Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
altmarius
Data înscrierii: 04/Iul/2007 Ultima vizita: 04/Sep/2014 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 06 Oct 2007 17:31:17 Titlul subiectului: Comentarii pe marginea foto dl. Lacriteanu |
83433 |
|
O reala bucurie publicarea pe site a fotografiilor domnului Lacriteanu! As sugera stringerea si publicarea lor (sau macar a unei parti din ele) intr-un album similar celui publicat de Cristian Popescu (Bucuresti-Arhipelag). Aceste fotografii sunt o sursa documentara inestimabila, care trebuie adusa la cunostiinta cit mai multor romani.
Reiau propunerea de a se tipari - eventual la editura Compania, cea care a editat si albumul "Bucuresti-Arhipelag" - o selectie comentata a fotografiilor domnului Lacriteanu. Importanta lor, nu numai pentru istoria transportului in comun, dar si pentru istoria Bucurestilor in ultimii 40 de ani, este exceptionala.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 1183 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 06 Oct 2007 18:04:40 Titlul subiectului: |
83436 |
|
Subscriu si eu la fotografiile d-lui Lacriteanu.
Este posibil ca unele poze sa nu fie datate corect - sunt niste poze cu V09 la Podul Grozavesti datate noiembrie 1974, pe fundalul carora se vede santierul metroului, despre care stiam ca s-a inceput constructia in perioada 1975-1976 (nu exclud sa fie o greseala inerenta la tastare).
O rectificare - poza 1, unde #117 pe linia 11 se afla in statia "Elizeu" in spatel Fabricii de Bere
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Sâm 06 Oct 2007 19:10:39 Titlul subiectului: |
83442 |
|
Ori ce s-ar spune, ce s-a publicat in ultimul timp pe Tramclub este poate cel mai frumos dar de Craciun. Aceste fotografii ale domnului Serban Lacriteanu sunt adevarate bijuterii si ne arata ca totusi transportul acelor ani era un pic mai dezvoltat decat acum. Chiar daca se circula pe scarile tramvaielor poate era si din cauza capacitatilor reduse ale vagoanelor V56, dar erau mai frecvente venirile tramvaielor in statie decat acum, cand astepti cam multisor, dar asta este alta poveste...
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 06 Oct 2007 20:17:12 Titlul subiectului: |
83448 |
|
Intr-adevar, in multe poze se vad o multime de tramvaie pe ambele sensuri, lucru ce se intampla mai rar in ziua de azi. Totusi sa nu uitam ca acum 30 de ani tramvaiele asigurau (cred eu, nu am acces la statistici exacte) peste 50% din necesarul de transport al Capitalei in vreme ce astazi probabil ponderea lor este de 10-15% daca socotim o treime cu masina privata, o treime cu metroul si o treime cu RATB, din care treime a RATB tramvaiele au sub jumatate.
Toate cifrele de mai sus sunt estimari grosiere dar ca ordin de marime cred ca sunt corecte; in plus a crescut si capacitatea unui singur tramvai (tipic V3A in zilele noastre). Toate astea conduc logic la o descrestere a numarului de vehicule pe traseu.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 1183 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 07 Oct 2007 00:20:34 Titlul subiectului: |
83464 |
|
Din pozele 90 (vagoane Ep) si 152 (Cupluri de vehicule) reiese ca s-a mai circulat spre Ciurel pe un singur mal, dupa inceperea lucrarilor la metrou, pe cale dubla si inclin sa cred ca intoarcerea la stavilar se facea in acest caz in triunghi, deoarece nu cred ca s-a mai folosit o improvizatie pentru intoarcere peste Dambovita - piesele podului probabil ca au fost folosite pentru ocolitoarea de la Grozavesti - liniile care circulau pe pod au fost deviate dupa inceperea lucrarilor la statia Grozavesti prin Economu Cezarescu apoi pe o strada laterala ce dadea in splai, traversau raul si reintrau pe soseaua GRozavesti, ocolind santierul - terasamentul a ramas vizibil mult timp la inceputul Strazii Ec. Cezarescu, facand la dreapta pe strada din spatele noilor blocuri de acum. Podul de tramvaie de la Mihai Voda este si el o improvizatie dictata de lucrarile de la metrou, constructie care a ramas asa pana la scoaterea tramvaiului de pe splai.
Pozele d-lui Lactireanu sunt o reala mina de aur si nu spuneam degeaba mai demult ca ce e bun e pus deoparte si de abia asteapta sa fie descoperit.
LE: Vagoanele V09 unificate de STB dupa Thomson s-au dovedit a fi cele mai longevive, cu peste 40 de ani de serviciu; la inceput au circulat cu remorci-gondola, dupa care au prrimit remorci V12 spre sfarsitul perioadei de circulatie. Unele din cele pentru scoala sau serviciu aveau turela pentru numarul de linie mai lunga ca cele in trafic normal (la fel ca si pentru Ep de scoala sau transport tehnic) - este o modificare facuta dupa retragerea din traficul de calatori sau au existat vagoane cu turela mai lunga? Dupa cum se incadreaza placa cu numarul in turela e posibil ca suportul sa fie unul din sticla mata inscriptionat, care sa permita luminarea pe timp de noapte.
In cateva poze cU V3A apar vagoane pe linia 16 cu turela alba si placa in geam (obicei vechi!). Legat de vagoanele ante-Ep/V3A, ce avantaj/dezavantaj avea deschiderea usilor catre exterior fate de plierea in interiorul vehiculuiui.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 30/Oct/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 08 Oct 2007 12:16:53 Titlul subiectului: |
83492 |
|
rosetti61 a scris: | Vagoanele V09 unificate de STB dupa Thomson s-au dovedit a fi cele mai longevive, cu peste 40 de ani de serviciu; | Vagoanele cu cel mai lung serviciu regulat au fost V58 (Simmering), din 1912 pana in 1980. Mai exista doar doua trucuri functionale, transformate in freza de zapada, din care unul (se afla la depoul Titan) inca mai pastreaza suspensia originala iar osiile sunt pe cuzineti, nu pe rulmenti!
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Lun 08 Oct 2007 13:10:08 Titlul subiectului: |
83495 |
|
Alt lucru care reiese din aceste fotografii sunt aglomeratia, ritmicitatea vehiculelor de transport in comun si constructiile, se vad foarte multe macarale pe fundal, era "epoca de mari impliniri ale tovarasului".
Un alt fapt care m-a frapat era podul de la Grozavesti, din ce se vedea in fotografii era foarte subred, alta nelamurire o am in legatura cu vagoanele V3A, am observat ca erau de doua tipuri, unele cu faruri drepte si altele cu faruri cu "ochelari". Poate sa-mi spuna cineva de ce erau asa?
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 1183 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 08 Oct 2007 14:14:51 Titlul subiectului: |
83499 |
|
Ultimele poze cu podul de la Grozavesti arata de fapt podul provizoriu, pe care tramvaiele ocoleau santierul metroului de la Grozavesti. Un altul, tot o improvizatie a fost cel de la Mihai Voda.
Am zis de v09 ca s-a pastrat atat timp in forma lui originala, V58 insa a mai suferit modificari la caroserie, a primit alte usi etc.; la inceput V09 au avut usi de lemn, inlocuite ullterior cu panouri de tabla.
Toate tipurile de tramvaie de dinainte de T4R si V3A aveau deschiderea usii in exterior - care era avantajul plierii in exterior fata de plierea in interiorul vehiculuiui? Au existat cumva modele pliere in interior - parca lasi sau Galati erau unele ale caror usi se pliau in interior? Fata de Vxx, noul Ep/V3A arata mai frumos, remorca in acelasi plan cu motorul, avea o alura in trafic mai buna decat predecesorii lui, care ori aveau remorci de diferite tipuri, ori pareau cocosate, de parca nu se potriveau pe boghiuri. Din profil Vxx nu dadeau prea bine din cauza acelui "rat" al casetei de afisare.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 09 Oct 2007 22:03:18 Titlul subiectului: Comentarii non-tehnice pe marginea pozelor dlui. Lacriteanu |
83556 |
|
In poza 244 de la Tramvaie EP ( http://tramclub.org/viewtopic.php?p=83551#83551 ) apare un tanar cu o freza abundenta, (aparent) blue-jeans si o punga mare cu Kent in mana, trei simboluri ale 'capitalismului decadent'.
Se permiteau astfel de devieri de la 'linia partidului' in acea epoca? Oare dl. Lacriteanu l-a prins intentionat in poza din acest motiv, pentru ca era asa o aparitie stranie? - in celealte poze nu prea apar oameni care stau si se uita la obiectiv ci doar cel mult trecatori care habar nu au ca sunt fotografiati.
|
|
Sus |
|
|
altmarius
Data înscrierii: 04/Iul/2007 Ultima vizita: 04/Sep/2014 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 10 Oct 2007 08:13:04 Titlul subiectului: comentarii non-tehnice pe marginea pozelor dlui Lacriteanu |
83562 |
|
Am spus intotdeauna ca aceste fotografii sunt o comoara pentru studierea unei epoci trecute a Bucurestiului. In ceea ce priveste tinarul din fotografia 244, pot spune in cunostiinta de cauza (pe vremea aceea aveam 24 de ani): pungi cu reclama (nu cu tigari) se gaseau in toate alimentarele; blugii se gaseau mai greu (la vaporeni), dar se gaseau, astfel incit mai toti tinerii ii purtau; cit despre freza, numai daca te certai cu militia, riscai sa fi tuns; oricum acestea sunt aspecte strict secundare, care ar trebui sa fie cercetate de sociologi sau de istorici ai mentalitatilor. Pentru viitor, ramin fotografiile, ale domului Lacriteanu, ale domnilor Ciprian Popescu, Dan Vartanian, Alex. Galmeanu, care fac sa renasca o epoca trecuta.
Sincer sa fiu, asteptam si o serie de fotografii ale autobuzelor Skoda, eventual Leyland (nu cred ca acel unic Chausson 501 sa fi fost fotografiat), si in mod sigur, Roman 112 UD. Oricum, multumesc si pentru ceea ce s-a postat pina in prezent: este superb, si imi rememoreaza Bucurestii copilariei mele.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 1183 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 10 Oct 2007 15:18:00 Titlul subiectului: |
83597 |
|
245 30 venind dinspre Podul Ciurel. Cat timp dupa inceperea lucrarilor la metrou a mai fost activ capatul de la Ciurel? (La fel si 14 http://tramclub.org/Static/SerbanLacriteanu/244_19790118_Splaiul_Independentei_linia_14.jpg in 1979)
http://tramclub.org/Static/SerbanLacriteanu/245_19790118_Splaiul_Independentei_linia_30.jpg
276 - Poza tramvaiului a aparut si in almanahul Flacara 1983- ma fascina fabulosul numar de linie "1982" http://tramclub.org/Static/SerbanLacriteanu/276_19821010_T.I.B.1982_V2A.jpg
"ITB in doua ipostaze
Prima: realizatoare a noului tip de tramvai articulat tip V2A-1982. Dincolo de eleganta liniilor sau faptul ca este dotat cu statie de emisie-receptie, cu post de amplificare, ca are un consum de energie extrem de scazut - consuma, de pilda, jumatate din cat consuma tramvaiul cehoslovac tip Tatra, prezent inca in reteaua de transport a Capitalei - dincolo de toate acestea existand si in varianta cu dubla comanda, gen metrou (adica la ambele capete si excluzand astfel intoarcerile pe statie terminus - acest nou tramvai romanesc este deosebit de indicat si util in conditiile noilor linii de tramvai ce se intstaleaza in anumite orase, sau ca tren urban - de pilda Bucuresti-Saftica, Snagov etc...."
Ceea de a doua ipostaza era realizarea de masinute pt cei mici - "Kartul-URAC-1"
Din Flacara Almanah 1983, srticol din seria "Trenule, masina mica" dedicata TIB 1982.
Ultimele poze cu V56 iarna sunt fenomenale, ca de altfel toate care sunt facute iarna, ce ierni erau atunci... De ce vagoanele cae trag sararitele mai poarta numar de linie?
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 10 Oct 2007 17:49:20 Titlul subiectului: |
83602 |
|
Almanahul Flacara 1983 a scris: | consuma, de pilda, jumatate din cat consuma tramvaiul cehoslovac tip Tatra, prezent inca in reteaua de transport a Capitalei | Cand se tiparea almanahul pe 1983, deci in 1982, Tatrele nu aveau nici zece ani de exploatare in Bucuresti; ce le-or fi venit sa bage acel 'inca' de parca ar fi pe cale de disparitie?
In rest e reala informatia ca un V2A consuma pe jumatate cat un Tatra? Am gasit ca puterea unui Tatra ar fi de 4x40 kW dar nu am gasit date pentru V2A.
-----------------------------------------------------------
Altceva, legat de poza 288:
http://tramclub.org/Static/SerbanLacriteanu/288_19821024_Sos_Orhidelor_2076.jpg
Cum se cheama remorca, atipica pentru V56? Si la ce serveau sau ce erau acele chenare de sub geamurile remorcii?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 10 Oct 2007 23:53:03 Titlul subiectului: |
83622 |
|
Atât V2A, cât și V3a, Ep/V3A(!) și Rathgeber/V3A au (avut) motoare 120 kW. 2 x 120 kW inseamna o putere de 240 kW. Pentru un Ep utilitar este enorm (de aceea ,,alearga" asa). Pentru un V3A (indiferent de tipul lui) full (deci 55t + suparaincarcare) este cam putin.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 11 Oct 2007 15:48:41 Titlul subiectului: |
83660 |
|
Remorca "atipica" pentru V56 este V12. In orase ca Braila si Timisoara au fost singurele remorci ale acestor tramvaie.
Vagonul a fost produs din 1959 pana prin 1965, dupa unele surse, iar o fotografie similara cu aceasta exista si pe situl RATB:
Dati click pe imagine si veti vedea detalii ale vagonului.
In imaginea de mai jos se vede un tren cu doua remorci de acest tip.
Din pacate fotografii straini si nici dl. Lacriteanu nu au surprins astfel de trenuri. Interesant este si ca desi EP/V3A circula cu doua remorci, EP clasic nu a circulat cu doua remorci V12.
Se pare ca pana la urma V12 au devenit remorcile vagoanelor EP preponderent vagoanelor V56/58.
Un motiv al formei vagonului este ca probabil au incercat folosirea unor materiale usoare pe care le-au fixat ca pe geamuri. Nu cunosc componenta acestor materiale.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.15 kb |
Vizualizat: |
de 42524 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Vin 12 Oct 2007 16:21:40 Titlul subiectului: |
83688 |
|
Alte detalii care se mai remarca din aceste poze mai sunt iernile de alta data pe care cred ca nu le vom mai revedea vreodata si cand ma uit acum la pozele de altadata vad ca bulevardele de atunci pareau foarte largii in comparatie cu acum! O TEMPRA,O MORI!
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 1183 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 14 Oct 2007 20:36:26 Titlul subiectului: |
83738 |
|
2 februarie 1986... o zi de care imi amintesc cu placere, eram la bunici si se anuntase ca scoala se mai amana cu o saptamana (nu mai sunt sigur daca era vacanta sau era in timpul trimestrului). Eram in culmea fericirii, dar nu se mai putea face nimic, trebuia sa plec acasa. Cu o zi inainte fusese uscat, si spre seara incepuse sa se inteteasca vantul... pentru ca dimineata sa fie totul alb, allb. Nu terminai de facut poteca pana la poarta ca se punea iar. Si turna, turna... Au venit ai mei - era ziua bunicii - discutii, televizorul care anunta "vestea cea mare" cu scolile, dar degeaba, urletele de bucurie (in speranta ca o sa mai raman la bunici) sunt de prisos - o sa vad zapada de la bloc... Vine seara, si prin viscol, catre tramvaiul 25 la Giurgiului - pana acolo erau trei statii si ceva de autobuz, mers pe jos. Din inalturi curgea in continuare; trece un 12 si dupa aceea o flama verzuie lumineaza cerul de undeva dinspre CFR Progresu, lasand cartierul in bezna. Vine si 25, strazi pustii, un tramvai oprit la Pieptanari. Si in Militari e pustiu, dar e curent. La Tv e un film cu Elvis, "Vacanta la Acapulco"; pe undeva este un ziar cu un articol despre noua magistrala de metrou Nord-sud si o schema cu reteaua de metrou (prin Pantelimon catre Republica)
Tramvaiele alea in viscol sunt fenomenale si pacat ca nu mai sunt si alte fotografii.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 14 Oct 2007 20:47:24 Titlul subiectului: |
83739 |
|
Deci inteleg ca au fost un viscol si o ninsoare mai mari decat de obicei? Poate de aceea au si fost facute acele ultime poze - sirul de fotografii relativ uniform repartizate in timp incepe in 1973 si se termina pe 12 februarie 1984 (poza #336) pentru ca dupa o pauza de doi ani sa mai fie acele fotografii pe ninsoare din 2 februarie 1986 (pozele de la #337 in sus).
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Lun 15 Oct 2007 19:45:48 Titlul subiectului: |
83764 |
|
De remarcat anul 1986, mai exact iarna acelui an, cea din ianuarie-ferbruarie si chiar inceputul lunii martie a fost una dintre cele mai grele ale anilor '80. Tin minte ca si acum ziua de 6 martie 1986, in acea zi a fost un viscol naprasnic si tin minte ca tramvaiele circulau foarte greu pe acel viscol si chiar linii ca 9 si 11 au fost deviate prin Rahova!
Facand un arc peste timp de 22 de ani vreau sa remarcati viscolul din pozele 342 si 343 din topicul tramvaielor V3A.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 10178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Oct 2007 20:53:29 Titlul subiectului: |
83791 |
|
Pozele sunt extraordinare. O adevarata poarta spre trecut. Cele dupa anii '80 mi-au adus aminte de copilaria mea, strabunicul meu plimbandu-ma cand eram mic aproape prin tot Bucurestiul.
Am si eu o intrebare.
Domnul Lacriteanu nu a avut probleme cu militia cand a pozat tramvaiele ? Era totusi comunism, si unii ar fi putut spune ca facea spionaj.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Oct 2007 13:52:16 Titlul subiectului: |
83826 |
|
In pozele 026 si 027 de pe Giulesti nu este un autobuz Skoda 706RO transformat in utilitar?
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 30/Oct/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 1183 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 25 Oct 2007 22:52:20 Titlul subiectului: |
84336 |
|
http://tramclub.org/Static/SerbanLacriteanu/142_19770712_linie_tramvai.jpg
Fotografia este facuta de pe podul provizoriu de la Grozavesti - tramvaiele intrau putin pe Economu Cezarescu o luau pe straduta din spatele actualelor blocuri de birouri (Mihu Copilu cumva?) mergeau putin pe malul drept apoi traversau raul pe un pod provizoriu, intrau pe malul stang dupa care in inresectie pe langa fabrica de paine intrau pe traseul de baza. Poza e datata gresit iulie (sau o fi fost o perioada cand pomii nu aveau frunzis vara ).
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 26 Oct 2007 22:49:08 Titlul subiectului: |
84360 |
|
Poza aceea este intr'adevar pe linia 28. La o privire atenta se si vede ca e 28, nu 26.
Ce este interesant insa este ca linia devine simpla, dar reteaua se continua mai departe, iar consolele sunt duble. Se urmarea o dublare a caii de rulare?
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 27 Oct 2007 11:19:04 Titlul subiectului: |
84363 |
|
Pe Șos. Gării Cățelu mai țin minte că mai era un rând de stâlpi cu console montate pe ei, dar șine nu erau!
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
|