 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 219 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Ian 2013 12:23:20 Titlul subiectului: Autobuze DAC la New York! |
161379 |
|
Ce stiti de 2 autobuze ajunse la New York in 1982?
1300 si 1301
http://www.flickr.com/photos/trevonhaywood/6871604274/
Am gasit un filon, sper sa aflam mai multe informatii si poze.
Arata forte bine DAC-ul cu geamuri fumurii
_________________ 611 |
|
Sus |
|
 |
dm

Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Apr/2025 Mesaje: 820
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 03 Ian 2013 16:57:14 Titlul subiectului: |
161436 |
|
Si inca niste diferente:
-butucuri subtiri la rotile motoare
-trapele laterale de pe partea opusa usilor sunt aproape identice cu cele de la troleibuze
-toba de esapament
|
|
Sus |
|
 |
dm

Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Apr/2025 Mesaje: 820
|
Trimis: Joi 03 Ian 2013 18:13:29 Titlul subiectului: |
161442 |
|
Ar fi interesant sa stim ce motoare aveau aceste doua autobuze. Ikarusurile au fost dotate fie cu Cummins NHHTC Big Cam fie cu Detroit Diesel 6L71TA
|
|
Sus |
|
 |
Catalin Ghita

Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Ian/2025 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 04 Ian 2013 10:18:54 Titlul subiectului: |
161449 |
|
In primul rand am creat un topic separat pentru aceste prototipuri, dupa parerea mea ele nu sunt DAC-uri 117UD, ci ar trebui sa aiba alta codificare, poate chiar DAC 217UD, din considerente structurale: La autobuzele/troleibuze, DAC 117 dispunerea era: usa 1 - 2 geamuri - usa 2 - 2 geamuri - usa 3 - 2 geamuri - usa 4, iar la troleibuzele DAC 217 dispunerea era usa 1 - 3 geamuri - usa 2 - 1 geam - usa 3 - 2 geamuri - usa 4.
Structura autobuzelor de la NewYork este, la o prima vedere, o structura identica cu cea a troleibuzelor DAC/Rocar 217E.
Examinand mai cu atentie pozele, impreuna cu Vali Sava, am tras o oarecare concluzie cum ca usa fata (usa 1) ar fi o usa de ... Roman 112, cea compusa din 4 segmente, articulate doua cate doua. Ca argumente ar fi si segmentul care se vede in poza de pe partea dreapta, dar si mecanismul de deschidere modificat/improvizat, dar de Roman 112, mecanism care se vede in poza de pe partea stanga, se vad acele elemente de prindere/deschidere a usii in zona bodului, langa gemuletul mic de dinaintea usii 1.
Mai departe ne-a contrariat faza cu numarul mai mare de geamuri, nu pricepeam cum anume au reusit pe acceasi lungime a autobuzului sa puna mai multe geamuri pe o parte, cea cu usile, dar pe cealalta parte sa fie totusi numarul "normal".
Lui Vali i-a picat fisa ca usile 2 si 3 ar putea sa fie mai mici decat cele normale, ceea ce s-a si dovedit adevarat, examinand in special poza facuta pe partea stanga, prin geamuri se vede clar ca usa 2 e din 2 segmente inguste. Aici am avut o mica divergenta cu Vali, el era de parere ca sunt tot usi de Roman 112, insa eu tind sa cred ca sunt usi de Roman 111 modificate.
Nu am datele necesare, poate cineva sa dea dimensiunile comparative (latime) ale usilor de Roman 112 si Roman 111? Mie mi se par un pic mai late cele de Roman 111, la fel cum mi se par mai late cele ale DAC-ului newyorkez.
Revenind la structura autobuzului, prezenta unei "jumatati" de usa "normala" la mijloc a lasat destul loc si pentru niste stalpi mai lati decat normal pe laturile usilor, dar si pentru mai multe geamuri; dupa cum stim, troleibuzele DAC/Rocar 217E aveau un stalp mai lat dupa usa 2 si apoi un geam "mare"; dupa parerea mea, acum geamul mare si spatiul ramas liber prin "injumatatirea" usii au fost ocupate cu 2 geamuri mici, identice cu cele existente la toate autobuzele/troleibuzele dupa usa 1, nu am acum la indemana desenele, ca sa simulez presupunerea asta.
Ce ma mai intriga insa la acest autobuz este prezenta acelei trape sub geamul soferului, unde sunt de obicei sigurantele, dar si prezenta acelei trape cu gaurele de pe partea stanga, imediat dupa axa 1.
Faptul ca se pretinde ca autobuzele astea au fost livrate in 1982 ma intriga, pentru ca DAC/Rocar 217E stiu ca au aparut mai tarziu, deci ar insemna ca prototipuri si teste pe aceasta structura de caroserie s-ar fi facut cu mult inainte, prin '80-'81, asadar a durat foarte mult pana sa intre in productia de serie...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
 |
dm

Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Apr/2025 Mesaje: 820
|
Trimis: Vin 04 Ian 2013 13:58:13 Titlul subiectului: |
161458 |
|
Mai este o intrebare: oare aceste 2 prototipuri au fost fabricate 100% in Romania, sau s-a urmat exemplul Ikarusului de a livra caroserii fara motor, scaune si usi la o fabrica din state si unde se montau acestea. Motivul pentru care atr fi ales sa faca asa era ca nu merita sa transporte motoarele si scaunele din state pana la fabrica locala si sa trimita inapoi autobuze gata facute.
|
|
Sus |
|
 |
dm

Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Apr/2025 Mesaje: 820
|
Trimis: Dum 30 Oct 2016 16:37:13 Titlul subiectului: |
186984 |
|
castrosua daca tot esti la New York, cand ai putin timp nu cauti in ziare din arhiva (din cate stiu sunt tinute la biblioteca) sau eventual la MTA ceva vesti in legatura cu cele 2 DAC-uri care au fost la New York?
|
|
Sus |
|
 |
castrosua

Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 31 Oct 2016 00:55:11 Titlul subiectului: |
186987 |
|
Am deja articolele. Au fost doar doua care mentionau autobuzele in sine, si zeci de alte articole cu coruptia licitatie etc. NY e extrem de corupt. Le-am salvat in word, asa ca pot sa le copiez aici.
Sincer sa fiu nu stiu unde s-ar fi publicat, in ce ziar de atunci. Eventual ceva in Long Island, care e la mama naibii de unde sunt eu. Distanta mica, dar cel putin 6 ore de condus lol.
Am incercat sa aflu mai multe. Cel care detine forumul Transittalk (sau ceva asa, in fine unde au aparut pozele prima oara) a fost coleg cu mine. Am fost soferi la acelasi depou acum multi ani, dar pe vremea aia nu stia de Dac-uri. Stiu ca am discutat, ca i-am aratat poze cu 7091.
Eventual pe net daca mai apare cate-o poza, o frantura de informatie. Erau 2, construite integral in Buc, dar vopsite in NY (dungile si partea neagra) Unul din ele avea geamuri solarizate care tot aici s-au pus.
In articole de presa se spune ca aveau acelasi motor ca Ikarus 283 cu aceiasi cutie, Allison, dar cert pot spune ca nu era cazul.
Aveau motor MAN si posibil DAF cu cutie ZF, similar cu prototipurile facute in 80-81-82 (articulatele cu 3 usi) Puntile tot nemtesti sunt.
Eventual, cand o sa lucrez la proiectul pe CAD, am sa adun tot despre aceste masini, si am sa postez. Eventual vreau sa public o enciclopedie completa cu toate Dacurile, modele, submodele, prototipuri. Pozele vor fi greu de obtinut (copyright etc) dar imagine rendate, si blueprinturi nu o sa fie probleme.
Am sa caut articolele, si informatii dintr-un schimb de emailuri cu unul din inginerii care bantuia pe la Rocar pe vremea aia.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
 |
castrosua

Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 31 Oct 2016 02:01:45 Titlul subiectului: |
186991 |
|
Cateva precizari. Din discutiile pe care le-am avut, am gresit. (Desi inca am dubii, in poze, se vede o sigla parca ar zice Daf Turbo6)
Motor: CUMMINS NHHTC-290 (290CP)
Cutie: ALLISON HT747 4 trepte automata (mai mult ca sigur avea maneta, si nu butoane. Butoanele pe un google search care apar sunt de dupa 87, pana atunci aveau maneta langa scaun, cel mai probabil tot asa au fost montate si la Dac, dar e doar specula)
Punte motoare: MAN H1045 (nu 100% dar prototipul cu motor MAN a avut puntile astea, si dupa butuc, arata foarte similar. E posibil ca si fi echipat cu punte autohtona, Meritor sau ce apar pe Ikarusurile de import in state)
Usa de fata e de MAN (ca generatia anterioare de autobuze) dar usa din spate este specifica pentru acest contract. A fost un prototip 112UDM in 80 care avea 3 usi, cele doua din spate fiind subtire. A fost livrat ITB-ului la autobaza Ferentari.
Geamurile de dupa usa 2 sunt la fel ca primul geam de dupa usa 1, fiind doua si nu una, cum ar fi ca la un 217.
Nu se stei ce s-a intamplat cu autobuzele astea doua. Cert este ca au fost returnate in tara. Nu cred sa se fi casat, si mai debgraba re-echipate si distribuite undeva in tara. Eventual ar fi frumos sa facem pe detectivii si sa aflam unde au ajuns.
Mai jos o sa postez articolele din NY Times
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
319.9 kb |
Vizualizat: |
de 24309 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
323.23 kb |
Vizualizat: |
de 24309 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
330.99 kb |
Vizualizat: |
de 24309 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
515.3 kb |
Vizualizat: |
de 24309 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.59 kb |
Vizualizat: |
de 24309 ori |

|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
 |
castrosua

Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 31 Oct 2016 02:02:52 Titlul subiectului: |
186992 |
|
ARTICULATED BUS FROM RUMANIA TESTED ON L.I.
By ARI L. GOLDMAN
Published: June 20, 1982
What is orange, white and blue, has six wheels, bends like a caterpillar and will soon be picking up passengers in Nassau County? It's a new Rumanian bus, the latest foreign-made bus making an appearance in the New York City area. The bus - actually a bus and a half that bends in the middle - has gone into service, and a second will join it on the roads in the coming weeks. Both vehicles are here for a 10-month trial period, at no cost to New York, to see if they are suited for local use.
In recent months, New York City has tested French and Japanese buses and Newark has tried out an articulated bus made in Germany. 55 Feet Long and Seats 62
The Rumanian vehicles, products of the Autobutzul Works, are 55 feet long and seat 62 passengers, compared with standard buses that are 40 feet long and seat 47 passengers. They have brown cushioned seats, large windows that open and a rear end that seems to disappear when the bus turns a corner.
Anthony J. Carrano, general manager of the Metropolitan Suburban Bus Authority, expressed high hopes for the articulated buses. ''When I saw them riding over cobblestoned streets with potholes in Bucharest, I said, 'They've got to work in New York.' ''
Mr. Carrano said the buses would be tested on heavily used routes in Nassau, such as the runs to Jones Beach during the summer months. He also said the vehicles were fuel efficient and saved labor costs since they need only one driver for a passenger load that might normally require two.
State and county officials were given a test ride on one of the buses after a luncheon in Eisenhower Park in East Meadow, L.I., celebrating the Suburban Bus Authority's ninth anniversary. Officials gave nods of approval after the trip, with special praise reserved for the pivoting midsection of the bus. ''It's like the teacup ride at Disneyland,'' one official said.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
 |
castrosua

Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 31 Oct 2016 02:03:46 Titlul subiectului: |
186993 |
|
NASSAU COUNTY SAYS IT WON'T BUY RUMANIAN BUSES
By JOHN T. McQUISTON, Special to the New York Times
Published: April 19, 1983
MINEOLA, L.I., April 18— Nassau County officials said today that they had decided not to purchase buses built in Rumania because of that country's ''repressive'' emigration policy.
Thomas S. Gulotta, vice chairman of the Nassau County Board of Supervisors, said he could not ''in good conscience'' approve such a purchase ''at a time when Rumania's repressive emigration tax makes it virtually impossible for individuals to leave that country.''
''We have both a moral and practical responsibility to avoid entering into any financial agreements with countries which engage in unacceptable behavior that is contrary to our American democratic principles,'' he said.
Emile Ivan, the assistant economic counselor at the Rumanian Trade Office in Manhattan, said he was not aware that Nassau County officials had rejected the buses. He said that the production of the buses was ''a joint effort'' and that ''over 51 percent of the buses were made with parts produced in the United States.''
''If they reject the buses, they are rejecting their own products,'' he said. Months of Testing
The specially designed elongated buses, which have an accordionlike midsection that enables them to swivel in turning sharp corners, had completed nearly 10 months of testing on heavily used county bus routes.
The purchase of the buses had been proposed by the Metropolitan Suburban Bus Authority, a subsidiary of the Metropolitan Transportation Authority. The agency received final approval last week of a $2.25 million Federal grant to buy 10 articulated buses, such as the Rumanian-built vehicles. The bus carries 95 passengers, 30 more than the conventional bus.
Joining Mr. Gulotta in critizing the proposed purchase were Lynn Singer, executive director of the Long Island Committee for Soviet Jewry, and Malcolm Hoenlein, director of the Jewish Community Relations Council of New York.
''Human rights are an important consideration when a foreign country seeks to do business with the United States,'' Mr. Hoenlein said. Statement by Purcell
The Nassau County Executive, Francis T. Purcell, said: ''We never had any intention of buying the buses. We only wanted to test out the feasibility of using that type of bus.''
Anthony Carrano, the general manager of the Metropolitan Suburban Bus Authority, said he was disappointed. He said that, while the buses were assembled by the Dac Auto Butuzul Works in Bucharest, the engine was Dutch-made, the transmission was German-made and the seats and windows and other parts were United States-made.
''The only part made in Rumania is the chassis,'' he said.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
 |
castrosua

Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 17 Feb 2018 21:30:02 Titlul subiectului: |
193623 |
|
Postez aici, ca nu stiu unde se incadreaza.
Nu stiu cine are informatii mai clare despre Rocar 106T care a ajuns in State. Am aflat ca un exemplar a fost adus aici in 1998, odata cu Aro 244 (mai multe bucati, independent de afacerea Crosslander) si cu un Oltcit!
Am inceput sa dau sfoara-n tara sa dau de ele aici, sau macar sa aflu ce s-a intamplat cu ele.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
 |
castrosua

Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 06 Oct 2018 07:57:11 Titlul subiectului: |
196642 |
|
Nu stiu de ce nu mai e aici (e posibil doar sa fi discutat, si nu postat, asa ca o fac acum)
Cele doua DAC 117UD-X au fost intoarse inapoi la fabrica. Toate motoarele, puntile, semnalele americane, etc au fost aduse la Autobuzul, si asamblate complet aici, apoi exportate.
Zvonul este ca au fost transformate in trolee (speculatia mea, ca nu aveau uleirile specifice pentru Cummins, cutia, si probabil cel mai important, puntile, ce foloseau GL-5, si in tara se facea numai GL-4).
Exista o filmare cu un troleu in schema ITB de atunci, cu usa fata Roman, dar restul usilor la fel ca standardul. Cred ca el ar fi unul din cele doua prototipuri. Am sa caut poza, pentru cei care mai au interes in aceste masini.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
 |
PaulIP

Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 24/Feb/2025 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Dum 09 Dec 2018 23:57:14 Titlul subiectului: |
197628 |
|
E putin ciudata ipoteza sa fi devenit trolee.
Caroseria avea niste deosebiri semnificative fata de DAC-urile normale, si daca au reusit sa o aduca la standardele pentru intern, nu vad de ce n-au dus treaba pana la capat si au lasat usa din fata ca de Roman 112.
M-ar interesa poza/filmarea.
|
|
Sus |
|
 |
castrosua

Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 11 Dec 2018 06:32:23 Titlul subiectului: |
197660 |
|
Da, bine schimbarile au fost minime. Motorul nu stiu cum a fost amplasat, daca era mai infata (cum era cel Cummins) sau normal, ca TNul.
Am sa caut filmarea...si o s-o poztez, cand o gasesc, ca e pierduta prin 200k de poze din Bucuresti..
Ar fi frumos sa pot reconstrui unul, insa mi-ar fi prea mila sa stric un 117UD clasic, mai ales ca nu prea mai sunt...insa un Ikarus 286, poate...ca aveau acelasi drive train.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
 |
PaulIP

Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 24/Feb/2025 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mar 11 Dec 2018 22:09:21 Titlul subiectului: |
197677 |
|
Fiti cu ochii pe Targu-Jiu. Cand retrag ei 217E din circulatie, poate aduceti unul in State, daca chiar se vrea reconstituirea unui UD-C-E.
|
|
Sus |
|
 |
dm

Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Apr/2025 Mesaje: 820
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|