| Subiectul anterior :: Subiectul următor |
| Autor |
Mesaj |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 23/Oct/2025 Mesaje: 352 Locație: Cluj
|
|
| Sus |
|
 |
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Oct/2025 Mesaje: 1414 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 25 Apr 2025 11:11:09 Titlul subiectului: |
221403 |
|
| Probabil va fi circulara ca si 25, venind pe sub pod pana la Unirii si coborand pana la Catedrala apoi dreapta spre aeroport
|
|
| Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 29/Oct/2025 Mesaje: 1099 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 25 Apr 2025 12:33:56 Titlul subiectului: |
221405 |
|
| Vom vedea. Totuși nu înțeleg ce caută atunci acele protecții sub pod, sensul de mers spre Centru (pe sub pod), dacă vine de la Aeroport?
|
|
| Sus |
|
 |
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Oct/2025 Mesaje: 1414 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 25 Apr 2025 15:58:36 Titlul subiectului: |
221406 |
|
| Pai traversarea dinspre aeroport spre Iulius Mall se face pe sub viaduct in partea dinspre oras pe unde va veni reteaua. Daca te referi la subtraversarea dinspre aeroport, face parte din veche infrastructura din vremea cand firul care venea dinspre Gheorgheni subtraversa viaductul si o lua spre centru
|
|
| Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 29/Oct/2025 Mesaje: 1099 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 25 Apr 2025 17:14:59 Titlul subiectului: |
221407 |
|
| La a doua ma refeream. Mersi de explicatii.
|
|
| Sus |
|
 |
adymocan
Data înscrierii: 24/Sep/2012 Ultima vizita: 17/Aug/2025 Mesaje: 18 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 27 Apr 2025 07:44:09 Titlul subiectului: |
221425 |
|
| radu a scris: | | Am mai descoperit ceva: pe strada Alexandru Vaida Voevod, am descoperit pe stalpi niste izolatori care indica faptul ca pe acolo a existat candva retea de troleibuz: in ce perioada a circulat troleibuz pe aceasta tinand cont ca si pe str Teodor Mihali exista retea. Era pe ambele directii? Ma refer la portiunea dintre str. Venus si Facultatea de Stiinte Economice |
Ultima data au circulat pe acolo liniile 3 si 25, de prin 85-86 pana in 89, in perioada in care a fost inchisa strada Pata (actualul bd. Titulescu) pentru constructia blocurilor.
Au mai fost ulterior cateva zile in care e posibil sa fi circulat pe acolo, dar nu mai tin minte motivul. Atata imi aduc aminte ca linia 3 cand se intorcea de la gara continua prin dispecerat si mergea spre Marasti, dar nu retin daca mergea pana la Aurel Vlaicu sau facea stanga pe Aleea Slanic si intra dupa aceea pe Titulescu.
De asemenea in trecut s-a mai circulat pe acea parte de la dispeceratul Unirii, unde si acum mai sunt unele elemente vechi de prindere a retelei, dar nu stiu ce linie era.
| Descriere: |
| In fata la Kaufland Gheorgheni, sens Ghergheni spre Marasti. |
|
| Mărime fișier: |
189.6 kb |
| Vizualizat: |
de 4510 ori |

|
|
|
| Sus |
|
 |
rooovidiu

Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 11/Oct/2025 Mesaje: 341 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 29 Apr 2025 20:36:47 Titlul subiectului: |
221456 |
|
Linia 3 nu a circulat niciodată pe strada Tudor Mihali. doar 25 sau poate linia 37de troleibuze care apare vag pe hărțile vechi dinainte de 1989.
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI  |
|
| Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 23/Oct/2025 Mesaje: 352 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 30 Apr 2025 11:16:27 Titlul subiectului: |
221461 |
|
https://media9.ro/se-pregateste-o-linie-de-troleibuz-noua-pana-la-aeroport-se-lucra-in-secret/
Se menționează de o linie care să lege Gheorghieni și Andrei Mureșanu de aeroport, prin Cipariu și Mărăști. Luni se va da anunțul oficial.
Se încumetă cineva să ghicim traseul?
Din ce știu eu, nu există nicăieri rețea în Andrei Mureșanu / Brâncuși, deși pe Brâncuși au existat planuri de electrificare a actualei linii 32.
O variantă de traseu ar fi:
Aeroport -> Someșeni -> Expo -> coborâre spre Teodor Mihali pe rețeaua nou montată -> Iulius -> Unirii -> Titulescu -> urcare spre Brâncuși, dar nu cred că există rețea -> traseul liniei 21 spre Andrei Mureșanu (altfel nu văd cum ar ajunge să acopere Andrei Mureșanu)
De aici, aș vedea două posibilități: fie să urmeze traseul liniei 21 până la capătul străzii Bună Ziua și să întoarcă la sensul giratoriu cu Calea Turzii, fie să facă stânga spre Fagului în giratoriul de la Lidl Bună Ziua și să coboare spre Brâncuși, de unde să meargă pe linia noului 57 spre Unirii și să facă dreapta spre aeroport în capăt la Teodor Mihali.
Realistic însă tare mi-e că traseul va fi mai degrabă ceva de genul:
Aeroport -> Someșeni -> Expo -> coborâre spre Teodor Mihali pe rețeaua nou montată -> Iulius -> Unirii -> Titulescu -> Cipariu -> Regionala CFR -> întoarcere spre Mărăști pe la Piața Mărăști (ceea ce ar reduce drastic eficiența noii linii) -> Aeroport
Totodată, deși nu s-a anunțat nicăieri și e doar o părere personală, mă aștept ca odată cu lansarea noii linii de troleibuz să anunțe suspendarea liniei A1E, datorită interesului scăzut (pe bună dreptate) față de această linie.
|
|
| Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 29/Oct/2025 Mesaje: 444 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 30 Apr 2025 12:28:34 Titlul subiectului: |
221463 |
|
| Citat: | Realistic însă tare mi-e că traseul va fi mai degrabă ceva de genul:
...
(ceea ce ar reduce drastic eficiența noii linii) |
Ăla-i va fi traseul, extinderea în Andrei Mureșanu presupune mult mai multe lucrări decât ăia 3-4 stâlpi montați în Mărăști. Să facem de acum pariuri că turele acestei linii vor fi luate de pe 8? De ce să fie optimizate actualele trasee când mai bine continuăm cu cantitatea.
Dar propunerea mea de extindere a liniei 57 pe traseul Electromontaj - Între Lacuri - Gheorgheni - Brâncuși nu e bună că nu a venit din partea unui clujean. Nu e vorba că ar căra aer traseul ăsta (cum mi-ai imputat în celălalt topic), ci de oferirea de noi conexiuni (printre care mult dorita Gheorgheni - Brâncuși) prin traseele pe care le-ai implementat deja.
|
|
| Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 23/Oct/2025 Mesaje: 352 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 30 Apr 2025 13:07:18 Titlul subiectului: |
221464 |
|
| Citat: | | În loc să electrifice linii cu impact precum 9 sau 48 (cu investiții minime), ei anunță fantezii ce vor circula goale la fel ca A1E. |
O fi mai clar acum de ce "ți-am imputat pe celălalt topic că ar căra aer traseul ăsta"?
Dacă stai de 3 ani în Cluj (de ce doar tu știi, că nu pare să îți placă sau să te mulțumească orașul) ar trebui să știi deja că o conexiune între Someșeni / aeroport si unul din cele mai mari cartiere din oraș (unde se află și una din cele mai însemnate facultăți din oraș, un campus universitar și un mall) este necesară, sub o formă sau alta, și va deservi o categorie mai mare de populație - nu doar pe cei care merg să ia avionul.
În rest, ai dreptate în multe privințe. Eficiența liniei de troleibuz va scădea dacă va fi implementată circular prin Cipariu, în loc să urce în cartiere și să se întoarcă spre aeroport tot pe la mall / FSEGA.
|
|
| Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 29/Oct/2025 Mesaje: 444 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 30 Apr 2025 13:39:48 Titlul subiectului: |
221466 |
|
Nu am negat nicăieri utilitatea unei conexiuni Someșeni - Gheorgheni, dar dacă o poți acoperi cu o linie existentă, 57, pe care o poți extinde cu câteva stații și care, pe deasupra, urcă și Brâncușiul, deci deservește și zona aia, nu văd de ce trebuie creată o altă linie.
În fine, nu mai are niciun rost, faptul e consumat.
|
|
| Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 23/Oct/2025 Mesaje: 352 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 30 Apr 2025 13:55:59 Titlul subiectului: |
221467 |
|
Așa-i, 57-le prelungit cu câteva stații ca să ajungă la aeroport ar fi suficient.
Singurul motiv la care m-aș gândi în momentul ăsta e că nu au suficiente autobuze electrice (și nici autobuze diesel) ca să asigure un orar decent (și un număr mai mare de mașini) pe un eventual 57 extins. S-ar putea să aibă troleibuze (chiar cu sacrificarea unui orar de pe 8, la care eu nu îi văd prea tare sensul oricum), doar că eficiența scade drastic dacă troleibuzul nu urcă deloc în cartier și se întoarce spre aeroport pe 21 Decembrie (unde deja circulă 5, 8 și A1E).
Eu sper ca măcar până pe Brâncuși să tragă rețeaua și să realizeze întoarcerea tot prin Gheorghieni. Nu văd de ce ar declara că noua linie va ajunge în Andrei Mureșanu altfel.
|
|
| Sus |
|
 |
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 09/Iun/2025 Mesaje: 264 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 30 Apr 2025 18:42:47 Titlul subiectului: |
221468 |
|
Pe Brancusi macar stalpi avem(de mult timp), dar nu am vazut lucrari in zona, si nu stiu daca avem macar cateva troleibuze cu o autonomie de cativa km.
Ar mai fi o optiune sa urce pe Fagului, si sa se intoarca la Rompetrolul de pe Turzii. Vedem luni ce o sa fie, dar tre sa traga cablul si in zona Brancusi, daca vrea sa acopere si zona asta.
|
|
| Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 29/Oct/2025 Mesaje: 1099 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 30 Apr 2025 21:06:19 Titlul subiectului: |
221469 |
|
Păi din moment ce spun Piața Cipariu este clar că pe acolo va merge. Andrei Mureșanu e pus acolo, pe idea să sune bine.
Acum efectiv nu este timp să termine traseul până Luni decât în varianta simplificată expusă de voi. Dacă Luni fac anunțul și îi dau drumul la toamnă e altă poveste.
|
|
| Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 29/Oct/2025 Mesaje: 1099 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 30 Apr 2025 21:23:12 Titlul subiectului: |
221471 |
|
| lapgellert a scris: | | Pe Brancusi macar stalpi avem(de mult timp), dar nu am vazut lucrari in zona, si nu stiu daca avem macar cateva troleibuze cu o autonomie de cativa km. |
Nu știu să avem troleibuze cu autonomie, iar cu eliberarea captatorilor automată sub nici o formă nu avem.
|
|
| Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 23/Oct/2025 Mesaje: 352 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 30 Apr 2025 22:40:43 Titlul subiectului: |
221474 |
|
| Citat: | | Dacă Luni fac anunțul și îi dau drumul la toamnă e altă poveste. |
Eu aș prefera mai degrabă varianta asta, decât să meargă linia nouă prin Cipariu și pe 21 Decembrie. Dar tare mi-e că așa va fi.
Rețeaua de pe sensul cu mall-ul pleacă doar din giratoriul de la Unirii capăt sau vine dinspre Titulescu? Mă gândesc că poate s-ar putea folosi de ea, dacă ar completa și pe Brâncuși.
|
|
| Sus |
|
 |
adymocan
Data înscrierii: 24/Sep/2012 Ultima vizita: 17/Aug/2025 Mesaje: 18 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 02 Mai 2025 20:04:37 Titlul subiectului: |
221490 |
|
| rooovidiu a scris: | | Linia 3 nu a circulat niciodată pe strada Tudor Mihali. doar 25 sau poate linia 37de troleibuze care apare vag pe hărțile vechi dinainte de 1989. |
Au circulat la sfarsitul anilor 80, cand Bd. Titulescu si Piata Cipariu au fost in santier pentru constructia blocurilor. Pornea de la capatul de pe Unirii, apoi Aleea Slanic, Teodor Mihali, Aurel Vlaicu si apoi spre gara ca linia 4. Inapoi venea pe acelasi traseu.
|
|
| Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 29/Oct/2025 Mesaje: 761 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 06 Mai 2025 16:49:59 Titlul subiectului: |
221501 |
|
Se tot progreseaza la reteaua "noua" de la podul din Marasti. Avem reteaua montata pe toata lungimea, un sectionar, macazurile si patina de comanda. Reteaua "noua" e legata, momentan, de restul retelei doar prin macazul mecanic cu liniile 25 si 10. Probabil in zilele urmatoare o sa lege reteaua si de macazul electric de pe Aurel Vlaicu.
Momentan nu e nici un indiciu de retea pe cealalta bretea a podului, pe relatia Gheorgheni - Aeroport.
_________________ Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/ |
|
| Sus |
|
 |
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Oct/2025 Mesaje: 1414 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 06 Mai 2025 17:34:27 Titlul subiectului: |
221503 |
|
| Mai mult ca sigur vor strange/aduce public din/in Titulescu (in)spre Aeroport pe relatia directa din regionala CFR pe 21 Decembrie
|
|
| Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 29/Oct/2025 Mesaje: 761 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 08 Mai 2025 16:39:19 Titlul subiectului: |
221521 |
|
Intre timp au conectat si macazul electric. Reteaua pare gata de utilizare.
_________________ Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/ |
|
| Sus |
|
 |
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Oct/2025 Mesaje: 1414 Locație: Sibiu
|
Trimis: Sâm 06 Sep 2025 09:39:49 Titlul subiectului: |
222238 |
|
| Se mai aude ceva de traseul acela? mai urmeaza sa faca ceva??
|
|
| Sus |
|
 |
Alin10CFR

Data înscrierii: 07/Aug/2011 Ultima vizita: 29/Oct/2025 Mesaje: 251 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 11 Oct 2025 08:24:00 Titlul subiectului: |
222584 |
|
S-a montat rețea nouă de troleibuz lângă sensul giratoriu din Mărăști (varianta ocolitoare a liniilor de autobuz 34, 48/48L și 53). Îi posibil să apară o nouă linie de troleibuz pe varianta Str. Traian Vuia cu B-dul Muncii. 🤔
| Descriere: |
|
| Mărime fișier: |
452.88 kb |
| Vizualizat: |
de 758 ori |

|
|
|
| Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 29/Oct/2025 Mesaje: 1099 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 11 Oct 2025 11:48:09 Titlul subiectului: |
222585 |
|
| radu a scris: | | Se mai aude ceva de traseul acela? mai urmeaza sa faca ceva?? |
Au spus că anul acesta vor da drumul la o linie nouă. Nu au menționat când și pe unde va merge.
|
|
| Sus |
|
 |
iridium
Data înscrierii: 05/Oct/2025 Ultima vizita: 18/Oct/2025 Mesaje: 2
|
Trimis: Sâm 18 Oct 2025 13:33:41 Titlul subiectului: |
222642 |
|
Pentru ca am vazut pe aceasta sectiune a forumului numeroase intrebari despre configuratia retelei in jurul podului de la halta Marasti (Clujana) vin cu cateva precizari.
Construirea podului la sfarsitul anilor '80 a schimbat dramatic configuratia retelei de transport in zona.
Inainte de existenta podului, reteaua din zona arata astfel:
Linia 2: Str. Fabricii - PMV, troleibuz, intorcea inainte de bariera, mijloacelor de transport nefiindu-le permise traversarea caii ferate. Linie suspendata pe la jumatatea anilor '80.
Linia 13: PMV - Str. Plevnei (actuala linie 36). Circula pe str. Bucuresti, Paris, Campul Painii, Fabricii, Campina, Plevnei. (nu parcurgea strada Bucuresti)
Linia 14: Manastur - Muncii, introdusa in 1985. Acelasi traseu cu 1, apoi Campul Painii, Fabricii, Muncii
Linia 23: PMV - Muncii traseu neschimbat. Avea rolul de a fi veriga de legatura intre Muncii si cartierele nedeservite de linii directe (Zorilor, Gheorgheni Micro 4, Dambu Rotund etc). La data darii in functiune avea destui calatori, circuland pe tot parcursul zilei. Importanta ei a devenit nesemnificativa dupa 1992 cand au aparut linii directe, in special linia 50.
Linia 24 (34): Gheorgheni - 1 Mai. Circula pe Fabricii, Bucuresti, Marasesti, Paris, 1 Mai
Linia 41/41R: Gheorgheni - Muncii. Circula pe Fabricii, Bucuresti, Traian, Oasului, Muncii.
Dupa constructia podului, traseele s-au modificat astfel:
- A aparut linia 10 de troleibuz, care parcurgea in intregime str. Fabricii. Initial a fost denumita tot 41, apoi dupa cateva reconfigurari in capatul Gheorgheni, a luat numarul 10 si circula pe Slanic, fiind scurtata (nu mai urca in Baisoara).
- Linia 13 (36) si-a modificat strategic traseul, parcurgand in intregime str. Bucuresti, si preluand muncitorii de la fabrica Farmec, care nu aveau legatura cu centrul. In acelasi timp s-a creat o modalitate de acces spre PMV pentru locuitorii strazilor Fabricii, Bucuresti si stradutele adiacente, care aveau de parcus distante mari pana la statia Piata Marasti.
- Liniei 14 de troleibuz i s-a modificat pana in 1990 traseul, in intregime pe str. Fabricii, identic cu cel de azi. Nu mai dubla linia 1. S-a revenit la traseul prin Piata 1 Mai candva dupa revolutie, iar apoi a fost suspendata aproape 30 de ani.
- Linia 23 a ramas neschimbata, cu o mica deviere. Dupa construirea podului, il parcurgea si cotea pe str. Bulgarilor (traseul de azi), construindu-se retea pe pod si pe strada amintita.
- Linia 24 (34) a fost modificata (aici vreau sa insist pentru ca am vazut intrebari) prin parcurgerea strazii Fabricii pana dupa pod (subtraversare) apoi traseul mai continua 50 de metri, facea dreapta pe str Bulgarilor (sens invers fata de 23) urca pe pod, il parcurgea si continua pe Campul Painii pana in 1 Mai. Evident, autobuzele nu respectau traseul, ci faceau stanga imediat la iesirea de sub pod.
Aceasta modificare de traseu a dat ideea celor de la IJTL sa electrifice linia 24 (34), sa o scurteze in mod similar liniei 10 si sa intoarca in Unirii. Practic nu aveau nevoie decat de niste traverse care sa asigure coborarea de pe Campul Painii pe o bretea a podului, un macaz electric de splitare a liniei 23, un macaz mecanic sub pod (join la linia 10), iar in sens invers macaz electric de splitare a liniei 10 la iesirea de sub pod si portiunea de linie montata pe str. Bulgarilor in sens invers lui 23.
S-au montat acele traverse pe breteaua podului, si daca va uitati pe Google Earth pe str. Bulgarilor, inclusiv reteaua liniei 23 a fost mutata la capatul consolelor pentru a face loc sensului de urcare spre pod.
Acest proiect a fost facut cam in aceeasi perioada cu electrificarea liniei 7 (32) pentru care s-au montat traverse pe tot parcusul strazii Brancusi. Ambele proiecte au fost abandonate.
In vara lui 1994 linia 10 a fost desfiintata, infiintandu-se linia 48 care urca din nou in Baisoara. In seara de 24 decembrie 1993 am facut personal ultima calatorie cu 10, de pe Aurel Vlaicu pana sus in statia Borsec. Erau vagoane apocaliptice, articulate, extrem de degradate.
_________________ The catcher in the rye |
|
| Sus |
|
 |
iridium
Data înscrierii: 05/Oct/2025 Ultima vizita: 18/Oct/2025 Mesaje: 2
|
Trimis: Sâm 18 Oct 2025 16:30:23 Titlul subiectului: |
222643 |
|
In contextul optimizarii retelei de transport si a dimensionarii acesteia pentru preluarea calatorilor de la statia viitorului tren metropolitan, podul de la Marasti-halta Clujana ar fi un ideal punct terminus pentru nordul cartierului Marasti.
Folosind proiectul de electrificare a liniei 34, troleibuzele ar putea urca de pe strada Fabricii pe strada Bulgarilor, apoi stationa pe pod (care este foarte slab circulat, fiind un punct ideal pentru un capat de linie). Preluarea calatorilor trenului metropolitan ar fi facuta conditii de maxima eficienta. Proximitatea fata de calea ferata, posibilitatea de stationare a troleibuzelor pe pod, ar face serviciul de transport in zona deosebit de eficient. Practic nu calatorii ar astepta troleibuzul, ci invers.
Acest punct terminus putea fi deja implementat pentru linia 7 facand-o mai eficienta si stimuland locuitorii din nordul cartierului Marasti sa utilizeze troleibuzul.
_________________ The catcher in the rye |
|
| Sus |
|
 |
|