Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Trenul metropolitan Bucuresti-Ilfov

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Ian/2025
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 03 Oct 2012 08:12:24    Titlul subiectului: Trenul metropolitan Bucuresti-Ilfov 159388

Cum se apropie si alegerile, politrucii romani si cei numiti de ei in diverse functii au inceput sa dea tot felul de "proiecte" si "planuri".
Probabil vor face iar vreo cioflingareala precum linia spre Aeroport, de care mie mi-ar fi si rusine sa amintesc, la halul cum se prezinta infrastructura si la viteza cu care se circula, plus transbordarea ei minunata la Halta Campu'... Evil or Very Mad

Revenind la "proiectul" asta, au aratat imagini cu linia si cu cladirile "garilor"... vai de capul lor daca-si inchipuie ca vreun calator normal la cap va renunta la confortul masinii proprii sau chiar cel al unui "maxi-taxi" pentru "placerea" de a vizita balariile si paraginaturile alea... inainte sa "lansezi" astfel de ragaturi trebuiau sa faca infrastructura necesara...

http://a1.ro/news/social/locuitorii-din-afara-capitalei-vor-putea-ajunge-in-centrul-bucurestiului-cu-trenul.html

"Locuitorii din afara Capitalei vor putea ajunge in centrul Bucurestiului cu trenul!

02 octombrie 2012

Locuitorii din afara Capitalei vor putea ajunge in centrul Bucurestiului cu trenul. Prima ruta deschisa pe centura feroviara va face legatura intre Gara de Nord si Gara Progresul si va fi disponibila chiar de luna viitoare, promit guvernantii. Asta desi mai sunt multe de facut: calea ferata este plina de buruieni, iar garile vechi nu sunt pregatite sa-i primeasca pe calatori.

Locuitorii din afara Capitalei vor putea ajunge in centrul Bucurestiului cu trenul!

Angajatii abia isi mai aduc aminte cand a trecut pe aici ultimul tren de calatori. Acum sunt doar trenuri de marfa particulare. Calatorii se vor intoarce insa peste o luna. Gara Progresul va fi capatul de linie al primei rute de pe centura Capitalei. Trenul va pleca de la Gara de Nord si va ajunge la Chitila. Va trece prin Bucuresti - Vest, Domnesti, Jilava, pana la Gara Progresul. Deocamdata nu se stie cate statii vor fi disponibile.

Garile sunt vechi si nu au mai fost folosite de ani de zile. Iar renovarile improvizate vara aceasta lasa de dorit. Calatorii care vor ajunge in Gara Progresul vor gasi, in sala de asteptare, mobilier mai vechi de 20 de ani. Unele banci, e clar ca nu mai pot fi folosite. Nici toaletele nu sunt intr-o stare mai buna. Au fost vopsiti peretii, dar nu s-au facut racordarile la utilitati. Tot cu bidineaua si matura s-au facut reabilitarile si la celelalte gari.

La Jilava, sala de asteptare este proaspat-zugravita dar mobilier lipseste. Oficialii promit insa ca vor rezolva problema.

In functie de cerinte, aceste trenuri vor functiona cu o frecventa de 20 sau 30 de minute. Vor fi trei variante de bilete: 2 lei doar cu trenul, pentru tren si metrou sau RATB, calatoria va costa 5 lei si va dura o ora, iar pentru tren, metrou si RATB - 7 lei, cu o durata de o ora si jumatate. Biletele vor putea fi cumparate si din gari. "

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Oct 2012 23:36:33    Titlul subiectului: 159460

Intrebare. In ce stare se afla insfrastructura feroviara din zona Gara Progresul ?
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2018
Mesaje: 153
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Dum 07 Oct 2012 19:02:57    Titlul subiectului: 159474

Intr-o stare deplorabila. Cel putin acum catva timp era napadita de buruieni iar gara parasita. Nu stiu insa situatia "la zi". Poate ca apropiindu-se alegerile si votandu-se acest proiect de lege, se vor misca lucrurile in bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Oct 2012 14:11:44    Titlul subiectului: 159483

Inainte ca alesii nostri sa viseze cai verzi pe pereti ar trebui sa faca o inventariere a ce avem. E usor sa dea din gura, dar mai greu la fapte. Uite un exemplu, trenul spre Otopeni care te lasa in ... camp si viteza lui de deplasare pe multe portiuni este de ... 30 km/ora.
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Ian 2025 11:31:39    Titlul subiectului: 220516

Stirea aceasta o incadrez la „glume bune”, mai ales dupa ultimele evenimente cand directorul CFR, Traian Preoteasa, s-a cam „urinat” pe cei de la TPBI. Dar sa citez totusi articolul din B365.ro

Citat:
Pas timid pentru trenul metropolitan București-Ilfov. TPBI lansează o consultare de piață pentru studiul de fezabilitate

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) lansează în consultare de piață documentația tehnică pentru achiziția serviciilor de elaborare studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București – Ilfov”, pe traseul București Gara de Nord – Căciulați – Snagov Plajă/ Greci.

Obiectivul proiectului este acela de a identifica investițiile necesare redeschiderii circulației feroviare pe secția Căciulați – Snagov, pe un traseu de 13 km, modernizarea stațiilor și punctelor de oprire existente, precum și introducerea unor puncte de oprire sau stații noi, amenajarea spațiilor din zona stațiilor, în particular, și a căii ferate, în general, pentru a crește accesibilitatea la și din trenuri, accesibilitatea și atractivitatea zonelor învecinate căii ferate (modernizarea intersecțiilor dintre calea ferată și căile de comunicații intersectate, modernizarea drumurilor, aleilor pietonale, instalarea de panouri fonoabsorbante, amenajarea de spații de recreere și bariere verzi etc.).

Proiectul de investiții preconizat de TPBI vizează cofinanțarea din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021 – 2027, din cadrul axei dedicate trenurilor metropolitane din regiunea București – Ilfov, dar și din alte surse în funcție de eligibilitatea intervențiilor identificate.



TPBI lansează o consultare de piață pentru asigurarea serviciilor moderne de navetă feroviară în nordul Capitalei și în centrul Ilfovului

Agenții economici interesați sunt invitați până la data de 5 februarie 2025 să vină cu propuneri privind determinarea valorii estimate a achiziției de servicii pentru elaborarea Studiului de fezabilitate aferent traseului București Nord – Căciulați – Snagov Plajă/ Greci, precum și pentru îmbunătățirea cerințelor din specificațiile tehnice, se arată într-un comunicat TPBI.

Traseul București Nord – Căciulați – Snagov Plajă/ Greci (aprox. 60 km de cale ferată) reprezintă una dintre rutele majore de deplasare pentru locuitorii din Ilfov, precum și din județul învecinat, Ialomița, deservind direct nordul Municipiului București, Orașele Chitila și Otopeni, precum și comunele Mogoșoaia, Corbeanca, Tunari, Balotești, Snagov, Gruiu, Moara Vlăsiei și Grădiștea.

TPBI spune că proiectul este unul complex, investițiile preconizate fiind corelate și complementare investițiilor în infrastructura feroviară rezultate din:

proiectele din faza I a trenului metropolitan București – Ilfov (pe traseul semi-inelului de nord al Bucureștiului, respectiv București Obor – București Băneasa – Carpați – București Nord – București Vest, și pe traseul București Nord – Chitila – Buftea – Periș),

proiectul de modernizare a Complexului Feroviar București,

proiectul de construcție a liniei ce va deservi viitorul Terminal 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă,

proiectele de investiții pentru construirea Autostrăzii A0, Drumul Radial 4,

proiectele de achiziții de material rulant derulate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară,

proiectele de investiții programate și derulate de unitățile administrativ teritoriale de pe traseul analizat.

Proiectul este parte a proiectului analizat, aprobat și propus spre implementare potrivit prevederilor art. 112 alin. (1) din OUG nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române prin Ordinul Ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr. 1.448/2023 (punctul 1 din Anexa la OMTI „Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București-Ilfov, părțile fiind Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, precum și punctul 8 din aceeași anexă „Dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord”, părțile fiind Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. și Primăria Capitalei).

Realizatorul documentației tehnico-economice trebuie să fie autorizat pentru lucrările de proiectare pe calea ferată, precum și alte autorizații cerute de legislația specifică și trebuie să asiste beneficiarul și în procedurile de avizare și aprobare a soluțiilor tehnice identificate precum și a indicatorilor tehnico-economici de investiții.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Feb 2025 18:35:40    Titlul subiectului: 220824

Trenul metropolitan, un vis frumos, care se pare ca nu se va realiza. Articolul se gaseste aici

Citat:
La îndemnul lui Preoteasa, Grindeanu le-a pus gând rău trenurilor metropolitane

La doar nouă luni de când a reglementat călătoriile cu trenurile metropolitane, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, le-a pus gând rău, la îndemnul directorului general al CFR Călători, Traian Preoteasa. Vor fi afectați corporatiștii din zona Băneasa din București, care vor rămâne cu mai puține trenuri pe care să le poată folosi, în condițiile în care traficul de suprafață este strangulat de lucrările la Magistrala 6 de metrou. Afectați vor fi și locuitorii din alte zone metropolitane. De exemplu, o rută de tren metropolitan din sud-vestul țării va rămâne practic fără obiect.

Pe 14 mai 2024, după multe calcule și negocieri, în Monitorul Oficial apărea Ordinul ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr. 1039. Printre altele, actul normativ a stabilit rutele de tren metropolitan, condițiile de călătorie cu aceste trenuri și tarifele. Pe scurt, poți călători pe rutele stabilite plătind un tarif redus față de cel normal, pentru că este vorba de trafic de navetă, nu în scop turistic sau de altă natură.

Numai că acum, pe site-ul Ministerului Transporturilor a apărut un nou proiect de Ordin prin care pur și simplu ”li se dă în cap” acestor trenuri. Nu pentru că așa ar fi vrut Sorin Grindeanu, care nu știe mai nimic despre transportul feroviar, ci pentru că asta a fost dorința șefului CFR Călători, Traian Preoteasa. De altfel, acesta a și spus la o recentă conferință de presă că vrea să aducă modificări Ordinului din primăvara anului trecut, nemulțumit fiind în principal de faptul că biletele și abonamentele metropolitane sunt valabile și la trenurile Interregio și Intercity.

Zis și aproape făcut: Preoteasa a cerut, Grindeanu se pregătește să semneze ca primarul. ”Redefinirea titlurilor de călătorie metropolitane astfel încât acestea să fie valabile numai pentru călătoria cu trenurile Regio, clasa a 2-a, având în vedere faptul că transportul metropolitan se referă la călătoria de tip navetă pe distanțe relativ scurte în jurul metropolelor, iar trenurile Intercity și Interregio sunt folosite pentru călătoria pe distanțe lungi”, se arată în Nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

Corporatiștii din Băneasa rămân cu cinci perechi de trenuri din zece

Ei bine, nu e chiar așa. Bucureștenii care lucrează la clădirile de birouri din zona Băneasa, unde traficul de suprafață este dat peste cap din cauza restricțiilor impuse în contextul lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, au în momentul de față alternativa deplasării feroviare.

Iei trenul de la Gara de Nord (unde ai două magistrale de metrou la dispoziție) și ajungi la București Băneasa în doar nouă minute. Între București Nord și București Băneasa circulă zilnic zece perechi de trenuri, dintre care cinci perechi sunt Interregio și cinci Regio (patru ale CFR Călători și unul al Transferoviar Călători). Dacă proiectul de Ordin va fi aprobat, vor rămâne ca trenuri metropolitane doar acestea din urmă. La restul va trebui plătit un bilet de 17 lei, în loc de un bilet metropolitan de 6,5 lei. Nimeni nu va da atâția bani.

Trenurile metropolitane dispar de pe ruta Drobeta Turnu Severin-Orșova

În ”elanul” lor de a le face viața grea bucureștenilor (cu ”bătaie” spre primarul general Nicușor Dan, care a avut ”tupeul” să-și anunțe candidatura la președinție și în multe sondaje stă mult mai bine decât candidatul coaliției PSD-PNL-UDMR, Crin Antonescu), timișoreanul Grindeanu și craioveanul Preoteasa lovesc și în navetiștii din alte regiuni ale țării.

Bunăoară, în Zona Metropolitană Alba Iulia, pe ruta Alba Iulia-Teiuș circulă zilnic opt perechi de trenuri, dintre care unul Intercity (de fapt, singurul din țară care putea fi utilizat ca tren metropolitan), patru Interregio și doar trei Regio. Navetiștii le vor mai avea la dispoziție doar pe acestea din urmă.

Mai gravă va fi situația în Zona Metropolitană Drobeta Turnu Severin. Pe ruta metropolitană Drobeta Turnu Severin-Orșova circulă zilnic patru perechi de trenuri, toate Interregio. Deci aceasă rută va rămâne metropolitană doar cu numele, căci nu va mai putea fi utilizată deloc de navetiști, căci nimeni nu va fi dispus să plătească 18,5 lei (tariful de Interregio plus rezervarea locului, care redevine obligatorie inclusiv pentru distanțe mai mici de 40 km) în loc de 6 lei.

Perioadă limitată de valabilitate

Din păcate, această modificare nu este singura propusă prin noul proiect de act normativ. Potrivit OMTI 1039/2024, biletele care permit efectuarea unei singure călătorii de către un pasager pot fi utilizate pe un traseu metropolitan oricând în ziua de valabilitate.

În noul proiect de ordin a fost introdusă precizarea ”călătoria se desfășoară în perioada de valabilitate de 90 de minute menționată pe titlul de călătorie”. Adică trebuie să știi exact la ce oră vrei să mergi cu trenul, ca și cum te-ai duce la mare sau la munte.

CFR Călători nu va câștiga nimic, ci va pierde

În final, părerea noastră este că CFR Călători nu va câștiga nimic, ci va pierde, în urma acestei decizii a ”marelui manager” Traian Preoteasa.

Prin eliminarea garniturilor IR de pe ruta București Nord-București Băneasa din lista trenurilor metropolitane, operatorul feroviar de stat va pierde și puținii călători urbani pe care-i avea.

Idem în cazul perechii de trenuri Intercity 521/522 Teiuș-Alba Iulia și retur. Nimeni nu va plăti 19,5 lei pentru 19 km. Și oricum, trenurile IC au un grad de ocupare scăzut, așa că puținii călători ocazionali nu ar fi deranjat pe nimeni.

PS. Așteptăm o intervenție a secretarului de stat Ionel Scrioșteanu, cel care a promovat conceptul de tren metropolitan, în sensul stopării prevederilor aberante ale acestui proiect de act normativ.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Feb 2025 11:14:08    Titlul subiectului: 220838

Tot vorbim de tre metropolitan, dar sa vedem cum arata statiile de pe o posibila ruta a acestu tren (Bucuresti Nord-Buftea-Peris). Este vorba despre PO Carpati, aflata la cativa kiloemtri de Bucuresti, zona de unde se desprind magistralele 800 (București-Constanța) și 100 (Bucureșit-Craiova-Timișoara).

Acum vă întreb, cu aceste stații visăm noi la tren metropolitan ??



20250222_080558.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.09 kb
 Vizualizat:  de 816 ori

20250222_080558.jpg



20250222_080609.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.95 kb
 Vizualizat:  de 816 ori

20250222_080609.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Feb 2025 09:35:24    Titlul subiectului: 220857

Trenul metropolitan, o gluma buna Laughing

Este....pe hârtie. Pentru a avea un tren metropolitan, in primul rand trebuie să ai un ministru adevărat al transporturilor (nu caricatura de Grindeanu) si un director adevărat la CFR (nu panarama de Preoteasa) precum și un primar adevărat al capitalei (nu gluma proasta de ND) care să și colaboreze într ei. Până la trenuri metropolitane, Bucureștiul este sufocat de traficul din ce în ce mai mare. Articolul se găsește aici

Citat:
Cum a dat ARF Glina și Cernica afară din județul Ilfov, la traseele de tren metropolitan

La aproape 11 luni de când a intrat în vigoare actul normativ care reglementează traseele de tren metropolitan, Glina și Cernica nu figurează pe harta acestora. Abonamentul cu care poți circula cu trenul la preț redus în București și județul Ilfov nu este valabil și pentru secția 801 Titan Sud-Oltenița.

Pe 30 aprilie 2024, a intrat în vigoare Ordinul ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr. 1039 privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public. În actul normativ erau stabilite, printre altele, și traseele de tren metropolitan din jurul marilor orașe din România.

În cazul regiunii București-Ilfov, traseele și tarifele pentru o călătorie sunt următoarele:

Linia 1. București Nord-Scroviștea 6 lei

Linia 2. București Nord-București Obor-Islaz 6 lei

Linia 3. București Nord-Domneștii de Sus hc 7 lei

Linia 4. București Nord-Greci 7 lei

Linia 5. București Nord-Aeroport Henri Coandă 5,5 lei

Linia 6. București Nord-București Progresu-Vidra 7 lei.

Biletele la aceste tarife și abonamentele valabile în toată zona metropolitană București-Ilfov (pentru trei ore, o zi, trei zile, șapte zile, 15 zile sau o lună) pot fi cumpărate doar de pe site-ul special dedicat al Autorității pentru Reformă Feroviară.

Ruta Titan Sud-Tânganu lipsește din traseele de tren metropolitan

Numai că degeaba ai abonament, pentru că dacă ai treabă la Cernica, de exemplu, el nu este valabil. Din lista de trasee lipsește cea care pornește din halta Titan Sud (pe teritoriul municipiului București, lângă stația de metrou Republica), spre București Sud Grupa C (Cățelu, pe teritoriul comunei Glina), Căldăraru, Cernica și Tânganu (raza comunei Cernica). Linia se continuă mai departe spre Oltenița, însă următoarele opriri sunt în afara zonei metropolitane București-Ilfov, mai exact în județul Călărași.

Club Feroviar a semnalat încă din vara anului trecut omisiunea, iar atunci președintele de la acea vreme al ARF, Ștefan Roșeanu, ne-a răspuns: ”ARF va lua toate măsurite legale necesare pentru actualizare și va propune introducerea liniei Titan Sud-Cernica-Tânganu în zona metropolitană București, printr-un proiect de ordin de ministru, care să completeze și să modifice prevederile OMTI nr. 1039/2024, în cel mai scurt timp posibil”. Între timp, Roșeanu a plecat de la conducerea ARF, iar sintagma ”cel mai scurt timp posibil” s-a transformat în aproape 11 luni. Și tot nu s-a rezolvat.

Ori minte ARF, ori completarea s-a pierdut pe drum

Am revenit cu o solicitare la ARF, iar directorul general al instituției, Ilie Cîrceag, ne-a răspuns: ”Pe site-ul MTI1 se află în transparență decizonală proiectul de <Ordin>. ARF a transmis Direcției Transport Feroviar, din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, propunerea de introducere a liniei Titan Sud – Tânganu hc în tabelul 4.43 din Anexa la Ordinul MTI nr.1039/2024. Imediat după aprobarea ordinutui de actualizare și completare a Ordinului MTI nr. 1039/2024, ARF va solicita SC lnformatică Feroviară SA să introducă linia Titan Sud – Tânganu hc în serviciul informatic Ghișeu Unic – Vânzare Online. Vă asigurăm că ARF, împreună cu operatorii de transport feroviar care efectuează transport public feroviar de călători și se conformează obligațiilor de serviciu public de interes național, desfășoară toate demersurile legale necesare pentru îmbunătățirea și modernizarea permanentă a serviciilor oferite publicului călător”.

Numai că în proiectul postat pe site-ul ministerului (linkul ne-a fost dat în răspunsul primit de la ARF) abia săptămâna trecută și despre care am scris nu apare nicio referire la linia Titan Sud-Tânganu. Nici în Nota de fundamentare și nici în proiectul propriu-zis.

Primăria Cernica a investit în mobilitatea feroviară a locuitorilor

Excluderea acestei rute din traseele de tren metropolitan este cu atât mai revoltătoare cu cât Primăria comunei Cernica este una dintre puținele din țară care au investit în facilitarea mobilității feroviare a cetățenilor.

Primăria a construit în anul 2019 un peron în halta Tânganu, iar în 2021 a fost realizat un peron modern la Punctul de Oprire Cernica. În ceea ce privește peronul de la Căldăraru, viceprimarul în funcție al comunei Cernica, Florin Vasile, ne-a declarat recent că, în funcție de estimările bugetare pe acest an este foarte posibil ca în perioada următoare să fie construit unul nou și aici. ”Vom decoperta, vom turna beton și vom construi un refugiu nou acoperit pentru călătorii care așteaptă venirea trenului. Va dura maximum o lună lucrarea propriu-zisă”, ne-a spus el.

Linia ferată Titan Sud-Oltenița este închiriată către Transferoviar Infrastructură Neinteroperabilă și pe aici circulă zilnic 11 perechi de trenuri operate de Transferoviar Călători. Un bilet Titan-Sud Cernica costă 5 lei.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 15 Mar 2025 11:09:20    Titlul subiectului: 220965

Mi se pare o mare aberatie, acest mod de gandire a autoritatilor noastre. In acest mod nu determini pe om sa lase masina acasa si sa mearga cu trenul metropolitan. De fapt, la noi, notiunea de tren metropolitan este numai pe hartie. Se folosesc de aceast termen ca sa mai ia niste bani si cam atat ! Realitatea o vedeti in fiecare zi, capitala si imprejurimile ei, este sufocata de masini ! Articolul se gaseste aici
Citat:

Cernica, introdusă de ARF în Ilfov, dar cu bilete metropolitane mai scumpe ca la casierie

Peste două săptămâni, biletele metropolitane se vor putea cumpăra și pentru trenurile Titan Sud-Tânganu, după ce anul trecut Autoritatea pentru Reformă Feroviară lăsase Cernica în afara județului Ilfov. Numai că aceste bilete vor fi mai scumpe sau la același preț cu cele cumpărate direct de la casierie.

Pe 30 aprilie 2024 a intrat în vigoare Ordinul ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr. 1039 privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public. În actul normativ erau stabilite, printre altele, și traseele de tren metropolitan din jurul marilor orașe din România. În cazul regiunii București-Ilfov, sunt șase trasee feroviare pe care sunt valabile biletele metropolitane. Din lista de trasee lipsește însă cea care pornește din halta Titan Sud (pe teritoriul municipiului București, lângă stația de metrou Republica), spre București Sud Grupa C (Cățelu, pe teritoriul comunei Glina), Căldăraru, Cernica și Tânganu (raza comunei Cernica).

Club Feroviar a semnalat încă din vara anului trecut omisiunea, iar atunci președintele de la acea vreme al ARF, Ștefan Roșeanu, ne-a răspuns că ruta va fi introdusă ”în cel mai scurt timp posibil” în listă. Cum după 11 luni nu se rezolvase (între timp Roșeanu plecase de la conducerea ARF), în luna februarie am revenit cu o nouă solicitare, iar directorul general al instituției, Ilie Cîrceag, ne-a răspuns că trenurile Titan Sud-Tânganu vor fi introduse în listă odată ce va intra în vigoare un proiect de modificare a OMTI 1039/2024.

Trenurile Titan Sud-Tânganu, introduse în listă

Într-un final, ieri a apărut în Monitorul Oficial al României Ordinul cu pricina, în care se precizează că va intra în vigoare în termen de 15 zile, adică vineri, 28 martie 2025. În actul normativ se precizează, printre altele, că în anexă se va introduce și ruta menționată, a șaptea, și că biletul metropolitan va costa 6 lei.

Bine că s-a rezolvat, iar comuna Cernica a fost introdusă de ARF în județul Ilfov, unde de fapt se află din punct de vedere geografic și administrativ. Numai că noile bilete metropolitane nu vor fi deloc atractive. În primul rând, ele vor fi mai scumpe decât cele cumpărate de la casele de bilete ale Transferoviar Călători, operator ale cărui trenuri circulă pe această rută. Un bilet de la Titan Sud până la București Sud Grupa C, ori până la Căldăraru sau Cernica costă 5 lei la casierie. Doar biletul până la Tânganu costă 6 lei.

O facilitate cvasiinutilă pentru locuitorii din Cernica

Atunci de ce ai mai cumpăra bilet metropolitan? Mai ales că achiziționarea acestuia se poate face doar online, de pe site-ul special dedicat al Autorității pentru Reformă Feroviară.

Noua facilitate va fi, eventual, utilă doar pentru cei care-și vor cumpăra abonamente valabile trei ore, o zi, trei zile, șapte zile, 15 zile sau o lună pentru toată zona metropolitană București-Ilfov. Numai că și utilitatea acestora va fi limitată, din moment ce stația CF Titan Sud nu este legată cu trenuri de călători de nicio altă stație din București sau Ilfov, în afara rutei spre Tânganu (Oltenița). Va fi util un astfel de abonamanet doar dacă, de exemplu, ești din Cernica și ai treabă la Buftea. Iei trenul de la Cernica, te duci la Titan Sud, de acolo iei metroul de la Republica la Gara de Nord, de unde te urci în tren și te duci la Buftea, cu un abonament de trei ore sau o zi (în acest din urmă caz pentru călătoria dus-întors). În plus, vei plăti și călătoria cu metroul.

Situația nu este singulară

Situația nu este singulară în cazul biletelor din zona metropolitană București. Iată un tabel comparativ cu prețurile la casele de bilete și de pe site:

Ruta bilet metropolitan bilet la casierie

Linia 1. București Nord-Scroviștea 6,5 lei 7,5 lei

Linia 2. București Nord-București Obor-Islaz 6,5 lei 7,5 lei

Linia 3. București Nord-Domneștii de Sus hc 7,5 lei 6 lei

Linia 4. București Nord-Greci 7,5 lei 7,5

Linia 5. București Nord-Aeroport Henri Coandă 6 lei 6 lei

Linia 6. București Nord-București Progresu-Vidra 7,5 lei 9 lei

Linia 7. Titan Sud-Tânganu hc 6 lei 6 lei.

După cum se poate observa, doar pentru trei din cele șapte rute (București Nord-Scroviștea, București Nord-București Obor-Islaz și București Nord-București Progresu-Vidra) biletele metropolitane sunt mai atractive decât cele cumpărate pe canalele clasice și doar dacă parcurgi tot traseul de la cap la cap.

Mai ales că tot în Ordinul publicat ieri în Monitorul Oficial se precizează că biletele metropolitane nu vor mai fi valabile decât la trenurile Regio, așa cum am mai scris și când era în stadiul de proiect.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2025 17:18:01    Titlul subiectului: 221049

In emisiunea „Drumurile Noastre” de la B1TV, prezentau situatia garilor de pe centura capitalei. Acestea arata ca dupa razboi. Fostul director al AFR, S. Roseanu, spunea ca garile apartin de CFR Infrastructura, motiv pentru care nu pot sa fie prinse in proiectele europene, accesate de CFR Calatori ! Acum eu stau sa ma intren, noi chiar suntem o tara de prosti ???
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community