 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
| Subiectul anterior :: Subiectul următor |
| Autor |
Mesaj |
iridium
Data înscrierii: 05/Oct/2025 Ultima vizita: 06/Noi/2025 Mesaje: 9
|
Trimis: Sâm 01 Noi 2025 22:05:32 Titlul subiectului: Transportul de noapte in Cluj-Napoca |
222738 |
|
Din ce se vede, se urmareste punerea pe butuci a transportului de noapte din Cluj. Pe langa ca traseele si interconectarea sunt gandite aiurea, programele de circulatie s-au tot diminuat. Initial circulau pana la 2:30, apoi au fost reduse (din lipsa de calatori!) pana la 1:30, iar din vara au fost decapitate liniile 5N si 54N, ultimele plecari se fac la 23:50.
Se mai poate vorbi de transport de noapte in conditiile astea?
Transportul de noapte este implicit neprofitabil in orice metropola care ofera acest serviciu. Numai directorul IJTL/RATUC/CTP Cluj asteapta profit din orice exploatare. Un transport de noapte profitabil pentru director ar fi probabil cel in care vehiculul e ticsit iar soferul sta pe scari. Sa-i spuna cineva ca nu exista asa ceva.
In San Francisco, oras de marime dubla ca si Clujul, cu o vasta retea de troleibuze, tramvaie, autobuze, metrou, transportul de noapte este perfect pus la punct. Trasee inelare si axiale fac posibila ajungerea in orice zona a orasului. Troleibuzele circula la 20-30 de minute noaptea, au putini calatori uneori niciun calator, dar serviciul este oferit permanent. Asa se dezvolta un oras in care chiar si nevoile ocazionale sunt servite de municipalitate.
Zona Haga din Olanda, este un alt exemplu de oras mic si zona lui metropolitana, deservit de o vasta retea de tramvaie.
La Cluj, in loc sa se optimizeze si sa se extinda acest serviciu pentru a acoperi zone cat mai vaste ale orasului (Buna Ziua, Dambu Rotund, Piata 1 Mai) cu mijloace de transport electrice si ieftine, tendinta este exact pe dos, de a suprima acest tip de transport. Directorul CTP se plange ca trebuie sa dea spor de noapte conducatorilor auto. Nu cred ca cei 6 soferi care primesc spor, falimenteaza compania. Sa fim seriosi, astea-s povesti. _________________ The catcher in the rye |
|
| Sus |
|
 |
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 02/Noi/2025 Mesaje: 265 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 02 Noi 2025 13:13:39 Titlul subiectului: |
222739 |
|
Din pacate de la Aeroport dupa 23.50 ramane numai taxiul. Au diminuat si programul la A1E. Singura problema e ca sunt mai multe avioane noaptea, dupa ora asta. E fain sa platesti taxi de la Aeroport. In loc sa promoveze transportul de noapte, mai bine scoate, ca nu e profitabil. Dar na. Sa lasi acasa masina, sa folosesti transportul in comun.
Teoretic scopul CTP nu ar trebui sa fie neaparat profitul, dar la noi e mandrie ca e pe profit, mai bine platesc oamenii pe transport alternativ. |
|
| Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 06/Noi/2025 Mesaje: 11072 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 02 Noi 2025 19:36:01 Titlul subiectului: |
222741 |
|
De ce nu sincronizeaza programul cu orarul de zbor ? _________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
| Sus |
|
 |
iridium
Data înscrierii: 05/Oct/2025 Ultima vizita: 06/Noi/2025 Mesaje: 9
|
Trimis: Dum 02 Noi 2025 20:12:52 Titlul subiectului: |
222743 |
|
In primul rand ar trebui trasa linia de troleibuz in fata aeroportului si scurtat traseul de noapte pana la Aeroport. Daca te asteapta transportul in comun in fata aeroportului noaptea si te duce acasa, il vei prefera. Costurile lucrarii sunt mici. Dar daca tre' sa tragi trolere si bagaje mari 100 de metri pe trotuar, nu mai e asa de atractiv.
In al doilea rand, ar fi oportun de testat o linie de noapte 6N Aeroport - Manastur. Manasturul e cel mai distant cartier de Aeroport si totodata cel mai mare cartier al Clujului (150k). Deci probabilitate mai mare sa fie preferat in detrimentul taxi. Plus ca ar prelua si traficul intre centru si cele 2 cartiere pe care le leaga.
Dezvoltarea transportului se face plecand de la date de trafic, nu de la cineva care deseneaza trasee pe harta. Plecand de la date vii si testezi trasee, apoi ajustezi, elimini, adaugi.
Trebuie si o politica de marketing si de comunicare corespunzatoare. In primul an de la lansarea unui traseu de noapte il subventionezi integral, il faci gratuit, sa vezi ce potential are. Si-atunci lumea o sa-l foloseasca, iar tu poti face masuratori obiective de trafic.
Ideea e ca astia nu vor sa faca nimic. Inertie maxima. _________________ The catcher in the rye |
|
| Sus |
|
 |
iridium
Data înscrierii: 05/Oct/2025 Ultima vizita: 06/Noi/2025 Mesaje: 9
|
Trimis: Dum 02 Noi 2025 20:27:34 Titlul subiectului: |
222744 |
|
Primele date pe care trebuie sa le analizezi in absenta oricaror alte date obiective, survin din sondaje statistice facute ca lumea. Trimis echipe de operatori de interviu in aeroport, la Plecari (nu la Sosiri, ca lumea se grabeste) si testate proportiile de calatori care vin din cluj, din ce cartiere vin, testata atractivitatea serviciului, testata perceptia asupra preturilor la taximetrie etc. Asigurat un volum adecvat de sampling.
Asta e prima etapa. Care inerent va produce date biasate, pentru ca lumea va considera ca serviciul este binevenit chiar daca nu il va folosi in mod activ.
Dar plecand de aici ai niste proportii estimate, pe care chiar daca le injumatatesti, iti poti face o idee despre un trafic minimal.
De la asta pleci. _________________ The catcher in the rye |
|
| Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 06/Noi/2025 Mesaje: 11072 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 03 Noi 2025 10:10:19 Titlul subiectului: |
222745 |
|
Ar trebui ca cei de la CTP sa citeasca aceste postari, poate invata si ei meserie..... _________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
| Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|