Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 07 Dec 2005 12:40:46 Titlul subiectului: Autobuze ROMAN 111 |
5624 |
|
1. Am gasit un autocar care la prima vedere parea banal...
2. ...dar cand m-am uitat mai atent la inscriptia de pe el am observat ca e un pic mai neobisnuit, cel putin pentru mine.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.97 kb |
Vizualizat: |
de 61618 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
26.59 kb |
Vizualizat: |
de 60899 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
cosmin4tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Noi/2023 Mesaje: 198 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 07 Dec 2005 15:52:40 Titlul subiectului: |
5643 |
|
Catalin Ghita a scris: | ...dar cand m-am uitat mai atent la inscriptia de pe el am observat ca e un pic mai neobisnuit, cel putin pentru mine. | E un ROCAR interurban 111 cu puterea motorului de 192 CP, desi aceasta inscriptie nu am mai vazut-o, iar autobuzele de acest tip oricum nu sunt urbane...
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 16:35:18 Titlul subiectului: Autobuze ROMAN 111 |
21979 |
|
Cunoasteti foarte bine aceste autobuze, folosite in special pt. transportul interurban de persoane.
Iata fisa modelului ROMAN 111 RDT
Caracteristicile complete:
AUTOBUZ ROMAN 111 RDT
Lungimea, mm 11365
Latimea, mm 2500
Inaltimea, mm 2975
Inaltimea podea, mm 918
Ecartament fata, mm 2068
Ecartament mijloc, mm -
Ecartament spate, mm 1761
Ampatament, mm 5750
Raza minima de viraj, m 9,5
Greutatea proprie, kg 9350
Sarcina utila, kg 5650
Greutatea totala, kg 15000
Locuri pe scaune 56
Capacitatea de transport la 8,5 calatori/mp -
Tipul motorului Diesel orizontal, 4 timpi
Puterea, CP 192
Cuplu max/turatie 71/1300
Turatie max, rot/min 2100
Tip cutie de viteze Mecanica sincronizata cu 6 viteze
Raportul de transmitere la treapta:
-I 6,7
-II 3,86
-III 2,34
-IV 1,44
-V 1
-VI 0,82
mers inapoi 6,31
punte spate 5,44
Presiunea in pneuri:
-fata 7,5
-mijloc -
-spate 7,5
Dimensiuni anvelope 1000*20
Viteza maxima a vehiculului, km/h -
Nr. anvelope 6
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.54 kb |
Vizualizat: |
de 63541 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.17 kb |
Vizualizat: |
de 63541 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 08 Mai 2006 14:53:33 Titlul subiectului: |
22583 |
|
Din câte se spunea pe forum, viteza maximă a unui Roman 111 e de 90 km/h. În 1990, când am fost în Ungaria, la Hajduszoboszlo, am călătorit cu un asemenea Roman (32-BH-911) care, conform vitezometrului avea peste 100 km/h. pentru a aprecia cam care era vitaza reală, precizez că autobuzul era în ultima treaptă de viteză (cred că a V-a) iar turometrul arăta cam 2200-2300 RPM.
Cum se numește MAN-ul din care provine Roman 111? cel din care provine Roman 112 e MAN 750.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 08 Mai 2006 16:14:49 Titlul subiectului: |
22587 |
|
Un autobuz ROMAN, exact ca cel din poza de mai sus, cu aer conditionat, cu tot, facea curse regulate pe relatia Budapesta - Miercurea Ciuc. L-am zarit in autogara Nepstadion. Oare sa fie exemplarul din catalogul ROCAR?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 11 Mai 2006 13:50:30 Titlul subiectului: |
22770 |
|
B15CTI, l-am fotografiat noi acum câteva luni, pe întuneric, lângă Depoul Berceni!
Am dat peste un Roman 111 cu semnalizatoare de... tramvai Ep!
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 19/Aug/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Sâm 17 Iun 2006 23:04:18 Titlul subiectului: 0000 |
25596 |
|
MAN 535 HO
http://www.olafs-fotoseite.de/B01000.html
ce nu suportam la roman-urile 111 astea era lipsa geamurilor de ventilatie, era un chin cand mergeam la tara. si erau si lente, cred ca nu s'au echipat prea multe cu motor de 240 CP la intern.
Ultima modificare efectuată de către Acier la Sâm 17 Iun 2006 23:21:10, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 20 Iun 2006 00:55:32 Titlul subiectului: |
25892 |
|
Roman 111 RD (T, M) a fost totusi un autubuz romanesc interurban destul de reusit. Pacat ca stilul nostru de romani economi a taiat destul de mult din calitatea modelului de MAN de la care s-a pornit. n momentul de fata e total depasit, in primul rand tehnic. La confort, un RDT ingrijit inca mai face fata. Oricum, a fost mai reusit decat ROMAN 112 RDC/RDT - marea realizare a lui Ceasca, pullman-ul romanesc care arunca tot uleiul pe esapament cand ii veneau dracii turbinei. RDT-ul 112 cica trebuia sa inlocuiasca in timp 111-urile la "interurban"...
Mama ei de treaba... Ce bine arata Man-urile originale, ce lucratura fina, si ce cotete au facut ROCARUL din copia lor... Numa' cand ma uit la scaunele alea ma iau zambalacii...
Totusi, din fotografii eu unul vad ca puntea spate e mai putin lata? cauciucurile intra mai mult in interior, fata de 111-le nostru standard. Unde e explicatia, aveau presupun alta punte decat RABA... dar ma asteptam ca puntea de RABA de pe 111 sa fie la randul ei o copie dupa puntea originala a acestei masini... si nu-mi prea pare a fi.
+ daca inteleg eu bine pasareasca de la poza, masina ar avea 160 CP...? Parca 111 avea 192 CP standard
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 30 Iul 2006 23:35:01 Titlul subiectului: |
29319 |
|
Roman 111 RDT au majoritatea punți AB, însă se mai găsesc și unele cu punți RABA.
Iată ce am găsit peste drum de Autogara Filaret... după număr pare al autogării. Nu credeam că mai au așa ceva!
Utilajul are uși manuale, anvelope tubeless, punte spate AB, semnalizatoare laterale originale și lunetă improvizată din geam de Roman 112 (Dac 112 UD).
Estimez că este fabricat la mijlocul anilor '80.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 09 Aug 2006 15:30:39 Titlul subiectului: |
30391 |
|
Iată un Roman 111 în stare excelentă, prin 2004, în zona Filaret...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.38 kb |
Vizualizat: |
de 63069 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 01 Sep 2006 03:40:48 Titlul subiectului: |
32382 |
|
Admirându-mi colecția de poze am dat de unul "asezonat", in P-ța. Unirii, dar pe cealaltă latură a ei:
Și o poză recentă cu alt Roman, de data asta pe Str. Turnu Măgurele:
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Sâm 02 Sep 2006 11:56:29 Titlul subiectului: |
32492 |
|
Prins săpt. trecută.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81 kb |
Vizualizat: |
de 62887 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 25 Sep 2006 19:18:21 Titlul subiectului: |
34253 |
|
UItati-va cu atentie la acoperisul masinii. Veti vedea echipamentul de AC (SAFKAR turcesc) ce nu a fost initial acolo, ci a fost montat odata cu modernizarea masinii (de altfel are multiple imbunatatiri fata de cum a iesit din fabrica, undeva in *96 sau *97).
Deci, se poate, unde e bunavointa si pasiune.
|
|
Sus |
|
|
blood13
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2018 Mesaje: 110 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 06 Ian 2007 16:11:21 Titlul subiectului: |
42789 |
|
La Buzau am vazut foarte multe autobuze Roman 111RDT, majoritatea in stare buna sau chiar foarte buna.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.17 kb |
Vizualizat: |
de 61244 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.79 kb |
Vizualizat: |
de 61244 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.66 kb |
Vizualizat: |
de 61244 ori |
|
_________________ Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398 |
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 16 Mai 2008 18:15:30 Titlul subiectului: |
93478 |
|
Pina de curind era in Arad un astfel de autobus ce apartinea de http://www.tehnodomus.ro/index.php dar in ultimul timp nu l-am mai vazut, chiar acum cind am dorit sa-i fac niste poze. Era folosit pentru transportul muncitorilor la si de la santiere, cu regret am observat ca de o luna se folosesc dubele in locul acelui autobus Roman 111
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 10087 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 29 Sep 2008 19:08:32 Titlul subiectului: |
98943 |
|
Azi am avut surpriza sa dau peste un autocar Roman 111, carea parea intr-o stare de functionare destul de buna. Pozele le-am facut in apropiere de statia de metrou Aparatorii Patriei din Bucuresti.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.89 kb |
Vizualizat: |
de 59160 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.55 kb |
Vizualizat: |
de 59160 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 18 Aug 2009 12:51:24 Titlul subiectului: |
115585 |
|
Judecând după aspect, autobuzul din dreapta este un MAN original. Greu de crezut ca cineva să fie atât de pasionat încât să modifice un fața unui Roman să arate ca un MAN original:
-mască în formă de trapez isoscel cu baza mare sus și baza mică jos cu colțurile rotunjite; vă aduceți aminte că și majoritatea IK 4 (derivate din MAN) aveau aceeași formă a măștii? Element tipic MAN; în plus și scrie MAN
-faruri dreptunghiulare; Roman a utilizat acest tip de faruri la un număr redus de autobuze, ulterior preferându-se înlocuirea acestora cu unele care ori semănau leit cu cele de Bucegi, ori erau chiar de Bucegi
Referitor la puntea RABA. Asemenea autobuzelor Roman 112, și Roman 111 aveau două tipuri de punți motoare:
-cu butuc subțire și, dacă nu greșesc, cu ax lung; aceea ar putea fi puntea MAN originală; eu am văzut foarte puține astfel de Romanuri 111
-cu butuc gros; punte RABA sau AB; întrebarea este dacă la Romanurile cu butuc gros pe care scrie AB toată puntea este AB sau doar capacul? De ce zic asta? Sunetul punții motoare este identic cu cel al Ikarusurilor de generație mai nouă ori, Ikarusul nu are altăpunte motoare decât RABA.
|
|
Sus |
|
|
CAZAN GEORGE
Data înscrierii: 25/Oct/2009 Ultima vizita: 12/Oct/2014 Mesaje: 19 Locație: Madrid (Spania)
|
Trimis: Vin 18 Dec 2009 16:48:52 Titlul subiectului: Re: 0000 |
121403 |
|
Acier a scris: | MAN 535 HO
http://www.olafs-fotoseite.de/B01000.html
ce nu suportam la roman-urile 111 astea era lipsa geamurilor de ventilatie, era un chin cand mergeam la tara. si erau si lente, cred ca nu s'au echipat prea multe cu motor de 240 CP la intern. | Probabil ai nimerit unele din modelele fara geamuri de aerisire insa majoritatea aveau asa ceva indeosebi pe partea stanga aveau si trape pe plafon insa nu faceau fata in zilele calduroase sau mai ales daca era aglomeratie(ar fost bun niste ACdar de unde)cat despre viteza de deplasare Roman111 nu sta rau depinde insa de cine conduce si starea tehnica a fiecarei masini in parte
|
|
Sus |
|
|
CAZAN GEORGE
Data înscrierii: 25/Oct/2009 Ultima vizita: 12/Oct/2014 Mesaje: 19 Locație: Madrid (Spania)
|
Trimis: Vin 18 Dec 2009 17:57:39 Titlul subiectului: Re: Autobuze ROMAN 111 |
121406 |
|
Catalin Ghita a scris: | 1. Am gasit un autocar care la prima vedere parea banal...
2. ...dar cand m-am uitat mai atent la inscriptia de pe el am observat ca e un pic mai neobisnuit, cel putin pentru mine. | Autobuzul apartinea fostei Mondotrans Targoviste acum de cand au fost preluati de Atlassib nu mai stiu si cred ca e unul din acele autobuze vechi Roman111RD care au fost recarosate prin "95-"96 aceasta practica fiind utilizata de mai multe societati de transport la acea vreme.Aparent o solutie economica de modernizare a masinilor, insa ele nu se compara cu un Rocar111RDT origina,l motoarele fiind net inferioare, iar interiorul se poate observa si in fotografia lui Catalin, contine aceleasi canapele din anii "80
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mar 21 Sep 2010 21:08:03 Titlul subiectului: Autobuzul RD-111 |
133809 |
|
Ca design in partea din fata pare destul de reusit.
Legat de "RD-111"- "simbolul" transportului interurban de calatori din anii 80'-90', stiu ca avea si "silocou" pentru incalzirea salonului. Insa, de multe ori acest "silocou" nu functiona. Din cate am aflat, era compus dintr-o bobina electrica, care producea o scantee. Aceasta scantee aprindea motorina injectata, se forma o flacara, care incalzea apa. Apa astfel incalzita era impinsa cu o electropompa prin conducte si radiatoare de fonta (cate un radiator la 2-3 scaune).
Si tot de "RD-111": in "mersul autobuselor" 1989-1991, se preciza ca din 1984 s-a generalizat autotaxarea pe autobusele ITA. Acele compostoare montate pe autobuse (prin 1995 le-am mai vazut) cica se blocau automat la plecarea autobusului din statie. Intrebare: care era acel "sistem" care le bloca automat?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 30 Sep 2010 16:07:18 Titlul subiectului: |
134142 |
|
Citat: | Si tot de "RD-111": in "mersul autobuselor" 1989-1991, se preciza ca din 1984 s-a generalizat autotaxarea pe autobusele ITA. Acele compostoare montate pe autobuse (prin 1995 le-am mai vazut) cica se blocau automat la plecarea autobusului din statie. Intrebare: care era acel "sistem" care le bloca automat? | La compostoarele clasice, stifturile formeaza corp comun cu "butonul" pe care pasagerii il apasa. La perforatoarele amintite mai sus e posibil ca, prin apasarea butonului sa se inchida un circuit electric iar stifturile care perforeaza biletul sa fie comandate de un electromagnet. Daca e asa cum presupun, blocarea compostoarelor se putea face cum nu se poate mai simplu: li se taia alimentarea cu energie electrica prin actionarea unui comutator aflat langa sofer si atunci, degeaba pasagerul apasa pe buton: aparatul neprimind curent, nu isi mai facea treaba.
|
|
Sus |
|
|
|