 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
castrosua

Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 06 Dec 2016 09:29:08 Titlul subiectului: |
187347 |
|
Imi inchipuiam ca era cazul. Retea proasta, drumuri proaste si tragatorul nu avea arc suficient de rapid (ori prost din constructie or din lipsa de gresare etc)
TIn minte vara cum atarneau cablurile in Bucuresti. Ma miram ca nu faceau scurt captatorii la cat se balanganeau dintr-o parte intr-alta
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
 |
RATB904

Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Dum 23 Sep 2018 20:54:10 Titlul subiectului: |
196504 |
|
Troleibuze DAC la Universitate în iarna anului '90, foto Norihiro Haruta:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
284.83 kb |
Vizualizat: |
de 11152 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
RATB904

Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Sâm 03 Noi 2018 10:26:32 Titlul subiectului: |
197020 |
|
DAC 7184 în Berceni, 1991 (fotografie de fototak)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
175.37 kb |
Vizualizat: |
de 10747 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
castrosua

Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 762 Locație: Buzau
|
Trimis: Dum 15 Mai 2022 19:19:26 Titlul subiectului: |
213117 |
|
7347 în Depoul Bujoreni anilor '90.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.15 kb |
Vizualizat: |
de 4284 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 762 Locație: Buzau
|
Trimis: Vin 02 Mai 2025 19:18:04 Titlul subiectului: |
221489 |
|
O fotografie relativ valoroasă cu fostul 7289 care a părăsit dep. Bucureștii-Noi acum vreo 25-30 ani, fiind cam penultimul DAC 117E din țară (celălalt fiind la Timișoara însă tot al STPT, evident mai întreg), fiind destinat unor exerciții în cadrul MAI, precum a fost și DAF-ul 860, însă și alte vehicule dar ce au rămas tot în patrimoniul RATB spre deosebire de acestea, care au fost înstrăinate altcuiva și au (mai) fost păstrate.
Fotografia este preluată de pe Facebook, când a fost o zi cu nu știu ce ocazie gen "ziua porților deschise" prin anul 2017.
Să nu-mi ziceți că vreți epava asta în muzeul transportului bucureștean, fierul ăsta vechi, chiar dacă e valoros în sinea lui la momentul actual... pentru că la câte au fost în București și în general în țară, refăcute și casate poate la niciun an calendaristic, nu ai motive să te uiți la grămada asta de metal ruginit și cu multe lipsuri încă neridicat de acolo. Plus că nu poți obliga pe cineva să-ți înapoieze un bun tot de tine dat...
S-au vândut la Tg. Jiu acum vreo 2 ani și ceva 217E-uri aproape perfecte, dacă n-ați bătut fierul cât era cald...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.89 kb |
Vizualizat: |
de 846 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 06 Mai 2025 21:11:04 Titlul subiectului: |
221505 |
|
Aveți dreptate dle Adrian dar se pare stb nu a dorit și nici nu dorește un astfel de muzeu! Am văzut si eu filmulețe și poze cu troleibuzele de la Tg Jiu, care unele arătau destul de bine și cred mai erau funcționale, însă nu știu ce s-a întâmplat cu ele. Oricum stb nu le lua nici gratis pentru că nu vrea muzeu dar e mare păcat dacă au ajuns la fiare vechi.
De 1 mai la parada tramvaielor de epocă, s-a văzut că sunt mulți oameni care apreciază aceste tramvaie vechi! Cum în alte țări se poate și la noi nu?
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 762 Locație: Buzau
|
Trimis: Mar 06 Mai 2025 21:58:29 Titlul subiectului: |
221507 |
|
ITB/RATB/STB nu prea a dorit, nu-mi dau seama exact de ce, vehicule pentru muzeu, mai ales pe timpul ITB-ului când fierul vechi trebuia mers musai la reciclat ca să meargă economia...
Cu greu au fost păstrate și vechile 611, 664 și 3713, adică IK4, Roman 112UD și DAC 117UD, care spre deosebire de un tramvai obscur ca Lohnerul 6502, acestea chiar au făcut istorie pe străzile capitalei, fiind autobuze foarte întâlnite prin Bucureștiul anilor '80 în special, și cu toate astea, deși la stadiul de epave ca și 7289, dar mai complete, au luat calea fierului vechi în prima parte a anului 2019...
Totuși, deși e subiect de troleibuze DAC, asociația MetrouUșor a reușit să oprească un lot mic de autobuze pe ultima sută de metri de la fier vechi, și datorită lor am mai putut vedea chiar și pe anul 2025 un autobuz DAF, acest lot cuprinzând autobuzele 98, 703, 870 și 1270, adică Rocarul Autodromo (aproape întreg, dar încă accidentat de atunci din iunie 2014), DAF Hispano Carocerra (folosit la exerciții... e vai de steaua lui, cu multe lipsuri și vandalisme), DAF Castrosua (nițel mai întreg și într-o stare mai bună) și Rocarul de Simon, chel ca părul lui Băsescu, mai rău ca troleibuzul de la jandarmerie.
Acum tare mă tem că lotul ăsta va fi păstrat până se mai liniștesc apele, se va spune că nu sunt bani, și tot la remat ajung... sper să nu fie așa și măcar 98 respectiv 870 să fie păstrate, 703 și 1270 sunt cazuri pierdute zic eu...
Totodată, troleibuzele 7459 și 7460, adică Rocarul de Simon și Rocarul Autodromo, au fost salvate tot prin munca lor și chiar nițel recondiționate de URAC, acestea fiind cel puțin la o aparență întregi, că nu mai sunt funcționale și înmatriculate, e altă treabă.
Încă odată zic, lucrurile care trebuiau de la sine făcute, a trebuit implicarea unor oameni care să știe bine ce să facă.
Troleibuzele târgujiene au fost inițial retrase funcționale și complete în toamna anului 2021, exceptând vreo 2 deja retrase pentru piese, au stat peste un an și ceva în garaj, timp în care au mai dispărut măruntaie, până au fost scoase la licitație în primăvara anului 2023 către oricine interesat. Așa au plecat 0108 la Muzeul Automobilului Românesc din Câmpulung-Muscel (achiziționat de 2 băieți, dintre care unul e printre pionii principali care s-a luptat pentru ce am zis mai sus, iar celălalt făcuse demersuri la Cluj), 0109 luat de STPT (deși Timișoara mai are troleibuze românești articulate) și 0114 luat de CTP Iași. Toate articulate.
0113 (articulat) e păstrat de Transloc Tg. Jiu cu 0116 și 0121 (sper să nu le greșesc numerele, că le-am mai încurcat în trecut), ambele fiind 212E-uri, dintre care primul e ungătorul pentru rețea iar celălalt e pentru muzeu (mă rog, mult spus muzeu).
Restul am înțeles că au fost casate în cursul anului trecut... dacă nu le-a luat nimeni, le-au făcut ei puzzle (sau mă rog, le-au vândut poate la un preț mai nimic centrelor de remat, nu mă pricep exact).
La noi nu se dorește, în special în București, unde te-ai aștepta să găsești. Dar mai degrabă vezi la Iași sau Timișoara, din păcate până și Cluj s-a făcut de râs casând prin anul 2022 niște exemplare rare... și acum au mai păstrat doar câteva relicve care doar sunt, practic, doar suspendate de la casare, ca și-n București (poate oi fi eu Gică-contra, să de-a Dumnezeu să fie ce trebuie, dar cam greu când fiecare a făcut exact ce-a vrut, dar capitala nu știe mai mult de câteva tramvaie, dintre care nu toate au legătură cu transportul în comun de altădată de la noi).
|
|
Sus |
|
 |
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Joi 08 Mai 2025 11:55:22 Titlul subiectului: |
221520 |
|
Destul de trist că în București nu se dorește asa ceva dar, deloc surprinzător dacă vedem situația în parcul activ, tramvaie noi care circula pe cai de rulare vechi si deteriorate, trebuiau schimbate înaintea întrării pe traseu a tramvaielor, troleibuze noi care in loc să înlocuiască Ikarusurile vechi, la care lucrarile de mentenanță au lăsat mult de dorit!
611, 664, 3713, 7289, 703, 870, 1270 sunt, datorită degradării avansate si lipsurilor, imposibil de restaurat!
7459, 7460 e bine că le mai avem chiar dacă nu mai sunt funcționale, dacă vor fi ingrijite în această stare e chiar foarte bine.
Cel de la Câmpulung, 0108 , dacă va sta afară, nu cred că e bine. Știi cumva dacă 0108, 0109, 0114, mai sunt funcționale?Așa ar putea participa la unele parade ale vehiculelor de epocă!
În București dacă s-ar face RK pentru muzeu, măcar la câte un MBC din cele 2 serii, un Irisbus , Ikarus s-a pastrat 5102, deși câte 2 din toate ar fi ideal!
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 08 Mai 2025 19:59:52 Titlul subiectului: |
221522 |
|
Ca sa avem un muzeu, trebuie oameni cu creier. Exisata acest tip de oameni la STB&TPBI in posturile de conducere ?
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 762 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 08 Mai 2025 21:33:46 Titlul subiectului: |
221534 |
|
Ar fi o mână în TPBI...
@petro burgener
611, 664 și 3713 vorbim la trecut, pentru că nu mai există.
7289 nu mai aparține de *TB, precum și alte vehicule vândute indiferent pentru ce scop. Așa ar mai fi și fostul DAF 860 ars cam complet... ce să mai faci cu el?
Rămân 703, 870 și 1270, de fapt și 98, care sunt (încă) în inventarul STB. Le-am văzut personal și sunt într-o stare greu să le descriu după ce m-au întristat imaginile live...
7459 și 7460 au rămas cam 98% întregi deoarece n-au stat în gura lupului ca restul vehiculelor...
Troleul de la Câmpulung ar fi cel puțin parțial funcțional, eu știu că merge, că stă afară, e evident o problemă... plus că e pe pământ, și se tot spune că va pleca la Muzeul Transportului Bucureștean, îmi e teamă doar să nu se rupă neavând vreodată un RK, stând nemișcat sigur va deveni fragil, eu zic că e mai apreciat acolo decât în București...
Restul nu sunt foarte sigur, adică de 0109 și 0114, sunt însă aparent întregi, dar în garaj în anul 2023 aveau (cel puțin restul) cablurile de la borne tăiate din rădăcini... 0113 al lor e sigur funcțional.
Mercedes și Irisbus vor fi cu siguranță păstrate, încă ai de unde, și păstrează ce merită, să nu se mai nimerească coji ca în cazul autobuzelor mai vechi...
Ikarus 415T merită în primul rând 5135, e destul de nou, și 5201 ar fi, dar e cred că copt... n-a mai circulat de peste un deceniu și ceva...
Discuțiile cred că ar putea continua în alt subiect, deja numai are legătură cu topicul...
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|