Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind metroul bucurestean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Oct 2019 15:53:53    Titlul subiectului: 203457

Circulatia metroului va fi prelungita, maine 15 octombrie, cu ocazia meciului de fotbal Romania-Norvegia: https://www.gsp.ro/fotbal/nationala/romania-norvegia-vesti-bune-pentru-suporterii-nationalei-metroul-si-a-prelungit-programul-in-ziua-meciului-580096.html

Citat:
ROMÂNIA - NORVEGIA // Vești bune pentru suporterii naționalei! Metroul și-a prelungit programul în ziua meciului

FRF a convins Ministerul Transporturilor și Metrorex să prelungească programul metrourilor marți, în ziua meciului dintre România și Norvegia din preliminariile EURO 2020.

„Ministerul Transporturilor și Metrorex, alături de Federația Română de Fotbal, vin în sprijinul publicului participant la partida de fotbal dintre selecționatele României și Norvegiei, ce se va desfășura pe Arena Națională și anunță că marți, 15 octombrie 2019, trenurile vor circula, pe toate magistralele de metrou, după un program prelungit cu o oră.

Ultimele trenuri de metrou vor pleca de la stațiile capăt de magistrală la ora 00:30 pe Magistrala 1, Magistrala 2 și Magistrala 3, respectiv la ora 00:45 pe Magistrala 4. Intervalul de circulație între trenuri va fi de aproximativ 10-12 minute”, se arată în comunicatul Metrorex.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Noi 2019 17:56:31    Titlul subiectului: 204014

Metrorex are o noua directoare. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Premieră! Mariana Miclăuș este noul director general al Metrorex

Consiliul de Administrație al Metrorex a decis, luni, numirea în funcția de director general provizoriu a Marianei Miclăuș, care a condus Serviciul Managementul Finanțărilor Externe. Este pentru prima dată când compania este condusă de o femeie, potrivit news.ro.

"Astăzi, 11 noiembrie 2019, Consiliul de Administrație al Metrorex a luat act de expirarea contractului de mandat de director general provizoriu al domnului Marin Aldea. În conformitate cu prevederile OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată prin Legea nr. 111/2016, în aceeași ședință, Consiliul de Administrație a mandatat-o pe doamna Mariana Miclăuș să îndeplinească atribuțiile de director general provizoriu, începând cu data de 12.11.2019", a transmis, luni, Metrorex.

Sursa citată a precizat că Mariana Miclăuș, anterior numirii în funcția de director general, a condus, în cadrul Metrorex, Serviciul Managementul Finanțărilor Externe, având o experiență de peste 30 de ani în cadrul societății.

Ompania precizează că, de la înființarea Metrorex, este pentru prima dată când poziția de director general este ocupată de către o doamnă.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Dec 2019 12:05:41    Titlul subiectului: 204245

Un eveniment mai inedit a avut loc zilele trecute. Stirea se gaseste aici.

Citat:
Se urcase în metrou la Piața Victoriei, când mecanicul a făcut un anunț neașteptat. Oamenii au început să aplaude frenetic

Se urcase în metrou la Piața Victoriei, când mecanicul a făcut un anunț neașteptat. Oamenii au început să aplaude frenetic.
Mai precis, bărbatul le mulțumea călătorilor și îi anunța că este ultima sa cursă pentru că se pensionează, urându-le totodată o zi frumoasă.

Călătorii au început să aplaude. Momentul emoționant a fost filmat.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Feb 2020 12:21:16    Titlul subiectului: 205871

Ce masuri ia Metrorex impotriva coronavirus (Covid 19), putem vedea aici.

Citat:
Metrorex, măsuri împotriva coronavirusului. Toate trenurile de metrou sunt vizate

Metrorex a anunțat că toate trenurile de metrou sunt supuse unui program suplimentar de dezinfecție, în contextul prevenirii și diminuării riscurilor de contaminare cu coronavirus.

Compania a anunțat că ia unele măsuri în contextul actual de gripă sezonieră, precum și pentru prevenirea și diminuarea riscurilor de contaminare cu coronavirus. Acest program este aplicat în cadrul tuturor tipurilor de salubrizare.
"În trenurile de metrou se va efectua un program suplimentar de dezinfecție a barelor de susținere și a butoanelor de deschidere a ușilor din interiorul acestora cu produse autorizate de Ministerul Sănătății. Acest program este aplicat în cadrul tuturor tipurilor de salubrizare, precum și după executarea reviziilor", se arată într-un comunicat postat pe site-ul instituției.
Mai mult, pentru informarea corectă a publicului călător, Metrorex va expune atât în stațiile de metrou, cât și în trenuri, afișe educative de prevenție a infecției cu coronavirus.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 20:29:38    Titlul subiectului: 206070

Sunt curios cum o sa faca cei de la Metrorex fluxurile separate de urcare si coborare. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Metrorex, măsuri de urgență din cauza coronavirus - Timp de așteptare mai mic, flux separat pentru ieșire și intrare

”Am avut o discuție cu domnul ministru Bode și mi-a spus că deja au început să lucreze. Spre exemplu, în stațiile aglomerate timpul de așteptare va fi de maxim 2 minute, iar fluxul de ieșire va fi separat de cel de intrare. La Ministerul Transporturilor încă se lucrează și probabil că ei vor comunica toate măsurile.”, a spus Raed Arafat.

„În trenurie de metrou se va efectua un program suplimentar de dezinfecție a barelor de susținere și a butoanelor de deschidere a ușilor din interiorul acestora, cu produse autorizate de Ministerul Sănătății”, anunță reprezentanții Metrorex, printr-un comunicat de presă.

Pentru a informa publicul călător, Metrorex va expune atât în stațiile de metrou, cât și în trenuri, fișe educative de prevenire a infecției cu coronavirus. Fișele prezintă metode de protecție pe care orice călător trebuie să le aplice, pentru siguranța lor și a celor din jur.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 21:06:36    Titlul subiectului: 206071

Ups...............nu prea se poate reduce fluxul. Metrorexul da vina pe companii. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Metrorex îl contrazice pe Arafat: "Am luat deja măsuri. Circulăm la capacitate maximă" - Cum s-ar putea reduce traficul

Reprezentanta Metrorex îl contrazice pe Raed Arafat. Ea spune că metroul funcționează la capacitate maximă și s-au luat deja măsuri. Singura metoda prin care fluxul de aglomerație ar putea fi redus ar fi doar dacă anumite companii și-ar modifica programul pentru ca oamenii să nu mai călătorească deodată, la ore de vârf.

"Pentru acest aspect, după cum se știe, noi am luat deja măsurile care s-au impus. În speță au fost afișate mesaje atât în trenuri cât și în stațiile de metrou. Am impus măsuri de intensificare a dezinfectărilor în metrou și în stații.

Pentru fluxurile de călători, noi circulăm cu întreaga flotă și mă gândesc că împreună cu colegii mei vom dispune măsuri suplimentare., Cred că și companiile ar trebui să-și regândească puțin programul astfe încât gradul de aglomerație să poată fi diminuat. Noi, în general, zilnic circulăm cu capacitatea noastră maximă de trenuri.

Nu putem să restricționăm accesul călătorilor la metrou. Încercăm să luăm și alte măsuri, dar ca și capacitate de circulație a trenurilor o să regândim poate puțîn programul de circulație. Fluxul pe o stație ajunge și la 18.000 de călători pe zi.

Noi ne dorim să avem călători și călătorii să aibă încredere în serviciile de metrou. După cum știți, pe magistrala 2 se circulă la interval de 2 minute. Vom încerca și o fluidizare a călătorilor pe stațiile de corespondență.

Săptămânal și chiar la două zile sunt comandamente la Inspectoratul pentru Situații de Urgență. De comun acord vom stabili ce măsuri vor fi luate la Metrorex", a declarat Mariana Miclăuș, într-o intervenție telefonică la Digi24.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Mar 2020 08:14:34    Titlul subiectului: 206104

Metrorex anunta masuri suplimentare pentru a preveni raspandirea Covid 19. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Metrorex a cerut firmelor de salubrizare să intensifice curățenia și igienizarea! Măsuri importante

Metrorex anunță că, pe lângă dezinfectarea suplimentară a trenurilor la nivelul barelor de susținereși al butoanelor de deschidere a ușilor, a cerut firmelor cu care are contract de salubrizare să intensifice curățenia și igienizarea. Totodată, pentru a se evita supraaglomerarea stațiilor, la orele de vârf circulă toată flota de trenuri existentă, fiind introdus personal suplimentar pentru conducerea garniturilor.

Metrorex arată, într-un comunicat de presă transmis luni, că se continuă adoptarea de măsuri de prevenție pentru limitarea răspândirii infecției cu Coronavirus (Covid – 19).
"Așa cum am anunțat anterior, în această perioadă, trenurile de metrou sunt dezinfectate suplimentar la nivelul barelor de susținere și a butoanelor de deschidere a ușilor din interiorul acestora cu produse autorizate de Ministerul Sănătății. Mai mult, Metrorex a transmis adrese firmelor cu care are contract pentru salubrizare, să intensifice acțiunile de curățenie și igienizare a spațiilor publice și spațiilor tehnice din stațiile de metrou prin acțiuni de colectare și evacuare a gunoiului menajer din stații și depouri, servicii de dezinsecție, deratizare și dezinfecție – igienizare. Punctele de lucru ale personalului ce intră în contact cu bancnotele au fost dotate cu dispersoare cu gel antibacterian", anunță compania.

eprezentanții Metrorex susțin că există un plan de acțiune bine stabilit în situația supraaglomerării stațiilor de metrou la orele de vârf de trafic.
Astfel, în aceste perioade se circulă cu toată flota de trenuri existentă. În perioadele cu vârf de trafic va fi evitată sosirea simultană a trenurilor la peroanele stațiilor unde se înregistrează un trafic mai mare de călători. De asemenea, a fost introdus suplimentar personal de conducere a trenurilor pentru micșorarea timpilor de întoarcere a trenurilor la capetele de magistrale, prin preluarea rapidă a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor.
"În acest context, Metrorex recomandă publicului călător să respecte măsurile de igienă pe timpul călătoriei cu metroul. Atât în stațiile de metrou, cât și în trenuri, călătorii se pot informa din afișele educative expuse la loc vizibil cu privire la prevenția împotriva infectării cu Coronavirus", arată sursa citată.

Acum, din comunicatul Metrorex reise faptul ca respectivele firme de salubritate nu prea isi fac treaba. Nu este normal ca activitatea firmelor de salubritate, care au contract cu Metrorex-ul si sunt platite din banii publici, sa aiba o activitate maxima, tot timpul ?

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2022 11:37:18    Titlul subiectului: 215267

Programul Metrorex de Crăciun și Revelion. Cum vor circula trenurile de metrou

https://clubferoviar.ro/programul-metrorex-de-craciun-si-revelion/

Citat:
Programul Metrorex de Crăciun și Revelion va fi, ca în fiecare an, unul special, adaptat nevoilor de deplasare ale bucureștenilor.

Metrorex asigură transportul călătorilor cu metroul în perioada sărbătorilor de iarnă și prezintă programul de circulație a trenurilor, a informat societatea din subordinea Minitsrerului Transporturilor și Infrastructurii, prin intermediul unui comunicat de presă.

Astfle, În perioada 24 – 26 decembrie a.c. și 31 decembrie a.c. – 2 ianuarie 2023, trenurile de metrou vor circula conform graficelor pentru zilele de weekend și sărbători legale. Pe Magistrala 1 (Pantelimon – Dristor 2), Magistrala 2 (Berceni – Pipera), Magistrala 3 (Preciziei – Anghel Saligny), Magistrala 4 (Gara de Nord 2 – Străulești) și Magistrala 5 (Eroilor 2 – Valea Ialomiței/Râul Doamnei), circulația trenurilor de metrou se va desfășura la un interval de 10 minute.

În noaptea de Revelion, 31 decembrie 2022/01 ianuarie 2023, pe toate magistralele, circulația trenurilor de metrou se va desfășura la un interval de aproximativ 10 minute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Ian 2024 16:33:17    Titlul subiectului: 217782

Obiectivele Metrorex pentru anul 2024 sunt lucrarile la magistrala 6 si cele 13 metrouri fabricate in Brazilia (a caror livrare este deja mult intarziata). Articolul se gaseste aici

Citat:
Obiectivele Metrorex pentru 2024. Cap de listă sunt lucrările pentru Magistrala 6 spre Otopeni și livrarea la București a noilor trenuri de metrou din Brazilia

Președintele Consiliului de Administrație al Metrorex a vorbit despre obiectivele companiei pentru anul 2024. Cele mai importante sunt lucrările de la Magistrala 6 spre Otopeni, dar și livrarea la București a noilor trenuri de metrou din Brazilia. Lista obiectivelor pentru noul an nu se oprește aici.

Care sunt obiectivele Metrorex pentru anul 2024

Mihai Barbu, președintele CA al Metrorex, a vorbit pentru Gândul despre obiectivele companiei care administrează transportul subteran din București în 2024. Pe lista priorităților sunt începerea efectivă a lucrărilor pentru Magistrala 6 de metrou spre Otopeni, dar și aducerea noilor trenuri din Brazilia (livrarea acestora a întârziat foarte mult).

Lista obiectivelor:

-începerea efectivă a lucrărilor pentru Magistrala 6 de metrou spre Otopeni;
-livrarea celor 13 trenuri noi din Brazilia;
-licitația pentru 12 trenuri pentru Magistrala 6 Otopeni;
-licitație pentru lucrările de arhitectură pentru Magistrala 6 Otopeni;
-eficientizarea companiei Metrorex, din punct de vedere financiar;
-continuarea procedurilor pentru extinderea metroului în județul Ilfov (Berceni, Jilava, etc).

În 2024 vrem să începem efectiv lucrările la Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni, în așa fel încât să ne încadrăm în termenul pe care ni l-am propus pentru finalizarea lucrărilor, a transmis Mihai Barbu pentru Gândul.

A fost plătit avansul pentru cele 13 noi trenuri și se așteaptă livrarea lor din Brazilia

Cei de la Alstom trebuie să livreze noile trenuri produse în Brazilia, însă livrarea întârzie de ceva vreme. Președintele CA Metrorex spune că avansul a fost plătit și acestea vor fi folosite pe Magistrala 5.

Au întârziat extrem de mult, nepermis de mult. Comunicăm în permanență cu cei de la Alstom, dar întotdeauna invocă mai multe motive. Sperăm ca în curând să ajungă măcar primul tren în România, să facem testele cu el, spune Mihai Barbu.

Licitație pentru 12 trenuri de metrou pentru M6, dar și pentru lucrările de arhitectură

Trebuie să începem procedurile de licitație pentru 12 trenuri pentru Magistrala 6, de la Otopeni. Totodată, și pentru lucrările de arhitectură pe același tronson. Acestea sunt proiectele mari pentru anul 2024. Ne propunem și o eficientizare a companiei în 2024, în așa fel încât situația financiară să fie cât mai bună, a declarat președintele CA al Metrorex pentru sursa citată.

Mihai Barbu a amintit că, în 2023, rețeaua de metrou a fost extinsă cu 1,7 kilometri: stația Tudor Arghezi. Aceasta este prima extindere realizată în parteneriat cu o primărie (Primăria Sectorului 4). Pe viitor, Metrorex își propune să extindă aceste parteneriate și cu alte primării, astfel încât metroul să ajungă cât mai repede în județul Ilfov.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 03/Iun/2025
Mesaje: 693
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Mar 13 Feb 2024 15:30:00    Titlul subiectului: 218202

A murit Octavian Udriște, ”părintele” metroului bucureștean. Recent au existat discuții ca stația Timpuri noi să îi poarte numele

În vârsta de 88 de ani, Octavian Udriște a fost unul dintre cei trei factori decisivi în punerea în funcțiune, în 1979, a metroului bucureștean (alături de proiectant și Întreprinderea de Vagoane Arad, în prezent Astra Vagoane Călători).
Octavian Udriște s-a născut la Timișoara și este la a treia generație de feroviari din familie.

Bunicul din partea mamei a fost mecanic de locomotivă la depoul din Cernăuți, iar cel din partea tatălui, originar din Mehedinți, a fost șeful magaziei din Gara Dealul Spirii, din București.

https://m.mediafax.ro/amp/social/a-murit-octavian-udriste-parintele-metroului-bucurestean-recent-au-existat-discutii-ca-statia-timpuri-noi-sa-ii-poarte-numele-22266094

_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 26 Mar 2024 13:32:56    Titlul subiectului: 218878

Două companii mari vor să furnizeze energie electrică la Metrorex

https://clubferoviar.ro/oferte-energie-electrica-la-metrorex/

Citat:
Se pare că la societatea de transport subteran din Capitală s-a spart ghinionul și au venit vremuri mai bune. Două companii mari vor să furnizeze energie electrică la Metrorex, la licitația lansată luna trecută.

Cum contractul cu Tinmar Energy se apropie de final, la finele lunii februarie a fost lansată o nouă licitație pentru electricitate la Metrorex pentru un an.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat atunci anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Achiziție de energie electrică”. Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 177.797.451,01 și 203.567.068,67 lei.

Se intenționează încheierea unui contract de furnizare energie electrică pentru o perioadă de 12 luni, pentru necesarul Metrorex, aferent sistemului de alimentare ce include 37 de locuri de consum. Cantitatea de energie electrică pentru 12 luni este cuprinsă în intervalul: 180.000 MWh, reprezentând cantitatea minimă și 207.000 MWh, reprezentând cantitatea maximă. Furnizorul de energie va încheia contractele aferente activității de transport, servicii de sistem și distribuție a energiei electrice, incluzând în prețul de livrare costurile aferente tarifelor reglementate de ANRE, pe baza deciziilor sau ordinelor emise.

Tinmar Energy și Electrica Furnizare vor contractul de energie electrică la Metrorex
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 25 martie 2024, ora 15:00.

Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse două oferte – una din partea actualului furnizor, Tinmar Energy, iar a doua din partea societății de stat Electrica Furnizare. Ofertele trebuie să fie valabile până pe 25 septembrie 2024.

Precedenta încercare de a cumpăra energie electrică nu a fost deloc simplă. Pe 6 iunie 2021 a fost postat primul anunț de licitație în SEAP, iar contractul de furnizare a energiei electrice (care este în vigoare în momentul de față, cu societatea Tinmar Energy) a fost atribuit abia pe 21 iunie 2023, după șapte proceduri anulate.



Metrou-Tudor-Arghezi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.73 kb
 Vizualizat:  de 2607 ori

Metrou-Tudor-Arghezi.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Dec 2024 16:04:49    Titlul subiectului: 220340

Deci, mizeria continua la Metrorex. O mica monstra a acestei mizerii umane, puteti vedea citind articolul din Buletin de Bucuresti

Asta ca sa vedeti de ce veti plati o calatorie cu 5 lei de la anul Laughing

[
Citat:
b]Pensionară de 67 de ani, numită de PNL în Consiliul de Administrație al Metrorex, activistă de partid pentru liberali: „Nu-mi dau demisia. Sunt cea mai calificată de acolo!”[/b]

Mariana Petre, membră în Consiliul de Administrație (CA) al Metrorex, face campanie electorală pentru Partidul Național Liberal (PNL) din ușă în ușă, dar și pe stradă, purtând însemnele liberalilor.

Buletin de București a descoperit o serie de fotografii publicate la o zi după ce Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație Metrorex, a demisionat pentru că ar fi ajuns în funcție pe linie politică.

Demisia a intervenit după ce un document al Comisiei Europene, publicat de HotNews, a arătat că România ar putea pierde sute de milioane de euro din cauza șefilor cu legături politice.

„În consiliile de administrație au fost numite personalități politice, ceea ce nu este în conformitate cu normele OCDE privind guvernanța corporativă”, se subliniază în documentele de la Bruxelles.

Mariana Petre a fost angajată a companiei care gestionează transportul subteran din București din anul 1990. În 2018 s-a pensionat din funcția de șefă a serviciului comercial al Metrorex, arată CV-ul acesteia.

Un an mai târziu, când făcea parte din Biroul Permanent al PNL Sector 1, a fost numită în Consiliul de Administrație al companiei.

În ciuda faptului că a ieșit la pensie, la finalul anului 2022 a devenit „responsabilă proces” în cadrul Asociației pentru Dezvoltare Intercomunitară pentru Transportul Public București – Ilfov (TPBI). În 2023 a intrat într-un nou mandat în CA-ul Metrorex, care expiră în 2027.

Contactată de reporterii Buletin de București, Mariana Petre susține că nu plănuiește să demisioneze pentru că „nu încalcă nimic”. Mai mult, a declarat și că dintre „toți membri din CA cred că sunt cea mai calificată pentru acea companie”.

Președintele PNL Sector 1, George Tuță, a declarat pentru Buletin de București că Mariana Petre a renunțat la funcția politică și că este simplă membră a Partidului Național Liberal.

La rândul său, președintele demisionar al CA, Mihai Barbu, a precizat pentru Buletin de București că, în cazuri similare „cineva care a participat la concurs și a câștigat postul legal nu renunță așa oricum.

Probabil va merge în instanță. […] Ei trebuie să schimbe legislația și să introducă cerințele de aderare la OECD care, într-adevăr, spun că nu trebuie să interfereze politicul în conducerea companiilor, ceea ce și mie mi se pare normal.”

La începutul săptămânii, pe 14 octombrie, HotNews a publicat o scrisoare a Comisiei Europene prin care Guvernul condus de Marcel Ciolacu era anunțat că România poate pierde peste un miliard de euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) din cauza numirii de șefi incompatibili.

Printre nereguli, funcționarii de la Bruxelles reproșau Executivului că o parte dintre numirile șefilor Consiliilor de Administrație ale mai multor companii de stat, printre care și Metrorex, sunt făcute pe linie politică. Printre neregulile sesizate de Bruxelles înaintea deconturilor de bani prin PNRR se numără:

Comitetele de selecție au fost compuse din angajați ai ministerului (n.r. – Transporturilor), în timp ce mai mulți membri ai conducerii sale la nivel înalt au fost candidați în cadrul procedurii de recrutare, punând la îndoială independența comitetelor de selecție.

În consiliile de administrație au fost numite personalități politice, ceea ce nu este în conformitate cu normele OCDE (n.r.- Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică) privind guvernanța corporativă.

Metrorex și activismul de partid

La o zi distanță de la mediatizarea documentului, pe 15 octombrie, Mihai Barbu, șeful CA-ului de la Metrorex, a demisionat din funcție, susținând că nu dorește să fie unul dintre motivele pentru care România poate pierde sute de milioane de euro.

„Nu vreau să fiu unul dintre cei din cauza cărora se pierd banii din PNRR, așa că am decis să rezolv această problemă pe cale amiabilă. Cât privește modul în care am fost selectat în Consiliul de Administrație, selecția a fost organizată de Ministerul Transporturilor (n.r. – condus de Sorin Grindeanu, vicepreședinte PSD), nu eu am organizat-o”, a declarat Mihai Barbu pentru Club Feroviar.

La o zi distanță de la demisia președintelui Consiliului de Administrație al Metrorex, PNL Sector 1 a publicat mai multe imagini care surprind membrii de partid în acțiuni de campanie electorală.

Printre activiștii de partid, îmbrăcați cu semnele PNL, se numără și Mariana Petre, membră în Consiliul de Administrație.

Petre este membră în Consiliul de Administrație încă din 2019, când ocupa această funcție în baza unui mandat de interimat, printr-o portiță a Ordonanței de Guvernanță Corporativă ce permitea prelungirea succesiva a provizoratelor.

În același an, era și membră în Biroul Permanent al PNL Sector 1, unul dintre forurile locale de conducere ale partidului, conform declarației de avere depusă în 2020.

În același an, Mariana Petre publica imagini pe pagina personală de Facebook alături de doi dintre cei mai importanți liberali de la vremea respectivă: Ludovic Orban, premier al României pe atunci, și Sebastian Burduja, fost președinte PNL Sector 1, filiala din care face și ea parte.

În 2023, Mariana Petre și-a început „mandatul plin” de membră a Consiliului de Administrație Metrorex, care expiră peste 3 ani, în 2027.

În paralel cu această funcție, pensionara de 67 de ani este din 2022 și „responsabilă proces” în cadrul Asociației pentru Dezvoltare Intercomunitară pentru Transportul Public București – Ilfov (TPBI).

În ultimii ani, veniturile Marianei Petre au crescut în rând cu funcțiile. Cele două locuri de muncă la stat și pensia îi aduc lunar în conturi peste 14.000 de lei, arată datele din ultima declarație de avere depusă la Agenția Națională de Integritate.

Înainte de pensionare, Mariana Petre a lucrat la compania de transport subteran a Bucureștiului. În 1990, s-a angajat la Metrorex pe postul de analist programator, iar de atunci nu a mai părăsit compania.

De-a lungul anilor a crescut treptat în funcție de la șefă de birou, la funcția de director comercial și până la poziția de șefă a serviciului comercial, din care s-a și pensionat, conform datelor din CV-ul acesteia.

Mariana Petre, mereu în stradă pentru partid

În urmă cu mai puțin de două săptămâni, pe 9 octombrie, pe pagina de Facebook a PNL Sector 1 au fost publicate și alte imagini din timpul campaniei electorale.

În aceste fotografii, Mariana Petre este surprinsă purtând șapcă și fular cu însemnele Partidului Național Liberal, în timp ce împărțea prin scări de bloc pliante.

Campania electorală de anul acesta nu este prima pentru care Mariana Petre a ieșit în stradă să împartă materiale electorale și să discute cu locuitorii Capitalei despre PNL.

„Deja suntem din nou printre cetățenii Sectorului 1”, este o parte din mesajul pe care Mariana Petre l-a publicat în 2020 în campania pentru alegerile locale.

Mariana Petre: „Nu are nicio legătură…“

Întrebată de reporterii Buletin de București dacă vede vreo incompatibilitate între funcția de membră în Consiliul de Administrație al Metrorex și activismul de partid, Mariana Petre a declarat că în timpul liber poate face acest lucru fără probleme.

„Nu are nicio legătură. Eu sunt un simplu membru. Pot să merg în timpul liber pe stradă, nu este nicio problemă. În momentul în care mi-am depus candidatura, am bifat pe un formular dacă sunt membru și că nu am funcții de conducere în niciun partid”, a răspuns pensionara.

Totuși, când reporterii i-au spus că în 2019, când și-a început mandatul de membru CA în cadrul Metrorex, era și membră în biroul permanent PNL, aceasta a declarat că între 2019 și 2023 a fost în mandat de interimar și că a demisionat din forul de conducere al PNL Sector 1 cu mult timp înainte de începerea mandatului din 2023.

„Aia a fost de mult. Mi-am dat demisia. Nu mai știu foarte exact când, dar acum foarte mult timp, înainte să fie selecția pentru Consiliul de Administrație. Am fost interimar în 2019, câte patru luni, două luni, în fine. Pe urmă s-a făcut selecția. Am participat la selecție și n-am nicio problemă”, a mai afirmat Mariana Petre.

De asemenea, aceasta a transmis reporterilor că nu intenționează să demisioneze din funcția pe care o are în cadrul Metrorex. Mai mult, a spus că dintre toți membri CA, ea se consideră cea mai pregătită pentru această poziție.

„Nu am de ce (să demisionez – n.r). Nu încalc nicio lege, nu încalc nimic. Pentru ce să-mi dau demisia? Așa că vor unii? Nu știu cum să vă explic, dar dintre toți membri din CA cred că sunt cea mai calificată pentru acea companie”, a conchis membra PNL Sector 1.

La scurt timp dupa discuția cu reporterii Buletin de București, Mariana Petre și-a restricționat accesul la contul de Facebook, iar imaginile prezentate mai sus nu mai sunt publice.

Și președintele PNL Sector 1, George Tuță, a declarat pentru Buletin de București că Mariana Petre a renunțat la funcția politică și că este simplă membră a Partidului Național Liberal.

O legislație „românească”

Contactat de Buletin de București, președintele demisionar al Consiliului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu, a explicat că el va mai rămâne în funcție până pe data de 1 noiembrie.

„Voi fi angrenat în campania electorală și nu mai puteam să fac lucrul ăsta din poziția de membru CA. Eu oricum o făceam și de aceea am și demisionat.

Bineînțeles că cineva care a participat la concurs și a câștigat postul legal nu renunță așa oricum. Probabil va merge în instanță. Renunțarea mea la mandat să știți că nu este pentru că aveam eu vreo problemă.

Pe legislația din România nu aveam absolut nicio problemă, de aceea ceilalți nu renunță”, a explicat Mihai Barbu pentru Buletin de București.

De asemenea, despre restul membrilor CA cu legături politice de la Metrorex el a spus că din punct de vedere legal nu există nicio problemă.

„E o problemă de legislație. Ei trebuie să schimbe legislația și să introducă cerințele de aderare la OECD care, într-adevăr, spun că nu trebuie să interfereze politicul în conducerea companiilor ceea ce și mie mi se pare normal.

Nu mai este niciunul conectat politic, decât ce spuneți dumneavoastră, doamna Petre, care probabil s-a implicat. Nu știu în ce măsură sau cum, dar oricine are dreptul să fie membru de partid, nu e nicio interdicție”, a mai spus fostul președintele Consiliului de Administrație al Metrorex Mihai Barbu.

CITEȘTE ȘI: O scrisoare a Comisiei Europene l-a făcut pe președintele Consiliului de Administrație al Metrorex să demisioneze

Ceilalți membri din CA-ul Metrorex

În 2023, Metrorex anunța că cinci persoane au fost alese în consiliul de administrație al companiei, prin concurs organizat de Ministerul Transporturilor, conform angajamentelor asumate prin ordonanța guvernanței corporative în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Doi dintre ei sunt Mariana Petre și Mihai Barbu.

Traian Preoteasa a fost unul dintre cei aleși să administreze compania care gestionează transportul subteran al Capitalei. Acesta nu este deloc străin de domeniul transporturilor. În prezent, este și director al CFR Călători.

De-a lungul anilor, sub diverse Guverne, Preoteasa a fost pe rând director al CFR Marfă și CFR SA. În vitrina cu funcții din domeniul transporturilor se regăsește și poziția de membru în Consiliul de Administrație al Tarom.

Are o avere impresionantă. În prezent, este proprietarul unui teren intravilan și a unei case în București, iar din 2023 a cumpărat un apartament în Dubai, pe care-l închiriază. Tot în 2023, a obținut peste 300.000 de euro din vânzarea a două apartamente. Ceasurile pe care le deține valorează 20.000 de euro. Preoteasa a acordat împrumuturi de aproape 80.000 de euro.

Iosif Szentes a fost și el ales în Consiliul de Administrație al Metrorex în 2023. Doctor în ingineria transporturilor, lucrează în prezent în cadrul Asociației pentru Dezvoltare Intercomunitară pentru Transportul Public București – Ilfov (TPBI).

De-a lungul carierei din domeniul transporturilor, a fost, printre altele, director general al CFR Călători și șef serviciu la CFR SA.

Conform declarației de avere depuse în acest an, Szentes deține un teren intravilan, unul agricol și o casă de locuit într-o localitate din județul Harghita.

Gabriel Popa, ales tot în 2023 în CA-ul Metrorex, este în prezent prodecan al Facultății de Transporturi a Politehnicii București și profesor universitar la aceeași facultate.

Între 2020 și toamna anului 2022 a fost președintele Consiliului de Administrație al CFR SA. Din această funcție a fost eliberat de Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, după ce ar fi votat a votat pentru revocarea lui Ion Simu-Alexandru din postul de director general al CNCF CFR SA, scriau la vremea respectivă jurnaliștii Club Feroviar.

Prodecanul Facultății de Transporturi are un teren intravilan și o casă de locuit în București, dar și un apartament la Bușteni. Din ultima declarație de avere depusă de Gabriel Popa reiese că are depozite bancare în valoare de peste 200.000 de euro.

EDITOR: Cătălin Doscaș

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Ian 2025 13:58:15    Titlul subiectului: 220382

Ca un prim efect al „ordonanței trenuleț”, la metrou s-au sistat concursurile de angajare. Articolul se gaseste in Club Feroviar

Citat:
Se sistează angajările la Metrorex. Concursurile aflate în derulare se anulează

Ordonanța Trenuleț adoptată de Guvern la finele anului 2024 produce primele efecte la începutul lui 2025: se sistează angajările la Metrorex, iar concursurile aflate în derulare se anulează.

”Având în vedere măsurile fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor terrnene, prevăzute în Ordonanța de Urgență nr.156 din 30.12.2024 publicată in MO nr. 1334/31.12.2024, începând data de 01.01.2025 Metrorex S.A. sistează angajările de personal în cadrul societății. Corespunzător acestei situații, concursurile organizate în anul 2024 nefinalizate prin încheierea de Contracte Individuale de Muncă până la dara de 31.12.2024, precum și cele pentru care au fost publicate anunțuri pe site-ul societății www.metrorex.ro secțiunea Cariera la sfârșitul lunii decembrie 2024, cu derulare anul 2025, SE ANULEAZĂ. Revocarea măsurii de sistare a angajărilor de personal în cadru societății, precum și organizarea de noi concursuri se va face la o dată ulterioară, în conforrnitate cu prevederile aplicabile, ce va fi anuntată pe site-ul societății”, se arată într-un anunț al conducerii Metrorex emis vineri, 3 ianuarie 2025.

Ordonanța Trenuleț a produs multe efecte nedorite în sectorul feroviar, așa cum am mai scris în ultima perioadă. În primul rând, numărul autorizațiilor de care pot beneficia ceferiștii pentru a ajunge de acasă la serviciu și invers a fost redus la doar trei călătorii dus-întors pe an. În altă ordine de idei, facilitatea pentru studenți de a plăti doar 10% din contravaloarea călătoriei cu trenul a fost limitată la ruta dintre domiciliu și centrul universitar unde studiază.

Angajările la Metrorex oricum se făceau cu țârâita

Oricum, angajările la Metrorex erau limitate de Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cunoscută și ca Legea Austerității. La articolul XXXII din sus-menționata lege se prevăd următoarele:

”(1) Posturile vacante existente la nivelul structurilor organizatorice ale operatorilor economici la data intrării în vigoare a prevederilor prezentei legi, pentru care nu au fost declanșate procedurile pentru ocuparea acestora, se ocupă prin concurs sau potrivit metodologiei existente la nivelul operatorilor economici pe baza hotărârii Consiliului de Administrație, în limita maximă a 7,5% din posturile vacante existente până la sfârșitul anului 2023.

(2) Restul posturilor vacante existente la data intrării în vigoare a prezentei legi după aplicarea prevederilor alin. (1) la nivelul operatorilor economici se desființează și nu se pot reînființa pe o perioadă de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi”.

Doar conducerea CNCF CFR SA a cerut derogare de la aceste restricții, iar Guvernul a adoptat pe 18 decembrie 2023 un Memorandum cu tema ”Exceptarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA de la aplicarea prevederilor art. XXXII din Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung”.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 1203
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 21 Ian 2025 00:07:56    Titlul subiectului: 220505

Gheorghe Udriste, fost director general Metrorex s-a stins din viata. (+19.01.2025)

Ziarul Financiar

Citat:
Gheorghe Udriște, ”arhitectul” tramvaiului 41 și fost director general al Metrorex și al Direcției Transporturi din Primăria Capitalei, a murit

Gheorghe Udriște, unul dintre oamenii cheie ai infrastructurii de transport din București, s-a stins din viață. În perioada mandatelor sale, a fost conceput și lansat proiectul magistralei 5 de metrou Râul Doamnei – Eroilor precum și proiectul de modernizare a liniei de tramvai 41 („metroul ușor”) și reabilitarea a zeci de kilometri de linie de tramvai, precum și demersurile pentru construcția Pasajului Basarab.

Născut pe 6 octombrie 1947 în localitatea Turceni, județul Gorj, Udriște a absolvit în 1973 Facultatea de Energetică din cadrul Universității Politehnice București. Ulterior, și-a aprofundat cunoștințele prin cursuri postuniversitare, specializându-se în „Managementul în transporturi” (1995) și „Managementul instituțiilor publice” (2008), potrivit publicației Club Feroviar.

În martie 1997, Gheorghe Udriște a fost numit director general al Metrorex, funcție pe care a deținut-o până în februarie 2001, la recomandarea ministrului Transporturilor de atunci, Traian Băsescu. Când acesta din urmă a devenit primar general al Capitalei, Udriște l-a urmat la Primăria Municipiului București.

În perioada 2001–2007, a fost director general al Direcției Transporturi, Drumuri și Siguranța Circulației din cadrul PMB, iar între 2007 și 2008 a ocupat poziția de director general al Direcției Generale de Infrastructură și Servicii Publice.

În februarie 2009, sub mandatul ministrului Transporturilor Radu Berceanu, Gheorghe Udriște a revenit la conducerea Metrorex, unde a fost director general până în iulie 2012. Ulterior, a activat ca director de Investiții și Achiziții Publice până la pensionare.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
Pagina 16 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community