 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 762 Locație: Buzau
|
Trimis: Sâm 17 Feb 2024 21:19:20 Titlul subiectului: |
218266 |
|
3849 la Șura Mare:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
402.2 kb |
Vizualizat: |
de 6430 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
359.86 kb |
Vizualizat: |
de 6430 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 15 Apr 2024 22:55:00 Titlul subiectului: |
219056 |
|
Astea par mai curate decat de am pozat eu. Am gasit un articol din Gandul in care se spune ca deja noile tramvaie au avut probleme tehnice. Sefii STB dau vina pe vatmani. Poate sa imi spune cineva, exista un sambure de adevar in acest articol ?
Acesta se gaseste aici
Citat: | EXCLUSIV | Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”. Șef STB: „Așa e când pleci de pe Dacia 1300
Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, a spus, pentru Gândul, că la noile tramvaie Imperio Metropolitan care circulă în București s-ar fi înregistrat până acum foarte multe defecțiuni, îndeosebi la sistemul de frânare. Șeful Societății de Transport București (STB), Adrian Criț, susține însă că problemele sunt minore și lasă de înțeles că vatmanii ar fi de vină, pentru că „au condus Dacia 1300, iar acum au ajuns pe Mercedes”.
La șase luni de când au început să circule în București, încă mai sunt controverse legate de noile tramvaie Astra Imperio, produse la Arad.
Sindicalistul Florin Ivan afirmă că, până în prezent, s-au înregistrat foarte multe probleme la aceste vehicule.
„Sunt foarte multe defecte, zilnic, despre care nu se comunică. Este și aici, la tramvaiele Imperio, o omerta, la fel ca la autobuzele Otokar. De când au fost aduse și până în prezent, cred că au ajuns la o mie de defecte. Sunt tot felul de probleme, în primul rând la sistemul de frânare. La un moment dat, un tramvai a rămas blocat pe frânare și nu putea fi tractat. Fac și niște zgomote la boghiuri de zici că se rup”, a spus Florin Ivan, pentru Gândul.
„Ei le aruncă în spatele vatmanilor sau pe infrastructură”
Sindicalistul susține că vatmanii sunt scoși responsabili pentru defecțiunile tramvaielor.
„Ei le aruncă în spatele vatmanilor sau pe infrastructură, niciodată nu este de vină Astra. Pe de altă parte, cei de la Astra spun că vatmanii nu au fost instruiți, și într-un fel au dreptate, băieții nu au fost pregătiți înainte să urce pe aceste tramvaie”, a adăugat Florin Ivan.
Șeful APT afirmă că vatmanii ies neasigurați pe tresee.
„Vatmanii ies neasigurați, cu tramvaie de două milioane de euro. Deja au fost incidente grave și vor trebui să plătească ei zeci de mii de euro. Ar trebui să li se facă asigurări Casco”, mai spune Florin Ivan.
Șeful Societății de Transport București, Adrian Criț, îl contrazice pe sindicalist și afirmă că incidentele „se situează în limite”.
„Eu vă garantez că aceste tramvaie au foarte puține defecte și se situează în limitele date în contractul semnat cu furnizorul. Vedeți tramvaiele cum circulă, sunt pe teren. Câteodată, sunt ceva probleme, dar nu întotdeauna din cauza producătorului. Așa e când pleci de pe Dacia 1300 și ajungi să conduci Mercedes. Dar cred că ușor, ușor, vom avea și experiență și ne vom obișnui să folosim niște vehicule noi și mai performante. Iar dacă au fost probleme, nu au fost de amploare, a fost o siguranță sărită sau chestiuni minore”, a spus Adrian Criț, pentru Gândul. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 25/Feb/2025 Mesaje: 1339 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 16 Apr 2024 07:39:03 Titlul subiectului: |
219060 |
|
Un mare factor este calea de rulare... Sinele in Bucuresti sunt praf, in valuri, si pline de rupturi... Cum sa mearga bine tramvaiele? Si V3A-urile au avut probleme si au in continuare din aceeasi cauza. Cand nu faci o modernizare cu cap, nu ai cum sa ai rezultate bune.
Inainte de a aduce tramvaie ultramoderne, trebuiau sa se asigure ca au pe ce sa circule acele tramvaie...
Si alte probleme ce mai apar pe ele da, se pot cauza si din modul in care sunt operate. Da, vatmanii vin de pe V3A si Tatre primitive. Si da, la vehiculele noi apar mereu probleme pe partea electronica, pica senzorii si comunicatiile dintre panoul de comanda si senzori, precum si motorasele auxiliare de actionare eletrica, comandate electronic.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 25 Apr 2024 14:32:03 Titlul subiectului: |
219131 |
|
Unele tramvaie sunt sifonate. Acesta in zona din spate. Faptul ca sunt tramvaie noi in capitala este un lucru bun, dar asta nu inseamna ca automat s-au rezolvat toate problemele cu transportul in comun bucurestean. Din contra, sunt si mai multe provocari.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.01 kb |
Vizualizat: |
de 5898 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.29 kb |
Vizualizat: |
de 5898 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.92 kb |
Vizualizat: |
de 5898 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Apr 2024 14:26:49 Titlul subiectului: |
219156 |
|
Stirea este o semi-vrajeala. Motivul real pentru care nu mai circula tramvaiele noi pe linia 21 este ca acestea deraiaza la macazul temporar, montat pe Calea Mosilor (unde se lucreaza la reabilitarea unei cladiri vechi si tramvaiele circula in sistem „paletă”). Chestia cu infrastructura deficitată, să fim serioși, toată calea de rulare a liniei 21 a fost modernizată de mai bine de 10 ani. Articolul se găsește aici
Citat: | Situație halucinantă în București: tramvaiele noi Imperio, scoase de pe o anumită linie. Străduțele care sunt prea mici și degradate pentru a putea circula
Tramvaiele Imperio urmează să fie scoase temporar de pe linia 21 din București, în timpul lucrărilor de consolidate ale Hanului Solacolu.Unul dintre motivele pentru care STB a luată această decizie este starea avansată de degradare a căii de rulare, potrivit b365.ro.Este vorba despre o decizie temporară. Aceasta va fi în vigoare pe durata lucrărilor de punere în siguranță a Hanului Solacolu, mai scrie sursa citată.În perioada în care noile tramvaie nu vor mai circula pe linia 21, urmează să fie redistribuite pe liniile din inelul central (Linia 1, 10, 25).Tramvaiele sunt prea lungi (36 de metri) pentru zona respectivă. Mai precis, străzile din zona sunt, oricum, înguste, iar dacă mai apare în drum o mașină parcată, se blochează nu doar linia, ci întreaga zonă. Cel de-al doilea motiv este reprezentat de starea de degradare a șinelor din zona respectivă.
„Din acest moment le spunem ADIO noilor tramvaie Imperio de pe linia 21. Din cauza infrastructurii deficitare acestea au fost retrase. De astăzi mergem din nou cu rablele vechi pe această linie. Încă o dovadă că sectorul nostru este pe ultimul loc la aproape toate capitolele”, se plâng locuitorii Sectorului 2 pe grupurile de Facebook.Primele 15 tramvaie Astra Imperio au ajuns la București în decembrie 2022. La finalul lui 2023 erau deja 67 de tramvaie ajunse în Capitală. |
V-ati supărat pe radub când își expunea părerea critică referitor la noile tramvaie din București, dar timpul îî dă dreptate.
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 18 Iun 2024 12:36:42 Titlul subiectului: |
219437 |
|
DNA-ul si Parchetul European ancheteaza achizitia celor 100 de tramvaie noi in capitala. Se pare ca sunt neconformitati in caietul de sarcini. Inclusiv problema cu motoarele de putere mai mica, fata de cat era in caietul de sarcini al licitatiei, este investigat. Articolul se gaseste aici
Citat: | Nicușor Dan, în vizorul DNA și al lui Kovesi. Achiziția celor 100 de tramvaie, dedicație specială, pe bani europeni
Achiziția celor 100 de tramvaie pentru București, de la Astra Arad, a intrat în colimatorul DNA, dar și al Parchetului European, fiindcă vorbim de bani din fonduri UE.
Rezultatul licitației a fost întors de către o grupare din spatele actualului primar al Capitalei, Nicușor Dan. Care a depus eforturi susținute pentru a sprijini consorțiul format din compania astra Vagoane Arad și compania chineză de stat CRRC Qindao Sinfang.
Afacerea tramvaielor în valoare de 843 milioane lei din fonduri europene atribuită de Nicușor Dan în primul său mandat unui consorțiu româno-chinez a fost luată la ochi atât de procurorii DNA dar și de cei ai Parchetului European.
11 mai 2021. Nicușor Dan semna, după luni de tergiversare, cel mai mare contract de achiziții publice atribuit vreodată de Primăria Capitalei: 100 de tramvaie pentru 843 milioane lei din fonduri europene prin Programul Operațional Regional.
29 Februarie 2024. Este livrat tramvaiul cu numărul 80.
Procedura a fost însoțită de numeroase controverse venite din lupta la baionetă dintre doi competitori și susținătorii acestora.
Compania turcească Durmazlar Makina pentru care s-a luptat Gabriela Vrânceanu Firea și consorțiul româno-chinezesc și consorțiul Astra Vagoane Arad- CRRC Qindao Sinfang pentru care a tras puternic actualul primar, Nicușor Dan.
Firea a atribuit contractul turcilor în noiembrie 2019 iar consorțiul româno-chinez l-a întors, o lună mai târziu, la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Neregulile ulterioare au dus la depunerea unor sesizări către procurori din partea celor care au fost forțați să semneze recepția tramvaielor cu nerespectarea prevederilor din Caietul de Sarcini.
Principalele două probleme reclamate în sesizarea la DNA se referă la neconcordanțe flagrante dintre prevederile Caietului de Sarcini și produsele livrate.
Mai exact este vorba de faptul că pe tramvaie s-a montat un motor cu o putere mai mica de 100 kW față de 120 cât era trecut în Caietul de Sarcini.
Primăria Municipiului București a suferit inclusiv o corecție financiară de 10% din valoarea acestui contract, adică 84 milioane lei, chiar din cauza acestei probleme cu motorul mai mic.
Nicușor Dan a susținut ulterior că a câștigat acest diferend cu Ministerul Fondurilor Europene.
În plus, Primăria lui Nicușor Dan a mai cheltuit 14 milioane lei numai pentru redimensionarea peroanele stațiilor de pe linia 41 din București pentru ca tramvaiele produse de consorțiul româno-chinez să încapă pe acestea.
Fără ca aceste costuri să fi fost prinse în Caietul de Sarcini initial al licitației. Având în vedere că tramvaiele achiziționate au fost incluse și pe alte linii, costurile cu ajustarea peroanelor depășesc cu mult valoarea anunțată deja.
Aceste două neconformități i-au determinat pe unii membri din comisia de recepție a celor 100 de tramvaie constituită la nivelul Societății de Transport București (STB) să aibă dubii legate de legalitatea recepției tramvaielor. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Oct 2024 21:12:13 Titlul subiectului: |
219943 |
|
Zilele astea va sosi al 100-lea Imperio. Muci si lacrimi pe paginile PMB sau TPBI. Ba a intrat in scena si primarul Aradului (nu inteleg de ce).
Fratilor eu zic sa va bucurati cat tramvaiele sunt in garantie. Ca dupa aceea......
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Dec 2024 11:11:26 Titlul subiectului: |
220231 |
|
Zilele trecute au trecut doi ani de cand primul Astra Imperio a circulat in capitala, pe linia 41.
Azi dimineata, pe Sos. Mihai Bravu, un tramvai Astra s-a defectat. Pai daca avem aceste probleme la numai doi ani dupa ce au intrat in serviciu, ce se va intampla dupa ce va expira garantia de la producator ?
Articolul se gaseste aici
Citat: | Un Imperio s-a îmbolnăvit în trafic fix de ziua lui. S-a stricat pe Mihai Bravu și a blocat și alte tramvaie surori. STB numește stricăciunile la fel cum definește deraierea:”incident tehnic”
Cozi de tramvaie, după ce un Imperio stricat pe Mihai Bravu la prima oră
Bucureșteni din comunitatea Infotrafic București și Ilfov descriu cozile de tramvaie și troleibuze și blocajele care au apărut în trafic după ce s-a stricat Imperio
Bună dimineața, doamnelor și domnilor, vă dăm binețe cu speranța că azi la prima oră n-ați avut treabă cu tramvaiul pe la Mihai Bravu, adică exact pe unde s-a stricat matinal un Imperio și-a blocat 4 linii STB: 10, 14, 69 și 85.
Defecțiunea s-a produs în zona Șoseaua Mihai Bravu – Bulevardul Ferdinand – Șoseaua Iancului.
Ce e „simpatic” în ultima vreme e felul în care, în comunicarea situațiilor neplăcute de pe traseele mijloacelor de transport în comun din București, STB îngrămădește aproape orice, dar orice problemă sub umbrela „incident tehnic”. |
Sursa foto: Facebook, preluate de B365.ro
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.18 kb |
Vizualizat: |
de 3391 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.6 kb |
Vizualizat: |
de 3391 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Dec 2024 23:12:17 Titlul subiectului: |
220306 |
|
Am niste mici bile negre pentru noile tramvaie.
1-Nu este etansare 100 % cand ploua, ceea ce ma face sa ma intreb despre calitatea finisajelor facute de cei de la fabrica din Arad.
2-Primele tramvaie venite, acum doi ani, au sistem de anuntare al statiilor (monitoare). Tramvaiele sosite ulterior, nu mai au sistem de anuntare al statiilor, cum este cazul celui de pe linia 21, cu care am circulat azi. Nu este decat un afisaj electronic, in fata pe care scrie „Societatea de Transport in București” și cam atât.
Am o întrebare, în caietul de sarcini al licitației era prevăzut faptul ca noile tramvaie să aibă și sistem de anunțare al stațiilor, sau asta era treaba STB-ului ? La primele tramvaie am văzut monitoare, dar la celelalte nu am văzut nimic. De ce ?
3-Nu în ultimul rand, fratilor faceti ceva cu vatmanii. Mai instruitii. Unii dintre ei habar nu au sa le conduca. Cum adica sa opresti brusc cand intri in statie, sau sa pornesti brusc, de pe loc, cu un asemenea tramvai ? Unii stiu sa le conduca, merg lin cu ele, dar unii sunt catastrofe.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.29 kb |
Vizualizat: |
de 2393 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.02 kb |
Vizualizat: |
de 2393 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 222 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 28 Dec 2024 10:49:25 Titlul subiectului: |
220308 |
|
Eu zic asa:
1. sunt de acord,
2. Monitoarele sunt pe laterala, se vede unul chiar in prima poza postata de tine,(poate nu erau pornite ceea ce e o alta problema) problema e ca sunt pozitionate foarte prost pe laterale, trebuiau sa fie montate central ca sa fie vizibile. Sau daca nu era posibil central, acele afisaje cu led trebuiau sa fie programete sa repete informatiile de pe monitoare, nu sa ruleze denumirea transportatorului „Societatea de Transport in București”.
3. Da, astfel se ajunge la uzarea prematura a bandajelor rotilor si la situatii in care tramvaiul vibreaza si troncane pe portiuni de linie modernizate si pe care s-ar merge lin.
Oricum Setebeul si reatebeul si-a cam batut joc intotdeauna de tot ce a fost nou
_________________ 611 |
|
Sus |
|
 |
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 22/Feb/2025 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 28 Dec 2024 13:18:24 Titlul subiectului: |
220309 |
|
Punctul 3 din bilele negre ale tale, quest, își are răspunsul tot într-o postare de a ta, despre troleibuzele Solaris:
Citat:
##MesajTrimis: Lun 09 Dec 2024 20:49:43 Titlul subiectului: 220229
Inseamna ca STB-ul are o problema cu resursa umana...##
La mulți ani și sărbători binecuvântate!
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Ian 2025 12:36:47 Titlul subiectului: |
220380 |
|
Interesant este faptul ca deja unele tramvaie au avut sau au diferite defectiuni. Acum, nu am de unde sa verific informatiile din B365.ro, care la randul lor le-au preluat de la Marian Andrei (https://mobilitate.eu/ ), dar daca aceste informatii sunt adevarate, eu l-as demite imediat pe directorul general al STB-ului, dar si pe ceilalti directori din subordine, pentru incopetenta. Articolul se gaseste aici
Citat: | Care este situația parcului tramvaielor STB din București
Parcul tramvaielor STB, care se afla într-o stare extrem de gravă, fiind foarte multe tramvaie vechi și care aveau nevoie de modernizare, a beneficiat din anul 2022 de livrări de tramvaie moderne Astra Imperio Metropolitan, ajungând în București 100 de tramvaie între mai 2022 și septembrie 2024. Astfel, concomitent au fost scoase din circulație tramvaie model V3A, dar și Tatra T4R, produse în urmă cu aproape cinci decenii. Din aceste 100 de tramvaie noi, mai mereu se află în proces de reparație 10 vagoane, deoarece reparațiile durează considerabil de mult timp.
Primăria Municipiului București are în plan realizarea unei licitații pentru a cumpăra 250 de tramvaie noi, cu lungime de 27, 36 și 45 de metri, însă nu s-a stabilit sursa finanțării și nici o dată la care să aibă loc această licitație. De asemenea, în 2025 vor apărea pe șine tramvaie V3A-93 modernizate la STB-URAC în V3A-2010-CA, acestea urmând să fie prevăzute cu podea parțial coborâtă în zona centrală. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Ian 2025 18:41:56 Titlul subiectului: |
220392 |
|
CLAXON a scris: | 2. Monitoarele sunt pe laterala, se vede unul chiar in prima poza postata de tine,(poate nu erau pornite ceea ce e o alta problema) problema e ca sunt pozitionate foarte prost pe laterale, trebuiau sa fie montate central ca sa fie vizibile. Sau daca nu era posibil central, acele afisaje cu led trebuiau sa fie programete sa repete informatiile de pe monitoare, nu sa ruleze denumirea transportatorului „Societatea de Transport in București”. |
Da, asa este, m-am inselat, monitoarele sunt pozitionate pe laterala. Am vazut la tramvaiul de pe linia 7 (care vad ca este deservit de tramvaiele noi).
La unele tramvaie, de pe linia 21, monitoarele nu merg.
Acum, pozitionarea monitoarelor pe laterala este cea mai mare prostie. Cine a avut aceasta idee, nu are nici o treaba cu transportul in comun.
Apropo, la tramaviele Astra, din alte orase ale tarii, cum sunt pozitionate aceste monitoare ?
Si inca o chestie, datorita iluminarii puternice din interiorul unui Imperio, monitoarele nu se pot vedea cu usurinta.
Nu inteleeg de ce sistemul vocal de anuntare al statiilor merge doar in cateva tramvaie noi, iar in cele care merge, volumul suntelului este destul de scazut.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.8 kb |
Vizualizat: |
de 3050 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.86 kb |
Vizualizat: |
de 3050 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.19 kb |
Vizualizat: |
de 3050 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.71 kb |
Vizualizat: |
de 3050 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.54 kb |
Vizualizat: |
de 3050 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Ian 2025 16:17:14 Titlul subiectului: |
220429 |
|
Sunt dezamagit de noile tramvaie. Azi mergeam cu 10 spre Piata Sudului, iar cand tramvaiul accelera abia se mai putea auzi om cu om in salon, asa de tare se auzea zgomotul de la roti. Ce este asta ? Pana si Tatrele vechid e 50 de ani sunt mai silentioase, la capitolul asta. Este antifonarea deficitara sau nu este ceva in regula cu boghiurile ? Sa fie problema de la sine ?
Oricum sunt dezamagit, balonul de sapun, numit Astra Imperio Metropolitan, incepe sa se sparga si noi sa vedem realitatea.
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 03 Feb 2025 21:57:17 Titlul subiectului: |
220610 |
|
O intrebare, poate ma lamureste cineva. De ce la intersectiile cu reteaua de troelibuz, cum este cazul intersectiei Calea Mosilor cu bulevardul Dacia&str. Traian, tramvaiele merg cu o viteza mai mica decat cele vechi ? De exemplu, in cazul de fata, pe care il vedeti in poze, tramvaiul trece de intersectie cu o viteza foarte mica, 10 km/ora.
V3A-urile clasice sau cele cu podeaua partial coborata, trec cu viteza mai mare de aceste intersectii. Sa fie din cauza pantografului ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.23 kb |
Vizualizat: |
de 2821 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.3 kb |
Vizualizat: |
de 2821 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 222 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 04 Feb 2025 01:43:52 Titlul subiectului: |
220617 |
|
Ori pantograful, ori caracteristicile specifice echiparii electronice a tramvaiului respectiv
_________________ 611 |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 09 Feb 2025 12:34:46 Titlul subiectului: |
220681 |
|
Am facut patru filmulete dintr-un tramvai nou, care circula pe linia 10, spre Romprim. Acum eu nu ma pricep foarte bine la acest tip de tramvaie, dar este normal zgomotul care se aude in interior ? Nu trebuiau sa fie mai silentioase ?
Filmulet facut la plecarea tramvaiului de la Pasaj Mihai Bravu spre Piata Sudului: https://www.youtube.com/shorts/gjrxSu2QBI8
Filmulet facut la plecarea tramvaiului de la Piata Sudului spre Romprim: https://www.youtube.com/shorts/cP2oeyHKm7M
Filmulet facut la plecarea tramvaiului din statia Lunca Barzesti (prima de la Piata Sudului) spre Romprim: https://www.youtube.com/shorts/LSm4d9Sb9J4
Filmulet facut la plecarea tramvaiului din statia aflata imediat dupa intersectia cu calea Vitan-Barzesti&str. Iriceanu spre Romprim: https://www.youtube.com/shorts/tXweBYJ4C0o
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.44 kb |
Vizualizat: |
de 2599 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 1089 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 09 Feb 2025 16:21:23 Titlul subiectului: |
220691 |
|
Aceste tramvaie troncăne și la Cluj-Napoca….
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 09 Feb 2025 18:13:35 Titlul subiectului: |
220693 |
|
Dar care este cauza ? Din cauza infrastructurii sau de la boghiuri ? Am fost in Budapesta, Franta sau Germania cu tramvaie noi, nu faceau asa zgomot ca astea ale noastre !
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 1089 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 09 Feb 2025 19:49:05 Titlul subiectului: |
220694 |
|
Erau în acele țări tramvaie de la Astra? 😅
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 09 Feb 2025 20:53:02 Titlul subiectului: |
220695 |
|
Bine punctat !
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 04 Mar 2025 22:35:52 Titlul subiectului: |
220918 |
|
Priviti cum arata unele tramvaie noi. Vi se pare OK ? Va pun o intrebare ? Cum o sa fie dupa ce va expira garantia de la producator, daca acum arata asa ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
616.48 kb |
Vizualizat: |
de 2245 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 09 Mar 2025 17:38:09 Titlul subiectului: |
220940 |
|
Ok, am inteles cand a fost zapada si mai ales cand a inceput sa se topeasca zapada, nu am zis nimic despre aspectul exterior al tramvaielor noi. Dar acum, cand totul este uscat ? Voi nu mai aveti oameni care se ocupa cu curatenia in depouri ? Chiar nu va este asa rusine un pic, sa va bateti joc de banii bucurestenilor ?
Ceea ce va arat eu nu este un caz izolat, multe tramvaie noi, asa arata. Eu va prezint Bucurestiul real, pe care nu il vedeti pe TPBI, Asociatia Metrou Usor, paginile de Facebook ale STB sau ale primariei.
Nu este asa ca adevarul nu va convine ? Si tacerea este un raspuns......
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.02 kb |
Vizualizat: |
de 2121 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.02 kb |
Vizualizat: |
de 2121 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.7 kb |
Vizualizat: |
de 2121 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.6 kb |
Vizualizat: |
de 2121 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 15 Mar 2025 12:33:28 Titlul subiectului: |
220971 |
|
Stie cineva o situatie cu aceste tramvaie ? In prezent cate tramvaie noi sunt trase pe dreapta din cauza accidentelor in care au fost implicate sau a defectiunilor ?
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Apr 2025 10:49:39 Titlul subiectului: |
221125 |
|
Radu Bialus a scris: | Cand vei intelege, draga tcm, ca ce e putred nu e de aparat?!...
Problema peroanelor e deja depasita acolo unde ar urma teoretic sa circule. Problema reala e cea stiuta si nu e deloc o fumigena. Legile, standardele, normele sunt facute pentru a fi respectate. Nu toata lumea este dispusa sa-si puna in pericol libertatea. |
Inainte sa reincep activitatea pe forum au fost discutii in contradictoriu la acest topic. Unii utilizatori erau suparati pe radu_b. De fapt el a avut tot timpul dreptate, doar lucreaza in domeniu. De fapt ceilalti utilizatori sunt cam cu capul in nori. Ca ei sunt cu capul in nori si mai scriu prostii aici pe forum, nu este nici o belea. Marea problema este cand primarul capitalei si cei de la TPBI sunt cu capul in nori. Rezultatul il vedem in viata de zi cu zi. Utilizatorii care s-au suparat pe radu_b, au fost deranjati si de postarile mele. Eu trebuia sa cad in cur, ca si ei, ca vin tramvaiele noi ! Trebuia sa aplaudam cu ambele manute manaria care a facut-o Blidar cu puterea nominala a motoarelor. Trecand peste aceasta smecherie „mioritica”, specifica lui Blidar&comp. pot sa afirm ca tramvaiele noi in Bucuresti sunt un esec. Care este argumentul meu ? Simplu, din 100 de tramvaie noi, 20 sunt imobilizate in depouri. Fie din cauza accidentelor fie datorita unor reparatii neacoperite de garantie !!! Bun, eu as vrea sa stiu, ce acopera garantia la tramvaiele noi ?
Postez un articol de pe Mobilitate.eu
Sincer, nu stiu de unde are datele exacte, o avea informatii de la depouri sau din interiorul STB-ului. Dar faptul ca Tatrele circula pe linia 25 inseamna ca nu exista destule Imperio pe traseu. Saptamana trecuta am vazut ca pe linia 21, in orele de varf, erau cel putin 5 tramvaie V3A-93-CH-PPC. Teoretic pe 21 trebuiau sa fie 12 tramvaie noi ! Si pe linia 41 am vazut multe PPC-uri !
Ne-am bucurat cand au venit tramvaie noi, dar cei de la STB&PMB habar n-au ce sa faca cu ele ! Va dati seama daca acum, cand inca este valabila garantia de 5 ani, de la producator, ce se va intampla cand va expira aceasta garantie ?
Singura obiectie pe care o am referitor la articol este cea cu „tramvaiele ultramoderne”. Sa fim cinstitit Astra Imperio nu este un tramvai ultramodern. Este un tramvai nou, bunicel si cam atat. Nu il compari cu Siemens, Bombardier sau CAF. Mai ales ca un clasic V3A-93 este mai silentios decat un Astra Imperio
Citat: | Din ce în ce mai puține tramvaie Imperio pe traseele din București. Peste 20 de tramvaie stau în depouri chiar și de peste un an din cauza accidentelor
Anul 2022 a venit cu modernizarea transportului public din București, fiind începută livrarea și introducerea în traseu a primelor tramvaie noi achiziționate dupa zeci de ani, cele 100 de tramvaie urmând să aducă modernizarea transportului public cu tramvaiul pe cele mai importante trasee din oraș, cu începerea unui amplu proces de casare a celor vechi, inclusiv a vechilor Tatra, aduse în perioada 1972-1975. Din păcate deși Astra Arad a livrat ultramodernele tramvaie, toate 100 fiind livrate până în luna octombrie 2024, din cele 100, mai circulă maxim 80 de vagoane. Iar pe una din cele mai lungi și importante linii din oraș, 25, încă se circulă cu tramvaie Tatra de capacitate mică, zilnic fiind prezente 1-2 unități, care efectiv nu fac față volumului de călători la orele de vârf, mai ales pe tronsonul Depoul Militari – AFI Cotroceni, unde linia 25 este singurul traseu rămas.
Revenind la tramvaiele Imperio, din cele peste 20 imobilizate, o mare parte au fost retinute în depouri din cauza tamponărilor, geamurilor sparte sau a pantografelor rupte, mai grav fiind faptul că unele deja au depășit un an de zile de când nu au mai circulat. De asemenea, unde apar defecțiuni ce nu sunt acoperite de garanție, reparațiile durează mai mult, STB SA având bugetul limitat pentru reparația și mentenanța flotei de vehicule. Tamponat este vagonul 3829, ce staționează în depoul Militari din luna martie 2024, la fel ca cel puțin vagoanele 3819, 3821, 3822, 3846, 3860, 3897 care staționează din cauza tamponarilor, geamurilor sparte sau a pantografelor rupte, cel mai recent retras fiind 3897 care a fost implicat într-un incident cu ruperea pantografului în zona AFI Cotroceni în urmă cu o lună. De asemenea, grav afectat de o tamponare este și vagonul 3893, care recent a fost implicat într-un accident cu o autoutilitară. Mai mult, există și cel puțin două tramvaie care stau imobilizate din luna aprilie 2024 în depoul Alexandria, 3809 și 3810, din cauza unor defecte cauzate de infrastructură, ce nu sunt acoperite de garanție și necesită intervenții la boghiuri, care se pare că întârzie.
La momentul scrierii articolului, ora 16.30, cand tramvaiele ar trebui să fie pe traseu la capacitatea orei de vârf, conform aplicației de planificare a călătoriei InfoTB, circulă aproximativ 76 din cele 100 de tramvaie. Din păcate dacă autoritățile nu vor începe să se organizeze pentru asigurarea mai eficientă a mentenanței și reparațiilor accidentelor în care sunt implicate noile tramvaie, transportul cu tramvaiul riscă să intre în colaps odată cu inceperea ieșirii din garanție a noilor tramvaie, care deja împlinesc 3 ani anul acesta, garanția full-waranty fiind pentru 300.000 km, o parte din vagoane fiind deja aproape de 200.000 km. Mai grav este că în sezonul foarte călduros ce urmează în special în perioada iunie-septembrie, călătorii nu vor putea beneficia de condiții bune de călătorie cu vagoane climatizate.
Mobilitate.eu a transmis o solicitare catre STB SA pentru a clarifica situatia noilor tramvaie, urmand ca aceasta sa fie publicata in cel mai scurt timp de la primirea unui raspuns. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|