 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Apr 2025 07:10:01 Titlul subiectului: |
221144 |
|
Achizitionarea noilor tramvaie risca sa devina cel mai mare fiasco din Bucuresti de dupa revolutie. Cu totii ne-am bucurat cand au venit tramvaie noi. Inclusiv subsemnatul. In capitala aveam parte de o normalitate in transportul in comun.
Lasand la o parte magariile facute de Blidar cu puterea nominala a motoarelor (pentru care ar fi trebuit sa aiba dosar penal la DNA) ne-am bucurat ca in Bucuresti, dupa o pauza de cateva decenii, aveam tramvaie noi. Ca acestea nu erau de o calitate asa buna asta este partea a doua. Finisajele lasa de dorit iar zgomotul (troncanitul) facut de aceste tramvaie se aude de departe. Dar erau tramvaie noi.
Ce se intampla in prezent. O cincime din parcul de tramvaie noi sunt imobilizate prin depouri. Si inca nu au trecut cinci ani de la sosirea primului tramvai in Bucuresti.
Care este principala problema in Bucuresti ? Simplu, inainte de modernizarea parcului de tramvaie, oamenii din STB trebuiau „modernizati”. In primul rand tebuia „modernizata” toata conducerea STB-ului, apoi trebuiau „modernizati” toti sefii de la depouri iar in final si o parte din angajati care freaca menta pe la birou trebuiau „modernizati”.
Fara o „modernizare” a capitalului uman de la STB, inclusiv conducerea (care ar trebui schimbata din temelii) orice achizitie de material rulant nou, cum este cazul tramvaielor Siemens Astra Imperio, risca sa se transforme intr-un mare fiasco.
Eu unul nu il simpatizez pe Marian Andrei (de la mobilitate.eu) dar un lucru apreciez la el, faptul ca a luat pozitie. El are dreptate cand a spus, in articolul pe care l-am citat in postarea precedenta, ca daca nu se iau masuri, peste cativa ani, tramvaiul bucurestean risca sa intre in colaps. Cei de la STB nu au invatat absolut nimic din experienta cu autobuzele Mercedes Citaro. Calitate foarte buna, dar te rupe la piesele de schimb, plus mentenanta deficitara. Motiv pentru care multe Citaro „fac gardul” pe la garaje. Exact asta se intampla acum cu o parte din noile tramvaie.
Si mai este o chestie, trebuie imblanzita „jungla” traficului auto bucurestean. probleme similare sunt si in alte orase, cum ar fi la Resita. Cum se poate „imblanzi” jungla auto ? Simplu, exista niste puncte fierbinti, unde se intampla mai des evenimente rutiere, in care sunt implicate si mijloacele de transport in comun, acolo trebuie sa fie prezenta, zi de zi, politia rutiera si sa dea amenzi. Pentru asta trebuie sa fie o intalnire intre cei de la primaria capitalei si reprezentatii politiei rutiere. In caz contrar o sa fie in continuare accidente si tramvaie noi imobilizate in depouri.
Asa ca, fie le vine mintea la cap, celor de la PMB si iau niste masuri radicale la STB, adica sa „modernizeze” resursa umana, fie, peste cativa ani, tramvaiele Astra Imperio vor deveni cel mai mare fiasco al Bucurestiului.
Eu as mai avea o sugestie catre STB. Nu va grabiti cu casarile Tatrelor. Mai bine le tineti in rezerva pe cele care inca mai functioneaza. Nu de alta, dar peste 2-3 ani, s-ar putea sa fie nevoie de ele  _________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 22 Apr 2025 22:16:23 Titlul subiectului: |
221361 |
|
Alt Imperio cu pantograf rupt.........
https://b365.ro/imperio-cu-pantograf-rupt-in-intersectia-calea-dudesti-cu-sos-mihai-bravu-stb-liniile-10-19-23-si-27-sunt-blocate-563518/
Citat: | Imperio cu pantograf rupt în intersecția Calea Dudești cu Șos. Mihai Bravu. STB: Liniile 10, 19, 23 și 27 sunt blocate
STB anunță că liniile 10, 19, 23 și 27 sunt blocate în zona Șos. Mihai Bravu/Calea Dudesti, pe sensul spre Romprim. Compania de transport public informează că s-a produs un incident tehnic și se aplică măsuri de deviere.
Liniile 10, 19, 23 și 27 sunt blocate
STB transmite călătorilor, printr-o postare pe X, că 10, 19, 23 și 27 sunt blocate în zona Sos. Mihai Bravu/Calea Dudesti, pe sensul spre Romprim. În zona respectivă, s-a produs un incident tehnic, potrivit informațiilor.
Compania de transport a luat măsuri de deviere.
Liniile 10, 19, 23 și 27 – blocate în zona Șos. Mihai Bravu/Calea Dudești, pe sensul spre Romprim. Cauza: incident tehnic. S-au aplicat măsuri de deviere, anunță STB.
Potrivit unor informații de pe grupul de Facebook „Info Trafic București și Ilfov” un tramvai s-a blocat pe șine. Acesta a transmis că se circulă în zona respectivă, dar lent.
Încă un tramvai rămas fără pantograf…..Calea Dudești cu Mihai Bravu, se circulă dar greu, a spus membrul comunității de Facebook.
Traficul este îngreunat
Informațiile date de membrul grupului de Facebook sunt confirmate și de aplicația Google Maps. Se vede cum circulația rutieră în zona respectivă, Șoseaua Mihai Bravu/Calea Dudesti, pe sensul spre Romprim, este îngreunată. Șoferilor le este recomandat să evite zona respectivă pentru a nu sta în trafic mai mult decât își doresc. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
DPS
Data înscrierii: 28/Oct/2024 Ultima vizita: 09/Iun/2025 Mesaje: 27
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 24 Apr 2025 20:16:31 Titlul subiectului: |
221392 |
|
Impresionant filmulet. Reda realitatea din Bucuresti.
Dragilor, cei care sunteti „in limba” dupa Nicusor, macar in al 12-lea ceas aveti decenta si recunoasteti ca v-ati lasat fraieriti de pozele frumoase, postate pe Facebook sau TPBI. Asta este purul adevar !
Revenind la acest topic ? Rotile de la Imperio sunt monobloc ?
Rotile nu sunt verificate periodic ? Nu se rectificau la strung ? Nu trebuia sa se ocupe de verificarea rotilor producatorul ? In celelalte orase, unde circula Imperio, sunt aceste probleme ?
Mai exact ce acopera garantia de la producator ? Voi va dati seama ce se va intampla cand va expira garantia de la producator ?
Cu pasajul Basarab ai pus punctul pe i. E o mare problema cu acest pasaj, nici pana in ziua de azi nu a fost receptionat, prin urmare nu s-a facut nici o lucrare de mentenanta ! Pasajul Basarab trebuie bagat si el in reparatii.
Sincer si eu m-am bucurat cand au venit tramvaie noi. Dar daca nu stim sa le ingrijim, praful se va alege de ele. Trebuie sa intelegem ca traim in alta epoca. Au apus vremurile cand mentenanta se facea cu „sarma” si „ciocanul”. _________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 1089 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 24 Apr 2025 22:01:20 Titlul subiectului: |
221394 |
|
Și când mă gândesc că la Cluj-Napoca unii chiar au mușcat povestea cu infrastructura și vezi 2 mm mai îngust ecartamentul….
Toate Astrele troncăne…așa e când cumperi tramvaie de la un fost producǎtor de orice se licitează eu produc. 😙 |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Apr 2025 23:03:21 Titlul subiectului: |
221412 |
|
In Bucuresti, o cincime din tramvaiele noi, stau prin depouri. Va dati seama ce sa va intampla cand va expira garantia de la producator ? De fapt si de drept cam ce acopera aceasta garantie ?
Postez un articol referitor la acest subiect. Acesta se gaseste aici
Citat: | ESENȚIAL | Cel puțin 20 din cele 100 de de tramvaie Imperio noi zac vătămate prin depouri. Fie nu-s bani de reparații, fie garanția nu le acoperă
Primăria Capitalei a cumpărat, în ultimii ani, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze și 100 de autobuze. Chiar dacă Astra Arad a livrat cele 100 de tramvaie ultramoderne până în luna octombrie 2024, din acestea mai circulă maxim 80 de vagoane pe străzile Capitalei.
Peste 20 de tramvaie Imperio stau stricate în depouri
În 2022 a început livrarea și introducerea în traseu a primelor tramvaie noi achiziționate de PMB după zeci de ani. Cele 100 de tramvaie urmau să aducă modernizarea transportului public pe cele mai importante trasee din oraș, cu începerea unui amplu proces de casare a celor vechi, inclusiv a vechilor Tatra, aduse în perioada 1972-1975, scrie Mobilitate.eu.
Astra Arad a livrat cele 100 tramvaie ultramoderne până în luna octombrie 2024. Cu toate acestea, din cele 100, pe traseele din București mai circulă maxim 80 de vagoane.
Pe linia 25, una din cele mai lungi și importante din oraș, încă se circulă cu tramvaie Tatra de capacitate mică. Zilnic sunt prezente 1-2 unități, care nu fac față volumului de călători la orele de vârf, mai ales pe tronsonul Depoul Militari – AFI Cotroceni, unde linia 25 este singurul traseu rămas.
Din cele peste 20 de tramvaie Imperio imobilizate, o mare parte stau în depouri din cauza tamponărilor, geamurilor sparte sau a pantografelor rupte. Unele deja au depășit un an de zile de când nu au mai circulat.
De asemenea, unde apar defecțiuni ce nu sunt acoperite de garanție, reparațiile durează mai mult. STB SA are bugetul limitat pentru reparația și mentenanța flotei de vehicule.
Tamponat este vagonul 3829, ce staționează în depoul Militari din luna martie 2024. Într-o situație asemănătoare se află și vagoanele 3819, 3821, 3822, 3846, 3860, 3897, care staționează din cauza tamponărilor, geamurilor sparte sau a pantografelor rupte. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Mai 2025 11:23:30 Titlul subiectului: |
221479 |
|
Primul tramvai Astra Imperio a depasit 200000 km. Sa vedem ce sa va intampla cand nu vor iesi din garantie. Articolul se gaseste aici
Citat: | Primul tramvai Astra Imperio Metropolitan din București a depășit 200.000 km
Zilele trecute, primul tramvai Astra Imperio Metropolitan a depășit 200.000 de kilometri, în cei aproape trei ani de când circulă pe șinele din București.
Este vorba de vehiculul cu numărul de parc 3801, care a fost repartizat la Depoul Alexandria și face serviciul pe linia 41, a anunțat Asociația Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI).
În urma licitației de achiziție a 100 de tramvaie care să contribuie la un transport civilizat, ecologic și modern, Primăria Municipiului București a semnat contractul în luna mai 2021, firma desemnată câștigătoare fiind compania Astra Vagoane Călători S.A. Arad. Reamintim faptul că fostul primar general Gabriela Firea a refuzat să semneze contractul cu constructorul român, sprijinind oferta turcilor de la Durmazlar, în ciuda deciziilor CNCS și Curții de Apel.
Primul tramvai Astra Imperio Metropolitan circulă pe linia 41
După un an, primul vehicul a sosit la Depoul Militari, iar după alte câteva săptămâni, au început primele teste nocturne pe traseul dintre Ghencea și Piața Presei al liniei 41. Acestea au fost necesare pentru a identifica potențiale situații neprevăzute, dată fiind lungimea acestora – 36 de metri – mult mai mare față de cele existente în oraș până la vremea respectivă.
După efectuarea verificărilor și sosirea altor tramvaie de la Arad, noile vehicule moderne au început să circule pe traseu, de la data de 10 decembrie 2022, primele 15 unități fiind alocate pe ruta 41. Zilele acestea, și alte tramvaie Astra Imperio Metropolitan din București se apropie de pragul primilor 200.000 de kilometri, ceea ce le atestă fiabilitatea.
Ciclul livrărilor s-a încheiat în toamna anului 2024, când ultimele unități din cele 100 comandate au sosit la București. ”Din păcate, din cauza diverselor incidente din trafic, unele dintre aceste frumoase tramvaie sunt retrase din circulație, fiind în curs de reparație. Autoritățile trag un semnal de alarmă și fac apel la participanții din trafic să circule cu atenție sporită în preajma tramvaielor, iar în intersecții să acorde prioritatea cuvenită acestor vehicule cu totul speciale”, se mai arată în postarea TPBI. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
DPS
Data înscrierii: 28/Oct/2024 Ultima vizita: 09/Iun/2025 Mesaje: 27
|
Trimis: Mie 07 Mai 2025 19:02:35 Titlul subiectului: |
221509 |
|
Deoarece clipul anterior a generat pareri conform carora sina de tramvai ar fi cauza zgomotelor produse de unele tramvaie, in acest clip am surprins pe aceeasi sina atat tramvaie cu probleme la roti cat si tramvaie fara probleme. Teoria prin care incrucisarile de linii ar fi dus la probleme la roti cred ca e gresita, din moment ce boghiurile de capat ale tramvaielor Imperio nu troncane. Troncane doar boghiurile de mijloc. Astept parerile dumneavoastra in comentarii.
https://youtu.be/5IV2IAsbbqs |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 07 Mai 2025 22:12:08 Titlul subiectului: |
221513 |
|
Problema aceasta este acoperita de garantia de la producator ?
Poti trimtie filmuletele si la Astra Arad sa le ceri un punct de vedere ? _________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|