|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 8757 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Ian 2006 12:00:14 Titlul subiectului: |
12256 |
|
Noutati: DVB Dresda a propus Eltrans Botosani livrarea a inca 17 vagoane Tatra si piese de schimb.
http://www.evenimentul.ro/local/article/123188,15,baseArticle.html
Din pacate, fiecare decizie a domnul Comarita este intoarsa pe toate partile prin toate ziarele si mereu i se pun bete in roate. E pacat, mai ales ca tot ce incearca dumnealui sa faca la Eltrans porneste din pasiune pentru tramvaie.
Botoșani
Tramvaiul cu tichie de mărgăritar...
În condițiile în care societatea Eltrans SA a ajuns aproape de falimentul, fiind măcinată de greve ale angajaților și pierderi financiare impresionante, conducerea are în vedere mărirea parcului de tramvaie, atrasă de oferta unei firme germane din Dresda.
Demersul pare de prisos deoarece botoșănenii se îndreaptă tot mai mult spre maxi-taxi, iar tramvaiele circulă mai mult goale. Directorul unității, Ioan Comarița, are în plan disponibilizarea încasatorilor și înlocuirea lor cu aparate de taxat. "Chiar de la început de an am primit o invitație de colaborare cu o firmă din Dresda, cu ajutorul căreia am adus la Botoșani vagoanele TATRA. Nemții doresc să dezvolte în acest an parteneriatul cu noi și ne propun livrarea a încă 17 vagoane. Pînă în mai vom identifica aspectele acestui parteneriat, care ne va ajuta și la rezolvarea aprovizionării cu materiale, piese de schimb și echipamente", a spus directorul Eltrans. (L.A.)
|
|
Sus |
|
|
Vizitator
|
Trimis: Joi 20 Apr 2006 13:59:52 Titlul subiectului: |
21028 |
|
Eu cred ca si oamenii sunt de vina...le plac dubele. Cred ca sunt 4 trasee de maxi taxi in Botoșani (1, 2, 3 si 4). Cred ca acele trasee ar trebui concesionate ELTRANS-lui. Am citit ca ELTRANS a avut probleme si cu faptul ca a luat alea 5 microbuze.
http://www.monitorulbt.ro/index.php?module=show_stire.php&id=40994&a=&email=
Doua miliarde cerute Primariei pentru o masina arsa
Un botosanean caruia i-a ars masina din cauza unei sine de tramvai desprinse din calea
de rulare a actionat in instanta primarul, Consiliul Local si Eltrans solicitind despagubiri materiale si morale in valoare totala de peste doua miliarde de lei vechi. In urma incidentului, inregistrat pe 30 iulie, automobilul a fost distrus in proportie de 80%. "Am trait un adevarat cosmar. Interiorul masinii s-a umplut de fum si flacari, bancheta din spate ardea, partile metalice ale automobilului erau incinse, iar sotiei mele i-a luat foc parul si a suferit arsuri pe piciorul drept. Cind am reusit sa ne dam jos, tremuram amindoi si nu puteam scoate nici un cuvint ", spune Neculaie Padurariu. Imediat dupa intimplare, acesta a purtat discutii cu primarul municipiului si cu reprezentantii Eltrans pentru a-si recupera valoarea masinii distruse, respectiv 873 milioane de lei vechi. Intrucit nu s-a ajuns la un consens, botosaneanul a actionat in instanta institutia primarului, Consiliul Local si Eltrans.
Mai mult, acesta spune ca imediat dupa producerea accidentului, pompierii au constatat ca incendierea autoturismului a fost provocata de o defectiune la sina de tramvai. "Aceasta a provocat spargerea rezervorului si scurgerea benzinei din autoturismul proprietate personala pe asfalt. Tot in procesul verbal se mai arata ca benzina a luat foc de la contactul cu toba de esapament, dupa care a incendiat tot autoturismul ", mai spune Neculaie Padurariu.
Primul termen al procesului a avut loc ieri, dar instanta nu a putut analiza cauza pentru ca dintre cei citati nu s-a prezentat decit Claudia Verestiuc, consilier juridic la Eltrans. Reprezentantii societatii considera ca nefondata actiunea familiei Padurariu, intrucit incidentul a fost in fapt un "caz de forta majora ". Prin intermediul documentului, Eltrans recunoaste ca are in concesiune calea de rulare si trebuie sa se ocupe de administrarea acesteia, dar ruperea si desprinderea invelitorii de tabla sint considerate "evenimente imprevizibile ". "Primul vatman care trece pe linga o astfel de invelitoare de tabla desprinsa are obligatia de a opri tramvaiul si de a o rupe. Analizind imprejurarile in care s-a petrecut incidentul din 30 iulie, consideram ca avaria a avut loc intr-un interval de 6-7 minute, intre doua curse ale tramvaielor ", se mentioneaza in respectivul document. In concluzie, reprezentantii Eltrans au apreciat ca incidentul ar fi de fapt rezultatul mai multor cauze cum ar fi parcarea autoturismelor pe banda I, (n.r. - care a facut ca masina distrusa sa circule pe calea de rulare a tramvaielor), lipsa semnalizarii rutiere adecvate si calcarea repetata a invelitorii din tabla. Astfel, reprezentantii Eltrans si-au rezervat dreptul de a solicita o expertiza judiciara care sa stabileasca exact cauzele incendierii masinii.
Contactat de reporterii cotidianului "Monitorul de Botosani ", primarul Catalin Flutur a respins orice raspundere in acest caz, cu toate ca legea administratiei publice locale il pozitioneaza in postura de "paznic juridic al drumurilor din oras ". "Familia Paduraru are dreptul sa ceara despagubiri, dar instanta va stabili daca exista vreo vinovatie a cuiva. Numai o expertiza poate sa spuna din vina cui a ars masin ", a spus primarul. Daca initial sotii Padurariu luau in calcul retragerea plingerii, in eventualitatea unei intelegeri privind acoperirea distrugerilor, ieri acestia au spus ca sint decisi sa continue procesul. (Cristian PRISACARIU, Sebastian GHEORGHIU)
Hm! Alte motive ca sa bage ELTRANS in mocirla
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Aug/2024 Mesaje: 553
|
Trimis: Joi 29 Iun 2006 08:55:39 Titlul subiectului: Tramvaiele din Botoșani60 |
26481 |
|
Romania Libera,
Societatea de transport cere majorarea subventiei Eltrans nu se mai descurca Joi 29 Iunie 2006
Societatea de transport Eltrans solicita Consiliului Local Botosani, in subordinea caruia se afla, o majorare a subventiei pentru a putea functiona in conditii normale. Si asta dupa ce in primele cinci luni societatea a inregistrat pierderi de circa 3,5 miliarde de lei. Joi, in sedinta de Consiliu local problema societatii de transport in comun va fi analizata, existand posibilitatea majorarii subventiei cu aproape 900 de milioane de lei din bugetul local. Cele 900 de milioane de lei ar veni dupa ce, din bugetul pe 2006, Eltrans a mai beneficiat de o subventie de 11 miliarde de lei. Suma nu poate asigura cheltuielile in conditiile in care au fost inregistrate in primele cinci luni ale anului pierderi de 3,5 miliarde de lei. Consiliul local este in prezent singurul actionar pentru Eltrans, iar suplimentarea veniturilor este determinata de necesitatea unor investitii la calea de rulare, dar si in repararea unor tramvaie. Este posibil ca majorarea subventiei solicitata de Eltrans sa fie adoptata, intrucat consilierii sunt de acord doar daca aceasta nu depaseste 30 la suta din totalul veniturilor.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 8757 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Sep 2006 22:26:07 Titlul subiectului: |
33539 |
|
Cotidianul regional Evenimentul, 1 iunie 2006 (http://www.evenimentul.ro):
"Onoruri din Botoșani către Dresda
(ASIS) – Ieri, membrii Consiliului Local Botoșani și-au dat acordul pentru acordarea a încă unui titlul de cetățean de onoare al municipiului Botoșani. În urma votului unanim, Frank Muller Eberstein, originar din Dresda (Germania), a primit distincția pentru meritele dovedite în susținerea și finanțarea programului "Tramvaie Tatra pentru Eltrans".
Frank Muller Eberstein este directorul firmei de transport local din Dresda și a intermediat aducerea a 26 vagoane tip Tatra la Botoșani, scutind administrația locală (în subordinea căreia se află societatea Eltrans) de cheltuieli de aproximativ 11 miliarde lei. "Pînă în 2000, societatea a avut în dotare vagoane tip V3A, ce proveneau de la Uzinele Atelierele Centrale București, dar după zece ani de zile de folosire, au fost date la casare. Atunci a început colaborarea cu cetățeanul german și avem promisiuni că va continua. Dl Frank Muller Eberstein și-a adus o mare contribuție la dezvoltarea parcului de tramvaie și merită acest titlu. Putem spune că este un cec alb pentru o colaborare viitoare, care pentru noi este deosebit de avantajoasă", a spus consilierul Dan Humelnicu, membru în Adunarea Generală a Acționarilor de la SC Eltrans, inițiatorul proiectului. (D.F.)"
***
Desi pentru unii poate parea hazliu ce scrie mai sus, totusi ajutorul primit de la DVB a insemnat salvarea transportului cu tramvaiul in Botosani. In momentul in care a fost primita oferta de colaborare cu societatea din Dresda, sistemul din Botosani era pe punctul de a fi inchis (un articol pe aceasta tema, din presa vremii: http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/article.html?article=46425).
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Dum 17 Sep 2006 22:39:42, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 8757 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Sep 2006 22:28:44 Titlul subiectului: |
33540 |
|
Cotidianul regional Evenimentul, 9 septembrie 2006 (http://www.evenimentul.ro):
"Botoșănenii se plimbă de 15 ani cu tramvaiul
(ASIS) – Ieri, societatea de transport local SC Eltrans Botoșani și-a sărbătorit cei 15 ani de existență. Gazdele și-au primit invitații în sala de ședințe a Consiliului Local, care s-a dovedit neîncăpătoare.
Botoșănenii se plimbă de 15 ani cu tramvaiul
Printre invitați au fost nu doar autoritățile locale, ci și directori de societăți de transport din Iași, Bacău, Sibiu și Timișoara. Invitatul de onoare, președintele Uniunii Române a Transportului Public, Constantin Donea, a fost cel care le-a transmis transportatorilor publici ultimele noutăți legislative din domeniu. D-sa a subliniat că în țară se pune accent pe un transport public ecologic și că în unele județe se folosesc deja autobuze ecologice. Directorul societății Eltrans Botoșani, Eugen Comarița, susține că de-a lungul anilor, transportul pe bază de tramvaie s-a dezvoltat și se va insista în continuare pe acest aspect. "Pe 6 septembrie, am împlinit 15 ani de existență. În 1991, a început să circule primul tramvai în Botoșani. Și acum îl avem la depou, îl ținem ca obiect de muzeu. În toți acești ani, am încercat să aducem transportul botoșănean pe o linie cît mai modernă, asemănătoare celor din alte orașe ale țării", ne-a spus directorul Comarița, adăugînd că parcul de tramvaie a fost înlocuit încă din anul 2000. "La ora actuală, avem 26 de vagoane Tatra importate din Germania și avem în plan să aducem cît de curînd altă serie de tramvaie, cu consumul de energie mult mai mic decît cele existente. Dacă se vor accesa fonduri structurale pentru dotări, pe viitor este posibil ca soarta transportului botoșănean să se schimbe în bine. Mă refer, firește, la tot transportul, nu doar la cel cu tramvaiele", a adăugat directorul SC Eltrans Botoșani. (D.F.)"
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 17 Sep 2006 23:20:16 Titlul subiectului: |
33548 |
|
Vagonul pentru muzeu pomenit în articol este V2A-ul magazie sau Tatra din Magdeburg cu remorca din Dressden aflate în conservare?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 8757 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 00:01:02 Titlul subiectului: |
33550 |
|
- Fiind vorba despre 1991, evident ca e 08.
- Tatre din Magdeburg sunt doua.
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 19:53:38 Titlul subiectului: Off - Topic11 |
33665 |
|
Felicitindu-l pe directorul Eltrans Botosani, stau sa ma intreb la ce autobuze ecologice facea referire ditai presedintele URTP, Donea. La MAZ-uri?
Oare a amintit ceva de exterminarea tramvaiului brasovean? Sau constantean?
Cotidianul regional Evenimentul, 9 septembrie 2006 (http://www.evenimentul.ro):
"..........................................................
Ieri, societatea de transport local SC Eltrans Botoșani și-a sărbătorit cei 15 ani de existență. Gazdele și-au primit invitații în sala de ședințe a Consiliului Local, care s-a dovedit neîncăpătoare.
Botoșănenii se plimbă de 15 ani cu tramvaiul
Printre invitați au fost nu doar autoritățile locale, ci și directori de societăți de transport din Iași, Bacău, Sibiu și Timișoara. Invitatul de onoare, președintele Uniunii Române a Transportului Public, Constantin Donea, a fost cel care le-a transmis transportatorilor publici ultimele noutăți legislative din domeniu. D-sa a subliniat că în țară se pune accent pe un transport public ecologic și că în unele județe se folosesc deja autobuze ecologice. Directorul societății Eltrans Botoșani, Ioan Comarița, susține că de-a lungul anilor, transportul pe bază de tramvaie s-a dezvoltat și se va insista în continuare pe acest aspect"
................................................................
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 8757 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 10 Oct 2007 19:34:00 Titlul subiectului: |
83611 |
|
Intre timp nemtii si-au luat lumea in cap, satui de "interesul" manifestat de municipalitate pentru redresarea Eltrans.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 01 Noi 2007 11:39:19 Titlul subiectului: |
84443 |
|
Un articol din Jurnalul de Botosani:
http://www.jurnaluldebotosani.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=4002&Itemid=1&pop=1&page=0
Este de fapt un interviu cu dl. Ioan Comarita, directorul societatii. Dansul este foarte mandrul de parcul de tramvaie al orasului (citat: "Niciun oraș din țară nu are vagoane ca Botoșanii."), povesteste de problemele curente ale societatii si se plange de concurenta dubelor. De asemenea se vorbeste despre iminenta introducere a autotaxarii, cu disponibilizarea celor 38 de taxatori.
Ultima modificare efectuată de către stfp la Joi 01 Noi 2007 13:01:35, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 10178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Noi 2007 20:31:46 Titlul subiectului: |
84508 |
|
Ma intristeaza totusi titlul articolului: "Tramvaiul, o cenusareasa intre celelalte mijloace de transport"
Este de laudat totusi ca in Botosani se fac eforturi pentru modernizarea infrastructurii, fata de alte orase precum Constanta unde modernizarea transportului in comun inseamna desfintarea tramvaiului si introducerea autobuzelor.........
Legat de tramvai am o intrebare, nu stiu daca este topicul potrivit, dar o pun totusi.
Anul trecut am trecut prin Botosani venind dinspre Suceava si mergand inspre Iasi (prin Harlau). Am vazut o linie de tramvai scoasa din uz. Este cumva traseul 3, nefinalizat, despre care s-a mentionat in ziar ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 8757 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Noi 2007 22:23:05 Titlul subiectului: |
84512 |
|
Daca de la intersectia str. Sucevei cu str. Primaverii (unde ai dat peste traseul 102) ai mers la dreapta, pe str. Primaverii, atunci imediat dupa capatul liniei 102 din Primaverii ai vazut ce e in imaginea de mai jos. Daca, dimpotriva, ai mers inainte pe str. Sucevei, dupa care ai luat-o la dreapta, pe Calea Nationala, catre Centru, atunci ai vazut linia de pe bucla nefolosita din zona garii.
Legatura nefinalizata dintre traseele 101 si 102 urma sa fie facuta doar pe un sens, traseul propus fiind Luceafarul-Calea Nationala-str. Sucevei-str. Primaverii-Luceafarul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.43 kb |
Vizualizat: |
de 34569 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 09 Feb 2008 23:22:30 Titlul subiectului: |
88462 |
|
De la 1 februarie s-au scumpit biletele de tramvai, de la 1 la 1.20 lei
http://www.evenimentuldebotosani.ro/viewArticol.php?articol_id=22403
Evenimentul de Botosani a scris: | Consilierii locali si-au dat usor acceptul pentru majorarea tarifelor la biletele de tramvai. Astfel, o calatorie cu tramvaiul va costa de astazi 12.000 de lei vechi. [...] Consilierul PNG Val Guraliuc s-a aratat deranjat de faptul ca reprezentantii societatii Eltrans, in afara subventiilor si a banilor incasati de la bugetul local, au cerut o alta suma pentru achizitionarea de validoare de bilete. In plus, consilierul PNG a facut comparatie cu municipiul Iasi, unde pretul unui bilet este de 12.000 de lei, dar cu un astfel de bilet se poate circula pe o distanta mult mai mare. De asemenea, consilierul PSD Florin Egner a mentionat ca aceasta majorare ar trebui sa aduca si niste investitii, nu doar sa acopere o serie de pierderi ale societatii. [...] Cert este ca aceasta majorare a pretului biletelor, cu 20%, va atrage automat si majorarea subventiei pe care Primaria o va da societatii Eltrans. Astfel, in acest an se va ajunge in situatia ca peste 20 de miliarde de lei, din bugetul local, sa mearga la aceasta societate. |
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 07 Mar 2008 22:53:53 Titlul subiectului: |
89754 |
|
Un articol in care directorul Eltrans discuta despre cursele nerentabile de sambata si duminica, realizarea unei noi bucle de intoarcere la Gara si reducerea programului de exploatare:
http://www.jurnaluldebotosani.ro/Eltrans-merge-in-pierdere-A7075.html
Mi-a placut comentariul unui cititor, undeva in josul paginii:
Citat: | Dragi formatori de opinie,
Nu mai trageti atat in ELTRANS. Este cea mai civilizata forma de transport din orasul asta. Chiar vreti ca MIcrobuzul SRL lui Ghorghita sa acapareze tot orasul? Saptamana asta am calatorit intr-un microbuz de traseul 2 si idiotul ala de sofer m-a inebunit cu manelele lui care se auzeau in difuzor. |
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 23 Apr 2008 17:25:48 Titlul subiectului: |
92394 |
|
Contra 150.000 de lei noi se va face un studiu de trafic pentru Botosani dar unii sunt sceptici cu privire la alegerea firmei care il va face, suspectata de o apropiere prea mare de Eltrans:
http://www.evenimentuldebotosani.ro/viewArticol.php?articol_id=24442
Evenimentul de Botosani a scris: | Dupa cativa ani in care edilii municipiului au organizat mai multe licitatii pentru desemnarea unei firme care sa intocmeasca un studiu de trafic, pana la urma, s-a gasit solutia. In acest an, la licitatie s-a prezentat o firma din Germania, cu care se afla in relatii bune conducerea societatii Eltrans, urmand sa primeasca 150.000 de lei pentru acest studiu de trafic. Relatia buna dintre conducatorii firmei germane si cei ai Eltransului i-a facut suspiciosi pe edilii locali, viceprimarul Florin Ghiorghita declarand: „Depinde de ce au inteles cei care au preluat, dar eu astept de la studiul de trafic solutii pentru fluidizarea traficului in Botosani, solutii de preluare a masinilor parcate la bordura in locuri special amenajate, o strategie de dezvoltare a transportului in comun si tot ceea ce inseamna miscare in municipiul Botosani. Eu sper ca cei ce au acceptat sa faca acest studiu, sa nu inteleaga ca trebuie sa se mearga numai cu tramvaiul si in rest nu se mai justifica niciun alt mijloc de transport si singura sursa de supravietuire este sa cumparam nu stiu cate tramvaie de la ei. Eu chiar astept solutii de fluidizare si aici ma refer chiar la sensuri unice, marcaje, indicatoare, semaforizari, absolut tot ceea ce inseamna trafic in municipiul Botosani. Eu sunt putin mai sceptic si chiar nu cred ca va fi un studiu de trafic foarte reusit. Au asteptat foarte mult ca sa vina sa il faca, pentru acest lucru fiind alocata suma de 150.000 de lei”. Nu este exclus ca acest studiu de trafic sa arate ca ar fi extrem de necesar inchiderea buclei de tramvai in Primaverii, lucru solicitat in mai multe randuri de conducerea societatii Eltrans. „Daca vor spune si lucrul acesta, in Consiliul Local va trebui sa se tina cont de studiul de trafic, dar decizia este doar a consilierilor locali. Daca studiul de trafic o sa spuna ca trebuie inchisa bucla si consilierii o sa hotarasca acest lucru, asta o sa facem. |
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 27 Mai 2008 21:46:08 Titlul subiectului: |
93864 |
|
Se pare ca bucla de la gara, de care se vorbea in articolul din 2 posturi mai sus, va fi realizata:
http://www.botosaninews.ro/articol.php?a=19225
Botosani News a scris: | Tramvaiul nu va mai merge pina in zona industriala, in zilele si la intervalele orare cand nu au clienti. Consiliul local a aprobat fonduri pentru finalizarea lucrarilor la bucla de cale ferata pentru tramvai din zona garii. Este vorba de 530.000 de lei noi, bani cu ajutorul carora bucla va deveni functionala, iar tramvaiele, in zilele si la intervalele orare cand nu au clienti, isi vor scurta traseul si nu vor mai merge pana in zona industriala.
Scurtarea acestui traseu ar reduce semnificativ din cheltuielile pe care Eltrans le face acum nejustificat. |
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 22 Iul 2008 09:07:39 Titlul subiectului: |
96082 |
|
Se pregateste trecerea la autotaxare:
http://www.telembt.ro/taxatoare_pe_duca_la_eltrans-a1447.html
Tele M a scris: | Taxatorii de pe tramvaie au zilele numarate.
Eltrans va renunta la acestia pentru ca are intentia de a monta un sistem modern de autotaxare si automate de vinzare a biletelor de calatorie. Acestea sint insa destul de scumpe si cel mai probabil banii necesari achizitionarii lor vor fi prinsi in bugetul pe anul viitor.
Conducerea municipiului Botosani si a societatii de transport local Eltrans au fost invitate astazi la o prezentare de sisteme de autotaxare pentru tramvaie. Practic, este vorba despre automate de bilete ce urmeaza a fi montate in statii si aparate de validare a biletelor.
SC Eltrans SA, Ioan Comarita: "Este un sistem modern, un sistem european de validare a biletelor si n-o sa megem la infinit cu taxatorii. Practic sunt doua sau trei orase din tara, printre care si Botosaniul care au mai pastrat taxatori in tramvaie. Un sistem modern presupune si vanzarea de bilete in strada, in statiile de tramvai efectiv".
Municipalitatea intentioneaza sa achizitioneze sisteme de autotaxare pentru a se renunta la cei peste 20 de taxatori, astfel facand si unele economii financiare. |
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 18 Oct 2008 11:10:15 Titlul subiectului: |
99701 |
|
Un alt articol ce pune intr-o lumina negativa societatea Eltrans:
http://www.monitorulbt.ro/Actualitate/2008-10-17/Pierderi+la+Eltrans
Monitorul de Botosani a scris: | Din ce în ce mai puțini botoșăneni apelează la tramvai pentru a circula prin municipiul reședință de județ. În primele șase luni ale anului, numărul călătorilor cu tramvaiul a scăzut cu peste 30.000, cauzând societății Eltrans o pierdere de 250.000 de lei, bani programați la începutul anului, dar neîncasați în realitate.
Conform bilanțului discutat în formula restrânsă a Adunării Acționarilor de la Eltrans, în ianuarie 130.000 de botoșăneni au plătit bilet pentru a circula ecologic, în timp ce în iunie numărul lor a fost de doar 96.000. În aceeași perioadă numărul abonamentelor date de societate a scăzut de la 2.029 la 874. Reprezentanții Primăriei explică situația prin două posibile cauze. Prețul mai mare al biletului la tramvai decât cel din microbuz este una dintre acestea, iar o alta ridică semne de întrebare asupra corectitudinii taxatorilor din tramvai. “Taxatorii nu dau bilete și bagă astfel mâna în buzunarul societății. Mai grav este că nu se iau măsuri”, a declarat zilele trecute viceprimarul Florin Ghiorghiță. Acesta a adăugat că întregul management de la Eltrans lasă de dorit, un exemplu fiind cele trei microbuze ale societății care nu au fost înscrise în licitația pentru traseele intra și interjudețene ce a avut loc în urmă cu câteva săptămâni. “În acest an au încasat fonduri din publicitate, fiind an electoral, au primit subvenție de 1,75 milioane de lei. Dar pentru rentabilizarea activității nu s-a făcut mai nimic”, a criticat viceprimarul.
Conducerea societății a solicitat în acest an circa 1,6 milioane de lei pentru achiziționarea unor tramvaie, însă bugetul municipiului nu a fost foarte darnic. În opinia viceprimarului, Eltrans ar fi putut găsi o formulă de creditare pentru achiziția respectivă. Ioan Comarița, directorul general al Eltrans, nu a putut fi contactat pentru a comenta criticile ce i se aduc dinspre Primărie. |
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 25 Dec 2008 19:51:40 Titlul subiectului: |
103031 |
|
Directorul general al Eltrans si-a dat demisia acum 2 zile:
http://www.monitorulbt.ro/Actualitate/2008-12-23/Directorul+Eltrans+si-a+dat+demisia
Monitorul de Botosani a scris: | Un moment așteptat în special de salariații societății Eltrans s-a produs ieri odată cu demisia depusă de directorul general. Ioan Comarița și-a comunicat decizia Adunării Generale a Acționarilor (AGA) în cadrul ședinței de ieri, când Consiliul Local (CL), acționarul unic al societății, a luat act de acest lucru. Comarița și-a explicat gestul prin “motive personale”, însă în cadrul ședinței AGA a făcut trimitere la o serie de “semnale” ce i-au fost trimise prin intermediul presei și la “o presiune care se face pe o societate în care efectiv se muncește”.
Pentru că în contractul de mandat era prevăzută clauza potrivit căreia în caz de schimbare din funcție directorul este păstrat în societate pe o funcție corespunzătoare experienței sale, viceprimarul Florin Ghiorghiță a propus ca Ioan Comarița să devină director adjunct în cadrul societății, funcție ce urmează să fie introdusă în organigramă. “Probabil că a analizat activitatea societății și problemele cu care se confruntă și a luat cea mai bună decizie atât pentru dumnealui, cât și pentru Eltrans. Pentru că un program de redresare cât mai rapid va fi atât în beneficiul salariaților, cât și al bugetului local. Ar fi fost dificil pentru dumnealui să anuleze o decizie a AGA”, a declarat viceprimarul după ședință, explicând astfel că acționarii aveau oricum intenția de a-l schimba pe director. |
|
|
Sus |
|
|
StefanMz
Data înscrierii: 04/Sep/2007 Ultima vizita: 20/Ian/2013 Mesaje: 42 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 11 Feb 2009 11:56:48 Titlul subiectului: |
105911 |
|
Planuri pentru perioada de criza, se doreste in continuare schimbarea parcului de tramvaie, autotaxarea va mai fi amanta putin:
Citat: | Planul ce va fi prezentat acționarilor societății în februarie va propune o modificare a graficului de circulație a tramvaielor, o nouă organigramă ce va presupune și reducerea câtorva posturi, însă managerul dă asigurări că una din prioritățile sale este păstrarea angajaților. “Am constatat că avem o problemă cu un număr, cred eu, prea mare de concedii medicale. Vă dau un exemplu. Un salariat a fost în concediu medical aproape 190 din cele peste 200 de zile lucrătoare câte sunt într-un an. Trebuie să clarificăm situația”, a declarat ieri Victor Ivănescu. Directorul este de părere că autotaxarea nu se poate introduce deocamdată și că principala grijă a municipalității ar trebui să fie înlocuirea parcului de tramvaie, deoarece vehiculele aflate în circulație sunt peste măsură de uzate, având peste 30 de ani de utilizare. “Dacă se va recurge la achiziționarea unor tramvaie mai bune, vom monta pe acestea sistemul de autotaxare. Nu are rost să-l montăm acum pe tramvaie ce urmează să fie scoase din uz”, a mai explicat directorul. |
Sursa: Monitorul de Botosani 29.01.2009 http://www.monitorulbt.ro/Actualitate/2009-01-29/Masuri+de+criza+la+Eltrans
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Lun 02 Mar 2009 19:41:28 Titlul subiectului: |
107019 |
|
Un nou grafic de circulatie la tramvaiele din municipiul Botosani http://www.botosaninews.ro/articol.php?a=3121
Citat: | Graficul de circulatie a tramvaielor s-a modificat
Eltrans anunta ca, incepind cu data de luni, graficul de circulatie al tramvaielor pentru zilele lucratoare ale saptaminii s-a modificat, in sensul ca ultimele curse se desfasoara dupa cum urmeaza:
- de fa Fabrica de mobila spre Primaverii (Capatul 1), ultima plecare va fi la 22.36
- de fa Fabrica de mobila spre fostul cinema Luceafarul, ultima plecare la 22.40
- din Capatul 1 spre Depou ultima plecare la 23.00
- de la fostul cinema Luceafarul spre Depou, ultima plecare la 23.00
|
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 02 Mar 2009 22:22:43 Titlul subiectului: |
107050 |
|
Pentru cei ce stiu si vechiul orar - este o suplimentare sau o reducere acest nou orar?
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 03 Mar 2009 11:55:08 Titlul subiectului: |
107078 |
|
http://www.evenimentuldebotosani.ro/viewArticol.php?articol_id=32392
"Schimbari de traseu pentru maxi-taxi
O parte din traseele de transport local vor suporta modificari. Viceprimarul Catalin Alexa a declarat ca vor fi operate modificari atat la maxi-taxi, cat si la tramvai. Viceprimarul sustine ca a expirat contractul cu operatorul de transport local, drept pentru care va fi modificat si regulamentul de transport public. Astfel, o parte din masinile de maxi-taxi vor circula si pe traseul Pacea- zona CET- Tanamuro. Alexa sustine ca prin schimbarea unora dintre trasee vor fi acoperite niste zone deficitare in mijloace de transport. "Sunt aduse niste adaptari legislative, pentru ca s-a modificat legislatia intre timp, insa vor fi si niste modificari de trasee, nu majore. Un anumit traseu nu va mai fi pe unde stiam noi. De exemplu, un maxi-taxi care mergea pe un traseu, pe strada Primaverii si se intorcea la Gara va merge, in urma modificarii, pe strada Pacea-zona CET. El vine de pe Primaverii, dar in loc sa faca dreapta si sa intoarca la Gara se duce pe strada Pacea. Si acolo traiesc oameni si sunt activitati industriale. Se modifica practic traseul. Asta nu inseamna ca vor fi introduse noi linii sau masini maxi-taxi", a precizat Catalin Alexa. Un alt traseu care va suporta modificari va fi cel de pe Calea Nationala, unde va fi dus o portiune si pe strada Imparat Traian. Traseele de transport public local vor suporta modificari si ca urmare a solicitarilor venite din partea botosanenilor care locuiesc in zonele respective. "De la cetatenii din zona Pacea am avut solicitari. Ei se plangeau ca trebuie sa ocoleasca jumatate de oras ca sa ajunga la un mijloc de transport. In noul regulament nu va mai exista notiunea de microbuz, ci doar de autobuz", a adaugat viceprimarul Alexa. De asemenea, va fi modificat si orarul de transport cu tramvaiul. Potrivit viceprimarului, la ora actuala exista niste intervale orare date de publicul calator. "Pana la urma este pacat sa plimbi un tramvai gol. Va fi frecventa mai mare in orele de varf, iar in celelalte frecventa va fi redusa", a adaugat Alexa. Noul regulament va intra in vigoare la o luna dupa ce va fi aprobat in cadrul Consiliului Local. Acesta va intra in vigoare, potrivit reprezentantilor primariei, cel tarziu in luna aprilie. (L.Lupascu)"
Hm... adica nu va mai exista notiunea de microbuz, ci doar de autobuz, dar maxi-taxi-urile vor circula totusi...
N-am inteles balmaseala cu modficarile de trasee, stie cineva daca vor supra pune maxi-taxi-urile peste traseele de tramvai si/sau autobuz?!?
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 10 Mar 2009 11:56:26 Titlul subiectului: |
107645 |
|
http://www.evenimentuldebotosani.ro/viewArticol.php?articol_id=32589
"Noile trasee de maxi-taxi bulverseaza populatia
Declaratiile viceprimarului Catalin Alexa, care a anuntat public o noua varianta a traseelor de transport local pentru maxi-taxi, i-au bulversat atat pe botosanenii de rand, cat si pe ceilalti membri ai Executivului local. Cei care circula cu mijloacele de transport in comun prin municipiu sunt total nemultumiti de perspectiva de a schimba trei mijloace de transport pentru a se deplasa dintr-un punct in altul al municipiului. Propunerea unor astfel de modificari de traseu pentru maxi-taxi a pornit din partea reprezentantilor Eltrans.
Viceprimarul Florin Ghiorghita a avut o reactie care dezaproba total varianta expusa cu putin timp in urma de catre Alexa, mai ales ca acesta a prezentat-o ca fiind cea mai probabila. Mai mult, Ghiorghita este viceprimarul desemnat sa se ocupe de transportul public local si nu Alexa. "Eu nu inteleg de ce a dat el declaratii cu privire la acest subiect deoarece eu cand sunt intrebat ceva si nu este de competenta mea il directionez pe cel care intreaba catre domnul Alexa. Varianta prezentata de colegul meu este cea propusa de Eltrans si este adevarat ca este in sprijinul acestei societati si nu a calatorilor. Noi trebuie sa facem in asa fel incat transportul local sa avantajeze calatorii si nu Eltrans", a declarat Ghiorghita. Surse din cadrul Primariei sustin ca propunerea Eltrans, care a fost expusa public de viceprimarul Alexa, ar fi prevazut, initial, scoaterea traseului 2 de maxi-taxi pentru ca populatia sa fie obligata sa apeleze la tramvai, fie din statia de al Piata Mare, fie de la cea din Capatul lui 1. in cele din urma s-a renuntat la aceasta prevedere.
Victor Ivanescu, directorul Eltrans SA, a spus ca varianta propusa are menirea de a descongestiona traficul de pe o anumita ruta. "Noi am facut propunerea in asa fel incat de pe Primaverii la Gara sa nu mai circule si tramvaie si maxi-taxi, toate pe aceeasi linie. Noi am propus ca maxi-taxi sa deserveasca si zonele actuale, cum e Pacea sau de la Termica pana la Politia Rutiera unde exista clienti pe care tramvaiul nu-i poate deservi, insa maxi-taxi poate ajunge pe acolo. Oricum era doar o propunere, mai pot fi altele, iar la final trebuie trecute prin Consiliul Local", a spus si Ivanescu.
Reprezentantul operatorului privat de maxi-taxi, Dumitru Balan, s-a aratat dispus la negocieri cu cei ai Eltrans pentru ca botosanenii sa fie cat mai avantajati de serviciile celor doua societati. "Eu vrea sa facem in asa fel incat sa nu fie conflicte intre noi si Eltrans si sa rezolvam aceasta problema a suprapunerii pe o anumita portiune din traseu. Probabil vom avea intalniri cu reprezentantii Primariei si ai Eltrans in care vom dezbate aceasta problema si sa o transam in asa fel incat cei mai avantajati sa fie calatorii. si sunt convins ca asta se poate deoarece vorbim despre portiunea de pe Primaverii, Sucevei si pana la Gara", a declarat Balan.
Concret, maxi-taxi de pe linia 3 va suferi modificari la traseu, potrivit propunerii promovate de Alexa. Astfel, cursa ar trebui ca la intersectia strazilor George Enescu si Primaverii sa nu vireze pe Primaverii, apoi pe Sucevei si sa intoarca la Gara. Propunerea este de a continua ruta pe George Enescu pana la intersectia cu Pacea, apoi sa circule catre Termica si pana aproape de sediul Politiei Rutiere.
Un alt traseu care va suporta modificari va fi cel de pe Calea Nationala, respectiv numarul 2, unde va fi dus o portiune si pe strada Imparat Traian. Viceprimarul Alexa a declarat ca o parte dintre modificari vin si ca urmare a solicitarii botosanenilor din zona Pacea, spre exemplu, care cer ca si pe acolo sa treaca un mijloc de transport public.
In replica, Dumitru Balan a spus ca traseul cu numarul 5, care vine din Cismea, trece si prin zona Pacea si ca exista clienti doar dimineata si dupa-amiaza, atunci cand merg si se intorc de la serviciu angajatii Termica si ca in rest nu sunt clienti. "Angajatii de la Termica si cei care lucreaza in acea zona, beneficiaza de serviciile noastre, la fel si cei de pe Pacea", a adaugat Balan.
Botosanenii nu vor sa cirule cu trei masini pe un singur traseu
Botosanenii s-au aratat total nemultumiti de modificarile propuse de Eltrans si au spus ca nu vor sa circule cu trei mijloace de transport pentru a ajunge dintr-un punct in altul al orasului. "Nu este normal ca daca stau pe Primaverii si vreau sa ajung in zona barierei Sulita sa circul de doua ori cu tramvaiul si sa mai iau si un maxi-taxi. Pai nu e chiar atat de confortabil sa mergi si sa astepti in statii, sa cobori si sa urci de atatea ori cand acum este atat de simplu: urci intr-un maxi-taxi si cobori unde ai nevoie sa ajungi, nu unde vrea unul sau altul", a declarat unul dintre botosanenii care asteptau in statia de maxi-taxi de pe Primaverii. Noul regulament va intra in vigoare la o luna dupa ce va fi aprobat in cadrul Consiliului Local. (Bogdan Caliniuc)"
Aaa, e clasic deja: dube/maxi-taxi lasate sa paraziteze traseul de transport civilizat, cel cu tramvaie, si apoi "alesii" se vor plange ca tramvaiul nu e rentabil, ca trebuie eliminat pentru ca dubele/maxi-taxi sa ramana apoi singura alternativa de transport si niste buzunare sa se umfle bine...
Cetatenii? Calatorii? Ia mai da-i incolo, cine i-a pus sa ne voteze?!? Sa se sature sa mai puna botul la minciuni electorale...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|