Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Astra Imperio
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 16:20:43    Titlul subiectului: Tramvaie noi in Bucuresti 132482

Anunt de atribuire numarul 89520/18.08.2010


Informatii anunt de participare asociat
Numar anunt: 50186 / 19.04.2008
Denumire contract: Servicii de consultanta în vederea achizitionarii de tramvaie pentru reabilitarea transportului urban de calatori din Municipiul Bucuresti

Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:

MUNICIPIUL BUCURESTI
Adresa postala: Splaiul Independentei NR. 291-293, SECTOR 6, BUCURESTI, ROMANIA , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: RO 060042 , Romania , Punct(e) de contact: Daniela Mincu , Tel. 021.305.55.30 , Email: daniela.mincu@bucuresti-primaria.ro , Fax: 021.305.55.30 , Adresa internet (URL): www.pmb.ro , Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro

I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)

Autoritate regionala sau locala
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea atribuita contractului de autoritatea contractanta
Servicii de consultanta în vederea achizitionarii de tramvaie pentru reabilitarea transportului urban de calatori din Municipiul Bucuresti
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor

Servicii
12 - Servicii de arhitectura, servicii de inginerie specializata si servicii de inginerie integrata, servicii de proiectare urbanistica si peisagisitica, servicii conexe de consultanta stiintifica si tehnica, servicii de testari si analize tehnice
Locul principal de prestare: Municipiul Bucuresti
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica

II.1.4) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Servicii de consultanta în vederea achizitionarii de tramvaie pentru reabilitarea transportului urban de calatori din Municipiul Bucuresti
II.1.5) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)

71600000-4 - Servicii de testare, analiza si consultanta tehnica (Rev.2)
79418000-7 - Servicii de consultanta in domeniul achizitiilor (Rev.2)
II.1.6) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.2) Valoarea totala finala a contractului (contractelor)
II.2.1) Valoarea totala finala a contractului sau a contractelor

1,733,411.68 RON
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa

IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire

Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
IV.2.2) S-a organizat o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Da

Anunt de participare
Numarul anuntului in JO: 2008/S79-107327 din 23.04.2008
SECTIUNEA V : ATRIBUIREA CONTRACTULUI
Contract nr: 134 Denumirea: Consultanta in vederea achizitionarii de tramvaie
V.1) Data atribuirii contractului 8/5/2010
V.2) Numarul de oferte primite 1
V.3) Numele si adresa operatorului economic caruia i-a fost atribuit contractul

SC SYSTRA SA Franta - Sucursala Bucuresti
Adresa postala: Str. Otetari, nr. 6B, ap. 3, sector 2 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 020978 , Romania , Tel. 031.100.47.01 , Fax: 031.100.47.02
V.4) Informatii privind valoarea contractului
Estimarea initiala a valorii contractului
Valoarea: 1765000.00 Moneda: RON Fara TVA
Valoarea totala finala a contractului
Valoarea: 1733411.68 Moneda: RON Fara TVA

V.5) Contractul ar putea fi subcontractat
Nu


SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul de fata este legat de un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
VI.2) Alte informatii
VI.3) Cai de atac
VI.3.1) Organismul competent pentru caile de atac

-
Adresa postala: - , Localitatea: - , Cod postal: - , Romania , Tel. - , Fax: -
Organismul competent pentru procedurile de mediere

Curtea de Apel Bucuresti
Adresa postala: Splaiul Independentei , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 050091 , Romania , Tel. 021.319.51.80 , Fax: 021.319.51.76
VI.3.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.3.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac

Directia Generala Achizitii
Adresa postala: Splaiul Independentei, NR. 291-293, SECTOR 6 , Localitatea: BUCURESTI , Cod postal: 060042 , Romania , Tel. (+4)021.30.555.30 , Email: daniela.mincu@primaria-bucuresti.ro , Fax: (+4)021.30.555.30 , Adresa internet (URL): www.pmb.ro
VI.4) Data expedierii prezentului anunt
17.08.2010 10:37
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 06 Feb 2012 19:41:33    Titlul subiectului: 152830

Un mic articol despre ce putem avea si nu avem...

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/RATB-transport_in_comun-tramvai-achizitii_publice-Astra_vagoane_0_641336408.html

"FOTOGALERIE RATB construieste două modele de tramvaie: unul ieftin pentru bucureșteni și altul scump pentru străini

6 februarie 2012

Autor: Vlad Ignat

Tramvaiul Imperio, produs împreună cu Astra Vagoane Călători Arad foto: rtv.net

Bucureștenii ar fi putut să călătorească, din acest an, cu un tramvai Siemens produs în colaborare cu arădenii de la “Astra Vagoane Călători”, însă o vor face cu unul de producție locală denumit Bucur.

Regia Autonomă de Transport în Comun București colaborează cu fabrica arădeană “Astra Vagoane Călători” pentru a construi un tramvai modern cu licență Siemens, deși nu și-l poate permite financiar. În schimb, oficialii regiei bucureștene au decis ca, începând cu acest an, să pună în funcțiune noul model de tramvai “Bucur” de producție proprie. Acesta este un proiect dezvoltat în ultimii doi ani în totalitate de RATB, în prezent fiind deja cinci tramvaie de acest gen pe șinele din București.

Viorel Popescu, directorul RATB a declarat pentru RTV că “până în primăvara acestui an, modelul Imperio ar trebui să fie gata, dar nu avem buget pentru achiziționarea acestui model. Noi producem deja Bucur în uzina noastră. Avem cinci tramvaie din acest model care sunt pe șină, în scurt timp mai urmează două, iar la sfârșitul anului vom avea 15 care suplimentează parcul de 300 de tramvaie deja existent”.

Potrivit reprezentantului regiei de transport, investiția în modelul Imperio, nu este o pierdere de timp si resurse deoarece ar putea incerca să îl vandă altor municipalitati.

Astra Vagoane și RATB vor participa cu Imperio la toate licitațiile organizate de municipalitățile din România, Valer Vlidar, președintele companiei arădene Astra, spune că necesarul de tramavaie al României, pe termen scurt, este de 1.500 - 2.000. Potrivit acestuia, tramvaiele trebuie să fie unele ușoare și cu recuperare de energie. Imperio ar putea să acopere 15% din acest necesar.

Adrian Criț, fostul director al Regiei a declarat ca planul celor două companii producatoare al modelului Imperio este de a scoate pe piață 100 de tramvaie, chiar dacă investiția pentru un singur tren ajunge la 1,7 milioane de euro. In viziunea acestuia, costurile lui se pot amortiza în 13 ani pentru că este foarte eficient energetic.

Spre comparație, tramvaiul de productie autohtona, Bucur costă doar un milion de euro si are caracteristici asemanantoare cu modelele care ii fac concurență.

Bucur are podea joasă, aer condiționat și o capacitate de 300 de locuri.Viteza maximă este de doar 50 de km/h, iar potrivit reprezentaților uzinei Atelierele Centrale a RATB, tramvaiul nu ar avea nevoie de reparații timp de 14 ani

Tramvaiul Imperio este construit în două variante: cu unu sau cu două burdufuri, este prevăzut cu podea joasă, camere de supraveghere video, aer condiționat și controloare electronice de bilete. Boghiurile tramvaiului sunt prevăzute să reziste până la viteze de 200 de km/oră ceea ce-l fac recomandabil și pentru folosirea drept metrou de suprafață. De asemenea, Imperio are o capacitate de 300 de pasageri."


Ultima modificare efectuată de către itb 139 la Lun 06 Feb 2012 19:58:56, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Iul 2012 14:45:26    Titlul subiectului: 157734

Din nou un articol despre viitorul tramvai IMPERIO, produs la Bucuresti. Oare cand il vom vedea in trafic ? Articolul se gaseste aici

Citat:
Cum arată super-tramvaiul Imperio Eco, produs la București

Imperio Eco, cel mai ieftin tramvai de ultimă generație, produs de Astra Vagoane Arad în colaborare cu Regia Autonomă de Transport București, a fost prezentat marți la fabrica Astra - RATB din Capitală.

Imperio Eco asigură toate standardele de confort necesare călătorilor, fiind dotat cu instalație de climatizare, podea joasă, care facilitează accesul persoanelor cu mobilitate redusă, scaune tapițate și echipamente care asigură costuri reduse de exploatare și întreținere. De asemenea, tramvaiul este dotat cu un sistem de recuperare a energiei, care asigură funcționarea aerului condiționat fără costuri suplimentare.

"Imperio Eco răspunde politicilor Uniunii Europene de dezvoltare a transportului urban pe șine, satisfăcând dezideratele ecologice, de protecția mediului, de eficiență economică, prin randamentul crescut față de alte mijloace de transport în comun, și cele de siguranță a transportului călătorilor. În marile centre urbane, care se confruntă cu o capacitate depășită a șoselelor și cu creșterea peste măsură a numărului de autovehicule, tramvaiul este principalul mijloc de transport cu rol în decongestionarea traficului în orele de vârf. În anumite perioade ale anului, mai ales vara, cetățenii evită transportul cu tramvaiul din cauza condițiilor inumane. În România circulă 1.500 de tramvaie, dintre care doar 10 la Oradea și două la Cluj sunt dotate cu aer condiționat", a declarat, marți, Valer Blidar, omul de afaceri care controlează Astra Vagoane Arad.

Tramvaiul Imperio Eco produs la București costă circa 2 milioane de euro și poate fi realizat în funcție de cerințele autorităților.

Imperio Eco poate avea două până la șase module (vagoane), potrivit directorului de marketing al companiei, Cornel Negret. Capacitatea de transport a mijlocului de transport în comun este de 228 călători și poate ajunge la 360 de persoane, pentru un metrou ușor cu trei sau patru module. Ușile de acces pot fi dispuse pe ambele părți, iar tramvaiul poate fi uni sau bidirecțional, în funcție de cerințe.

"Bucureștiul, o aglomerare urbană cu peste 2 milioane locuitori, trebuie să își găsească propriile soluții pentru rezolvarea problemelor de trafic cu care se confruntă. Aici, din cele circa 500 de tramvaie, niciunul nu este dotat cu aer condiționat. Bucureștiul este singura capitală europeană în această situație. În toate orașele din România cu rețea de tramvaie, aceste mijloace de transport au o vechime de minimum 40 - 50 de ani, fiind uzate complet, iar așa-zisele modernizări nu reprezintă decât soluții de moment, cu costuri foarte mari și nu pe termen lung", a mai spus Valer Blidar.

Fabrica de la București poate produce până la trei tramvaie pe lună, potrivit lui Cornel Negret.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 31 Iul 2012 20:37:59    Titlul subiectului: 157746

Sa inteleg ca acel tramvai care apare in imagini a fost asamblat in Bucuresti, la fabrica Astra-RATB Bucuresti, adica la URAC sau este o locatie cu totul noua?
Pretul de 2 milioane de euro totusi mi se pare cam mare pentru un produs asamblat loco la Bucuresti cu forta de munca banuiesc de la RATB, chiar si fata de tramvaiele PESA poloneze aduse de la peste 1000 de km distanta.
Aspectul exterior pare un pic mai adaptat nevoilor zilnice de transport decat primul prototip prezentat la Arad.
La interior parca s-a mai lucrat la ergonomie fata de prototipul precedent, chiar si culorile par mai bine alese. Este interesant acel perete despartitor de la cabina vatmanului cu usa din profil PVC, mi se pare un ansablu cam greoi si nelalocul lui intr-un tramvai care are pretentia de a fi cel mai economic la consumul de energie de pe piata, poate nu sunt de specialitate dar acolo sunt cateva kilograme in plus, era mai potrivit un perete de sticla cu geam semitransparent (fumuriu). Numarul usilor mi se par cam putine pentru Bucuresti pentru un flux mare de calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8840
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 01 Aug 2012 08:13:27    Titlul subiectului: 157759

Penibilitatea/pocitania asta era concurenta la Cluj pentru tramvaiul polonez?! Jalnic. Design exterior de modernizare in anii '90 a unui tramvai vechi. Cam la asta se reduce descrierea produsului realizat la URAC. Foarte tare zgarie la ochi cele doua masti pentru cuple, care arata ca o indarjire a RATB sa nu renunte la designul capacelor de la PPC-uri/MMC-uri/cum naiba le-o chema.

Singurul aspect pozitiv fata de varianta de la Arad ar fi designul interior (nu ca ar fi nemaipomenit, dar e un pas inainte fata de aberatia aia de la Arad).

Deci, inca o data, clujeni, fiti mandri de tramvaiul pe care il aveti! Eu il privesc ca pe un Cityrunner cu pret bun. RATUC e mai mult decat incantata de el din toate punctele de vedere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Aug 2012 11:28:48    Titlul subiectului: 157760

Ingaduiti un mic pronostic ? Aceste tramvaie NU SUNT PENTRU Bucuresti. Or fi ele fabricate in Bucuresti, dar nu sunt pentru Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8840
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 01 Aug 2012 11:37:05    Titlul subiectului: 157761

Ce va fi, licitatia va decide, categoric. Trucata, netrucata, surprize sunt posibile oricand. Sigur, daca va fi vreo licitatie, adica daca vor fi vreodata tramvaie noi la Bucuresti...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 27 Aug 2013 18:21:52    Titlul subiectului: 166725

Nu pot pricepe insa cum de isi pot permite sa ceara asa un pret. In fond, asta ar trebui sa fie avantajul de a-ti fabrica/moderniza tramvaiele in tara. Sa beneficiezi de un pret mai mic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Aug 2013 18:32:06    Titlul subiectului: 166748

radub a scris:
Singurul aspect pozitiv fata de varianta de la Arad ar fi designul interior (nu ca ar fi nemaipomenit, dar e un pas inainte fata de aberatia aia de la Arad).

Tramvaiul e de fapt acelasi Siemens Combino, de care intalnim in Budapesta, diferenta fiind doar in lungime, dotari si masca fata/spate (da si ala din Ungaria e bidirectional), avantaajul major a acestui model consta in faptul ca in caz de necesitate se poate lungi, adica poti sa adaugi segmente intermediare(ce ar fi util in cazul unor linii mai aglomerate).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 31 Aug 2015 21:49:08    Titlul subiectului: 181217

Se pare ca Primaria capitalei va lua 100 de milioane de euro imprumut de la BERD pentru tramvaie noi.
[url] http://m.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/100+de+milioane+de+euro+pentru+tramvaie+noi+in+Bucuresti [/url]

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8840
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 29 Mai 2016 11:03:45    Titlul subiectului: 185400

Intrucat e foarte posibil ca, odata cu accesarea fondurilor europene din bugetul 2014-2020 (sau a altor surse de finantare), in orasele romanesti care exploateaza tramvaie sa apara modelul Autentic de la Astra Vagoane Calatori Arad (avand in vedere pretul relativ mic cu care va fi ofertat), indiferent de numarul de module cu care va fi solicitat, am facut o prezentare detaliata a prototipului in cadrul subforumului generalist dedicat tramvaielor, pe care o gasiti la adresa http://tramclub.org/viewtopic.php?t=16389.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Noi 2018 08:06:46    Titlul subiectului: 100 de tramvaie noi 197007

Primaria Capitalei are intentia de a achizitiona 100 de tramvaie noi. Se are in vedere accesarea fondurilor europene pentru acest scop. Articolul se gaseste aici.

Citat:
100 de TRAMVAIE noi în Capitală. Cât COSTĂ și de unde vin BANII

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat că în ședința extraordinară a Consiliului General al Capitalei se va vota proiectul care prevede achiziția a 100 de tramvaie noi în București. Investiția se ridică la aproximativ 220 de milioane de euro, bani care provin din fonduri europene.

"Astăzi (n.r-marți) vom vota primii pași pentru achiziția a 100 de tramvaie noi, tramvaie moderne, în valoare de 220 de milioane de euro, bani pentru care echipa de la Primăria Capitalei a muncit foarte mult în ultimele luni, pentru că este vorba de atragerea de fonduri europene, fonduri nerambursabile, deci iată un proiect deja asumat, prin care Primăria atrage fonduri europene nerambursabile în vederea îmbunătățirii condițiilor de trafic", a declarat edilul Capitalei, citat de Mediafax.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Joi 03 Ian 2019 21:25:40, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 03/Iun/2025
Mesaje: 367
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mar 06 Noi 2018 00:03:32    Titlul subiectului: Re: 100 de tramvaie noi 197045

In sfarsit!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2018 22:50:54    Titlul subiectului: 197167

Sunt foarte curios daca va fi un producator extern sau intern si daca livrarea tramvaielor se va face gata asamblate sau obligatoriu se va implica si URAC pentru a mai da de lucru... dar foarte probabil va fi castigatorul Astra Vagoane si asamblarea finala a tramvaielor se va face in asa zisa Fabrica Lizeanu construita special pentru productia de tramvaie Astra Imperio Eco.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Iul/2024
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 14:38:35    Titlul subiectului: Licitatie 100 tramvaie noi 197976

Voi iniția acest topic în vederea unei licitații importante pentru București.
Citat:
Vor fi achiziționate tramvaie de 36 metri lungime, cu minim cinci uși duble și podea 100% joasă. “Tramvaiele vor fi fabricate sub aceeași marcă, de același producător”, se arată în caietul de sarcini.

Câștigătorul licitației va asigura și trainingul vatmanilor. Ofertantul va include în preț costurile licențelor de operare pentru toate echipamentele electrice și electronice controlate de computere precum și pentru echipamentele de diagnoză, potrivit clubferoviar.ro.

Oferta tehnică va trebui să conțină un tramvai cu podea 100% joasă, care dispune de omologare de tip într-un stat UE, începând cu 2013.

Contractul va avea o durată de 37 de luni și nu va fi împărțit pe loturi. Achiziția tramvaielor va fi asigurată din fonduri bugetare. Câștigătorul licitației va livra primul tramvai în maxim nouă luni de la semnarea contractului. După livrare, ofertantul se obligă în maxim trei luni să realizeze omologarea de tip a tramvaiului cap de serie, la achizitor, pe cheltuiala sa. Dacă în termen de 12 luni, ofertantul nu va realiza omologarea, atunci Primăria București va putea rezilia contractul.

Operatorii economici ce vor depune oferte vor trebui să aibă o medie a cifrei de afaceri anuale, pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) de minim de 280 milioane lei.

Noile tramvaie vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32,40, 41 și 55.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Iul/2024
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 15:22:04    Titlul subiectului: 197979

Referitor la Stadler (Solaris Tramino): CAF a cumpărat 100% din acțiunile Solaris, iar Stadler a cumpărat 40%, cât erau tramvaiele.
De asemenea, tramvaiele trebuie să fie pe boghiuri pivotante, platformă GT8.
Un articol despre Solaris:
https://www.metro-report.com/news/single-view/view/stadler-becomes-sole-owner-of-solaris-tram.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 16:08:17    Titlul subiectului: 197980

Tramvaiele cehesti de la Skoda nu s-ar incadra in cerintele primariei ?
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Iul/2024
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 16:19:38    Titlul subiectului: 197984

Depinde de care. Trebuie să fie 36 sau 27 de metri și boghiuri pivotante.
- Skoda Forcity Alfa - 30m, cam prea scump: 2.3 - 2.7 milioane euro
- Skoda Forcity Plus - nu are boghiuri pivotante
- Skoda Forcity Smart - e bună la 27m
- Skoda Forcity Classic - nu are boghiuri pivotante.
Și nu știu dacă au GT8. Presupunând că au, Forcity Smart s-ar încadra. Totuși din alea 100 parcă 10 trebuiau să fie bidirecționale. Deși cred că greșesc aici.


Ultima modificare efectuată de către UKVZ-KTM-5 la Vin 28 Dec 2018 18:54:28, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Iul/2024
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 17:04:02    Titlul subiectului: 197996

Mai jos, avem linkul licitației:
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100033485
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 11/Mai/2025
Mesaje: 451

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2018 14:16:13    Titlul subiectului: 198054

Ce ziceți?

​Primăria Capitalei a lansat la jumătatea lunii decembrie licitația pentru achiziția a 100 de tramvaie, valoarea estimată fiind de circa 845 milioane lei fără TVA. Astfel, municipalitatea este dispusă să plătească cel mult 1,8 milioane de euro fără TVA per tramvai. Prețul practic scoate de la licitație mărcile de top – Siemens, Bombardier, Alstom, unde prețul pornește de la peste 3 milioane euro, ajungând până pe la 5,5 milioane de euro, în funcție de dotări. Șanse de a câștiga au polonezii de la PESA, care au vândut Primăriei din Sofia 20 de tramvaie cu 1,7 milioane de euro bucata, Skoda și Astra Vagoane Călători, singurul producător român de tramvaie. Și alte orașe din România s-au orientat spre tramvaie mai ieftine, Astra Vagoane Călători câștigând licitațiile la Cluj, Oradea, Arad și Galați.




Potrivit sistemulului electronic de achiziții publice , Primăria Capitalei vrea să cumpere 100 de tramvaie cu o lungime de 36 metri, podea complet coborâtă, minim 5 uși duble. Valoarea estimată a contractului este de circa 845 milioane lei. Municipalitatea cere o durată de serviciu de 30 de ani, garanție (full warranty) 5 ani, minim 300.000 km.



"Vor fi asigurate de către furnizor toate materialele, piesele, subansamblele, ansamblele, sistemele, agregatele tramvaiului necesare să fie înlocuite prin reparații de uzură normală, defecte tehnice, cu repere definite (kituri de reparație, subansambluri, materiale, piese, etc) conform manualului de reparații și întreținere a tramvaiului și catalogului de piese de schimb. în mod concret pe perioada de garanție (fullwaranty) singurele cheltuieli suportate de Achizitor vor fi: Consumul de energie electrică; Piesele și materialele pentru reparații datorate accidentelor de circulatie, actelor de vandalism, care nu sunt determinate de o vină tehnică imputabilă Furnizorului; Contravaloarea activității de curățenie a tramvaielor; Salariile conducătorilor de vehicule", se arată în caietul de sarcini.

Primul tramvai va fi livrat în termen de 9 luni, urmând apoi în termen de 3 luni să se realizeze omologarea și să înceapă producția în serie, restul urmând să fie livrate în termen de 4 ani. În ceea ce privește licitația, componenta financiară reprezintă 60 %, iar restul componenta tehnică.

În ceea ce privește companiile care pot participa la licitație, media cifrei de afaceri anuale a ofertantului pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) trebuie să fie de minim de 280.000.000 lei.

În plus, ofertantul va prezenta lista principalelor livrări de produse efectuate în ultimii 3 ani, raportați la termenul limită pentru depunerea ofertelor, din care să rezulte că a livrat/furnizat produse similare cu cele care fac obiectul achiziției, la nivelul unuia sau mai multor contracte în valoare cumulată de minim 28.000.000 lei, cu indicarea datelor și a beneficiarilor publici sau privați.
Termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 4 februarie 2019, apoi urmează să fie desemnat câștigătorul procedurii de achiziție.

Raportat la aceste date, și în principal prețul maxim pe care este dipusă să-l plătească Primăria Capitalei, cel mai probabil în cursă se vor înscrie producătorii cu prețuri mici, șanse reale având de exemplu polonezii de la PESA, Skoda și Astra Vagoane Călători, producătorul român de tramvaie.

Primăria din Sofia a încheiat în octombrie 2017 un contract de circa 23 milioane de euro cu Skoda pentru livrarea a 13 tramvaie ForCity Classic. Asta înseamnă un preț de circa 1,8 milioane de euro/tramvai. Contractul include și livrarea de piese de schimb și instruirea personalului companiei locale de transport.

În 2013, municipalitatea din Sofia a semnat un contract de 35 milioane de euro cu PESA pentru livrarea a 20 de tramvaie cu podea joasă, adică circa 1,7 milioane de euro pentru fiecare tramvai.

Primăria Arad a încheiat în 2014 un contract în valoare de 6.568.101,30 de euro, fără TVA, cu Astra Vagoane Călători Arad pentru furnizarea a șase tramvaie. Tramvaiul livrat Companiei de Transport Public Arad are 27 de metri lungime, circulă cu o viteză de 70 km la oră, are 40 de locuri pe scaune și 160 de locuri în picioare. Durata de utilizare a tuturor echipamentelor mecanice și electrice solicitată este de minimum 30 de ani de funcționare.

În august 2018, Primăria Cluj-Napoca a atribuit companiei Astra Vagoane Călători un acord-cadru pentru livrarea a maxim 22 de tramvaie noi. Valoarea contractului este de 170,17 milioane lei fără TVA (36,6 milioane euro), iar tramvaiele vor fi livrate în termen de 48 de luni de la semnarea contractului. Prețul pe tramvai este de circa 1,66 milioane de euro.

Tramvaiele au o lungime de maxim 32 m și o capacitate de 290 locuri din care minim 36 pe scaune fixe, potrivit caietului de sarcini.

În septembrie 2018, Primăria Oradea a încheiat cu Astra Vagoane Călători un contract în valoare de 74.400.000 milioane lei fără TVA pentru furnizarea a 10 tramvaie. Prețul per tramvai este de 1,58 milioane de euro.
Principalele caracteristici ale tramvaielor care constituie obiectul achiziției sunt:
podeaua coborâtă 100%
să nu aibă nici o treaptă interioară pe întreaga lungime
să aibă o lățime de 2,3-2,45 ml (metri lineari)
să aibă o lungime minim 26 ml maxim 28 ml
să aibă o capacitate minimă de 168 pasageri(6,5 calatori/m2), dintre care minim 40 pe scaune.

În decembrie 2018, Primăria Galați a atribuit Astra Vagoane Călători un acord-cadru pe 24 de luni pentru achiziția a minimum opt și maximum18 tramvaie. Valoarea acordului-cadru este de maxim 119.630.700 de lei cu TVA, adică 6.646.150 de lei/ tramvaiul (1,4 milioane de euro cu tot cu TVA), a anunțat instituția într-un comunicat de presă.
Lungimea noilor tramvaie va fi cuprinsă între 17,5 metri și 20 de metri, iar lățimea maximă va fi de 2,4 metri. Acestea vor avea o durată de serviciu de 30 de ani.

În ultimele săptămâni a circulat înformația că Astra Vagoane Călători a fost exclusă de la licitație de Primăria Capitalei, una dintre condiții fiind o cifră de afaceri de minim 280 milioane lei în ultimii 3 ani. Directorul companiei, Gheorghe Sârbu, neagă informația.
"Nu știu de ce în timpul licitației se pun întrebări de genul acesta. Noi am analizat documentația, am analizat procedura și vom lua o decizie până la data depunerii ofertelor. Nu suntem excluși, într-o licitație poți să te duci în mai multe feluri, în consorțiu, în asociere, în orice formulă. Nu știu de ce se insistă cu asta. Dacă consideram că suntem excluși, atacăm caietul de sarcini. Am mai vândut tramvaie către Primăria Arad, mai avem contracte încheiate cu municipiul Cluj, cu municipiul Oradea, mai sunt în curs licitații la Arad, la Timișoara. Sunt multe. Intenționăm să participăm în toate procedurile unde produsul pe care îl ofertăm corespunde cerințelor din caietul de sarcini", a declarat pentru HotNews.ro Gheorghe Sârbu, directorul general al Astra Vagoane Călători. Compania produce în colaborare cu Siemens tramvaiul Imperio, cu podea 100% coborâtă.


Cum au procedat alte primării din țară care au în desfășurare licitații pentru achiziția de tramvaie

Primăria Arad a lansat pe 18 decembrie licitația pentru achiziția a 10 tramvaie , valoarea estimată fiind de 73 milioane lei fără TVA. Achiziția publică prevede posibilitatea ca, în perioada de patru ani de derulare a contractului, autoritatea să poată achiziționa încă 18 tramvaie, de la același producător, la același preț, în funcție de necesități. În acest caz, valoarea achiziției crește la 202 milioane de lei (43 milioane de euro). Astfel rezultă un preț pe tramvai de 1,55 milioane de euro fără TVA.

Termenul limită până la care pot fi depuse ofertele este 7 februarie 2019, acestea urmând să fie evaluate până pe 7 august 2019.

Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preț, componenta tehnică având o pondere de 20%, iar cea financiară de 80%. Tramvaiele trebuie să aibă o lungime între 26 și 28 metri, podea 100% coborâtă și o durată de serviciu de 30 de ani.

Și Primăria Timișoara a lansat pe 18 decembrie licitația pentru a achiziția a 16 tramvaie articulate noi, valoarea contractului fiind estimată la circa 185 milioane lei fără TVA, potrivit anunțului de intenție. Astfel, valoarea estimată a unui tramvai este de 11,5 milioane lei (2,46 milioane de euro). În perioada de derulare a contractului pot fi achiziționate suplimentar încă 24 de tramvaie.

Cum s-a întâmplat în Europa

Primăria din Riga a încheiat în aprilie 2016 un contract pentru livrarea a 20 de tramvaie cu Skoda . Prețul unui tramvai variază între 2,7 și 3,5 milioane de euro în funcție de lungime și dotări. Valoarea totală a contractului este de circa 62 milioane de euro.

Toate tramvaiele au podea coborâtă, sistem de plată electronic, ecrane pentru afișaj, sistem de monitorizare și numărare a pasagerilor, iar furnizorul va asigura piesele de schimb și alte echipamente necesare. Durata de serviciu este de 30 de ani. Primele tramvaie au ajuns la Riga în 2018. Informațiile sunt preluate de pe pagina companiei municipale de transport.

Regiunea Ile-de-FRance a cumpărat în 2014 de la Alstom 15 tramvaie Citadis Dualis cu 80 milioane de euro (5,3 milioane de euro pe tramvai).

Imagine

În aprilie 2018, Brussels Intercommunal Transportation Company (STIB) a încheiat cu Bombardier un acord-cadru pentru furnizarea a maxim 175 de tramvaie BOMBARDIER FLEXITY, valoarea totală fiind de 480 milioane de euro. Pentru început compania de transport a semnat un contract pentru furnizarea a 60 de tramvaie în valoare de 169 milioane de euro (2,8 milioane de euro pe tramvai).

În 2018, compania de transport public din Budapesta a încheiat un contract de 55 milioane de euro cu CAF pentru furnizarea a 26 de tramvaie de două tipuri: cu 5 și 9 module. Livrarea primelor unități este programată pentru februarie 2019. În martie 2014, CAF a semnat primul său contract cu orașul Budapesta, pentru 47 de tramvaie în valoare totală de peste 115 milioane de euro (2,44 milioane de euro bucata).

_________________
https://youtube.com/@flyalltimes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Iul/2024
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2018 16:24:52    Titlul subiectului: 198059

Cifra de afaceri pe ultimii 3 ani poate fi interpretată atât ca o marjă de siguranță în ceea ce privește calitatea producției, dar poate fi luată drept o tentativă de a exclude anumite companii de la licitație, din motive diverse.
Skoda, așa cum am interpretat, poate veni cu un singur model, iar acela trebuie să aibă platformă GT8.
PESA ar putea participa, dar condițiile ar trebui să fie respectate.
În rest, eu mizez pe marile companii. Poate, dar printr-un mod miraculos, TransTech Vetschau, cu modelele Electron, deși fiind din Ucraina, mă îndoiesc.
Bombardier sunt canadieni, dacă vin cu ceva Siemens, dar în rest nu prea se poate.
CAF... E de văzut ce va fi cu el.
În februarie, vom afla cine s-a înscris, să nu ne impacientăm.
Eu mizez pe Siemens, cu modelele recente. Are capacitatea necesară, Avenio are GT8. În cel mai bun caz, Solaris cu Tramino, deși ei aveau parcă un singur tip de lungime.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Iul/2024
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 07 Ian 2019 20:54:18    Titlul subiectului: 198193

Se pare că o mare companie, Alstom, din câte se zice, a depus contestație pentru termenii licitației. Până la soluționarea CNSC, licitația este suspendată. Iată aici documentul:


INCHEIEREA CNSC PRIVIND SUSPENDAREA PROCEDURII.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  INCHEIEREA CNSC PRIVIND SUSPENDAREA PROCEDURII.pdf
 Mărime fișier:  404.47 kb
 Descărcat:  de 364 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2019 12:18:17    Titlul subiectului: 198383

Un articol relevant pe aceasta tema, il gasiti aici.

Citat:
Firea vrea tramvaie noi, dar nici gand sa le cumpere ieftin din Romania. Cum au procedat alte orase din tara

Desi e modern, fiabil si ar putea asigura un transport in comun confortabil, tramvaiul romanesc nu va circula prea curand prin Capitala. Motivul: Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) vrea sa cumpere tramvaie doar de la firme prestigioase, nu de la producatorii din tara care abia acum isi fac loc pe piata.

Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) - transformata in acest an in societate comerciala - informeaza in cel mai recent raport de activitate ca are in dotare 486 de tramvaie. Cum multe dintre ele sunt insa prea vechi pentru a mai putea asigura un transport in comun in conditii decente, PMB s-a gandit sa cumpere altele, noi si moderne.

Deja municipalitatea a lansat o licitatie prin intermediul careia cauta un fabricant care sa ii livreze, in circa 3 ani, nu mai putin de 100 de tramvaie noi.

Pentru ele, PMB este dispusa sa plateasca, din bani publici, nu mai putin de 856 milioane de lei (adica circa 181 de milioane de euro).

Ne-am fi asteptat ca la aceasta licitatie sa se inscrie, printre altii, si cel mai cunoscut producator de tramvaie din Romania, adica Astra Vagoane Calatori. Compania omului de afaceri Valer Blidar nu se poate lupta, momentan, pentru a livra tramvaie aradene la Bucuresti.

Motivul: PMB le cere tuturor producatorilor care vor sa se inscrie la licitatie ca "media cifrei de afaceri anuale a ofertantului pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) sa fie de minim de 280.000.000 lei".

Or, Astra Vagoane Calatori, desi vinde vagoane atat in tara cat si in strainatate, nu indeplineste criteriul. Mai exact, compania a avut, potrivit raportarilor la Finante, cifre de afaceri de: 96,1 milioane lei (2015), 60,9 milioane lei (2016) si 41,6 milioane lei (2017) . Media este, deci, mult mai mica decat si-ar dori PMB.

Alte primarii din tara cumpara tramvaiul romanesc

Primaria Arad a cumparat deja, inca de acum 4 ani, 6 tramvaie model Imperio de la Astra Vagoane Calatori. Purtatorul de cuvant al Companiei de Transport Public Calatori din oras, Doru Necsulescu, a declarat pentru Ziare.com ca de atunci vehiculele au mers bine si n-au ridicat probleme.

"In 2014 au fost aduse primele 3 tramvaie de acest tip, iar in 2015 urmatoarele 3. A fost, spunem noi, o achizitie foarte buna. Sunt tramvaie moderne, tehnologizate. Nu avem absolut nicio reclamatie in ceea ce le priveste. Singurul lucru pe care il regretam este ca nu avem decat 6. Ne-ar prinde bine mai multe!", a declarat Doru Necsulescu.

Un calator a filmat chiar in aceasta primavara conditiile in care se circula la Arad, cu tramvaiele fabricate la Astra Vagoane Calatori.

u doar aradenii vor, insa, tramvaiul construit in Romania. Deja primaria din Cluj a comandat de la Astra Vagoane Calatori 22 de tramvaie, pe care va plati circa 107 milioane de lei (adica aproape 36 de milioane de euro) . Or, asta inseamna ca un tramvai va costa circa 7,7 milioane de lei.

In plus, si Primaria Galati a comandat, de la aceeasi companie, 18 tramvaie si urmeaza sa plateasca pentru fiecare 5,58 milioane lei, dupa cum se arata intr-un comunicat de presa al institutiei pe care il puteti citi integral aici:

Informarea Primaiei Galati cu privire la tramvaiele pe care le-a cumparat de la Astra Vagoane Calatori


Cateva calcule simple arata ca 100 de tramvaie produse la Arad, de Astra Vagoane, ar costa considerabil mai putin bani decat e PMB dispusa sa plateasca pentru aceste mijloace de transport in comun.

Ramane sa vedem daca, in lumina acestor informatii, Primaria Capitalei va lua sau nu in calcul modificarea documentatiei.

Asa cum Ziare.com v-a relatat deja pe larg, nici atunci cand a cumparat autobuze PMB n-a luat in calcul sa lucreze cu producatorii din Romania. In schimb, a cumparat toate cele 400 de masini de la compania Otokar. Din pacate, multe dintre aceste autobuze au avut probleme inca din primele zile si continua sa le dea batai de cap atat soferilor, cat si calatorilor.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Iul/2024
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 21 Ian 2019 21:41:49    Titlul subiectului: 198438

Contestația Alstom a fost respinsă. Iată decizia CNSC:


Decizie_64.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Decizie_64.pdf
 Mărime fișier:  86.29 kb
 Descărcat:  de 443 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 22 Ian 2019 18:49:59    Titlul subiectului: 198459

Va dati seama cat de mult ar insemna pentru industria din Romania un contract de 100 de tramvaie cu Astra Arad? Enorm...

Treaba asta cu "firmele prestigioase" este o gluma proasta, avand in vedere proaspatul contract cu Otokar...

Eu sunt pentru sustinerea producatorilor autohtoni, mai ales ca am auzit numai vesti bune despre tramvaiele (precum si autobuzele, troleibuzele) asamblate la Astra...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 1 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community