Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 8789 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 08 Apr 2025 14:36:56 Titlul subiectului: |
221205 |
|
Problema lor cu pantile (ironie) e ca sunt subalimentate, intrucat motoarele cer 750 V pentru a functiona optim.
Si mai e o problema legata de senzori la seria de M8C din care fac parte cele achizitionate pentru Iasi.
Motive personale m-au facut sa las garda jos cu documentarea in 2016-2017, cand am inceput tatonarile pentru achizitia lor, asa incat am comis-o, e din vina mea ca au ajuns la Iasi si sunt cum sunt si imi asum. Ata ete... Sa fiu tras pe roata!...
Vad ca si azi presteaza pe 7, cre'ca e grave "problemele de retea din Dacia"... Zic si eu, asa...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2025 Mesaje: 1148 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 08 Apr 2025 20:57:31 Titlul subiectului: |
221212 |
|
Sper și vreau să cred că am trecut de „era” Timiș II, când aveam tramvaie care nu puteau face anumite trasee din cauza pantelor. În afara tramvaielor „noi” (alea care nu au ajuns încă piese de schimb) cred că orice tramvai din iași ar trebui trimis pe orice traseu. Bine, mai puțin pe 8, unde cererea e mai mică.
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2025 Mesaje: 1148 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 08 Apr 2025 21:00:20 Titlul subiectului: |
221213 |
|
Acum, eu nu cred că M-urile astea sunt tramvaie neapărat rele, doar rău întreținute. De aia jumătate sunt „gata de casare”, alături de ST, iar BE-urile sunt istorie. Dacă până și 2210 a ajuns la „fier vechi”, poate ar trebui reformat transportul public.
Oh, dar stai, avem carduri. Revoluție, n-am ce zice.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 8789 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Apr 2025 07:59:28 Titlul subiectului: |
221219 |
|
La momentul acela era nevoie urgenta de vagoane si aveam doua optiuni: KT4D sau M-uri. Am avut de ales intre doua variante nu foarte fericite ambele. La M8C-uri problema mea principala era electronica depasita. Recomandarea mea finala au fost M-urile din mai multe considerente, dupa ce am cantarit avantajele si dezavantajele fiecarei alegeri.
Din pacate, cum am spus anterior, am lasat garda jos si, in privinta EVAG, asta a avut consecinte. Inca un motiv pe langa cele doua enumerate anterior a fost ca achizitia s-a facut de la un intermediar, desi initial parea ca se va derula direct cu EVAG, iar asta a dus la niste necazuri mari legate de lipsuri si, mai grav, de faptul ca EVAG a taiat barbar cablurile de alimentare a motoarelor inainte de a le da intermediarului (EVAG a avut o atitudine nasoala fata de Iasi, cea mai urata experienta avuta cu vreo companie de transport cu care am colaborat in timp - paradoxal, la tatonari totul parea foarte dulce si frumos). Repet, e vorba de M8C ex Essen, in special de aceasta serie 1400, una slaba din fabrica. In alte orase puteam gasi alimentare la 600, dar peste tot electronica era depasita, fapt stiut si pe care il asumam din start. Insa cu Essen au fost niste probleme care, combinate cu faptul ca am lasat garda jos, au dus la o caca de achizitie. Daca, de exemplu, am fi luat M8C-urile de la Augsburg, in afara problemei cu electronica depasita, alte necazuri nu ar fi fost (am dat exemplul asta pentru a se intelege ca nu tot ce inseamna vagon M a fost de rahat, dimpotriva).
La M6D situatia este diferita, singura buba la ele fiind tot problema cu subalimentarea. Sunt si mai usurele si asta le face sa fie mai putin afectate de problema. Doar ala care n-a circulat niciodata a avut probleme uriase la partea electrica, pare-se insurmontabile (posibil sa necesite o recablare, ceea ce...).
Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Mie 09 Apr 2025 08:14:18, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 8789 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Apr 2025 08:09:40 Titlul subiectului: |
221220 |
|
Pentru problema cu subalimentarea am inteles ca s-ar fi gasit o solutie, dar cineva nu a dorit punerea ei in aplicare...
Asa incat, M-urile raman pana la sfarsitul lor doar o poveste urata, care sper sa se incheie curand, odata cu disparitia tuturor vagoanelor sh actuale.
Un sut in cur poate insemna un pas inainte daca te trezesti...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2025 Mesaje: 1148 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Apr 2025 08:41:11 Titlul subiectului: |
221221 |
|
De ce au tăiat cablurile? Credeau că le dau la fier vechi, sau de ce?
Nu cred că vom scăpa prea curând de SH-uri. Încă niște ani, tot GT4 rămân baza.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 8789 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Apr 2025 08:59:41 Titlul subiectului: |
221224 |
|
Nu stiu sa-ti zic de ce. Cine stie ce meciuri or fi avut cu intermediarii de-a lungul timpului sau cu cel de atunci in particular...
Eu de la jumatatea acelei achizitii am fost decuplat de la ea, deci ceea ce stiu de la un punct mai departe sunt doar franturi auzite pe ici, pe colo...
Intreaba-l pe mochean, ca e doxat, s-a conectat instant la conducta dupa deconectarea mea... 8 ani de trai nineaca pe suferinta mea, pe care o si intretinea... Nu vezi ca s-a si buhait de cand face ticalosii?!... Doamne Doamne nu doarme...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2025 Mesaje: 1148 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Apr 2025 20:58:41 Titlul subiectului: |
221232 |
|
Mă doare sufletul sa vad că tramvaiele din Berna ajung in Ucraina. Era nevoie mare de ele pe 9, dar probabil că nu se descurcau ai noștri cu electronica Si uite așa ar fi ajuns ca BE-urile, M-urile și SF-urile.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 8789 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 11 Apr 2025 07:25:53 Titlul subiectului: |
221234 |
|
E o perioada in care se primenesc in multe locuri flotele. Vevey-urile erau bune, dar intr-un alt context, cand nu existau oferte, dar era nevoie urgenta la noi de achizitii. In ultimul an au aparut pe piata doua oferte mult mai bune, cu potential de preluare in timp din mai multe orase, in cazul uneia (pe care, insa, am ratat-o, dar poate ca tot raul e spre bine), respectiv indestulatoare pentru a inlocui "dintr-o lovitura" intregul nostru parc actual de sh-uri, in cazul celalalt (solutia cea mai buna in prezent). Cu tramvaie superioare tehnic si constructiv Vevey-urilor.
In plus, din pacate, seria Vevey este foarte mica. Repet esenta, concluzionand: era o solutie intr-un alt context. Acum exista o alta realitate si sper ca astia cu deciziile de la Iasi sa nu rateze ocazia uriasa aparuta.
Dar stii toate astea, doar urmaresti pagina mea Facebook, asa-i?!...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2025 Mesaje: 1148 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 11 Apr 2025 08:51:56 Titlul subiectului: |
221235 |
|
Și acum, ce tip de tramvai s-ar putea aduce, care sunt perspectivele? Ceva din Halle?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 8789 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 11 Apr 2025 10:02:45 Titlul subiectului: |
221236 |
|
Radu Bialus a scris: | Dar stii toate astea, doar urmaresti pagina mea Facebook, asa-i?!... |
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2025 Mesaje: 1148 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 11 Apr 2025 10:41:56 Titlul subiectului: |
221237 |
|
Păi de când ai zis de pagina de fb pe aici, te mai citesc din când în când. Dar trebuie să recunosc că mai am și alte „surse”. Doar că acele „surse” indicau că am lua din nou un lot de M-uri, ceea ce mi se pare o greșeală.
Sper totuși ca CTP să ia vagoanele astea din Halle, câte-or fi ele, ca să putem scăpa de GT4. Nu că aș avea ceva cu ele, dar trebuie scoase la pensie, la cât de rău arată. Acum să vedem dacă n-or fi „prea scumpe” și CTP să motiveze că „nu sunt bani” pentru ele.
Bine, stai, că noi nu luăm în calcul „factorul electronic” care s-ar putea să le bage pe astea la gard mai repede decât tramvaiele pe care le înlocuiesc. Sau... și mai amuzant, să „reziste” mai mult decât PESA și Bozankaya.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 8789 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 11 Apr 2025 11:28:30 Titlul subiectului: |
221238 |
|
Pai GT4 arata rau din ce motiv?! Crezi ca MGT6D vor arata mai bine peste cativa ani daca nu se schimba radical in functionarea cetepelei ceea ce a adus GT4-urile in halul din prezent?!
Stii care e paradoxul?! Cele modernizate la Mittenwalde au aceeasi varsta ca si MGT6D-urile! Sa meditam la asta!...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2025 Mesaje: 1148 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 11 Apr 2025 21:33:04 Titlul subiectului: |
221253 |
|
Eu țin minte cum arătau când au venit la Iași în 2003, erau „ca scoase din cutie”. În afară de niște urme pe geamuri la unele, mi se păreau noi. Apoi au început să se degradeze. Prima chestie pe care am văzut-o și m-a „zgâriat” pe retină a fost faptul că distruseseră broaștele de la uși și montaseră unele „neaoșe” inestetice. Apoi distrugerea vitezometrelor, „personalizarea” cabinelor etc.
Dacă de aspectul cabinei sunt responsabili vatmanii și personalul de mentenanță de la CTP, pentru salonul care arăta din ce în ce mai prost s-a dat vina pe călători, în special pe cei din Dancu. Doar că nu e doar vina călătorilor, de oriunde ar fi ei. Eu cred că nici RATEC, RATP, CTP și cum s-o mai numi pe viitorul moștenitoarea IJTL-ului are o vină la fel de mare. Eu cred că dacă la Halle se rupe un buton sau se distruge un scaun, nu este cârpit vagonul, ci se montează o piesă „originală”, comandată de la producător sau produsă în altă parte după „original”, nu se improvizează. Și sunt multe exemple de „mentenanță” locală. Bine, nu doar la noi, ci peste tot în țara asta.
|
|
Sus |
|
 |
Cosmin Sandu

Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 1041 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2025 08:05:12 Titlul subiectului: |
221254 |
|
Nu am mers cu M6/M8 pe traseul 3 să văd cum urcã pe Pădurii, însă pe traseul 7 (pe strada Palat) merg destul de bine.
Se vede clar diferența fațã de GT4. Mult mai silențioase, mai bine antifonate iar locul la picioare, între scaune, este mai mult decât suficient.
Poate ar trebui lăsate mai des, mai mult pe astfel de trasee ușoare. Sau chiar și pe traseul 8.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
705.25 kb |
Vizualizat: |
de 781 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2025 Mesaje: 1148 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2025 08:31:56 Titlul subiectului: |
221255 |
|
Ar trebui lăsate pe toate traseele, inclusiv pe Copou.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 8789 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2025 09:10:45 Titlul subiectului: |
221256 |
|
1. Subalimentarea motoarelor si implicit puterea maxima de tractiune mai mica decat ar trebui implica o serie de precautii, in special pe trasee cu rampe.
2. Pe Copou cel putin, papand multa energie, ca au de urcat pe o distanta marisoara, secatuiesc tronsonul si afecteaza functionarea celorlalte tramvaie aflate pe acel tronson, de aceea ma indoiesc ca le veti vedea pe trasee de Copou altfel decat ocazional.
3. Cosmin, 3, traseu usor?! 3 rampe destul de grelute, pe Arcu, pe Padurii si pe Aurel Vlaicu (asta din urma e mai usurica, dar tot rampa e si ea)!... A, si ar mai fi oleaca de rampa si intre Tatarasi Sud si Dr. Savini!... Deci, c'mon, 3 e printre cele mai dificile trasee, man!...
|
|
Sus |
|
 |
Cosmin Sandu

Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 1041 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2025 09:45:34 Titlul subiectului: |
221257 |
|
Mă refeream la 3 ca fiind traseu „ușor” prin prisma faptului că are și porțiuni drepte, de relax și cu puțini călători. Desigur, Pãdurii și Arcu sunt pante serioase.
Pe traseul 9 de exemplu nu le-aș vedea în trafic zilnic, dar pe 7 ar fi utile, ca sã mai schimbe „peisajul”.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 8789 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2025 10:08:08 Titlul subiectului: |
221258 |
|
Pe 7 da, pot merge, categoric!
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 8789 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2025 10:16:48 Titlul subiectului: |
221259 |
|
O corectie: "tronsoane" afectate pe Copou, ca-s doua, punctele de alimentare ale retelei fiind la Casa Armatei si dupa rondul de la Triumf.
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 23/Apr/2025 Mesaje: 1148 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2025 11:07:22 Titlul subiectului: |
221263 |
|
Se pare că nu au rezolvat problema din Dacia, că tot pe 3 sunt și azi.
Vedem pe viitor.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 8789 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2025 11:17:09 Titlul subiectului: |
221264 |
|
Poate tre sa se screama mai eficient, nu?!
|
|
Sus |
|
 |
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 22/Apr/2025 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2025 22:01:51 Titlul subiectului: |
221270 |
|
Ma cam mira un lucrru totusi... Be 8/8 erau niste matahale de tramvaie cu aspect destul de dur. Ba chiar intimidant. Din cele scrise mai sus inteleg ca M6 si M8 sunt mai nemiloase cu instalatia de pe Copou decat erau Be 8/8 care mergeau in principal pe acolo?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 8789 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 13 Apr 2025 08:11:58 Titlul subiectului: |
221271 |
|
Cum am spus anterior, astea de la Essen si Muelheim functioneaza optim la 750 V, deci, da, chinuie reteaua electrica, care oricum nu asigura nici cei 600 V din teorie.
Asa ca sunt trimise pe traseele pe care le-ati vazut pana acum, unde pot merge mult lansat.
|
|
Sus |
|
 |
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 22/Apr/2025 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 18 Apr 2025 21:38:31 Titlul subiectului: |
221334 |
|
Se pare că CTP a inventat o nouă tehnologie de afișare a traseelor pentru M8C: Afișajul hibrid electronic-hârtie. Întâlnit la M8C 289 pe traseul 7. Pur și simplu au lipit pe afișajul lateral o hârtie pe care scria Podu roș în continuarea scrisului de pe afisajul electronic. Poza nu e tocmai bună dar se vede minunăția.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.79 MB |
Vizualizat: |
de 121 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
|