 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 23 Feb 2025 11:30:37 Titlul subiectului: Lucrari de modernizare a liniei 40 |
220842 |
|
Deschid acest topic deoarece în mass media a apărut informația că linia de tramvai de pe B-dul Basarabia și Calea Călărașilor va fi modernizată. Articolul se găsește aici
Citat: | Încă 18 kilometri de linii duble de tramvai vor fi modernizate în București
Încă 18 kilometri de linii duble de tramvai vor fi modernizate în București, a anunțat compania PORR România, care a menționat că vor fi reabilitate inclusiv infrastructura, suprastructura și aparatele de cale, potrivit Mobilitate.eu.
Traseele ce vor beneficia de aceste lucrări includ bulevardele Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Basarabia și Calea Călărașilor, precum și secțiunea Corneliu Coposu și drumul de legătură din jurul complexului Titan.
Pe aceste linii duble de tramvai care vor fi modernizate circulă tramvaiele 19, 23, 27, 36 și 40.
64 de peroane construite pe aceste linii duble de tramvai
Vor fi construite 64 de peroane, rețeaua de linii de contact și cablurile de curent continuu vor fi înlocuite, iar cinci stații de transformare vor fi modernizate pentru a asigura alimentarea rețelei de tramvai, mai informează compania.
Durata proiectului este de 33 de luni, dintre care 9 luni pentru proiectare și obținerea avizelor, respectiv 24 luni pentru execuție.
PORR România, citată de Mobilitate.eu, mai menționează că lucrările se vor desfășura pe unele dintre cele mai mari bulevarde din București, iar pentru a minimiza impactul asupra traficului, va implementa un plan complex de gestionare a acestuia.
„În plus, infrastructura de utilități dense va trebui relocată, înlocuită sau protejată suplimentar. Iar pentru siguranța clădirilor din jur, vom efectua o evaluare detaliată înainte de începerea lucrărilor.
După finalizarea lucrărilor, pe noua infrastructură vor putea circula tramvaie noi, moderne, investiția contribuind astfel atât la fluidizarea traficului în capitală, cât și la reducerea poluării, prin promovarea celui mai puțin poluant mijloc de transport în comun”, potrivit companiei. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 11 Apr 2025 14:23:52 Titlul subiectului: |
221244 |
|
Va dati seama in ce hal e linia de pe bulevardul Basarabia, daca STB a decis sa intrerupa circulatia tramvaielor, intre terminalul de la Republica si intersectia cu bulevardul Chisinau ? 600 de puncte unde sina s-a rupt ??? Bai, voi nu sunteti sanatori la cap ??? Cred ca de 5 ani nu mai trebuia sa circule tramvaiul pe aici, pana se modernizeaza linia. Cred ca cei din conducerea STB sunt cu morcovul la „dos” si-au dat seama ca raspund penal daca, Doamne Fereste, este o deraiere, cu victime. Bai dar varza a ajuns STB-ul. In acet timp........Nicusor e in campanie. Sincer eu il votez ! De ce ? Sa plece de la Bucuresti (Doamne Ajuta !!!). Cel mai vazrza primar din istoria capitalei. Precedentii ? Cei mai mari hoti ! Asta este destinul Bucurestiului, nu are parte de un conducator pe masura orasului. Sau poate este ceea ce merita orasul !
Revenind la oile „tramvaistice”, postez articolul din B365.ro, mai putin partea cu traseele deviate, pe care le voi posta la topicul aferent.
Citat: | BREAKING | STB vrea să suspende circulația tramvaielor pe Bulevardul Basarabia, din cauza șinelor distruse. Care e segmentul închis complet
STB anunță, printr-un comunicat, că vrea să suspende circulația tramvaielor pe Bulevardul Basarabia, acolo unde șinele sunt într-o stare periculos de mare de degradarea.
STB: Intenționăm să suspendăm temporar circulația tramvaielor pe Bd. Basarabia
Comunicatul integral al STB, mai jos:
„STB S.A. intenționează să suspende temporar circulația tramvaielor pe Bd. Basarabia. Având în vedere starea avansată de degradare a căii de rulare a tramvaielor pe Bd. Basarabia, Societatea de Transport București (STB S.A.) intenționează să întrerupă temporar circulația tramvaielor pe tronsonul cuprins între Bd. Chișinău și terminalul Republica.
Pentru a asigura continuitatea serviciului public de transport în zona de est a Capitalei, începând cu data de 12 aprilie 2025, STB S.A. va pune în aplicare o serie de soluții provizorii care să permită desfășurarea circulației în condiții de siguranță și menținerea conexiunilor de transport, după cum urmează:
Construirea unei relații de circulație a tramvaielor în intersecția Bd. Basarabia / Bd. Chișinău;
Amenajarea unui terminal provizoriu tip „rebrusment” pe Bd. 1 Decembrie 1918, până la intersecția cu Bd. Basarabia.
Calea de rulare a tramvaielor de pe Bd. Basarabia are o vechime de aproximativ 40 de ani, fiind pusă în funcțiune în anul 1985. În prezent, din cauza gradului avansat de uzură, sunt înregistrate peste 600 de rupturi de șină, ceea ce afectează semnificativ desfășurarea circulației în condiții de siguranță pe această arteră.”
STB vrea să suspende circulația tramvaielor pe Basarabia, unde șinele sunt zob
Șinele de tramvai de pe bulevardul Basarabia sunt unele dintre cele mai vechi și mai degradate din oraș.
Anul trecut, la început de august, ca parte din marele plane de reabilitare a 50 de kilometri de cale de rulare, primarul general Nicușor Dan anunța pe Facebook că PMB a atribuit contractul pentru 18 km de linie de tramvai de pe mai multe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan;
Am atribuit încă un contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai din Capitală. Este vorba despre un tronson cu o lungime de 18 km cale dublă de rulare pe care circulă liniile 40, 27, 19, 36, 23.
Licitația a fost câștigată de firma PORR CONSTRUCT, iar valoarea contractului este 715.580.351 lei (fără TVA), mai anunța Nicușor Dan. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 27 Apr 2025 14:50:47 Titlul subiectului: |
221437 |
|
Deci calea de rulare va fi modernizata de Porr. Bizar este faptul ca vor lucra „pe datorie” (la fel cum fac pe bulevardul Expozitiei) pana la sosirea banilor. Articolul se gaseste aici
Citat: | Urmează modernizarea
Această soluție este una provizorie, până când vor începe lucrările propriu-zise de modernizare pe bulevardele Chișinău, Basarabia și Theodor Pallady, precum și pe calea Călărașilor. Pe bulevardul Chișinău, contractul a fost atribuit companiei românești Mari Vila Com, iar pe Basarabia și Pallady către Porr Construct.
Luna trecută, primarul general Nicușor Dan și reprezentanții companiei Porr Construct anunțau că au găsit o soluție pentru modernizarea liniilor de tramvai pe o distanță de 21,4 km.
”Am avut o întâlnire importantă la sediul Primăriei Capitalei cu membrii conducerii companiei austriece Porr, care a câștigat 3 contracte esențiale pentru reabilitarea infrastructurii de tramvai din București, în valoare de 974 milioane de lei. Aceste proiecte vor moderniza 21,4 km de linii de tramvai din zone strategice ale orașului, precum: Bd. Theodor Pallady, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, Bd. Expoziției și Bd. Timișoara. Aceste lucrări vor aduce un real progres pentru mobilitatea bucureșteană și vor contribui semnificativ la dezvoltarea infrastructurii orașului nostru. Pentru că bugetul Primăriei Capitalei a fost drastic diminuat de Guvern și pentru că nu ne permitem să amânăm lucrări de infrastructură esențiale pentru dezvoltarea orașului, am găsit, împreună cu reprezentanții Porr, o soluție alternativă: aceștia au acceptat să finanțeze lucrările pe care le vor executa în 2025, până la momentul în care noi vom obține fondurile europene dedicate mobilității. Vom depune cererile de finanțare în luna iunie prin Programul Operațional Regional pentru reabilitarea celor 14 loturi de infrastructură de tramvai”, scria atunci edilul pe pagina sa de Facebook.
Practic, Porr Construct va lucra pe datorie sau ”pe caiet”, până când Primăria Capitalei va avea banii necesari. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 17 Mai 2025 13:10:03 Titlul subiectului: |
221562 |
|
Daca accesati articolul puteti vedea pozele cu infrastructura de tramvai, inclusiv intre Hala Traian si bulevardul Chisinau. Daca va uitati la poze, o sa intelegeti de ce am sustinut ca tramvaiele sa nu mai circule pe liniile vechi, pana la modernizarea acestora. Articolul se gaseste aici
Citat: | STB și TPBI vor să redeschidă circulația tramvaielor pe infrastructura precară a liniei 40. Deși autobuzele au aer condiționat și accesibilitate, se preferă tramvaiele care vor merge cu maxim 20 km/h
STB SA și TPBI pregătesc redeschiderea circulației liniei 40 pe traseul momentan închis, între Hala Traian și Bulevardul Chișinău. Circulația tramvaielor pe acest tronson a fost suspendată în vederea schimbării racordării căii de rulare în intersecția Bulevardul Basarabia / Bulevardul Chișinău. Intenția este de a realiza un traseu inelar pe arterele respective, liniile 4 și 40. Cele două linii vor circula cu capătul la Piața Sfânta Vineri, apoi pe traseu comun până la Hala Traian, unde una din linii va merge pe Calea Călărașilor și Bulevardul Basarabia, urmând să vireze stânga pe Bulevardul Chișinău, apoi Șoseaua Iancului, Hala Traian, Piața Sfânta Vineri, iar a doua din linii pe sensul opus al traseului. Decizia de a închide circulația tramvaielor pe Bulevardul Basarabia între Republica și Bulevardul Chișinău este una foarte bună, aici având loc constant incidente și deraieri, viteza maximă a tramvaielor fiind de 20-25 km/h, cu un risc permanent de deraiere. O altă linie de tramvai va circula între Complex Titan și Bulevardul Basarabia, unde tramvaiele vor întoarce în sistem paletă, acoperind astfel traseul liniei 40 pe tot Bulevardul 1 Decembrie 1918.
Totuși, decizia STB SA și TPBI de a modifica intersecția Bulevardul Chișinau cu Bulevardul Basarabia este una greu de înțeles, lucrarea consumând timp și resurse care ar putea fi utilizate pentru mentenanța altor trasee. Mobilitate.eu a fost pe traseul Calea Călărașilor și Bulevardul Basarabia, unde calea de rulare este într-o stare precară, deși echipele STB SA au mai lucrat pentru reparații punctuale. Totuși, soluția tehnică este uzată mult peste limite, cu durata de viață mult depășită, orice intervenție rezolvând problemele pentru durate limitate de timp, chiar ore în unele locuri.
Lista deficiențelor grave ale căii de rulare începe cu porțiuni lungi unde șina nu mai are niciun fel de suport, existând permanent riscul ca aceasta să iasă de pe poziție, mai ales în contextul temperaturilor ridicate, în multe locuri aceasta fiind curbată deja. Ecartamentul căii de rulare nu mai poate fi păstrat din cauza uzurii și dispariției suporturilor de cauciuc care susțineau șinele în canalul betonat. Mai mult, în multe zone nu mai există suportul exterior de beton al dalelor, acesta fiind tasat în timp, în unele locuri STB SA intervenind pentru a astupa golurile cu pietriș sau asfalt. Din păcate soluțiile sunt fără rezultat, unde a fost turnat asfalt șinele se vor dilata și vor ieși din poziție, iar pietrișul se va împrăștia rapid pe toată suprafața rutieră existând și riscul de a fi aruncat în mașini și pietoni ajuns sub roțile vehiculelor. Șinele sunt rupte și fisurate în zeci de locuri, în timp ce peroanele stațiilor nu sunt accesibilizate, iar tramvaiele care vor circula pe traseu nu sunt de asemenea accesibilizate. Mai mult, uzura boghiurilor și componentelor mecanice ale tramvaielor, deși vechi, va crește semnificativ, ducând la costuri generale mai mari de exploatare, calculate și cu costurile lucrărilor constante la infrastructură.
În ultimele zile STB SA a avut mari probleme cu avariile de timp „deficiență la șină” sau ”șină dilatată” pe tronsoanele cu cale de rulare nemodernizată, probleme care vor fi și pe tronsonul redeschis, ce vor aduce lipsa eficienței și predictibilității traseelor de tramvai. Mai mult, viteza de maxim 20-25 km/h cu care se vor deplasa, precum și trepitațiile și senzația de disconfort din vagoane, nu vor duce la un serviciu de transport nici măcar în sistem de avarie. La ora actuală STB SA utilizează linia navetă 640, unde în general circulă autobuze moderne, cu aer condiționat, care în ciuda faptului că nu beneficiază de culoare dedicate, au o viteză comercială mai mare decât tramvaiele, pe lângă faptul că toată flota de autobuze este în prezent accesibilizată, oferind podea total coborâtă, accesibilizare care s-ar pierde în momentul redeschiderii traseului vechi de tramvai.
Mobilitate.eu recomandă autorităților renunțarea la ideea de redeschidere a circulației tramvaielor pe tronsonul Hala Traian – Bulevardul Chișinău, surplusul de tramvaie având șansa de a fi utilizat pe linii adiacente, precum 14, 27 și 55, unde de multe ori intervalele de succedare sunt mari. Mai mult, liniile navetă 637 și 640 pot fi ajutate cu devierea provizorie a liniei 330 între Piața Muncii și intersecția Bd. 1 Decembrie 1918 / Liviu Rebreanu, acoperind astfel tronsonul Piața Muncii – Liviu Rebreanu.
Mobilitate.eu a realizat o sesiune foto cu o parte din deficiențele căii de rulare, recomandarea pentru autorități fiind renunțarea la redeschiderea circulației tramvaielor, fiind oricum deja în pregătire proiectul de modernizare pe tot tronsonul, lucrările urmând să înceapă în câteva luni. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|