Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Poze si amintiri din Iasiul de altadata
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 1176
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 02 Mar 2024 14:40:25    Titlul subiectului: 218520

Mai ține minte cineva dacă a fost stație de tramvai în zona asta: https://maps.app.goo.gl/LDnVoG3cBTk1zsbq8 ? Eu țin minte că a fost stație aici, dar nu mai știu cum se numea. Asta prin 1996 - 1997, nu știu când ar fi fost desființată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 1176
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 13:06:49    Titlul subiectului: 218721

Am văzut pe forum o poză din 1973 cu un tramvai ITB pe Bd. Țuțora, care afișa traseul 4. Eu știu doar de traseul 4 din anii '80 și '90: Copou - Tătărași - Tudor Vladimirescu - Copou. Care a fost primul parcurs al tramvaiului 4?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 14:46:26    Titlul subiectului: 218723

Pai arate-ne poza respectiva!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 1176
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 17:41:25    Titlul subiectului: 218728

Sa nu fie afișat de fapt Nr. 4?

http://tramclub.org/Static/HansOerlemans/iasi-08.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 18:36:54    Titlul subiectului: 218729

http://tramclub.org/viewtopic.php?p=83443#83443
http://tramclub.org/viewtopic.php?p=99183#99183
Dar oare ce o fi in pozele astea?!... A, stai ca zice acolo!...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 18:54:59    Titlul subiectului: 218730

Depasind momentul artistic, la Timisoara mai existau pana cu ceva vreme in urma reminiscente de astea, doar ca acolo cred ca era indicat altceva, si anume numarul turei in planificare, practic numarul de ordine al vehiculului printre cele planificate in regim de tura pe traseul respectiv in acea zi.
http://ratt.stfp.net/DataT/T/h/3454-1:1.jpg
Daca cineva are stiinta despre o alta interpretare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 1176
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 24 Aug 2024 21:21:33    Titlul subiectului: 219801

O poveste interesanta, de care nu știam:

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/de-la-fosta-ratc-numai-scaunul-de-sub-director-nu-a-fost-furat--2q5u.html

Citat:
Ograda nimanui. Asa era cunoscuta fosta RATC cind Girlea era director. Si aceasta pentru ca se putea fura oricit, oricind. Chiar si un tramvai. In numai un an de zile, noua tramvaie din sectia a III-a a fostei regii de transport au fost pur si simplu vandalizate, fara ca nimeni sa observe nimic. Cind nu a mai ramas din ele decit tabla, ruginita, nu mai era nimic de facut. "S-au furat pina si barele de sustinere", a spus directorul RATEC, Neculai Abalasei. Pe lista celor carora li se va imputa jaful se afla 26 de persoane.
"Vindeau cuprul pe o sticla de vodca"
In primavara lui 2001, 9 tramvaie V2A (cu burduf, inalte, care circulau pina de curind mai ales pe ruta Gara-Dancu) au ajuns de la sectia a II-a la sectia a III-a. "Adusesem tramvaie GT5 din Germania si V2A-urile nu mai aveau loc in depoul de la sectia a II-a", a explicat Cristian Talef, seful sectiei a II-a, motivul mutarii vagoanelor. S-a intocmit un proces-verbal de transfer si vagoanele au intrat in sectia a III-a din Dacia. La nici un an de la transferul tramvaielor, citeva verificari de rutina ale conducerii regiei au scos la iveala ca din tramvaie nu mai ramasesera decit tabla si rotile, prea grele ca sa fie furate. Disparusera instalatiile electrice, firele de cupru, barele de sustinere, unele scaune, chiar bucati de tabla si geamuri. Ieri, la un an de la descoperirea jafului, pe platforma unui V2A inca se mai putea vedea o lama rupta de cutit linga locul in care fusesera circuitele electrice ale tramvaiului. "In ultimele citeva luni am mai gasit si foarfeci, alte cutite, sculele cu care s-au scos firele de cupru si celelalte instalatii", a spus Mircea Rusu, actualul sef al sectiei a III-a. Acesta a si reconstituit maniera de a fura. "Cei care furau, multi din regie sau care aveau cunostinte in regie, scoteau componentele pe sub gardul sectiei a III-a, unde erau tiganii care asteptau sa ia tabla sau firele de cupru. Am descoperit ca multi vindeau cuprul pe o sticla de vodca, desi acesta costa mult mai mult", a mai spus Rusu.
26 de angajati trebuie sa aduca de acasa, in total, 150 milioane lei
Pentru cei care trebuiau sa aiba grija ca tramvaiele sa fie "conservate", asa cum cerea procesul-verbal de transfer, vina nu este a nimanui. "Dispozitia de mutare a vagoanelor a fost data de Girlea, verbal. Nici nu trebuia o dispozitie scrisa", a spus Iulian Stoica, fostul inginer-sef al RATC. Acesta crede ca nominalizarea lui in raportul directiei de Audit a Primariei nu este corecta. "Din moment ce dispozitia era a directorului Girlea, eu ce implicare am?", a spus Stoica. Pentru seful sectiei a II-a, de unde au plecat tramvaiele, Cristian Talef, problema este si mai simpla. "Eu eram in concediu cind s-au mutat tramvaiele. Voi contesta orice imputare a pierderii", a spus Talef. Ca un facut, si seful sectiei a III-a, in care au ajuns tramvaiele, era tot in concediu in acea perioada. Totusi, la revenirea din concediu, fostul sef al sectiei a III-a, Dan Suciu, ar fi trebuit sa asigure paza celor noua vagoane. "S-a furat… eu stiu cum s-a intimplat? Era numai un singur paznic, de noapte, sectia e mare…", a declarat Suciu. Conform primelor estimari, pierderea datorata furturilor este de aproape 150 de milioane de lei. "Pe lista celor carora li se imputa acesti bani, conform cercetarilor noastre, se afla 26 de oameni, printre care Iulian Stoica, Cristian Talef si Dan Suciu. Toti acesti 26 vor plati, fiecare in functie de salariul propriu, aceasta suma", a spus directorul Abalasei. (Catalin PRISACARIU)


Deci ele de fapt fuseseră duse la Dacia pentru a fi conservate? Au mai circulat după ce au ajuns acolo, sau s-a trecut la ”descompletarea” lor imediat după mutare?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 1176
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 04 Apr 2025 11:11:15    Titlul subiectului: 221157

A postat colegul nostru Radu Bialus o poză pe pagina sa de fb cu traseele din 1997, care ne arată ceva foarte interesant. Pe atunci, încă mai existau traseele inel 4 și 8, dar care circulau doar la orele de vârf pe itinerariile complete:

4: Copou - Tg. Cucu - Tătărași Sud - Bd. Metalurgiei - T. Vladimirescu - Tg. Cucu - Copou.
8: Copou - Tg. Cucu - T. Vladimirescu - Bd. Metalurgiei - Tătărași Sud - Tg. Cucu - Copou.

În afara orelor de vârf, circulau pe trasee scurte, după cum urmează:

4: Copou - Tg. Cucu - Tătărași Sud.
8. Copou - Tg. Cucu - T. Vladimirescu - Baza 3.

Interesant e că pe lista aia mai apare un traseu:

13. Copou - Tg. Cucu - Tătărași Sud

care circulă toată ziua.

Întrebarea mea e cum se făcea dispecerizarea și cum erau „intercalat” 4 „scurtat” cu 13? Cred că era o nebunie în Copou...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2025 08:26:49    Titlul subiectului: 221617

Portiunea din DVD-ul lui Dave Spencer cu filmari cu transportul public din Iasi in 1996, completa, publicata pe 6 martie 2025:

https://www.youtube.com/watch?v=WkXZQuD7v3c
si
https://www.youtube.com/watch?v=SLJ3NqclI-c

(cautati pe pagina Youtube a lui Dave Spencer si veti gasi si celelalte orase romanesti vizitate)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 1176
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2025 10:52:34    Titlul subiectului: 221618

Mamă, ce amintiri. Și uite așa, mi-au mai stârnit o serie de comenterii și de întrebări:

Comentarii:

- Pe vremea aia păreau că sunt mai multe tramvaie, autobuze și trolee la stradă. Poate e doar o senzație, datorită editării filmului.
- Am văzut câteva scheme de culori la Tatre și Timiș-uri de care nu-mi aduc aminte.

- Au existat autobuze Ikarus care nu aveau lunetă „din fabrică”, sau e o invenție „brevetată” în Tudor?
- Nu era ineficient să circule tramvaie Timiș cu 2 remorci? Unul văzut în film părea gol.
- Extinderea liniei de tramvai spre Dancu când a fost gata? Eu țin minte că 1996. Am fost atunci în Dancu și era autobuzul 27 sau 27b. Doar că uitându-mă la cum arăta rondul, pare că linia e făcută de ceva vreme, la cât de „amărât” e asfaltul.
- Din ce văd, dar poate e de la „remaster-ul” filmării, nu exista breteaua dinspre Pd. Roș spre N. Iorga, dar poate mă înșel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2025 11:06:02    Titlul subiectului: 221620

Propun sa raspunda asociatia tramkewr es la toate comentariile si intrebarile formulate, doar pe la asa-zisul muzeu se mananca turcesc catre vizitatori cu multa prosteala privind cunoasterea istoriei, nu?!...

Nu se prea poate fara Raducu, totusi, asa-i?!...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2025 11:40:06    Titlul subiectului: 221621

Ikarusul ala fara luneta era 102, una dintre masinile aduse in vara lui 1991 in prima serie de foste RDG-uri.

Ai un decupaj dintr-o poza cu el in schema cu care a venit din Germania (101, 102 si 103 erau la fel si le-am identificat ca ex Halle). Desi cand a fost adus arata impecabil, era deja intr-o stare deplorabila la vreo 2 ani de la puneea in circulatie la Iasi, dar nu avea inca modificari radicale.

Atasez si desenele lui Mariooo cu evolutia acestei masini de la venire pana la casare, ca sa nu existe dubii. Se vede si in decupajul cu starea initiala, si in decupajul din filmul lui Dave Spencer, ca primul geam de dupa usa 3 fusese spart si inlocuit de RATC cu altul care are in partea de sus tipul clasic pentru Ikarus de rama ingusta cu geam central fix si 2 gemulete culisante la capete (rama luata din stocurile provenite din casarea Ikarusurilor 280 proprii in a doua jumatate a anilor '80). Aceasta modificare minora se regaseste, evident, si in desenele lui Mariooo.

In schema din filmarea lui Dave Spencer masina era trecuta deja prin RK la Spiroca si probabil ca nu au avut geam atat de mare si curbat specific Ikarusurilor ca sa inlocuiasca luneta sparta in cine stie ce imprejurari, asa ca au comis oripilaciunea aia de tabla. Se vede si dupa stopuri ca asupra caroseriei se facusera interventii.

Asadar, ai primit raspuns privitor la luneta...

Va pot povesti si ilustra stanciu sau vreun alt tramcurist slugarnic de-al lui chestii de astea?! Sigur ca nu, dar nu-i nimic, voi bateti-va joc de Raducu!...



102-3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.67 kb
 Vizualizat:  de 2302 ori

102-3.jpg



102-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.73 kb
 Vizualizat:  de 2302 ori

102-1.jpg



102-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.78 kb
 Vizualizat:  de 2302 ori

102-2.jpg




Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mie 28 Mai 2025 12:02:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2025 11:56:12    Titlul subiectului: 221622

Mi-am adus aminte acum ca exista pe phototrans.eu o poza din 1998 cu 102 in a treia schema, cea in care a si parasit scena. Se vede, de asemenea, acel geam schimbat de dupa usa 3, pentru a nu fi vreun dubiu.

Cam asta-i cu 102, acum aveti istoria lui completa la Iasi...



102-4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  461.61 kb
 Vizualizat:  de 2292 ori

102-4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2025 12:53:21    Titlul subiectului: 221623

A, se vede in poza din 1998 ca i-a pus pana la urma reateceul luneta noua...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2025 17:56:47    Titlul subiectului: 221625

Na ca s-au aliniat planetele si s-a adeverit ce imi aminteam eu, ca parca avea Mariooo si o poza in care era si 102 la gard, pregatit de casare, alaturi de multe altele. Am facut un decupaj din ea si l-am atasat acestui mesaj.

E curios, insa, ceva!...

Spre deosebire de imaginea cu el in a doua schema de vopsire avuta la Iasi, in imaginea de final, cand era in a treia schema de vopsire, exista unele modificari la aspectul spatelui si se observa si faptul ca avea din nou triple specifice Ikarusurilor. Poate ca atunci cand a fost vopsit a doua oara sa fi avut parte de o interventie ampla la spate (sa fi avut vreun accident?!)...

Una peste alta, iata, avea din nou luneta, ha, ha!...



102-5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.29 kb
 Vizualizat:  de 2242 ori

102-5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 1176
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2025 22:12:59    Titlul subiectului: 221628

În ce an au fost casate 280-urile? Sa fie 2003?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2025 05:26:55    Titlul subiectului: 221629

Pai hai sa vedem cum au decurs lucrurile...

Cum se stie, sfarsitul anilor '90 era marcat de capusarea puternica a transportului public iesean de catre asa-zisele firme private de maxi-taxi (stim povestea cu ilegalitatea in care functionau ele si modul in care au fost mangaiate pe crestet mereu de conul cel sinistru din fruntea jupanariei, nu facem acum vorbire mai multa despre asta) si crancena subfinantare a reateceului.

In conditiile astea, cel mai mult au avut de suferit autobuzele, situatia cea mai grea fiind cea a autobuzelor Ikarus 280, majoritatea ex RDG, achizitionate intre 1991 si 1993, carora li se adaugau cateva dintre cele care au mai putut fi salvate din parcul propriu de dinainte de 1990, trecute la scurta vreme dupa 1989 printr-un RK mutilant, probabil la Spiroca. Toate aceste masini au fost exploatate in conditii foarte grele pe parcursul anilor '90, ceea ce le-a afectat dramatic, atat tehnic cat si estetic.

Asa incat, de la inceputul anilor 2000 li s-a pus gand rau, doar ca nu prea era cu ce le inlocui si nici vointa locala reala pentru finantarea unor noi achizitii.

In aprilie 2000 au inceput demersurile privind inlocuirea lor, ramase doar incercari penibile din varii motive, unele stupide, altele ticaloase.

In prima imagine citim un articol pe tema "autobuzelor cu burduf" publicat in Monitorul pe 24 aprilie 2000.

In decembrie 2000 vine momentul achizitiei penibile, in final anulate, a celebrelor FBW-uri care chipurile ar fi urmat sa inlocuiasca o parte a Ikarusurilor (cum sa inlocuiesti articulate cu masini mai mici, in conditiile in care cererea de transport nicidecum nu scazuse?!).

A venit apoi anul decisiv pentru Ikarusurile 280, 2001, cand a inceput matrasirea unui mare numar dintre ele. Fara a fi inlocuite cu alte autobuze.

A doua imagine marcheaza momentul - articol publicat in Monitorul pe 26 aprilie 2001. Pe baza deciziei despre care se vorbeste in articol s-au facut casari masive din acel moment. 2001 si 2002 au fost ani devastatori pentru aceste masini.

2001 a fost si anul primei tentative a conului, in vara, de a rupe transportul auto de cel electric. Esuata atunci.

Pana in martie 2002 vorbim de actiuni desfasurate sub conducerea reateceului de catre Petru Girlea (am tot vorbit din 2005 despre el si raul pe care l-a facut acest personaj transportului public din Iasi cot la cot cu conu, nu reluam acum discutia asta).

In martie 2002 s-a spart buboiul, la presiunea publica si politica "externul" Girlea a demisionat, reatecistii au scapat astfel de el si a venit director "dintre ai lor", Neculai Abalasei.

Abalasei a incercat sa impiedice divizarea reateceului si, in lipsa unei alternative pe moment, a repus "in paine" articulatele Ikarus care mai existau si o mai puteau duce o vreme.

Si acest moment este marcat intr-un articol din Monitorul, publicat pe 11 aprilie 2002 (a treia imagine atasata).

O fotografie din 29 mai 2002 disponibila pe phototrans.eu ne arata masina 107 (din prima serie ex RDG adusa la Iasi in vara lui 1991) pe traseul 28, cum scrie in articol (imaginea a patra).

Mai mult, o alta fotografie din acea zi, publicata tot pe phototrans.eu, arata masina 131 (dar nu purtatoarea initiala a acestui numar, o masina ex RDG ceva mai dubioasa inca de cand a venit la RATC, care a intrat la tocat printre primele, ci fosta 103, masina tot din prima serie ex RDG) pe traseul 43 (nu mai retin precis motivul - fie starea parcului de troleibuze, fie o lucrare la reteaua de utilitati pe Poitiers, oricum, e irelevant pentru discutia asta si nu are sens acum o documentare suplimentara, ideea e ca, in ciuda intentiilor si actiunilor de sub directoratul lui Girlea, acum, in timpul omului de la conducere provenit din familia Uzinei, Abalasei, se facea opusul, Ikarusurile 280 erau din nou potentate, doar ca era o cauza deja pierduta pentru frumoasele - si cand erau stralucitoare, dar si in acei ani, cand au fost lovite de napasta politico-administrativa - noastre Ikarusuri articulate) - v. ultima imagine atasata.

In incercarea de a impiedica divizarea RATC, Abalasei a recurs si la solutia disperata care se aplica deja la troleibuzele articulate, propunand scurtarea Ikarusurilor articulate. A fost scurtata o singura masina, 114 (din transa a treia de ex RDG-uri, aduse in iarna 1991-1992 - daca imi amintesc bine, masinile din aceasta serie au intrat in circulatie la inceputul lui 1992, multe pe traseul 30, iar eu asa tin minte, ca imediat dupa vacanta de iarna am inceput sa merg cu ele la/de la liceu), fara efect, insa! Conu era ferm hotarat sa rupa autobuzele de restul regiei si i-a iesit nebunia asta, care a distrus ce mai era de distrus din transportul public iesean, in toamna lui 2002.

Divizarea RATC a fost actul final pentru autobuzele Ikarus 280. Masinile care scapasera dupa masacrul din 2001-2002 au fost taiate pe parcursul anului 2003.

Sper ca am mai lamurit cu aceasta poveste inca o chestiune, zic bine, tramfan?!...

* pentru a scrie acest material am umplut golurile din memorie si din propria stiinta a lucrurilor cu ajutorul ziarelor vremii si al notitelor lui Mariooo



ik01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.62 kb
 Vizualizat:  de 2191 ori

ik01.jpg



ik02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.29 kb
 Vizualizat:  de 2191 ori

ik02.jpg



ik03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.13 kb
 Vizualizat:  de 2191 ori

ik03.jpg



ik04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  230.46 kb
 Vizualizat:  de 2191 ori

ik04.jpg



ik05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  229.81 kb
 Vizualizat:  de 2191 ori

ik05.jpg




Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Joi 29 Mai 2025 11:17:42, modificat de 4 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2025 05:32:17    Titlul subiectului: 221630

In imaginile 1 si 3 de mai sus sunt Ikarusul 142 si Saviemul 39 (acesta din urma pe celebrul traseu 21 - Autogara - Pd. Ros - Blocuri Ciurea - de la sfarsitul reateceului - ehe, si acolo sunt povesti de spus, dar astea cu alte ocazii, Domnul stie daca si cand!...)...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2025 05:47:41    Titlul subiectului: 221631

A, inca ceva!

Da, masina 131 (pozata in mai 2002) din postarea anterioara este 103 filmata in Dancu de Dave Spencer in septembrie 1996! Insa trecuta din nou prin RK sau ce-o fi fost noua transformare radicala, ca si la 102...

Doar ca 103 a pierdut "intre scheme" al doilea geam de aerisire de la remorca. E interesant ca, din desenele lui Mariooo cu evolutia masinilor in timp, reiese ca primul geam de aerisire de pe dreapta de la remorca l-a montat reateceul pe vremea cand masina era in schema cu care venise de la nemti, nu trecuse inca prin RK-ul facut de Spiroca. Apoi a venit si al doilea geam de aerisire, posibil dupa revenirea la RATC de la Spiroca, pierdut ulterior (probabil geam spart si inlocuit de data asta cu unul intreg, presupun ca de pe stoc, de la casari).

Hai, aflati toate astea vizitand "muzeul", cu "ghid" tramcuristic!... Nu-i asa, tramfan?!...



ik05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  229.81 kb
 Vizualizat:  de 2187 ori

ik05.jpg



ik06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.63 kb
 Vizualizat:  de 2187 ori

ik06.jpg



ik07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.16 kb
 Vizualizat:  de 2185 ori

ik07.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 1176
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2025 10:32:22    Titlul subiectului: 221632

Radule, mulțumesc din suflet pentru postări, o adevărată istorie!

Ce mă doare pe mine la corason, este faptul că deși aveam suficiente autobuze, tramvaie și trolee, s-a apelat la „privați” pentru a „suplimenta” traseele. În mod normal, nu aveau ce căuta „mijloace de transport cu uși manuale” în urbea noastră.

Dacă trăiam într-o lume cât de cât normală, așa aș fi văzut „desfășurarea acțiunii”:

- Tronsonul Podu Roș - C.U.G. nu era închis, ci se făceau reparațiile urgente de care era nevoie și în timpul ăsta (cu tramvaiele circulând) se căutau surse de finanțare pentru reparații mai ample.

- Era interzisă orice formă de „transport privat” care pirata activitatea regiei câtuși de puțin. Nu era nevoie de acele vehicule în transportul public din Iași. Un 280 puteau căra de 10 ori mai mulți călători decât...

- La începutul anilor 2000, RATC făcea toate eforturile pentru a cumpăra autobuze și trolee SH din Vest, pentru a înlocui treptat Ikarus-urile. Cu mențiunea că se păstra paritatea între mașinile articulate și cele „scurte”.

- După 2005 se cumpărau în mare parte autobuze și trolee noi, doar în cazuri excepționale SH.

Vise, taică, vise!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 12/Iun/2025
Mesaje: 202
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Iun 2025 23:17:38    Titlul subiectului: 221638

Oare care era treaba cu cocoașa aia imensă din Dancu? Arată de parcă pe porțiunea respectivă au așezat linia direct pe asfalt cu tot cu traverse.


Screenshot_2025-06-03-00-15-18-134_app.revanced.android.youtube.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  481.5 kb
 Vizualizat:  de 1383 ori

Screenshot_2025-06-03-00-15-18-134_app.revanced.android.youtube.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Iun 2025 08:10:39    Titlul subiectului: 221643

Pai "reabilita" atunci reateceul linia intre Podul Sf. Ioan si rond Dancu, in regie proprie...

Si au inaltat linia ca sa nu mai circule camioanele grele pe linie, ca o nenoroceau mai repede decat trecerea timpului si solutia idioata folosita in anii '80, cand au amplasat linia direct pe fundatia soselei, fara fundatie proprie, fara traverse, fixata doar cu barele de ecartament si - conform unui articol de ziar din acea vreme - cu bare de acostament (inteleg ca erau puse intre linii si acostament niste bare care teoretic nu permiteau liniei sa se miste, dar eu unul nu am fost de fata la reabilitarea recenta, cand s-a desfacut linia intre fostul rond de la Abator si podul Sf. Ioan, caci aceea mai era in starea din anii '80, iar cine o facea atunci pe-a pozacul de lucrari la infrastructura de tramvai nu si-a batut capul cu descoperitul de lucruri interesante, ca doar de aia epigonii sunt epigoni - asa ca nu vom sti niciodata documentat fotografic ce a fost acolo cu adevarat)...

Iar cand au inaltat linia in 1996-1997, au facut aceeasi prostie (mai putin aia cu "barele de acostament"), doar de aceea ajunsese acel tronson in ultimii ani intr-o stare mai proasta decat linia dintre Tatarasi Sud si Podul Sf. Ioan, desi se facuse acea "reabilitare" reatecista...

O vreme au lucrat cu taraita, cred ca doar in vichenduri, lasand deschisa circulatia tramvaielor, desigur, facand acea aducere la nivelul strazii acolo unde ajungeau cu lucrarile dupa o runda de hei-rup reatecist.

In 1997, insa, pentru ca lumea era exasperata, au intrerupt de tot circulatia si au dat bataie, iar prin toamna au dat drumul din nou tramvaielor.

Cam asta'i... Povesti nemuritoare cu ijeteleul/reateceul/retepeul/cetepeaua... Aceeasi dileala, indiferent de nume...


Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Mar 03 Iun 2025 08:19:23, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Iun 2025 08:14:21    Titlul subiectului: 221644

Apropo, doar de aia, cand se facea vorbire in ultimii ani de reabilitarea liniei din Dancu, initial o tineau langa cu lucrari doar intre Tatarasi Sud si Podul Sf. Ioan! Ei considerau celalalt tronson, adica asta cu linia inaltata, ca fiind deja reabilitat, deci inca in durata normata de exploatare, hahahahahahaha!...

Dilaila, adica!...

Noroc ca au fost fortati de faptul ca tramvaiele deraiau tot mai des fix pe tronsonul "reabilitat" in anii '90 si ca lumea se saturase de diferenta aia de nivel, asa ca si-au bagat mintile in cap si au reabilitat cum era firesc, de la Tatarasi Sud pana la capat, in Dancu!...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Iun 2025 08:23:37    Titlul subiectului: 221645

Iaca si articolul din Flacara Iasului, din 7 august 1984, pe tema prelungirii liniei de la Abator spre Dancu!...


dancu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.69 kb
 Vizualizat:  de 1338 ori

dancu.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8838
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Iun 2025 15:59:48    Titlul subiectului: 221650

Am atasat o poza de-a noastra de la desfacerea din 2013 a liniei de pe Iorga pentru reabilitarea catre Tatarasi Sud.

Cred ca acelea care se vad in poza sunt "barele de acostament" despre care se zice in articolul din 1984 din Flacara Iasului privitor la linia spre Dancu, caci si pe tronsonul dintre Vama (ma rog, la vremea aia era un tapsan acolo) si Tesatura s-a folosit la finele anilor '80 aceeasi solutie cu amplasarea liniei direct pe fundatia strazii (doar ca pe Iorga si Primaverii nu s-a folosit sina cu canal, ci s-au pus dale de beton intre sine, respectiv pana la carosabil). Ma refer, desigur, la barele alea dintre cele doua sensuri de mers si dintre linii si carosabil, caci intre liniile de pe acelasi sens sunt stiutele bare de ecartament (le zice antretoaze, dar cred ca termenul e valabil si pentru acele zise in 1984 "bare de acostament").



iorga.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.24 kb
 Vizualizat:  de 1293 ori

iorga.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Următoare
Pagina 26 din 27

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community