Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Criza financiara la STB (RATB)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Dec 2019 22:47:26    Titlul subiectului: 204318

Din pacate da, traim "veselia". Daca crapa o magistrala de termoficare cand este gerul mai mare nu stiu ce o sa iasa.

Referitor la STB, daca, ipotetic, ANAF executa compania de transport public, atunci nu mai avem autobuze ?

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2025
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Dec 2019 01:26:58    Titlul subiectului: 204320

Face primărița companie municipală de transport public, dotată cu autobuzele de Voluntari. Twisted Evil Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Dec 2019 10:47:11    Titlul subiectului: 204348

Acum, intreb si eu, daca primarita Firea este de vina pentru aceste probleme, nu ar putea fi suspendata de catre prefect ?
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Feb 2025 09:26:29    Titlul subiectului: 220870

Dupa cum bine stiti eu nu il consider pe Nicusor Dan un primar capabil dar nu sunt de acord nici cu ce face ANAF, din simplu motiv ca totul este un razboi politic, declansat de intentia lui ND de a candida la prezidentiale. Acum, da este criza financiara, dar sa nu uitam ca si bugetul primariei capitalei este mai mic decat cel de la sectoare, tot din motivele razboiului politic. Acest razboi s-a vazut si la dezapezire, cand primarul capitalei dadea vina pe cei de la sectoare, acestia din urma aruncau inapoi vina pe ND si tot asa. Cine sufera din tot acest razboi ? Noi, platitorii de taxe si impozite precum si de titluri de calatorie STB. Articolul se gaseste aici

Citat:
BREAKING | PMB pune gaj autobuzele STB, pentru plata datoriilor de 250 de milioane de lei pe care societatea de transport le are la ANAF. Nicușor Dan: Nici vorbă de insolvență

Autobuzele folosite în transportul public din București, care sunt în proprietatea PMB și au fost concesionate STB, vor fi puse gaj, fără deposedare, pentru suma totală de până la 251 milioane de lei, cu scopul achitării datoriilor fiscale pe care le are, către ANAF, transporatorul din Capitală.

O hotărâre în acest sens a fost aprobată în ședința Consiliului general al Municipiului București, scrie News.ro.

Autobuzele STB vor rămâne în proprietatea municipalității, dar vor garanta derularea procesului de eșalonare a plății datoriilor către ANAF.

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, va fi împuternicit să semneze contractul de gaj în numele municipalității, în urma evaluării acestor bunuri de către STB.

Nicușor Dan, despre datoriile STB: Situația s-a mai îmbunătățit
Nicușor Dan e convins că nu se pune problema de insolvență a Societății de Transport Public București sau de intrare în incapacitate de plată: „Înainte de a veni eu la primărie, STB-ul plătea motorina, plătea salariile oamenilor, dar nu plătea taxele pentru stat. Și atunci s-au acumulat niște datorii la ANAF, pentru care s-au pus gaj încă din momentul ăla, 2019, dacă nu mă înșel, niște vehicule”, a declarat primarul general la Digi24.

Nicușor Dan mai spune că datoriile STB au început să fie plătite de când a venit el la PMB.

„Au fost niște eșalonări pe 12 luni, alte eșalonări pe 60 luni și se plătiseră vreo 20 din cele 60 luni. Dar s-a trezit cineva la ANAF că nu sunt garanții suficiente față de suma pe care noi o avem încă datorie la ANAF. Și atunci a trebuit ca primăria să garanteze cu alte bunuri, vehicule pe care tot STB-ul le folosește, pentru ca să se rezolve impedimentul acesta legal. Dar totul este… Nu se pune problema de insolvență a STB-ului.

În aceeași ședință de azi a CGMB a fost aprobată garantarea, de principiu, a unui credit de investiții în valaore de 363.293.815 lei pe care STB urmează să-l contracteze „pentru realizarea unei investiții publice de interes local.”

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 07 Apr 2025 09:44:50    Titlul subiectului: 221187

Din pacate STB se afla in stare de faliment. Desi sunt un mare critic al actualului primar, totusi sunt cinstit si spun ca in aceasta privinta vina nu este a lui. Sigur, a luat si el decizii proaste, cum ar fi cea cu rezilierea unilaterala a contracutului cu cele 40 de tramvaie rusesti, pe filiera Gruia Stoica, fara sa consulte mai multi juristi, de asemenea nu a reusit sa „curete” STB-ul de „lipitori”, dar problemele societatii de transport in comun au inceput inca de pe vremea lui Oprescu. In timpul mandatului lui Firea, problemele s-au accentuat. Nicusor a pus bomboana de pe coliva !

De la ce se trage problema STB-ului ? De la subventii, mai bine spus acestea nu veneau la timp. La fel cum s-a intamplat cu sistemul de termoficare.

Sa clarificam un aspect, in mod direct transportul in comun nu are cum sa fie rentabil. Atat la noi cat si in Europa de Vest. Dar, indirect, transportul in comun poate duce la crestere economica. De ce ? Cu un transport in comun, bine pus la punct, un om ajunge mai repede din punctul A in punctul B. De exemplu, un om ajunge mai repede de acasa la locul de munca, fara nervi si stres (scapa de blocaje in trafic). Asta poate sa duca la cresterea productivitatii muncii. Iar daca scade timpul pe care un om il face de acasa la munca ar fi timp sa mai iasa in oras, la un spectacol, la o bere, etc. Iar in acele locuri, omul mai lasa bani. Prin urmare, o subventie pentru transportul in comun, nu trebuie privita ca o povara. In timp, banii se intorc inapoi, ba mai mult, daca este cap, subventia pentru transportul in comun poate genera plus valoare in economia locala si cea nationala.

Dar, trebuie sa fie cap ! La noi este cap ? Pai nu prea. In primul rand subventiile sunt „praduite”. Incepand de la banalul furt de motorina, un obicei foarte impamantenit in randul soferilor nostri. Continuand cu combinatiile de la nivel inalt, dintre sefi. Plus angajarile pe pile, pe salarii mari. In acelasi timp din ce in ce mai putini meseriasi sau soferi&vatmani, dar daca te uiti la schema de personal, aceasta este supradimensionata. Rezultatul este FALIMENTUL ! Atat in cazul STB-ului dar nici Metrorexul sau CFR-ul nu stau mai bine. Sunt cam tot pe acolo.

Postez un articol din Evenimentul Zilei, daca aveti rabdare sa il cititi pana la capat, o sa vedeti o analiza buna a cauzelor pentru care STB-ul a ajuns in aceasta situatie. Bineinteles ca toti o sa il injure pe Nicusor, doar e in campanie electorala pentru prezidentiale, dar nu el este 100 % de vina pentru aceasta situaite. Are el alte „pacate” pentru care eu il critic aici pe forum, cum ar fi prostiile alea cu traseele de auto-troleibuz sau lipsa unei viziuni privind culoarele unice ale STB, la care se adauga lipsa de realism in ceea ce priveste realitatile din Bucuresti cu transportul in comun.

Articolul din Evenimentul Zilei se poate citi aici

Citat:
Surse: La Primăria Capitalei se discută falimentul STB SA

STB SA se îndreaptă spre incapacitate financiară de funcționare. Surse din Primăria Municipiului București au declarat, în exclusivitate pentru ”Evenimentul Zilei”, că situația economică a societății de transport public este ”un dezastru”. Printre soluțiile de redresare financiară care se iau în discuție - chiar în această perioadă - este și falimentul societății.

Falimentul STB - variantă de lucru în PMB pentru redresarea economică a transportului public

Sub amenințarea executării silite a creditorilor, cu un personal supradimensionat și cheltuieli mai mari decât veniturile, societatea bucureșteană de transport se confruntă cu o criză financiară fără precedent. Potrivit sursei din PMB, veniturile proprii ale STB și subvenția alocată de Primăria Capitalei acoperă cheltuielile societății doar până în luna august 2025, inclusiv.

Datorii istorice, schema de personal supradimensionată, cheltuieli exorbitante pe reparații sunt câteva din motivele cronice care au menținut în criză financiară societatea, în ultimii ani. Corelat cu o infrastructură precară, cu niște decizii de management nefericite avem rețeta unui dezastru financiar. Anul acesta, mai mult ca în alți ani, situația s-a agravat. Sunt creditori cu decizii executorii, iar capacitatea financiară a Primăriei este limitată. (...) Una din soluțiile de redresare financiară a STB, luată în discuție, este falimentul.

Această ”variantă de lucru” este una din opțiunile luate în calcul de reprezentanții municipalității, implicați în rezolvarea crizei financiare din STB.

STB. Semne proaste anul are...

Anul 2025 a debutat la STB SA cu blocarea conturilor de către ANAF. Statul român a trecut la măsuri coercitive față de societatea de transport, de la care are de recuperat 817.868.516 lei. Suma reprezintă contribuții neachitate către bugetul de stat, pentru care ANAF a emis somații și titluri executorii până la concurența sumei datorate.

Tot de la începutul anului, STB SA se află sub amenințarea altui creditor: Electroputere VFU Pașcani. Transportatorul bucureștean a fost obligat de instanță să-i plătească 305.000.000 lei (valoarea unui contract neonorat), precum și penalități de 27.000.000 lei.

Pentru a ieși din impas, STB SA s-a adresat municipalității. Primăria Capitalei a fost de acord ca STB să ”lase amanet” 400 de autobuze Otokar la ANAF, ca să nu rămână cu conturile blocate. Tot Primăria a agreat să fie ”girant” pentru STB, care vrea să se împrumute la bancă de 363.293.815 lei pentru a stinge litigiul cu furnizorul Electroputere VFU Pașcani.

STB. Salarii de 1.259.170.000 lei, în 2025

”Evenimentul Zilei” a adresat o solicitare STB SA referitoare la numărul de personal și cheltuielile cu salariile. Din răspunsul primit, aflăm că la STB SA lucrează 9.853 de salariați. Dintre aceștia, 3.562 sunt șoferi (3.454 conducători autobuz și 108 conducători troleibuz), iar 896 sunt vatmani. Adică personalul esențial, cel care iese în traseu și efectuează serviciile de transport public, reprezintă 45% din total.

Restul de 5.395 salariați asigură servicii suport pentru activitatea de transport public. Menționăm cei 1.819 angajați (! cifră importantă, asupra căreia vom reveni) care se ocupă de reparația și întreținerea mijloacelor de transport și a infrastructurii.

Un număr de 562 de salariați lucrează la cele 140 de puncte de vânzare a abonamentelor și biletelor STB, iar alți 230 sunt controlori.

Restul, aproximativ 2.700 de persoane, desfășoară activități la serviciile financiar, resurse umane, serviciul tehnic, achiziții etc. STB SA are în structura de personal 193 de funcții de conducere.

Totalul salariilor plătite de STB anul trecut a fost de 1.209.447.000 lei, iar pentru anul 2025 este estimat un buget de salarii de 1.259.170.000 lei.

STB încasează 287.905.840 lei pe an din vânzarea de călătorii. Doar 15% din necesarul de funcționare

Capacitatea STB SA de a genera venituri din activitățile sale a rămas limitată. Chiar dacă a diversificat metodele de plată, iar Primăria Capitalei a cumpărat mijloace de transport noi, STB nu reușește să își mărească nivelul de încasări.

O cauză o reprezintă tariful plafonat, de câțiva ani, la valoarea de 3 lei pentru o călătorie (valabilă 90 de minute). Costurile de operare au crescut, în fiecare an, în timp ce tariful a rămas neschimbat. Valoarea subvenției alocate de Primărie nu a crescut exponențial cu costurile de operare, acesta fiind un alt motiv. Din cele 906.308.110 lei (valoarea subvenției pentru transport public din anul 2025), 471.000.000 lei acoperă contravaloarea gratuităților pentru cei 203.600 de elevi și cei 469.421 de pensionari.

Pe de altă parte, nici STB SA nu reușește să optimizeze încasările. Chiar dacă numărul utilizatorilor transportului public crește, statistic, de la un an la altul. Cauzele ar fi: desele întreruperi ale conexiunii sistemelor de plată, lipsa unei strategii de marketing (oferte pentru turiști, firme etc), dar și lipsa unei strategii de control și verificare a validărilor.

Anual, cei 230 de controlori reușesc să identifice aproximativ 100.000 de călători care nu plătesc. Cifra pare mare, iar randamentul ridicat: 7,5 milioane lei încasări, într-un an, din suprataxa de 80 de lei. În realitate însă, randamentul este unul ridicol: media amenzilor per zi, per controlor este de 1,74 (la 250 zile lucrătoare pe an). Adică, rotunjit, un controlor aplică 2 amenzi pe zi!...

Pentru activitatea lor, cei 230 controlori primesc, anual, salarii de aproximativ 14.000.000 lei. Dublu cost față de randamentul lor.

O altă sursă de venit neexploatată de STB o reprezintă Publicitatea. Deși dispune de un parc activ de 1.186 de autobuze, 211 troleibuze și 303 tramvaie, care opresc în peste 3.300 de stații (adică o suprafață cumulată de peste 50.000 mp de expunere publicitară), veniturile anuale din publicitate nu depășesc 4.000.000 lei. (Prețul de închiriere pe piața liberă este între 9 și 35 euro/ mp/ lună). În schimb, costurile de funcționare ale Departamentului de Marketing al societății sunt de aproximativ 4,5 milioane lei/an (doar salarii).

STB nu ”știe” cu veniturile, dar ”știe” cu cheltuielile.

Când repari autobuze și tramvaie la prețul de achiziție a unor mijloace de transport noi, ar trebui să se declanșeze un semnal de alarmă la nivelul managementului. Când o faci deja de ani de zile, iar nimeni nu se sesizează, efectul este predictibil: falimentul. Societatea de Transport București STB SA cheltuie, anual, sute de milioane de lei pentru ”materiale, piese, servicii și lucrări”. Mai exact, 725.945.364 lei în ultimii trei ani. Echivalentul a 450 de autobuze noi. Sau a 75 de tramvaie Imperio.

În bilanțul cheltuielilor pe anul trecut (2024) - vizibil în secțiunea ”Transparență” de pe website-ul STB -, se distinge un capitol aparte: ”Furnizori (materiale, piese, servicii, lucrări, carburanți, lubrefianți etc)”. Dacă extragi costurile de combustibil (222.830.503 milioane lei/an), cele cu consumul de energie (99.998.625 lei/an), costurile pentru Asigurări (18.131.441 lei/an), rămâne suma de 252.008.637 lei. Bani alocați pentru reparații, piese și lucrări.

Deși a estimat un consum de combustibil în valoare de 170.000.000 lei în anul 2024, STB a cheltuit cu 52.000.000 lei mai mult. La fel, costurile cu consumul de energie au fost depășite cu 1 milion de lei față de estimat. Cumulat, cu tot cu asigurările pentru mijloacele de transport, STB a cheltuit anul trecut 340.960.570 lei.

La această sumă se adaugă cheltuieli pentru ”materiale, piese, servicii, lucrări” de 252 milioane lei. Deși STB are personal calificat pentru partea de reparații (1.819 mecanici, ingineri, muncitori - conform răspunsului primit de la STB), mare parte din activitatea de întreținere și reparații este externalizată către firme. Banii sunt alocați pentru piese, materiale, servicii și lucrări atât pentru reparații și întreținere mijloace transport (ponderea cea mai mare), cât și pentru infrastructură (cale de rulare, stâlpi, macazuri, alte lucrări în autobaze și depouri)

Din evidențele plăților efectuate în anii 2022 și 2023 reiese același volum ridicat de cheltuieli pentru materiale, piese și reparații. Mai exact, 235.555.360 lei (2023) și 158.930. 244 lei (2022). Cumulat și cu 79.451.123 lei în primele trei luni ale anului 2025, rezultă suma de aproximativ 726 milioane lei! Adică echivalentul a peste 450 de autobuze noi. Sau a 400 de troleibuze. Sau a 75 de tramvaie Imperio...

STB se îndreaptă, rapid și sigur, către incapacitate financiară.

Perspectiva situației financiare a STB reiese din cifre, nu din opinii. Iar cifrele nu mint:

Venituri ale STB în 2025:

subvenția de la Primăria Capitalei: 906.308.110 lei,
venituri proprii estimate (vânzări bilete, alte bunuri și servicii) ale STB: 328.376.000 lei,
încasare compensație restantă (subvenția de anul trecut) de la Primăria Capitalei: 410.000.000 lei
o diferență de tarif (estimare, decizie in dezbatere, dar neaprobată**): 295.167.000 lei
Cheltuieli ale STB 2025:

salarii: 1.259.170.000 lei
cheltuieli (estimate) bunuri și servicii: 554.476.000 lei**
datorii ANAF: 377.999.984 lei, executorie. Tot ANAF a emis somații și titluri executorii până la concurenta sumei de 817.868.516 lei.
datorii creditori externi (Electroputere VFU Pașcani): 363.293.815 lei, executorie.
*Estimarea venitului din ”diferența de tarif” (295.000.000 lei) este fundamentată pe baza unei propuneri de majorare a tarifelor de călătorie. Propunerea este în dezbatere, însă o decizie nu a fost luată în prezent.

**La capitolul bunuri și servicii, STB a cheltuit deja, în lunile ianuarie, februarie și martie 2025, suma de 152.952.772 lei. Adică 27% în primul trimestru, din total estimat. În anul 2024, acest capitol a fost depășit cu 140 milioane lei (592 milioane lei cheltuite, față de 455 milioane lei prognozate). Sumele includ consumurile de combustibil, consum de energie, piese, materiale, servicii și lucrări.

Tragem linie și calculăm. Veniturile STB sunt construite din două surse certe (subvenția și estimările din vânzări bilete) și din două ”speranțe”. Sursele de venit certe însumează 1.236.684.110 lei, iar ”fantezia”, 705 milioane lei. Primăria va putea cu greu să onoreze restanța de 410 milioane lei. Bugetul Capitalei, deja adoptat, exclude această posibilitate. Majorarea de tarif care să aducă venituri estimate la 295.000.000 lei rămâne tot o speranță, la o decizie viitoare a CGMB.

Cheltuielile, în schimb, sunt certe: 2.554.940.815 lei.

Flota nouă se strică: un sfert din tramvaie și jumătate din autobuzele electrice stau pe dreapta

La situația financiară se adaugă și situația funcțională a parcului de vehicule. Multe din vehiculele noi, cumpărate de Primăria Capitalei acum nici 2 ani, au început să se strice. Infrastructura proastă sau lipsă, condițiile precare din depouri și autobaze contribuie la degradarea flotei noi.

Astăzi, din cele 100 de tramvaie Imperio, circulă doar 75. Restul sunt stricate din cauza șinelor degradate sau în reparație, pentru că au fost implicate în accidente rutiere. Din cele 100 de autobuze electrice noi, doar puțin peste jumătate circulă. Încă nu au fost montate stațiile de încărcare electrice pentru acestea.

Transportul public face parte din sfera serviciilor esențiale ale Capitalei. Este legiferat ca domeniu strategic și protejat ca atare. Dimensiunea, importanța și utilitatea acestui serviciu impune un management responsabil, capabil să gestioneze eficient activitatea de transport public. În realitate însă, situația este dramatic diferită...

Cu un primar general în campanie electorală, dar și cu un management al STB selectat pe criterii politice, nu tehnice, transportul public al Capitalei nu mai are șofer. Direcția pe care a luat-o acest domeniu strategic este greșită. Lipsește acel conducător capabil să pună frână risipei de resurse, să-i dea jos ”la prima” pe acei ocupanți abuziv ai schemelor supradimensionate de personal și să impună o conduită civilizată în trafic.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Apr 2025 07:13:09    Titlul subiectului: 221371

Romania a avut cel mai mare deficit bugettar din UE, anul trecut, de 9,3 %. Acest lucru se va rasfrange si asupra bugetelor locale si, indirect, asupra transportului in comun. Daca autoritatile locale din Bucuresti nu fac un plan pentru urmatorii 5-10 ani, pentru redresarea transportului in comun, praful se va alege de acesta.

Revenind la STB, asa de jos nu a fost nici pe timpul lui Fierea. Sa nu va mirati daca intr-o zi mijloacele de transport in comun nu vor mai iesi pe traseu ci vor ramane in depouri sau garaje. Nu din motiv de greva ci din incapacitate de functionare a STB-ului.

In conditiile astea, voi ati vazut vreun plan de redresare a STB-ului ? Daca da, puneti un link aici. Eu am tot cautat, dar nu am gasit nimic !

Las si un articol, acesta se poate gasi aici

Citat:
România a avut cel mai mare deficit bugetar din UE, de 9,3% din PIB, anul trecut

România a avut anul trecut cel mai mare deficit bugetar din Uniunea Europeană, de 9,3% din Produsul Intern Brut (PIB), arată datele publicate marți de biroul european de statistică Eurostat.

În 2024, toate statele membre, cu excepția Danemarcei (+4,5%), Irlandei și Ciprului (ambele +4,3%), Greciei (+1,3%), Luxemburgului (+1,0) și Portugaliei (+0,7%), au raportat un deficit.

ele mai mari deficite au fost înregistrate în România (-9,3%), Polonia (-6,6%), Franța (-5,8%) și Slovacia (-5,3%). Douăsprezece state membre au avut deficite egale sau mai mari de 3% din PIB.

La sfârșitul anului 2024, cele mai mici rate ale datoriei publice în raport cu PIB au fost înregistrate în Estonia (23,6%), Bulgaria (24,1%), Luxemburg (26,3%), Danemarca (31,1%), Suedia (33,5%) și Lituania (38,2%). Douăsprezece state membre au avut rate ale datoriei publice mai mari de 60% din PIB, cele mai ridicate fiind înregistrate în Grecia (153,6%), Italia (135,3%), Franța (113,0%), Belgia (104,7%) și Spania (101,8%).

În 2024, cheltuielile publice în zona euro erau echivalente cu 49,6% din PIB, iar veniturile publice cu 46,5%. Cifrele pentru UE au fost de 49,2% și, respectiv, 46,0%. Ratele veniturilor și cheltuielilor publice au crescut atât în zona euro, cât și în UE, comparativ cu 2023.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community