Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 422 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Feb 2024 23:47:16 Titlul subiectului: |
218182 |
|
Zic si eu , nu dau cu bata , parca la turcoaice li s-au uzat bandajele mai greu ca la poloneze. Poate e doar o impresie , poate din cauza ca au fost puse mai tarziu in circulatie.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Feb 2024 07:26:35 Titlul subiectului: |
218183 |
|
Referitor la uzura bandajelor nu am datele necesare pentru a ma pronunta. Nu cunosc modul in care s-au comportat pana acum cele doua tipuri de vagoane la Iasi, nu stiu cum abordeaza cele doua echipe straine uzura bandajelor, am doar o informatie neconfirmata despre solutia pe care ar fi ales-o CTP pentru a se face rectificarea de catre una dintre echipe (nu voi spune despre ce e vorba, nefiind sigur ca este si adevarat ce mi s-a spus).
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 27 Feb 2024 14:20:32 Titlul subiectului: |
218398 |
|
Bravo, Pesa! Caci chiar ai dreptate!
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/razboiul-tramvaielor-polonezii-de-la-pesa-nu-renunta-la-lupta-cheama-din-nou-primaria-in-instanta-a-pret-neobisnuit-de-scazuta--375953.html
Citat: | Războiul tramvaielor - Polonezii de la PESA nu renunță la luptă: cheamă din nou Primăria în instanță. „Preț neobișnuit de scăzut”
Judecătorii ieșeni vor analiza din nou dosarul privind achiziția a 18 tramvaie moderne la Iași. Polonezii de la PESA au sesizat Curtea de Apel: procedura a fost lansată în mai 2023 și, din iulie, au început să curgă contestațiile. Ieri, municipalitatea a anunțat semnarea contractului cu Bozankaya, dar există riscul suspendării acestuia.
Anterior, toate contestațiile depuse de PESA (inclusiv cea din instanță) au fost respinse. Miza este un contract de 177 milioane lei, finanțat prin intermediul PNRR. Turcii au câștigat licitația după ce au licitat 141 milioane lei (circa 7,8 milioane lei/tramvai), în timp ce polonezii au ofertat 169,5 milioane lei (circa 9,4 milioane lei/tramvai).
Ce ilegalități invocă PESA
În plângerea înaintată judecătorilor, PESA solicită suspendarea procedurii de atribuire, descalificarea ofertei Bozankaya și suspendarea executării contractului de livrare. Acțiunea în instanță a fost depusă după ce, la începutul lunii februarie, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins cea mai recentă contestație a PESA.
„Decizia de desemnare drept câștigătoare a ofertei Bozankaya, precum și menținerea acestui rezultat al procedurii de către CNSC sunt vădit nelegale”, spune PESA în plângere.
Principalele motivele invocate de polonezi sunt: turcii ar fi inclus „informații false” în ofertă (cu privire la rezilierea unui contract similar anterior încheiat cu o altă autoritate - o astfel de situație poate constitui motiv de excludere de la alte licitații, implicit cea de la Iași), oferta Bozankaya nu ar fi fost „corect întocmită și fundamentată raportat la propunerea tehnică” (polonezii spun că turcii au licitat „un preț neobișnuit de scăzut”) și nerespectarea unor cerințe din caietul de sarcini aferent licitației.
Primăria a semnat ieri contractul cu turcii
„De o manieră nelegală și superficială, CNSC a omis să se pronunțe cu privire la anumite critici ale subscrisei, a ignorat cu desăvârșire efectele autorității de lucru judecat ale unei hotărâri definitive anterioare și a comis erori grave de interpretare și a aplicare a prevederilor legale incidente în speță. Decizia CNSC a fost pronunțată cu încălcarea dispozițiilor caietului de sarcini și cu ignorarea probelor concludente depuse de subscrisa în dosar”, se mai precizează în plângerea PESA.
Polonezii spun că CNSC nu a analizat pe fond ultima contestație depusă de producător. În context, amintim că legea achizițiilor publice a permis Primăriei semnarea contactului, existând chiar o obligație în acest sens, dacă rezultatul procedurii a fost menținut printr-o decizie a CNSC. „Riscul ca procedura să se finalizeze cu încheierea contractului înainte de soluționarea prezentei plângeri este iminent”, argumentează PESA capătul de cerere cu privire la suspendarea contractului de livrare - plângerea PESA a fost depusă la finalul săptămânii trecute.
„Începerea executării contractului și, ulterior, admiterea plângerii subscrisei ar conduce la o situație de natură să creeze prejudicii tuturor părților, precum și litigii viitoare cu privire la nulitatea contractului astfel semnat”, potrivit PESA.
Contractul trebuie finalizat până în decembrie 2026
Fondurile pentru achiziția tramvaielor sunt asigurate prin intermediul PNRR, iar contractul ce urmează a fi încheiat trebuie finalizat cel târziu în luna iunie 2026. Conform graficului stabilit în documentația de atribuire aferent licitației organizate de Primăria Iași, primul tramvai va ajunge la Iași în maximum 15 luni. Ulterior, vehiculele vor fi livrate la fiecare 3 luni, în condițiile în care durata contractului este de maximum 30 de luni.
„Tramvaiele trebuie să aibă o capacitate de transport totală de minimum 135 locuri, dintre care minimum 30 pe scaune fixe, nerabatabile, din care minimum 5 din low floor, plus vatmanul. Producătorul poate suplimenta numărul de locuri pentru călători prin montarea de scaune rabatabile”, se precizează în documentația de licitație.
În prezent, la Iași circulă 32 de tramvaie noi: 16 livrate de PESA (în cadrul unei licitații organizate de Ministerul Dezvoltării) și 16 livrate de Bozankaya (în cadrul unei licitații organizate de Primărie). La fel în cazul celor 18 tramvaie care urmează să fie achiziționate, și celelalte 32 de vehicule au fost cumpărate cu fonduri puse la dispoziție de Comisia Europeană. |
|
|
Sus |
|
 |
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 216 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 04 Apr 2024 12:29:42 Titlul subiectului: |
218950 |
|
Astazi s-a semnat contractul pentru cele 18 tramvaie cu 3 module de 22m.
https://www.facebook.com/PrimariaMunicipiuluiIasi?locale=ro_RO
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.74 kb |
Vizualizat: |
de 7291 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.04 kb |
Vizualizat: |
de 7291 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 04 Apr 2024 12:48:09 Titlul subiectului: |
218951 |
|
Deci am desenat bine in noiembrie trecut, nu?! Parca arata mai fain desenul meu (facut pe baza desenului de acum cativa ani al otomanilor cu tramvaiul cu 5 module, desigur, coafat)...
http://tramclub.org/viewtopic.php?p=217314#217314
|
|
Sus |
|
 |
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 216 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Apr 2025 18:23:13 Titlul subiectului: |
221389 |
|
Câteva date tehnice.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
406.91 kb |
Vizualizat: |
de 5762 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1177 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Apr 2025 11:48:33 Titlul subiectului: |
221404 |
|
Asta e mai mic decat un GT8... Doamne Fereste!
|
|
Sus |
|
 |
Cosmin Sandu

Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1062 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Mai 2025 18:34:54 Titlul subiectului: |
221488 |
|
tramfan a scris: | Asta e mai mic decat un GT8... Doamne Fereste! |
Spre comparație. Lucrul bu!n este că vor fi LF și cu AC. Însă capacitatea mai mică.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.72 kb |
Vizualizat: |
de 5506 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 422 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Mai 2025 21:34:34 Titlul subiectului: |
221491 |
|
Din pacate solutia asta cu boghiurile fixe , atat la Pesa cat si turcisme , pare ca bușeste din greu calea de rulare de la noi.
|
|
Sus |
|
 |
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 202 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 05 Mai 2025 10:37:01 Titlul subiectului: |
221495 |
|
Iar lipsa de boghie Jacobs o sa duca dupa cativa ani la defectiuni catastrofale. Posibil si cu victime daca acea defectiune se petrece pe traseu cu calatori. Gt4 nu intra in aceasta categorie deoarece au doar doua module iar mecanismul articulatiei e cu totul diferit.
|
|
Sus |
|
 |
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 422 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 05 Mai 2025 23:48:15 Titlul subiectului: |
221498 |
|
Tramvaiele noi de tip LF , foarte rar folosesc solutia cu boghiuri Jacobs. Doar pe la Skoda e asa ceva si doar pt 1435mm. Pe 1000 mm nu ar ramane spatiu de acces in interior intre sectiuni.
Exista solutia gen Imperio Civitas cu doua boghiuri pivotante. Asta nu e vreo reclama la un produs. E vorba doar de o solutie tehnica la tramvaiele scurte(18-22m)
Un articol interesant aici:
https://link.springer.com/article/10.1007/s40864-021-00163-6
Se vede clar acolo dezavantajele boghiurilor fixe la LF-uri. Forte mult mai mari pe flansa rotii , uzura sinelor si a rotilor mult mai rapida.
|
|
Sus |
|
 |
Cosmin Sandu

Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1062 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Mai 2025 15:38:44 Titlul subiectului: |
221541 |
|
Tocmai s-a anunțat pe Instagramul primăriei că primul tramvai Bozankaya de trei module este în drum spre Iași.
|
|
Sus |
|
 |
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 216 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
 |
Cosmin Sandu

Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1062 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 13 Mai 2025 09:30:17 Titlul subiectului: |
221544 |
|
Primul element diferit, care sare în ochi,la noile tramvaie: utilizaerea unei uși din alt material fațã de cele de 30 m (probabil metal) și prezența unei vizete.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.67 MB |
Vizualizat: |
de 4893 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 13 Mai 2025 10:17:56 Titlul subiectului: |
221545 |
|
Usa de parnaica, nu?!... Ca sa fie mai ieftin...
Laic lu Mi'aita, nu, Cosmin?!...
|
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 239 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Joi 15 Mai 2025 08:06:47 Titlul subiectului: |
221548 |
|
Ce tramvaie vechi vor inlocui acestea?
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1177 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 15 Mai 2025 09:39:48 Titlul subiectului: |
221550 |
|
Niciunele. Cele vechi le vor înlocui pe ele, cât de curând.
|
|
Sus |
|
 |
Cosmin Sandu

Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1062 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 26 Mai 2025 14:41:31 Titlul subiectului: |
221597 |
|
Primăria Iași a scris: | 🚋 Noul tramvai Bozankaya achiziționat cu fonduri europene, gata de drum la Iași!
📸 Vă invităm la o prezentare interactivă a tramvaiului, care va avea loc marți, 27 mai 2025, de la ora 11.30, în fața Palatului Culturii. Vor fi prezenți reprezentanții Primăriei Municipiului Iași, ai Companiei de Transport Public Iași și ai companiei Bozankaya.
🇪🇺 Cele 18 tramvaie noi sunt cumpărate de Primăria Municipiului Iași în cadrul unui proiect european finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență și sunt fabricate și livrate de compania Bozankaya pentru o sumă de 141.390.00 lei fără TVA, respectiv 168.254.100 lei cu TVA, circa 34 de milioane de euro.
‼️ Proiectul european are o valoare totală de 177.217.200 lei fără TVA (210.888.468 lei cu TVA), respectiv circa 42,7 milioane de euro.
🚊 Tramvaiele au lungimea de circa 20 de metri, minim 135 locuri, din care minim 30 pe scaune, minim 5 locuri accesibile pentru persoane cu dizabilități și toate dotările moderne (aer condiționat, instalație de încălzire, sistem de supraveghere și audio-video, panouri LED, echipamente Wi-Fi, sistem GPS, sistem de avertizare la coliziune etc.).
#TramvaiNou #PNRR #Bozankaya #IașiPeȘine #FonduriEuropene #TransportPublic #ModernizareIași |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.49 kb |
Vizualizat: |
de 3477 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.13 kb |
Vizualizat: |
de 3477 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.79 kb |
Vizualizat: |
de 3477 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 26 Mai 2025 17:31:31 Titlul subiectului: |
221599 |
|
Vai, ce traivan mare si frumos! Ca pentru Iasi! Limp-limp!
Tronc-tronc...
|
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 239 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Lun 26 Mai 2025 19:34:39 Titlul subiectului: |
221601 |
|
Un lucru pozitiv e ca sunt 2 scaune in locul aluia mai lat ca la modelul de 30 m pe zona boghiului. S-ar putea inlocui si la cel de 30 m pentru a fi mai multe locuri.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 26 Mai 2025 20:30:06 Titlul subiectului: |
221603 |
|
Scaunele de la asta micu sunt exact de tipul celor din Pese, deci diferite de cele din Bozancile mari.
Sa schimbi in Bozancile lungi doar scaunele alea late ar insemna tiganie, iar a le schimba pe toate ca sa nu fie tiganie ar insemna costuri uriase inutile.
Asa ca este preferabil sa ramana cum sunt in prezent.
Acele scaune late nu sunt duble, ci destinate in mod normal persoanelor supraponderale, problema e daca sunt sau nu proiectate de diversi producatori de vehicule a indeplini rolul lor firesc sau doar ca solutii prostesti de a rezolva problema amplasarii de scaune in spatii mai dificile ale vehiculelor respective.
|
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 239 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Lun 26 Mai 2025 20:45:43 Titlul subiectului: |
221604 |
|
Vor fi numeroate de la 2233 la 2250?
|
|
Sus |
|
 |
Cosmin Sandu

Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1062 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 26 Mai 2025 21:07:21 Titlul subiectului: |
221605 |
|
catalind18 a scris: | Vor fi numeroate de la 2233 la 2250? |
Cel mai probabil acesta este motivul pentru care s-au cumpărat numai 18, marketingul numerelor fixe: 100 autobuze, 50 tramvaie etc.
Oh, wait...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.06 MB |
Vizualizat: |
de 3363 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 216 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 27 Mai 2025 10:07:39 Titlul subiectului: |
221607 |
|
Dupa ce vor veni toate tramvaiele si autobuzele electrice si vor fi 50 de tramvaie noi si 69 de autobuze electrice, poate va fi posibil ca in weekend-uri sa circule pe traseele din oras doar mijloace noi. Doar un vis, o speranta ...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
287.41 kb |
Vizualizat: |
de 3273 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
349.58 kb |
Vizualizat: |
de 3273 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1177 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 27 Mai 2025 10:18:26 Titlul subiectului: |
221608 |
|
Nu cred că se va întâmpla acest lucru, ar fi un vis. Pentru început eu mi-aș dori să fie mai multe unități în timpul săptămânii pe 19, 20, 28, 30(B) și 47, trasee care au nevoie disperată de mai multe unități, mai ales la orele de vârf.
Dacă un autobuz are 100 de locuri și sunt 100 de oameni în el, asta nu este „eficiență”, asta este ”aglomerație”.
|
|
Sus |
|
 |
|