Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Setra S 431 DT
Data înscrierii: 27/Mai/2008 Ultima vizita: 20/Oct/2010 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 19 Noi 2008 23:20:59 Titlul subiectului: |
101338 |
|
Despre soft-urile de la display nu va pot spune mare lucru ptr ca acelea apartin de firma Thoreb,dar am observat si eu ca s-a mai schimbat cite ceva in ele.Oricum fac treaba buna baietii astia din Suedia cu ele. |
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 19 Noi 2008 23:26:32 Titlul subiectului: |
101339 |
|
Ionecule, cand vei fi citit ceva despre vreo explozie legata de mirosul asta, te rog sa ma anunti. Pana una alta vreau sa-ti atrag atentia ca normele de poluare sunt destul de severe si nu permit degajare de vapori de combustibil in atmosfera - daramite in salonul pasagerilor. S-a inventat canistra cu carbon activ pentru a colecta vaporii de combustibil din rezervor si pentru a-i trimite in motor la ars. Crezi ca era o paguba atat de mare vaporii aia pentru buzunarul soferului? Eu nu! In garaj nu am o masina de fite, dar niciodata cand am alimentat nu a mirosit a benzina in habitaclu.
Pentru Setra S 431 DT: Circul destul de des pe traseul P-ta Romana - Dr. Taberei - deci liniile 126, 168, 226, 368. Alege un Citaro 1 de pe una din liniile astea si ii facem proba. Personal cred ca asta e o boala a intregii serii, nu numai a unui grup, dar chiar nu am sa stau sa le incerc pe toate. Cred ca si daca ar fi o singura masina cu probleme si tot ar trebui rezolvata.
Later edit: Acum am citit despre scaune: de ce se schimba? Cine plateste? |
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 20 Noi 2008 08:21:59 Titlul subiectului: |
101344 |
|
Mirosul de motorina in salon la Mercedes provine de la instalatia de incalzire in stationare tip sirocol. Aceasta instalatie dezvolta energie termica independent de functionarea motorului de tractiune, prin ardere de motorina/pacura (are rezervor propriu si o "bujie" pentru aprindere automata), aerul cald fiind introdus prin ventilatie in salon. Alimentarea ei la Euro 4 se face pe la usita ingusta si inalta de langa roata fata dreapta, unde este si rezervorul AdBlue. La Euro 3 se afla in alta pozitie. |
|
Sus |
|
|
Setra S 431 DT
Data înscrierii: 27/Mai/2008 Ultima vizita: 20/Oct/2010 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 20 Noi 2008 22:20:43 Titlul subiectului: |
101382 |
|
Cu tot respectul,atit Citaro euro 3 cit si Citaro euro 4 au preincalzitor care funtioneaza cu motorina si nu sufla aer cald in salon ci incalzeste antigelul din instalatie pe care pompa de recirculare o plimba prin radiatoare in salon si suflantele dau aer cald.Cit despre vaporii de motorina din interior nici o autobaza din Bucuresti inca de la livrare si pina acum nu a reclamat asa ceva,si eu personal nu am intilnit asemenea miros de 10 ani de cind lucrez cu Citaro nici la euro 2 nici la euro 3 nici la euro 4 si nici la euro 5. |
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 20 Noi 2008 23:18:51 Titlul subiectului: |
101390 |
|
Normal reclamatia catre Evobus ar trebui sa vina din partea unei autobaze. Dar a circulat cineva de la vreo autobaza in salon macar o semitura pentru a verifica cam cum se prezinta situatia pe-acolo?
De cand am deschis discutia am nimerit doar Citaro 2. Dar cind, de sila mirosului, imi doream un Citaro 2 se gasea doar Citaro 1. Din pacate nici azi nu pot da un nr. de parc pentru un autobuz cu aceasta problema. Murphy si legile lui!
Despre scaune ai vreun raspuns? |
|
Sus |
|
|
deceball
Data înscrierii: 17/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 25 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 20 Noi 2008 23:39:43 Titlul subiectului: |
101395 |
|
Referitor la ce a spus weeping eye autobaza Titan are o cursa de serviciu dimineata care aduce soferii la garaj deservita de citaro din seria 1 si sunt sigur de asta pentru ca am vazut cu ochhi mei, deci soferii ar sti despre problema asta. Motivul pentru care ei nu fac reclamatie este ca toti soferii profesionisti au cunostinte minime de mecanica auto si stiu cu siguranta ce anume cauzeaza acel miros de motorina din salonul autobuzelor si fi sigur ca ei nu ar iesi la traseu cu o masina care prezinta o defectiune grava. Si eu la randul meu sunt sofer, conduc o autoutilitara de 3 tone si transport marfa in tara iar cand alimentez o buna perioada de timp miroase a motorina in cabina desi busonul de umplere se afla afara.
Iar o alta cauza ar purea fi micile pierderi de motorina pe care le are orice masina dupa un anumit numar de kilometri si oricat de etans ar fi salonul sau cabina vaporii tot intra. Sa ne multumim ca nu mai circulam cu DAC-uri care erau mult mai jalnice. _________________ Mai bine mai tarziu decat vreodata...... |
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 20 Noi 2008 23:50:41 Titlul subiectului: |
101400 |
|
Avand in vedere pretul de achizitie al unui Citaro si nivelul la care a ajuns tehnica azi, crede-ma ca mi se de neacceptat. In plus, reamintesc si partea cu poluarea!
Daca la DAC era admisa o astfel de scurgere, la Citaro consider ca nu trebuie sa existe. Si au doar cativa ani de exploatare.
Iar DAC-ul avea gauri peste tot - n-ai fi putut pastra motorina in el, daramite vaporii.
Nu am pus problema ca este ceva periculos (desi o persoana cu probleme de sanatate ar putea tolera mai greu fenomenul), ci ca este ceva deranjant.
Iar la banii platiti (asta a fost pretul acceptat de ambele parti) garantia ar trebui sa functioneze.
Daca nu s-au facut reclamatii asta este din cauza romanului care se multumeste cu putin sau se bucura ca este mai bine decat in trecut.
Iar problema este la Citaro 1, n-am intalnit-o la nici un Citaro 2. |
|
Sus |
|
|
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 166 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 21 Noi 2008 18:25:26 Titlul subiectului: |
101452 |
|
Astazi dimineata am circulat cu un Citaro 1 pe linia 205 si asezandu-ma pe primul scaun din dreapta am simtit binecunoscutul iz de motorina
In alta ordine de idei tot astazi am purtat o scurta discutie cu un sofer de la Pipera care mi-a marturisit ca marele avantaj al Mercedesurilor e aerul conditionat (clima) si ca Mercedes-urile se manevreaza mai dificil, sunt mai sensibile si se pare ca vor fi exploatate o perioada mai scurta decat DAF-urile. Dupa parerea dansului DAF-urile au fost niste autobuze excelente, sunt de acord. _________________ 611 |
|
Sus |
|
|
andreea_78
Data înscrierii: 17/Dec/2007 Ultima vizita: 23/Iun/2015 Mesaje: 50 Locație: Bucuresti 3 (Nerva Traian)
|
Trimis: Vin 21 Noi 2008 18:55:24 Titlul subiectului: |
101454 |
|
Nu vreau sa supar pe cei carora le sunt pe plac Mercedesurile si mai ales pe domnul de la firma care le reprezinta la noi...dar nu cred ca e cazul sa fie asa subiectiv...la Citaro 1 acel miros de motorina se simte la toate masinile. Nu-l consider ca un lucru periculos pentru oameni sau mediu, dar este o bila neagra in opinia mea pentru Mercedes pentru ca in aceste vremuri si la acest cost e normal sa ai unele pretentii. Oricum, constructorul german cred ca a invatat lectia deoarece la Citaro 2 nu mai exista aceasta problema. |
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 21 Noi 2008 22:50:01 Titlul subiectului: |
101471 |
|
RATB 4221 - linia 168 - P-ta Romana (plecare aprox. 22:00) -> Dr. Taberei - miros de motorina.
Cu aceste date se poate verifica usor masina si cantitatea de motorina din rezervor.
RATB 4576 - linia 368 - P-ta Romana (plecare aprox. 21:50) -> Dr. Taberei - nu am simtit miroul - fiind spre finalul seriei se poate sa se fi facut ceva modificari constructive ale sistemului de alimentare cu combustibil.
Si in acest caz se pot verifica cele de mai sus.
In ceea ce priveste pericolul, nu vreau sa spun decat ca atat omul cat si celelalte vietati din mediul inconjurator nu au fost facute sa traiasca in vapori de hidrocarburi aromate. Acesti vapori pot fi tolerati intr-o anumita masura, dar pot deveni periculosi peste o anumita cantitate. Emanatiile lui Citaro nu depasesc acest prag, dar este evident ca nu se inscriu in normele de poluare acceptate.
Mare noroc ca la banii dati pe aceste autobuze bucuresteanul poate trage pe nas un miros curat de motorina (la DAC-uri era amestecat si cu ceva praf si gaze de esapament). In plus, fiind destul de etanse, Citaro garanteaza pastrarea marii cantitati de vapori de motorina degajati in salon.
Si cum e cu scaunele?! |
|
Sus |
|
|
Setra S 431 DT
Data înscrierii: 27/Mai/2008 Ultima vizita: 20/Oct/2010 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 21 Noi 2008 23:35:32 Titlul subiectului: |
101479 |
|
Nu stiu de ce se tot insista pe subiectul asta pe vapori si miros de motorina.La orice masina fie ea si turism cu motor diesel fie clasic fie common rail se simte miros de motorina ptr ca din pacate acest tip de combustibil are un miros mai persistent.Am spus si repet si astazi am testat si eu citeva Citaro euro 3 care le aveam la reparat in curte nu se simte nici un fel de miros sau vapori de motorina.Am facut testul asta impreuna cu citiva colegi de ai mei.Am testat pina si cu aparat electronic de detectare a vaporilor.Rezultat Zero.S-au intrebat si colegii care lucreaza in autobaze despre acest fenomen si nu exista nici macar o singura reclamatie de acest fel.
Oricum bucurestenii nu merita sa aibe asemenea autobuze. Din pacate nivelul de civilizatie si de respect fata de ceilalti calatori este foarte scazut.Geamuri sparte,ciocane ptr spargerea geamurilor smulse,minere rupte,guma de mestecat pe scaune si pe sub ele,si lista continua.Este f adevarat ca si serviciul de curatenie al Ratb lasa f mult de dorit dar ceea ce vedem noi zi de zi este jalnic.Apropo de scaune s-a inceput campania de inlocuire ptr Citaro euro 3. S-au schimbat pina acum cam 20 de autobuze.
Cu respect. |
|
Sus |
|
|
Setra S 431 DT
Data înscrierii: 27/Mai/2008 Ultima vizita: 20/Oct/2010 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 21 Noi 2008 23:49:44 Titlul subiectului: |
101482 |
|
Apropo de reclamatii, sa stiti ca se reclama chiar si cel mai mic defect,cel mai mic bec ars la bord,si citeodata se reclama si defecte inexistente.Vreau sa vad dupa ce o sa iasa din garantie(si abia astept asta)ce o sa mai reclame cui si in ce hal vor ajunge aceste masini.Eye sa stii ca atit la Citaro euro 3 cit si la cel euro 4 rezervorul si absolut toate componentele instalatiei de alimentare sint identice,asa ca daca simti miros de motorina la Euro 3 trebuie sa il simti si la euro 4.Daca vrei iti trimit schemele originale ca sa te convingi,piesele sint aceleasi.Cu respect |
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 21 Noi 2008 23:51:50 Titlul subiectului: |
101483 |
|
Ti-am dat un nr de parc 4221 - as vrea si alte pareri. Pana acum se pare ca nu sunt singurul care a simtit mirosul.
O fi normal sa te intoxici incet incet? Pana acum nu credeam asta!
Si miros de combustibil n-am mai simtit de mult intr-un turism! Deh! Vremurile s-au schimbat!
Hai s-o lasam moarta cu mirosul - eu am primit raspunsul la intrebarea mea "De ce nu se remediaza pe garantie problema?" - pentru ca problema nu exista. Multi nebuni pe lume!
Dar revin cu cealalta intrebare: De ce se schimba scaunele? Si cine plateste? |
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 22 Noi 2008 00:01:06 Titlul subiectului: |
101484 |
|
Te cred ca sunt aceleasi piese, nu e nevoie de desene. Inseamna ca este o problema de montaj sau de material.
In ceea ce priveste bucuria cu care vei auzi reclamatii post-garantie, da-mi voie sa-ti spun ca e deplasta! Adica de ce sa te bucuri? Ca aveti o paine de mancat? Ca acest contract v-a facut sa rulati niste bani - oricum cu mult mai multi decat in lipsa lui? Nu ti se pare aberant? Mai ales ca pe partea cealalta ai participat la cumpararea acestor autobuze?
Si din cate spui, se reclama defecte care il deranjeaza pe sofer, nu si pe pasager. Deci este clar ca RATB nu are habar de ce se petrece in salon. |
|
Sus |
|
|
Setra S 431 DT
Data înscrierii: 27/Mai/2008 Ultima vizita: 20/Oct/2010 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 22 Noi 2008 00:14:48 Titlul subiectului: |
101485 |
|
Scaunele se schimba ptr ca marerialul este f subtire si crapa.Aceste scaune pentru cele 500 de euro 3 le schimba Mercedes-ul in garantie,Ratb neavind absolut nici o cheltuiala.Binenteles ca reclamatiile sint cele venite de la soferi si nu de la pasageri,citeodata cind soferii au ceva treaba sau nu au chef de munca reclama cite ceva inexistent si vin cu ele la reparat.Au fost si sint destule cazuri. |
|
Sus |
|
|
Setra S 431 DT
Data înscrierii: 27/Mai/2008 Ultima vizita: 20/Oct/2010 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 22 Noi 2008 00:18:25 Titlul subiectului: |
101486 |
|
O sa verific personal masina cu nr de parc 4221 care apartine autobazei Alexandria si chiar o sa vorbesc si cu responsabilii de acolo in ceea ce priveste mirosul de motorina din salon.Mentionez ca se schimba pe garantie foarte multe piese care nu sint reclamate de Ratb.Cu respect. |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Sâm 22 Noi 2008 03:52:50 Titlul subiectului: |
101487 |
|
E clar ca discutia o va lua razna. Ati semnalat o problema, s-a facut un test. S-a dat un rezultat, nu e!
@Setra: civilizatia este o problema general valabila. La 4 milioane de locuitori cat are Bucurestiul nu te poti astepta sa fie toti civilizatia intruchipata! Aceste masini sunt consumabile, dupa parerea mea, si vor fi exploatate ca atare.
Revenind la problema cu mirosul: exista posibilitatea ca sistemul de ventilatie a aerului sa prinda dimineata si/sau la alimentare vreun miros, care sa nu iasa din cauza lipsei aerisirii? Mai pe romaneste: ati incercat atunci cand apare mirosul sa deschideti un geam?
Inca o intrebare: nu s-ar putea dle Setra sa organizati o intalnire la firma/garaj, ca sa faceti acest test impreuna cu colegii care au semnalat problema? Ca asa o sa fie ca la Tom si Jerry pana la infinit! _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Setra S 431 DT
Data înscrierii: 27/Mai/2008 Ultima vizita: 20/Oct/2010 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 22 Noi 2008 11:56:09 Titlul subiectului: |
101497 |
|
Nu exista posibilitatea ca mirosul de motorina sa ajunga in sistemul de ventilatie pentru ca ventilatia este in salon.Problema este domnule Ionescu ca nimeni nu a reclamat miros de motorina in salon niciodata de nicaieri din Bucuresti,am spus-o repet si o sa aduc si dovezi clare ca acel miros provine de la alimentarea rezervoarelor care se umplu pina la refuz si e normal ca in curbe sau cind se inclina masina sa curga pe linga pina mai scade nivelul.Esta ultima oara cind spun asta.Cu respect. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 27 Noi 2008 20:01:32 Titlul subiectului: |
101776 |
|
Ar trebui sa vorbim si despre consumul de motorina la aceste autobuze. Se vehicula la un moment dat ca autobuzele noi au un consum mai mare de motorina decat vechile autobuze, DAC. Este adevarat acest lucru si in cazul autobuzelor Mercedes Citaro ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
deceball
Data înscrierii: 17/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 25 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 27 Noi 2008 20:09:50 Titlul subiectului: |
101777 |
|
In primul rand aceste masini au motor euro 3 / 4 au filtre de particule si catalizator si daca nu ma insel capacitatea cilindrica este mai mica decat cea a DAC-urilor deci sa fi sigur ca nu au cum sa consume mai mult ca un DAC.
Ar trebui sa ii cerem pararea si lui Setra S 431 DT despre lucrul acesta. _________________ Mai bine mai tarziu decat vreodata...... |
|
Sus |
|
|
Setra S 431 DT
Data înscrierii: 27/Mai/2008 Ultima vizita: 20/Oct/2010 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 02 Dec 2008 00:39:45 Titlul subiectului: |
101993 |
|
Nu, consumul nu este mai mare decit la Daf in nici un caz,datorita a 2 factori:1 motorul la Daf din cite stiu eu are peste 12.000 cm3 iar cel de pe Citaro atit euro 3 cit si euro 4 are putin peste 6000 cm3,deci jumatate din capacitatea cilindrica.Iar 2 este faptul ca Daf-ul are pompa de injectie clasica cu pompanti in linie(diesel clasic) iar Citaro are pompa injector la inalta presiune pe fiecare cilindru(common rail), ceea ce micsoreaza considerabil consumul de carburant,acesta fiind in jurul valorii de 27-30 litri la 100 de km.
S-a vehiculat ideea ca ar consuma mai mult intentionat din partea soferilor ptr simplul motiv ca lor nu le mai raminea nimic de "ciugulit". |
|
Sus |
|
|
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Joi 04 Dec 2008 23:19:45 Titlul subiectului: |
102151 |
|
Cei de la autobaza Ferentari au inceput sa aplice stilul lor inconfundabil de tunning si pe Citaro. Prima victima: #4279. Din pacate nu am poza cu el, dar promit ca il voi fotografia cu prima ocazie. Dupa parerea mea arata jalnic _________________
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 04 Dec 2008 23:28:43 Titlul subiectului: |
102152 |
|
Setra S 431 DT a scris: | consumul de carburant,acesta fiind in jurul valorii de 27-30 litri la 100 de km.. |
Stai așa... în normele RATB se alocă minim 38l/100k pentru Citaro și 42l/100 km (+5l dacă se folosește AC) pentru Citaro 2. Cel mai puțin carburant se dădea la Dac-uri (32,5l) și Ikarus (32l). |
|
Sus |
|
|
andreea_78
Data înscrierii: 17/Dec/2007 Ultima vizita: 23/Iun/2015 Mesaje: 50 Locație: Bucuresti 3 (Nerva Traian)
|
Trimis: Vin 05 Dec 2008 14:03:58 Titlul subiectului: |
102168 |
|
Am aflat si eu de la cineva care lucreaza la autobaza Ferentari care ar fi cu aproximatie norma de carburant/100km alocata de RATB pentru autobuzele de acolo: DAC UDAN 2002: aprox 33 l, DAF aprox 35 l, Citaro aprox 37 l, Citaro 2 aprox 44 l
Ar cam fi doua explicatii: ori Mercedesurile consuma mai mult decat autobuzele mai vechi, ori cantitatea de carburant alocata este "umflata"...Sa fie vorba in acest caz de vechile obiceiuri? |
|
Sus |
|
|
deceball
Data înscrierii: 17/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 25 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 06 Dec 2008 13:40:54 Titlul subiectului: |
102214 |
|
Faceti o comparatie intre perioadele in care DAC-urile, DAF-urile, ROCAR-urile si IKARUS-urile circulau pe traseele pe care acum circula Mercedes Benz Citaro cu aglameratia de atunci si timpii pe care ii pierdeau autobuzele vechi blocate in trafic CU MOTORUL PORNIT si timpii pe care ii pierd Mercedes-urile Citaro in ambuteiajele actuale. Cu alte cuvinte un Mercedes Citaro consuma mai multa motorina in ambuteiaje decat in timpul mersului si de aici si cantitatile de motorina alocate acestor autobuze. daca unui Mercedes Citaro i se aloca 40 litri motorina/100 Km asta nu inseamna ca atat consuma motorul. Cand se calculeaza consumul la orice masina se ia in calcul in primul rand conditiile in care aceasta circula! _________________ Mai bine mai tarziu decat vreodata...... |
|
Sus |
|
|
|