 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Suteti de acord cu desfiintarea Autoritatii de Reforma Feroviara |
Da |
|
100% |
[ 1 ] |
Nu |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Voturi totale : 1 |
|
Autor |
Mesaj |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 10877 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 13 Apr 2025 11:16:14 Titlul subiectului: Autoritatea de Reforma Feroviara (ARF) |
221272 |
|
Deschid acest topic nou ca sa discutam despre un subiect spinos. De ce avem nevoie de Autoritatea de Reforma Feroviara ? Pentru ce ? Ce face in plus, aceasta autoritate, fata de ministerul transporturilor sau CFR ? De exemplu cele 37 de rame Alstom Coradia au fost cumparate de ARF. Nu putea face si CFR acest lucru ? De ce se cheltuie bani in plus de la bugetul de stat pentru ARF ?
Eu sustin desfiintarea cu totul a acestei autoritati. Mi se pare total inutila. Chiar asa reforma feroviara trebuie facuta de ARF ?
Sa fim cinstiti, ARF s-a infiintat pentru a satisface o anumita clientela politica. Ba mai mult acum se dau in gat, unii pe alti. Articolul se gaseste aici
Am deschis si un chestionar in legatura cu acest subiect.
Citat: | Revoltă în Autoritatea pentru Reformă Feroviară
Aproximativ un sfert dintre angajații de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) au semnat o scrisoare anonimă de nemulțumire față de directorul general al instituției, Ilie Cîrceag, dar și față de lipsa de personal. Politica Club Feroviar este de a nu lua în considerare scrisorile anonime, însă de data aceasta o vom publica, căci am reușit identificarea unuia dintre semnatari, cu care am și vorbit.
În scrisoarea trimisă zilele trecute premierului Ciolacu, semnatarii (aproximativ opt din totalul de 32 de angajați existenți – sau sub jumătate din numărul posturilor din organigramă) atrag atenția că Autoritatea funcționează de patru luni fără un președinte, actualul director general Ilie Cîrceag conducând instituția „după bunul plac și propriile legi”.
Citește aici scrisoarea deschisă a celor opt angajați
Semnatarii angajați la Autoritatea pentru Reformă Feroviară afirmă că există un grad foarte mare de supraîncărcare și că trebuie, în paralel, să gestioneze activități complexe, precum achiziția a 140 de trenuri electrice, 39 de locomotive electrice și compensații acordate în sumă de 380 milioane euro.
„Autoritatea a ajuns în pragul disoluției, din cauza lipsei cronice de personal, dar și din cauza unui stil de management, autocratic și toxic, pe care domnul director general al ARF a înțeles să îl impună de-a lungul celor opt ani de funcționare a ARF”, spun nemulțumiții.
Ilie Cîrceag este acuzat de îngrădirea accesului la acte administrative sau de folosirea unor aplicații după „bunul plac, ca un instrument personal de lucru”. Personalul acuză că este „umilit” și „discreditat”. Angajații semnatari afirmă că li s-a refuzat semnarea deconturilor pe motiv că lisește un test de acceptare în fabrica vizitată de ei (ceea ce nu ar fi vina lor) și că primirea unei rame într-un depou bucureștean s-a făcut cu ignorarea aspectelor semnalate de ei. Se cere cercetarea faptelor directorului general din ultimele patru luni și angajarea de personal, printre care numirea unui nou președinte al ARF.
De ce anonimă?
Club Feroviar a stat de vorbă cu unul dintre semnatari, care a fost întrebat de ce o scrisoare anonimă?
„Petițiile privind cazuri de hărțuire sexuală sau morală nu mai e cazul să fie semnate, în urma modificării Legii 296 în toamna anului trecut”, spune acesta. Se înregistrează și anonime sau unde nu sunt date de identificare a petiționarilor. Dacă sunt cazuri de gravitate maximă se pot anunța organele de cercetare penală.
În ceea ce privește opinia directorului general, acesta spune că problemele semnalate sunt cauzate de un fenomen de suprasolicitare. „Suntem practic 30 față de 79 de posturi cât ar trebui să fie ocupate, iar proiecte știți că sunt suficiente, așadar activitatea noastră e încărcată. În fiecare zi sunt urgențe din partea operatorilor feroviari, a furnizorilor Alstom și PESA și din partea agenților economici care fac solicitări de clarificări la licitațiile publice, de supervizare a contractelor. Astfel, în mod cert apar nemulțumiri. Nu pot spune altceva decât că așa cum s-a întâmplat până acum, de fiecare dată personalul a încercat să ducă activitatea în direcție bună. Sunt unii oameni care nu rezistă bine la stres și când pe linie ierarhică li se dă o sarcină, după care vine și alta, cred că e presiune”, spune directorul general.
„Eu unul nu am să îmi reproșez nimic, toți care au venit în ARF începând cu 2017 (anul înființării – n.red.) din partea mea au calificativ foarte bun, toți au parte de învoiri când sunt probleme urgente”, adaugă acesta.
Surse din cadrul Ministerului Transportuirlor afirmă că la mapa premierului Marcel Ciolacu ar exista o propunere de numire la președinția ARF, propunere ce așteaptă aprobarea acestuia. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 24/Apr/2025 Mesaje: 10877 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Apr 2025 11:21:05 Titlul subiectului: |
221324 |
|
Din ciclul „sa aruncam cu banii pe fereastra”: https://clubferoviar.ro/arf-a-desemnat-castigatorul-licitatiei-pentru-introducerea-trenurilor-de-mers-cadentat/
Citat: | ARF a desemnat câștigătorul licitației pentru introducerea trenurilor de mers cadențat
N-are trenuri de mers cadentat, dar are voință să le introducă și bani să dea pe tot felul de studii, căci îi lipsesc propriii specialiști. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat câștigătoare Asocierea TTL PLANNING SRL (România) – SYSTRA SA (Franța), în cadrul procedurii de achiziție publică pentru serviciul „Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România”.
După analizarea propunerilor tehnice și financiare ale celor trei asocieri participante și încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP, Comisia de evaluare a validat rezultatul. Semnarea contractului se va realiza după expirarea termenului legal de depunere a eventualelor contestații, precum și după soluționarea acestora, în cazul în care vor fi depuse în cadrul procedurii de atribuire.
Achiziția este parte a proiectului „Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România” (cod SMIS 311109), cofinanțată de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în cadrul Programului Transport (PT) 2021–2027.
Scopul principal al proiectului, derulat în baza contractului de finanțare nr. 64/2024, este elaborarea documentațiilor tehnico-economice necesare pentru adaptarea ofertei feroviare la cererea reală de mobilitate. Proiectul vizează introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România, printr-o abordare integrată a transportului de navetă (distanțe scurte) cu cel de distanțe medii și lungi.
În acest sens, proiectul sprijină stabilirea obligației de serviciu public pentru perioada decembrie 2027 – decembrie 2042, contribuind astfel la creșterea atractivității, eficienței și predictibilității serviciilor feroviare oferite populației.
Documentațiile tehnico-economice realizate în cadrul proiectului vor include o serie de analize și date actualizate, necesare pentru fundamentarea deciziilor, printre care:
colectarea de date noi de trafic prin chestionare privind fluxurile de călători;
actualizarea și detalierea Modelului Național de Transport (MNT) cu date socio-economice și de mobilitate relevante, la nivelul orașelor analizate;
stabilirea parametrilor specifici privind infrastructura de transport, inclusiv verificarea capacităților existente;
simularea costurilor și veniturilor aferente serviciilor propuse;
definirea Obligației de Serviciu Public (OSP) și configurarea mersului de tren cadențat pentru fiecare dintre polii de creștere urbană, orașele mari și reședințele de județ aflate în proximitate.
Pe ce rute vom avea mers cadențat
Mersul cadențat va reflecta cererea de mobilitate a populației din toți polii de dezvoltare urbană și din municipiile reședință de județ, care nu se regăsesc în aceste categorii, printr-o frecvență adecvată a trenurilor, asigurată pentru minimum 10 ani, cu beneficii majore în ceea ce privește creșterea atractivității transportului public, reducerea emisiilor poluante, îmbunătățirea accesibilității și susținerea mobilității durabile la nivel național.
Orașele vizate includ: București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea, Drobeta-Turnu Severin, Piatra Neamț, Bistrița, Târgu Jiu, Târgoviște, Focșani, Tulcea, Alba Iulia, Slatina, Vaslui, Reșița, Călărași, Giurgiu, Zalău, Sfântu Gheorghe, Slobozia, Alexandria și Miercurea Ciuc.
Valoarea totală a proiectului este de 18.978.097,39 lei (fără TVA), din care 13.555.783,85 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR. Perioada de implementare este de 24 de luni. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|