Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura, ansamblurile si complexurile feroviare
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2023 10:14:04    Titlul subiectului: 215616

Din acelasi articol de pe Digi24.ro aflam pozitia unor ministri ai transporturilor.
Mie personal, pozitia fostului ministru Berceanu mi s-a parut cea mai corecta. Sa nu uitam ca Berceanu nu este cinstit si a avut afacerile lui (multe, la fel ca si ceilalti), dar ceea ce a spus mi se pare corect 100 %.

Citat:
Foștii miniștri ai Transporturilor dau vina pe lipsa banilor

Ludovic Orban a condus ministerul Transporturilor (2007-2008) și Guvernul României (2019 - 2020). Explicația lui pentru subfinanțarea căii ferate: “România niciodată nu a considerat transportul feroviar ca transport prioritar și totdeauna a alocat puțini bani pentru transportul feroviar. Am să vă dau un exemplu. Spre deosebire de CNAIR, unde, pe lângă veniturile proprii încasate din vignetă și din alte surse, primește și venituri prin transferuri directe de la bugetul de stat pentru asigurarea mentenanței rețelei rutiere, niciodată Ministerul Finanțelor nu a fost de acord să finanțeze mentenanța la calea ferată prin transferuri de la bugetul de stat. Bani europeni există. Iar pe lângă asta ar trebui să existe o suma alocată prin transfer de la bugetul de stat astfel încât să fie finanțate lucrările de mentenanță a rețelei feroviare. E obligatoriu lucrul ăsta și așa e în majoritatea țărilor europene. Transportul feroviar este discriminat în momentul acesta în raport cu transportul rutier, deși transportul feroviar este ecologic, este confortabil, și dacă ai infrastructură de calitate îți asigură și siguranță, și viteză”.

Radu Berceanu a fost la conducerea Ministerului Transporturilor în perioada 2008 - 2010. Și pentru el lipsa banilor e singura explicație pentru situația în care a ajuns azi CFR. “E o singură explicație: banii. Iar banii sunt ăia care se strâng la buget. Și după aia se distribuie. Dacă vrem să reparăm căile ferate, punem bani acolo. Dacă vrem să reparăm altceva punem bani acolo, iar dacă vrem să facem autostrăzi punem bani acolo. Și dacă vrem să mărim salarii și pensii îi punem acolo. E simplu. Eu bănuiesc că toți miniștri Transporturilor au cerut bani pentru calea ferată. Dar nu am obținut. Din banii care erau s-a considerat că sunt alte priorități. E foarte simplu. Nu e nimic foarte complicat în toate lucrurile ăstea. Noi ar trebui să ne gândim să facem mult mai mulți bani și în al doilea rând să strângem taxele și impozitele. Și, după aia, să-i mai punem și la investiții. Noi, cum sunt niște bani, cum mai mărim niște pensii, mai mărim niște salarii, mai angajăm la stat, acolo unde în loc să fie 800.000 trebuie să fie 1.300.000 și bănuiesc că peste un timp vor fi 1.500.000. Și până la urmă toată lumea o să fie angajată la stat. Dacă vrem să trăim ceva mai bine, să știți că nu putem decât făcând investiții. Nu mărind salariile și mărind pensiile pur și simplu pentru că ar fi bine să fie mai bine. E o păcăleală…”.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2023 10:17:44    Titlul subiectului: 215617

Postez si tabelele din articolul de pe Digi24.ro cu situatia retelui de cale ferata din Romania.

Mai este o problema, despre care nu s-a scris in articol. Lipsa oamenilor calificati. Cei meseriasi, incet, incet, ies la pensie. Oare cei care le iau locul sunt la fel de buni ?

O alta intrebare care imi vine in minte. Care este riscul unui accident feroviar, cu zeci de victime, in Romania ?



Tabel 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.47 kb
 Vizualizat:  de 1042 ori

Tabel 1.jpg



Tabel 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  248.39 kb
 Vizualizat:  de 1042 ori

Tabel 2.jpg



Tabel 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  219.99 kb
 Vizualizat:  de 1042 ori

Tabel 3.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Hermannstadt63



Data înscrierii: 27/Mar/2021
Ultima vizita: 04/Mai/2025
Mesaje: 96
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 19 Iun 2024 17:08:59    Titlul subiectului: Trenuri 219446

Călătorie Giurgiu - București(incl. trecere pe podul nou de la Grădiștea între 22:20 și 23:30) filmată chiar la cursa inaugurală:
https://www.youtube.com/watch?v=C-0JJCXRKYI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Hermannstadt63



Data înscrierii: 27/Mar/2021
Ultima vizita: 04/Mai/2025
Mesaje: 96
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 10 Aug 2024 15:04:51    Titlul subiectului: Infrastructura feroviară 219712

C.F.R. în imagini istorice, realizate între 1873 și 2016. Enjoy!
https://www.youtube.com/watch?v=guUFcxIoNHU
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 15 Mar 2025 11:26:21    Titlul subiectului: 220967

Circulatia feroviara va fi inchisa pe un fir, intre Crivina si Brazi. Articolul se gaseste aici

Citat:
Circulația feroviară va fi închisă două zile, pe un fir, între Crivina și Brazi

Compania Națională de Căi Ferate anunță că circulația feroviară va fi închisă în perioada 17 martie, ora 07:00, 19 martie, ora 15:00, pe firul I, pe distanța Crivina – Brazi, pentru reparații.

Potrivit unui comunicat emis de CFR, în intervalul 17.03 – 19.03.2025, personalul Sucursalei Regionale de Căi Ferate București va desfășura lucrări de reparații, în stația CF Brazi, iar firul I, pe distanța Crivina – Brazi, va fi închis. Circulația trenurilor se va efectua pe firul II Brazi – Crivina, fapt care va produce întârzieri ale trenurilor cuprinse între 5 – 20 minute.


Compania Națională de Căi Ferate anunță că circulația feroviară va fi închisă în perioada 17 martie, ora 07:00, 19 martie, ora 15:00, pe firul I, pe distanța Crivina – Brazi, pentru reparații.

Potrivit unui comunicat emis de CFR, în intervalul 17.03 – 19.03.2025, personalul Sucursalei Regionale de Căi Ferate București va desfășura lucrări de reparații, în stația CF Brazi, iar firul I, pe distanța Crivina – Brazi, va fi închis. Circulația trenurilor se va efectua pe firul II Brazi – Crivina, fapt care va produce întârzieri ale trenurilor cuprinse între 5 – 20 minute.

Circulația feroviară închisă temporar și alte piedici pe calea ferată

Angajații din Băneasa, unde traficul de suprafață este limitat din cauza restricțiilor impuse pentru lucrările la Magistrala 6 de metrou, au pierdut alternativa deplasării cu trenul, care există în prezent, din cauza unui ordin al Ministerului Transporturilor, scria Club Feroviar.

Actul normativ prevede eliminarea garniturilor de tip Intercity și Interregio din lista trenurilor metropolitane pe care se poate circula cu titluri de călătorie metropolitane, ce permit călătoria și pe mijloacele STB și Metrorex.

În prezent, cei care veneau din sudul și vestul Bucureștiului, puteau ocoli restricțiile de circulație din Băneasa, pentru construcția noii magistrale de metrou spre Otopeni, dacă luau trenul de la Gara de Nord (unde ajung două magistrale de metrou) și ajungeau la București Băneasa în doar nouă minute.

Între București Nord și București Băneasa circulă zilnic zece perechi de trenuri, dintre care cinci perechi sunt Interregio și cinci Regio (patru ale CFR Călători și unul al Transferoviar Călători).

Un nou proiect de Ordin al Ministrului Transporturilor prevede „redefinirea titlurilor de călătorie metropolitane astfel încât acestea să fie valabile numai pentru călătoria cu trenurile Regio, clasa a 2-a, având în vedere faptul că transportul metropolitan se referă la călătoria de tip navetă pe distanțe relativ scurte în jurul metropolelor, iar trenurile Intercity și Interregio sunt folosite pentru călătoria pe distanțe lungi”.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community