Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Incidente/accidente la metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 21 Sep 2020 18:48:22    Titlul subiectului: 208406

Un incident a avut loc duminica, 20.09.2020, la orele serii 20:40. Ca de obicei, calitatea reportajelor din presa lasa de dorit...

Stirile PRO TV a scris:
Scurt-circuit la metrou. Călători evacuați în stația Tineretului

21-09-2020 07:28
Autor: Stirileprotv.ro

Momente de panică, aseară, în stația de metrou Tineretului din Capitală. Un scurt-circuit s-a produs la unul dintre trenuri.

Călătorii au simțit miros de fum în timpul mersului și au fost evacuați din tren în stația Tineretului.

Reprezentanțuii Metrorex spun că scurt-circuitul a fost cauzat de o defecțiune apărută la una dintre șine, care în frecare cu roțile vagoanelor, ar fi determinat incidentul.

Circulația pe unul dintre sensurile de mers a fost oprită pentru mai bine de o oră, până când situația a fost remediată.

Nimeni nu a avut de nevoie de îngrijiri medicale.


OBSERVATOR a scris:
Explozie la o garnitură de metrou, în stația Tineretului. Peronul a fost evacuat (Video)

De Cristian Toteștean. Publicat pe 20.09.2020 la 21:05 Actualizat pe 20.09.2020 la 22:30

O explozie s-a produs duminică seară la o garnitură de metrou în stația Tineretului. Peronul a fost evacuat.

- Conform echipelor de intervenție, a fost vorba despre un scurtcircuit.
- Martorii spun că în metrou era miros de fum înainte de a ajunge în stația Tineretului.
- Cele mai importante știri ale zilei sunt la Observator 19.

Cum s-a produs explozia la metrou

Potrivit martorilor, în garnitura de metrou au apărut probleme în timp ce se îndrepta, de la stația Unirii, către Tineretului. În vagoane a fost resimțit miros de fum, iar trenul a oprit între cele două stații.

Când a ajuns în stația Tineretului, călătorii au ieșit din vagoane, precizează martorii. Garnitura a rămas fără călători, iar, în momentul în care a plecat din stație, s-a produs o explozie.

Tot martorii afirmă că incidentul a provocat panică printre călători, care au părăsit în grabă peronul stației.

Ce spun echipele de intervenție

Stația de metrou Tineretului a fost temporar închisă, iar garniturile de metrou nu au oprit. În jurul orei 21.50, situația a revenit la normal.

Cei de la Metrorex spun că a fost vorba despre un "deranjament", produs în jurul orei 20.30. Conform informațiilor obținute de reporterul Observator Valentin Stan, a fost vorba despre un scurtcircuit. Echipele de intervenție au oprit tensiunea pentru a remedia problema, însă, la repornire, situația s-a agravat.

Acest incident s-a produs la un tren CAF, printre cele mai noi aflate în dotarea Metrorex.

Reacția oficială a Metrorex după incident

În urma incidentului de duminică seară, Metrorex a venit cu precizări într-un comunicat.

"Metrorex informeaza ca astazi, 20.09.2020, in jurul orei 20:40, la statia de metrou Tineretului, a fost sesizata o defectiune la trenul care circula pe firul 2. Conform procedurilor aplicabile in astfel de situatii, echipele Metrorex au intervenit cu actiuni specifice pentru remedierea si degajarea situatiei. Circulatia trenurilor a fost reorganizata astfel:

-trenurile au circulat fara oprire prin statia Tineretului

-s-a circulat in sistem pendula pe relatiile: Pipera-Unirii 2 si Berceni - Unirii 2.

Facem mentiunea ca siguranta publicului calator nu a fost pusa in pericol in nicio secunda, acesta fiind informat permanent prin instalatiile de sonorizare de la nivel peron.
Incepand cu ora 21:50 situatia a fost remediata si circulatia a fost reluata in conditii normale!
Precizam ca statia de metrou Tineretului se afla pe Magistrala a 2 a care este propusa pentru modernizare, fiind necesara realizarea si modernizarea instalatiei Interlocking. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat si va multumim pentru intelegere!", se afirmă în comunicat.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2022 11:33:07    Titlul subiectului: 215266

Ieri, in 26.12.2022, pe M4, s-a produs un eveniment nefericit, soldat cu o victima decedata. Timp de 3 ore, metroul a circulat pe cealalta linie.

https://clubferoviar.ro/posibila-tentativa-de-suicid-la-metrou/

Citat:
O posibilă tentativă de suicid la metrou a determinat luni după-amiază Metrorex să reorganizeze circulația trenurilor pe Magistrala 4, Gara de Nord 2 – Străulești.

UPDATE. La ora 18,18 a fost scos din stația Basarab trenul implicat în accident, urmând ca circulația să fie reluată în condiții normale.

UPDATE. Agentul de pază, în vârstă de 64 de ani, ar fi venit la serviciu în stare avansată de ebrietate. El era împreună cu un coleg, care după accident a fugit.

UPDATE. Potrivit surselor Club Feroviar, ar fi vorba de un angajat al firmei care asigură paza la Metrorex. Acesta a avut leziuni incompatibile cu viața (i-au fost retezate ambele picioare) și se așteaptă sosirea specialiștilor de la Institutul de Medicină Legală. Decesul a fost declarat la ora 16,49. Trenul este în continuare în stație.

Metrorex a informat că luni, 26 decembrie 2022, începând cu ora 15:20, circulația trenurilor de metrou a fost reorganizată pe Magistrala 4 de metrou. Astfel, se circulă pe un singur fir între Gara de Nord și 1 Mai.
Tentativă de suicid la metrou. Organele de cercetare vor stabili cauzele producerii accidentului

Reorganizarea circulației s-a făcut ca urmarea a faptului că o persoană a căzut în calea de rulare în stația Basarab și a fost rănită. Momentan, nu se cunosc cauzele producerii incidentului, fiind vorba de o posibilă tentativă de suicid.

Urmează ca organele de cercetare să stabilească condițiile în care s-a produs evenimentul. La fața locului au ajuns atât echipele medicale SMURD, cât și Salvatorii Metrou pentru a acorda primul ajutor. Conducerea Metrorex a precizat că va comunica reluarea circulației trenurilor de metrou în condiții normale, atunci când acest lucru se va întâmpla.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2023 09:08:36    Titlul subiectului: 215953

Din pacate, evenimente de acest gen, sunt din ce in ce mai dese. Unul a fost chiar azi la Piata Unirii. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Un bărbat a murit la metrou, în stația Piața Unirii. Medicii au încercat zeci de minute să-l salveze

Un bărbat a murit la metrou, marți dimineață, în stația Piața Unirii. Medicii au încercat să-l resusciteze zeci de minute pentru a-l readuce la viață, însă eforturile au fost în zadar.

Un bărbat a murit la metrou, în stația Piața Unirii

Bărbatului i s-ar fi făcut rău în timp ce se afla pe peron, la stația de metrou Piața Unirii, potrivit informațiilor antena3.ro.

La fața locului s-au deplasat de urgență cadrele medicale care au încercat zeci de minute să-l salveze pe bărbat, însă nu au reușit. Echipajul medical a fost nevoit să constate decesul bărbatului.

Cei care au dat alarma au fost trecătorii de la metrou, care au sunat la numărul unic pentru apeluri de urgență 112.

În urma acestui incident, circulația trenurilor de metrou nu a fost afectată
.
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Mai 2023 20:18:21    Titlul subiectului: 216275

Un incident la metrou a avut loc, azi dupa masa, pe M2. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Un călător a tras de sistemul de alarmă în METROU, la Universitate - Trenul a fost EVACUAT de urgență

A fost tras de sistemul de alarmă de către un călător în apropierea stației Universitate în trenul care a plecat din Pipera spre Berceni. Toți călătorii au fost evacuați.

„La 18.35 în trenul care a plecat din Pipera spre Berceni a fost tras de sistemul de alarmă de către un călător în apropierea stației Universitate. Din această cauză trenul a trebuit să se retragă în depou pentru analiză și verificări. Călătorii au fost debarcați la stația Universitate și au continuat deplasarea cu următorul tren sosit în stație. Prezentam scuze călătorilor pentru disconfortul creat”, a transmis Metrorex.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Aug 2023 07:39:43    Titlul subiectului: 216743

Un tren s-a defectat intre statiile Berceni (cap de linie M2) si Dimitrie Leonida. Se circula numai la Dimitrie leonida, la intervale de 10 minute (adica haos pe M2, tocmai in orele de varf, cele mai aglomerate).

Articolul se gaseste aici

Citat:
Haos la metrou - Circulația, dată peste cap după ce un tren a rămas blocat în tunel, în zona Berceni

Trenurile de metrou circulă la intervale de 10 minute, luni dimineață, după ce un metrou a rămas blocat într-un tunel din zona Berceni.

Metrorex a oferit un comunicat de presă prin care anunță faptul că un metrou a rămas blocat într-un tunel, luni dimineața, iar traficul se desfășoară cu greutate. În trenul blocat nu se aflau călători.

"Metrorex informează că pe Magistrala 2 trenurile de metrou circulă până la stația Dimitrie Leonida, la un interval aproximativ de 10 minute.

Între stațiile Dimitrie Leonida și Berceni circulația este întreruptă din cauza unei defecțiuni produse la unul din trenurile care ieșea din hala de parcare și care a rămas imobilizat în cale.

Personalul Metrorex intervine pentru remedierea deranjamentului și reluarea circulației în condiții normale.
Prezentăm scuze pentru disconfortul creat!", anunță Metrorex.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2023 09:30:36    Titlul subiectului: 217278

Iar o defectiune pe M2. Articolul se gaseste aici

Citat:
Defecțiune tehnică la o garnitură de metrou, în stația Tineretului - Traficul este perturbat

Metrorex anunță, miercuri dimineață, că s-a produs o defecțiune la o geanitură în stația Tineretului, circulația derulându-se în sistem pendulă între Eroii Revoluției și Piața Unirii 2.

”Metrorex informează că, astăzi, 15 noiembrie 2023, în jurul orei 7:15, pe Magistrala 2 la stația de metrou Tineretului s-a produs o defecțiune tehnică la un tren. Echipa Metrorex a retras trenul în depou pentru verificare, analiză și remediere”, a transmis, miercuri dimineață, Metrorex.

Sursa citată a precizat că, în acest moment, se circulă în sistem pendulă între Eroii Revoluției și Piața Unirii 2.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 06 Dec 2023 12:18:46    Titlul subiectului: 217448

La mai putin de trei saptamani de la precedentul incident pe M2, avem parte de inca un eveniment de acest gen. Culmea ghinionului, metroul se defecteaza fix in ora de varf!

CAF-urile au fost o pacaleala, cei care au contribuit la achizitia acestor trenuri ar trebui sa raspunda penal (poate ca DNA-ul le va face dosar la un moment dat). Eu nu am vazut atatea defectiuni, intr-un interval atat de scurt de timp, la Bombardiere sau chiar la IVE (mai putin in anii 90 cand au mai fost probleme cu IVE-le).

Majoritatea incidentelor din ultima perioada sunt pe M2 si sunt implicate CAF-uri. Mai rare sunt incidentele pe M1,M3 sau M4. Pe M5 nu am auzit de nici un incident similar, in ultima perioda. Deci, problema este la CAF-uri.

Ce se intampla cu CAF-urile ? Material rulant de slaba calitate sau mentenanta slaba ?

Articolul despre ultimul incident pe magistrala 2 de metrou, se gaseste aici

Citat:
Blocaj la metrou, pe cea mai aglomerată magistrală: Zeci de călători au fost evacuați din cauza unor probleme tehnice

Zeci de călători au fost evacuați, luni dimineață, la metrou, după ce trenul în care se aflau s-a stricat.

Din primele informații, trenul ar fi rămas blocat pe linie după frânare, în tunel.

Avaria a durat aproximativ 15 minute, apoi trenul a fost pus în mișcare

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2024 23:20:12    Titlul subiectului: 218413

Cred ca a fost cel mai serios incident la metrou din ultimii ani. Doua garnituri erau sa se ciocneasca la statia Timpuri Noi. Articolul se gaseste aici

Citat:
Probleme la metrou, marți seară, în stația Timpuri Noi, Magistrala 1. Metrorex: A avut loc un incident feroviar

Sunt probleme la metrou, în stația Timpuri Noi de pe Magistrala 1. Circulația este blocată, sunt întârzieri, iar călătorii nu înțeleg ce se întâmplă.

Confirmăm că a avut loc un incident feroviar la stația Timpuri Noi, pe care Metrorex deja l-a avizat la AGIFER (Agenția de Investigare Feroviară Română, n.red.). Urmand ca organele abilitate sa investigheze evenimentul si sa dispuna masurile care se impun. Unul dintre dintre trenuri a intrat pe linia ocupata de alt tren ceea ce a produs cuplarea celor doua trenuri. Mentionam ca in urma acestui incident nu exista victime sau pagume materiale, a transmis Metrorex, potrivit g4media.

Trenul de metrou a rămas blocat între stațiile Timpuri Noi și Mihai Bravu. Între stațiile Mihai Bravu și Nicolae Grigorescu se circulă în sistem pendulă, a mai transmis Metrorex.

Probleme la metrou în stația Timpuri Noi, Magistrala 1

În mediul online au apărut mai multe postări ale unor bucureșteni care semnalizează probleme la metrou, în stația Timpuri Noi, marți seară, 27 februarie.

2 metrouri erau să se ciocnească la Timpuri Noi, iar Metrorex n-a avut bunul simț să ne zica să ieșim din metrou, că nu mai plecăm nicăieri. Ni s-a spus doar că este o defecțiune tehnică. 40 de minute irosite din viața mea, dar unii ar zice că bine ca n-a fost ultima zi, a transmis Andreea C.D

Cel mai probabil o garnitura venea dinspre Republica, cealalta de la Anghel Saligny. Unde a fost eroarea, asta va lamuri AFER, in ancheta care o vor face. Eu personal, cred ca a fost eroarea mecanicului celei de-a doua garnituri. Ramane sa vedem rezultatele anchetei

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2024 23:44:31    Titlul subiectului: 218416

Un alt articol referitor la acest incident, se gaseste aici

Citat:
Haos la metrou pe magistralele 1 și 3, după ce două trenuri s-au tamponat în stația Timpuri Noi. Reacția Metrorex

Incidentul a avut loc marți la ora 19.15, după ce unul dintre trenuri a intrat pe linia ocupată de alt tren, ceea ce a produs o tamponare ușoară. Nu au fost pagube materiale și nici persoane rănite în urma incidentului, transmite Metrorex.

UPDATE 22.45: Metrorex vine cu noi precizări privind incidentul de la stația de metrou Timpuri Noi. Potrivit ultimului comunicat, tamponarea a avut loc după ce „s-a efectuat un parcurs eronat la o linie ocupată de un alt tren.

„În urma incidentului feroviar de la stația Timpuri Noi, compania Metrorex a avizat organele de investigare a evenimentelor feroviare- AGIFER, AFER, COSU. Acestea vor investiga evenimentul, vor stabili cauza acestuia și vor dispune măsurile care se impun”, precizează Metrorex.

n mesaj a fost transmis și de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a solicita conducerii companiei Metrorex să îi prezinte rapid un raport privind cauzele accidentului. „După finalizarea anchetei AGIFER, îmi doresc ca managementul profesionist al acestei companii să ia măsuri pentru ca astfel de evenimente să nu se mai repete! Conducerea Metrorex este selectată în baza legislației privind guvernanța corporativă, ceea ce cu atât mai mult obligă compania să aibă ca principale preocupări siguranța și corecta informare a cetățenilor”, a declarat Sorin Grindeanu.

***

„Confirmăm că a avut loc un incident feroviar la stația Timpuri Noi, pe care Metrorex deja l-a avizat la AGIFER, urmând ca organele abilitate să investigheze evenimentul și să dispună măsurile care se impun”, a precizat Metrorex.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Feb 2024 09:52:29    Titlul subiectului: 218422

Ca de obicei explicatiile celor de la Metrorex, referitor la incidentul de ieri (care putea avea urmari grave) sunt penibile. Articolul se gaseste aici

Citat:
Poliția Capitalei anchetează gravul incident de la metrou, de la Timpuri Noi, unde două trenuri s-au ciocnit. Metrorex: Nu s-au tamponat, s-au cuplat accidental

Poliția Capitalei, prin Brigada pentru Transportul Public, a început o anchetă privind gravul incident de la metroul din București unde, la Timpuri Noi, două trenuri s-au ciocnit.

Metrorex: Într-adevăr, s-a întâmplat ceva, dar nu trenurile s-au tamponat, s-au cuplat

Marți seară, în jurul orei 19:00 – 19:30, două trenuri de metrou s-au ciocnit în stația Timpuri Noi / Octavian Udriște din Capitală. S-a întâmplat după ce o garnitură a intrat pe linia ocupată deja de cealaltă. Și nu, trenurile nu erau unul în spatele celuilalt, ci au ajuns față în față.

Metrorex a întârziat semnificativ să explice ce se întâmplă cu circuația trenurilor, afectată în cascadă de incidentul de la Timpuri Noi a afectat în cascadă traficul trenurilor subterane de pe Magistrala 1.

Informațiile au apărut multă vreme exclusiv de la călători – unii dintre ei, martori, alții care nu înțelegeau ce se întâmplă cu circulația trenurilor.

Inițial, Metrorex a vorbit despre o „defecțiun e tehnică”: "Vă informăm că, din cauza unei defecțiuni tehnice, între stațiile Timpuri Noi și Mihai Bravu nu se circulă, iar între stațiile Mihai Bravu și Nicolae Grigorescu se circulă în sistem pendulă. Revenim cu detalii cât de curând."

Metrorex ar trebui sa raspunda la o intrebare. Care este timpul alocat pregatirii noilor mecanici ?

De asemenea, din cate stiam, la garniturile noi, este un mecanism de protectie, care trebuia sa franeze trenul, daca se apropia prea mult de celalalt. De ce nu a functionat ? Din cate am inteles cea de-a doua garnitura nu era IVA (mai circula 2 asemenea garnituri pe M3, spre Anghel Saligny).

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 03/Iun/2025
Mesaje: 693
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Joi 29 Feb 2024 17:14:55    Titlul subiectului: 218478

Cei de la Club Feroviar au intrat in posesia procesului verbal preliminar privind incidentul de la Timpuri Noi.

Citat:
Iată cum s-au desfășurat evenimentele care au culminat cu producerea accidentului:

Ora 18:43. Trenul 4211 format din REM 10-49-60 IVA a rămas defect la plecarea din stația Dristor 1 spre stația Nicolae Grigorescu, pe firul 1, cu ultimele două vagoane la peron și restul vagoanelor în tunel.

Ora 18:46. Trenul 4 care circula de la stația Mihai Bravu spre stația Dristor 1, pe firul 1, în spatele trenului 4211, a fost oprit în linie curentă de instalația ATP — ATO în apropierea stației Dristor 1.

Ora 18:49. Trenul 17, care circula pe firul 1 între Dristor 2 și Pantelimon, a oprit în stația Timpuri Noi, urmând a fi expediat pe firul 1 (normal) către stația Mihai Bravu.

Din cauza faptului că trenul 4211 nu a reușit să remedieze defecțiunea, s-a hotărât darea trenului înapoi și regararea acestuia în stația Dristor 1, pentru debarcarea călătorilor. După debarcarea călătorilor, mecanicul a transmis faptul că trenul poate circula în sens opus (spre stația Mihai Bravu).

Ora 18:59. În consecință, operatorul de tracțiune împreună cu mecanicul trenului și operatorul de circulație au dispus îndrumarea acestuia către depoul Ciurel, pentru remediere. Pentru ca acest lucru să se întâmple, era necesară întoarcerea trenului nr. 4 în direcția Mlhai Bravu – Timpuri Noi. Pentru efectuarea acestei operațiuni, mecanicul trenului nr. 4 a schimbat postul de conducere, a izolat instalația ATP și a circulat pe firul 1 contrasens și apoi pe firul 2 normal până la stația Mihal Bravu, unde a garat la peron, la ora 18:59. După coborârea și urcarea călătorilor, mecanicul trenului 4 a anunțat prin stația de sonorizare că trenul circulă în direcția Dristor 2.

Ora 19:03. Trenul 4 a plecat din stația Mihai Bravu, pe firul 2 (normal), către stația Timpuri Noi, în baza semnalului de ieșire al stației Y2 aflat pe poziție pe oprire (roșu cu alb). Impiegatul de mișcare (IDM) al stației Piața Unirii 1 a efectuat parcurs de ieșire pentru trenul 17 de la linia 1 Timpuri Noi peste diagonala 4-8 pe contrasens pe firul 2, după care parcursul a fost anulat. Însă macazurile au rămas înzăvorâte pe abatere cu acces la linia 1 din stația Timpuri Noi.

Ora 19:06. Trenul 4 a depășit semnalui Y al stației Timpuri Noi aflat pe oprire (roșu cu alb), a continuat mersul pe diagonala 4-8 abatere a stației Timpuri Noi și s-a cuplat cu trenul nr. 17 care se afla garat la linia 1 a stației Timpuri Noi.

_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Feb 2024 22:00:11    Titlul subiectului: 218482

Deci, totul a pornit de la defectiunea unei IVE la Dristor 1, dupa care au urmat erorile in lant.
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 03/Iun/2025
Mesaje: 693
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Joi 29 Feb 2024 23:22:44    Titlul subiectului: 218483

Iar asta nu e tot! Potrivit unor surse Club Feroviar au mai fost doua incidente grave la metrou, numai luna aceasta.

Citat:
Potrivit informațiilor noastre din interiorul societății, la data de 15 februarie 2024, mecanicul unui tren de metrou de pe Magistrala 1, Pantelimon-Dristor 2, a deschis ușile pe partea opusă peronului la stația Crângași. Un incident extrem de grav, în opinia noastră, pentru că se putea ajunge la situația în care un călător sau mai mulți să cadă din tren.

Un incident similar s-a produs trei zile mai târziu la stația Parc Bazilescu de pe Magistrala 4, Gara de Nord 2-Străulești. Trenul IVA a oprit în stație, însă echipa de conducere (mecanic și mecanic ajutor) pur și simplu a ”uitat” să deschidă ușile și a pornit apoi garnitura spre cealaltă stație. Numai că un călător aflat în tren a bătut în ușă, iar când și-au dat seama ce au făcut, cei doi mecanici au dat trenul înapoi fără să avizeze dispecerul. Incidentul ar fi fost mușamalizat dacă acel călător nu ar fi făcut reclamație.


https://clubferoviar.ro/mecanici-metrorex-cercetati/

_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Mar 2024 09:09:41    Titlul subiectului: 218487

Au reusit sa distruga si metroul, asa cum au facut cu CFR-ul. Stiam de la cineva care a fost mecanic pe magistrala 2 (in prezent iesit la pensie) ca sunt mari probleme cu oamenii. Tipul respectiv imi spunea ca a scazut timpul de pregatire a unui mecanic. De asememenea, pe M2, nu mai este decat un singur mecanic. Existenta unui mecanic de ajutor, era in avantajul acestuia, fura meserie. Ca si la CFR, la metrou meseriasii au inceput sa iasa la pensie, iar dupa ei nu mai vin oameni de aceeasi calitate. Ca si la CFR, marea problema a celor de la Metrorex sunt sefii. In ambele cazuri nu au ce cauta pe posturi de conducere, in cele mai multe cazuri, fiind pusi pe criterii politice. Rezultatele se vad cu ochiul liber.

Revenind la cazul de fata, de ce s-o fi blocat macazul ? Dispecerul de la Unirii nu s-a sesizat ? Nici mecaniicul de pe metrou ? Mi se pare o mare aiureala acea hotarare ca IVA sa se duca innapoi spre Mihai Bravu, pe contrasens. Si asta, in ora de varf ? Cine a hotarat asta nu are creier ? Mie mi s-ar fi parut mai ok sa mearga la Republicii, din moment ce se putea deplasa.
Aici a fost o eroare in lant, care era sa se lase cu urmari tragice.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 01 Mar 2024 10:32:03    Titlul subiectului: 218490

Ma astept ca in decursul anului sa vina o parte din ramele noi de la Alstom si, cu ocazia asta, ramele IVA sa fie retrase din circuit. Pastrate ca rezerve si ca exponate de muzeu, plimbari ocazionale etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 222
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Mar 2024 19:07:52    Titlul subiectului: 218512

guest a scris:

..........Mi se pare o mare aiureala acea hotarare ca IVA sa se duca innapoi spre Mihai Bravu, pe contrasens. Si asta, in ora de varf ? Cine a hotarat asta nu are creier ? Mie mi s-ar fi parut mai ok sa mearga la Republicii, din moment ce se putea deplasa.


Porbabil ca doar postul de conducere spre Mihai Bravu mai era functional, eu asta am dedus din raport.

_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Mar 2024 15:03:46    Titlul subiectului: 218522

Asa este, am citit raportul. Numai ca gestionarea acestei situatii a lasat de dorit. Cei de la Metrorex nu au proceduri pentru situatii de acest gen ?
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 06 Mar 2024 08:55:21    Titlul subiectului: 218612

Am gasit stirea de la ProTV, in care puteti vedea si o animatie despre cum s-a intamplat acest incident: https://www.youtube.com/watch?v=CW67uTgJwnM

Eu nu stiu cum nu s-a sesizat nici mecanicul, nici dispecerul de la Unirii, ca metroul a luat-o aiurea, pe celalalt fir, din cauza macazului blocat, aflat intre Mihai Bravu si Timpuri Noi.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 06 Mar 2024 20:05:03    Titlul subiectului: 218622

Concluzia preliminara a celor de la AGIFER referitor la incidentul de saptamana trecuta. Articolul se gaseste aici

Citat:
Primele concluzii după accidentul din stația de metrou Timpuri Noi. Doar o minune a făcut să nu se producă o CATASTROFĂ

Accidentul produs săptămâna trecută în stația de metrou "Timpuri Noi" putea fi o catastrofă și doar reacția exemplară a conductorilor a prevenit un astfel de deznodământ, arată primele date ale anchetei făcute de Agenția de investigare feroviară română. Practic, una dintre garnituri a primit verde să intre pe o linie pe care era deja ocupată, însă conductorii au reușit "în ultima clipă, să reducă viteza".

Accidentul produs în seara zilei de 27 februarie în stația de metrou Timpuri Noi a avut loc în contextul în care un tren care nu a fost implicat în coliziune s-a defectat, în stația Dristor 1, iar pentru a-i face loc spre depou, o altă ganitură, cu pasageri, a fost dirijată pe o linie de sosire.

„Când i s-a făcut parcursul către stația Timpuri Noi, trenul în care se aflau călători a fost trimis către o linie ocupată, pentru că acolo deja venise un tren de metrou dinspre Piața Unirii și în ultima clipă au reușit să reducă viteza în așa fel încât cele două trenuri s-au atins, dar viteza la care s-a întâmplat acest lucru a fost în jur de 5 kilometri pe oră, care este chiar viteza la care se fac, în mod normal, manevrele de cuplare a trenurilor de metrou.", a explicat directorul AGIFER Laurențiu Dumitru pentru news.ro.

Din fericire, impactul a fost minor, pentru că viteza garniturii era chiar cea la ccare se fac manevre de cuplare. „Așa ceva nu trebuie să se întâmple, sub nicio formă”, a adăugat
directorul AGIFER.

Acesta a precizat că instituția pe care o conduce are un an ca termen legal pentru finalizarea raportului privind incidentul din stația Timpuri Noi, însă specialiștii și-au propus să finalizeze ancheta în cel mai scurt timp posibil.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Apr 2024 09:05:51    Titlul subiectului: 219075

Inca un incident la Piata Unirii (M2), azi dimineata. Articolul se gaseste aici

Citat:
Incident la metrou! Mii de călători, blocați în stație, la Unirii 2, după ce un pasager a forțat ușa unui tren

Un incident s-a petrecut miercuri dimineață la metroul bucureștean. Mai exact, un călător a forța ușa trenului, în timp ce acesta se afla în stație, la Unirii 2, aceasta nemaiputând fi închisă. Drept urmare, călătorii au fost rugați să coboare iar trenul a fost retras din circulație pentru remedierea problemei. Zeci de oameni care se îndreptau spre muncă au fost, astfel, nevoiți să aștepte pe peron, creându-se aglomerație.

Un calator ar fi fortat usile trenului care stationa la Unirii 2, motiv pentru acre usile nu au mai putut fi inchise.

Oamenii au asteptat minute in sir pe peron pana la remedierea problemei. "In jurul orei 8:35 la Piata Unirii 2, intr-un tren cu directia Pipera, un calator a fortat o usa a trenului, aceasta nemaiputand fi inchisa.

Pentru siguranta calatorilor, mecanicul a debarcat trenul si l-a retras in depou pentru remediere. Calatorii au fost preluati in scurt timp cu urmatorul tren sosit la peron. De asemenea, in statie au fost facute anunturi cu privire la situatia prezentata", au anuntat reprezentantii companiei.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Dec 2024 13:12:24    Titlul subiectului: 220260

Metrorex a vrut sa arate ca nu este mai presus decat STB. Daca cei de la STB au avut incidente zile consecutive, in special cu circulatia tramvaielor, a venit si randul celor de la metrou sa aiba incidente trei zile la rand.

Ziua 1-sina rupta pe M1 intre Piata Iancului si Obor, pana sa opreasca circulatia au trecut cinci trenuri, care au avut avarii la bochiuri.

Ziua 2-a cazut sistemul de taxare pe magistrala 1

Ziua 3-Inundatie la Piata Unirii.

Si-a cerut conducerea Metrorex scuze calatorilor ? Nici pomeneala. Au pornit o vanatoare de vrajitoare sa ii gaseasca pe cei care au dat informatiile la Club Feroviar. Eu totusi intreb, incidentul cu sina rupta nu este de competenta cleor de la AGIFER (Agentia de Investigare Feroviara Romana) ?

Postez un articol din Club Feroviar referitor la acest subiect. Concluzia este una singura. Ticalosii astia au resit sa distruga si metroul. Macar asta mergea ceas. Ca STB-ulo este praf demult.

Citat:
Raport Metrorex. Șinele defecte, ceva obișnuit. Cinci trenuri avariate acum două zile

După starea jalnică a căii ferate, un raport privind siguranța feroviară elaborat de conducerea Metrorex indică faptul că aceeași situație este și în subteran.

Garnituri lovite de parapeți, linii defecte, geometrie necorespunzătoare a liniilor, staționări cu ușile închise sunt câteva nereguli menționate în raportul valabil pentru trimestrul III, semnat de directorul general Mariana Miclăuș. Reamintim că o șină ruptă la metrou, pe Magistrala 1, a cauzat zilele trecute avarierea a cinci trenuri.

Cu trenul în parapet

Raportul începe cu menționarea unui incident feroviar, în data de 9 iulie la ora 23.50, când un tren aflat la manevră de garare la depoul Militari a lovit parapetul.

Pe partea de activitate de control la Metrorex au existat deficiențe și abateri care „puteau conduce la producerea unor nereguli sau neconformități care ar fi putut afecta negativ siguranța circulației trenurilor, precum și buna deservire a publicului călător”, scrie raportul.

În cele trei luni ale trimestrului menționat au fost identificate opt șine cu defecte categoria 1 (două șine identificate cu defectoscopul și cinci șine la revizia căii). Alte nouă șine sunt defecte la categoria III și sunt ținute sub observație. Verificarea geometriei căii de rulare a identificat un punctaj mediu pe secție de 3,36 puncte la kilometru.

Demaraje în trombă ale trenurilor

Unii mecanici s-au gândit să plece de pe loc cu scârțâituri de roți, cum se face pe asfalt, și s-au ales cu nouă plângeri de la călători. Aceștia au reclamat demaraje, frânări bruște, neașteptarea îmbarcării, staționarea cu ușile închise, nerespectarea timpilor de staționare. Un mecanic a fost sancționat cu reducerea salariului o lună cu 10% pentru deschiderea ușilor pe partea opusă peronului.

Altuia i s-a aplicat aceeași sancțiune pe trei luni ca urmare a nerespectării semnalizărilor și indicațiilor operatorului RC.

Aproape doi ani însumați de concedii medicale

În cele trei luni ale raportului au existat 30 de depășiri cu peste zece minute a intervalului de circulație. Din punct de vedere a concediilor medicale luate de IDM, operatori mișcare și operatori tracțiune suma acestora a fost de 591 zile, ceea ce a dus la modificări majore ale programelor de lucru cu mărirea normei lunare de lucru pentru personalul de serviciu.

În perioada menționată au existat aproape 600 de petiții privind demagnetizări ale cartelelor, condiții improprii de călătorie, intervalul dintre trenuri etc.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Mar 2025 13:53:12    Titlul subiectului: 220892

Dupa raportul AGIFER conducerea Metrorex ar trebui demisa. Maine ! De asemenea parchetul ar trebui sa deschida dosar penal. Nu trebuie sa ne jucam, cu siguranta fervioara, fie ca vorbim de CFR, fie ca vorbim de metrou. Eu cand am citit raportul celor de la AGIFER m-am crucit. Eu fac naveta zilnic cu metroul la servici. Am inceput sa ma intreb, foarte serios, cat de sigur este metroul bucurestean. Cat despre liderii sindicali in frutne cu Artimon ? Niste nenorocoti si niste profitori, oameni ai sistemului. Ii intereseaza numai banii, nu dau doi bani pe siguranta calatorilor bucuresteni. Articolul se gaseste aici

Citat:
Nereguli grave la Metrorex. Ce spune AGIFER despre accidentul feroviar de la Timpuri Noi

Agenția de Investigare Feroviară Română a finalizat Raportul privind accidentul feroviar de la Timpuri Noi din data de 27 februarie 2024, când două trenuri de metrou s-au ciocnit. Documentul scoate la iveală nereguli grave la Metrorex, în ceea ce privește modul cum au acționat unii angajați ai transportatorului bucureștean. De asemenea, sunt evidențiate și unele lacune sistemice la nivelul Metrorex.

Pe 27 februarie 2024, două trenuri de metrou s-au ciocnit la stația Timpuri Noi. Pagubele au fost minime, însă ”acest eveniment în condiții ușor diferite, ar fi putut conduce la producerea unui accident grav”, se menționează în Raportul AGIFER.

Totul a pornit de la defectarea unui tren vechi

La data menționată, ora 18:40, circulația trenurilor de metrou pe magistrala M1-M3 de metrou între stațiile Timpuri Noi și Dristor I se desfășura normal, în sistem ATP pentru trenurile Bombardier și pe baza semnalelor luminoase de circulație „parcursuri optice” pentru trenurile tip IVA (cele produse în anii 70-80 la Arad) neechipate cu instalație ATP. La ora 18:43 trenul nr. 42 (format din REM tip IVA 010-049-060), care circula cu călători, s-a defectat la plecarea din stația Dristor 1, spre stația Nicolae Grigorescu. Trenul s-a oprit la plecarea din stația Dristor 1, având ultimele două vagoane la peron și restul de patru în tunel. Trenul 04, tip Bombardier (format din TEM 1121-2121), care circula între stațiile Mihai Bravu și Dristor 1, pe firul I în spatele trenului 42, a fost oprit de instalația ATP-ATO, în tunel, în apropierea stației Dristor 1, în jurul orei 18:46.

Având în vedere că defecțiunea trenului 42 nu a putut fi remediată și pentru că acesta nu putea să circule spre stația Republica (în sensul normal), ci doar în sens invers, șeful de tură mișcare a dispus retragerea trenului înapoi în stația Dristor 1 pentru debarcarea călătorilor. Totodată, șeful de tură mișcare a dispus întoarcerea trenului 04 aflat în tunel pe firul I spre stația Mihai Bravu linia 2. Mecanicul trenului 04 a schimbat postul de conducere, a plecat în modul de manevră, iar după primirea dispoziției de la șeful de tură mișcare a izolat instalația ATP a trenului și a circulat până la linia 2 (la peron) în stația Mihai Bravu, (pe baza semnalelor optice), unde a debarcat călătorii.

Trenul a depășit semnalul pe roșu

Apoi, ca urmare a înțelegerii eronate a dispozițiilor date prin instalația de radiocomunicații de către șeful de tură mișcare, mecanicul trenului 04 a pus trenul în mișcare, a depășit semnalul de ieșire -Y2 al stației Mihai Bravu, care avea indicația roșu alb (în condițiile în care instalația ATP a trenului a rămas izolată, culoarea roșu alb indica „oprește fără a depăși semnalul”), a circulat în continuare spre stația Timpuri Noi, a depășit semnalul de intrare Y cu indicația roșu, după care a acționat frâna de urgență.

În timp ce trenul 04 se deplasa între stațiile Mihai Bravu și Timpuri Noi, operatorul de mișcare a dispus impiegatului de mișcare (IDM) din Piața Unirii 1 efectuarea parcursului pentru trenul nr. 17, pentru a fi expediat din stația Timpuri Noi spre stația Mihai Bravu, pe firul 1. Din cauza problemelor de comunicare și a erorilor în aplicarea procedurilor, IDM Piața Unirii 1, la ora 19:04:19 a efectuat parcurs ATP de la linia 1 peron spre stația Mihai Bravu, pe firul 2. Observând pe monitor comanda eronată a IDM Piața Unirii 1, operatorul mișcare a solicitat IDM refacerea parcursului, de la linia 1 peron Stația Timpuri Noi la stația Mihai Bravu, „pe normală” adică cu macazul nr. 8 manevrat pe directă. IDM de la Piața Unirii 1 a dat comanda de anulare a parcursului. Din momentul în care s-a dat comanda anulării parcursului eronat, a început ciclul de deszăvorâre a parcursului. Acest ciclu are durata de 60 de secunde. În acest interval parcursul a rămas înzăvorât total, iar macazurile au rămas „pe abatere”, cu acces din firul 2 stația Mihai Bravu la linia 1 a stației Timpuri Noi. Trenul 04 a depășit semnalul de intrare Y al stației Timpuri Noi, care avea indicația „oprește fără a depăși semnalul” și și-a continuat deplasarea peste macazurile 4 și 8 aflate în poziție pe abatere. Ca urmare a efectuării unei frânări de urgență de către mecanicul trenului a fost evitată ciocnirea violentă între cele două trenuri, dar s-a produs cuplarea între trenul 04 și trenul 17, aflat la linia 1 din stația Timpuri Noi, la o viteză de 5 km/oră.

AGIFER confirmă ce a scris Club Feroviar: Impiegatul de la stația Piața Unirii 1 era ”boboc”

Acesta a fost filmul evenimentelor, așa cum este el relatat în Raportul AGIFER. Acum să vedem ce se arată în document referitor la angajații Metrorex implicați în producerea accidentului.

”Referitor la durata de când salariații Metrorex implicați în producerea acestui accident efectuau activitățile prestate la momentul producerii evenimentului s-a constatat faptul că toți erau în funcții de peste un an de zile, cu excepția IDM din stația Piața Unirii 1, care la data de 27.02.2024 avea o vechime în funcție de 3 luni și 26 de zile”, se menționează în Raport.

Acest lucru vine să confirme ceea ce a scris Club Feroviar la începutul acestui an, și anume că impiegatul din stația Piața Unirii 1 era nou angajat și nu îndeplinea nicio condiție de a lucra pe acest post. Conform reglementărilor interne ale transportatorului bucureștean, pentru a lucra ca IDM la Piața Unirii 1 (stație de cu nivel ridicat de dificultate – gradul 3) este necesară o vechime de minimum doi ani în activitatea de impiegat de mișcare grad 4 (începător).

Inițial, conducerea Metrorex a dispus transferarea imediată a impiegatului din stația Piața Unirii 1 într-o stație de grad 4 – începător, și anume Depoul Berceni, fost IMGB, conform pregătirii profesionale a acestuia. Numai că ulterior s-a revenit asupra acestei decizii și el a fost mutat (practic avansat) într-o altă unitate din metrou cu nivel ridicat de dificultate, identic cu cel al stației Piața Unirii 1 (gradul 3), mai precis la Depoul Pantelimon.

În Raportul AGIFER privind accidentul feroviar de la Timpuri Noi se menționează și faptul că IDM din stația Nicolae Grigorescu, înainte de a efectua parcursul în sistem ATP, nu s-a asigurat că instalația ATP de la trenul 04 nu a fost pusă în funcție. ”Din informațiile obținute cu ocazia investigației, plecarea trenului 04 din stația Mihai Bravu nu a fost observată de către operatorul M/șef tură/IDM din stația Grigorescu, care îl puteau observa pe monitoare”, scrie în document. Amintim că unul dintre IDM de la Grigorescu era soția IDM de la Piața Unirii, dar aceasta nu a fost sancționată de conducerea Metrorex.

Personalui nu a fost instruit corespunzător

În Raport mai sunt menționate și unele nereguli privind procedurile interne ale Metrorex. ”Din verificarea fișelor de post ale salariaților implicați (mecanici locomotivă și REM respectiv mecanic ajutor care au deservit trenul 04, respectiv trenul 42, IDM din stația Nicolae Grigorescu) a reieșit că acestea nu conțin prevederi referitoare la respectarea procedurii de sistem PS – 1.1.2.1 – 07, ediția I, revizia 0 – comunicare internă și externă, deși, la capitolul 5.3.2 din această procedură, este specificată obligația includerii acesteia în fișele de post ale personalului de exploatare mai sus menționat”, se arată în document.

De asemenea, sunt evidențiate și limitările instalațiilor de comunicații ale Metrorex: ”În cazul instalației de radiocomunicații existente la Metrorex, restricțiile impuse de echipamentul existent sunt determinate de faptul că se utilizează un singur canal de comunicare pentru realizarea comunicațiilor între personalul de mișcare (șef tură, operator) și mecanici, între mecanici și operatorul de tracțiune, cât și între salvatori și celălalt personal. O altă caracteristică importantă a stației de radiocomunicații este aceea că, în timpul în care este apăsat butonul de emisie utilizatorii nu aud mesajele transmise de ceilalți utilizatori. Din înregistrările făcute în intervalul 18:45-19:06 se poate observa că traficul de comunicare pe stația de radiocomunicații era foarte aglomerat, există mesaje intercalate între șeful de tură mișcare și mecanicii de locomotivă, între mecanici și operatorul de tracțiune și între șeful de tură mișcare și salvatori.

Ca urmare a verificării, de către comisia de investigare, a înregistrărilor convorbirilor efectuate prin stația de radio emisie în intervalul 18:45-19:06, s-a constatat faptul că au existat deficiențe în modul de comunicare, nefiind respectate prevederile anterior menționate cu ocazia transmiterii ordinului de depășire a semnalului X1 de ieșire din stația Dristor 1 (cu indicația <opre>) pentru trenul 42 în direcția Nicolae Grigorescu”.

Din ce cauze s-a produs accidentul feroviar de la Timpuri Noi

În concluzie, pentru a nu intra mai mult în detalii tehnice (cei interesați le pot citi în Raport), prezentăm concluziile investigației AGIFER privind accidentul feroviar de la Timpuri Noi:

Factori cauzali

– luarea cu întârziere a măsurilor de frânare și efectuarea unei frânări de serviciu înaintea unei frânări de urgență a trenului, fapt care a dus la depășirea semnalului Y a stației Timpuri Noi, urmată de cuplarea trenului 04 cu trenul 17;

– efectuarea eronată a parcursului de ieșire pentru trenul 17, fapt ce a permis intrarea trenului 04 la linia 1 din stația Timpuri Noi, ocupată cu trenul 17 și apoi cuplarea acestora.

Factori contributivi

– neurmărirea circulației trenului 004 (care avea instalația ATP izolată), de către personalul de mișcare;

– deficiențele apărute în comunicațiile verbale prin instalația de radiocomunicații și prin telefonul operativ, în condițiile existenței unei situații de criză.

Factori sistemici

– neaplicarea, de către personalul stabilit a prevederilor procedurii PS – 1.1.2.1 – 07 – Comunicare internă și externă, referitoare la activitățile de verificare și acțiunile de îmbunătățire a procesului de comunicare;

– lipsa unor prevederi detaliate referitoare la modul de efectuare a comunicărilor verbale prin instalația de radiocomunicații și telefonul operativ, care să acopere întreaga gamă de situații apărute în exploatarea trenurilor de metrou.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2025 13:43:43    Titlul subiectului: 220900

Dupa fiasco-ul cu tramvaiele STB-ului din prima parte a zilei (cu trei blocaje, in cateva ore), nici Metrorex nu a vrut sa fie mai prejos. Articolul se gaseste aici

Citat:
Dimineață neplăcută la metrou, la stația Dristor 2. Un tren a fost „anulat” din cauza unui deranjament tehnic, a spus Metrorex în difuzoare

Au fost probleme în această dimineață în stația de metrou Dristor 2, după ce Metrorex a anunțat că a avut loc un „deranjament tehnic”. Din acest motiv, au fost întârzieri pe trasee și s-a format o aglomerație mai mare decât de obicei.

Probleme la metrou, în stația Dristor 2

Diminețile de luni sunt aproape întotdeauna problematice. Astăzi, în jurul orei 07:30, în stația de metrou Dristor 2 a fost haos. Când am ajuns în stație, erau două garnituri de metrou, unul la linia 1, celălalt la linia 2. Ambele staționau.

Apoi, cei de la Metrorex au anunțat prin boxe că, din cauza unui deranjament tehnic, trenul de la linia 1 este anulat. Astfel, i-au rugat pe călători să urce în trenul de la linia 2, care era deja plin. Din acest motiv, multe persoane au rămas pe dinafară.

Reprezentanții companiei ne-au anunțat prin boxe că un alt tren va sosi la linia 2 în aproximativ un minut.

Ulterior, mai multe persoane care abia ajunseseră în stație și nu auziseră anunțul celor de la Metrorex s-au urcat în trenul de la linia 1, care încă era staționat. După ce s-au urcat câteva persoane, s-a auzit anunțul „Atenție, se închid ușile!”, iar după aproximativ două minute, garnitura de metrou a plecat.

Eu și alți zeci de călători nu am înțeles deloc ce s-a întâmplat. De ce au mai mai anunțat un deranjament tehnic și au pus sute de persoane să coboare din trenul de la linia 1 dacă, în cele din urmă, acesta a plecat, cu tot cu călători? Oare oamenii au fost dați jos la următoarea stație? Oare metroul a parcurs traseul normal?

Cert este că, la linia 2, trenul nu a venit „într-un minut”, așa cum anunțaseră reprezentanții companiei. Ci după vreo 3 și a mai și staționat vreo 8-10. Astfel, atât eu, cât și alte zeci de persoane au întârziat în această dimineață la job-uri, la liceu, la facultate și unde mai aveau treabă.

Până în acest moment, reprezentanții Metrorex nu au transmis nimic oficial cu privire la acest incident.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Apr 2025 19:37:39    Titlul subiectului: 221111

Azi a fost „Martea neagra”. Atat pentru transportul de suprafata cat si pentru metrou.

Voi relata despre incidentul de la metrou. Articolul se gaseste aici

Citat:
Blocaj total la metrou, pe Magistralele 1 și 3, la ora de vârf, după incidentul tragic de la Eroilor. La Unirii e infern. Imagini din stațiile ticsite

Circulația trenurilor de metrou este aproape blocată după ce un incident tragic a avut loc în stația Eroilor, aferentă Magistralelor 1 și 3. Metrorex transmite, într-un comunicat, că ar fi vorba despre o posibilă tentativă de suicid.

otrivit Antena 3 CNN, circulația trenurilor a fost reluată. Se pare că o tânără de 15 ani a fost salvată de echipajele ajunse în stația de metrou Eroilor, fiind transportată în stare gravă la spital, la Grigore Alexandrescu.

Persoana în cauză, o minoră, în vârstă de 15 ani, a fost salvată de echipajele ajunse la fața locului și a fost transportată la spital, în vederea acordării îngrijirilor medicale suplimentare, au transmis polițiștii.

Sursa foto: Info Trafic București și Ilfov - Facebook via B365.ro



Capture 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  234.67 kb
 Vizualizat:  de 472 ori

Capture 002.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 06 Apr 2025 13:23:47    Titlul subiectului: 221164

Bizar incidentul de acum cateva zile, cu fumul care venea din tunel. Cei de la Metrorex au spus ca totul a pornit de la o tigara. Oare ? Pe aceast tronson instalatiile electrice sunt cele din 1979. Articolul se gaseste aici

Citat:
Degajare de fum la metrou, pe Magistrala 1. Circulația a fost oprită

O degajare de fum la metrou s-a produs joi seara pe Magistrala 1 a Metrorex, motiv pentru care circulația trenurilor a fost oprită.

Deocamdată nu se cunoaște cauza din care călătorii ce se aflau în stația de metrou Piața Unirii 1 au fost nevoiți să respire un aer îmbâcsit de un fum înțepător.

Fumul vine din tunel dinspre stația Timpuri Noi. Atunci când situația a devenit critică, conducerea transportatorului bucureștean din subordinea Ministerului Transporturilor a decios să oprească temporar, până la rezolvarea problemei, circulația trenurilor pe magistralele 1 și 3.

Nu este pentru prima oară când apar asemenea probleme. Fix în urmă cu o lună, a avut loc o degajare de fum la metrou, la stația Piața Unirii 2 de pe Magistrala 2, așa cum am scris atunci.

La fel ca atunci, conducerea companiei Metrorex a încercat să țină incidentul sub preș departe de ochii presei. Până la ora publicării acestei știri, nu a fost dat niciun comunicat referitor la această problemă. Club Feroviar a încercat, fără succes, să obțină un punct de vedere de la directorul general al societății, Mariana Miclăuș.

În Dispeceratul Metrorex, incidentul a fost înregistrat că a pornit de la o țigară aruncată într-un coș de gunoi de către un călător. În această ipoteză nu crede nici Marian Artimon, președintele Unitatea – Sindicatul Liber din Metrou, care a fost contactat de Club Feroviar în timp ce se afla, în calitate de consilier general, la ședința CGMB în care urma să fie votat bugetul Bucureștiului pe anul în curs.

Cel mai probabil, spunem noi, fumul a fost provocat de o izolație de plastic la șina a 3-a (cea care alimentează la 750 V trenurile de metrou). De menționat faptul că instalațiile de la Metrorex nu au mai fost înlocuite, pe această magistrală, de când au fost puse în funcțiune, din anul 1979.

Nimeni nu își aprinde țigara la metrou, oricât de fumător înrăit ar fi. Sunt camere de supraveghere peste tot, iar prin stații patrulează angajați ai firmelor de securitate și agenți de la Poliția Metrou, așa că nimeni nu riscă.

Sursa foto: Club Feroviar



Metrou-fum.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  17.08 kb
 Vizualizat:  de 404 ori

Metrou-fum.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Următoare
Pagina 24 din 25

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community