 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 05 Noi 2019 15:04:56 Titlul subiectului: Transportul feroviar in Europa |
203846 |
|
Cateva fotografii cu trenuri in Anglia.
Trenuri ale operatorului Cross Country by Arriva.
HST 43303 sosind in gara Leeds.
Un DMU clasa 220 Voyager asteptand sa plece din York spre Plymouth si detalii de pe afisajul acestui tren , unde este scris numarul trenului , ora plecarii , vagonul , destinatia , urmatoarea oprire , si locurile accesibile de la usa respectiva.
Cateva trenuri in depoul Leeds.
Locomotiva GM 66431 a Direct Rail Services in York. Prima data cand am auzit o astfel de locomotiva m-a dus direct cu gandul la GM-urile romanesti. Cautand informatii , am aflat ca au motoare GM/EMD , la fel ca si locomotivele romanesti.
GM 66558 a Freightliner pe un viaduct in Manchester. In paralel cu viaductul pe care trecea acest marfar este un viaduct mai inalt pe care este construita linia de tramvai. Speram sa prind si un tramvai trecand "peste" marfar.
GM 66766 a GBRf in gara York.
Un alt GM pe viaductul din Manchester.
O locomotiva de manevre intre Rochdale si Manchester. Locomotiva parea abandonata.
Un tren "Robel" cu sine pe traverse de lemn trecand prin York.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
914.37 kb |
Vizualizat: |
de 10041 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
759.63 kb |
Vizualizat: |
de 10041 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.78 MB |
Vizualizat: |
de 10041 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
611.85 kb |
Vizualizat: |
de 10041 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
811.44 kb |
Vizualizat: |
de 10041 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.99 MB |
Vizualizat: |
de 10041 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
833.49 kb |
Vizualizat: |
de 10041 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
361.43 kb |
Vizualizat: |
de 10041 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
783.24 kb |
Vizualizat: |
de 10041 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
970.95 kb |
Vizualizat: |
de 10041 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 05 Noi 2019 15:54:50 Titlul subiectului: |
203847 |
|
Trenuri ale operatorului LNER.
91119 "Bounds Green InterCity" si unul dintre vagoanele acestei rame , in York.
91113 in gara Leeds. Este interesant ca aceste locomotive au post de conducere si in partea din spate.
Cele mai noi trenuri ale LNER , Azuma , in gara Leeds.
800-101 , rama formata din 3 vagoane si doua "locomotive". In cazul in care circula doua astfel de rame cuplate , doar locomotivele din capete vor avea pantografele ridicate , locomotivele din mijloc vor fi cu pantograful coborat.
800-103 , rama cu 7 vagoane si doua "locomotive". in cazul acestei rame , ambele locomotive au pantograful ridicat in timpul deplasarii.
800-112 si inca o Azuma neidentificata.
Cateva utilaje in gara Bradford.
Una dintre cele mai cunoscute locomotive cu abur englezesti, Mallard , ascunsa intr-un colt , destul de greu de fotografiat , in "National Railway Museum York".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
901.72 kb |
Vizualizat: |
de 10037 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
819.28 kb |
Vizualizat: |
de 10037 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
705.92 kb |
Vizualizat: |
de 10037 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
896.64 kb |
Vizualizat: |
de 10037 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
710.37 kb |
Vizualizat: |
de 10037 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
752.74 kb |
Vizualizat: |
de 10037 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
653.11 kb |
Vizualizat: |
de 10037 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.94 MB |
Vizualizat: |
de 10037 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
650.03 kb |
Vizualizat: |
de 10037 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
880.74 kb |
Vizualizat: |
de 10037 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 05 Noi 2019 21:41:42 Titlul subiectului: |
203854 |
|
Care sunt tarifele ?
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 06 Noi 2019 00:34:52 Titlul subiectului: |
203857 |
|
Daca va referiti la cat costa biletul de tren , depinde de ruta , de compania feroviara si de ora. De exemplu , intre Leeds si Harrogate pe o distanta de aproximativ 30km , un bilet dus-intors in afara orelor de varf costa 8,6 lire sau 10,2 lire la ore de varf , operator unic Northern (eu platesc abonament saptamanal de 45 de lire).
Intre Leeds si Manchester un bilet dus-intors costa intre 17,50 la Northern (Manchester Victoria) , in afara orelor de varf , si 33.20 la Trans Pennie Expres (Manchester Picadilly) in timpul orelor de varf. Intre cele doua orase circula cel putin doua companii feroviare , pe cel putin 4 rute diferite.
In schimb intre Leeds si Londra , un bilet la LNER cumparat de azi pe maine costa intre 113-450 de lire pe un singur sens (timp de parcurs 2:15 ore) , in timp ce cu autocarul cu nici 30 de lire se poate merge dus-intors (timp de parcurs intre 5-6 ore , daca nu se intampla ceva pe autostrada).
*Cel putin la Northern , nu trebuie platit bilet suplimentar pentru bicicleta.
Daca va referiti cat costa intrarea in muzeul din York , fiecare vizitator doneaza cat vrea.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 06 Noi 2019 01:41:15 Titlul subiectului: |
203858 |
|
Cateva trenuri si de la Northern.
Class 142. Unele trenuri din aceasta clasa au doar doua vagoane , altele au 3. Acest model de automotoare nu este foarte iubit de englezi , sunt considerate vechi , au boghiuri cu o singura axa , nu au WI-Fi sau prize/USB si din povestile pe care le-am auzit , se strica destul de des. Sunt curios ce ar zice englezii daca ar circula cu automotoare Malaxa fabricate in perioada interbelica. Unii controlori spun ca trebuiau retrase de mult , altii ca vor fi retrase pana la finalul acestui an.
55741 in gara Harrogate.
142-028 in gara Leeds.
142-064 si o rama LNER class 91 in gara Leeds.
142-067 in gara Leeds. In timpul orelor de varf , trenurile sunt destul de aglomerate , mai ales pana la a 3-a sau a 4a statie , cei care lucreaza in oras prefera sa isi lase masina intr-una dintre garile de la intrarea din oras si sa vina cu trenul , desi exista si autobuze intre garile respective si zona centrala. De asemena , cel putin la Northern , in afara orelor de varf sunt folosite automotoare mari , cu 3 vagoane , iar la orele de varf pasagerii sunt inghesuiti in automotoare mici , cu doua vagoane , cum ar fi aceste class 142.
In fiecare model de tren , controlorul blocheaza si deblocheaza usile. De asemenea , in toate garile , semnalul de plecare il da controlorul , apasand de doua ori un buton care produce un bazait in cabine. Mecanicul raspunde ca este gata de plecare prin apasarea de doua ori a unui buton care produce acelasi bazait in cabine. Daca mai sunt pasageri care trebuie sa urce/sa coboare dupa ce au fost date semnalele , controlorul va apasa lung pe butonul care da semnalul. La sosirea in gari , controlorul deschide prima data usa unde se afla el , iese afara apoi le deblocheaza pe restul. La plecare , controlorul inchide/blocheaza usile cu excetia celei unde se afla , iese afara sea verifice daca toate usile sau inchis , apoi o inchide si pe a lui si da semanul de plecare. Mecanicii nu ies cu capul pe fereastra. Doar in garile Leeds si Manchester Victoria am vazut impegati de miscare care sa vina sa dea semnalul cu paleta si cu fluierul. In class 142 , panoul de control se afla deasupra usilor , si se deschide cu cheia patrata. Butoanele sunt pentru : deschiderea usii respective , deblocarea usilor , inchiderea/blocarea usilor , mentinerea usii respective deschise si semnal pentru mecanic.
In toate automotoarele , indiferent de clasa si in toate garile se afla rampe pliabile pentru accesul persoanelor in carucior ; toate trenurile au podeaua fara trepte , iar peroanele sunt facute aproape la nivelul podelei trenului. In class 142 , rampa este prinsa de cabina postului de conducere.
Cabina automotrului 144-015 , asemanator cu class 142. vizibilitatea nu mi se pare foarte buna , stalpii dintre geamuri sunt destul de grosi.
Doua automotoare class 153 "Super Sprinter" in gara Harrogate. Aceste automotoare au usi de acces in capatul vagonului (cabina se transforma intr-un culoar daca usa de acces din interior este inchisa intr-o parte si usa de acces din interior in partea opusa) , si circula de obicei cuplate cu class 150 sau 158.
Cel mai nou EMU din parcul Northern , CAF. 331-106 in Leeds
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
843.12 kb |
Vizualizat: |
de 10007 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
711.62 kb |
Vizualizat: |
de 10007 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.94 MB |
Vizualizat: |
de 10007 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
622.49 kb |
Vizualizat: |
de 10007 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
572.66 kb |
Vizualizat: |
de 10007 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
466.54 kb |
Vizualizat: |
de 10007 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.7 MB |
Vizualizat: |
de 10007 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
972.17 kb |
Vizualizat: |
de 10007 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
858.11 kb |
Vizualizat: |
de 10007 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
731.16 kb |
Vizualizat: |
de 10005 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 06 Noi 2019 02:14:15 Titlul subiectului: |
203859 |
|
Class 150 "Sprinter". Un astfel de EMU in gara Harrogate.
150105 in Leeds.
150203 in Manchester Victoria.
150211 in Horsforth.
Si aceste autmotoare au usi de acces in capete (detalii cu class 150 cuplat cu un class 153).
Unele DMU din aceasta serie au spatii de biciclete destul de generoase , si locuri pentru bagaje , altele au locuri cu strapontine , unde pot fi lasate bicicletele.
Class 158 "Express Sprinter"
158903 in Horsforth. Nu imi plac aceste automotoare , usile sunt destul de inguste , iar la unele locul de biciclete este separat cu un perete de coridor , si pot fi parcate cu greu doua biciclete.
Class 170 "Turbostar"
170453 in Harrogate. Acest tip de automotor este favoritul meu , are usi largi , unele rame au loc de biciclete in ambele vagoane de la capete , exista Wi-FI si prize/USB.
Harta retelei pe unde opereaza compania Northern.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
921.66 kb |
Vizualizat: |
de 10004 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
728.73 kb |
Vizualizat: |
de 10004 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
629.03 kb |
Vizualizat: |
de 10004 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
779.2 kb |
Vizualizat: |
de 10004 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
701.08 kb |
Vizualizat: |
de 10004 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
548.24 kb |
Vizualizat: |
de 10004 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
981.87 kb |
Vizualizat: |
de 10004 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
791.59 kb |
Vizualizat: |
de 10004 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
528.86 kb |
Vizualizat: |
de 10004 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 06 Noi 2019 07:45:39 Titlul subiectului: |
203860 |
|
Multumim pentru poze. Am vazut o tara civilizata care nu isi bate joc de reteaua feroviara asa cum se intampla in Romania. Tarifele calatoriilor par mari, pentru puterea noastra de cumparare, banuiesc ca pentru puterea de cumparare a englezilor sunt accesibile.
M-ar interesa cum este, pe scurt, infrastructura, care este viteza cu care circula diferite categorii de trenuri.
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Sâm 16 Noi 2019 23:40:31 Titlul subiectului: |
204028 |
|
Una dintre noile rame Azuma a lovit miercuri seara , in apropierea depoului Leeds o rama de tipul HST.
Ambele trenuri au fost avariate , iar locomotiva ramei HST va fi probabil casata direct , ar fi trebuit inlocuita oricum cu o noua Azuma. Traficul feroviar in zona a fost afectat pe parcusul intregii zile de joi.
Yorkshire Post
Leeds train derailment: This is what will happen to the LNER trains involved in the Neville Hill depot crash
One of the two LNER trains involved in a low-speed collision at a depot in Leeds last night is likely to be written off.
A Class 800 Azuma - one of the 27 new trains that went into service on the East Coast Main Line this year - was involved in the derailment at Neville Hill and photos from the scene show significant damage to one of its cabs.
Trains pass the damaged Azuma at Neville Hill this morning
It struck a diesel High Speed Train - one of the 1970s locomotives that have worked the route for 40 years and are currently in the process of being retired and replaced by 65 new Azumas. Both trains were empty at the time and the drivers were not injured.
Shocking photos show extent of damage to derailed trains involved in Neville Hill depot crash
The HST also suffered damage to one of its power cars. The engine, number 43300, is named Craigentinny as a tribute to the 100th anniversary of the Edinburgh depot where it is primarily maintained.
Rail forum users speculated that the HST was unlikely to be repaired, as it is close to its planned scrap date. The carriages, which appeared undamaged, are likely to be allocated to another power car before being leased to another operator once the HSTs have been retired.
Others pointed out that it could be spring before the Azuma returns to the rails.
The derailed coaches can clearly be seen. The HST was moved into the depot this morning before the Azuma was also moved
Railway engineer and writer Gareth Dennis agreed that the older locomotive was likely to be scrapped several months ahead of schedule.
"It was already destined for scrap. It's possible some of its parts may be re-used in other trains. The carriages are fine - they are indestructible in slow collisions and will be used in another formation.
"It shook the whole house": Witness describes hearing Neville Hill train crash
"The Azuma is in a fixed formation, and there seems to be a lot of damage in between each coach. The damage is significant and I wouldn't be surprised if it was taken on a lorry up to the Newton Aycliffe plant for repairs. The damage to the front of the train looks dramatic, but the noses are designed to fall to bits and the fibreglass frontage will probably be replaced."
The Azuma cost around £30million and is owned by a consortium called Agility Trains, who have leased it to LNER on a long-term basis. It is insured.
Damage to the Azuma
"There will be some inconvenience caused by the crash. LNER have come up with detailed plans for training staff on the Azumas and deciding on the routes for the new trains. It will be a strain on LNER and will have a short-term impact, but it could also accelerate the introduction of another Azuma."
Mr Dennis added that it is not unusual for trains approaching Neville Hill to be so close together on a section of track.
"There is a history of issues with that approach. Permissive working is in operation, where more than one train can be on the same section, but they run them very slowly and queue them up to get them off the main line.
https://www.express.co.uk/news/uk/1204242/Leeds-train-crash-latest-cancellations-two-trains-collide-London-Kings-Cross-delays
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 28 Dec 2019 16:26:51 Titlul subiectului: |
204740 |
|
Ce m-a mirat cel mai mult in gara Keleti este faptul ca trenurile care trag la peron sunt practic cu tampoanele lipite de cele aflate la captul sinei, asa cum puteti vedea in poze.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.69 kb |
Vizualizat: |
de 9613 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.12 kb |
Vizualizat: |
de 9613 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 28 Dec 2019 16:32:22 Titlul subiectului: |
204741 |
|
In Ungaria trenurile sunt operate de compania MAV (echivalentul CFR-ului) dar mai exista o copmanie, Raaberbahn sau GySEV (Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Rt.). Aceasta este un joint-venture intre Ungaria si Austria. Mai multe detalii puteti vedea aici.
Acum, ma intreb daca nu ar fi buna si la noi acest tip de companie ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.52 kb |
Vizualizat: |
de 9611 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.87 kb |
Vizualizat: |
de 9611 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.55 kb |
Vizualizat: |
de 9611 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 25 Iul 2021 23:51:30 Titlul subiectului: |
210917 |
|
Astazi au circulat autobuze sau autocare intre Leeds si Sheffield respectiv intre Leeds si Doncaster (si pe alte rute din zona) in loc de trenuri , din cauza unor lucrari la calea ferata (poza1).
Un Mercedes Unimog dotat cu boghiuri pentru a circula pe calea ferata , cos pentru lucrul la catenara si pantograf. Cred ca a participat la lucrari , intrucat a venit din partea in care mergeau autobuzele (poza2).
Si anuntul de pe site-ul operatorului feroviar Northern , cu privire la anularea trenurilor (poza3).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.28 MB |
Vizualizat: |
de 7545 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.04 MB |
Vizualizat: |
de 7545 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
370.72 kb |
Vizualizat: |
de 7545 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 1089 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 17 Sep 2022 11:52:25 Titlul subiectului: |
214302 |
|
Trenuri metropolitane în Zona Napoli. Am folosit acest tren de la Pompei până în gara centrală din Napoli. Din păcate foarte aglomerat peronul, astfel nu am putut să fac poze de calitate.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.29 MB |
Vizualizat: |
de 5169 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.26 MB |
Vizualizat: |
de 5169 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 1089 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 17 Sep 2022 11:59:22 Titlul subiectului: |
214303 |
|
De asemenea între orașele mari am folosit Frecciarossa. Am călătorit cu ultimul model și cu modele mai vechi. Nu are rost să intru în detalii cât de comodă și confortabilă este călătoria. Toată lumea este relaxată, chiar dacă nu există compartimente. Problema compartimentelor a fost rezolvată cu un vagon silențios unde se menține liniștea...
Un alt aspect interesant, prima oară observat de mine, liniile sunt vopsite în alb pentru a absorbi căldura excesivă din sudul Italiei.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.38 MB |
Vizualizat: |
de 5168 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.44 MB |
Vizualizat: |
de 5168 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.43 MB |
Vizualizat: |
de 5168 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.37 MB |
Vizualizat: |
de 5168 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.35 MB |
Vizualizat: |
de 5168 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8838 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Iun 2023 05:25:01 Titlul subiectului: |
216396 |
|
A inceput operarea cu locomotive electrice si EMU intre Puspokladany si Biharkeresztes? Daca nu, se stie de cand?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8838 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 13 Iul 2023 10:10:58 Titlul subiectului: |
216596 |
|
Ala eu, ala eu, raspund tot eu: cica din decembrie, odata cu noul mers!
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 31 Dec 2023 17:31:26 Titlul subiectului: |
217730 |
|
Se intampla si la case mai mari. Serviciul Eurostar a fost anulat, ieri, din cauza ploilor abundente de la Londra. Articolul se gaseste aici
Citat: | Inundarea unui tunel din Londra a blocat circulația trenurilor Eurostar
Serviciile Eurostar din Londra au fost anulate „până la sfârșitul zilei” după ce ploile abundente au dus la inundarea unor porțiuni ale tunelului de sub Tamisa.
Cel puțin 14 trenuri au fost anulate sâmbătă dimineața din cauza închiderii unei linii ferate lângă Londra, a anunțat compania Eurostar.
„Din cauza unei probleme de infrastructură la linia de mare viteză de lângă Londra, suntem nevoiți să anulăm unele trenuri cu plecare sau destinație la Londra”, au explicat oficialii Eurostar.
Ulterior au fost date și detalii conform cărora niciun tren de mare viteză nu va face sâmbătă legătura între stațiile Ebbsfleet International și London St Pancras International din cauza inundării tunelului de sub Tamisa. Inundațiile afectează și trenurile companiei Southeastern Railway ce folosesc aceeași rută.
Eurostar, care leagă Londra de Paris, Bruxelles și Amsterdam, a cerut public scuze pentru impactul anulării acestor trenuri pentru pasageri.
„Niciun tren de mare viteză nu va circula azi între St Pancras și Ashford International, se arată într-un mesaj postat pe rețeaua de socializare X de compania Southeastern Railway. „Lucrăm la eliminarea apei care a pătruns în tuneluri”.
Restricții de viteză au fost anunțate pe liniile West Highland între 10.00 GMT (sâmbătă) și 09.00 GMT (duminică) din cauza prognozei meteorologice care anunță continuarea precipitațiilor puternice și intensificări ale vântului, conform unui anunț al Network Rail Scotland.
O avertizare meteorologică cod galben de gheață a fost emisă pentru zonele de nord și nord-vest ale Scoției până duminică la ora 10:00 GMT. O avertizare similară de ploi și ninsori a fost emisă sâmbătă pentru marea majoritate a teritoriului scoțian.
Serviciul meteorologic britanic a emis și o avertizare cod galben de ploaie pentru regiuni din Irlanda de Nord.
În regiunea Londrei, în sud-estul Angliei și în părți din Țara Galilor sunt așteptate intensificări ale vântului și a fost emisă de asemenea o avertizare cod galben. Sunt prevăzute intensificări ale vântului de 72 – 80 km/h, iar în zona de coastă din vestul și sudul Angliei viteza vântului ar putea depăși pe alocuri 105 – 121 km/h.
Aceste anulări, care intervin în timpul uneia dintre cele mai aglomerate perioade din an, vor bloca mii de pasageri. Și nu este prima problemă de acest gen din ultimele zile.
În urmă cu mai bine de o săptămână, pe 21 decembrie, în plină perioadă a plecărilor în vacanța de sărbători, pasagerii Eurostar s-au confruntat cu numeroase anulări de trenuri din cauza unei greve-surpriză ce a paralizat tunelul de sub Canalul Mânecii. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 04 Noi 2024 18:41:41 Titlul subiectului: |
220107 |
|
Pentru cei care considera ca doar in Romania sunt probleme cu transportul feroviar:
Parcurgand ruta Stansted-Leeds din Anglia cu trenul am fost nevoit sa fac doua schimbari. In timp ce ultimul tren se apropia de statia Doncaster , am fost anuntati ca sunt problme pe calea ferata intre Doncaster si Leeds si ca trenul va fi deviat la York. Linia York-Leeds nu este electrificata , astfel trenul in cauza nu ne putea duce pana la destinatia finala si a trebuit sa schimbam in York cu un alt tren.
Ajunsi in York , pe panourile pe care sunt anuntate trenurile un tren era anulat din cauza lipsei de personal , un altul era intarzaiat din cauza defectarii unui macaz. Si trenul nostru spre Leeds a fost intarzaiat 10-15 minute din cauza ca nu am avut mecanic.
Aspecte pozitive in aceasta experienta: am fost anuntati despre deviere si ca vom fi transportati gratuit de un alt operator cu care s-a facut parteneriat pentru a ne duce din York in Leeds . Pe langa asta , personalul trenului deviat ne-a sfatuit sa aplicam pentru resituirea banilor de calatorie.
Aspecte negative: trenul deviat avea 9 vagoane , aproape pline , venind de la Londra. Trenul York-Leeds avea doar 4 vagoane , la bord erau deja pasageri plus era asteptat de alti calatori in York. Astfel , cu calatorii afectati de deviere , acest tren a fost supra-aglomerat , nici nu cred ca au incaput toti calatorii.
1. Rama electrica care a fost deviata , LNER Intercity 225 24 sosind in Peterborough.
2. Rama bimodala LNER Azuma in Peterborough. Daca ar fi calatorit cu acest model de tren , probabil nu am fi fost nevoiti sa schimbam trenul deoarece aceasta rama se poate deplasa si pe linii neelectrificate , avand motoare diesel.
3-5. Aplicatia cu informatiile despre calatorie.
6-7. Harta retelei operate de LNER si tronsonul afectat.
8. Panoul informativ din York , cu primele doua trenuri cu probleme.
9. Chiar daca trenul deviat a ramas in York , personalul acestuia a urcat in trenul spre Leeds. Imi plac uniformele acestora.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.26 MB |
Vizualizat: |
de 1507 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
774.01 kb |
Vizualizat: |
de 1507 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.22 kb |
Vizualizat: |
de 1507 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.16 kb |
Vizualizat: |
de 1507 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.33 kb |
Vizualizat: |
de 1507 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.92 MB |
Vizualizat: |
de 1507 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
966.83 kb |
Vizualizat: |
de 1507 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.69 kb |
Vizualizat: |
de 1507 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
587.39 kb |
Vizualizat: |
de 1507 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Ian 2025 20:18:15 Titlul subiectului: |
220452 |
|
Croatii pot, noi de ce nu putem ? Articolul se gaseste aici
Citat: | Modernizarea căii ferate Vinkovci – Vukovar, finalizată
Ministrul croat al Mării, Transporturilor și Infrastructurii, Oleg Butkoviæ, și directorul general al Hź Infrastruktura, Ivan Krčiæ, au marcat oficial finalizarea modernizării și electrificării căii ferate Vinkovci – Vukovar în cadrul unei ceremonii desfășurate la Muzeul orașului Vukovar.
Proiectul în valoare de 61 de milioane de euro a inclus modernizarea liniei feroviare de 18,7 km și reconstrucția stațiilor Vukovar – Borovo Naselje și Vukovar, reconstrucția tuturor stațiilor și modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată.
„Modernizarea liniei, precum și alte proiecte pe care le pregătim și implementăm pe coridorul RH1, de la granița cu Slovenia până la granița cu Serbia, sunt importante nu numai pentru orașele Vukovar și Vinkovci, portul Vukovar, ci și pentru dezvoltarea întregului județ Vukovar-Srijem și a părții de est a Croației. Nu există aproape niciun kilometru de linie pe rețeaua croată de infrastructură feroviară care să nu se afle într-o anumită fază de renovare, cum ar fi pregătirea documentației, licitația pentru lucrări sau executarea lucrărilor. În următorii zece ani intenționăm să investim aproape 6 miliarde de euro în reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare, renovând și modernizând astfel un total de aproape 1000 km de linie. Acesta este, de asemenea, cel mai mare ciclu de investiții în infrastructura feroviară din istoria Republicii Croația”, a declarat Ivan Krčiæ.
Proiectul a fost cofinanțat de Uniunea Europeană prin acordul financiar semnat în 2018 în cadrul Programului Operațional Competitivitate și Coeziune (POCC) 2024-2020. Valoarea acordului de finanțare este de 89,9 milioane de euro, iar costurile eligibile totale se ridică la 68,5 milioane de euro. Suma maximă pentru cofinanțarea costurilor eligibile ale proiectului este de 64,4 milioane de euro, din care 54,7 milioane de euro sau 85% sunt cofinanțate din POCU, iar restul de 9,7 milioane de euro sau 15% sunt cofinanțate de la bugetul de stat.
„În prezent, ne aflăm într-un mare ciclu de investiții în infrastructura de transport în general și, cel mai important, deoarece am construit în principal infrastructură rutieră, de autostrăzi, aeriană și maritimă, ne aflăm în mijlocul unui mare ciclu de investiții în infrastructura feroviară. În plus față de acest proiect finalizat, unul dintre cele mai mari proiecte feroviare din Croația, am inaugurat, de asemenea, calea ferată renovată de la intrarea în orașul Zagreb, înainte de secțiunea Krapina – Zabok. În plus față de fondurile europene, vom avea la dispoziție și un împrumut BEI în valoare totală de 900 de milioane EUR, care va fi utilizat în principal pentru renovarea căilor ferate locale și regionale și avem deja o mulțime de secțiuni deschise. Avem mult de lucru până când vom reconstrui întreaga infrastructură feroviară și, în paralel cu aceasta, achiziționăm și trenuri noi. Au fost achiziționate 21 de trenuri din fonduri europene și urmează două trenuri noi cu baterii, deci, în paralel cu construcția infrastructurii, avem și un ciclu mare de achiziție de trenuri noi”, a spus ministrul.
Proiectul a fost realizat de o întreprindere mixtă formată din Comsa și Comsa Instalaciones y Sistemas Industriales, în cadrul unui contract în valoare de 49,9 milioane de euro semnat în decembrie 2019. Serviciul de supervizare a proiectului a fost realizat de asocierea mixtă formată din Rubicon Engineering și SPC Engineering, în cadrul unui contract în valoare de 1,7 milioane de euro atribuit în martie 2019.
Modernizarea acestei linii de cale ferată este de o mare importanță pentru dezvoltarea economică a comunității locale și a regiunii mai largi Vinkovci și Vukovar, Slavonia de Est, dar și pentru conexiunile sale de transport mai bune și de calitate superioară la sistemul feroviar european. În contextul mai larg al unei părți a Europei, este important deoarece face parte integrantă din coridorul feroviar de marfă RFC10, situat pe coridorul Rin-Dunăre, iar Slavonia de Est va fi bine conectată cu coridorul RH1 prin această modernizare.
Electrificarea tronsonului asigură un transport feroviar mai profitabil din punct de vedere economic și energetic și mai durabil din punct de vedere ecologic, în timp ce capacitatea tronsonului a fost mărită și accesul la portul Vukovar este îmbunătățit, ceea ce contribuie la dezvoltarea economică a comunității locale și la redresarea părții de est a Slavoniei.
„Știu că cei 19 km de cale ferată modernizați sunt importanți pentru această regiune, pentru dezvoltarea economică a orașelor Vukovar și Vinkovci, a portului Vukovar și a întregului județ din Slavonia de Est. Acest proiect conectează două orașe mari, unități administrative locale și aștept cu nerăbdare proiectele viitoare, în plus față de cele deja în curs de desfășurare”, a declarat secretarul de stat la Ministerul Dezvoltării Regionale și Fondurilor Europene, Kristina Biliæ.
În urma reabilitării liniei feroviare Vinkovci – Vukovar, trenurile pot circula cu 120 km/h. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|