Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura tramvaiului botosanean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BOTOȘANI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 24/Sep/2025
Mesaje: 256

MesajTrimis: Joi 29 Aug 2024 13:04:16    Titlul subiectului: 219823

https://stiri.botosani.ro/stiri/administratie/scoaterea-sinelor-de-tramvai-mai-asteapta-consilierii-nu-au-fost-de-acord-intre-timp-am-pus-cruce-dumnezeu-sa-ierte-foto-video.html

Ciudat. În campanie nu a promis nimeni ca va mai face tramvai. Și tot pică…
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 24/Sep/2025
Mesaje: 256

MesajTrimis: Dum 16 Mar 2025 19:10:38    Titlul subiectului: 220983

Luna aceasta, linia de contact din zona industriala a fost demontata.
In depou se fac lucrari pentru amenajarea platformei pentru autubuzele electrice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paraschivrazvan25



Data înscrierii: 29/Mai/2016
Ultima vizita: 04/Aug/2025
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Mar 2025 15:17:33    Titlul subiectului: 220996

Sa speram ca se vor moderniza in continuare
_________________
inchirieri auto otopeni solutii avantajoase.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 24/Sep/2025
Mesaje: 256

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2025 16:56:36    Titlul subiectului: 221046

Liniile din depou au fost și ele scoase pentru amenajarea platformei din beton unde vor fi garate autobuzele electrice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Oct/2025
Mesaje: 11053
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2025 18:02:05    Titlul subiectului: 221055

Deci, cel putin pentru urmatorii ani, tramvaiul in Botosani a devenit istorie !
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 24/Sep/2025
Mesaje: 256

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2025 20:59:11    Titlul subiectului: 221057

Dar traseele de autobuz vor fi mai utile. Daca se refacea tramvaiul, din centru in Primaverii ocoleai orasul schimband la gara. Tramvaiul era util macar daca era legat Primaverii de Lucefarul. Linia 103 nefinalizata ar fi fost in sens unic in bucla, tot cam degeaba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 23/Oct/2025
Mesaje: 218
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Iun 2025 23:34:46    Titlul subiectului: 221640

Intenționez să fac o vizită pe la Botoșani. Unde mai găsesc rămășițe din fosta infrastructură de tramvai?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 24/Sep/2025
Mesaje: 256

MesajTrimis: Mar 03 Iun 2025 07:40:20    Titlul subiectului: 221642

Linia 101 e in integralitate, linia de contact e de la Uzina pana la Luceafarul. Pe 102 si pe linia care nu a fost finalizata (Viilor, N. Iorga, Bucovina, B-dul G. Enescu) mai sunt doar stalpii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 24/Sep/2025
Mesaje: 256

MesajTrimis: Mar 19 Aug 2025 11:19:19    Titlul subiectului: 222146

https://www.tiktok.com/@bogdancaliniuc1/video/7525452729532091670

Unii au inceput sa realizeze ca ar fi nevoie de tramvai, asta din cauza ca multe orase au cumparat tramvaie moderne.
Nu prea cred ca vor scoate in toamna 2025 linia de la intersectia IRE pana pe la Liceul Textil.
In 2022 primarul zicea ca pana in 2025 va fi scoasa toata linia din oras. Laughing
Bugetul primariei nu cred ca suporta sa toarne mai bine de 12 km de asfalt (4 benzi) de la IRE pana la Bariera Catamarasti.
E bine ca este exemplu Resita, mai ales ca e si bidirectional.
Cat priveste sectorul IRE-Bazar nu este idee cand va fi scoasa la licitatie lucrarea cu pasajul subteran si banda de BUS cu eliminarea liniei prin POR 2021-2027, cat despre strada Ion Pillat, poata sa mai reziste zeci de ani. Dalele de pe linia 101 nu sunt foarte avariate ca cele care erau pe Sucevei si Primaverii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 23/Oct/2025
Mesaje: 442
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 19 Aug 2025 21:35:43    Titlul subiectului: 222154

Alte orașe au cumpărat tramvaie pentru că au și ce transporta cu ele.

S-au cumpărat 68 de autobuze electrice (+ Isuzu), veți avea un transport în comun cum unele mari orașe încă visează. Oraș + zonă metropolitană. Veți scăpa și de dube, transport civilizat „european”.

Treceți peste trecut pentru că într-un oraș mort ca Botoșaniul tramvaiul nu-și mai avea rolul decât de imagine. Dacă toată rețeaua ar fi avut parte și de o oarecare întreținere constantă, altfel discutam.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 24/Sep/2025
Mesaje: 256

MesajTrimis: Mie 20 Aug 2025 08:56:35    Titlul subiectului: 222158

Si Resita e vie cu 60 000 locuitori... Laughing
Dupa 15 ani aceste electrice ar trebui inlocuite ...
Arad, Timisoara au proiecte de achizitie pe POR 2021-2027.


Ultima modificare efectuată catalind18 la Mie 20 Aug 2025 10:22:47, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Oct/2025
Mesaje: 9112
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Aug 2025 09:14:50    Titlul subiectului: 222159

Taci, uai mortaciune din orasu mort, ce-ai, ai prins a grai?!... Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Oct/2025
Mesaje: 9112
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Aug 2025 10:15:58    Titlul subiectului: 222160

...defg...xyz...

Da de ce te-ai spaimantat sau suparat s-ai sters, c-ai scris bine, eu glumeam, bre!... Ma radeam, cum se zice la noi in fundatura cea moarta... Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Oct/2025
Mesaje: 9112
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Aug 2025 10:23:55    Titlul subiectului: 222161

Bun asa, c-ai revenit!... Cool
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 24/Sep/2025
Mesaje: 256

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 17:54:14    Titlul subiectului: 222292

https://banulbotosanean.ro/index.php/2025/09/12/video-incepe-scoaterea-liniilor-de-tramvai-de-intersectia-sucevei-cu-calea-nationala-spre-zona-industriala/

Citat:
Începe scoaterea liniilor de tramvai de intersecția Sucevei cu Calea Națională spre zona industrială

Primarul Cosmin Andrei a anunțat că de luni, 15 septembrie, începe scoaterea liniilor de tramvai de la intersecți Calea Națională cu Sucevei până în zona industrială.

”Începem lucrările de scoatere a liniilor de tramvai și vom începe luni, 15 septembrie, în spre sfârșitul zilei, când traficul nu este atât de intens. Vom lucra pe tronsoane pentru că vrem să scoatem dalele de tramvai și din urmă să punem balast și apoi primul strat de asfalt pentru a nu îngreuna prea mult traficul”, a declarat primarul Cosmin Andrei.

Cel mai probabil, primul tronson va fi cuprins între intersecția Calea Națională cu Sucevei și până la benzinăria Mol, intersecția Calea Națională cu Gării.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Oct/2025
Mesaje: 11053
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Sep 2025 08:25:50    Titlul subiectului: 222353

"Mareata realizare" a primarului Botosanilor Laughing

In afara de scoaterea liniilor de tramvai de performante are actualul primar ?
Eu nu vad nici una !

Subiectul a fost si in atentia celor de la Clubul Feroviar. Articolul se gasste aici

Citat:
A început demontarea singurei rețele de tramvai inaugurate după Revoluție

35 de ani. Atât a fost viața singurei rețele de tramvai înființate după Revoluție, municipalitatea orașului respectiv începând zilele trecute desființarea rețelei de tramvai după ce a casat și tramvaiele utilizate.

Municipiul Botoșani a început scoaterea liniilor de tramvai de pe Calea Națională, rețeaua de tramvai a acestui oraș fiind înființată la 16 septembrie 1991, cu 34 de ani în urmă, fiind singura rețea de tramvai din țară deschisă după 1990.

Documentația pentru proiectul ”Introducerea transportului în comun cu tramvaiul în municipiul Botoșani” a fost întocmită în mai 1989.

Potrivit publicației locale btonline, prin acest proiect, municipalitatea își propune să modernizeze tronsonul cuprins între intersecția cu strada Sucevei și intrarea în Cătămărăști. Circulația în zonă va fi restricționată pe perioada acestor lucrări, care presupun printre altele, asfaltarea și ridicarea la cotă a căminelor și dezafectarea scuarelor. Până la Kaufland se va asfalta doar în locul șinelor de tramvai, iar de acolo și până la ieșirea din oraș, din bordură în bordură.

Atitudinea autorităților locale față de tramvaie a fost de-a lungul anilor una schimbătoare, inconsecventă.

Șase dintre tramvaiele Tatra T4D care au fost casate au fost scoase la vânzare în ultimii doi ani. Aceasta după ce s-a decis și topirea șinelor pe cele două trasee de tramvai din oraș. Salvarea liniilor ar fi fost o licitație organizată de către Ministerul Dezvoltării care însă a eșuat după ani de tergiversări și controverse.

Tramvaiele vândute la fier vechi

Eltrans Botoșani, societatea care renunță la tramvaie, a vândut la fier vechi cele șase tramvaie Tatra T4D deținute.

„Tramvaiele se vând la pachet, valoare minimă tramvai 20.000 lei fara TVA”, anunța acum doi ani Eltrans. Administrația locală, condusă de primarul Cosmin Andrei, a luat decizia de a desființa transportul public cu tramvaiul în municipiul Botoșani, după ce a ratat un proiect cu fonduri europene care prevedea modernizarea căilor de rulare pe ambele linii (101 și 102), dar și achiziția de tramvaie noi.

Ministerul Dezvoltării a lăsat în primăvara lui 2023 fără tramvaie patru municipii, multe deservite de tramvaie SH vechi de decenii, după anularea unei licitații din fonduri europene cifrate la sute de milioane de lei.

Municipiile rămân fără tramvaie noi achiziționate din fonduri europene după anularea unei licitații de către Ministerul Dezvoltării, la capătul a trei ani de contestații, judecăți, decizii eronate, nemulțumiri și răzgândiri.

Ministerul Dezvoltării a anulat la începutul anului 2023 licitația de achiziție a 49 de tramvaie de 18 metri destinate municipiilor Galați, Brăila, Ploiești și Botoșani, în urma refuzului mai mult sau mai puțin motivat al companiei PESA din Polonia de semnare a contractului de furnizare.

În fața incompetenței autorităților centrale de a cumpăra tramvaie din fonduri UE, municipalitatea Botoșani a preferat soluția radicală, și anume desființarea liniilor și casarea tramvaielor vechi. Reamintim că alte primării din țară, precum cele din Galați sau Brăila au demarat propriile proiecte din fonduri europene, semnând contracte de achiziție în nume propriu, fără implicarea autorităților centrale.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 24/Sep/2025
Mesaje: 256

MesajTrimis: Joi 18 Sep 2025 08:57:29    Titlul subiectului: 222355

Daca infrastructura se moderniza, filmul continua in felul urmator: ar fi circulat 6 T4D si ala modificat 341 care a ramas pentru muzeu, care nu erau suficiente. Poate cu PNRR se cumparau tramvaie noi.
Daca in 1993 era finalizata infrastructura din Bucovina si N. Iorga tramvaiul ar fi fost mai atractiv de-a lungul anilor si acum la modernizare. Acum doar 101 e un traseu mai atractiv, dar si mai atractiv sa fi mers pana in capat la centrul comercial spre Iasi, nu spre Luceafarul. Atractiv ar fi si legatura directa din centru spre Primaverii, dar e mai usor sa iei duba 3 sau sa mergi 10-15 minute pe jos.
Resita are succes pentru ca orasul are alta configuratie, e de-a lungul si ambele capete de linie sunt populate. Daca iau Calea Nationala pe cei 7 km, incepe cu fosta zona industriala foarte slab populata si se termina spre un centru comercial mic intr-o zona foarte slab populata. Si la Suceava e ne voie de transport in comun pentru ca e distanta mara intre centru si Gara/ cartier Burdujeni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BOTOȘANI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community