Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Cosmin Sandu

Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 1072 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 08 Mar 2025 05:39:54 Titlul subiectului: |
220938 |
|
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/proiect-vodafone-pe-garajul-ctp-din-tudor-vladimirescu-acesta-va-deveni-independent-energetic-panouri-solare-pe-sapte-constructii--1732048.html
Citat: | Lucrările se vor desfășura la garajul din Tudor Vladimirescu: vor fi montate panouri solare pe șapte construcții (sediul administrativ, un imobil cu ateliere și cinci hale). „Realizarea unei centrale fotovoltaice va conduce la reducerea cheltuielilor cu achiziționarea energiei electrice necesare funcționării garajului”.
Potrivit documentului, panourile fotovoltaice vor acoperi integral consumul anual de energie electrică pentru serviciile interne aferente garajului și vor asigura 5% din consumul aferent stației de redresare utilizate pentru alimentarea transportului electric. În prezent, în medie, consumul pentru serviciile interne ale garajului ajunge la 280 MWh/an, iar cel din stația de redresare este de 1.000 MWh/an.
Centrala fotovoltaică va avea o producție anuală de 627 MWh/an, conform proiectului tehnic. „S-a constatat că producția de energie anuală este mult mai mare decât consumul utilizat pentru serviciile interne. Pentru utilizarea la eficiență maximă a energiei produse, aceasta va acoperi și parte din consumul stațiilor de redresare care alimentează tramvaiele cu energie electrică” |
|
|
Sus |
|
 |
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 16/Sep/2025 Mesaje: 211 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 09 Mar 2025 09:24:53 Titlul subiectului: |
220939 |
|
Din câte am înțeles, panourile alea fotovoltaice sunt foarte scumpe și trebuie înlocuite la nu știu câți ani.
|
|
Sus |
|
 |
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 16/Sep/2025 Mesaje: 211 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 09 Mar 2025 18:15:40 Titlul subiectului: |
220942 |
|
Nu este un articol de presă, dar am găsit cartea asta la talcioc. Merită să o scanez și să o pun în arhiva tramclub? Iar tramvaiul din imagine ce tip este? Nu știu să fi văzut modelul ăsta prin fotografiile vechi din Iași.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
223.77 kb |
Vizualizat: |
de 2766 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 17/Sep/2025 Mesaje: 1286 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 09 Mar 2025 20:25:21 Titlul subiectului: |
220943 |
|
Clar merită scanată, e importantă.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 17/Sep/2025 Mesaje: 1286 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 10 Mar 2025 10:18:03 Titlul subiectului: |
220946 |
|
Tramvai care, fie vorba între noi, ar fi fost perfect pentru Iași în momentele astea.
|
|
Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 17/Sep/2025 Mesaje: 440 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 14 Mar 2025 15:59:03 Titlul subiectului: |
220957 |
|
Primăria Municipiului Iași a achiziționat servicii de proiectare tehnică pentru extinderea liniei de tramvai pe relația Podu Roș - Anastasie Panu.
Descriere: |
|
 Descărcare |
Nume fișier: |
Documentatie.pdf |
Mărime fișier: |
840.32 kb |
Descărcat: |
de 54 ori |
|
|
Sus |
|
 |
Cosmin Sandu

Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 1072 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2025 16:46:43 Titlul subiectului: |
220958 |
|
Ar fi utilă deschiderea unui topic nou pentru acest subiect. Probabil în anii următori vom vedea discuții mai ample.
Cert este faptul cã este nevoie de reabilitarea liniei de tramvai de pe strada Palat.
Ideea cu realizarea liniei de tramvai pe strada Sfântul Lazãr mi se pare forțată din douã motive: proiectarea liniei pe direcția de urcare va duce la forțarea motoarelor tramvaielor, inclusiv iarna când linia va fi mai mult ca sigur acoperitã de zãpadã.
În plus, linia va fi în urcare și în curbã, deci avântul necesar va fi unul substanțial în oricare anotimp.
Ceea ce se spune în documentație, anume racordarea cu linia de pe Elena Doamna, ar fi un lucru bun, oferind o alternativã de a implementa noi trasee.
Om trãi și om vedea ce și mai ales când se va face.
|
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 254
|
Trimis: Vin 14 Mar 2025 19:28:46 Titlul subiectului: |
220960 |
|
E o idee buna aceasta linia atunci cand linia din fata Palatului este inchisa cand sunt evenimente.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2025 21:39:21 Titlul subiectului: |
220961 |
|
Pe Palat va fi sens unic de coborare, pe Sf. Lazar sens unic de urcare. Pur si simplu vor fi separate cele doua sensuri, adica nu va fi linie dubla nici pe Palat, nici pe Sf. Lazar, adica o prostie de zile mari.
Solutia logica era translarea ambelor linii pe marginea strazii Palat, in stanga fata de sensul de coborare. Ramanea doar linia de tramvai de pe sensul de urcare in sens invers fata de sensul unic la coborare instituit pe str. Palat. Iar pe Sf. Lazar lasau doar masinile cu sens unic pentru urcare.
Prin ceea ce vrea sa faca PMI lumea va avea de suferit, intrucat statia de la intersectia Sf. Lazar/A. Panu va fi cu siguranta inainte de iesirea de pe Sf. Lazar, adica foarte departe fata de statia actuala si foarte departe de locurile in care are lumea in general treaba in zona aceea.
Va exista un macaz divergent la iesirea de pe Sf. Lazar, imediat dupa statia al carei potential amplasament l-am indicat mai sus, de unde o linie o va lua la dreapta spre Tg. Cucu si cealalta se va racorda cu cea dinspre Tg. Cucu prin macaz convergent pentru directia Podu Ros.
Si probabil va aparea si vreun tramvai 9 barat sau cum i-or zice, Tehnopolis-Pd. Ros-Sf. Lazar-A. Panu-Palat-Pd. Ros-Tehnopolis.
Si cam asta-i. Adica o uriasa prostie in stil chirica-stoica. Sper sa ramana la stadiul de proiect inept ca multe altele scornite de Primarie si ramase nefacute. Ca, deh, in halul asta am ajuns la Iasi, sa speram ca nu se fac diverse proiecte imaginate in laboratoarele municipalitatii, ca-s tembele.
|
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 254
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 09:17:14 Titlul subiectului: |
222313 |
|
Doar stii "regula lu mi'aita": mai scurt, mai ieftin, mai mult! Si focile aplauda multumite cand li se spune numarul mare!...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 17/Sep/2025 Mesaje: 1286 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 10:28:17 Titlul subiectului: |
222316 |
|
Eu cred că le-au luat așa mici, să le poată lua vatmanii acasă după program. Le dau pliculeț, le fac băiță... etc.
Nu zic, sunt mai mari decât un GT4, dar parcă ar trebui unele mai mari totuși. Și poate vor veni, dar un în secolul ăsta.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 10:31:03 Titlul subiectului: |
222317 |
|
Mai mari cu un metru?!... Ca nu-s 22, ci 20... Aia cu 22 in caietul de sarcini, cum a fost si la cele 18 care se cacaie sa vina in prezent, e vrajeala golaneasca ca sa nu bata la ochi, dar care in acelasi timp restrange teribil accesul ofertantilor...
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 15:14:16 Titlul subiectului: |
222320 |
|
Tramvaie si mai mici,autobuze si mai mici,cand in oras si in imprejurimi este o explozie de blocuri,daca le-as putea numi asa.Si orasul e din ce in ce mai aglomerat din cauza aceasta si sa nu mai zic de numarul de elevi inscrisi la gimnaziile din oras,care o jumatate din ei circula circula cu transportul in comun.
Ce a fost in capul celor de la primarie sa nu se gandeasca ca e nevoie de capacitate mai mare,nu sa se reduca?Autobuzele de 10 metri sunt foarte inguste pe culoar si au si mai putine locuri pe scaune.
Imi pare foarte rau ca nu au fost pastrate GT4 nemodernizate intr-o conditie buna pentru ca ar mai fi rezolvat din aglomeratia din tramvaie,si statii daca ar fi fost pastrate si cuplate,cum circulau la fosta lor casa.
Ce am mai observat la autobuzele de 10 metri si vagoanele sub 30 de metri este ca se deplaseaza foarte greu,pentru ca sunt multi care se grabesc sa ajunga la cursuri sau la munca,si urca asa in vagoanele sau autobuzele deja pline,pentru ca urmatoarele ajung foarte greu tot din aceasta cauza.
Am circulat foarte mult timp pe traseele 1/13,zilnic,de la 6 pana la 15 si am urmarit situatia.
Pierd foarte mult timp in statii,la urcare si coborare,pe cand la articulate si PESA dureaza si mai putin.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 16:43:45 Titlul subiectului: |
222326 |
|
Din pacate, caroseriile si sasiurile erau deja putrede la alea nemodernizate... Erau terminate...
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 18:09:09 Titlul subiectului: |
222329 |
|
Pfff,daca aveau parte de oameni mai competenti,intr-un loc fara experimente Failed de "modernizare",adica aruncat bani pe echipamente scumpe si validatoare Radcom sau disp. antibuseala,le-am fi vazut si azi,remodernizate dar nu chiar in stilul lui GT4M.Asa cum au fost si vagoanele de Halle,si Augsburg,era suficient.
|
|
Sus |
|
 |
nenea33
Data înscrierii: 20/Aug/2020 Ultima vizita: 17/Sep/2025 Mesaje: 73 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 20:55:45 Titlul subiectului: |
222336 |
|
Stateam acum timp si ma gandeam ca de ce nu se mai cumpara autobuze articulate.
Se vede faptul ca bozankaya cu 3 vagoane este cat un GT4 iar autobuzele Karsan care sunt de 10M daca nu gresesc eu,nu fac fata la ora de varf din parerea mea,sunt prea pline,astea ar merge puse pe rute mai neaglomerate ale orasului ca 48 50 sau 54
Am observat intr-o dimineata ca in mare parte autobuzele MAN articulate isi fac treaba pe 36 dar parerea mea e ca nu sunt suficiente pentru orele de varf adica se vedea clar ca era aglomerat rau
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Sep 2025 00:13:09 Titlul subiectului: |
222340 |
|
Inca au aceiasi gandire bolnava din anii 90,de pe vremea dubelnitelor ilegale,ca ziceau cum incurca traficul articulatele si troleibuzele,ca sa castige ei teren...
Eu cred ca nu sunt in stare sa le intretina cum trebuie si nu vor sa recunoasca,sau se tem ca se rup in doua?
Dar cum a zis si Radu,si daca ne uitam si in jur,ce poti sa ceri de la un primar si un director care merg cu masina la serviciu,la fel ca multi altii care ii dor picioarele de mers pe jos?Nu mai exista suficienta lume care sa se faca auzita,sa isi spuna doleantele.
|
|
Sus |
|
 |
|