Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Sâm 23 Oct 2010 18:24:00 Titlul subiectului: Autobuse RD-111 |
135351 |
|
Din cate stiu, au fost produse intre 1978-1994.
Era simbolul transportului interurban de calatori in anii 80'-90'.
Avea doua "puncte slabe":
-sistemul de incalzire cu silocou (copiat de la IKARUS-uri). Bobina care trebuia sa produca scanteeia se strica des si conductele si radiatoarele din fonta rugineau repede;
-celebrele "perne de aer", care, mai ales pe drumurile noastre comunale pietruite se spargeau destul de des.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 26/Sep/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
|
Sus |
|
|
YoKoMy
Data înscrierii: 13/Feb/2010 Ultima vizita: 12/Ian/2020 Mesaje: 157 Locație: Resita
|
Trimis: Dum 18 Dec 2011 19:19:16 Titlul subiectului: |
151133 |
|
Pana prin 2007 autobuze Roman 111 circulau pe rute Resita - sate ...
Acum, in circulatie nu am mai vazut de mult unul!
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 19 Mar 2012 10:45:26 Titlul subiectului: |
154196 |
|
Un Roman 111 de armata, A57236.
Arata ciudat cu usa fata din 2 modele distincte de usi, una de fata si una de spate...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.5 kb |
Vizualizat: |
de 22399 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 31 Mai 2013 10:07:44 Titlul subiectului: |
164810 |
|
Un Roman 111 mai neobisnuit, MAI 10233.
Neobisnuite sunt usile autobuzului, total diferite de modelele "standard", astea avand geamuri lipite si sisteme de inchidere/deschidere deosebite.
Din pacate era "locuit" si cum nu aveam chef sa dau cu capul in "pulanele" jandarmilor, m-am abtinut sa mai fac si alte poze...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.22 kb |
Vizualizat: |
de 21602 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 30 Oct 2013 14:17:19 Titlul subiectului: Autobuze RD-111 |
168478 |
|
Pacat ca nu sunt poze si cu interiorul acestor autobuze! Am sa incerc sa-l descriu din memorie (pe rutele interurbane din zona orasului Husi au circulat pana in 2008):
-finisajele cu acele "placi"" din pal melaminat (cand erau noi aveau un aspect placut, insa cu trecerea timpului, datorita infiltratiilor de apa, se cam umflasera);
-pe podeau covor de cauciuc;
-banchetele comune (fara reazem pt cap) realizate din burete invelit cu un fel de material sintetic (vara cand batea soarele se cam "incingeau")
-aerisirea prin partea superioara culisanta a ferestrelor, prin cele doua turele de aerisire si prin mici "fante"" din plafon;
-iluminarea salonului cu lampi dreptunghiulare tip ""Elba"", cu sticla de culoare alba. Oricum, ofereau o iluminare mult mai buna decat acele lampi rotunde de la autobuzele urbane DAC;
-unii soferi mai isteti montasera si 3-4 boxe (mici, de culoare neagra, dreptunghiulare) pe plafonul autobuzelor, si cu un casetofon si casete audio (pe atunci nu aparusera moda cu CD/DVD) faceau calatoria mai placuta, punand melodii cantate de Irina Loghin, Romica Puceanu, Gica Petrescu, Azur etc, care erau apreciate de multi calatori din mediul rural si nu numai;
-incalzirea salonului se realiza printr-o instalatie care recircula apa calda de la motor si o ducea la cele cateva radiatoare din fonta, plasate sub banchete;
-autobuzele erau dotate cu perdele cu sigla ITA si plase portbagaj
-locul soferului era separat de restul salonului doar printr-o foaie de sticla in partea din spate;
-ce nu mi-a placut la unii soferi: "ornamentasera" bordul cu tot fel de perdelute, mascote, fanioane, sau uneori luneta si geamurile de jos de la usile din fata erau acoperite cu vopsea;
-pe bord exista: vitezometru (gradat pana la 120 km/h), turometru (gradat pana la 2300 rotatii/minut), 5 indicatoare de nivel (combustibil, baterie, ulei, temperatura apa racire si presiune aer in sistemul de franare), butoane pentru usi, comutatoare.
-indicarea traseului se realiza prin clasica tabla metalica, prinsa in partea dreapta-fata cu suruburi de bord (si nu prin tot felul de hartii lipite sau agatate pe geam)
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 30 Oct 2013 14:28:32 Titlul subiectului: Autobuze Roman-111 |
168479 |
|
Lampile originare in partea din spate erau cele alu autobuzului din ultima poza (de tip monobloc, cu 4 locasuri). In partea din fata, existau si cele doua faruri rotunde de ceata din bara, iar lampile originale de semnalizare a directiei erau montate pe lateral).
A nu se face confuzia intre doua modele distincte de autobuze interurbane:
-RD-111, produs intre 1978-1994;
-RDTM-111, produs intre cca 1994-1996. "T"- vine de la turist, iar "M" de la modernizat.
Acesta este diferit de primul: are motor diesel supraalimentat care da 240 cp (in loc de 192 cp), are scaune individuale in loc de banchete comune, si designul este modificat (cu partea din fata inspirata de la modelul ""212-Pelican"", realizat in 1990)!
A fost ultimul autobuz interurban produs de "Rocar". Ocazional, prin dotarea cu statie de radio-amplificare si microfon, a fost folosit si ca autocar pentru turisti.
|
|
Sus |
|
|
George Golomoz
Data înscrierii: 19/Noi/2013 Ultima vizita: 26/Mai/2015 Mesaje: 3 Locație: Tecuci
|
Trimis: Vin 22 Noi 2013 18:28:29 Titlul subiectului: |
169084 |
|
In totdeauna am avut o slabiciune pentru acest autobuz.Tin minte cum in 2004 intr-o excursie soferul nostru se "chinuia" cu un BMC intr-o panta foarte usoara, cand am fost depasiti de un Roman ce avea o viteza remarcabila.Daca atunci inca mai circulau, acum rar mai vad unul pe soselele noastre.Ar fi frumos daca cineva de pe acest forum ar putea face niste poze mai detaliate din interior sau poate chiar un video cum sunt cele de pe youtube in care sunt filmate autobuzele DAC.Imi placea sunetul transmisiei ce cuprindea atat caraitul la schimbarea treptelor de viteza cat si sirenajul cutiei.Special ma asezam undeva intre puntea din spate si motor pentru a beneficia de o "auditie" cat mai clara.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Sâm 23 Noi 2013 23:41:27 Titlul subiectului: |
169112 |
|
Motorul si lampile din spate originare
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
931.78 kb |
Vizualizat: |
de 20913 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
931.78 kb |
Vizualizat: |
de 20913 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Sâm 23 Noi 2013 23:46:17 Titlul subiectului: |
169113 |
|
Salonul
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
462.36 kb |
Vizualizat: |
de 20912 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Sâm 23 Noi 2013 23:49:57 Titlul subiectului: |
169114 |
|
Bordul.
Sursa: "Galerie foto autobuze RD-111"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
434.02 kb |
Vizualizat: |
de 20911 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Dum 24 Noi 2013 13:13:55 Titlul subiectului: |
169119 |
|
Pai lampile din spate originale astea sunt: lampi monobloc verticale, impartite in 4 locasuri (aveeau si sigla ovala a "ELBA" pe ele).
Lampa pentru iluminarea numarului de inmatriculare nu este originara: erau doua lampi pe lateralele numarului (ca la "Dacia Brek").
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Dum 24 Noi 2013 15:24:34 Titlul subiectului: |
169127 |
|
Da- imi cer scuze! Din graba.
|
|
Sus |
|
|
George Golomoz
Data înscrierii: 19/Noi/2013 Ultima vizita: 26/Mai/2015 Mesaje: 3 Locație: Tecuci
|
Trimis: Lun 24 Feb 2014 20:10:03 Titlul subiectului: |
171413 |
|
Eu sunt nelamurit.Cum erau asezati cilindrii motorului acestui autobuz?Culcati, adica orizontali sau in picioare, adica verticali?Vad ca Rocar 111 are alt tip de motor, utilizat si pe camioanele Roman care nu foloseau nicidecum motoare culcate.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 26/Sep/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 819
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 23 Iun 2017 01:33:27 Titlul subiectului: |
190677 |
|
Cateva poze cu un ROMAN 111 pe care le-am facut privind un film romanesc, "Legaturi bolnavicioase".
Filmul fiind lansat in 2006, este posibil ca filmarea cu autobuzul sa fie facuta prin 2005, cel tarziu 2006.
Langa el se afla si un DAC, din cate se pare, intr-o stare destul de proasta.
In film este surprins interiorul, exteriorul dar si compartimentul pentru bagaje.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.69 kb |
Vizualizat: |
de 13450 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.03 kb |
Vizualizat: |
de 13450 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.42 kb |
Vizualizat: |
de 13450 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.43 kb |
Vizualizat: |
de 13450 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.65 kb |
Vizualizat: |
de 13450 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.66 kb |
Vizualizat: |
de 13450 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.65 kb |
Vizualizat: |
de 13450 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.07 kb |
Vizualizat: |
de 13450 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 23 Iun 2017 04:03:47 Titlul subiectului: |
190680 |
|
Dacul ala e din seria 81-86, mai probabil 83 daca e "rutier" adica cu numai 2 usi, desi ar putea fi si ceva din 86 modificat cum era moda. Dar tot vechi e.
Nu imi dau seama, dar nu arata chiar asa de rau. Si ce e cu gardul ala langa el? Ce, e casa de bilete? lol
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 23 Iun 2017 05:07:31 Titlul subiectului: |
190684 |
|
Probabil o magazie
Ceea ce nu am precizat, este ca autobuzul se intorcea din provincie, la Bucuresti. Deci pozele sunt facute la Bucuresti.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 23 Iun 2017 07:41:24 Titlul subiectului: |
190690 |
|
E cumva mai sus de Gara de Nord? Ca recunosc autobuzul atunci. Mondotrans (parca) avea o gramada de articulate, majoritatea IK280 dar si cateva Dacuri, unul din el era exact asa cu barile bleu.
Trebuie sa ma uit (eventual am s-o gasesc, ca fac inventarul la tot ce e Dac/Rocar, ce apar si in fundalul pozelor altor masini)
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2024 Mesaje: 1181 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 23 Iun 2017 17:12:09 Titlul subiectului: |
190701 |
|
Secventele mai degraba au fost turnate la Autogara Militari, gardul este de la Imprejmuirea de santier - cladirea veche intrase in renovare/pregatire pentru demolare nu mai stiu.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 24 Iun 2017 03:13:40 Titlul subiectului: |
190721 |
|
Este foarte posibil sa aveti dreptate.
Ceea ce mai vreau sa adaug despre aceste autobuze, este ca prin 2016 am mai vazut circuland si in Constanta cateva, insa parca nu si in 2017.
Existau 2 bucati si in Agnita, judetul Sibiu, pana prin 2014. Se aflau la intrarea din oras, dinspre Medias, cum ar veni drumul. Ambele, unul crem cu fusta, cateva dungi si alte ornamente rosii, si altul, chiar langa el, alb cu fusta si ornamentele aferente pe bleu. Erau in stare destul de avansata de degradare, la cel rosu parca lipsea roata din stanga spate... Statea pe caramizi... Poate mai sunt cunoscatori sa ne mai povesteasca despre aceste autobuze... tare bine ar fi, cine stie pe unde s-or mai gasi si in ce stare...
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 24 Iun 2017 05:04:57 Titlul subiectului: |
190726 |
|
Macar 111RD va trai in germania ca MANul original. La fel ca si 112UD, care e si el MAN 890, si Ikar(b)us. De DAC si de 111RDTurile mai noi care nu cred ca ramane nimic daca nu se baga unii sa le salveze.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
|