 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 8860 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 10 Iun 2025 11:35:44 Titlul subiectului: |
221681 |
|
A, nu, ziceam ca deodata nu se mai pricep sa faca singuri linii de troleu de la proiectare pana la executie... Trebuie musai sa curga pitacul in niscai buzunare... |
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 30/Iun/2025 Mesaje: 1091 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 10 Iun 2025 15:47:43 Titlul subiectului: |
221685 |
|
Mă gândeam și eu la asta...dar ținând cont că au anulat licitația și nu au mai făcut proiectul, eu chiar cred că sunt atât de rămași în urmă cu tehnica.
Păi la extinderea asta de acum au pus macaz cu limitare de 5 km/h pe un bulevard unde cred că media e între 50 - 70 km. Abia aștept să văd  |
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 346 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 12 Iun 2025 14:57:39 Titlul subiectului: |
221697 |
|
Au mai lucrat ceva la anunțurile audio. Momentan se aud doar pe 24B, dar sunt "polish-ate" similar cu ce am auzit prin alte țări europene: se aude un jingle înainte de "Urmează stația...", după primele 2 stații (și periodic în stațiile mai aglomerate) rulează un mesaj de bun-venit la bord și uneori se aude un mesaj legat de prezența camerelor video la bord pentru descurajarea comportamentelor inadecvate. La capătul liniei, rulează un mesaj care indică faptul că următoarea stație este ultima și li se mulțumește călătorilor că au ales serviciile companiei de transport.
Au schimbat și vocea pentru noile anunțuri, acum e mai puțin robotică și are inflexiuni în voce. Eu aș schimba și vocea care anunță stațiile (că oricum s-au înființat multe stații pentru care trebuiesc înregistrate anunțuri) și aș adăuga informații relevante cum ar fi "Coborâți aici pentru Opera Națională", similar cu ce există în alte țări europene sau orașe de la noi (cum ar fi Sibiul).
Ce nu înțeleg, poate reușește cineva să mă lămurească. Cum e posibil să dai în trafic un autobuz care a stat un an în autobază cu anunțurile audio date la minim încât să nu se audă? Valabil pentru toată seria de electrice articulate înafară de 242 (care momentan nu mai circulă din ce am observat); în absolut toate celelalte volumul de la infotainment este dat la minim, încât nu înțelegi nimic cu gălăgia din autobuz și aerul condiționat pornit. |
|
Sus |
|
 |
Matei Melinte

Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 211
|
Trimis: Lun 16 Iun 2025 23:26:15 Titlul subiectului: |
221727 |
|
Hai sa lamurim niste lucruri din capul locului. Am operat multe modificari in ceea ce inseamna informarea calatorilor de cand am preluat (si) acceasta responsabilitate la CTP, si mai am multe de implementat.
1. Anunturile audio nu sunt puse pe masini, ci pe linii. Sunt peste 200 de masini cu Thoreb in CTP, si nu sta nimeni sa le puna la una sau la alta. Cu un click am dat "engage" la baza de date la toata flota si astfel apar si anunturile noi. Momentan m-am ocupat doar de linia 24B, ca am convenit cu conducerea ca e cel mai fertil teren de testare. Vor urma si celalte linii. Jingle-ul e o ambitie personala, si totodata un easter egg pentru pasionati, iar pentru publicul calator un sunet menit sa le atraga atentia calatorilor ca autobuzul are ceva de zis. Mai este un sunet care se aude dupa anuntul audio, un alt jingle, despre care am fost acuzat ca suna ca anuntul de casa care se deschide de la Lidl, din perioada testarilor din martie-aprilie, pe care il voi scoate odata cu urmatorul update la baza de date. Personal, mi-as dori un jingle unicat, usor de retinut si de recunoscut, integrabil in orice inseamna comunicare la CTP, cum are RATP https://youtu.be/PXODto8owxU?si=9nmfIbyS_-gYwxuw Pot insa sa spun ca textele anunturilor sunt inspirate tot de la RATP, sa fie pe un ton mai prietenos. Voiam initial sa fac anunturi personalizate pe fiecare capat de linie, precum "Attention, en direction de Porte Dauphine, le service est en present termine. Merci de vous diriger vers la sortie.", dar era prea mult de munca si nu stiu daca merita. Anunturile de capat de linie si cele legate de tinutul de bare vin in contextul in care tot mai multi soferi se plang ca la ultima statie, in special pe 24B la Valeriu Bologa, lumea nu se da jos, respectiv multele accidente cu victime din ultima vreme, in care pasagerii care se tineau de telefon au devenit proiectile prin autobuz si fie au spart geamuri, fie au ramas fara dinti.
2. Problema volumului anunturilor, fie ca vorbim de electrice, diesel, trolly sau tramvaie, e data de faptul că piesa dintre scaun și volan le dă mai încet sau le oprește, din motive numai de ei stiute. Periodic verificam sa mearga anunturile, si periodic gasim masini cu ele date incet/oprite. În curând piesa dintre scaun și volan nu va mai avea acces la setarile de volum, si deci nu vom mai avea astfel de probleme.
3. Ca sa lamuresc o problema mai veche si totodata posibile intrebari viitoare, textele de pe afisajele de traseu de pe liniile metropolitane, despre care am auzit comentarii ghidus-tembelute cum ca "sunt oameni odihniti la CTP care s-au apucat de creatii" sunt in conformitate cu cerintele legale în vigoare, conform cerintelor de la ISCTR. De aceea avem textul CTPCJ - Cursa Regulata pe toate liniile metropolitane, de aceea avem Cursa Regulata Speciala pe liniile 88L/K/98/Tera1/2/3, de aceea nu se mai foloseste Cursa Speciala ci Cursa Legala$Fara Calatori. Vor veni specialisti in transporturi si pasionati si tot felul de oameni care imi vor spune ca in alte orase asa ceva nu exista, iar eu am sa raspund ca fiecare face cum considera, dar salariul meu nu acopera amenzile de la ISCTR.
Vara asta vor mai aparea surprize, astept sa vad cat de repede le veti si sesiza. Inventons ensemble le bus de demain  _________________ CTPCJ SA
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 8860 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Iun 2025 06:56:59 Titlul subiectului: |
221728 |
|
Adica o inspiratie dupa Iasi, unde Raducu si Cristina si un digei cetepist iesean au facut treaba cu jingalu in 2016...
Sigur, nu e adevarat ce zic... Dar daca am fost provocat, sigur ca nu ma abtin si raspund provocarii, nu-i asa, melintel?!...
Iar treaba cu volumul confirm ca e cum zice melintica, ca si la Es fac asta minunatii soferi... Deh, daca-si permit... |
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 30/Iun/2025 Mesaje: 1091 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 17 Iun 2025 07:35:57 Titlul subiectului: |
221729 |
|
Matei Melinte a scris: | Hai sa lamurim niste lucruri din capul locului. Am operat multe modificari in ceea ce inseamna informarea calatorilor de cand am preluat (si) acceasta responsabilitate la CTP, si mai am multe de implementat.
1. Anunturile audio nu sunt puse pe masini, ci pe linii. Sunt peste 200 de masini cu Thoreb in CTP, si nu sta nimeni sa le puna la una sau la alta. Cu un click am dat "engage" la baza de date la toata flota si astfel apar si anunturile noi. Momentan m-am ocupat doar de linia 24B, ca am convenit cu conducerea ca e cel mai fertil teren de testare. Vor urma si celalte linii. Jingle-ul e o ambitie personala, si totodata un easter egg pentru pasionati, iar pentru publicul calator un sunet menit sa le atraga atentia calatorilor ca autobuzul are ceva de zis. Mai este un sunet care se aude dupa anuntul audio, un alt jingle, despre care am fost acuzat ca suna ca anuntul de casa care se deschide de la Lidl, din perioada testarilor din martie-aprilie, pe care il voi scoate odata cu urmatorul update la baza de date. Personal, mi-as dori un jingle unicat, usor de retinut si de recunoscut, integrabil in orice inseamna comunicare la CTP, cum are RATP https://youtu.be/PXODto8owxU?si=9nmfIbyS_-gYwxuw Pot insa sa spun ca textele anunturilor sunt inspirate tot de la RATP, sa fie pe un ton mai prietenos. Voiam initial sa fac anunturi personalizate pe fiecare capat de linie, precum "Attention, en direction de Porte Dauphine, le service est en present termine. Merci de vous diriger vers la sortie.", dar era prea mult de munca si nu stiu daca merita. Anunturile de capat de linie si cele legate de tinutul de bare vin in contextul in care tot mai multi soferi se plang ca la ultima statie, in special pe 24B la Valeriu Bologa, lumea nu se da jos, respectiv multele accidente cu victime din ultima vreme, in care pasagerii care se tineau de telefon au devenit proiectile prin autobuz si fie au spart geamuri, fie au ramas fara dinti.
2. Problema volumului anunturilor, fie ca vorbim de electrice, diesel, trolly sau tramvaie, e data de faptul că piesa dintre scaun și volan le dă mai încet sau le oprește, din motive numai de ei stiute. Periodic verificam sa mearga anunturile, si periodic gasim masini cu ele date incet/oprite. În curând piesa dintre scaun și volan nu va mai avea acces la setarile de volum, si deci nu vom mai avea astfel de probleme.
3. Ca sa lamuresc o problema mai veche si totodata posibile intrebari viitoare, textele de pe afisajele de traseu de pe liniile metropolitane, despre care am auzit comentarii ghidus-tembelute cum ca "sunt oameni odihniti la CTP care s-au apucat de creatii" sunt in conformitate cu cerintele legale în vigoare, conform cerintelor de la ISCTR. De aceea avem textul CTPCJ - Cursa Regulata pe toate liniile metropolitane, de aceea avem Cursa Regulata Speciala pe liniile 88L/K/98/Tera1/2/3, de aceea nu se mai foloseste Cursa Speciala ci Cursa Legala$Fara Calatori. Vor veni specialisti in transporturi si pasionati si tot felul de oameni care imi vor spune ca in alte orase asa ceva nu exista, iar eu am sa raspund ca fiecare face cum considera, dar salariul meu nu acopera amenzile de la ISCTR.
Vara asta vor mai aparea surprize, astept sa vad cat de repede le veti si sesiza. Inventons ensemble le bus de demain  |
Felicitări pentru toată munca depusă. Le reamintesc celor care sesizează probleme la anunțurile date încet și altele că se pot face sesizări din aplicația My Cluj pentru orice. |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 8860 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Iun 2025 08:26:27 Titlul subiectului: |
221730 |
|
2016, Iasi, Raducu si Cristina, jingal, teste cu Radcomul in telefon, programare pe viu, treburi, chestii, socoteli...
Aici va arat momentul cand am descoperit si semnalat iar apoi Radcom a solutionat chiar atunci, "on the fly", ei din fata tastei la Bucuresti, noi in bus la Iasi, o problema mareata pe care o aveau la capete de linie. Pionieri, nene, ca multe buguri au rezolvat atunci cu testele pe care le faceam noi cu ei noaptea. Si asa au evoluat si desigur ca ce au rezolvat cu ajutorul nostru acum se regaseste peste tot pe unde au instalat sistemele lor de informare.
https://www.youtube.com/watch?v=YRTduRXpye4
Jingalu ala, cum am zis, a fost creat impreuna cu un digei cetepist, cu claviatura, midi, treaba pe bune, nu e ceva luat de pe net. Am facut mai multe variante si pana la urma a ramas asta si suna foarte bine. |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 8860 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Iun 2025 09:00:36 Titlul subiectului: |
221731 |
|
Iaca si teste cu Thoreb, tot atunci. Diferenta fata de Radcom e ca astia erau cu noi in bus cu laptop cu tot si ce le semnalam si puteau, remediau pe loc, ce nu isi notau si rezolvau ulterior si reluam testele.
https://www.youtube.com/watch?v=wuQGgs8c8Pw
Ambele echipe au fost incantate ca puteau face asta la Iasi, ca in alte orase nu au avut cu cine sta de vorba pentru a face ce au facut cu mine si Cristina la sugestia si cu toata disponibilitatea noastra (nu, nu am fost platiti pentru acele ore, pur si simplu faceam din pasiune ce faceam, cetepeaua era ferice pentru asta). |
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 346 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 17 Iun 2025 12:16:09 Titlul subiectului: |
221732 |
|
Matei Melinte a scris: | Hai sa lamurim niste lucruri din capul locului. Am operat multe modificari in ceea ce inseamna informarea calatorilor de cand am preluat (si) acceasta responsabilitate la CTP, si mai am multe de implementat. |
Din capul locului, felicitări. Se văd îmbunătățirile din ultima vreme și mă bucur să ne cunoaștem, chiar și așa virtual.
Matei Melinte a scris: |
1. Anunturile audio nu sunt puse pe masini, ci pe linii. Sunt peste 200 de masini cu Thoreb in CTP, si nu sta nimeni sa le puna la una sau la alta. Cu un click am dat "engage" la baza de date la toata flota si astfel apar si anunturile noi. Momentan m-am ocupat doar de linia 24B, ca am convenit cu conducerea ca e cel mai fertil teren de testare. Vor urma si celalte linii.
|
Mersi de clarificare. Bănuiam că e așa de acum câteva luni, din momentul în care am prins anunțurile pe linia 9, dar nu și pe linia 52, în același autobuz.
Matei Melinte a scris: |
Jingle-ul e o ambitie personala, si totodata un easter egg pentru pasionati, iar pentru publicul calator un sunet menit sa le atraga atentia calatorilor ca autobuzul are ceva de zis. Mai este un sunet care se aude dupa anuntul audio, un alt jingle, despre care am fost acuzat ca suna ca anuntul de casa care se deschide de la Lidl, din perioada testarilor din martie-aprilie, pe care il voi scoate odata cu urmatorul update la baza de date.
|
Susțin ambiția ta cu jingle-ul
Mi se pare o idee foarte faină; face călătoria mai animată și - așa cum ai spus și tu - le atrage călătorilor atenția că autobuzul are ceva de zis. Al doilea tip de sunet nu cred că l-am prins.
Matei Melinte a scris: |
Pot insa sa spun ca textele anunturilor sunt inspirate tot de la RATP, sa fie pe un ton mai prietenos. Voiam initial sa fac anunturi personalizate pe fiecare capat de linie, precum "Attention, en direction de Porte Dauphine, le service est en present termine. Merci de vous diriger vers la sortie.", dar era prea mult de munca si nu stiu daca merita.
|
Eu aș zice că merită adăugat un astfel de mesaj chiar și la anunțul de bun-venit la bord. Peste tot pe unde l-am auzit în străinătate mi s-a părut „a very nice touch”. Tot din dorința de a face călătoria mai animată și autobuzul mai „prietenos”, ar suna ceva de genul:
„Bun-venit la bord! Aceasta este linia 24B spre Vivo Cluj-Napoca. Pasagerii care călătoresc în picioare sunt rugați să folosească barele de susținere pe toată durata călătoriei. Urmează stația Iulius Mall.”
Matei Melinte a scris: |
Anunturile de capat de linie si cele legate de tinutul de bare vin in contextul in care tot mai multi soferi se plang ca la ultima statie, in special pe 24B la Valeriu Bologa, lumea nu se da jos
|
Mi se pare foarte util și mesajul acesta, l-aș implementa pentru fiecare linie al cărei capăt nu permite prezența călătorilor în autobuz. Sunt diverse motive pentru care călătorii nu sesizează capătul de linie (privitul în telefon, confuzia cu o altă linie în cazuri precum 24B și 25, turiști / studenți nou-veniți în oraș / călători ocazionali neobișnuiți cu rutele).
Matei Melinte a scris: |
În curând piesa dintre scaun și volan nu va mai avea acces la setarile de volum, si deci nu vom mai avea astfel de probleme.
|
Asta mi se pare vestea postării. Cu ocazia asta ar trebui să se rezolve într-un final o problemă veche „de secole”
Matei Melinte a scris: |
3. Ca sa lamuresc o problema mai veche si totodata posibile intrebari viitoare, textele de pe afisajele de traseu de pe liniile metropolitane, despre care am auzit comentarii ghidus-tembelute cum ca "sunt oameni odihniti la CTP care s-au apucat de creatii" sunt in conformitate cu cerintele legale în vigoare, conform cerintelor de la ISCTR. De aceea avem textul CTPCJ - Cursa Regulata pe toate liniile metropolitane, de aceea avem Cursa Regulata Speciala pe liniile 88L/K/98/Tera1/2/3, de aceea nu se mai foloseste Cursa Speciala ci Cursa Legala$Fara Calatori. Vor veni specialisti in transporturi si pasionati si tot felul de oameni care imi vor spune ca in alte orase asa ceva nu exista, iar eu am sa raspund ca fiecare face cum considera, dar salariul meu nu acopera amenzile de la ISCTR.
|
Chiar discutam cu un prieten zilele trecute de formularea „Cursă Legală Fără Călători” și ziceam că nu poate exista alt motiv pentru acest „wording” înafară de vreo cerință legală. Acces / Retragere Fără Călători clar suna mult mai bine.
Matei Melinte a scris: |
Vara asta vor mai aparea surprize, astept sa vad cat de repede le veti si sesiza. Inventons ensemble le bus de demain
|
Nu că vreau să stric vreo surpriză, dar...
Ceva legat de transbordări către puncte de interes?
„Urmează stația Mareșal Constantin Prezan. Coborâți aici pentru liniile 5, 8 și A1E către Aeroport”
Ceva legat de puncte turistice?
„Urmează stația Memorandumului. Coborâți aici pentru Piața Unirii și Piața Muzeului”
Ceva anunțuri în engleză, pentru turiști sau studenți străini, (măcar) la punctele majore de interes?
”Next stop: Regionala CFR. Change here for lines 5, 8 and A1E heading to the airport.”
Felicitări încă o dată pentru implicare, e o plăcere să știu că persoana care se ocupă de treburile astea e un adevărat pasionat  |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 8860 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Iun 2025 13:54:39 Titlul subiectului: |
221734 |
|
Si un mare ticalos ca om, dar asta e intre mine si el...
Era mai bine sa fi ramas doar mare pasionat si specialist in ce face si uman sa-si vada de viata lui, sa nu se bage mizerabil in a altora care nu i-au cerut ceva din perspectiva personala...
Ca idee, "legatura cu" era nivelul urmator la Iasi si incepusem lucrul la asta, dar altii aveau alte planuri cu mine, iar ticalosul asta si-a adus aportul, asa ca s-a dus planul meu in aia ma-sii...
https://www.youtube.com/shorts/QDaic2PL_NY |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 8860 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Iun 2025 16:47:19 Titlul subiectului: |
221735 |
|
Dar, daca tot a fost deschisa aceasta discutie, vedem si noi un filmulet de exemplificare?!... Am cautat pe Youtube si, la o parcurgere rapida a rezutatelor cautarii, n-am gasit nimic... |
|
Sus |
|
 |
Matei Melinte

Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 211
|
Trimis: Mie 18 Iun 2025 10:21:51 Titlul subiectului: |
221745 |
|
Pentru Radu, felicitarile mele pentru munca depusa. Din pacate, nu pot sa spun ca m-am inspirat de la Iasi, ca nu le-am vazut niciodata functionale, si il cred pe cuvant ca au functionat, ca de fiecare data cand am mers cu autobuzul in Iasi fie am dat de ceva conopida antica fara Radcom, fie Radcom-ul era defect, fie soferul daduse anunturile la minim. Disciplina la Iasi nu e la ea acasa, iar felul in care soferii fac ce ii taie capul si autobuzele sunt terminate si vai de capul lor arata ca moldovenii tot moldoveni sunt. Timp si chef sa fac filmari nu prea am, ca lucrez full time la CTP, cu ore suplimentare cat sa imi dublez salariul, iar in zilele libere sunt pe SMURD. Dar nimic nu te opreste sa vii si sa vezi cu ochii tai si sa auzi cu urechile tale Jingle-ul vechi nu e de pe net, e din OMSI, iar actualul e de la RATB.
Uman imi vad de viata mea. Master, CTP, SMURD, fac tot ce imi place sa fac. ) Poate cand nu iti vei mai alimenta propria conspiratie vei vedea ca lumea chiar n-are nimic cu tine. Dar nu vreau sa divulg in public ceea ce stiu, si mi-as fi dorit ca si tu, daca erai om de omenie, sa nu acuzi publuc oamenii ca-s ticalosi, doar ca ti se pare tie ca pamantul e rau  _________________ CTPCJ SA
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 8860 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 18 Iun 2025 10:27:50 Titlul subiectului: |
221746 |
|
Matei Melinte a scris: | Dar nimic nu te opreste sa vii si sa vezi cu ochii tai si sa auzi cu urechile tale  |
Cat de ticalos esti!... Dar, stii tu, pentru toate nelegiuirile exista plata, aici sau/si dincolo...
(ai spus tu multe golanii mai sus, desigur, din aceeasi categorie de "constipatii", dar e suficient cat am citat pentru a le cuprinde pe toate) |
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 346 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 18 Iun 2025 14:14:30 Titlul subiectului: |
221748 |
|
@Matei Melinte, ce am observat momentan e că anunțurile noi se aud mai încet decât jingle-ul și mesajul cu "Urmează stația", chiar dacă volumul este dat tare în vehicul. Spre exemplu, azi în 827, cu aerul condiționat pornit și zumzetul din autobuz, mesajul de bun-venit nu se înțelegea aproape deloc, însă jingle-ul și stația care urmează se auzeau bine.
Bănuiesc că volumul înregistrărilor este mai mic și trebuie, probabil, ridicat în mod digital pentru a ajunge la un volum unitar. |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 8860 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 18 Iun 2025 14:37:58 Titlul subiectului: |
221749 |
|
Mda... |
|
Sus |
|
 |
Matei Melinte

Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 211
|
Trimis: Mie 18 Iun 2025 16:31:34 Titlul subiectului: |
221750 |
|
BusFan a scris: | @Matei Melinte, ce am observat momentan e că anunțurile noi se aud mai încet decât jingle-ul și mesajul cu "Urmează stația", chiar dacă volumul este dat tare în vehicul. Spre exemplu, azi în 827, cu aerul condiționat pornit și zumzetul din autobuz, mesajul de bun-venit nu se înțelegea aproape deloc, însă jingle-ul și stația care urmează se auzeau bine.
Bănuiesc că volumul înregistrărilor este mai mic și trebuie, probabil, ridicat în mod digital pentru a ajunge la un volum unitar. |
Da, stiu de problema. Trebuie sa le trag la semn pe toate. Am adaugat anunt pentru statia Rubin Patitia de pe 44/45/46B si la fel facea. _________________ CTPCJ SA
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 346 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 18 Iun 2025 19:15:49 Titlul subiectului: |
221751 |
|
Acum că ai pomenit de 44, sunt curios cum se vor anunța stațiile Soporului Sud și Soporului Nord, având în vedere că și ultima stație (capătul de linie) se numește tot Soporului. Vor fi toate "Urmează stația Soporului"? |
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 760 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 20 Iun 2025 05:53:27 Titlul subiectului: |
221757 |
|
Matei Melinte a scris: |
1. Anunturile audio nu sunt puse pe masini, ci pe linii. Sunt peste 200 de masini cu Thoreb in CTP, si nu sta nimeni sa le puna la una sau la alta. Cu un click am dat "engage" la baza de date la toata flota si astfel apar si anunturile noi. |
Asta merge "foarte bine". La unele autobuze anunță stația Opera înainte, unde e normal. La altele anunțul audio e la urcare pe Calea Turzii, după ce a trecut de stație.
Jingle-ul și anunțul de ultima stație merge doar la unele autobuze de pe linia 46B. Deci nu cred că e toată flota cu Thoreb conectată la aceeași bază de date.
Iar la final un sfat. Verifică să fie anunțurile audio corecte la stații. Că am tot prins greșeli. Unele s-au remediat. Dar la stația Bucium anunță Dispecerat Bucium. Și probabil mai sunt și alte exemple de genul.  _________________ Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/ |
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 346 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 20 Iun 2025 09:15:14 Titlul subiectului: |
221758 |
|
Probabil e defect GPS-ul mașinilor care anunță stația după ce au trecut de ea (detectând prea târziu poziția).
Legat de jingle doar în unele, bănuiesc că s-au tot făcut teste și am rămas în unele așa pentru moment. Zicea Matei că doar pe 24B au fost încărcate și pe linia asta se focusează pentru moment. Dar nu exclud și varianta ca la unele mașini să dea fail update-ul automat din cine știe ce motive.
Despre anunțuri audio greșite, mie cea mai comică mi se pare cea de pe liniile care ajung la capătul Floreștiului (M23, M24 și M51). Stația se numește "Iazului" (afișat corect în autobuze, pe site și pe Tranzy), dar a fost adăugat anunțul pentru "Izlazului"
Am observat și că pe liniile care ajung în Gilău (M51 și M52), anunțurile lipsesc în întregime.
@Matei, tu te ocupi și de grafica de pe monitoarele LCD din interior? |
|
Sus |
|
 |
Matei Melinte

Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 211
|
Trimis: Vin 20 Iun 2025 18:32:12 Titlul subiectului: |
221760 |
|
darius 23 a scris: | Asta merge "foarte bine". La unele autobuze anunță stația Opera înainte, unde e normal. La altele anunțul audio e la urcare pe Calea Turzii, după ce a trecut de stație. |
Toate sistemele de management de flota(ca e Thoreb, ca e Radcom, ca e Fleetman by Tranzy) sunt internet dependent. Ce îmi spui tu este un simptom cât se poate de clasic de mașină cu conexiune proastă la internet. Dacă îmi poți spune și ce vehicul ai întâlnit cu problema asta, pot să dau o geană să văd ce se întâmplă.
darius 23 a scris: | Jingle-ul și anunțul de ultima stație merge doar la unele autobuze de pe linia 46B. Deci nu cred că e toată flota cu Thoreb conectată la aceeași bază de date. |
Again, m-ar ajuta un număr de parc pentru identificare și remediere. Am aruncat acum o geană peste platforma și văd că doar 8 mașini nu și-au luat corect update-ul. Nu vreau sa para ca fac misto, dar daca îmi „reclamați” probleme din amintiri, există șanse ca până la acest moment să se fi remediat(de la sine sau prin intervenția promptă a maimuței).
darius 23 a scris: | Iar la final un sfat. Verifică să fie anunțurile audio corecte la stații. Că am tot prins greșeli. Unele s-au remediat. Dar la stația Bucium anunță Dispecerat Bucium. Și probabil mai sunt și alte exemple de genul.  |
Înainte de a-ți scrie acest răspuns am și remediat problema de pe 43 și 43P(interesant că pe 43B era anunțul corect). Ce pot să zic, shit happens.
BusFan a scris: | Despre anunțuri audio greșite, mie cea mai comică mi se pare cea de pe liniile care ajung la capătul Floreștiului (M23, M24 și M51). Stația se numește "Iazului" (afișat corect în autobuze, pe site și pe Tranzy), dar a fost adăugat anunțul pentru "Izlazului" |
Notat. O remediez
BusFan a scris: | Am observat și că pe liniile care ajung în Gilău (M51 și M52), anunțurile lipsesc în întregime. |
Există o listă de stații la care nu au anunturi inregistrate. Urmează. Notat și asta.
BusFan a scris: | @Matei, tu te ocupi și de grafica de pe monitoarele LCD din interior? |
„Grafica” face parte din firmware-ul monitoarelor. Cele mai vechi, de pe SU18 și AT sunt un tip de monitoare cu un tip de imagine, cele mai noi, de pe Conecto, SU12E, Trollino, Setra sunt alt tip cu alte caracteristici, iar cele „de pe geamuri” de la Conecto, SU18E si Trollino sunt alta speță, separată. Dacă ai întrebări, te pot lămuri. Oricum acum că a venit vacanța putem să le tragem la semn, și va începe o campanie de revizuire a tuturor echipamentelor de informare călătorilor. La troleibuze problema e mai ușor de abordat, că în general acolo se pot retrage mașinile pentru intervenții. La diesel problema e mai delicată, și am așteptat perioada de vacanță ca să nu las lipsuri pe linie. _________________ CTPCJ SA
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 346 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 21 Iun 2025 03:09:34 Titlul subiectului: |
221762 |
|
Mersi frumos de promptitudine și detalii!
Legat de „grafică”, ce nu prea înțeleg eu e de ce pe același model de autobuz întâlnim două tipuri de grafică (sau firmware) diferite. Din păcate nu am niște numere de parc ca exemplu, dar am întâlnit și la Solaris-urile electrice scurte cât și la Conecto-urile lungi treaba asta. Majoritatea au grafica aceea în care alterneză afișarea stației următoare (plus o reclamă full-screen) cu afișarea următoarelor 4 stații (plus o reclamă mică în colțul din stânga-jos). Unele vehicule însă (același model și aceeași generație cu celelalte) afișează o grafică ce pare „neterminată” - și care, din punctul de vedere al unui designer ca mine „zgârie” privirea - un fundal negru cu o reclamă mică în centrul ecranului și un text galben cu linia și stația ce urmează (plus un timp până la sosirea în stație, care nu se updatează în timp real).
Inițial am crezut că în acele vehicule se testează un model nou de grafică, însă au trecut ani de zile de când a apărut modelul acela și tot așa a rămas.
Totodată, m-am întrebat de multe ori dacă există o modalitate eficientă prin care aș putea raporta nefuncționalitatea sistemelor multimedia din vehicule. Sunt unele la care GPS-ul funcționează greșit de luni de zile. Dacă ajută, pot scrie aici sau putem lua legătura în privat. |
|
Sus |
|
 |
Matei Melinte

Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 211
|
Trimis: Sâm 21 Iun 2025 17:34:02 Titlul subiectului: |
221764 |
|
BusFan a scris: | Mersi frumos de promptitudine și detalii!
Legat de „grafică”, ce nu prea înțeleg eu e de ce pe același model de autobuz întâlnim două tipuri de grafică (sau firmware) diferite. Din păcate nu am niște numere de parc ca exemplu, dar am întâlnit și la Solaris-urile electrice scurte cât și la Conecto-urile lungi treaba asta. Majoritatea au grafica aceea în care alterneză afișarea stației următoare (plus o reclamă full-screen) cu afișarea următoarelor 4 stații (plus o reclamă mică în colțul din stânga-jos). Unele vehicule însă (același model și aceeași generație cu celelalte) afișează o grafică ce pare „neterminată” - și care, din punctul de vedere al unui designer ca mine „zgârie” privirea - un fundal negru cu o reclamă mică în centrul ecranului și un text galben cu linia și stația ce urmează (plus un timp până la sosirea în stație, care nu se updatează în timp real).
Inițial am crezut că în acele vehicule se testează un model nou de grafică, însă au trecut ani de zile de când a apărut modelul acela și tot așa a rămas.
Totodată, m-am întrebat de multe ori dacă există o modalitate eficientă prin care aș putea raporta nefuncționalitatea sistemelor multimedia din vehicule. Sunt unele la care GPS-ul funcționează greșit de luni de zile. Dacă ajută, pot scrie aici sau putem lua legătura în privat. |
Imaginea veche, cea cu fundal negru si scris galben, va fi inlocuita cu cea noua pe toate busurile cu monitoare de generatie noua. Dureaza, sunt multe monitoare si eu sunt unul singur  _________________ CTPCJ SA
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 8860 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Iun 2025 18:56:53 Titlul subiectului: |
221765 |
|
Tz, tz, tz, saracu de tine!... Vezi sa nu dai in bărnaut!... Daca ti se va intampla, totusi, vezi sa nu faci ce te-au invatat la arahati, ca "ia si tu o bunbuonica!" nu merge la orice... |
|
Sus |
|
 |
Matei Melinte

Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 211
|
Trimis: Mar 01 Iul 2025 16:27:41 Titlul subiectului: |
221796 |
|
După ani și ani... mi-am făcut niște timp să exemplific funcționarea noilor anunțuri audio suplimentare, pentru cei dintre noi care nu au norocul să locuiască în orașul de 7 stele. Aveți aici un exemplu de anunț pentru ultima stație. https://youtu.be/PlPSQxyATrI?si=9cQ95g7LM4lDX1iL _________________ CTPCJ SA
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 01/Iul/2025 Mesaje: 346 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 01 Iul 2025 16:55:45 Titlul subiectului: |
221797 |
|
Ai reușit să aduci anunțurile noi la același volum cu cele vechi?
Se aude excelent (mult peste ce am prins zilele trecute pe 24B). |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|