 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mie 31 Iul 2019 16:30:46 Titlul subiectului: |
201894 |
|
Ne-am luat țeapă, articolul lui Acier e din iunie.
Din ce suntem informați pe MetrouUșor, proiectul ar fi trecut în ședința de azi cu 30 de voturi pentru, 12 împotrivă și o abținere:
Marian Andrei a scris: | Proiectul a fost adoptat in sedinta de miercuri a Consiliului General al Capitalei cu 30 de voturi "pentru", 12 "impotriva" si o abtinere. |
Și articolul de pe site-ul mobilitate.eu:
https://mobilitate.eu/mutare-depou-stb-victoria/
Citat: | UPDATE 31.07.2019 – Proiectul inca se afla pe lista de subiecte a ședinței.
UPDATE 2 31.07.2019 – Proiectul a fost adoptat in sedinta CGMB cu 30 de voturi “pentru”, 12 “impotriva” si o abtinere.
După ce luna trecută a fost scos de pe ordinea de zi a ședinței CGMB, pentru data de 31 iulie 2019, proiectul este din nou supus votului. STB SA și CGMB urmează să transfere activitatea depoului de tramvaie Victoria, situat chiar în spatele palatului Victoria, în depoul de tramvaie Titan, iar parcul circulant al acestui depou va fi redistribuit în toate depourile de tramvaie ale societății. Depoul are o suprafață de 34.748 metri pătrați și a fost înființat începând cu anul 1871, denumit original Bonaparte, apoi Ilie Pintilie. La vremea respectivă a fost construit deoarece era la marginea orașului, iar în timp a deținut mai multe modele de tramvaie, începând cu tramvaiele cu cai. |
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 19/Apr/2025 Mesaje: 10861 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 04 Mar 2020 21:47:11 Titlul subiectului: |
205978 |
|
Sa fie adevarata stirea, sau este un Fake News ? Articolul se gaseste aici.
Citat: | Tun imobiliar marca Firea. Au mutat cel mai valoros depou RATB, ca să facă afaceri cu privați
Societatea de Transport București STB SA și-a anunțat intenția de declanșare a procedurii de asociere cu persoane fizice sau juridice, în vederea exploatării terenului cu o suprafață de 34.784 mp din Strada Mexic nr.19, Sector 1.
Terenul rămas liber, aproape 35.000 mp, a ajuns la Societatea de Transport București (STB), printr-o majorare de capital. Societatea va decide ce face cu el, respectiv va putea încheia contracte de administrare, asociere în participațiune, parteneriate public private, potrivit unui proiect aflat votat in iunie 2019.
Terenul este unul dintre cele mai valoroase din București și a fost vânat constant în ultimii 30 de ani de rechinii imobiliari. Transferul de proprietate al unui asemenea bun, al cărui preț poate ajunge și la 2500 de euro/mp fără un plan clar și transparent este controversat și ridică mai multe semne de întrebare.
În expunerea de motive se arată că depoul trebuie desființat deoarece așa prevede Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016 – 2030, dar și ca STB să obțină venituri suplimentare.
”Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016 – 2030 Regiunea București-Ilfov aprobat prin H.C.G.M.B. nr. 90/2017, prevede necesitatea identificării unei soluții în vederea relocării activității Depoului Victoria, iar potrivit raportului de specialitate comun întocmit de Direcția Guvernanță Corporativă și Direcției Patrimoniu, prin aducerea ca aport în natură la capitalul social al Societății de Transport București STB S.A. a imobilului situat în București, strada Mexic nr. 19, sector 1, compus din teren în suprafață de 34.748 mp, se vor obține venituri suplimentare de către societate necesare asigurării unui serviciu de transport public de călători la cele mai înalte standarde”, se arată în expunerea de motive semnată de primarul Gabriela Firea. |
Sursa foto: www.puterea.ro
Acum am alta intrebare. Poza din articol a fost facuta in depoul Bonaparte sau reporterii au luat-o de pe Google Image ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.68 kb |
Vizualizat: |
de 6839 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 19/Apr/2025 Mesaje: 1195 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 05 Mar 2020 00:05:29 Titlul subiectului: |
205989 |
|
E in depoul Victoria, remizele vechi.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 19/Apr/2025 Mesaje: 10861 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 14 Feb 2025 21:41:46 Titlul subiectului: |
220755 |
|
Se are in vedere reabilitarea depoului Victoria. Articolul se gaseste aici
Citat: | Planuri extraordinare pentru revitalizarea Depoului “Victoria”, cel mai vechi din București. Halele și clădirile se află în jalnică degradare I INTERVIU
Lângă Piața Victoriei, ascuns printre blocuri și aproape necunoscut de bucureșteni, se află un loc emblematic pentru evoluția transportului public din București: Depoul Victoria, numit “Bonaparte” în perioada interbelică și “Ilie Pintilie” până în 1989.
De aici au plecat și au venit tramvaiele trase de cai încă din vara anului 1871, când societatea engleză “Harry Hubert de Mervee” obține autorizația pentru a instala primele linii.
Enclava de patrimoniu din centrul Bucureștiului are o istorie zbuciumată de peste 150 de ani și așteaptă o nouă viață.
Peste 150 de ani de istorie a tramvaielor bucureștene. Depoul “Bonaparte” a fost modernizat în perioada interbelică
PMB intenționează să reabiliteze Depoul “Victoria” și să valorifice patrimoniul istoric al sitului. De curând, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București a lansat o consultare publică pentru ceea ce poate deveni Depoul care face parte din Zona Construită Protejată Victoria.
Mai jos, interviu cu arhitecții Oana Antonia Filip și Ionuț Bogdan Oțelea despre proiectele lor vizionare, dedicate viitorului Depoului Victoria, propuneri cu totul spectaculoase care urmăresc revitalizarea ansamblului, dar și reactivarea Zonei Victoria.
Două proiecte excepționale pentru reactivarea Depoului Victoria. Unul, semnat de arh. Oana Antonia Filip, propune un ansamblu de locuințe sociale, cu grădina urbană. Celălalt este proiectul arh. Bogdan Ionuț Oțelea care își imaginează aici Muzeul Holocaustului românesc, un subiect tragic care nu se învață la școală.
În România mai există un singur depou de tramvaie de o astfel de mare importanță, cel din Timișoara, deschis în anul 1868.
Vechile hale au fost restaurate și amenajate ca Muzeu al Transportului Public din Timișoara.
Muzeul „Corneliu Mikloși” este un exemplu rar și strălucit de valorificare a patrimoniului, un loc care a primit o nouă viață, dedicat locuitorilor orașului.
Depoul “Victoria” a fost bombardat masiv în anul 1944 de aliați, iar în 1968 patru hale au ars în întregime
În anul 1872 s-a dat în folosință prima linie de tramvai a Bucureștiului, traseu ce pornea de la Gara Târgoviștei și ajungea până la Piața Sf. Gheorghe. Ulterior, traseul a fost prelungit pe Calea Moșilor până la Bariera Moșilor. În anul 1926, începe prima modernizare a Depoului Bonaparte, sunt construite primele două hale, iar în anul următor se mai construiesc încă două hale.
În anul 1928 este finalizată sistematizarea remizei, construindu-se încă patru hale. În anul 1944, Depoul Bonaparte este bombarbat masiv în timpul atacului aerian al Aliaților și, în toamna aceluiași an, încep reparațiile, care vor dura până în 1948. (Sursa informațiilor: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București, ADIZMB, adizmb.ro).
“Depoul Victoria se află într-o avansată stare de degradare fizică și morală, dar este încă funcțional, fiind utilizat pentru întreținerea și gararea tramvaielor mai vechi ale Bucureștiului”
Conform Societății de Transport București, în anul 1968 a avut loc un incendiu care a distrus halele aproape în întregime. Acesta a fost momentul în care au fost demolate, păstrându-se doar halele 1 și 2, care au fost scurtate până la lungimea de 45 m, aproximativ jumătate din lungimea inițială. Depoul include și o mică tipografie, precum și o serie de spații nefolosite sau utilizate ca depozite pentru entități separate de Depou. (Sursa: ADIZMB).
“În cei peste 150 de ani de funcționare a Depoului Victoria au fost colectate multe filme, documente, artefacte, machete și vehicule istorice, care merită a fi expuse”
Tramvaiele moderne, recent achiziționate, care rulează pe liniile 1 și 10 (din vecinătatea Depoului) nu sunt garate și nici întreținute aici, întrucât Depoul Victoria nu dispune de infrastructură, echipamentele și facilitățile necesare. Ocazional se organizează aici parade și evenimente publice cu tramvaiele istorice. În plus, în cei peste 150 de ani de funcționare a depoului și a transportului public în București, au fost colectate foarte multe filme, documente, artefacte, machete și vehicule istorice, care merită a fi expuse, cunoscute și promovate către publicul larg, scrie ADIZMB, adizmb.ro. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|