Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Accidente/Incidente implicand vehicule de transport local
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 04/Noi/2025
Mesaje: 1314
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Oct 2025 09:14:19    Titlul subiectului: 222666

Din ce spune „Radio Șanț Internațional” ar fi ceva similar cu ce am avut noi la Iași. Tramvaiul era în depou, probabil la ceva revizie sau reparație curentă în hală sau ceva. Rețeaua nu era pusă sub tensiune, dar controller-ul era pus „înainte”. S-a pus rețeaua sub tensiune și a plecat vagonul singur la plimbare. Dar nu l-a văzut nimeni când a plecat?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 27/Oct/2025
Mesaje: 1147
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 23 Oct 2025 13:00:47    Titlul subiectului: 222669

Nu mai știu unde am citit, cred că o declarație a directorului, că vatmanul și-ar fi alertat colegii. Dar dacă a plecat de unul singur, ce se putea face fără a se pune în pericol viața unui eventual personal de intervenție?

Singurul lucru care poate era normal să se poată face era ca în urma alertei grad zero cod roșu etc, în secunda doi un om de serviciu să acționeze un comutator general care să „taie” curentul în toată rețeaua, sau măcar pe zona respectivă.

Orice altă metodă de intervenție cred că era foarte periculoasă și din categoria filmelor americane de acțiune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2025
Mesaje: 9126
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Oct 2025 13:21:08    Titlul subiectului: 222670

Daca era posibil a se sti pozitionarea macazului in intersectie si ce vagoane se aflau in calea tramvaiului plimbaret, se putea informa vatmanul vagonului in care s-a izbit sa plece din statie si sa se deplaseze cu o viteza care sa permita un impact usor si apoi oprirea controlata, fara pagube materiale mari...

Dar pentru asta trebe prezenta de spirit, viteza de reactie, stapanire de sine, prea complicat pentru nivelul de pregatire din tarisoara pentru astfel de situatii...

Insa, pentru a ne delecta intelectual, suna fainut scenariul, nu?!...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 27/Oct/2025
Mesaje: 1147
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 23 Oct 2025 15:32:10    Titlul subiectului: 222671

Nu cred că era un procedeu eficient pentru ca un impact minor (poate) nu ar fi afectat circuite sau componente care sa determine oprirea alimentării motoarelor lui 33.
Era nevoie de un impact mai puternic pentru a afecta circuite sau pantograful.

Că nu prea exista sau nu se respecta proceduri de niciun fel...de acord. Cine știe ce training există și pe situații de urgență care implica evacuarea de îndată a vehiculului. Persoane înguste, managementul panicii...multe variabile. Bine că nu s-a întâmplat o tragedie.

Sincer m-ar mira și dacă undeva într-un birou la CTP ar fi un calculator pe care sa existe o hartă a orașului care sa arate fiecare vagon unde e. Tranzy sau similare pentru nu avem, pentru ce ne "trăbă"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2025
Mesaje: 9126
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Oct 2025 17:08:27    Titlul subiectului: 222672

Imediat dupa impactul minor controlat, intreruperea alimentarii tronsonului si franarea controlata a ansamblului prin comandarea adecvata a tramvaiului Imperio...

Sigur, ideal era ca tronsonul sa poata fi decuplat rapid dupa debutul situatiei de criza, dar in cazul particular de acolo nu stiu daca exista distanta fizic necesara pentru ca, odata depasiti timpii inerenti pierduti de la dezmeticire pana la oprirea curentului, vagonul sa se poata opri singur inertial inainte de a lovi puternic vagonul din fata lui (e drept, curba aia din intersectie ar fi grabit oprirea inertiala - variabilele sunt multe in povestea asta). O decuplare totala a retelei intr-un singur pas, daca ar fi posibila, ar putea genera alte n situatii potential periculoase, caci intervine aceeasi problema a reactiei inadecvate a personalului de bord slab sau deloc pregatit pentru situatii de criza (ce spun acum se bazeaza pe experienta anilor petrecuti la cetepeaua ieseana).

E mult de lucru in tara asta cu stabilirea procedurilor si antrenarea personalului de bord si de exploatare pentru a face fata unor situatii periculoase... Si asta e doar un domeniu, durerea e ca in majoritatea covarsitoare a domeniilor nu exista asa ceva pe bune...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 27/Oct/2025
Mesaje: 1147
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 23 Oct 2025 20:34:20    Titlul subiectului: 222676

Oprirea bruscă a curentului nu e o situație extrem de rară la noi, s-au mai întâmplat cazuri de agățări ale rețelei cu pantograful, ruperea firului, căderea pantografului de pe vagon...
Poate dacă ar prinde vagoane pe viaductul Grădiște să fie mai problematic, dar ar trebui ca vagoanele sa fie (măcar) atât de apte dpdv tehnic încât să poată fi frânate, la rece, în condiții de siguranță.
Nu ar fi trebuit să treacă mult timp de la dezmeticire până la power off, sigur nu s-ar fi deplasat vagonul cale de o statie și ceva. Dar cred că statia principala de alimentare/transformare e la Podgoria, langa liceul de arta, și poate nu au pe cineva acolo tot timpul, deși mai vad ieșind mașini ale CTP din curte.
Poate nu se vede prea bine in poza, dar după macaz (sau incrucișare, nu știu cum se numește) linia face o curbă in unghi, azi și mai pronunțat decât in iulie 2024 sau de când e poza. De asta spun că 33 nu ar fi trebuit să aibă o viteza foarte mare, altfel, daca era în accelerare, deraia acolo sută la sută. Limitarea de viteza pe acea curba trebuie sa fie pe la 5 km/h.



Screenshot_20251023-212539.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.71 MB
 Vizualizat:  de 163 ori

Screenshot_20251023-212539.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Pagina 12 din 12

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community