București. Care sunt bulevardele pe care vor fi amenajate

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/noi-benzi-unice-de-circulatie-pentru-transportul-public-in-bucuresti-care-sunt-bulevardele-pe-care-vor-fi-amenajate-2213585

Citat:
Municipalitatea înființează noi benzi unice de circulație pentru transportul public, a anunțat viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu. El a scris, joi, pe Facebook, că primele rute rapide pentru transportul public - autobuze și troleibuze - vor fi amenajate pe axa nord - centru. Stelian Bujduveanu a precizat că una dintre rutele care vor fi înființate este bulevardul Regele Mihai I, axul central, pe sensul spre Arcul de Triumf. Potrivit viceprimarului Capitalei, măsura necesită acordarea unui timp suplimentar pentru culoarea verde la autobuze la ieșirea în Piața Arcul de Triumf și amenajarea unui peron pentru călători pe zona centrală, cu asigurarea traversării călătorilor la trotuar, în dreptul intersecției cu Aleea Primo Nebiolo. El a punctat că alte rute rapide ce vor fi create sunt bulevardul Constantin Prezan, banda I, sensul spre Piața Charles de Gaulle, respectiv bulevardul G-ral Gheorghe Magheru - bulevardul Nicolae Bălcescu, banda I, pe ambele sensuri, cu întreruperea benzii unice în dreptul intersecțiilor pentru a permite traficului rutier efectuarea virajelor. Stelian Bujduveanu a anunțat că o a patra rută rapidă este bulevardul Aviatorilor, banda I, între Piața Victoriei și Piața Charles de Gaulle și crearea benzii IV între Piața Charles de Gaulle și bulevardul Mircea Eliade, sens spre Piața Charles de Gaulle, prin mutarea axului central. El a afirmat că măsura necesită acordarea unui timp suplimentar pentru culoarea verde la autobuze la ieșirea în P-ța Charles de Gaulle, în ambele sensuri. Viceprimarul Capitalei a menționat că benzile unice vor fi operaționale începând din martie, în funcție de condițiile meteo, după finalizarea lucrărilor de trasare a marcajelor rutiere și montarea indicatoarelor de circulație. Stelian Bujduveanu a spus că traseele speciale pentru transportul public vor fi marcate cu o culoare distinctă în zona intersecțiilor. El a explicat că măsura face parte din planul de sistematizare a traficului în București pe care l-a început la sfârșitul anului trecut, care presupune înființarea de sensuri giratorii, benzi unice și sensuri unice pe artere din interiorul Inelului Central de circulație, precum și amenajarea de noi locuri de parcare pe străzi din interiorul acestui Inel. Stelian Bujduveanu a adăugat că Brigada de Poliție Rutieră și Poliția Locală a Municipiului București vor supraveghea aceste trasee și vor sancționa accesul altor autoturisme pe benzile unice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Noi 2023 11:39:24    Titlul subiectului: 217250

Nu s-a aprobat rectificarea bugetului pentru STB, drept consecinta salariile angajatilor s-ar putea sa intarzie. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Primăria Capitalei n-a aprobat bugetul STB. Salariile angajaților, în pericol

Consiliul General al Primăriei București nu a aprobat bugetul rectificat de la Societatea de Transport București (STB). Motiv pentru care salariile angajaților vor întârzia.

Proiectul s-a aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General de pe 31 octombrie, însă ședința nu s-a mai ținut deoarece PNL nu a votat ordinea de zi din motive politice. Acum se încearcă să convoace o nouă ședință de îndată, pentru a rezolva această urgență, fiind discuții între PNL și USR, cele două partide cel puțin teoretic având majoritate în CGMB, rămâne însă de văzut dacă și în practică.

Ce spune Nicușor Dan
Primarul general, Nicușor Dan, spune că nefiind aprobat încă proiectul de rectificare bugetară, prin care se suplimenta cu circa 320 milioane lei subvenția pentru STB, nu sunt banii de salarii. „O să convocăm o ședință CGMB săptămâna viitoare, luni-marți, după discuțiile cu grupurile politice din CGMB și sperăm că proiectul de rectificare va fi aprobat. Noi avem bani disponibili, nu este nicio problemă, dar nu îi putem vira fără să avem votul Consiliului. Angajații STB își primesc salariile pe 13, lichidarea pentru octombrie. Dacă rectificarea va fi aprobată, va fi o întârziere de 2-3 zile, până la finalul săptămânii viitoare maxim”, a explicat Nicușor Dan pentru HotNews.ro.

Ce spun consilierii PNL și USR din Consiliul General
Stelian Bujduveanu, consilier general PNL și viceprimar, spune că grupul său politic dorește convocarea unei ședințe de îndată și aprobarea proiectului de rectificare.

„Astăzi ne întâlnim cu ceilalți lideri de grup să discutăm convocarea unei noi ședințe, de îndată, pentru că riscul eminent este ca anumite entități ale Primăriei Municipiului București să primească cu întârziere salariile, vorbim de STB, Teatrul Stela Popescu și alte entități. Din ce înțeleg pe surse de la colegii din Consiliul General, anumite grupuri, cum ar fi grupul USR, nu dorește să voteze o rectificare de îndată ci să amâne. Nu înțeleg motivele, dar riscul la care expun primarul și Primăria Municipiului București este acela de a crea întârzieri la plata salariilor”, a declarat Stelian Bujduveanu.

Întrebat de ce grupul PNL nu a votat ordinea de zi a ședinței de Consiliu General de săptămâna trecută, ca să se poată aproba rectificarea, acesta a invocat motive politice.

„Data trecută toată ordinea de zi nu a fost aprobată din considerente politice, nu doar rectificarea, noi nu am avut o problemă cu rectificarea în sine, care fusese discutată anterior cu primarul general, ci a fost o chestiune politică fiindcă primarul nu făcuse raport la mai multe proiecte depuse de consilierii generali ca să poată intra pe ordinea de zi. Noi acum vorbim doar de o ședință de îndată, pe ordine de zi să intre doar urgențele, nu alte proiecte”, a explicat Bujduveanu.

Întrebat dacă se rupe alianța între PNL și USR la nivelul CGMB, Bujdujeanu a declarat că PNL se va ține de angajamentele luate în fața bucureștenilor.

Vlad Voiculescu, președintele USR București spune că USR nu are nicio problemă cu rectificarea și că o va vota, iar în această situație s-a ajuns din cauza PNL, care la ședința CGMB de săptămâna trecută nu a votat ordinea de zi.

„Rectificarea bugetară a fost pe ordinea de zi a ședinței de consiliu general de săptămâna trecută. PSD și PNL nu au aprobat ordinea de zi și au ieșit din ședință. USR București a semnalat încă de atunci că vor apărea probleme în primul rând pentru funcționarea Primăriei și a instituțiilor, sunt salarii de plătit și alte obligații care trebuie îndeplinite.
Soluția este convocarea unei alte ședințe. Din ce știu eu sunt discuții între liderii de grup de la CGMB. Rolul meu ca lider politic al USR București este să dau un ok politic când există o ordine de zi agreată. Presupun că asta se va întâmpla în curând. Noi nu avem nimic împotriva proiectului de rectificare, vom vota.
USR București are toată deschiderea. Cred că este regretabil ceea ce s-a întâmplat săptămâna trecută și în general felul în care PNL s-a poziționat în ultimele luni fie în coaliție cu USR, așa cum am promis cu toții electoratului în 2020, fie în barcă alături de PSD atunci când le-a fost mai comod.
Sper ca după vestita întâlnire de la Sinaia lucrurile să se clarifice în PNL și să-și respecte promisiunile făcute electoratului în campanie.USR București a fost loial atât promisiunilor făcute de electorat, și tuturor partenerilor, primarului Nicușor Dan și partenerilor de coaliție”, a explicat Vlad Voiculescu.
Întrebat dacă USR dorește să rupă alianța cu PNL la nivelul CGMB, acesta spune că nu.

„Noi să rupem alianța cu PNL? De unde asta? Noi am făcut o promisiune față de bucureșteni și respectăm această promisiune. Noi susținem primarul general, proiectele primarului general și susținem, de asemenea că USR plus PNL plus PMP ar trebui să termine acest mandat așa cum au început, împreună. Noi nu am votat niciodată împreună cu pSD niciun proiect. PNL în schimb a făcut asta de mai multe ori și schiar săptămâna trecută am avut o ședință de Consiliu general convocată după negociere între primarul general și partidele din coaliția de dreapta după care PNL s-a sucit în timpul ședinței și nu a putut fi aprobată rectificarea”, a explicat Vlad Voiculescu.

Proiectul de rectificare bugetară propune majorarea subvenției la STB cu circa 320 milioane lei, de la 1,171 miliarde lei la 1,491 miliarde lei.
Cheltuielile salariale în 2023 sunt de circa 970 milioane lei. STB are circa 11.000 de angajați. Șoferi/vatmani sunt puțin peste 4.500, restul fiind personal auxiliar precum mecanici sau vânzători de bilete.

Ședința de pe 31 octombrie a Consiliului General nu s-a ținut deoarece PNL nu a votat ordinea de zi propusă de primarul general. Liberalii au reproșat primarului general că aparatul de specialitate al primarului nu a redactat rapoartele de specialitate la proiectele de hotărâre depuse de consilierii generali, ca acestea să poată intra pe ordinea de zi. Aceștia au mai fost supărați de faptul că primarul nu a venit la ședință, acesta fiind pe drum de la conferința din parcul IOR, unde a anunțat că a amendat proprietarii cu 35 milioane de euro fiindcă au diminuat spațiul verde.

„Alături de colegii mei din grup am solicitat de nenumărate ori ca angajații din subordinea primarului să întocmească rapoarte de specialitate pentru proiectele propuse de consilierii generali. Există astăzi câteva proiecte care încă așteaptă rapoartele de specialitate din partea direcțiilor din PMB.
Considerăm că prin refuzul primarului de a întocmi aceste rapoarte se limitează nelegal dreptul de a propune, dezbate și a aproba hotărâri pentru bucureșteni. Astăzi tragem un semnal de alarmă, consilierii generali PNL nu vor vota ordinea de zi a ședinței CGMB până când toate proiectele propuse nu vor avea rapoarte de specialitate pentru a fi introduse pe ordinea de zi.
Mai atragem atenția primarului general că mai sunt proiecte de hotărâre aprobate care nu sunt puse în aplicare de aparatul de specialitate a primarului general”, a declarat consilierul general PNL Răzvan Socolovici.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Dec 2024 13:31:58    Titlul subiectului: 220264

Este cea mai buna ocazie ca fostul primar, Gabriela Firea sa ajunga dupa gratii. La pachet cu acolitii ei. Eu nu inteleg de ce nu se autosesizeaza DNA-ul ? Sau de ce actualul primar nu face o plangere penala impotriva Gabrielei Firea ? Cum adica sa cumperi tramvaie de trei ori mai scumpe fata de pretul de achizitie ? Adica il imbogatim pe Gruia Stoica din banii capitalei ? Cat o fi paraindaratul ?

In acelasi timp, Burduja spunea ca nu este nici un pericol ca STB-ul sa intre in faliment. Zau ? Pai are un glob de cristal ? Legea e lege. Dar cine a aprobat castigatorul licitatiei ? Toti astia trebuie sa mearga dupa gratii. In frunte cu Gabriela Firea.

Articolul se gaseste in Club Feroviar

Citat:
Bucureștenii, puși să meargă pe jos. Gruia Stoica bagă STB în faliment pe mâna rușilor

Societatea de Transport București se află într-o situație incredibilă. Riscă să intre în faliment pentru că nu are bani să cumpere tramvaie produse în Rusia livrate de o societate a lui Gruia Stoica. Așa că bucureștenii ar putea merge în curând pe jos, dacă nu se găsește între timp o soluție miraculoasă.

Când tot românul era preocupat de ce se va întâmpla în turul al doilea al alegerilor prezidențiale, după surpriza de proporții din primul tur, o instanță de judecată arunca bomba, pronunțând o decizie definitivă care ar putea avea efecte devastatoare asupra transportului public din Capitală. Adică ar putea băga STB în faliment.

”Respinge ca neîntemeiată excepția lipsei de interes invocată de către debitoare (STB SA – n.red.) prin întâmpinare. Respinge ca neîntemeiată excepția inadmisibilității invocată de către debitoare prin întâmpinare. Admite în parte cererea de chemare în judecată formulată de creditoarea Electroputere VFU Pașcani S.A., în contradictoriu cu debitoarea Societatea de Transport București STB S.A. Obligă debitoarea la plata în favoarea creditoarei a unei penalități de 0,5% pe zi de întârziere, calculată din valoarea obligației principale, de 305.288.920 lei (fără TVA), datorate de la data pronunțării (05.12.2024) și până la data executării obligației prevăzute în titlul executoriu reprezentat de decizia nr. 2213/C5/2164/24.10.2022 pronunțată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, rămasă definitivă prin decizia civilă nr. 3127/20.12.2022 pronunțată de Curtea de Apel București în dosarul nr. 7821/2/2022. Obligă debitoarea la plata către creditoare a cheltuielilor de judecată în cuantum de 5.355,93 lei, reprezentând onorariu de avocat și 20 lei taxă de timbru”, se arată în decizia pronunțată joi, 5 decembrie 2024, de Judecătoria Sectorului 1 București, care este definitivă.

Penalitățile de peste 300.000 de euro/zi ar putea băga STB în faliment

Făcând un calcul simplu, rezultă că STB trebuie să achite către Electroputere VFU Pașcani, societate din Grupul Grampet controlat de Gruia Stoica, penalități de 1.526.444,6 lei pe zi, adică aproximativ 307.000 de euro.

Cum de la data propunțării deciziei și până acum s-a scurs o săptămână, s-au acumulat deja datorii de 2,15 milioane de euro. Și se tot adună. Asta nu e totul, pentru că încă din 2022 instanța a stabilit penalități de 0,1% pe zi pentru nesemnarea contractului, deci suma devine de-a dreptul exorbitantă.

Tramvaie produse în Rusia, vândute în România la suprapreț

Trebuie menționat faptul că tramvaiele pe care STB este obligată să le cumpere sunt produse în Rusia, lucru recunoscut chiar de conducerea societății din Pașcani (vezi facsimil).

Mai mult, prețul unui tramvai care ar urma să fie cumpărat de STB este de până la trei ori mai mare decât cel al tramvaielor livrate în Rusia de aceeași firmă.

Federația Rusă este supusă embargoului internațional după ce a invadat Ucraina acum mai bine de doi ani, deci o firmă din România nu ar putea, cel puțin teoretic, să importe tramvaie de acolo. O soluție simplă ar fi ca STB să dea curs executării contractului cu Electroputere VFU Pașcani, apoi să constate că aceasta nu-și poate onora obligațiile privind livrarea și să ceară la rândul ei penalități. Sau chiar să anuleze contractul.

Numai că aici apare un cerc vicios: contractul nu poate fi semnat pentru că în conturile STB nu sunt bani pentru acest lucru. Deci STB nu are bani să semneze contractul, dar trebuie să găsească bani pentru plata penalităților către Electroputere VFU Pașcani.

O altă soluție la îndemână ar fi ca Municipalitatea să aloce către STB banii necesari semnării contractului cu societatea din Pașcani.

Numai că și această posibilitate a fost înlăturată. STB a solicitat chemarea în garanție a Primăriei Municipiului București și a Consiliului General al Municipiului București, însă cererea a fost respinsă definitiv pe 20 decembrie 2022 de către Curtea de Apel București.

Licitația a fost lansată în mandatul Gabrielei Firea

Dar să vedem cum s-a ajuns la această situație. STB a lansat licitația pentru 40 de tramvaie de 18 metri lungime în septembrie 2019, atunci când la conducerea Primăriei Capitalei se afla Gabriela Firea.

Pe 31 iulie 2020, Electroputere VFU asociată cu Reloc SA (ambele din Grupul Grampet al lui Gruia Stoica) a câștigat, pentru suma menționată anterior, licitația de furnizare a 40 de tramvaie cu lungimea de 18 metri, cu posibilitatea de achiziție a încă 60 de unități.

La momentul lansării licitației, în conturile STB exista suma necasară achiziției acestor tramvaie. Numai că între timp, Gabriela Firea băgase, practic, Primăria în faliment, iar nici instituțiile din subordine nu stăteau deloc bine din punct de vedere financiar. În decembrie 2019, așa cum am scris atunci, STB a fost nevoită să pună gaj la Fisc 10 tramvaie, 995 de autobuze, 65 de troleibuze, alte utilaje, precum și sediul central al societății, pentru a putea obține reeșalonarea unei datorii de 231 milioane de lei. Deci nici poveste de bani pentru investiții.

Anularea din prag de Revelion și ”scrisoarea pierdută” a lui Nicușor Dan

Pe 31 decembrie 2020, când deja în fruntea Primăriei Capitalei se afla Nicușor Dan, procedura de achiziție a fost anulată de directorul general al STB de la vremea respectivă, Mihai Petcu. Decizia de anulare a licitației nu a fost însă luată de Petcu de capul lui.

Și acum suntem în măsură să vă prezentăm motivația acestei decizii: o adresă primită de STB de la Cabinetul Primarului General chiar în prag de Revelion. Puteți consulta documentul integral aici:

Adresa Primar General

”Situația financiară a Primăriei Municipiului București în anul 2020 a fost extrem de dificilă, din veniturile la bugetul local estimate inițial la 7,2 millarde lei fiind realizate venituri de 4,3 miliarde lei. În plus, întrucât începând cu 07.08.2020 Trezoreria Municipiului București a comunicat poprirea conturilor Primăriei Municipiului București (falimentul în care spuneam anterior că a băgat Gabriela Firea Primăria – n.red.), în conformitate cu prevederile legale, nu au mai putut fi plătite investiții. Este motivul pentru care alocările pentru investitii în transportul public au fost de doar 20,3 milioane lei. Situația financiară a Primăriei Municipiului București pentru anul 2021 este și mai dificilă, datoriile curente ale Primăriei Municipiului București la 31.12.2020 depășind 2 miliarde de lei. Efectele economice ale crizei sanitare nu pot fi preconizate. În aceste condiții, sumele din bugetul local care pot fi alocate pentru investiții în transportui public (și în general în investiții) în anul 2021 vor minore. În concluzie, nu există posibilitatea finanțăril obiectivului de investiții <Achizi>”.

Garanție de doar doi ani

În adresă se mai arată că primarul general nu consideră oportună această investiție și se enumerau și motivele. În primul rând, se menționa necesitatea cumpărării de tramvaie cu dimensiuni standardizate, de 27-36 m, fiind precizat faptul că utilitatea tramvaielor de 18 m este limitată la câteva trasee secundare.

În adresă era criticat și prețul unui tramvai de 18 m, apropiat de prețui unui tramvai din clasa 27-36 m. De asemenea, se invocau durata de viață de doar 17 ani, garanția de doar doi ani (la cele cumpărate de la Astra Vagoane Călători și care circulă deja de doi ani în Capitală garanția este de cinci ani) și obligativitatea inspecției tehnice zilnice pentru verificarea stării normale de funcționare.

Documentul a dispărut din dosarul judecătorilor

Documentul pe care vi-l prezentăm noi acum a fost depus inițial la dosarul din instanță în care STB cerea chemarea în garanție a PMB și a CGMB.

Însă el între timp a dispărut de la dosar, iar în lipsa acestuia, așa cum am arătat mai sus, Curtea de Apel București a decis să respingă solicitarea de chemare în garanție a celor două instituții. Dacă hârtia ar fi ajuns pe masa judecătorilor, poate alta ar fi fost decizia lor. Și poate nu ar mai fi existat riscul să intre STB în faliment.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Ian 2025 12:24:24    Titlul subiectului: 220378

Un articol in B365.ro despre situatia parcului de vehicule STB se gaseste aici

Voi mai relua acest articol si in alte topice.

Citat:
Autobuzele, troleibuzele și tramvaiele noi iau pauză în București în acest an. Cum stăm cu livrările și licitațiile

În acest an nu vor fi aduse mijloace noi de transport în comun în București, după trei ani consecutivi în care au fost aduse tramvaie, troleibuze și autobuze moderne, care au crescut semnificativ calitatea transportului în comun și au dus treptat la scoaterea din uz a vehiculelor vechi.

Transportul în comun din București a beneficiat în ultimii ani de mai multe achiziții de vehicule noi, moderne, precum cele 100 de autobuze electrice ZTE, cele 100 de tramvaie Astra Imperio sau cele 100 de troleibuze Solaris, care au sporit procesul de modernizare a serviciilor STB. În acest an însă nu vor fi făcute achiziții noi în București, cele mai noi vehicule de transport în comun urmând să ajungă în Capitală undeva spre finalul anului 2026, potrivit Mobilitate.eu.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Feb 2025 13:39:52    Titlul subiectului: 220753

Postez aici un articol despre cearta pentru subventii. Acum, cei de la Club Feroviar nu prea exceleaza in obiectivitate, dar daca citit printre randuri va puteti face o imagine de ce transportul metropolitan in Bucuresti este o himera. Articolul se gaseste aici

Citat:
Transport București-Ilfov. Preoteasa și Miclăuș au dreptatea lor, dar soluția e la Thuma și Negoiță

Din când în când, subvențiile pentru transportul public București-Ilfov generează un scandal în spațiul public legat de insuficiența lor și de cine ar trebui să dea bani. Probleme care la Londra, Paris sau chiar Varșovia au fost rezolvate de mult, iar transportul în ariile metropolitane respective funcționează corespunzător. Și asta pentru că toate autoritățile implicate vin cu partea lor de finanțare astfel încât mobilitatea cetățenilor să fie asigurată la o calitate superioară și la un cost suportabil.

Cel mai recent scandal legat de transportul în zona metropolitană București-Ilfov a fost generat de directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, care a denunțat unilateral, cu aplicabilitate din data de 17 februarie (luni), convenția stabilită prin Ordinul ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr. 66 din 15 februarie 2022 privind aprobarea titlurilor de călătorie metropolitane integrate pentru transportul de suprafață, cu metroul și cu transportul pe calea ferată pe ruta Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București-Ilfov.

Scandal pe prețurile abonamentelor integrate

Chiar ieri operatorul feroviar de stat și-a reiterat amenințarea, așa cum a scris Club Feroviar.

Unul dintre motive este pur și simplu hilar pentru o țară din Uniunea Europeană a secolului 21, care pe deasupra mai este considerată și vârf de lance în domeniul IT: Preoteasa este nemulțumit că biletele integrate se emit și în format electronic, putând fi cumpărate din aplicațiile BiletTB sau 24Pay.

Însă al doilea motiv este cât se poate de real: prețurile abonamentelor integrate STB plus tren de Aeroport, Metrorex plus tren, sau STB plus Metrorex plus tren au rămas aceleași ca acum trei ani, în condițiile în care între timp au intervenit două majorări de tarife la transportul feroviar din toată țara. Practic, din abonamentul integrat STB plus tren, de exemplu, care costă 140 de lei, CFR Călători îi revine aceeași cotă ca în 2022, când biletul de tren pe ruta respectivă costa 5 lei, iar acum costă 6 lei. Și Metrorex ”mârâie”, din același motiv: de la 1 ianuarie 2025 a majorat cu 66,66% prețul unei călătorii.

Cum au rezolvat alte capitale europene soluția? Simplu: au înființat autorități de transport metropolitane care alocă subvențiile, stabilesc traseele, orarul de circulație și fac compensarea, astfel încât fiecare operator (de suprafață, de metrou, feroviar) să-și primească banii cuveniți din biletul unic. La Londra (unde majoritatea operatorilor sunt privați) este Transport for London, la Paris Île-de-France Mobilités, iar la Varșovia (pentru a da și un exemplu dintr-o țară fost comunistă) Zarz±d Transportu Miejskiego w Warszawie.

Subvențiile pentru transportul public București-Ilfov, împărțite între TPBI și Ministerul Transporturilor

Ai noștri au așteptat zeci de ani pentru a introduce biletul unic în zona metropolitană București-Ilfov. Și nici acesta nu este chiar unic, deoarece vizează o singură linie feroviară, cea care face legătura între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Iar autoritatea de reglementare se numește Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI). Care funcționează binișor, numai că are ”jurisdicție” doar asupra operatorilor de transport de suprafață: Societatea de Transport București STB SA, Serviciul de Transport Voluntari, Ecotrans STCM și Regio Serv Transport Buftea. Pentru că doar pentru aceștia subvenția, acordată de Primăria Municipiului București, Consiliul Județean Ilfov și primăriile din Ilfov, este gestionată de TPBI. Transportul cu metroul și cel feroviar sunt subvenționate din bugetul național, prin intermediul Ministerului Transporturilor.

Dreptatea CFR Călători vs dreptatea pasagerilor

La un moment dat, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, originar din Ilfov, promitea că biletul unic de transport va fi extins și pe alte rute din jurul Bucureștiului, cum ar fi cea până la Scroviștea, cu treceri prin Buftea și Periș, sau cea spre Vidra, pe linia spre Giurgiu.

Inițiativa a fost aplicată parțial, adică îți poți cumpăra bilet de tren metropolitan pe șase rute din București-Ilfov, dar nu poți să-ți faci abonament combinat STB plus Metrorex plus tren. Și aceste bilete și abonamente metropolitane, instituite prin Ordinul ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr. 1039/2024, sunt contestate de Traian Preoteasa. Într-o anumită măsură are dreptate, căci îi scad încasările, deoarece subvenția este aceeași, cea primită de la bugetul statului pentru transportul feroviar din toată țara. De cealaltă parte, au dreptate și pasagerii, care de anul trecut nu mai sunt nevoiți să plătească tariful de rezervare a locului pentru distanțe mai mici de 40 km. Era pur și simplu absurd să plătești rezervarea locului pentru o călătorie Buftea-București Nord, care durează puțin peste un sfert de oră. Sunt trasee STB pe care călătorești chiar mai mult de o oră și nu plătești niciun fel de rezervare.

Traian Preoteasa nu vrea să se pună rău cu Hubert Thuma

Soluția este simplă: la fel ca în toate celelalte țări europene, cu o parte din subvenție ar trebui să vină și autoritățile locale ai căror locuitori beneficiază de transportul feroviar. În speță, Consiliul Județean Ilfov, condus de liberalul Hubert Thuma, și primăriile din județul Ilfov, conduse în mare parte tot de liberali. Nu spune nimeni că nu sunt bani la CJ Ilfov sau la primăriile din Otopeni și Mogoșoaia.

Traian Preoteasa ar putea cere public să se modifice legislația în acest sens, însă un astfel de demers l-ar costa scaunul cald pe care-l ocupă în prezent. Până acum, cine l-a supărat pe Thuma a plătit cu scaunul, cel mai recent exemplu fiind cel al fostului director general al STB Adrian Criț. Care a fost atât de ”incompetent” pentru a fi înlăturat de la șefia STB încât a fost angajat imediat de gigantul elvețian Stadler. Și Criț, ca și Preoteasa, era propulsat în funcția de director de către PNL.

Și da, primăriile din județul Ilfov stau pe adevărați munți de bani, însă atunci când este vorba de mobilitatea feroviară a cetățenilor din ”parohiile” lor, primarii se feresc să aloce fonduri. Primăriile din Mogoșoaia și Cernica sunt singurele care au alocat bani pentru construcția unor peroane noi în stațiile CF de pe teritoriile lor (unul la Mogoșoaia și două la Cernica). În rest nimic. Și atunci să mai avem pretenția să dea și bani pentru subvenție?

Vă mai aduceți aminte cum a fost debarcat Dimitris Sophocleous de la conducerea CFR SA?

Până să schimbăm macazul spre Metrorex, se mai impune o aducere aminte. Primele numiri de șefi de companii de stat pe Ordonanța 109/2011 privind guvernanța corporatistă au fost făcute în 2012.

Printre cei numiți atunci (decembrie 2012) s-a numărat și grecul Dimitris Sophocleous, ca director general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Deși fusese numit pe un mandat de patru ani, el a fost forțat să plece după doar patru luni, în aprilie 2013, de către ministrul Transporturilor de la acea vreme, Relu Fenechiu (PNL, ulterior condamnat la pușcărie pentru corupție). Unul dintre motive (evident, nemenționat oficial) a fost acela că grecul și-a ”permis” să le ceară baronilor locali să dea bani pentru întreținerea liniilor neinteroperabile de pe teritoriile județelor lor.

Ciprian Ciucu și Robert Negoiță ar putea plăti o parte din subvenția Metrorex

Acestea fiind spuse, să trecem la Metrorex. Și aici este un imens scandal legat de subvenție și de cine ar trebui acordată aceasta. De ani de zile sunt puse pe tapet două aspecte: subvenția care este subdimensionată și trecerea metroului la Primăria Capitalei. Ambele cât se poate de reale.

Numai că trecerea Metrorex la Primăria Municipiului București este pur și simplu nefezabilă. Bucureștiul este un oraș cu șapte primari (unul general și câte unul pentru fiecare sector), iar fondurile sunt distribuite disproporționat față de nevoile reale.

Bugetul total al Bucureștiului este de 13 miliarde de lei, dar numai patru miliarde ajung la Primăria Capitalei în acest an, după cum a scris recent Buletin de București. Din aceste patru miliarde, 2,5 merg către subvențiile pentru termoficare și transport public. De unde să mai aloce bani și pentru subvenționarea metroului?

Ar avea bani, slavă Domnului, primăriile de sector – nouă miliarde de lei în total. S-ar putea face deci un mecanism prin care o parte din subvențiile pentru transportul public București-Ilfov, partea de metrou, să fie asigurată de primăriile sectoarelor 1-6, conduse de reprezentanți ai coaliției de guvernare PSD-PNL.

Subvențiile sectoarelor, în funcție de numărul de stații de pe raza lor

Stabilirea cotelor cu care va participa fiecare primărie de sector s-ar putea face în funcție de numărul de stații de metrou aflate pe razelele lor teritorial-administrative: 19 în Sectorul 1, 4 în Sectorul 2, 10 în Sectorul 3, 9 în Sectorul 4, 4 în Sectorul 5 și 16 în sectorul 6. Acestora li se adaugă stațiile Piața Unirii 1 și 2, care sunt pe raza a trei sectoare: 3, 4 și 5.

Așa s-ar rezolva și problema de care se plânge directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș (propulsată în funcție tot de PNL), legată de subvenție și de prețul abonamentelor integrate. Ar primi bani și de la Ciprian Ciucu (PNL), dar și de la Robert Negoiță (PSD), și de la Daniel Băluță (tot PSD, cu care Mariana Miclăuș s-a afișat public în campania electorală de anul trecut, alături de Gabriela Firea), de exemplu. Iar subvențiile pentru transportul public București-Ilfov ar fi distribuite mult mai echitabil.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Feb 2025 09:43:52    Titlul subiectului: 220859

STB a contenstat in istanta decizia de a plati penalitati pentru cele 40 de tramvaie rusesti pentru care ND a anulat contractul. Articolul se gaseste aici

Citat:
STB a contestat în justiție penalitățile pentru tramvaiele rusești ale lui Gruia Stoica

Societatea de Transport București STB SA a contestat în justiție valoarea penalităților pe care trebuie să le plătească pentru faptul că refuză să cumpere 40 de tramvaie de la Electroputere VFU Pașcani, fabricate în Rusia.

La începutul lunii decembrie, așa cum am dezvăluit atunci, Judecătoria Sectorului 1 a stabilit penalități de 0,5% (aproximativ 300.000 de euro) pe zi pentru refuzul STB de a semna contractul cu societatea din Grupul Grampet, controlat de Gruia Stoica.

Pentru obținerea penalităților de întârziere, este necesar ca instanța de judecată să fixeze suma defintivă cu titlu de penalități de întârziere, conform Art. 906 alin. (4) din Codul de Procedură Civilă, scrie Buletin de București. ”Dacă în termen de 3 luni de la data comunicării încheierii de aplicare a penalității debitorul nu execută obligația prevăzută în titlul executoriu, instanța de executare, la cererea creditorului, va fixa suma definitivă ce i se datorează cu acest titlu, prin încheiere, dată cu citarea părților. Creditorul poate solicita fixarea sumei definitive cu titlu de penalități de întârziere după trecerea fiecărui termen de 3 luni în care debitorul nu își execută obligația prevăzută în titlu executoriu, până la stingerea ei completă.”

Practic, instanța stabilește niște penalități (un procent din valoarea totală a contractului), iar debitorul – în acest caz STB SA – are la dispoziție trei luni pentru executarea obligației. La cererea creditorului, instanța poate stabili o sumă fixă pentru cele trei luni în care debitorul nu și-a îndeplinit obligația. Procesul se poate relua după fiecare trei luni de neîndeplinire a obligației.

Un astfel de dosar urmează a fi judecat la Tribunalul București, după ce STB a atacat decizia Judecătoriei Sectorului 1 de a fixa suma datorată către Electroputere VFU Pașcani cu titlu de penalitate la 27,4 milioane de lei.

Contractul pentru cumpărarea a 40 de tramvaie de la Electroputere VFU Pașcani, oprit de Nicușor Dan

STB a lansat licitația pentru 40 de tramvaie de 18 metri lungime în septembrie 2019, atunci când la conducerea Primăriei Capitalei se afla Gabriela Firea.

Pe 31 iulie 2020, Electroputere VFU asociată cu Reloc SA (ambele din Grupul Grampet al lui Gruia Stoica) au câștigat licitația. La momentul lansării licitației, în conturile STB exista suma necasară achiziției acestor tramvaie. Numai că între timp, Gabriela Firea băgase, practic, Primăria în faliment, iar nici instituțiile din subordine nu stăteau deloc bine din punct de vedere financiar. În decembrie 2019, STB a fost nevoită să pună gaj la Fisc 10 tramvaie, 995 de autobuze, 65 de troleibuze, alte utilaje, precum și sediul central al societății, pentru a putea obține reeșalonarea unei datorii de 231 de milioane de lei. Deci nici vorbă de bani pentru investiții.

Pe 31 decembrie 2020, când deja în fruntea Primăriei Capitalei se afla Nicușor Dan, procedura de achiziție a fost anulată de directorul general al STB de la vremea respectivă, Mihai Petcu, în urma unei adrese primite de la primarul general.

În adresă, care între timp a dispărut din dosarul judecat în instanță, se arăta că primarul general nu consideră oportună această investiție și se enumerau și motivele. În primul rând, se menționa necesitatea cumpărării de tramvaie cu dimensiuni standardizate, de 27-36 m, fiind precizat faptul că utilitatea tramvaielor de 18 m este limitată la câteva trasee secundare. În adresă era criticat și prețul unui tramvai de 18 m, apropiat de prețui unui tramvai din clasa 27-36 m. De asemenea, se invocau durata de viață de doar 17 ani, garanția de doar doi ani (la cele cumpărate de la Astra Vagoane Călători și care circulă deja de doi ani în Capitală garanția este de cinci ani) și obligativitatea inspecției tehnice zilnice pentru verificarea stării normale de funcționare.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Mar 2025 20:31:50    Titlul subiectului: 221022

Piedone a ajuns in control si pe la depourile STB. Rezultatul ? 23 de tramvaie trase pe dreapta. Articolul se gaseste aici

Citat:
23 de tramvaie din București, scoase din circulație de ANPC, pe motiv de pericole și mizerie

Douăzeci și trei de tramvaie din București au fost oprite din circulație de ANPC, după o serie de controale în depouri în noaptea de 19 spre 20 martie. Tramvaiele vor rămâne garate până când deficiențele vor fi remediate. Potrivit comisarilor ANPC, vorbim de probleme care pot pune în pericol pasagerii și despre tramvaie murdare.

Potrivit instituției de control, au fost date și amenzi, însă raportul final va fi elaborat în următoarele ore.

Conform unui comunicat al ANPC, controalele au fost făcute la depourile Dudești, Giurgiului, Alexandria, Militari, Colentina și Victoria, în timp ce Depoul Titan este închis temporar pentru reabilitarea infrastructurii. Scopul comisarilor ANPC a fost să verifice dacă se respectă normele privind siguranța și confortul călătorilor.

În urma verificărilor, inspectorii ANPC au constatat multiple deficiențe, motiv pentru care 23 de tramvaie au fost oprite temporar din circulație, până la remedierea problemelor. Printre principalele nereguli identificate se numără:
• Igienizare necorespunzătoare a interiorului vehiculelor
• Burduf deteriorat, afectând siguranța călătorilor
• Bare metalice cu vopsea exfoliată, cu risc de coroziune
• Tapițerie de scaune ruptă, afectând confortul pasagerilor
• Trape ruginite și cu acumulări de impurități, cu risc de infiltrații
• Geamuri cu strat grosier de praf, reducând vizibilitatea și igiena spațiului
• Prezența infiltrațiilor în interiorul tramvaielor
• Chedere depreciate sau rupte, care pot compromite etanșeitatea vehiculului
• Radiatoare neigienizate, ce pot afecta calitatea aerului din interior
• Parbrize sparte, periclitând siguranța circulației
• Pavimente neconforme, cu prezența de mucuri de țigări și ambalaje abandonate

ANPC a solicitat operatorului de transport public remedierea urgentă a deficiențelor constatate, iar tramvaiele afectate vor putea reintra în circulație doar după ce vor fi aduse la standardele de siguranță și igienă impuse de legislația în vigoare.

STB asigură că toate liniile de transport public sunt funcționale, iar continuitatea serviciului este garantată. Pentru a compensa reducerea temporară a numărului de vehicule, au fost reconfigurate graficele de circulație, astfel încât impactul asupra călătorilor să fie minim.

Societatea de Transport recunoaște că uzura unor tramvaie se întâmplă din caza folosirii îndelungate. Pe de altă parte, reînnoirea parcului de tramvaie cere investiții susținute. De aceea, până la modernizarea completă a flotei de tramvaie, „STB desfășoară programe continue de întreținere și modernizare a vehiculelor mai vechi.”

STB este o instituție din subordinea Primăriei conduse de Nicușor Dan, în vreme ce la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului este șef Cristian Popescu Piedone, fostul contracandidat al lui Dan la alegerile pentru Primăria Capitalei. Nu este primul astfel de control la o companie din subordinea PMB – printre primele controale de când Piedone a intrat în funcție a fost cel de la Termoenergetica.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Mar 2025 20:34:13    Titlul subiectului: 221023

A aparut pe YouTube filmuletul cu controlul efectuat de ANPC la depouri. Lasand la o parte comentariile lui Piedone, care tin mai mult de politica (prin gura targului se aude ca ar vrea la primarie, daca ND ajunge presedinte) priviti cum arata tramvaiele. Si nu sunt doar V3A-uri ci si PPC-uri. Nu inteleg totusi de ce nu a controlat si tramvaiele noi.

Acum, unele depouri au externalizat serviciul de curatenie, altele fac curatenia in regie proprie. Cum arata tramvaiele, puteti vedea in filmulet !

https://www.youtube.com/watch?v=-vpl274R3PM

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Mar 2025 22:55:34    Titlul subiectului: 221034

STB cauta furnizor pentru electricitate. Articolul se gaseste aici

Citat:
Se caută furnizor de electricitate la STB, pentru un an. Procedura a fost lansată

O procedură pentru selectarea unui furnizor de electricitate la STB a fost lansată, cu o valoare estimată de peste 17 milioane de euro.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Energie electrică”. Valoarea totală estimată a contractului ce se intenționează a fi încheiat pentru un an este de 86.442.907,81 lei.

În ceea ce privește locurile de consum STB SA, în primul rând este vorba de tracțiunea electrică, reprezentată de un sistem energetic compus din 38 de substații alimentate prin feederi de medie tensiune. Vin apoi unitățile STB SA racordate la medie tensiune: URAC și sediul central. Mai avem Casa de odihnă STB SA din Predeal și unitățile STB SA racordate la joasă tensiune: depourile, autobazele, sediile administrative (24 de locuri de consum), serviciile interne de rezervă ale substațiilor (21 de locuri de consum), centrele de emitere carduri de călătorie (129 de locuri de consum), cabinele de la capetele de linii (31 de locuri de consum).

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 28 aprilie 2025, ora 15:00. Ofertele trebuie să fie valabile până pe 28 iulie 2025.

Precedenta licitație de electricitate la STB, câștigată de Tinmar Energy

La finele lunii septembrie 2024, transportatorul bucureștean de suprafață a lansat o procedură de achiziție identică, dar pentru șase luni, cu o valoare estimată a contractului de 37.830.632,59 lei, echivalentul a aproximativ 7,6 milioane de euro, așa cum am scris atunci. La licitație au fost depuse două oferte: compania cu capital majoritar de stat Hidroelectrica și cea Privată Tinmar Energy.

Contractul a fost atribuit către aceasta din urmă, pentru suma de 37.608.802,93 lei.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 06 Apr 2025 13:27:18    Titlul subiectului: 221165

Este buna aceasta campanie, dar trebuie dublata de actiuni in forta ale politiei rutiere, cu amenzi pe banda rulanta si permise suspendate. Numai asa se vor invata si idiotii, posesori de bemeveu (WCeu). Articolul se gaseste aici

Citat:
Liniile de tramvai nu sunt pentru depășiri. STB lansează campania „Atenția te salvează!”

Societatea de Transport București STB SA a lansat campania „Atenția te salvează!”, prin care atenționează, printre altele, că liniile de tramvai nu sunt pentru depășiri.

”Siguranța în trafic începe cu atenția fiecăruia dintre noi! În luna aprilie, STB lansează campania <Aten>, o inițiativă menită să prevină accidentele rutiere și să promoveze un comportament responsabil, atât pentru pietoni, cât și pentru șoferi”, se arată într-o postare de pe pagina oficială de Facebook a transportatorului bucureștean de suprafață.

Mesajele campaniei sunt următoarele:

– „Nu lăsa telefonul să-ți fure atenția. Prioritatea este viața.”

– „Ascultă viața, nu căștile.”

– „Atenția te salvează.”

– „Ești șofer? Liniile de tramvai nu sunt pentru depășiri.”

– „Respectă viața. Păstrează distanța.”

– „Ești pieton? Asigură-te înainte de a traversa.”

– „Semaforul se schimbă mai repede decât un like.”

Mii de accidente în 2024
În 2024, STB a înregistrat 49 de incidente cauzate de pietoni care au traversat prin locuri nepermise și 2.085 de accidente rutiere, provocate de alți participanți la trafic, care, pe fondul neatenției, au intrat în coliziune cu vehiculele STB.

Din păcate, situațiile în care șoferii au intrat cu mașinile în tramvaie ale STB au continuat și în acest an. Ultimul accident de acest fel s-a petrecut chiar ieri dimineață, când în zona intersecției Bd. Uverturii/Str. Virtuții, șoferul unui autoturism nu s-a asigurat la schimbarea direcției de mers si a intrat în coliziune cu un tramvai din linia 41 care se deplasa pe sensul spre Piața Presei. Anterior, în data de 27 februarie, iar al doilea pe 15 martie, au avut loc două incidente în care camioane au avariat tramvaie Astra Imperio ale STB.

”Fii atent! Atenția ta poate face diferența! Respectă regulile de circulație și contribuie la siguranța tuturor în trafic”, se mai arată în postarea STB.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Apr 2025 12:24:34    Titlul subiectului: 221326

Astia abereaza in continuare. Pana la a avea flota „prietenoasa cu mediu” STB-ul trebuie sa rezolva problemele defectiunilor. Pe hartie totul suna frumos, numai ca realitatea este cu totul alta. In al 12-lea cea speram sa le vina mintea la cap celor de la PMB, dar se pare ca m-am inselat ! Tramvaiele deraiaza intr-o veselie sau se defecteaza pe traseu si pe astia de la PMB ii fwte grija cu ecologia ! Articolul se gaseste aici

Citat:
Planul de Acțiune pentru Oraș Verde promite transformări uriașe pentru București. Mașinile poluante vor avea acces limitat în centrul orașului, iar flota STB va fi prietenoasă cu mediul, printre altele

Primăria Generală anunță că municipiul București a lansat oficial Planul de Acțiune pentru Oraș Verde (PAOV). Acest plan este un demers strategic de transformare urbană și este derulat sub egida Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), în parteneriat cu experți naționali și internaționali, spun reprezentanții municipalității.

Bucureștiul a lansat Planul de Acțiune pentru Oraș Verde

Planul de Acțiune pentru Oraș Verde își propune să îmbunătățească condițiile de viață ale bucureștenilor prin reducerea poluării. Totodată, PAOV își propune să crească eficiența energetică, să se extindă spațiile verzi și să se dezvolte o infrastructură urbană modernă, digitală și incluzivă.

Bucureștiul se va transforma într-un oraș care respiră, inspiră și care funcționează pentru toți cei care locuiesc aici, spune Lucian Judele, Administratorul Public al Municipiului București.

Planul de Acțiune pentru un Oraș Verde (PAOV) nu este doar un proiect tehnic sau administrativ. Este un angajament pe termen lung pentru transformari sistemice de impact. Este dovada că putem transforma real Bucureștiul într-un oraș care respiră, care inspiră și care funcționează pentru toți locuitorii săi. Nu este despre promisiuni, ci despre structură, priorități și instrumente reale. Este un plan pentru un oraș care pune oamenii în centru, care valorifică resursele, care se dezvoltă cu grijă și cu viziune. Ne dorim un oraș care să răspundă nevoilor generației de azi și să inspire generațiile viitoare, a spus Judele, într-un comunicat transmis de PMB.

Provocările orașului au fost cartografiate și au fost analizate performanțele din 6 domenii cheie
Au fost cartografiate provocările Bucureștiului, au fost analizate performanțele instituționale și de infrastructură din 6 domenii esențiale: transport, energie, deșeuri, clădiri, apă și utilizarea terenurilor. La acestea au fost adăugate și teme transversale: calitatea aerului, digitalizare, incluziune socială și adaptarea climatică, explică Venera Vlad, Director Asociat, Coordonator infrastructură România și Bulgaria, BERD:

Acest proces a fost ghidat de o echipă internațională de experți și de specialiști ADIZMB, dar, mai ales, a fost construit împreună cu dumneavoastră. Peste 4.000 de persoane au fost implicate în procesul de consultare. Am lucrat împreună pentru ca acest plan să nu fie doar un document strategic – ci un instrument de lucru practic și imediat aplicabil în realitatea orașului nostru.

Beneficiile estimate sunt concrete: emisii de 1,1 milioane tone CO₂ evitate anual, 387 de locuri de muncă noi, dar și acces echitabil la servicii urbane, spații verzi și mobilitate sigură. Sumarizând putem spune ca vizăm o creștere a calității vieții bucureștenilor.

Cum se va transforma orașul | Acțiunile cheie din PAOV
Pentru a răspunde provocărilor de mediu și sociale identificate în analiza tehnică, PAOV propune o serie de intervenții strategice în fiecare dintre cele opt domenii prioritare. Mai jos sunt prezentate câteva dintre cele mai relevante acțiuni planificate, care reflectă direcția de transformare a Bucureștiului, anunță municipalitatea.

1. Transport urban – o mobilitate mai curată și mai eficientă
Unul dintre obiectivele centrale ale planului este să transforme flota de transport public într-o flotă cu emisii net-zero. Ar urma să fie cumpărate noi autobuze electrice și hibride, să fie modernizate tramvaiele și troleibuzelor din parcul STB și să fie digitalizate rutele și stațiile.

Totodată, este prevăzută implementarea unei Zone cu Emisii Reduse (LEZ), care va limita accesul vehiculelor poluante în centrul Bucureștiului și va contribui la îmbunătățirea calității aerului.

2. Energie – decarbonizarea sistemului de termoficare
Decarbonizarea sistemului de termoficare din Capitală, care în prezent alimentează peste jumătate din imobile, dar este bazat în mare parte pe combustibili fosili, este cel mai îndrăzneț proiect prevăzut în PAOV.

Planul propune tranziția către surse regenerabile (biomasă, pompe de căldură, cogenerare de înaltă eficiență), dar și modernizarea infrastructurii de distribuție.

O componentă importantă a acestui efort va fi desemnarea unui Manager Energetic Municipal care va coordona strategia energetică a Capitalei și va integra măsuri de eficiență în toate sectoarele municipale.

3. Clădiri – eficiență, siguranță și confort pentru locuitori
În domeniul construcțiilor, o acțiune prioritară vizează reabilitarea termică și modernizarea sistemelor HVAC (încălzire, ventilație și aer condiționat) pentru clădirile rezidențiale și publice. Prin creșterea eficienței energetice, se urmărește nu doar reducerea consumului și a costurilor pentru locatari, ci și combaterea sărăciei energetice, în special în rândul populației vulnerabile. De asemenea, se are în vedere consolidarea clădirilor cu risc seismic și adaptarea acestora la noile condiții climatice (izolații, protecție împotriva supraîncălzirii, sisteme inteligente de monitorizare).

4. Deșeuri – un sistem modern, circular și integrat
Se vor face investiții într-un centru de tratare mecano-biologică a deșeurilor menajere, dar și în infrastructura pentru colectarea selectivă și reciclarea deșeurilor din construcții și demolări.

Se va introduce și un sistem de tip „plătești pentru cât arunci” în toate sectoarele Bucureștiului, care va stimula reducerea cantităților de deșeuri generate și va încuraja bucureștenii să participe activ la colectarea separată. Aceste măsuri vor contribui la alinierea orașului la obiectivele europene și naționale privind economia circulară.

5. Apă și ape uzate – infrastructură durabilă și protecția resurselor
În sectorul apei, una dintre cele mai importante acțiuni este modernizarea rețelei de alimentare cu apă potabilă și canalizare, pentru a asigura servicii de calitate în toate cartierele orașului. În plus, se vor implementa soluții bazate pe natură – precum sisteme urbane durabile de drenaj (SuDS) – pentru a reduce riscul de inundații în zonele vulnerabile și pentru a gestiona apele pluviale într-un mod sustenabil. Investiții sunt prevăzute și în reutilizarea apelor tratate și îmbunătățirea tehnologiilor pentru tratarea apelor industriale.

6. Utilizarea terenului și spațiile verzi – orașul respiră din nou
Pentru a combate deficitul cronic de spații verzi accesibile, în PAOV sunt prevăzute și noi parcuri în zonele dens populate și regenerarea urbană a spațiilor degradate. Un proiect major îl constituie Centura Verde a orașului – o inițiativă amplă de împădurire și reconectare ecologică a zonelor periurbane. În paralel, va fi înființat un Centru de Planificare Urbană care va coordona coerent investițiile și dezvoltările urbane, cu accent pe densificare inteligentă, accesibilitate și calitate arhitecturală.

7. Calitatea aerului– pentru un București respirabil
Un sistem integrat de monitorizare a calității aerului va fi implementat în tot orașul și va fi conectat la platforme digitale care vor permite informarea în timp real a oamenilor și luarea de decizii bazate pe date.

8. Oraș inteligent – pentru un București digital
Orașul va investi într-o infrastructură digitală interoperabilă care să permită colectarea și analiza de date din multiple domenii – transport, energie, mediu, servicii publice – pentru o guvernanță mai eficientă, predictivă și transparentă.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Mai 2025 13:17:38    Titlul subiectului: 221563

Un articol privind starea parcului STB se poate gasi aici

Citat:
ANALIZĂ – Anul 2025 nu aduce mijloace noi de transport în București după 3 ani de livrări constante. 40 de autobuze electrice nu au circulat niciodată iar licitația pentru 22 de troleibuze noi întârzie

Din anul 2022, transportul public din București a fost modernizat constant odată cu livrarea a 100 de tramvaie ultramoderne Astra Imperio Metropolitan, 100 de autobuze full electrice ZTE și 100 de troleibuze Solaris, care au însemnat creșterea calității serviciului de transport și reducerea treptată a celor mai vechi mijloace transport, în special în zona tramvaielor și troleibuzelor. Totuși, după 3 ani de vești bune, se anunță o perioadă de stagnare la capitolul noi achiziții, în special din cauza întârzerii lansării procedurilor pe SEAP. În următoarea analiză vedem ce s-a adus în ultimii 3 ani, rezultatele pozitive și negative după sosirea noilor vehicule.

TRAMVAIE

Cu siguranță cea mai importantă și modernă achiziție o reprezintă livrarea celor 100 de tramvaie noi în perioada mai 2022 – septembrie 2024. Ultramodernele Astra Imperio Metropolitan produse la Astra Arad au sosit la STB SA când parcul de tramvaie ajunsese într-o stare catastrofală, pe cele mai importante linii din oraș, 41 și 25, circulând tramvaie cu scadență de ani de zile la reparații capitale, dar și tramvaie Tatra vechi de 50 de ani, de capacitate mică. Tramvaiele Imperio au intrat in exploatare in decembrie 2022, pe linia 41 metrou ușor, urmată de liniile 25, 10, 1, 32, 21, dar și într-un număr mai mic pe liniile 7 și 11. Sezonier, în perioada caniculară, noile tramvaie circulă și pe linia 47 pentru a asigura vehicule cu aer condiționat pe acest traseu. Sosirea noilor tramvaie a însemnat retragerea treptată din circulație a unor tramvaie V3A cu durata de viață depășită, fiind vizate în special cele modernizate la FAUR și Electroputere, care nu pot fi modenrizate cu electronică modernă și podea joasă la uzina STB URAC. Mai mult, cu ocazia sosirii noilor tramvaie au fost retrase din circulație majoritatea tramvaielor Tatra T4R, cu durata de viață mult depășită, produse în perioada 1973-1975. Dacă la începutul anului 2022 existau aproximativ 25 de vagoane active, la finalul anului 2024 mai există doar 9 vagoane active. Inițial STB SA a planificat retragerea totală a acestora, însă, la nivelul lunii octombrie 2024 când mobilitate.eu a întrebat ultima dată de această retragere, planul a rămas ca acestea să fie retrase treptat, cum s-a întâmplat în ultimii ani, pe măsură ce se defectează ireparabil și pe măsură ce STB-URAC livrează tramvaie V3A modernizate depoului Militari.

Aspectul negativ legat de cele 100 de tramvaie noi este că aproape constant sunt minim 10 vagoane indisponibile, reparațiile tamponărilor și altor defecte accidentale durând foarte mult. În prezent sunt imobilizate cel puțin de câteva luni pentru reparația tamponarilor și altor defecte care nu sunt acoperite de garanție, cel puțin tramvaiele 3809, 3810, 3819, 3829, 3846, 3860 stationand in depouri fara o perspectiva de revenire la traseu, în timp ce pe una din cele mai importante linii, 25, se circulă în regim de necesitate și cu tramvaie Tatra de capacitate mică. Mai mult, există reclamații constante din cauza tramvaielor care circulă pe liniile 1/10 legate de zgomotul produs de rularea acestora, zgomot cauzat de uzurile accentuate ale bandajelor roților care apar în special din cauza patinajului excesiv. Mobilitate.eu a monitorizat calea de rulare pe liniile 1/10, în special tronsonul comun cu autobuze (peste jumatate din traseu, de la Banu Manta – Obor – Muncii – Vacarești – Șoseaua Olteniței), constatând un exces de praf și diferite materiale pe calea de rulare, pe canalul căii de rulare, care acoperă șina în momentul trecerii autobuzelor, cauzând un patinaj excesiv al tramvaielor în special când este umezeală sau ploaie. Vom reveni cu analiză detaliată a acestui fenomen, fiind recomandată urgent eliminarea circulației autobuzelor pe calea de rulare a tramvaielor, dar și curătarea mai frecventă a acestora, inclusiv a canalului șinelor.

La capitolul viitoare licitații, primarul general anunță că pregătește o licitație pentru 250 de tramvaie noi, cu lungimea de 45, 36 și 27 metri, dar încă nu există finanțarea necesară și nici un termen clar pentru lansarea acesteia. Mai mult, Mobilitate.eu a consultat mai mulți specialiști în domeniu, aceștia venind cu recomandarea ca licitația să fie împărțită în mai multe proceduri, cel puțin 3, pentru fiecare dimensiune de vagon. Explicația este că o licitație atât de amplă tehnic și financiar are mari șanse să nu fie finalizată, fie din cauza lipsei producătorilor pentru o gamă atât de largă de vagoane și configurații, fie din cauza opusă, cu un interes mare pentru licitație și o eventuală anulare din cauza contestațiilor.

STB SA mai are în așteptare contractul pentru 40+60 tramvaie de 18 metri, pentru care justiția a emis deja mai multe decizii prin care operatorul de transport este obligat să semneze contractul și să cumpere cele minim 40 de tramvaie. Momentan nu există vreun semnal pentru momentul semnării contractului sau al sosirii primului vagon, cel mai probabil STB SA urmând să decidă semnarea contractului în acest an, pentru evitarea unor eventuale penalități și chiar a blocării conturilor.

Singurele tramvaie care vor continua să apară și să aducă un aer mai modern pe trasee în 2025 fiind cele modernizate și reparate la STB-URAC unde contină modernizarea tramvaielor V3A-93 în tramvaie V3A-2010-CA și reparațiile capitale la tramvaiele modernizate CH-PPC. Mai mult, din anul 2023 la trecerea prin reparații capitale, tramvaiele V3A-93 sunt modificate pentru a avea podea parțial coborâtă în zona centrală, oferind accesibilitate de la peron în vagon fără trepte.

TROLEIBUZE

La capitolul troleibuze, au sosit în 2024 toate cele 100 Solaris achiziționate, moment în care au fost și puse în circulație, pe liniile 61, 63, 73, 90, 93, 97, unde circulă pentru a acoperi și zone fără rețea de contact, înlocuind prin comasare liniile de autobuz 133, 201, 313, 336 și parțial liniile 136 și 105. Mai mult, în zilele de weekend și cu parc redus cele 100 de troleibuze circulă pe toate liniile din oraș, ajutând la scoaterea din circulație aproape totală a vechilor troleibuze Ikarus. Singura linie unde nu se utilizează autonomia și unde circulă constant noile troleibuze este 95, care acoperă o parte din traseul liniei 97, scurtată la Clăbucet din cauza lucrărilor la metrou. Cu ocazia achiziției celor 100 de troleibuze s-a reușit eliminarea aproape totală a troleibuzelor Ikarus de pe trasee, rămânând în exploatare pe linii scurte cum sunt 72, 76 și 95, cea mai lungă linie unde au rămas majoritare fiind 86. În rest acestea circulă doar izolat pe trasee pentru a acoperi lipsa de vehicule noi. Aproximativ câte 5 vehicule mai circulă în zile cu parc crescud din depourile Bujoreni și Vatra Luminoasa. Odata cu sosirea noilor vehicule, parcul pe liniile modernizate a devenit total accesibilizat, disparând definitiv troleibuzele Ikarus, iar în sezonul cald se circulă în mare parte cu vehicule climatizate. Cele 98 de troleibuze Irisbus sunt de asemenea echipate cu instalații de climatizare.

Ca viitoare licitații, primăria a derulat mai multe consultări de piață, dar momentan nu există un termen concret și nici finanțarea pentru achiziția unui lot mare de troleibuze, minim 100. Totuși, de cel puțin 2 ani se tot amână lansarea licitației pentru 22 troleibuze de 12 metri, finanțate din fonduri PNRR. Am întrebat responsabilii de achiziții în toamna anului 2024, informația de la acel moment fiind că au fost unele probleme cu documentația iar licitația urmează să fie lansată până la finalul anului 2024, însă acest lucru nu s-a întâmplat.

Și aici anul 2025 va aduce doar câteva troleibuze Irisbus Citelis trecute prin reparații capitale la STB-URAC, ce revin la traseu și cu noua schemă grafică a transportului public din București. Din păcate, parcul va continuă să scadă în lipsa unor noi achiziții, vechile troleibuze Ikarus care au depășit 20 de ani de exploatare ieșind constant din traseu, cu defecte grele, fără a mai putea fi repuse în circulație. La ora actuală mai sunt active aproximativ 50 de vehicule, numărul acestora scăzând lunar din cauza defectelor ireparabile.

AUTOBUZE

La finalul anului 2023 au sosit cele 100 de autobuze electrice ZTE Granton, care ar fi trebuit să circule pe o parte din liniile de autobuz pentru a înlocui vechile Mercedes Citaro Euro 3 ce au durata de viață mult depășită. Acestea au început să fie puse în circulație de la finalul lui 2023, pe liniile 330 și 335, autobuzele circulând constant și fără probleme tehnice majore. Totuși, introducerea întregului lot de 100 autobuze utilizate la capacitate maximă nu s-a întâmplat nici în prezent, instalarea punctelor de încărcare în depouri fiind modificată și tergiversată constant. Ulterior liniilor 330 și 335, autobuzele electrice au început să circule în număr mic pe liniile 137, 311, 368, 385. Din păcate la ora actuală sunt cel puțin 40 din cele 100 de autobuze care deși sosite de cel puțin un an, nu au circulat niciodată, în timp ce pe trasee încă se circulă cu autobuze poluante Euro 3. Au existat planuri pentru instalarea de stații de încărcare în depourile Bucureștii Noi, Berceni și în autobaza Giurgiului, dar și în vecinătatea Național Arena, dar până acum nu s-a concretizat niciun proiect.

Ca licitații noi, nu există momentan vreun plan concret, fiind derulate mai multe consultări de piață pentru planificarea unor viitoare achiziții de autobuze Hibrid, CNG, electrice, dar fără concretizarea unui proiect. De asemenea finanțarea pentru aceste planuri încă nu există.

CONCLUZIE

Este clar că odată cu noile modificări bugetare și reducerea cheltuielilor, demararea de noi proceduri va fi mult mai grea, iar anul acesta sunt destul de reduse sansele să vedem licitații finalizate, chiar dacă este posibil să fie lansate noi proceduri. Mai mult, producătorii de vehicule au deja fluxurile ocupate cu comenzi mari din toate țările, comenzile unor proceduri finalizate cel mai devreme spre finalul anului sau în prima jumătate a lui 2026 fiind posibile pentru livrare cel mai repede la un an de la semnarea contractelor, ceea ce ne duce cu gândul că următorul vehicul nou va transporta călători în București cel mai devreme spre finalul anului 2026, mai ales dacă vorbim de tramvaie.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Pagina 9 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community