Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 33, 34, 35
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Sep/2025
Mesaje: 1072
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 08 Mar 2025 05:39:54    Titlul subiectului: 220938

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/proiect-vodafone-pe-garajul-ctp-din-tudor-vladimirescu-acesta-va-deveni-independent-energetic-panouri-solare-pe-sapte-constructii--1732048.html


Citat:
Lucrările se vor desfășura la garajul din Tudor Vladimirescu: vor fi montate panouri solare pe șapte construcții (sediul administrativ, un imobil cu ateliere și cinci hale). „Realizarea unei centrale fotovoltaice va conduce la reducerea cheltuielilor cu achiziționarea energiei electrice necesare funcționării garajului”.

Potrivit documentului, panourile fotovoltaice vor acoperi integral consumul anual de energie electrică pentru serviciile interne aferente garajului și vor asigura 5% din consumul aferent stației de redresare utilizate pentru alimentarea transportului electric. În prezent, în medie, consumul pentru serviciile interne ale garajului ajunge la 280 MWh/an, iar cel din stația de redresare este de 1.000 MWh/an.

Centrala fotovoltaică va avea o producție anuală de 627 MWh/an, conform proiectului tehnic. „S-a constatat că producția de energie anuală este mult mai mare decât consumul utilizat pentru serviciile interne. Pentru utilizarea la eficiență maximă a energiei produse, aceasta va acoperi și parte din consumul stațiilor de redresare care alimentează tramvaiele cu energie electrică”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 16/Sep/2025
Mesaje: 211
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 09 Mar 2025 09:24:53    Titlul subiectului: 220939

Din câte am înțeles, panourile alea fotovoltaice sunt foarte scumpe și trebuie înlocuite la nu știu câți ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 16/Sep/2025
Mesaje: 211
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 09 Mar 2025 18:15:40    Titlul subiectului: 220942

Nu este un articol de presă, dar am găsit cartea asta la talcioc. Merită să o scanez și să o pun în arhiva tramclub? Iar tramvaiul din imagine ce tip este? Nu știu să fi văzut modelul ăsta prin fotografiile vechi din Iași.


IMG_20250309_180432.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.77 kb
 Vizualizat:  de 2766 ori

IMG_20250309_180432.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 17/Sep/2025
Mesaje: 1286
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 09 Mar 2025 20:25:21    Titlul subiectului: 220943

Clar merită scanată, e importantă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2025
Mesaje: 9030
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 09 Mar 2025 20:26:09    Titlul subiectului: 220944

Sigur ca merita scanata si distribuita public!

Tramvaiul este un Be 4/6 din Geneva, Elvetia.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8b/Genve--genf-tpg-tram-713327.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 17/Sep/2025
Mesaje: 1286
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 10 Mar 2025 10:18:03    Titlul subiectului: 220946

Tramvai care, fie vorba între noi, ar fi fost perfect pentru Iași în momentele astea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 17/Sep/2025
Mesaje: 440
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 14 Mar 2025 15:59:03    Titlul subiectului: 220957

Primăria Municipiului Iași a achiziționat servicii de proiectare tehnică pentru extinderea liniei de tramvai pe relația Podu Roș - Anastasie Panu.


Documentatie.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Documentatie.pdf
 Mărime fișier:  840.32 kb
 Descărcat:  de 54 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Sep/2025
Mesaje: 1072
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 14 Mar 2025 16:46:43    Titlul subiectului: 220958

Ar fi utilă deschiderea unui topic nou pentru acest subiect. Probabil în anii următori vom vedea discuții mai ample.

Cert este faptul cã este nevoie de reabilitarea liniei de tramvai de pe strada Palat.

Ideea cu realizarea liniei de tramvai pe strada Sfântul Lazãr mi se pare forțată din douã motive: proiectarea liniei pe direcția de urcare va duce la forțarea motoarelor tramvaielor, inclusiv iarna când linia va fi mai mult ca sigur acoperitã de zãpadã.

În plus, linia va fi în urcare și în curbã, deci avântul necesar va fi unul substanțial în oricare anotimp.

Ceea ce se spune în documentație, anume racordarea cu linia de pe Elena Doamna, ar fi un lucru bun, oferind o alternativã de a implementa noi trasee.

Om trãi și om vedea ce și mai ales când se va face.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 18/Sep/2025
Mesaje: 254

MesajTrimis: Vin 14 Mar 2025 19:28:46    Titlul subiectului: 220960

E o idee buna aceasta linia atunci cand linia din fata Palatului este inchisa cand sunt evenimente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2025
Mesaje: 9030
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 14 Mar 2025 21:39:21    Titlul subiectului: 220961

Pe Palat va fi sens unic de coborare, pe Sf. Lazar sens unic de urcare. Pur si simplu vor fi separate cele doua sensuri, adica nu va fi linie dubla nici pe Palat, nici pe Sf. Lazar, adica o prostie de zile mari.

Solutia logica era translarea ambelor linii pe marginea strazii Palat, in stanga fata de sensul de coborare. Ramanea doar linia de tramvai de pe sensul de urcare in sens invers fata de sensul unic la coborare instituit pe str. Palat. Iar pe Sf. Lazar lasau doar masinile cu sens unic pentru urcare.

Prin ceea ce vrea sa faca PMI lumea va avea de suferit, intrucat statia de la intersectia Sf. Lazar/A. Panu va fi cu siguranta inainte de iesirea de pe Sf. Lazar, adica foarte departe fata de statia actuala si foarte departe de locurile in care are lumea in general treaba in zona aceea.

Va exista un macaz divergent la iesirea de pe Sf. Lazar, imediat dupa statia al carei potential amplasament l-am indicat mai sus, de unde o linie o va lua la dreapta spre Tg. Cucu si cealalta se va racorda cu cea dinspre Tg. Cucu prin macaz convergent pentru directia Podu Ros.

Si probabil va aparea si vreun tramvai 9 barat sau cum i-or zice, Tehnopolis-Pd. Ros-Sf. Lazar-A. Panu-Palat-Pd. Ros-Tehnopolis.

Si cam asta-i. Adica o uriasa prostie in stil chirica-stoica. Sper sa ramana la stadiul de proiect inept ca multe altele scornite de Primarie si ramase nefacute. Ca, deh, in halul asta am ajuns la Iasi, sa speram ca nu se fac diverse proiecte imaginate in laboratoarele municipalitatii, ca-s tembele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 18/Sep/2025
Mesaje: 254

MesajTrimis: Mie 17 Sep 2025 07:37:42    Titlul subiectului: 222312

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/iasul-va-cumpara-inca-10-tramvaie-noi-achizitie-finantata-din-fonduri-europene-in-total-vor-fi-60-de-tramvaie-noi-pe-strazile-din-oras--1794440.html
Prin POR 2021-2027 vor mai veni inca 10 de 22 m. Ca o paranteza si Timisoara cumpara tot 10 de 22 m.
Aveam asteptari mari, macar vreo 30-40 de 30-40 m prin acest POR comparativ cu cel precedent.
De autobuze electrice nici vorba. Posibil de 10-11 m cum e la moda.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2025
Mesaje: 9030
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Sep 2025 09:17:14    Titlul subiectului: 222313

Doar stii "regula lu mi'aita": mai scurt, mai ieftin, mai mult! Si focile aplauda multumite cand li se spune numarul mare!...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 17/Sep/2025
Mesaje: 1286
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Sep 2025 10:28:17    Titlul subiectului: 222316

Eu cred că le-au luat așa mici, să le poată lua vatmanii acasă după program. Le dau pliculeț, le fac băiță... etc.

Nu zic, sunt mai mari decât un GT4, dar parcă ar trebui unele mai mari totuși. Și poate vor veni, dar un în secolul ăsta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2025
Mesaje: 9030
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Sep 2025 10:31:03    Titlul subiectului: 222317

Mai mari cu un metru?!... Ca nu-s 22, ci 20... Aia cu 22 in caietul de sarcini, cum a fost si la cele 18 care se cacaie sa vina in prezent, e vrajeala golaneasca ca sa nu bata la ochi, dar care in acelasi timp restrange teribil accesul ofertantilor...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 18/Sep/2025
Mesaje: 28
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Sep 2025 15:14:16    Titlul subiectului: 222320

Tramvaie si mai mici,autobuze si mai mici,cand in oras si in imprejurimi este o explozie de blocuri,daca le-as putea numi asa.Si orasul e din ce in ce mai aglomerat din cauza aceasta si sa nu mai zic de numarul de elevi inscrisi la gimnaziile din oras,care o jumatate din ei circula circula cu transportul in comun.
Ce a fost in capul celor de la primarie sa nu se gandeasca ca e nevoie de capacitate mai mare,nu sa se reduca?Autobuzele de 10 metri sunt foarte inguste pe culoar si au si mai putine locuri pe scaune.

Imi pare foarte rau ca nu au fost pastrate GT4 nemodernizate intr-o conditie buna pentru ca ar mai fi rezolvat din aglomeratia din tramvaie,si statii daca ar fi fost pastrate si cuplate,cum circulau la fosta lor casa.
Ce am mai observat la autobuzele de 10 metri si vagoanele sub 30 de metri este ca se deplaseaza foarte greu,pentru ca sunt multi care se grabesc sa ajunga la cursuri sau la munca,si urca asa in vagoanele sau autobuzele deja pline,pentru ca urmatoarele ajung foarte greu tot din aceasta cauza.
Am circulat foarte mult timp pe traseele 1/13,zilnic,de la 6 pana la 15 si am urmarit situatia.
Pierd foarte mult timp in statii,la urcare si coborare,pe cand la articulate si PESA dureaza si mai putin.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2025
Mesaje: 9030
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Sep 2025 16:43:45    Titlul subiectului: 222326

Din pacate, caroseriile si sasiurile erau deja putrede la alea nemodernizate... Erau terminate...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 18/Sep/2025
Mesaje: 28
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Sep 2025 18:09:09    Titlul subiectului: 222329

Pfff,daca aveau parte de oameni mai competenti,intr-un loc fara experimente Failed de "modernizare",adica aruncat bani pe echipamente scumpe si validatoare Radcom sau disp. antibuseala,le-am fi vazut si azi,remodernizate dar nu chiar in stilul lui GT4M.Asa cum au fost si vagoanele de Halle,si Augsburg,era suficient.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nenea33



Data înscrierii: 20/Aug/2020
Ultima vizita: 17/Sep/2025
Mesaje: 73
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Sep 2025 20:55:45    Titlul subiectului: 222336

Stateam acum timp si ma gandeam ca de ce nu se mai cumpara autobuze articulate.
Se vede faptul ca bozankaya cu 3 vagoane este cat un GT4 iar autobuzele Karsan care sunt de 10M daca nu gresesc eu,nu fac fata la ora de varf din parerea mea,sunt prea pline,astea ar merge puse pe rute mai neaglomerate ale orasului ca 48 50 sau 54
Am observat intr-o dimineata ca in mare parte autobuzele MAN articulate isi fac treaba pe 36 dar parerea mea e ca nu sunt suficiente pentru orele de varf adica se vedea clar ca era aglomerat rau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul MSN Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 18/Sep/2025
Mesaje: 28
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Sep 2025 00:13:09    Titlul subiectului: 222340

Inca au aceiasi gandire bolnava din anii 90,de pe vremea dubelnitelor ilegale,ca ziceau cum incurca traficul articulatele si troleibuzele,ca sa castige ei teren...
Eu cred ca nu sunt in stare sa le intretina cum trebuie si nu vor sa recunoasca,sau se tem ca se rup in doua?
Dar cum a zis si Radu,si daca ne uitam si in jur,ce poti sa ceri de la un primar si un director care merg cu masina la serviciu,la fel ca multi altii care ii dor picioarele de mers pe jos?Nu mai exista suficienta lume care sa se faca auzita,sa isi spuna doleantele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 33, 34, 35
Pagina 35 din 35

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community