  | 
				TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun   
				 | 
 | 
			 
		 
		 
	
		| Subiectul anterior :: Subiectul următor   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Mesaj | 
	 
	
		tramfan
 
  
  Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 04/Noi/2025 Mesaje: 1314 Locație: Iasi
  | 
		
			
				 Trimis: Joi 23 Oct 2025 09:14:19    Titlul subiectului:  | 
				222666     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| Din ce spune „Radio Șanț Internațional” ar fi ceva similar cu ce am avut noi la Iași. Tramvaiul era în depou, probabil la ceva revizie sau reparație curentă în hală sau ceva. Rețeaua nu era pusă sub tensiune, dar controller-ul era pus „înainte”. S-a pus rețeaua sub tensiune și a plecat vagonul singur la plimbare. Dar nu l-a văzut nimeni când a plecat?
 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Sus | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		quiksilver
 
 
  Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 27/Oct/2025 Mesaje: 1147 Locație: Arad
  | 
		
			
				 Trimis: Joi 23 Oct 2025 13:00:47    Titlul subiectului:  | 
				222669     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Nu mai știu unde am citit, cred că o declarație a directorului, că vatmanul și-ar fi alertat colegii. Dar dacă a plecat de unul singur, ce se putea face fără a se pune în pericol viața unui eventual personal de intervenție? 
 
 
Singurul lucru care poate era normal să se poată face era ca în urma alertei grad zero cod roșu etc, în secunda doi un om de serviciu să acționeze un comutator general care să „taie” curentul în toată rețeaua, sau măcar pe zona respectivă. 
 
 
Orice altă metodă de intervenție cred că era foarte periculoasă și din categoria filmelor americane de acțiune.
 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Sus | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Radu Bialus
 
  
  Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2025 Mesaje: 9126 Locație: Iasi
  | 
		
			
				 Trimis: Joi 23 Oct 2025 13:21:08    Titlul subiectului:  | 
				222670     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Daca era posibil a se sti pozitionarea macazului in intersectie si ce vagoane se aflau in calea tramvaiului plimbaret, se putea informa vatmanul vagonului in care s-a izbit sa plece din statie si sa se deplaseze cu o viteza care sa permita un impact usor si apoi oprirea controlata, fara pagube materiale mari...
 
 
Dar pentru asta trebe prezenta de spirit, viteza de reactie, stapanire de sine, prea complicat pentru nivelul de pregatire din tarisoara pentru astfel de situatii...
 
 
Insa, pentru a ne delecta intelectual, suna fainut scenariul, nu?!...
 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Sus | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		quiksilver
 
 
  Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 27/Oct/2025 Mesaje: 1147 Locație: Arad
  | 
		
			
				 Trimis: Joi 23 Oct 2025 15:32:10    Titlul subiectului:  | 
				222671     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Nu cred că era un procedeu eficient pentru ca un impact minor (poate) nu ar fi afectat circuite sau componente care sa determine oprirea alimentării motoarelor lui 33. 
 
Era nevoie de un impact mai puternic pentru a afecta circuite sau pantograful.
 
 
Că nu prea exista sau nu se respecta proceduri de niciun fel...de acord. Cine știe ce training există și pe situații de urgență care implica evacuarea de îndată a vehiculului. Persoane înguste, managementul panicii...multe variabile. Bine că nu s-a întâmplat o tragedie.
 
 
Sincer m-ar mira și dacă undeva într-un birou la CTP ar fi un calculator pe care sa existe o hartă a orașului care sa arate fiecare vagon unde e. Tranzy sau similare pentru nu avem, pentru ce ne "trăbă"?
 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Sus | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Radu Bialus
 
  
  Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2025 Mesaje: 9126 Locație: Iasi
  | 
		
			
				 Trimis: Joi 23 Oct 2025 17:08:27    Titlul subiectului:  | 
				222672     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Imediat dupa impactul minor controlat, intreruperea alimentarii tronsonului si franarea controlata a ansamblului prin comandarea adecvata a tramvaiului Imperio...
 
 
Sigur, ideal era ca tronsonul sa poata fi decuplat rapid dupa debutul situatiei de criza, dar in cazul particular de acolo nu stiu daca exista distanta fizic necesara pentru ca, odata depasiti timpii inerenti pierduti de la dezmeticire pana la oprirea curentului, vagonul sa se poata opri singur inertial inainte de a lovi puternic vagonul din fata lui (e drept, curba aia din intersectie ar fi grabit oprirea inertiala - variabilele sunt multe in povestea asta). O decuplare totala a retelei intr-un singur pas, daca ar fi posibila, ar putea genera alte n situatii potential periculoase, caci intervine aceeasi problema a reactiei inadecvate a personalului de bord slab sau deloc pregatit pentru situatii de criza (ce spun acum se bazeaza pe experienta anilor petrecuti la cetepeaua ieseana).
 
 
E mult de lucru in tara asta cu stabilirea procedurilor si antrenarea personalului de bord si de exploatare pentru a face fata unor situatii periculoase... Si asta e doar un domeniu, durerea e ca in majoritatea covarsitoare a domeniilor nu exista asa ceva pe bune...
 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Sus | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		quiksilver
 
 
  Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 27/Oct/2025 Mesaje: 1147 Locație: Arad
  | 
		
			
				 Trimis: Joi 23 Oct 2025 20:34:20    Titlul subiectului:  | 
				222676     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Oprirea bruscă a curentului nu e o situație extrem de rară la noi, s-au mai întâmplat cazuri de agățări ale rețelei cu pantograful, ruperea firului, căderea pantografului  de pe vagon...
 
Poate dacă ar prinde vagoane pe viaductul Grădiște să fie mai problematic, dar ar trebui ca vagoanele sa fie (măcar) atât de apte dpdv tehnic încât să poată fi frânate, la rece, în condiții de siguranță. 
 
Nu ar fi trebuit să treacă mult timp de la dezmeticire până la power off, sigur nu s-ar fi deplasat vagonul cale de o statie și ceva. Dar cred că statia principala de alimentare/transformare e la Podgoria, langa liceul de arta, și poate nu au pe cineva acolo tot timpul, deși mai vad ieșind mașini ale CTP din curte.
 
Poate nu se vede prea bine in poza, dar după macaz (sau incrucișare, nu știu cum se numește) linia face o curbă in unghi, azi și mai pronunțat decât in iulie 2024 sau de când e poza. De asta spun că 33 nu ar fi trebuit să aibă o viteza foarte mare, altfel, daca era în accelerare, deraia acolo sută la sută. Limitarea de viteza pe acea curba trebuie sa fie pe la 5 km/h.
	
  
	 
	
	
		
	 
	
		|  Descriere: | 
		
			
		 | 
	 
	
		|  Mărime fișier: | 
		 1.71 MB | 
	 
	
		|  Vizualizat: | 
		 de 158 ori | 
	 
	
		
  
 
  | 
	 
	 
	 
 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Sus | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		 | 
	 
 
  
	 
	    
	   | 
	
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
  | 
   
 
		 |