Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Ce parere aveti despre programul Metrorex-ului? |
Foarte bun |
|
6% |
[ 10 ] |
Bun |
|
40% |
[ 66 ] |
Intre bun si nesatisfacator |
|
32% |
[ 53 ] |
Nesatisfacator |
|
14% |
[ 23 ] |
Foarte nesatisfacator |
|
6% |
[ 10 ] |
|
Voturi totale : 162 |
|
Autor |
Mesaj |
ratbmetrou
Data înscrierii: 01/Iul/2006 Ultima vizita: 25/Iul/2010 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Apr 2007 13:17:40 Titlul subiectului: |
78302 |
|
Pentru inceput, imagini de la metrou. Locatia este aceeasi: pasajul de trecere de deasupra liniilor de la Piata Victoriei, chiar cum se vine de pe M3.
Se poate observa "coada" multimii de oameni ce se indreapta de pe M3 pe M2 catre zonele de birouri:
- Aviatorilor (Charles de Gaulle, Vodafone, banci, alte birouri)
- Aurel Vlaicu (Porsche, Oracle, IPA, banci, alte birouri), respectiv Pipera-Tunari (Vodafone, Porsche, banci, alte birouri)
- Pipera (parcurile de birouri, Orange, Pfizer, Mobexpert)
Denumirea imaginilor este in format data-ora.
As mentiona aici si prostul obicei al Metrorex de a debarca cate 2-3, uneori chiar 4 trenuri deodata in nodurile de trafic. Rezultatul este sute de oameni inghesuiti pe cai de acces inguste, timp de evacuare excesiv de lung, risc crescut de accidente mortale.
Solutia imediata ar constitui-o regandirea graficului de parcurs, a timpilor.
Pentru cei ce ies din metrou la Piata Victoriei 2: pentru a urca rapid catre nivelul superior folositi una din cele 2 scari rulante de pe peron. Nu va hazardati pe scara normala in ore de varf decat daca sunteti printre primii care ies din tren!
Pe scara normala se circula haotic in ambele sensuri, pe cand ambele scari rulante functioneaza cu viteza pe directia "in sus", reducand timpul de evacuare comparativ cu scara normala, chiar si in ore de varf. Recomand scara ce are capatul superior spre mijlocul peronului, deoarece da chiar in pasajul comun dintre M2 si M3.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.04 kb |
Vizualizat: |
de 173011 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.21 kb |
Vizualizat: |
de 173011 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ratbmetrou
Data înscrierii: 01/Iul/2006 Ultima vizita: 25/Iul/2010 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Apr 2007 08:19:46 Titlul subiectului: |
78374 |
|
1. Metrou Crangasi, 17.04.2007, ora 18:11
2. - 3. Piata Victoriei 2, scarile rulante, 18.04.2007, ora 08:46.
Pacat ca n-am iesit printre primii si nu am avut digitalul la mine; se vedeau mult mai multe detalii si oameni.
Au debarcat 2 trenuri simultan, un Bombardier si o Astra. Mecanicul de pe Astra tipa intr-una la calatori sa se departeze de marginea peronului ca sa poata pleca. Da, de parca ar fi avut unde sa se duca in spatiul stramt dintre tren si scara!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.42 kb |
Vizualizat: |
de 172924 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.42 kb |
Vizualizat: |
de 171215 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.5 kb |
Vizualizat: |
de 171215 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 19 Apr 2007 08:47:48 Titlul subiectului: |
78395 |
|
Ionut, este normal ca la orele de varf sa fie plin de oameni pe scari si in statii. Peste tot in lume este asa; nu e viabil din punct de vedere economic sa faci spatiile atat de largi incat atunci cand coboara poate 25-30% dintr-un tren plin intr-o statie de transbordare sa nu se frece unii de altii.
O alta aiureala ce am observat-o la metrou: Opreste trenul in statie; se deschid usile; in mod normal usa este suficient de lata cat se coboare cate doi oameni in acelasi timp (paralel). Dar nu, istetii care asteapta sa urce se bulucesc in dreptul usii astfel ca spatiul de coborare devine mai ingust si oamenii ce coboara o fac doar pe un singur fir.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Oct/2024 Mesaje: 10102 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Apr 2007 10:15:58 Titlul subiectului: |
78397 |
|
stfp a scris: | istetii care asteapta sa urce se bulucesc in dreptul usii astfel ca spatiul de coborare devine mai ingust si oamenii ce coboara o fac doar pe un singur fir. | Chestia asta am observat-o din pacate si la RATB. Oamenii sunt disperati sa nu piarda autobuzul, si practic nu te mai lasa sa cobori din masina, se urca peste tine, si efectiv trebuie "sa te lupti sa cobori". Ca exemplu concret, dimineata pe 131 sau 331, la coborare la Piata Presei Libere, sau pe tramvaiul 16, la coborare la Sfanta Vineri.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Oct/2024 Mesaje: 10102 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 08 Iul 2007 16:08:18 Titlul subiectului: |
80124 |
|
Urmare a intreruperii circulatiei lui 34 pe Stefan cel Mare/Iancu de Hunedoara, metroul a inceput sa fie destul de aglomerat. Iata si o poza de la Obor. Mentionez ca nu am facut poza in ora de varf.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.51 kb |
Vizualizat: |
de 173656 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Mar 23 Oct 2007 15:52:51 Titlul subiectului: *Fluxuri de calatori si frecvente de circulatie la metrou |
84267 |
|
Nu cunosc situatia pe M3 dar pe M4 frecventa a ramas aceeasi care de altfel este de mai multi ani, un tren la 10 minute. Si sunt trei rame de IVA si anume doua in traseu si o rezerva la 1 Mai!
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Oct 2007 17:26:14 Titlul subiectului: |
84273 |
|
Pe M3 sunt maxim 4 metrouri.
Am observat ieri la pranz un flux imens de metrouri in statia Iancului (si presupun ca nu numai acolo). Veneau trenurile cam la 3 minute pe sens, deci la fiecare 2 minute maxim era cate un metrou in statie. Partea buna erau ca nu erau pline, cum sunt de obicei. O sa ma mai uit, sa vad daca a fost doar un caz singular.
|
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 24 Oct 2007 10:51:11 Titlul subiectului: |
84288 |
|
Pe M1 (Pantelimon - Gara - Dristor 2) se circula in bataie de joc. Intervalul depaseste de multe ori 10 minute la ore de varf iar trenurile sunt full. In plus, la Eroilor sens Pantelimon, sincronizarea cu M3 este execrabila, astfel incat vine un tren pe M1 la doua pe M3, ceea ce face aglomeratia de nedescris.
Daca observati la anumite ore trenuri care vin foarte des, acest lucru se datoreaza incidentelor care au loc in circulatie, nu unei suplimentari. Inaintea lor s-a asteptat probabil peste 15 minute in statii!
Este cam nesimtit modul in care Metrorex isi trateaza platitorii de bilete si abonamente, in conditiile in care metroul este singura scapare din traficul de cosmar bucurestean.
Nu inteleg de ce nu se face o suplimentare serioasa pe M1, mai ales ca acum EXISTA MULTE TRENURI IVA DE REZERVA datorita venirii Bombardierelor. Trebuie cel putin 30 de trenuri in circulatie pe aceasta magistrala pentru un interval decent.
|
|
Sus |
|
|
altmarius
Data înscrierii: 04/Iul/2007 Ultima vizita: 04/Sep/2014 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 24 Oct 2007 11:34:17 Titlul subiectului: |
84289 |
|
Ca unul care folosesc zilnic metroul, confirm ceea ce a spus mai devreme userul tomberon. In plus, de mai multe ori la Eroilor mi s-a intimplat ca, fiind in trenul care venea de la Industriilor, sa asist cum trenul pe directia Pantelimon pleca, fara sa mai astepte debarcarea calatorilor din acest metrou. Astfel, am pierdut 10 minute. Degeaba s-au adus Bombardierele, daca mentalitatile (bataia de joc) nu s-au schimbat. Oricum, pentru a calatori civilizat, sunt necesare, numai pe magistralele 1 si 3 circa 30 trenuri - si asta inainte de a se drumul la magistrala Industriilor - Policolor - Linia de Centura.
|
|
Sus |
|
|
Mazuish
Data înscrierii: 30/Oct/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2024 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 24 Oct 2007 13:49:06 Titlul subiectului: |
84290 |
|
Nu prea au ce rame IVA sa bage. Au trecut la casari in masa de cand au inceput sa vina Bombardierele.
Metrorex crede ca rezolva toate probleme doar schimband trenurile.
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 24 Oct 2007 18:44:14 Titlul subiectului: |
84296 |
|
tomberonul a scris: | Daca observati la anumite ore trenuri care vin foarte des, acest lucru se datoreaza incidentelor care au loc in circulatie, nu unei suplimentari. Inaintea lor s-a asteptat probabil peste 15 minute in statii! | Eram uimit pentru ca am stat o ora sa astept pe cineva acolo. Asa am observat ca in decursul orei respectivei [1 juma - 2 juma] au venit metrourile la distanta de maxim 3 minute pe sens.
Pe mine nu ma prea afecteaza puhoaiele, pentru ca folosesc metroul in intervalele 6 jumate - 7 jumate dimineata, si 2 jumate - 3 jumate (pe traseul Armata Poporului - Eroilor - Iancului).
Si problema cu aglomerarea usilor si stationarea indelungata a trenului la peron am observat-o (cel putin la Victoriei 1 si 2) incepand cu orele 3:30 - 4.
|
|
Sus |
|
|
altmarius
Data înscrierii: 04/Iul/2007 Ultima vizita: 04/Sep/2014 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 25 Oct 2007 05:38:13 Titlul subiectului: |
84306 |
|
Va rog sa mergeti cu metroul intre orele 8 si 9 dimineata, fie pe magistrala 1, in cartierul Titan, fie pe magistrala 2, intre Piata Unirii si Piata Victoriei, si in mod cert va va disparea impresia ca metrourile vin la 3 minute. La ore de virf, aglomeratia este insuportabila.
Daca metrourile ar fi circulat corect pe magistalele 1 si 3 (sau ar circula), termenul de puhoaie nu ar avea ce cauta in discutie. Si in cartierul Titan traiesc oameni, si ei trebuie sa se deplaseze la serviciu, si intrucit odiosul le-a dat metrou, transport de suprafata este ca si inexistent, iar metroul vine la intervale ridicole. Nu judecati lucrurile dupa ce se intimpla pe liniile de protocol, fie ele de RATB sau metrou. Imi pare rau, dar zilnic completez puhoaiele de la Piata Unirii la ore de virf, si vad ce se intimpla.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Aug/2024 Mesaje: 553
|
Trimis: Joi 25 Oct 2007 09:06:54 Titlul subiectului: |
84309 |
|
Pe M2 chiar vin la 3-4 minute... cel putin de la Apartorii Patriei cam asa vin... se mai intampla sa vina la 6 min si apoi dupa aia inca unul la 2-3 minute in spate, mai ales la Unirii unde sta mai mult in statie cand vine puhoiul de pe M1/3
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Joi 25 Oct 2007 15:52:22 Titlul subiectului: 6u56 |
84317 |
|
Metroul bucurestean este solutia ideala de transport in comun, in timp ce transportul de suprafata a fost facut "zdrente" de lucrarile ce par ca nu se mai termina, metroul a devenit din ce in ce mai aglomerat si se pare ca nu mai face fata! Cum s-a mai spus in forum, o solutie viabila ar fi suplimentarea cu rame IVA pe toate magistralele metroului, stiu, se va spune ca nu mai sunt decat cateva, dar cred ca au mai ramas 20 de rame pe undeva in depouri, gata sa iasa in traseu, pentru ca nu este posibil sa astepti pe M4 la ora de varf aproape 15minute si atunci vine o rama formata din patru vagoane. Si aici nu mai vreau sa vorbesc despre M1,2 si 3 unde de altfel este groaznic, ieri de exemplu la statia Piata Victoriei de pe M2 din cauza aglomeratiei trenurile stateau aproximativ 5 minute in statie! Cu toate ca in difuzoare se repeta mesajul ca urmatorul tren asteapta permisiunea, in tunel, sa intre in statie! Deci pana asteptam toate Bombardierele sa vina, o solutie ar fi si batranele Astra!
|
|
Sus |
|
|
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Sâm 03 Noi 2007 00:22:19 Titlul subiectului: |
84538 |
|
Aglomeratie este la orice ora, daca trenurile sosesc la un interval de 10 minute. Dar pe M2 s-a demonstrat ca situatia poate varia. Aseara, la Pta Victoriei dupa ce a plecat un tren full de calatori in directia Depoul IMGB, la fix 30 de secunde dupa ce a iesit din statie, in urma sa a aparut urmatorul tren care s-a umplut la fel de mult. In concluzie, cu suplimentari sau fara metroul va fi la fel de aglomerat
_________________
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Oct/2024 Mesaje: 10102 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 09 Noi 2007 20:52:49 Titlul subiectului: |
84665 |
|
Cred ca problema tine de lucrarile care sunt pe sus. O data cu lucrarile la tramvaiul 21 de exemplu, am vazut ca multi merg in centru cu metroul, de la Obor la Victoriei dupa care schimba pe M2 inspre Unirii.
Mai am si o intrebare. Bombardierele pentru ce grad de ocupare au fost concepute? In alte tari cat de aglomerate circula ?
Pot sa dau exemplu ce se intampla la statiile Titan, Piata Unirii (mai ales la pasajul de corespondenta), Piata Victoriei I si II in orele de varf. Cand vine un metrou statiile respective se umplu pana la refuz de oameni care coboara. Deci trageti si voi concluziile ce se intampla daca puhoiul ala de oameni ar merge pe sus cu RATB-ul sau cu masinile personale din dotare.
Dupa parerea mea, marele merit pentru ca inca se mai poate circula pe sus in Bucuresti ii revine metroului, care preia o mare parte din calatori.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Sâm 10 Noi 2007 13:43:26, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Sâm 10 Noi 2007 10:38:04 Titlul subiectului: |
84669 |
|
De acord cu membrul "guest". Totusi, ca sa fiu ironic, daca atunci cand nu merge metroul se circula groaznic, atunci cand RATB e in greva poate fi si ultra-metroul, orasul e aproape intru totul blocat. Nu trebuie uitat ca suplimentul de aglomeratie pe traseul Obor-Victoriei si Obor-Universitate (cu M1-M2) e datorat in mare parte lucrarilor la 34 si 21. Sunt absolut de acord ca solutia este metroul si prelungirea lui, dar daca ar fi si strazile "curatate" de masinile parcate aiurea, ar fi benzi pentru transportul in comun, situatia s-ar imbunatati considerabil.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2024 Mesaje: 313 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 11 Noi 2007 19:40:44 Titlul subiectului: |
84693 |
|
Vineri la Unirii 1 a trecut Helsinki. Faza e ca daca trece un metrou in probe, mai dureaza pana vine unul cu calatori, si se aduna la pasageri in statie de nu te mai poti urca (decat sub forma de peste oceanic f. subtire in conserva).
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2024 Mesaje: 313 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 11 Noi 2007 19:44:38 Titlul subiectului: |
84694 |
|
Metroul atinge lejer 110% incarcare la 7-9AM si 4-6 PM. Si chiar cu trenuri la 1 minut pe M2 tot trece de 70%.
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Lun 12 Noi 2007 08:38:43 Titlul subiectului: |
84707 |
|
In ultimele doua saptamani am circulat zilnic cu metroul dimineata, pe la orele 7-8.
Am observat ca, in ciuda faptului ca pe M2 trenurile veneau la maxim 3 min, 3 min jumatate, la Unirea usile nu se inchideau din prima, anuntandu-se in statie ca urmatorul tren vine la 2 min...
Asta ar trebui sa le dea de gandit celor care ar trebui sa rezolve problema traficului la suprafata (benzi pt RATB si aducerea de articulate).
_________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Lun 12 Noi 2007 23:11:02 Titlul subiectului: |
84728 |
|
De obicei intervalul intre un tren cu calatori si unul in probe este mai mic decat intervalul intre doua trenuri cu calatori. Asta teoretic
_________________
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Lun 12 Noi 2007 23:31:15 Titlul subiectului: |
84730 |
|
Atat teoretic cat si practic, din ce am observat pana acum, in general chiar se respecta aceasta regula, trenul venind la 1:30-3 minute in urma vagonului cu calatori in functie de intervalul dintre rame, ceea ce este absolut normal.
|
|
Sus |
|
|
cos
Data înscrierii: 20/Iul/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2012 Mesaje: 83 Locație: Bucuresti; Sibiu
|
Trimis: Mar 13 Noi 2007 22:46:43 Titlul subiectului: |
84753 |
|
guest a scris: | Cred ca problema nu tine neaparat de bombardiere ci de lucrarile care sunt pe sus. O data cu lucrarile la tramvaiul 21 de exemplu, am vazut ca multi merg in centru cu metroul, de la Obor la Victoriei dupa care schimba pe M2 inspre Unirii.
Mai am si o intrebare. Bombardierele pentru ce grad de ocupare au fost concepute? In alte tari cat de aglomerate circula? | Pai teoretic, o rama Bombardier are o capacitate de 1200 de calatori, dar practic sigur merge cu mai multi (numai ce am vazut eu azi la Unirii pe M2). Un transport civilizat se desfasoara in conditii de 70% ocupare in ore de varf si 30-40% in rest si probabil ca la asa ceva s-au gandit bombardierii cand au proiectat acest tip de metrou.
La noi problema e ca ar fi putut la fel de bine sa nu cumpere nici macar un surub nou cat timp trenurile noi doar le inlocuiesc pe cele vechi si nu le si suplimenteaza. Partea buna e ca lucrurile sunt totusi in schimbare...
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2024 Mesaje: 313 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Noi 2007 21:42:28 Titlul subiectului: |
84786 |
|
Cred ca ar trebui sa circule trenuri la 3 minute maxim ca sa poata fi ocupate sub 100%. Si chiar cu un parc circulant suficient de mare, nu stiu daca infrastructura permite,
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Mie 14 Noi 2007 22:54:54 Titlul subiectului: |
84789 |
|
Infrastructura de pe M2 permite bine-mersi intervale sub 3 minute ce pot cobori chiar si sub un minut. Problema este alta: numarul de rame de metrou disponibile (insuficiente) si dinamica cererii de transport. Nu trebuie uitat ca dupa ce vagoanele intra in traseu pentru a prelua afluxul sporit, trebuie sa mai si iasa iar asta cere o semicursa ce se realizeaza in pierdere datorita consumului de energie si cererii de transport reduse (o problema de genul asta este si la linia 41 unde dimineata la ora 9 dimineata se formeaza o coada de vagoane la capete pana ies din traseu vagoanele suplimentate iar pe traseu intervalele de succedare sunt puternic dezechilibrate).
|
|
Sus |
|
|
|