 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Iul 2024 22:11:21 Titlul subiectului: |
219658 |
|
Continui prezentarea cu starea actuala a linie 41. Pozele sunt facute imediat dupa pasaj Grant, sens spre Crangasi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.05 kb |
Vizualizat: |
de 689 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.11 kb |
Vizualizat: |
de 689 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.11 kb |
Vizualizat: |
de 689 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.27 kb |
Vizualizat: |
de 689 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Iul 2024 22:12:30 Titlul subiectului: |
219659 |
|
Si ultimele cadre, la jumatatea distantei dintre Pasaj Grant si Crangasi.
Pentru mine este clar, lipsa de intretinere.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.84 kb |
Vizualizat: |
de 688 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.97 kb |
Vizualizat: |
de 688 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.83 kb |
Vizualizat: |
de 688 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.96 kb |
Vizualizat: |
de 688 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Oct 2024 11:15:39 Titlul subiectului: |
220045 |
|
Un scurt istoric cu linia 41. Articolul se gaseste in B365.ro
Citat: | Tramvaiul 41, povestea singurei linii STB care seamănă cu ideea de metrou ușor. Traseul inițial era între Piața Presei și Crângași
Linia de tramvai 41, una dintre cele mai importante și folosite din București
Tramvaiul 41 este unul dintre cele mai importante din Capitală, legând nordul și vestul orașului, fiind și extrem de folosită de cetățeni. Astăzi, TPBI a prezentat oamenilor poveste acestei linii.
Chiar dacă astăzi tramvaiul 41 are un traseu foarte lung, la inaugurare acesta nu străbătea Bucureștiul de la un cap la altul.
Inițial, în anii ’80 (atunci când a fost inaugurat) traseul era cuprins pe porțiunea de drum dintre Piața Presei, Podul Grant și Crângași. Ulterior, s-a luat decizia ca aceasta să fie extinsă, ajungând până în „Ghencea”.
Deoarece numărul călătorilor era din ce în ce mai mare, autoritățile de la vremea respectivă au fost nevoite să facă schimbări, astfel încât să îmbunătățească mobilitatea.
Astfel că, din 1997 a început implementarea sistemului de „metrou ușor”. Au existat mai multe etape de parcurs, precum: studii de prefezabilitate și proiectare, iar acestea au fost finalizate în data de 21 Octombrie 2002.
Cele 15 stații pe fiecare sens au fost finalizate, iar pe șinele acestei linii au intrat în circulație tramvaiele V3A-93 de la depoul Bucureștii Noi, modernizate la URAC.
Tramvaiele care circulau la acea vreme pe traseu aveam schemă de culoare exterioară alb cu roșu.
Printre beneficiile aduse de sistemul de „metrou ușor” care există pe linia 41 se numără:
-Creșterea vitezei comerciale,
-Creșterea numărului de călători transportați pe unitatea de timp,
-Reducerea timpului de deplasare între cele două capete.
Un traseu plin de premiere
Linia 41 a fost una care a marcat mai multe premiere în ceea ce privește transportul public în comun din București, fiind un traseu importat al orașului. Între terminalele „Ghencea„ și „Piața Presei”, a circulat pentru prima dată, în anul 2005, primul tramvai cu podea parțial coborâtă din România.
Alte premiere sunt:
-Atingerea unui număr maxim de tramvaie pe acest traseu – aproximativ 40 de ture,
-Apariția primelor tramvaie V3A-93-CH-PPC, în noiembrie 2007.
-De asemenea, tot pe această linie au circulat pentru prima dată și noile tramvaie cumpărate de PMB, Astra Imperio Metropolitan.
-În 2022 au fost efectuate primele probe, iar în luna decembrie primele 15 astfel de tramvaie au intrat pe linia 41.
Traseul are o lungime de 9,5 kilometri cu cale dublă. Acesta continuă să fie unul dintre cele mai solicitat din București și poate chiar de pe nivelul țării. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Apr 2025 22:56:37 Titlul subiectului: |
221116 |
|
Linia 41 a ajuns praf si pulbere !!! S-a ales praful de „nava amiral” a STB-ului. Ceea ce s-a intamplat azi dimineata este doar cireasa de pe tort. In ultimii ani, exista probleme aproape zi de zi, pe aceasta linie. Eu cred ca STB-ul a ajuns depasit de situatie !
Eu pun o intrebare celor de la Asociatia Metrou Usor. Fratilor voi traiti intr-un univers paralel ? Voi ati luat o pozitie oficiala in legatura cu situatia liniei 41 din ultimii 2-3 ani ?
Articolul se gaseste aici
Citat: | Lungul drum al unui bucureștean din Drumul Taberei spre Băneasa. A pornit fix când linia 41 era blocată, după ce un tramvai a lovit o mașină la Lujerului
Ce se întâmplă în momentul în care imprevizibilul apare pe linia 41 și tramvaiele rămân blocate? Călătorii nu știu pe unde să mai meargă, astfel încât să ajungă cât mai repede la destinație.
Un astfel de incident s-a petrecut și marți, 1 aprilie, și nu a fost o glumă pentru oamenii care așteptau tramvaiele și nu mai ajungeau în stații, ci a fost o situație cât se poate de serioasă. O mașină a fost lovită de tramvai, iar linia 41 a fost blocată aproape o oră și jumătate.
Cum s-a descurcat un bucureștean fără tramvaiul 41, dimineață, când linia a fost blocată
Un bucureștean a decis să ne povestească cum a arătat dimineața lui, cu un drum foarte lung până la destinație, fiind nevoit să se descurce fără tramvaiul 41. Bărbatul a plecat din Drumul Taberei și trebuia să ajungă la Aeroportul Băneasa.
La ora 8 de dimineață am ieșit ca o „floricică” din casă, nu departe de Valea Argeșului, în Drumul Taberei. Destinația era aeroportul Băneasa, dar nu era stres, fiindcă trebuia să ajung abia la ora 9.30. What can go wrong?
„No problemo” am zis! O oră și jumătate chiar e destul, mai am timp și de o merdenea, iar prima parte din drum, cu un troleibuz până la Parc Drumul Taberei, a mers ca „unsă”. S-a dovedit că nu am avut timp de merdenea și nici de firimituri de merdenea!, ne spune Vlad.
Drumul ca „uns” s-a împotmolit în momentul în care călătorul a ajuns în stația lui 41. Stația era plină, tramvaiul nu apărea de ceva vreme, iar mai mulți călători alergau la autobuzul 641 (linia folosită de STB pentru momentele în care tramvaiele 41 sunt blocate). Problema era că autobuzul era plin și rămânea blocat în traficul infernal din București.
Uimirea a venit însă la stația lui 41 (Parc Drumul Taberei), pe care voiam să-l iau până la Piața Presei. Lume multă în stație, dar nici urmă de tramvai, iar unii pasageri mai isteți fugeau către autobuzul de înlocuire 641, care era arhiplin și nici nu beneficia de calea mărginită de garduri pe care o avea 41.
Am deschis B365, fiindcă mi-am zis că dacă este ceva grav, sigur scrie acolo. Și așa era: o mașină a fost lovită de tramvai la Lujerului și tramvaiul nu circulă.
Aventura abia acum a început
Bucureșteanul a gonit spre metrou, fiind nevoit să schimbe de două ori, iar la Piața Unirii a prins o mare aglomerație. Cu greu a reușit să se urce în trenul de metrou, dar o mulțime de oameni au rămas pe peron, în așteptarea următorului tren.
Am fugit la metrou, am schimbat de două ori, la Eroilor și Unirii – unde era îmbulzeala de pe lume și doar prin mișcări iscusite am reușit să urc în metrou, în timp ce mai bine de 100 de oameni au rămas pe peron, așteptând trenul următor, promis a veni în 3 minute de către „crainicul” stației.
După 40 de minute, Vlad a ieșit la suprafață, la Aviatorilor. De aici a urcat în autobuzul 301. Pe drum a mai prins aglomerație, dar a ajuns la Aeroportul Băneasa în 30 de minute. Nu a pierdut avionul, dar a avut parte de o „aventură”, din cauza accidentului de la Lujerului, de pe linia tramvaielor 41.
Trei metrouri mai târziu și după un total de 40 de minute am ieșit la suprafață la Aviatorilor, de unde am luat autobuzul 301. Și el s-a mai blocat în trafic, la intrarea în cartierul Băneasa, dar a ajuns în jumătate de oră la aeroport. NU am pierdut avionul, însă drumul s-a dovedit a fi mult mai lung și întortocheat, din cauza accidentului de pe linia lui 41.
La final, Vlad a decis să încheie într-un mod poetic această dimineață palpitantă: Să încheiem poetic o dimineață mult mai agitată decât ar fi trebuit:
Când rămâi fără 41
Schimbi metrouri, fără număr
Fugi prin stații ca nebunu
Alergând umăr la umăr |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|