Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
altmarius
Data înscrierii: 04/Iul/2007 Ultima vizita: 04/Sep/2014 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 27 Oct 2007 12:08:23 Titlul subiectului: |
84364 |
|
Pe sos. Garii Catelu, linia era simpla: ea se dubla doar in cele 4-5 statii ale traseului de la Granitul la gara Catelu, unde cele doua tramvaie care deserveau traseul se intersectau. Fotografia este facuta intr-adevar pe linia tramvaiului 28, iar sinele erau alaturate soselei propriu-zise, la circa 3 metri.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 02:03:04 Titlul subiectului: |
86068 |
|
Tramvaiul EP/V3A cu numărul de parc 6149 pare a avea faruri diferite față de modelul de serie. Cel puțin, așa se vede în poza 287 aparținând d-lui Șerban Lăcrițeanu (poză care se găsește la sub-forumul "Arhiva personală Șerban Lăcrițeanu, topicul "Tramvaie EP/V3A). Este doar o iluzie optică sau acel tramvai a suferit un accident serios, fapt ce a determinat refacerea feței acestuia? Comparați poza respectivă cu cea a lui 6101
Descriere: |
Tramvai EP/V3A cu faruri modificate |
|
Mărime fișier: |
86.39 kb |
Vizualizat: |
de 42620 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
vvvladut
Data înscrierii: 28/Feb/2008 Ultima vizita: 05/Mar/2008 Mesaje: 9 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Feb 2008 18:10:14 Titlul subiectului: |
89307 |
|
Ar putea sa imi spuna cineva unde este zona din fotografia atasata, si daca nu mai este, atunci ce este astazi in loc?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
203.46 kb |
Vizualizat: |
de 42353 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 01 Mar 2008 00:07:56 Titlul subiectului: |
89340 |
|
Cred că e făcută la intersecția Cal. Griviței cu Str. Ștefan Furtună (porțiunea numită azi Str. Mircea Vulcănescu). Construcțiile alea de la fosta benzinărie mai există (coloanele alea sunt defapt de la o fostă budă), dar casă albă cred că nu.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 30/Oct/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Sâm 01 Mar 2008 23:14:30 Titlul subiectului: |
89425 |
|
OAB a scris: | Tramvaiul EP/V3A cu numărul de parc 6149 pare a avea faruri diferite față de modelul de serie. | Farurile sunt de Dacia 1300 si sunt cel mai posibil "tuning" de vatman. Dupa stiinta mea singurele vehicule care au mai folosit acest far, in afara de D1300 evident, au fost ARO seria 24x pana in 1978-79 aproximativ si ARO 10, tot prima serie.
|
|
Sus |
|
|
ionut_ct
Data înscrierii: 26/Ian/2009 Ultima vizita: 26/Ian/2009 Mesaje: 1 Locație: Constanta
|
Trimis: Lun 26 Ian 2009 14:32:01 Titlul subiectului: |
104945 |
|
Pozele 310 si 311 sunt pe Calea Giulesti. Se vede stadionul Giulesti in spate
Pozele 312,313 sunt la intersectia Grivitei cu Titulescu. Cladirea aceea mare probabil au demolat-o demult. In 314 se vede si cladirea si pasajul Basarab.
|
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Joi 26 Mar 2009 10:35:53 Titlul subiectului: Linia 28 |
108507 |
|
mrM a scris: | Pe Șos. Gării Cățelu mai țin minte că mai era un rând de stâlpi cu console montate pe ei, dar șine nu erau! |
Rândul acela de console susținea un fir de contact de rezervă. Habar n-am la ce folosea acel fir. Aceea era cea mai veche rețea de contact din București, eu bănuiesc că atât stâlpii, cât și consolele datau din primii ani ai tramvaiului electric!
Dar, dacă pe linia 28 enigma acelui fir se pierde în negura vremii, în schimb pe Șos. Alexandriei (blocurile de 10 etaje existau deja), între P-ța Rahova și Antiaeriană exista un al treilea fir de contact montat lângă sensul de mers spre depoul Alexandria. Acel al treilea fir de contact a fost dat jos de-abia când s-a început modernizarea liniei 32.
De asemenea, pe bd. Muncii, între Morarilor și Sălăjan existau trei linii de tramvai, a treia se desprindea din cea cu sensul de mers spre P-ța Muncii și se unea tot în ea. Mergea cam 2 stații. Niciodată n-am știut ce-a fost cu linia aia, mai ales că, după introducerea soluției idioate cu dale din beton, acea linie a scăpat nebetonată.
_________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 1183 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 26 Mar 2009 15:48:14 Titlul subiectului: |
108526 |
|
Pe Sos Garii Catelu tramvaiul a inceput sa circule din 1958, linia a fost proiectata ca traseu simplu cu zone duble de asteptare pe traseu, de acolo si stalpii ce sustin doua fire de contact.
Cea de-a treia linie de pe bd Basarabia din fata stadionului a fot realizat in scopul gararii tramvaielor in cazul unor evenimente speciale, pentru a nu bloca circulatia. Aceste vagoane de rezerva asigurau transportul spectatorilor de la stadion la sfarsitul manifestarii.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 22:45:20 Titlul subiectului: Săgeata Verde |
108632 |
|
Păcat că dl. Lăcrițeanu nu a fotografiat și primul tren electric din Europa, Săgeata Verde, care circula încă, în 1988, între localitățile Ghioroc și Radna (AR). Ecartamentul căii ferate era îngust, iar rețeaua de contact, în proporție de 80%, era cea originală (sfârșitul anilor 1800). Am avut privilegiul de a circula cu acel trenuleț, în 1988, de asemenea el circula și în 1990. Localnicii comunelor prin care trecea îl numeau însă tramvai; te puteai urca în el din mers, nu depășea de cele mai multe ori 15-20 km/h. În 1988 avea orar fix de circulație, iar biletele se cumpărau de la capetele liniei sau de la vatman/mecanic.
Poate că e nițel offtopic mesajul, dar nu trebuie să uităm ce-am pierdut.
_________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 22:50:00 Titlul subiectului: 28 |
108633 |
|
rosetti61 a scris: | Pe Sos Garii Catelu tramvaiul a inceput sa circule din 1958, |
Este interesant că acea linie a fost dată în folosință în 1958, iar în anii '90, deși populația a crescut, a fost desființată. Probabil că s-a mers pe principiul "unde e metrou nu trebuie să mai circule nimic".
Linia și rețeaua de contact meritau conservate, iar în Ziua Transportatorului se putea organiza o expoziție cu vehicule vechi (tramvaie, chiar locomotive), în felul ăsta scotea și RATB-ul un ban, iar cei de la URAC aveau ce munci (e drept că și acum muncesc, taie cu nemiluita autobuze și troleibuze, camioane și tractoare). Dar de ce să facem ceva, când putem să distrugem ceea ce deja avem... Se casează autobuze Rocar de Simon, cu caroserie din inox, pentru că n-avem unde repara motoarele, nu pică de nicăieri comisionul...
Ne merităm soarta. Fotografiile d-lui Lăcrițeanu, împreună cu ale celorlalți care au avut curajul de a ieși în stradă în plin comunism cu aparatele foto, sunt chiar prea mult pentru valoarea edililor și directorașilor care coordonează transportul în comun în București. Întreaga țară (pentru că nu e un caz tipic Bucureștiului) a ascultat de un nebun și a dărâmat în neștire cartiere întregi, stricând trasee bine gândite și făcând astfel inutile multe vehicule, dar și mulți oameni angajați pentru ele (șoferi, mecanici, electricieni, TESA).
Măcar fotografiile d-lui Lăcrițeanu să le mai avem, dacă n-am avut parte de vehicule bune din 1998 încoace...
_________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
unimog
Data înscrierii: 28/Mai/2009 Ultima vizita: 21/Dec/2016 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 11 Iun 2009 22:05:03 Titlul subiectului: |
112320 |
|
mrM a scris: | Cred că e făcută la intersecția Cal. Griviței cu Str. Ștefan Furtună (porțiunea numită azi Str. Mircea Vulcănescu). Construcțiile alea de la fosta benzinărie mai există (coloanele alea sunt defapt de la o fostă budă), dar casă albă cred că nu. |
Oarecum exact, dar este intersectia Caii Grivita cu prelungirea dacia, nu stiu cum se numeste. Cladirea alba din spate exista si apartine de Academia de Arte Plastice. Este intrarea la fostul capat al tramvaelor 6 si 10, apoi 47, cred, acum desfiintat de la fosta str. Nuferilor, actual General Berthelor.
|
|
Sus |
|
|
unimog
Data înscrierii: 28/Mai/2009 Ultima vizita: 21/Dec/2016 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 11 Iun 2009 22:07:12 Titlul subiectului: Re: Săgeata Verde |
112321 |
|
PSC a scris: | Păcat că dl. Lăcrițeanu nu a fotografiat și primul tren electric din Europa, Săgeata Verde, care circula încă, în 1988, între localitățile Ghioroc și Radna (AR). Ecartamentul căii ferate era îngust, iar rețeaua de contact, în proporție de 80%, era cea originală (sfârșitul anilor 1800). Am avut privilegiul de a circula cu acel trenuleț, în 1988, de asemenea el circula și în 1990. Localnicii comunelor prin care trecea îl numeau însă tramvai; te puteai urca în el din mers, nu depășea de cele mai multe ori 15-20 km/h. În 1988 avea orar fix de circulație, iar biletele se cumpărau de la capetele liniei sau de la vatman/mecanic.
Poate că e nițel offtopic mesajul, dar nu trebuie să uităm ce-am pierdut. |
Este off topic, dar gindeste te si la prima linie fereta electrificata industriala de la Busteni, distrusa acum citiva ani si la cele 2 locomotive care acum sunt piese de muzeu in Austria.
|
|
Sus |
|
|
unimog
Data înscrierii: 28/Mai/2009 Ultima vizita: 21/Dec/2016 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 11 Iun 2009 22:10:16 Titlul subiectului: podul grant |
112322 |
|
Minunate poze...mai ales cele de pe 1 Mai, unde stau de peste 30 de ani. Mi am adus aminte si despre macaraua de la piata 1 Mai, pe care au uitat o in interiorul blocului, apoi au montat alta, mai mare, sa o scoata. Intrebare: are cineva poze cu Podul Grant vechi sau cu vechiul cartier Crangasi? Am gasit aici cele cu capatul de la Ciurel...oare cind a fost desfiintat?
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 1183 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 12 Iun 2009 17:49:53 Titlul subiectului: |
112352 |
|
Capatul de tramvai de la Ciurel a functionat pana in momentul inceperii lucrarilor de modernizare a Splaiului Independendentei, pe partea cu caminele, lucrare in paralel cu noile constructii ce aveau sa gazduiasca Universiada - se intampla in martie 1981. (inainte aveam impresia ca odata cu inceperea lucrarilor la metrou s-a sfarsit cu circulatia tramvaielor la stavilar, ceea ce era eronat). Inca prin 1985 se mai putea vedea ramasita unui refugiu de tramvai vizavi de Semanatoarea, in dreptul Institutului de Cercetare a Mediului.
Podul Grant vechi asa cum arata el in 1982.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
149.55 kb |
Vizualizat: |
de 39883 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.13 kb |
Vizualizat: |
de 39883 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
unimog
Data înscrierii: 28/Mai/2009 Ultima vizita: 21/Dec/2016 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 12 Iun 2009 21:44:38 Titlul subiectului: pod grant |
112370 |
|
Probabil sunt facute in toamna sau iarna lui 1981...sau mai incolo. In vara imi amintesc ca luasem treapta si am primit cadou o semicursiera...n-am stiut sa folosesc pinioanele si mi au iesit ochii urcand pe podul Grant vechi, spre stadionul Giulesti. Vroiam o poza cu podul in stare functionala...visez de mult sa fac o macheta dupa el...
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 1183 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 12 Iun 2009 23:57:37 Titlul subiectului: |
112380 |
|
S-a mai spus sus de el; poza este din 1979, treaba cu tunsul obligator de militie era in 71-72. IN fundal se construiesc blocurile ce aveau sa devina spatii de cazare petru Universiada din 1981 (actualele P1-P12 si caminele de studenti straini, sau ce-or fi cele doua blocuri dintre caminele Politehnicii si fosta fabrica de paine). INspre Ciurel tramvaiul a circulat inca din anii 50. pe linie simpla, identic cu cea de pe sos Catelu (tot 2 Pana in 1957 a fost tlinia 28 Ciurel - Cotroceni Pod - Bariera Cotroceni (rondul de langa Palatul Cotroceni). Dupa 1957 s-au reconsiderat sensurile de circulatie, cate un sens pe fiecare mal - linii care au circulat 12, 14, 9, 30. In ultima faza linia, dublata (lucrari la metrou din 1975), ocupa tot carosabilul - de la Grozavesti pana putin dupa posul rpovizopriu de deviere linia era inflibata in pavaj cu piatra cubica, iar pe portiunea ramasa pana la Ciurel era pozata pe traverse CF.
Imaginile cu Podul Grant sunt ale lui Dan Vartanian si luate de pe flickr (vad ca nu a mai facut de ceva timp update la ele, acele imagini sunt toate?)
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Eric
Data înscrierii: 18/Aug/2009 Ultima vizita: 31/Aug/2009 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 19 Aug 2009 02:47:53 Titlul subiectului: erata la pozele 227 si 236 |
115625 |
|
Poza 227 ( http://tramclub.org/viewtopic.php?p=83539#83539 ) - Nu sunt linii de tramvai, ci linii de tren. Este prelungirea liniilor de dupa Gara Obor, care ajungeau pana in zona targului de azi (langa magazinul Kaufland, in anii 80 a existat o tentativa de a face un depou de tramvaie acolo), apoi traversau str. Ziduri Mosi (exista si o bariera) si ajungeau pana la Halele Obor.
Poza 236 ( http://tramclub.org/viewtopic.php?p=83546#83546 ) - Nu este Calea Mosilor, ci intersectia sos. Colentina cu str. Turmelor (traseul actual al tramvaiului 36). In spatele tramvaiului care vireaza la stanga se observa magazinul Bucur Obor, iar in partea dreapta a fotografiei (in spatele tramvaiului care iese din str. Turmelor), blocul Zig-Zag. In fundal (zona centrala) este intersectia Obor, unde se termina Calea Mosilor.
|
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 17 Apr 2010 21:58:56 Titlul subiectului: Identificari |
125947 |
|
Identificari:
Poza 182 e de pe strada Afluentului (se vede in fundal Primaria Sectorului 6). Linia 26 avea un singur segment pe care cele 2 sensuri mergeau separat, si anume in zona Garii Basarab.
Poza 238 e de la intersectia strazilor Reinvierii cu Masina de Paine, tramvaiul tocmai intra pe str. Turmelor. Imobilul mare exista si azi, adapostind o policlinica.
Pozele 237 si 239 sunt de pe strada Lizeanu, imediat dupa coltul cu Sos. Stefan cel Mare. Doar imobilul cu un etaj mai exista azi; cel cu 2 etaje, din fundal, a fost demolat, fiind afectat de cutremur.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 17 Apr 2010 22:15:33 Titlul subiectului: |
125948 |
|
26 era deviat sau ce căuta pe acolo?
Mă refer la traseul Lizeanu - Reînvierii - Turmelor. Bănuiesc că se lucra la construcția Pasajului Bucur Obor.
Când au fost construite blocurile?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Dec/2024 Mesaje: 1183 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 17 Apr 2010 23:28:19 Titlul subiectului: |
125951 |
|
Linia de pe Reinvierii si Turmelor (pe traseul ei trecea inainte fosta linie CFR Herastrau-Obor, portiune dezafectata in timpul constructiei blocurilor din zona) dateaza din perioada constructiei pasajului Obor, la fel si linia de pe Ziduri Mosi.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 18 Apr 2010 20:33:12 Titlul subiectului: |
125986 |
|
Cu aproximatie, blocurile de pe Sos. Colentina s-au construit in 1970-71. Inainte, str. Reinvierii iesea direct in sosea, putin oblic, iar Turmelor era doar o fundatura.
|
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 04 Mai 2010 21:03:16 Titlul subiectului: |
126591 |
|
Fotografia 036 era intoarsa in oglinda in momentul postarii. Iata cum arata in pozitia corecta, cu precizarea ca e facuta pe str. Radu Beller, la intersectia cu strazile George Calinescu (prim-plan) si Nicolae Constantinescu (plan secund). Cele 2 strazi aveau sensuri unice si faceau legatura cu Calea Floreasca, pana la introducerea caii de rulare direct pe acolo. Pe fundal se pot zari blocurile turn de pe str. Stefan Protopopescu, imediat inainte de Parcul Floreasca.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
171.63 kb |
Vizualizat: |
de 36179 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 09 Mai 2010 21:51:06 Titlul subiectului: Identificari |
126794 |
|
Am avut ceva probleme cu fotografia 181, sper ca am vazut corect: desi este plasata undeva la "Bucuresti Nord", ea prezinta intersectia dintre Calea Giulesti si Calea Crangasi, inainte de modernizarea Podului Grant. Autobuzul din stanga este al liniei 38, venind de pe Crangasi si traversand pentru a intra pe vechiul pod. Imi sustin afirmatia cu o alta poza (297), luata tot de pe acest forum, care ne arata aceeasi intersectie, dar dupa modernizare; este facuta chiar de pe Podul Grant, la scurt timp dupa inaugurare. Undeva in dreapta se afla Stadionul Giulesti.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.88 kb |
Vizualizat: |
de 36068 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.33 kb |
Vizualizat: |
de 36037 ori |
|
Ultima modificare efectuată Aventurierul la Lun 10 Mai 2010 21:20:50, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Sveik
Data înscrierii: 10/Feb/2010 Ultima vizita: 24/Sep/2017 Mesaje: 88 Locație: Bucuresti 1 - Giulesti
|
Trimis: Dum 09 Mai 2010 23:35:11 Titlul subiectului: |
126800 |
|
Va salut! Pe unde as mai putea gasi poze din cartierul Giulesti - Crangasi? Stau in zona, si tare mi-as dori sa vad cum arata zona in trecut!
Va multumesc.
|
|
Sus |
|
|
|