Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Sep 2025 16:57:33 Titlul subiectului: |
222290 |
|
Am gasit acei stalpi de pe partea opusa,nu stiu de ce tineam minte ca sunt mai multi,poate dupa Dispecer si intre rond mai erau...
Acestea sunt adresele de pe Maps,capturile si calitatea lor se fac praf pe mobil.
https://maps.app.goo.gl/wFxLvTWt3sP62guD6?g_st=ac Coborare spre Doi Baieti,unul din stalpi
https://maps.app.goo.gl/GKKzLLVp3noVJdSW6?g_st=ac
Celalalt stalp,la G-uri.
Poate erau pentru alimentarea retelei,dar lipsesc cutiile mari si tubul traseului,ce iese din cutie si urca pe stalp.Eu nu mai tin minte exact,sunt foarte multi ani si eram copil,dar tot odata cu troleibuzul au aparut,si inca au ramas si acum ai CTP.
Pe unde au fost stalpi de retea nu s-au scos,pentru ca nu erau in gestiunea celor de la retele electrice,sau iluminat public/primarie.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Sep 2025 17:08:00 Titlul subiectului: |
222291 |
|
Da, clar aceia erau izolati, plasati cu un scop precis acolo, nu erau dintr-un sir de stalpi. Cand voi da din nou prin cautarile mele printre materiale peste fotografiile facute proiectului o sa vad ce e cu ei.
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Sep 2025 19:56:29 Titlul subiectului: |
222294 |
|
Am vazut ca aveau planuri mari cu troleibuzul,in anii 90,stiind ce datorii urmau si cate troleibuze au fost scurtate din cauza costurilor intretinerii,chiar si curentul intrerupt pentru restante de plata.
Pe Socola pana in Podu Ros,au fost montati stalpi metalici cu console si aproape elementele de prindere a retelei montate,acum 30 de ani,si am inteles ca si pe bretelele pasajului Nicolina,spre Galata.
Urma troleibuzul 47 adaptat la traseul actual,din cauza fluxului slab de calatori si cererii slabe pe splaiuri?
Cred ca multe trasee de autobuz ar fi fost exploatate numai de troleibuze,de exemplu 28.
Pana sa ajunga la Agronomie cu reteaua,troleibuzele intorceau la SuperCopou.Fiind asa restrans bulevardul,si circuland inca articulate pe vremea aia,nu cumva erau tractate?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Sep 2025 20:57:23 Titlul subiectului: |
222295 |
|
Nici in perioada aceea, nici de cand am bagat nasul in borcanul cu miere, nu am gasit nicaieri vreo informatie despre trasee clar definite avute in vedere.
Intre timp au distrus totul, ca asta se pricep cel mai bine de vreo 20 de ani incoace...
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Sep 2025 21:17:56 Titlul subiectului: |
222296 |
|
Troleibuz vom vedea cand va zbura...primarul.
Sunt multe zone care ar trebui acoperite de transport,printre care si Splaiurile.
Nu stiu daca ar avea sens ceva pe Eternitate si Vlaicu,fiind cam sugrumate acele strazi.
Pana prin anii 70,in apropiere a fost un traseu de autobuz care intorcea la Complex Stejar dinspre Creanga,si iesea pe strada Stejar.
Trasee mai neobisnuite printre blocuri,pe strazile aglomerate in prezent de masini din vina primariei,au mai fost prin Mircea si Alexandru cel Bun,pe Musatini,ba chiar o scurta perioada prin Salciilor,in Nicolina.Nu iti vine sa crezi ca a circulat pe acolo autobuz.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Sep 2025 11:19:15 Titlul subiectului: |
222298 |
|
Statiile de pe Chimiei, in ambele sensuri, sunt insirate in anuntul din decemrbie 1993, ieri nu-l citisem cu atentie si am crezut ca-s doar repere de pe parcurs...
Au omis Policlinica si Targu Cucu pe sensul spre Tatarasi (nu mai stiu daca atunci inca se mai facea statie si la intrarea de pe curba pe bd. Independentei sau era deja eliminata statia de acolo pentru 43 si 46 cand circulau numai pana la Piata Eminescu; de asemenea, pe sensul dinspre Targu Cucu spre Piata Eminescu probabil ca inca nu era statia de la Spiridon), dar, na, nu s-ar chema RATC daca ar face o treaba ca lumea cap-coada... Ma rog, important e ca aveti acum si statiile care au existat pe Chimiei...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.41 kb |
Vizualizat: |
de 442 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Sep 2025 11:28:31 Titlul subiectului: |
222299 |
|
A, si vad ca au omis si statia de la garaj... Doh, RATC!...
Dar v-a zis Raducu bine ca pe malul stang statia din Metalurgie era dupa curba (Gradinari ii zicea, cum scrie acolo, s-a deschis sertarasul din memorie) si ca era statie si inainte de intrarea in Tudor...
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Sep 2025 12:45:28 Titlul subiectului: |
222300 |
|
Deci am avut dreptate,ca acelea erau alveolele troleibuzului,de la Alimentara/Complex Gradinari,si sala sporturilor/Polivalenta.
La CFS au eliminat-o repede,la sala au facut si alveola pe partea stanga,probabil pentru autocare dar nu stiu daca pe atunci inca se mai circula pe ambele sensuri pana in Metalurgiei.
Statia Han Tatar cred ca era in dreptul fostului PECO,sau intersectie cu Ciurchi,statia Camine CFS nu stiu unde era,cred ca in dreptul trecerii de pietoni,sau a fost un fel de bucla prin actuala statie de tramvai si autobuz,de la pod.
Edit: Sa nu uit,sunt alveole pe ambele parti,inainte de intrarea pe Bulevardul Tudor Vladimirescu,a mai fost un traseu anume de autobuz pe partea opusa?
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Sep 2025 13:32:53 Titlul subiectului: |
222301 |
|
Prin anii 80,cand reteaua de troleibuz a fost extinsa pana la capat Pacurari si Frigorifer,au fost realizate niste refugii mari,metalice cu dispecerat,dar imediat in anii 2000 au fost transformate in chioscuri.Ambele refugii mai exista si in prezent,dar ar mai fi trebuit sa existe unul prin zona centrala,tot pe undeva pe traseu iar apoi a aparut un refugiu din acesta cu dispecerat ce era destinat retelei de troleibuz,la rond Tutora.
Cand s-a extins reteaua de tramvai la Zimbru spre Dacia,si a fost finalizata si reteaua pana la CUG(2),se infiintase linia 10.Si acolo au fost realizate niste refugii mai moderne decat cele ale troleibuzului,tot cu dispecerat dar si cu toalete,din ce am vazut la CUG existau.
Rondul CUG(Rond Vechi) a fost primul dinaintea celui de la FORTUS?Cum se descurcau tramvaiele neavand linie dubla si era un flux mare de calatori pentru CUG,dinspre Dacia si Canta?De ce nu a mai fost inclus in reabilitarea din 2013,impreuna cu bretelele?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Sep 2025 14:13:55 Titlul subiectului: |
222302 |
|
Cand era rondul la CUG I erau doar 9 si 10...
La vremea aia inca existau traseele de autobuz in zona aia, nu se baza totul pe tramvai...
Cu rondul de la CUG I cred ca era o problema cu terenul ala, nu mai tin minte ce, ca vreun litigiu cu vreun pirvat sau ca se avea in vedere realizarea unei parcari acolo, chestii de astea, aiureli fara legatura cu interesul public care impunea refacerea rodului, indiferent ce actiuni premergatoare presupunea asta...
Cu bretelele se stie vrajeala oficiala a reatepeului cu riscurile de a avea macaz in panta... Indiferent de motivul real, a fost tot o prostie dpdv al interesului public...
Mai mult, la reabilitarea pasajului trebuia gandita o statie intermodala de transfer sus-jos, cu modificarile aferente asupra pasajului, mai ales in contextul discutiilor privind eliminarea liniei de pe splai...
Dar despre ce vorbim?! Exista viziune, dorinta si putilinta intelectuala la Iasi, in forurile de conducere, pentru ca toate astea sa fie posibile?!... Nu!... Iata, asta e raspunsul la intrebarea "de ce?"...
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Sep 2025 14:44:55 Titlul subiectului: |
222303 |
|
Din pacate inca e condusa compania si orasul de niste capuse.
Cand se paraliza jumatate de oras si se dadeau traseele pe la palat peste cap,erau utile bretelele,sau aplicata in intersectia Podu Ros aceiasi solutie ca in Podul de Piatra.Asa,9 mergea prin Tudor,si nu mai era nevoie sa bage autobuze mici.
Ultimele articulate care faceau fata au fost Ikarusurile si troleibuzele Rocar.
9 MAN-uri nu ajuta cu nimic,si sunt bagate doar pe 36,dar si acolo mai nou baga ZTE si Karsanuri.
Ce reclame au mai purtat Ikarusurile in afara de cele de la Apple?
Pe Timisuri au fost la Daewoo si Golden American,si cred ca si Camel,sau era pe V2A.
Pe Tatre nu prea au fost,decat un vagon cu reclama Colgate/Palmolive am vazut,intr-o fotografie de pe pasajul Nicolina,la urcare pe sensul spre CUG.
Pe atunci,erau revopsite cand primeau noile reclame,acum se ascunde rugina sub colant.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Sep 2025 14:58:25 Titlul subiectului: |
222304 |
|
Ikarusurile articulate doar Camel si Apple au avut. A mai fost 116 la un moment dat cu o reclama la Snagov la mijlocul tractorului (a fost si pe cel putin un tramvai Timis)...
Alea scurte galbene au avut diverse reclame...
Tramvaiele cu Moldexim vopsita au inceput, pe ceva Tatre si Timisuri...
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Sep 2025 15:08:22 Titlul subiectului: |
222305 |
|
E posibil ca vreun Ikarus articulat iesit de la Spiroca sa fi purtat si vreun autocolant mediu cu Radio Contact... 101?! 109?! 111?! Ceva pe-acolo... Nimic substantial in afara de reclamele Camel si Apple...
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Sep 2025 16:03:10 Titlul subiectului: |
222306 |
|
Radu Bialus a scris: | A mai fost 116 la un moment dat cu o reclama la Snagov la mijlocul tractorului |
118, am vazut acum pe desenele lui Mariooo...
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 09:51:14 Titlul subiectului: |
222314 |
|
Crampei de istorie: indicatorul cu trasee din statia din Piata Eminescu care a existat o scurta vreme pe partea cu noua cladire a Romtelecomului de pe Independentei, aflata in constructie in momentul filmarii...
*imagine din filmare Tele Europa Nova Iasi din 1994 (https://www.youtube.com/watch?v=SdPYnxoDELw)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.54 kb |
Vizualizat: |
de 128 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 10:06:11 Titlul subiectului: |
222315 |
|
Statia de tramvai a lui 9 (10 nu cred ca mai era tramvai in momentul filmarii, desi a existat o vreme in anul ala - in imaginea a doua se vede un Ikarus pe 10) de la Posta din Podu Ros, pe str. Nicolina, pe sensul spre CUG...
*imagine din filmare Tele Europa Nova Iasi din 1994
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.03 kb |
Vizualizat: |
de 125 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.57 kb |
Vizualizat: |
de 125 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 15:20:16 Titlul subiectului: |
222323 |
|
Pe vechiul ampasament erau peroanele separate,ca in prezent?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 16:18:10 Titlul subiectului: |
222324 |
|
Fata in fata.
*imagine din 1990
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
404.79 kb |
Vizualizat: |
de 91 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 17:59:19 Titlul subiectului: |
222327 |
|
Sincer sa fiu,era mai bun amplasamentul vechi,e un chin cu traversatul daca vrei sa mergi spre CUG,de pe partea opusa.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 18:23:01 Titlul subiectului: |
222331 |
|
Era, dar la Iasi pietonii sunt cantitati neglijabile, iar problemele celor cu dificultati de deplasare durere in dos pentru mi'aita...
Iar pentru problema spatiului pentru 2 benzi auto pe sens se gaseau ele solutii mult mai destepte decat cea "plementata"... Dar la cine sa ai pretentii?!...
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 18:40:56 Titlul subiectului: |
222333 |
|
Ce vegetatie frumoasa pe ambele parti,acum nu mai este nimic.
Asa intalneai si din Tatarasi,pana la Tepro,si in Copou.
Tot in Tatarasi ca si pe Chisinaului,era scuar verde pe care se construise linia de tramvai,dar s-a renuntat la el pentru locurile acelea de parcare,de langa bordura,locuri care au fost multi ani ocupate de rable abandonate,ocupand inutil.
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 17/Sep/2025 Mesaje: 1286 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Sep 2025 19:59:59 Titlul subiectului: |
222335 |
|
Totul se face doar că sa fie făcut și atât.
Păcat că nu poți pune toata poza cu tramvaiul, ar fi fost mișto sa vedem un Timis pe 10 Sau 14.
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 28 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Sep 2025 00:00:11 Titlul subiectului: |
222339 |
|
E cumva acelasi album de poze cu ITB-urile zombi?Acum 7 ani am vazut niste fotografii puse pe pagina CTP,cand se faceau 120 de ani de transport electric.
Ce deplorabil aratau,nici la asa zisa modernizare cu elemente de pe Timisuri casate nu aratau asa bine,se vedea ca era vremea sa dispara.
Cand a fost ultima data circuland cu doua vagoane?Modernizatele le-au mai putut duce?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Sep/2025 Mesaje: 9030 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Sep 2025 01:16:14 Titlul subiectului: |
222343 |
|
Poza cu pricina face parte din colectia unui pasionat norvegian care are 67 de ani in prezent si a fost de cateva ori in Iasi, inclusiv inainte de 1990. Am inclus-o printre cele selectate pentru expozitia foto dedicata istoriei tramvaiului din CUG pe care am pregatit-o in 2015 in vagonul 162 pentru inaugurarea liniei dupa modernizare. Nu am acceptul autorului pentru a o publica online, de aceea am blurat tramvaiul. Daca va exista acord pe viitor...
|
|
Sus |
|
 |
|