Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 08 Dec 2005 18:49:32 Titlul subiectului: |
5770 |
|
Ca o curiozitate, iata-l pe DAF-ul #794 avand afisata linia 336.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.59 kb |
Vizualizat: |
de 52000 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Feb 2006 17:25:22 Titlul subiectului: *Autobuzele DAF bucureștene. |
14650 |
|
Ieri am mers cu #205. Partea misto e ca avea bara care iti vine la nivelul burtii (cum sunt in spate la "Dac" 112 U.D.M. si "Ikarus" 260/280), e intre usa 2 si scaunele de pe roata din dreapta fata.
#205-B06ETA a fost primul "DAF" venit. La un momendat a fost si autobuz de scoala.
De la un timp am observat că unele autobuze "DAF" cu caroserie "Elbo" nu mai 5 scaune în spate, ci 3 (au dispărut cele 2 din dreptul ușii). Mă întrebam de ce? Am și aflat. Caroseriile astea "Elvo" sunt cam proaste, și se lăsau în partea din spate a autobuzului (se lăsau chair și peste uși). Așa că atunci când le-au reparat, au desfințat scaunele ca să nu mai existe greutate în pus acolo
"DAF" și "Rocar de Simon" nu au suferit RK programat, precum "Dac" & "Ikarus". "DAF" au intrat la reparații mai mari doar atunci când s-a stricat motoru' sau cutia de viteze.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2024 Mesaje: 313 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 19 Mar 2006 18:01:31 Titlul subiectului: |
18768 |
|
Nu cred asta. Motorul si cutia au intervale de intretinere destul de clare. Macar pentru reglari de jocuri sau inspectie tot trebuie desfacute odata pe an. Doar nu o sa astepte sa se gripeze arborele cotit pana sa-i schimbe cuzinetii?!?
|
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 16:30:21 Titlul subiectului: E... și tu acum |
59341 |
|
În curând vom avea primul DAF cu aer condiționat pentru cabina șoferului (dacă nu cumva avem deja - este foarte probabil ca la ora asta instalarea să se fi terminat). Nu e vorba de un nou autobuz, ci de unul vechi, însă pe care s-a montat o astfel de instalație de climatizare. Instalația este nemțească 100%, iar dacă funcționarea ei se ridică la nivelul cerințelor, atunci toate autobuzele din București vor fi echipate cu climatizare, dar numai pentru șofer. Călătorii vor trebui să scoată limbile pe geam sau să sufle în mâini, fiindcă autobuzele noastre nu au fost proiectate pentru a avea climatizare în salon și, pur și simplu, nu fac față.
_________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
qwerty
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Feb/2023 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 17:50:08 Titlul subiectului: Re: E... și tu acum |
59352 |
|
PSC a scris: | În curând vom avea primul DAF cu aer condiționat pentru cabina șoferului (dacă nu cumva avem deja - este foarte probabil ca la ora asta instalarea să se fi terminat). | Deja a aparut DAF-ul cu climatizare. Este #893.
http://ratb.stfp.net/Data/A/f/893-148:1.jpg
Mie mi se pare cel putin ciudat ca RATB-ul sa investeasca atatia bani in dotarea autobuzelor cu aer conditionat, doar pentru cabina soferului. Consider ca sunt bani aruncati degeaba... se puteau face alte multe lucruri cu ei. Eu cred ca respectivul autobuz beneficiaza de aer conditionat printr-o investitie proprie a soferului, fara a fi implicati bani de-ai RATB-ului.
|
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 06 Apr 2006 22:31:17 Titlul subiectului: 11111111 |
20176 |
|
Atunci cand RATB-ul a ales Rocar ca fiind castigatorul licitatiei, prin presa se vehicula ca DAF_ul propusese SB220-le la pretul de 148 mii $, iar De Simonul a fost oferit la 144 mii $ bucata. Dupa cum stiti, in acea perioada ('96 sau '97) deja se adusesera lotul existent actual de DAF-uri.
Eu unul as fi continuat cu aducerea DAF-urilor. Acuma, dupa 8-9-10 ani de exploatare, parca putem sa zicem ca sunt mai fiabile decat De Simon...
Castrosua par a fi ultima serie, venita ceva mai tarziu.
Daca nu ma insel eu, din 1994 sunt predominant ELVO si H.C... iar intre ELVO si Castrosua sunt diferente vizibile cu ochiul liber in ceea ce priveste rezistenta in timp...diferenta asta nu cred ca se justifica doar prin faptul ca ultimele sunt mai noi cu 2 ani...
Of, dupa astea chiar o sa-mi para rau cand vor ajunge la bisturiu. Dar dupa cum vedem realitatea acum, cred ca "mai e mult pana departe".
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 06 Apr 2006 22:44:03 Titlul subiectului: |
20177 |
|
ATM a scris: | Acuma, dupa 8-9-10 ani de exploatare, parca putem sa zicem ca sunt mai fiabile decat De Simon... | De sunt de fapt 12 ani de exploatare pt. Daf-uri.
Categoric sunt mai fiabile ca Rocar de Simon.
DAF-urile din Bucuresti au fost cumpărate gata asamblate, mai putin 900, 901 si 904.
#901 e carosat de Rocar de Simon (care nu mai are motorul original, ci unul MAN ca cel de pe De Simon U412) și #900.
#904 este un autobuz cu punte Daf și caroserie Hess, asamblat la URAC, nu la Roacar.
ΕΛΒΟ cred că de fapt e ,,Elvo"
|
|
Sus |
|
|
jad
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 27/Noi/2020 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)
|
Trimis: Vin 07 Apr 2006 08:38:52 Titlul subiectului: |
20208 |
|
Cele mai vechi DAF-uri sunt Hispano Carocera (august 1994) si curand dupa si Castrosua. Elvo sunt cele mai noi si de noi mi s-au parut mai demodate si mai prost executate decat rudele lor din Spania.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2024 Mesaje: 313 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 11 Apr 2006 20:48:28 Titlul subiectului: |
20534 |
|
Dr2006 a scris: | ΕΛΒΟ cred că de fapt e ,,Elvo" | Am incercat cu Babel Fish si zice ca e Elvo. Probabil un acronim (Fabrica elenica de autobuze etc).
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 25 Apr 2006 12:42:39 Titlul subiectului: |
21325 |
|
Am facut recent ceva poze cu DAF-ul #205. Mi-au atras atentia niste "placute" cu inscriptii, plasate in spatele autobuzului cu pricina. Ce or semnifica oare?
M-am uitat mai atent la caroseria lui DAF #205...
E terminata rau, m-a surprins neplacut treaba asta, pare terminat de rugina... caroseria aia nu ar fi trebuit sa fie de aluminiu?!?
probabil ca in curand va pleca "la tabla" , cum zic unii soferi despre autobuzele care pleaca la recarosat...
Modelul se cheama DAF SB220, deci e posibil sa aiba motor de 220CP, desi se misca foarte bine comparativ cu ROCAR de Simon U412-220...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
15.61 kb |
Vizualizat: |
de 52478 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.79 kb |
Vizualizat: |
de 52478 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.71 kb |
Vizualizat: |
de 50980 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 26 Mai 2006 11:37:32 Titlul subiectului: |
60692 |
|
Isi mai aminteste cineva de ce autobuzele DAF 749-757 au aparut mai tarziu decat celelalte, desi au venit cam in acelasi timp cu ele ? Cam in perioada cand au venit 737-743, au venit si ele si l-am vazut atunci pe 749 si 754. 744...748 au aparut putin mai tarziu, dupa care a urmat o pauza mare intre ele si celelalte. Cam in aceeasi perioada aparuse un DAF Elvo 756, urmatorul fiind 759.
Pe urma au reaparut 749 si 754, iar dupa inca o pauza de vreo luna sau doua l-am vazut pe 752, 753, 751, 756, 757, 755 si 750. In ordinea aceasta le-am vazut eu. Apoi, a aparut si Elvo 758 (ex 756??).
|
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Sâm 27 Mai 2006 09:13:38 Titlul subiectului: |
60705 |
|
Daf-urile de la #749 la #756 au fost la inceput cand au fost aduse folosite pt protocolul RATB si/sau curse speciale.Au fost puse in circulatie pe trasee cand se apropia expirarea garantiei.Daca va aduceti aminte au fost singurele Hispano care au avut parbrize cu parasolar ca la Castrosua.Cat despre ELVO #756 cred ca l-ai vazut pe #765.
Dafurile de la Pipera sunt numerotate astfel:
#665 - #757 Hispano Carocerra
#758 - #777 ELVO
#778 - #814 Castrosua
#815 - #834 ELVO
#205 ELVO
#902 - #903 DAF Berkoff (GPL)
Poti intra pe site-ul lui Stefan sa vezi pozele cu Dafurile de la Pipera.Acolo ai sa vezi si numerotarea lor.
http://ratb.stfp.net
_________________
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Sâm 27 Mai 2006 13:25:56 Titlul subiectului: |
60706 |
|
DAF a scris: | @ TOM Daf-urile de la #749 la #756 au fost la inceput cand au fost aduse folosite pt protocolul RATB si/sau curse speciale.Au fost puse in circulatie pe trasee cand se apropia expirarea garantiei.Daca va aduceti aminte au fost singurele Hispano care au avut parbrize cu parasolar ca la Castrosua.Cat despre ELVO #756 cred ca l-ai vazut pe #765. | Cele de mai sus includ si autobuzul 757 ?
Legat de 756 Elvo, cred totusi ca ar putea fi o greseala de numar, pentru ca imi amintesc de nr. 756 sigur si de faptul ca urmatorul pe care il vazusem era 759. Ulterior l-am vazut si pe 758 si ma asteptam ca si 757 sa fie Elvo. Apoi l-am vazut pe 756 si 757 Hispano Carrocera. DAF a scris: | @ TOM Dafurile de la Pipera sunt numerotate astfel:
. . .Poti intra pe site-ul lui Stefan sa vezi pozele cu Dafurile de la Pipera.Acolo ai sa vezi si numerotarea lor.
http://ratb.stfp.net | Cunosc foarte bine numerotarea DAF'urilor, singura nelamurire fiind aceea cu absenta intr'o perioada a acelor autobuze mentionate, ca si acel misterios 756 Elvo, daca nu cumva era 758 sau 766 cu numarul partial sters. In fine, acum am inteles ce a fost cu ele.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 03 Iun 2006 15:09:49 Titlul subiectului: |
60811 |
|
La ceva timp dupa prezentarea oficiala, Mercedes-urile au plecat în traseu pe 131. La Aero Băneasa, Daf-urile plecau la garaj:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.96 kb |
Vizualizat: |
de 52787 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.95 kb |
Vizualizat: |
de 52787 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Dum 04 Iun 2006 13:40:10 Titlul subiectului: |
60833 |
|
Programatorul viitoarelor aparate de taxare la DAF.
Firele care se vad acolo sunt pt sistemul GPS ce va fi instalat si la DAF-uri.
Bord DAF:
Si DAF-urile au destule carpeli romanesti pe ele. Multe subansamble si piese sunt fabricate pe la noi. Chiar si DAF-urile au trecut prin URAC(aproape toate ELVO) dupa ce au avut probleme cu sasiul. Exemplul cel mai bun este 823 care acum vreo cativa ani a zacut mult timp prin URAC. Cele mai multe ELVO au tabla de deasupra geamurilor inlocuita pt ca se rupea la usa 2si3. Iar lucrarile au fost facute ca la noi, deja au ruginit.
Se vede calitatea lucrarilor facute in vest (Castrosua si Hispano),si prin partile mai estice ale europei (ELVO-Grecia, DE SIMON-Romania) Ultimele doua avand probleme mai multe.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.68 kb |
Vizualizat: |
de 53188 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.15 kb |
Vizualizat: |
de 50960 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Aug/2024 Mesaje: 553
|
Trimis: Sâm 24 Iun 2006 18:25:24 Titlul subiectului: |
61530 |
|
parca doar Hispano au acele masti sus la usi in interiorul autobuzelor
|
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Sâm 24 Iun 2006 19:38:16 Titlul subiectului: |
61533 |
|
Nu,Castrosua are masti sus la usi si la ștanga.Cele de la Pipera au avut masti la ștanga cu garnituri de cauciuc,iar cele de la Nordului au maști integral metalice.
_________________
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 19 Iul 2006 11:04:02 Titlul subiectului: rgrgre |
62321 |
|
Daf Elvo #828 se plimba azi pe b-dul Regina Elisabeta...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.41 kb |
Vizualizat: |
de 51258 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Mie 19 Iul 2006 11:32:46, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 21 Iul 2006 12:15:39 Titlul subiectului: |
62463 |
|
Și am dat (pentru prima oară în viață...) de #893, Daf-ul cu aer condiționat...stătea liniștit la capătul de la P-ța. Predei Libere. Din păcate, soarele mi-a tras țeapă și nu se vede traseu, dar bănuiesc că a plecat pe 449 (l-am văzut mai târziu pe la Aero Băneasa cam plin ca să fie 261 sau 304).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.27 kb |
Vizualizat: |
de 52781 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 30 Iul 2006 23:16:01 Titlul subiectului: 560 |
62872 |
|
Circulă de mult pe acolo...
Acum să vedem cu ce ne mai ,,omoară" ochii RATB-ul:
#666 (,,cifra fiarei"... cică ar fi cel mai cunoscut autobuz din garajul Pipera!)
Acum #714: exteriorul:
Și o ,,bucățică" din interior... foarte enervante aceste reclame aplicate pe geamuri
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 30 Iul 2006 23:17:58 Titlul subiectului: |
62873 |
|
Daf-urile de Ferentari au intrat în pâine pe linia 133...totuși, foarte putine erau azi la traseu (6). Cred că odată cu schimbarea autobazei a scăzut și parcul de vehicule alocat acestei linii.
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 06/Oct/2024 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Aug 2006 08:57:02 Titlul subiectului: 888888 |
31626 |
|
Stie cineva ce e cutiuta paralelipipedica din dreapta pe bord langa parbriz la autobuzele DAF de pe linia 783? Parca am vazut asa ceva si la De Simon in fata ...
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Mie 23 Aug 2006 10:56:37 Titlul subiectului: |
31630 |
|
Daca te referi la acea cutie alba, este vorba de un transmitator prin care se descarca/incarca informatii stocate in aparatul de taxat(cartela)
Sonorizarea la DAF-uri nu mai merge multe cauze pe care le voi enumera mai jos:
1. Calatorii (care mereu aveau ceva de comentat, ba ca e prea tare, ba prea incet, ba nu e buna muzica, ba ca nu sunt stiri etc etc). Motiv pentru care intr-o perioada acum ceva ani soferii au fost obligati sub semnatura sa asculte Radio Contact si apoi Antena Bucurestilor.
2.Lipsa boxe (furate, defecte).
3.Lipsa casetofoane (furate, defecte), inlocuite de fiecare sofer dupa posibilitati.
-la inlocuire nu s-au mai facut toate legaturile cum erau din fabrica asa ca nu mai functioneaza salonul si microfonul.
4. Nu au chef soferii sa dea radio si in salon
Au fost aduse mai multe tipuri de caroserie la DAF pt ca trebuiau livrate f repede asa ca s-a ales varianta cu mai multe tipuri. Cele din Spania au fost aduse pe sosea iar cele din Grecia pe tren.
_________________
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 01 Sep 2006 23:37:28 Titlul subiectului: |
32460 |
|
Am auzit că atunci când au fost aduse "DAF"-urile "ELVO", lucrători de la C.F.R. au atentat la radiocasetofoane și nu numai.
Este adevărat că la "DAF" dacă apeși pedala de frână și apoi ridici piciorul de pe ea, autobuzul pornește de pe loc?
Șoc: "DAF" nu a A.B.S.! Și acele butoane "Stop" au fost acoperite de șoferi cu cutii de ouă "Kinder" din cauză că față de "Rocar de Simon", ele nu puteau fi blocate de la șofer, iar călătorii noștrii cei români puteau să deschidă ușa oriunde se oprea autobuzul (semafor, trecere de pietoni...)
Îmi poate oferi cineva date tehnice ale acestor autobuze? Și mai bucuros aș fi dacă ar posta cineva o poză cu un "DAF" SB220, dar o poză din aia făcută între 1994 și 1998 (ce care se găsește pe coperta Ghidului Traseelor R.A.T.B. editat în anul 1994 o am și eu).
De ce primul "DAF" din București, acel "ELVO" unic a primit numărul de parc #205 și restul de la 665 în sus? Care a fost prima linie de autobuze din București pe care au circulat autobuze "DAF"? Cumva 135?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 02 Sep 2006 01:14:50 Titlul subiectului: |
32473 |
|
Prina linie a fost 104, de la Autobaza Pipera.
|
|
Sus |
|
|
|