Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Criza mecanicilor de locomotica la CFR

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Ian 2025 14:04:41    Titlul subiectului: Criza mecanicilor de locomotica la CFR 220535

In acest topic vom discuta despre criza mecanicilor de locomotiva de la CFR. Cum s-a ajuns in aceasta situatie ? Cine este responsabil ? Articolul se gaseste aici

Citat:
Soluții minime la criza de mecanici de locomotivă. Ce spune Iulică Măntescu

Conducerea CFR Călători recurge la anulări de trenuri, refuzând să mai plătească ore suplimentare mecanicilor și lăsând să se înțeleagă că banii dați suplimentar ar fi cauza pierderilor companiei. Mecanicii consultați de Club Feroviar arată cu degetul spre câteva practici care fac ca munca acestora să fie folosită total ineficient.

„Directorul general dă vina pe mecanicii de locomotivă pentru că fac ore suplimentare, lucru care acum doar câteva luni era obligație de serviciu. La începutul lunii iulie 2023, mecanicii erau presați să își dea consimțământul în vederea prestării muncii peste durata normală a programului de lucru”, reclamă un mecanic consultat de Club Feroviar sub protecția anonimatului.

El menționează abuzuri în urmă cu aproape doi ani din partea conducerii CFR Călători, pentru ca “să meargă treaba bine”, să semneze efectuarea de ore suplimentare. Aspecte care sigur trebuie investigate și de către ITM, existând o limită legală pentru acest tip de efort. Dintr-odată se uită că “dacă angajații își dau consimțământul, prestarea de ore suplimentare devine obligație de serviciu”.

Criza de mecanici de locomotivă. Folosiți la alte „munci”

În medie, un absolvent al cursului de calificare al CENAFER pe funcția de mecanic de locomotivă are nevoie de aproximativ trei ani pentru a deține toate autorizațiile pentru a conduce și deservi mai multe tipuri de locomotivă pe mai multe secții de remorcare. Acest lucru este cauzat de faptul că mecanicii de locomotivă sunt folosiți la sarcini secundare, altele decât formarea profesională pentru conducerea locomotivei, spune sursa consultată.

De exemplu, la Depoul Cluj mecanicii sunt folosiți drept acari (funcție inferioară, ce presupune manipularea macazurilor). Mecanicul nostru menționează că un astfel de angajat, folosit abuziv de conducerea depoului și fără să dețină autorizațiile necesare efectuării de serviciu în funcția de acar (pentru care trebuie curs dedicat la CENAFER), a fost recent implicat într-un incident pe tronsonul de cale ferată dintre Depoul Cluj și stația Cluj Napoca, când două vehicule feroviare (o locomotivă a CFR Călători și un automotor al Transferoviar) s-au ciocnit frontal, existând totuși ceva pagube materiale semnificative.

Mecanicul poate fi și bun de plată dacă este găsit vinovat pentru că a acceptat abuzul unității din care făcea parte: dacă în locul lui era o persoană instruită și autorizată corespunzător, incidentul mai avea loc? O anchetă în acest sens este în desfășurare.

Mecanicii debutanți sunt trimiși însoțitori cu locomotive la unitățile reparatoare, la strunguri de roți, însoțitori ai materialului rulant defect, acari etc. „Ni se spune că acești mecanici așteaptă uneori ani de zile cursurile din centrele de formare ale CFR Călători pentru a putea fi folosiți de unitățile lor în funcțiile pentru care s-au angajat. Pentru care au semnat contracte de zeci de mii de euro dacă s-ar despărți de angajatorul de vis CFR Călători.

Practic, mecanicii ar fi suficienți ca număr, doar că încă nu sunt autorizați să presteze serviciul de manevră sau drum, mulți fiind în această situație. „Risipă de bani să ții mecanici (una din meseriile cele mai greu de calificat la calea ferată) să efectueze prestații de tip însoțitor, menținere în stare caldă a locomotivelor MSC, pază, acari”, afirmă el.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Feb 2025 10:00:19    Titlul subiectului: 220619

Chestia asta nu prea o cred. Articolul se gaseste aici

Citat:
Preoteasa: ”Au fost mecanici cu venituri mai mari ca mine”. Șeful CFR Călători visează la profit

După ce în ianuarie a anulat un sfert din trenurile sale, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a organizat în prima zi lucrătoare a lunii februarie o conferință de presă în care a încercat să-și justifice decizia. Neconvingător însă. Preoteasa a spus că vrea să mențină societatea pe profit și că, în urma măsurilor dispuse, câștigurile mecanicilor de locomotivă vor scădea cu 3.000-4.000 de lei de persoană. ”Au fost mecanici cu venituri mai mari ca mine”, a spus directorul general al operatorului feroviar de stat.

Încă din primele zile ale anului 2025 au început anulările de trenuri la CFR Călători. În total, au fost anulate 244 de trenuri, adică aproximativ un sfert din numărul total, așa cum am scris la vremea respectivă. Este cel mai mare număr de trenuri retrase din circulație deodată în ultimii 15 ani cel puțin.

În conferința de presă, Traian Preoteasa a insistat să nu le numească ”anulări”, ci ”suspendări” de trenuri, pentru că ”ele pot fi repuse oricând în circulație”. ”O să mai scoatem trenuri, o să mai și băgăm, va fi o dinamică”, a spus el, care a adăugat că eliminarea din grafic a acestor trenuri care circulau ”cu doi-trei călători” a generat economii de 25 – 30 de milioane de lei în ianuarie.

Câștigurile mecanicilor de locomotivă vor scădea cu 3.000-4.000 de lei

Șeful CFR Călători a susținut că aceste economii au fost obținute prin reducerea cheltuielilor, inclusiv cu orele suplimentare plătite mecanicilor.

Potrivit lui Preoteasa, veniturile brute ale mecanicilor de locomotivă sunt de 22.000 de lei, ceea ce înseamnă 12.000-13 .000 de lei net, iar cel mai mare câștig a fost de 30.000 de lei brut. ”Au fost mecanici cu venituri mai mari ca mine”, a spus directorul. Aceasta pentru că orele suplimentare prestate în weekend și în zilele de sărbători legale se plătescu cu 300%.

În urma măsurilor aplicate, câștigurile mecanicilor de locomotivă vor scădea cu 3.000-4.000 de lei de persoană. ”Faceți dumneavoastră socoteala ce economii se fac la 1.500 de mecanici de locomotivă, câți avem”, a spus Traia Preoteasa.

Amintim că Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, condusă de Rodrigo Maxim, organizează în această săptămână proteste la sediul Ministerului Transporturilor. Sindicaliștii au anunțat că în perioada următoare ar putea fi declanșată o grevă spontană la CFR Călători.

Directorul general al CFR Călători a spus că în momentul de față mai sunt aproximativ 100 de mecanici de locomotivă care fac cumul pensie-salariu, dar că numărul lor se va reduce. ”Eu vreau să-mi păstrez personalul și chiar să mai facem angajări”, a spus el.

Traian Preoteasa visează profit

Traian Preoteasa spune că toate măsurile care au fost luate de conducerea societății au ca scop menținerea pe profit a operatorului feroviar de stat.

Ba chiar a anunțat că anul trecut s-a încheiat cu un ”profit financiar” de 15 milioane de lei, în condițiile în care bugetul inițial fusese construit luându-se în calcul o pierdere de un miliard de lei. Greu de crezut, iar la jumătatea anului va apărea raportarea oficială de la Ministerul Finanțelor, în care se va vedea dacă șeful CFR Călători a mințit sau nu.

”Bugetul nu va mai fi întocmit pe pierdere. Fie că ne place, fie că nu, anularea facilităților pentru studenți ne costă în buget venituri de 200-225 de milioane de lei și trebuie ori să găsim venituri în altă parte, ori să reducem cheltuielile. Insist pe acest mesaj, nu mai suntem o gaură neagră sau gaură gri, suntem o companie pe profit și vrem să fim tratați precum o companie pe profit”, a spus Traian Preoteasa.

El a precizat că vrea „să țină societatea în echilibru” și că scopul este ca CFR Călători să rămână o companie pe profit, până la plecarea lui de la conducere: „De unde vom tăia, ce vom face, vom vedea”.

Cum și când vor fi repuse în circulație trenurile anulate?

Cât despre repunerea în circulație a unor trenuri anulate, Traian Preoteasa nu a dat un răspuns clar: ”Trebuie să mă convingă colegii mei. Nu am nimic împotrivă. Nu este făcută cu rea intenție, nu vreau să tai veniturile oamenilor și nici să dau oameni afară. Interesul nostru ține de echilibrul companiei, eu vrea să păstrez personalul și chiar voi face angajări. Dacă o regională, oricare ar fi ea, îmi face dovada că un anumit tren are solicitări, venite de la Consiliul Județean, sau de la primării, și are 20 sau 30 de călători, sau măcar zece călători, acel tren va fi repus în circulație. Nu le voi pune la loc decât dacă am convingerea că nu vor merge goale”.

L-am întrebat pe șeful CFR Călători dacă i se pare normal ca pe ruta feroviară directă București-Giurgiu, care s-a redeschis în 2024 în urma unei investiții de peste 100 de milioane de euro, după 19 ani în care a stat închisă, să circule doar patru perechi de trenuri pe zi. A preferat să nu răspundă direct, ci cu o altă întrebare: ”Credeți că dacă circulau șase perechi de trenuri pe zi, statul român ar fi investit mai puțin în redeschiderea liniei?”. Fără alte comentarii.

Șeful CFR Călători îi amenință pe cei care ”perturbă” activitatea companiei

Directorul general al CFR Călători s-a referit și la noua organigramă a CFR Călători, care a intrat în vigoare pe 1 februarie și prin care au fost înlăturați directorii incomozi, așa cum a dezvăluit Club Feroviar.

”Orice persoană care va perturba activitatea companiei, de la muncitor necalificat la direcor general adjunct, nu va mai lucra în companie”, a spus Preoteasa, care nu a lămurit însă semnificația verbului ”a perturba”.

Preoteasa este un tampit si unul din ala agresiv. Este un exemplu clasic de cretin obedient, impins in fata de sistem.

Din punct de vedere al sigurantei feroviare, ce inseamna asta ca mecanicul pensionar sa fie in activitate ? E ca si cum ai pune pe un Boeing 747 un pilot pensionar ! Cand vorbim de siguranta feroviara, dupa parerea mea, un mecanic ajuns la pensie nu ar mai trebui sa conduca locomotiva ! Punct. In cel mai bun caz ar putea participa la formarea urmatoarei generatii de mecanici de locomotiva.

Acelasi Preoteasa nu a spus nimic depre criza de mecanici de locomotiva. Voi mai aborda acest subiect in urmatoarele postari !

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Mar 2025 09:23:35    Titlul subiectului: 221060

CFR-ul este transportatorul feroviar national. Cand vorbim de CFR, vorbim despre siguranta nationala. Criza de mecanici la CFR inseamna si o problema de siguranta nationala. Cum s-a ajuns aici ? Ce se poate face pentru a creste numaruld e mecanici ? Domnul Preoteasa, directorul CFR-ului si domnul Grindeanu, ministrul transporturilor, ar trebui sa dea explicatii.
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community