Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Concorde

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 09/Oct/2024
Mesaje: 2043
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 14 Feb 2024 21:24:18    Titlul subiectului: Concorde 218229

La implinirea a 20 de ani de la ultimele zboruri , la finalul lunii octombrie 2023 , am avut ocazia sa vizitez avionul Concorde expus intr-un hangar al aeroportului Manchester.
Concorde , alaturi de Boeing 747 este unul dintre cele mai usor de recunoscut avioane. Zborul inaugural a avut loc in 1969 , iar zborurile comerciale au inceput in 1976. Acesta a fost rezultatul proiectului european pentru avioane supersonice de pasageri. Desi initial au fost comandate peste 100 de bucati , in final au fost facute doar 20 (dintre care 6 prototipuri) impartite intre British Airways si Air France. In 2000 un Concorde s-a prabusit la scurt timp dupa decolarea din Paris din cauza unei explozii a unei anvelope , care a cauzat spargerea unui rezervor si un incendiu. Apoi datorita atacurilor din 11 septembrie cerera pentru transportul aerian s-a redus. Concorde a revenit pentru scurt timp in serviciu comercial , dupa ce a trecut prin modificari pentru a preveni alte prabusiri precum cea din Paris , dar a fost retras in cursul anului 2003. Ultimele zboruri au avut loc tot in 2003 , cand avioanele ramase au zburat spre diverse aeroporturi , unde au ramas expuse.
Acum cateva detalii legate de Concorde-ul expus in Manchester. Acesta are numarul de inmatriculare G-BOAC. Conform ghidului , exemplarul acesta a fost folosit chiar si de regina Angliei in vizitele sale Trans-Atlantice. Reginei ii placea sa stea in locul 1b (primul din fata-stanga , la culoar). De asemena , in acea perioada neexistand reguli care sa interzica accesul pasagerilor in cabina pilotilor , regina mergea de multe ori alaturi de piloti , pana acestia se plictiseau de ea si erau nevoiti sa puna semnul de cuplare a centurilor sau sa gaseasca alte motive politicoase de a-i spune sa se intoarca in salon.
Chiar daca pare extrem de mare , fuselajul lui Concorde este destul de mic , salonul are doar 4 randuri de scaune , cate doua pe fiecare parte , fata de un Boeing 737 de exemplu care are 6 randuri de scaunde (3 pe fiecare parte). De asemena si usa de acces este destul de mica , eu la 1,8m a trebuit sa ma aplec , la fel si cand am mers in cabina. In schimb trenul de aterizare este destul de inalt , Concorde folosea aceleasi scari de acces ca si Boeing 747 , iar sub motoare incape lejer o persoana.
Daca aveti ocazia si va pasioneaza , merita vizitat. La aeroportul Manchester exista o platforma de unde pasionatii pot urmari decolarile si aterizarile fara a intra in aeroport. Accesul se poate face cu masina sau pe jos (cam o ora de mers de la terminal), platforma respectiva fiind in partea opusa a aeroportului fata de unde opresc autobuzele , tramvaiele sau trenurile care merg la Aeroport. Concorde-ul este langa acea platforma , dar pentru a fi vizitat trebuie cumparat bilet. Exista si un magazin cu suveniruri aviatice.
Scuzati calitatea pozelor , hangarul este aproape de dimensiunea avionului si era imposibil sa cuprind tot avionul intr-o singura poza normala , a trebuit sa folosesc modul panorama.
1-6. Avionul vazut din afara , unele poze sunt in modul panorama.
7. Trenul de aterizare din fata.
8. Trenul de aterizare din spate , aripa si motoarele.
9-10. Motoarele.



Concorde,1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.53 MB
 Vizualizat:  de 772 ori

Concorde,1.jpg



Concorde,2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.25 MB
 Vizualizat:  de 772 ori

Concorde,2.jpg



Concorde,3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.39 MB
 Vizualizat:  de 772 ori

Concorde,3.jpg



Concorde,4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.06 MB
 Vizualizat:  de 772 ori

Concorde,4.jpg



Concorde,5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  816.6 kb
 Vizualizat:  de 772 ori

Concorde,5.jpg



Concorde,6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.47 MB
 Vizualizat:  de 772 ori

Concorde,6.jpg



Concorde,7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.22 MB
 Vizualizat:  de 772 ori

Concorde,7.jpg



Concorde,8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.06 MB
 Vizualizat:  de 772 ori

Concorde,8.jpg



Concorde,9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.68 MB
 Vizualizat:  de 772 ori

Concorde,9.jpg



Concorde,10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  765.28 kb
 Vizualizat:  de 772 ori

Concorde,10.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos


Ultima modificare efectuată de către tcm la Joi 15 Feb 2024 03:27:43, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 09/Oct/2024
Mesaje: 2043
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 14 Feb 2024 21:34:32    Titlul subiectului: 218231

Continuare.
1. Cum Concorde decola si ateriza la unghiuri mult mai mari fata de avioanele normale , pentru a preveni lovirea pistei are un tren de aterizare aditional.
2. Intrarea in avion.
3. Salonul de clasa I. Ecranele sunt setate sa arate viteze , inaltimi sau temperaturi care ar fi atinse in timpul unui zbor.
4-6. Cabina de pilotaj , becurile din bord sunt aprinse pentru a oferi o experienta realista.
7. Nasul ridicat , priveliste pe care ar fi vazut-o pilotii cand ar fi zburat cu viteza sunetului.
8. Salonul de clasa a II-a. Din pacate era delimitat , mi-ar fi placut sa ma uit la aripi din capatul avionului.
9. Salonul clasa I.
10. la finalul turului , toti vizitatorii au primit un "certificat' cum ca au vizitat Concorde.



Concorde,11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.05 MB
 Vizualizat:  de 771 ori

Concorde,11.jpg



Concorde,12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.34 MB
 Vizualizat:  de 771 ori

Concorde,12.jpg



Concorde,13.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  992.02 kb
 Vizualizat:  de 771 ori

Concorde,13.jpg



Concorde,14.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.37 MB
 Vizualizat:  de 771 ori

Concorde,14.jpg



Concorde,15.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.36 MB
 Vizualizat:  de 771 ori

Concorde,15.jpg



Concorde,16.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.41 MB
 Vizualizat:  de 771 ori

Concorde,16.jpg



Concorde,17.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  710.89 kb
 Vizualizat:  de 771 ori

Concorde,17.jpg



Concorde,18.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  929.33 kb
 Vizualizat:  de 771 ori

Concorde,18.jpg



Concorde,19.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.76 MB
 Vizualizat:  de 771 ori

Concorde,19.jpg



Concorde,20.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  984.79 kb
 Vizualizat:  de 771 ori

Concorde,20.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community