Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Știri, articole de presă
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 17, 18, 19  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 26 Ian 2009 14:40:01    Titlul subiectului: 104949

Arad Online a scris:
Preț nou pe autobuze
Arad - CJA are de gând să modifice tarifele la transportul cu autobuzele. Proiectul prin care se propune majorarea tarifelor la abonamente la transportul cu autobuzele în zona urbană și preurbană va ajunge pe masa aleșilor județeni la țședința de la finele lunii.

CTP solicită modificarea acestor tarife propunând astfel: „tariful să fie stabilit din activitatea de transport cu tramvaiul urmând ca transportul cu autobuzul să fie aliniat la aceste tarife, tariful de transport preurban de călători să fie stabilit cumulând veniturile din activitatea de transport cu autobuzele și tramvaiele, iar tarifele de transport public de călători urban și preurban să fie unice pe cele două tipuri de transport (tramvai - autobuz) la aceiași distanță tarifară”.

Conform noilor propuneri, un abonament întreg pe o distanță de până la 5 km va ajunge la 27 la 32 de lei, pe o distanță de până la 10 km de la 53 de lei la 36, pentru transportul până la 20 de km de la 90 la 105 lei etc.

Articolul aici

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 31 Ian 2009 14:30:24    Titlul subiectului: 105254

Pierderi de un milion

ARAD - CTP și-a calculat pierderea înregistrată la vânzarea biletelor și abonamentelor pe tramvai, pe care a avut-o din momentul la care a început lucrarea BERD față de anii în care toate liniile de tramvai erau operabile, la aproape un milion de lei (936.000 lei).

Pierderea a fost generată, conform CTP, de diminuarea numărului de călători cu tramvaiul și de discunționalitățile din trafic, cauzate de lucrarea BERD. Lucrarea BERD continuă, așa că...


Sursa: http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/pierderi-de-un-milion/cn/news-20090130-07422038

Consider ca era necesara aceasta transformare Wink ... isi vor scoate pierderile, dupa finalizarea BERDului Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 03 Feb 2009 10:05:08    Titlul subiectului: 105410

Peste o lună se întrerupe transportul cu tramvaie pe ruta Podgoria – Centru

Lucrările la infrastructură în zona Podgoria continuă și zilele acestea și nu se știe exact când vor fi finalizate. Se prevede însă ca la sfârșitul lunii februarie-începutul lunii martie să se închidă cu totul Podgoria pentru 4-5 zile, pentru a se face racordarea liniilor vechi de tramvai cu cele noi. Atunci se vor introduce autobuze, după care se deschide linia Micălaca-Vlaicu și va rămâne în continuare închis tronsonul Podgoria-Centru, pentru o perioadă nedeterminată. Ca să se deschidă traseul trebuie finalizat centrul și zona „Boul Roșu”.
Se va putea circula de asemenea prin „spate”: Piața Romană – Biserica Sârbească – UTA, după cum ne informează Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei.
Pe Bulevardul Revoluției vor fi înlocuiți stâlpii, linia de contact, vor fi amenajate Piața Primăriei și Piața „Avram Iancu” și vor fi instalate stații noi de tramvai, după intersecții, pentru ca tramvaiele să nu mai stea la stop după ce au stat deja în stație. La Podgoria în loc de șase stații, nu vor mai fi decât trei.


Sursa: http://www.observator.info/actualitate-1/peste-o-luna-se-intrerupe-transportul-cu-tramvaie-pe-ruta-podgoria-centru
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2009 22:48:44    Titlul subiectului: 105566

De ce cumpărăm „vechituri” din Innsbruck

Pe forumul de pe pagina de internet a primăriei din Arad (www.primariaarad.ro), cetățenii pot adresa întrebări din diferite domenii fie primarului, fie viceprimarilor. Unul dintre arădeni, interesat de felul în care se desfășoară transportul în comun, i-a adresat primarului următoarea întrebare, la care poate că s-au gândit mulți dintre noi: „Domnule primar, chiar trebuiau aduse aceste tramvaie din Innsbruck? Sunt niște vechituri fabricate în 1957 și sunt la mâna a treia la noi în Arad, deoarece și austriecii le-au cumpărat din Germania cu mulți ani în urmă. Mai bine se aduceau tramvaie Tatra T4D-C/B4D-C modernizate din Halle care sunt fabricate în 1986 și au condiții mult mai bune atât pentru călători, cât și pentru vatmani, decât cele din Innsbruck. Sper ca pe viitor să aduceți acest tip de tramvai în Arad. Dacă sunt cuplate câte 3 vagoane au o capacitate foarte mare”.
Iată și răspunsul pe care cetățeanul l-a primit: „Compania de Transport Public din Arad a optat și a propus Consiliului Local al Municipiului Arad achiziționarea unor tramvaie second hand, având în vedere prețul foarte ridicat necesar pentru achiziționarea unor tramvaie noi (costuri de peste 2.000.000 de euro, în funcție de producător). Opțiunea pentru IVB Innsbruck a fost luată, printre altele, și din următoarele considerente: prețul propus și acceptat: 6000-8000 de euro; Existența în parcul C.T.P. a aceluiași model de vagon de tip Duwag pe 6 și 8 axe este un alt argument în favoarea acestei alegeri, iar în timp s-a confirmat fiabilitatea acestui tip de vagon; Costurile de exploatare sunt și ele reduse, consumurile uniorare sunt reduse și implicit necesită curenți mici de pornire; Vagoanele în cauză au capacitate și condiții bune de siguranță în trafic și specializarea personalului în întreținere este adecvat pentru rulajul pe căi de rulare cu o stare tehnică la limita toleranțelor a declivitaților în plan vertical și orizontal.
În privința stării tehnice la data livrării, vagoanele au reparații generale efectuate în perioada 2000-2007, reparații cu ocazia cărora s-au adus și unele modificări pentru siguranța călătorilor, conform legislației U.E.
În ceea ce privește societatea din Halle, s-au purtat discuții privind vagoanele modernizate (acționate cu choper), de tip T4D-C și B4D-C Havag-Halle, însă oferta presupunea ca achizitorul să preia restul de rate aferente modernizării, întrucât acest proces s-a făcut în sistem de leasing, vehiculul aparținând până la achitare finanțatorului.
Există și considerente de natură tehnică, care, sperăm, au amânat achiziția unor astfel de vagoane, de altfel cunoscute de către societatea de transport și care, în măsura alocării de fonduri, este interesată permanent de modernizarea și înnoirea parcului de transport”.


Sursa: www.observator.info

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2009 23:36:39    Titlul subiectului: 105570

Arad Online a scris:
Mai scump cu tramvaiul
ARAD - Încă o majorare de tarife va săpa adânc în buzunarele arădenilor. Primăria Arad propune scumpirea călătoriei cu tramvaiul, în unele cazuri cu 30%. Proiect


Potrivit inițiatorilor, scumpirea este impusă de pierderile înregistrate de societate ca urmare a șantierului BERD, care a rărit serios numărul călătorilor, dar și de gratuitățile oferite. De aici și până la scumpirea abonamentelor nu a mai fost decât un pas. CTP a decis totuși ca biletele de tramvai pe liniile urbane să rămână la același tarif, în condițiile în care prețul actual este deja considerat la limita suportabilității populației.

Cheltuielile în top

Proiectul de 30 de pagini este cât se poate de interesant pentru că, printre altele, acesta indică faptul că CTP cheltuiește mai mult decât produce și chiar mai mult decât primește cu titlu de subvenții, cu toate că până și subvențiile au fost majorate de curând. Dacă proiectul va fi acceptat de aleșii la momentul votului (care va avea loc cel mai probabil în februarie) atunci un abonament integral pe o linie urbană va costa 47 de lei (în condițiile în care acum costă 39), cel pe două linii 66 lei (de la 55) iar pe toate liniile 90 lei (de la 75). Un abonament săptămânal pe o linie se va scumpi de la 13 la 16 lei, cel pe două linii de la 24 la 30 de lei etc

Articolul aici

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2024
Mesaje: 8722
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2009 23:50:06    Titlul subiectului: 105573

Of, cand se va intelege, oare, ca T4D-C-urile alea nu au nimic de-a face cu vagoanele Tatra originale, dpdv tehnic... Deci CTP nu le cunoaste nicidecum si va avea multe probleme cu intretinerea lor in cazul in care va opta sa le achizitioneze.
Am avut ocazia asta vara sa le vad "pe viu" la Halle si am ramas oarecum dezamagit, ca simplu calator. Salonul, desi echipat cu alte scaune, nu a trecut printr-o modernizare care sa impresioneze publicul calator din Arad sau Iasi (obisnuit cu aspectul vechilor Tatre). Prevad ca unii calatori vor avea de reclamat si zgomotul produs de chopper (tiuitul este mult mai puternic si deranjant decat in cazul altor vagoane dotate cu asa ceva).

Ideea este ca inainte de a se opta pentru o astfel de achizitie, vagoanele trebuie studiate serios la ele acasa, trebuie sa se stie din start ce probleme intampina in exploatarea lor cei de la HAVAG, cantarite avantajele si dezavantajele, posibilitatile de intretinere, etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 00:01:37    Titlul subiectului: 105575

Am inteles ca sunt diferite fata de ceea ce avem si in ceea ce priveste cum se conduc, cele ce se vor aduce(cei cu care am vorbit si lucreaza la CTP Arad deja dau ca sigura achizitia) au un "joystick" nu au clasicele pedale. De asemenea se pare ca se stia ca sunt cu chopper.
Cum ziceam la topicul de Tatre se face scoala, probabil cele aduse pana acum si care vor mai veni din Innsbruck de aceea au fost date depoului Micalaca, la UTA vor sosi cele de care vorbim, de tipul Tatra

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Mai/2024
Mesaje: 1122
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 00:09:29    Titlul subiectului: 105576

Cred ca CTP-ul trebuie sa identifice constant orase de unde sa poata aduce SH-uri la un pret rezonabil. Probabil ca dupa Innsbruck ne vom intoarce in Halle, deoarece cine stie pe unde mai sunt tramvaie Duewag "bune de adus". Mai cred ca vor ceda din ce in ce mai multe T4D-uri si vagoane GT4, deci nu putem sa spunem ca putem sta chiar linsititi in ceea ce priveste calitatea parcului de tramvaie. In concluzie, T4DC-urile ar putea fi o solutie in lipsa de altceva...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2024
Mesaje: 8722
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 00:11:12    Titlul subiectului: 105577

Problema nu tine de conducerea lor, ci de intretinere. Va fi nevoie de o echipa buna de ingineri electronisti care sa le inteleaga in prima faza si apoi sa instruiasca personalul de la UTA ce va ramane sa se ocupe de ele. Desigur, ar fi de recomandat o instruire pe partea electronica facuta la HAVAG si, esential, va fi nevoie ca de aer de documentatie.
T4D-C-urile vor fi o solutie, insa cu o conditie: sa nu ajunga sa stea mai mult pe tusa...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 29/Ian/2021
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 23:05:40    Titlul subiectului: 105654

1858 la descarcare


1858.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.86 kb
 Vizualizat:  de 12068 ori

1858.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
smilex



Data înscrierii: 27/Feb/2008
Ultima vizita: 11/Mai/2022
Mesaje: 84
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 07 Feb 2009 22:58:22    Titlul subiectului: 105749

Referitor la cele de mai sus, vreau sa spun ca electronica avansata de pe astfel de vagoane vor constitui o provocare pentru noi, dar cu documentatia necesara sunt convins ca vom face fata cu brio. Avem deja multe subansamble electronice pe tramvaie care s-au defectat si s-au remediat fara probleme cu personal propriu. Am avut cazuri cand subansamble imposibil de reparat (inglobate in electromasa) au fost de negasit de vanzare si am proiectat altele cu acelasi rol. Am avut cazuri cand s-au imbunatatit performantele vagoanelor prin proiectarea, realizarea si montarea unor subansamble electronice acolo unde nu existau din constructie. Totusi din proprie experienta intrevad o problema. Astfel de subansamble au softul lor. Avem deja posibilitatea sa copiem, stergem, rescriem astfel de softuri, dar daca subansamblele nu sunt interschimbabile (am intalnit la autobuse MAN), vom avea nevoie de informaticeni capabili sa modifice softul si care sa cunoasca tramvaiul pentru a intelege efectul modificarii, iar daca langa asta mai punem alte probleme interne, intradevar nu va fi usor. Cu toate astea eu sunt optimist. Sa vedem.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mash510void725



Data înscrierii: 30/Dec/2008
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 21
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2009 16:34:05    Titlul subiectului: 105828

Bombardier ar putea introduce la Arad un tramvai fara contact la energia electrica


Bombardier Transportation ar putea introduce, anul acesta, la Arad un model de tramvai fara contact la energia electrica, primul "Bombardier Primove" fara catenare fiind prezentat deja in ianuarie, pe o linie de test la fabrica Buatyen din Germania, se arata intr-un comunicat al companiei.
"Tehnologia Primove reprezinta un sistem unic care ofera operatiuni in totalitate fara catenare ale tramvaielor pe distante de lungimi variabile si in orice fel de conditii oferite de mediul inconjurator", declara directorul dezvoltare tehnologii avansate al Bombardier Transportation, Carsten Struve.

In comunicatul companiei se mai arata ca, posibilitatea de a opera in totalitate fara catenare ofera o alta viziune, in special pentru tramvaiele ce opereaza in centre istorice acestea putand acum sa existe fara a periclita mediul inconjurator prin liniile de electricitate. "Combinat si cu tehnologia Bombardier Mitrac ce reduce consumul de energie cu pana la 25% sistemul Primove poate economisi o cantitate de energie aditionala", mai spun reprezentantii companiei.

De asemenea, pentru operatorii feroviari, sistemul ofera avantaje semnificative cum ar fi o sursa de energie complet invizibila, instalarea extrem de usoara si lipsa de relevanta a conditiilor. In plus, transferul de energie care se produce fara contact si in conditii de siguranta reduce uzura pieselor limitand costurile cu durata de viata a echipamentelor.

Potrivit companiei, tehnologia Primove devine una dintre tehnologiile importante ale Bombardier ECO4, portofoliu de tehnologii care a fost lansat de companie anul trecut la Innotrans. Noul portofoliu ofera solutii de reducere a costurilor cu energia pentru o perfomanta maxima a vehiculelor ce circula pe sine.

In comunicatului companiei se mai arata ca acele componente ce conduc electricitatea vor fi fixate sub vehicul si sub sine. "Circuitele electrice primare si secundare sunt separate unul de altul, un principiu folosit de asemenea in transformatoare. Creand un camp magnetic circuitul primar este construit in infrastructura. Circuitul secundar din vehicul, transforma campul energetic in electricitate pentru functionarea tramvaiului. Cablul circuitului primar poate fi integrat cu usurinta intre linii. Vehiculul este echipat cu bobina de operare – mic generator electric de joasa tensiune ce trimite impulsuri electrice pentru a pune in miscare roata -, bobina care este conectata la sistemul de tractiune al tramvaiului printr-un cablu", sustine compania.

In plus, segmentele conectate din sol asigura o operatiune sigura deoarece sunt in functiune numai atunci cand sunt complet acoperite de vehicul. In concluzie sistemul poate fi integrat in siguranta in zone pietonale de exemplu.

Un alt sistem fara catenare dar electro—mecanic este construit de catre ALSTOM, dar acesta se bazeaza pe o a treia sina incarcata de electricitate ca si cea de deasupra numai ca aceasta este ingropata in pamint.

In Romania, Bombardier Transportation a vandut pana in prezent trenuri de metrou, precum si echipamente de semnalizare si control pentru magistrala 2. De asemenea, este in curs de livrare a echipamentelor de semnalizare pentru magistralele 1 si 3 in valoare de 300 de milioane de euro. In primul trimestru al anului 2008, compania a livrat companiei Metrorex ultimul vagon din cele 264 vagoane de metrou/ 44 de trenuri.

In ceea ce priveste potentialul pietei de vagoane de metrou bucurestene, reprezentantii Bombardier sustin ca acesta se ridica la 300-400 de unitati, in urmatorii 5-10 ani, in functie de terminarea extensiilor.

De asemenea, Bombardier este interesat de piata de tramvaie, al carei potential este evaluat la 150-200, considerand necesarul pentru la Bucuresti, Timisoara, Arad si Iasi. Bombardier Transportation mai este interesat de asemnea si de licitatia pentru 50-100 de rame electrice ce se presupune a fi realizata de catre CFR, dar si de vanzarea de locomotive Traxx catre CFR Marfa si operatorii privati.
Compania colaboreaza deja cu Electroputere Craiova, Avioane Craiova si IMSAT si este interesata in incheierea altor colaborari cu companii din Romania.

Sediul global al Bombardier Transportation este localizat la Berlin, Germania iar compania desfasoara activitati in peste 60 de tari. Compania a livrat un numar total de peste 100.000 de vehicule in toata lumea. Grupul ofera cel mai extins portofoliu de produse si este recunoscut drept liderul global al sectorului feroviar.

Lider mondial de solutii inovatoare de transport, de la aeronave regionale si avioane de afaceri pana la echipamente pentru transportul feroviar, sisteme si servicii, Bombardier Inc. este o corporatie globala cu sediul in Canada. Cifra sa de afaceri pentru anul fiscal finalizat la 31 ianuarie 2008 a fost de 17,5 miliarde dolari, iar actiunile sale se tranzactioneaza pe bursa de marfuri din Toronto (BBD). Bombardier este listat ca si index compozit a indexurilor de sustenabilitate Dow Jones Sustainability World si North America.
http://www.wall-street.ro/articol/Companii/58937/Bombardier-ar-putea-introduce-la-Arad-un-tramvai-fara-contact-la-energia-electrica.html

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2009 18:35:42    Titlul subiectului: 105838

Suna prea frumos ca sa fie adevarat. Ar putea "usura" pietele orasului, si centrul. Din pacate chiar in aceste zile s-au pus stalpii in zona Podgoria, deci cel putin pe viitor, asemenea tramvaie nu vor elibera acea intersectie. Firele nu sunt doar inestetice in orice piata, dar pot crea si senzatia de spatiu inchis (daca sunt multe si dese).
Nu cred ca in viitorul prea apropiat in Arad s-ar implementa asemenea circuite.

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2009 19:16:24    Titlul subiectului: 105842

^^^ Si oricum, si daca s-ar implementa astfel de circuite, de sistemul de catenare tot nu s-ar scapa atat de repede, datorita faptului ca, inlocuirea in totalitate a parcului de tramvaie ar insemna o groaza de bani Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Mai/2024
Mesaje: 1122
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2009 19:29:07    Titlul subiectului: 105844

Nu inteleg de ce a fost pus Aradul in titlul articolului, cand este clar ce tipuri de tramvaie noi vom avea, daca le vom avea. Insa, probabil ca si concurenta Siemensului testeaza piata romaneasca si lanseaza fel de fel de zvonuri. Nu vad de ce am trece la tehnologia fara catenara, si deasemenea nu vad pe ce portiuni am putea s-o facem. In fine, sa ne vedem noi de BERD-ul nostru...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2024
Mesaje: 9938
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2009 19:32:42    Titlul subiectului: 105846

Avand in vedere ca in Arad se desfasoare lucrari de modernizare a liniilor de tramvai si a retelelor aferente articolul respectiv este doar un zvon, ca sa se mai umple paginile ziarelor. In cate tari din vest a fost sau va fi implementata noua tehnologie ? In Franta de exemplu, in toate orasele in care se construiesc noi retele de tramvai, se foloseste sistemul normal cu catenara.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2009 22:37:01    Titlul subiectului: 105859

Arad Online a scris:
Tranșee la Podgoria
ARAD - Lucrările din zona Podgoria au format adevărate tranșee, cea mai importantă intersecție din municipiu devenind un calvar pentru șoferi și pietoni

Articolul aici, poze din articol au fost puse de o_serar la sectiunea infrastructura Wink

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2009 22:39:56    Titlul subiectului: 105862

Arad Online a scris:
Tamponare în ALFA
Luni dimineața, în jurul orei 7,00, pe strada Condurașilor, o Dacia "Papuc" s-a ciocnit frontal de parapetul unui refugiu pentru pietoni. VIDEO

Se pare că șoferul autoutilitarei, o femeie, nu a observat la timp semnul de circulație(albastru la origine, dar acum plin de noroi),care indica ocolirea prin dreapta a obstacolului.

Regretabilul accident se datorează mai puțin neatenției șoferiței și cred că se putea îmtâmpla oricui, căci aceste "insule" pentru pietoni, răsărite pe șoselele municipiului unde te aștepți mai puțin, sunt extrem de prost semnalizate.

Primăria Aradului este însă mult mai preocupată (oare de ce?) de identificarea unor noi intersecții, unde d-l Răzvan Popa să poată înghesui un ridicol sens giratoriu (vezi str. Miorița) sau barem să poată planta un nou semafor.

Că, apoi, aceste semafoare funcționează sau nu (vezi INTIM), acesta este un fapt care chiar nu mai interesează pe nimeni.

Vasile Zărăndan.

Mi-a placut articolul care a pornit de la faptul ca un autoturism a lovit o statie de tramvai in Alfa Twisted Evil

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2022
Mesaje: 149

MesajTrimis: Mar 10 Feb 2009 11:37:12    Titlul subiectului: 105875

Articolul asta mi se pare o soparla si o lauda adusa administratiei pentru a arata "prostimi" cat suntem de grozavi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 10 Feb 2009 16:53:38    Titlul subiectului: 105886

Mie dimpotriva, mi se pare ca aduce a mishto adusa Primariei... Un articol de asemenea gen ar trebui sa fie obiectiv, insa uneori reporterii intrec bunul simt si ataca. Pentru asta exista editorialele.
Sunt de parerea ca acel sens giratoriu de la Miorita este FOARTE bine venit, si asta pentru simplul fapt ca acolo aveau loc des tamponari, nimeni nu stia cine are prirotate. Cand eram mai mic, nu stiu de cate ori era sa fiu calcat de masini, desi eu aveam prirotate.

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 11 Feb 2009 13:39:37    Titlul subiectului: 105920

Imi place ca toti vor sa vanda tramvaie noi celor de la CTP, dar acestia deocamdata sunt in pierdere si abia au bani de salarii(care la vatmani sunt cele mai mici din tara).
Cel putin eu am renuntat la servicile lor pentru timpii imensi de asteptat intre tramvai si autobus pe ruta Fortuna-Micalaca. Daca mai maresc pretul abonamentelor de luna viitoare cum citam intr-un post anterior sigur nu voi reveni ca client, 47 lei consuma masina mea intr-o luna pe oriunde doresc, nu doar pe o linie cu tramvaiul Wink

Arad Online a scris:
Tramvaie în leasing
arad - Municipalitatea intenționează să achiziționeze tramvaie noi, în leasing, fabricate de Astra Vagoane Călători.

„Un tramvai nou are un cost de aproximativ două milioane de euro. Cel mai proababil va fi achiziționat în leasing, urmând ca să fie achitat din exploatare, dar sigur dacă va fi nevoie va interveni și Primăria”.
Cât despre firma producătoare, directorul Valer Blidar ne-a spus că: „Avem siguranța că la începutul săptămânii viitoare vom avea un răspuns cert privind compania cu care vom colabora pentru fabricarea tramvaielor. Chiar și astăzi (n.r. ieri) am mai purtat discuții cu unul dintre posibilii colaboratori”.
A.P.

Articolul nu contine si poze, semn ca tramvaiele sunt in proiect, nimic concret

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 11 Feb 2009 16:54:18    Titlul subiectului: 105927

Pai cam asta si e din pacate. E doar o specula inceputa de un ziar central si preluat de ziarele locale. Se stie de enorm de mult timp de dorinta de a achizitiona tramvaie noi. Insa de la asta si pana la unele specule de domeniul SF-ului e cale lunga.
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
scorpion



Data înscrierii: 01/Mai/2007
Ultima vizita: 26/Iun/2014
Mesaje: 38
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 13 Feb 2009 20:06:10    Titlul subiectului: 106043

Iata un articol aparut azi pe site-ul Railway Insider:

Aradul - un exemplu că se poate
13.02.2009 17:28

Interviu cu Gheorghe Falcă, primarul orașului Arad

Municipiul Arad deține cea mai mare rețea de linii de tramvai din România, raportat la populația beneficiară. Compania locală de transport public exploatează 220 de kilometri de linie de tramvai, într-un oraș cu 172.824 de locuitori, conform ultimului recensământ din 2002. Lunar, cele 200 de tramvaie arădene asigură 1,2 milioane de călătorii, din care numai 100.000 sunt cu bilete, la prețul de 1,5 lei, în timp ce restul sunt cu abonamente, unde prețul unei călătorii este estimat la 65 de bani.
Pentru dezvoltarea transportului local pe șină, Minicipiul Arad a fost premiat în cadrul „Galelor Feroviare”, iar, la nivel european orașul a fost ominalizat la premiul Săptămâna Mobilității în 2008, împreună cu Frankfurt (Germania) și Koprivnica (Croația).
Recent, Gheorghe Falcă a fost numit președinte al AMR (Asociația Municipiilor din România).

Intregul articol cu interviul cu primarul il gasiti aici.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Plesh



Data înscrierii: 15/Oct/2008
Ultima vizita: 10/Aug/2009
Mesaje: 58
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 13 Feb 2009 22:02:06    Titlul subiectului: 106050

Nu stiu cum am primit noi asa ceva, raportat ca in Lyon, unde e una din cele mai moderne retele de transport din lume, pretul unui bilet de o ora pe orice linie de tramvai, trolebuz, autobuz si metrou e de un euro (un bilet de-al nostru cu 2 calatorii) iar un abonament de 2 luni pe toate mentionate mai sus este de 50 de euro (cartela electronica).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 14 Feb 2009 12:26:44    Titlul subiectului: 106065

Pentru a ramane aici interviul in cazul in care pe site va disparea iata-l citat:
Rinsider a scris:
Club Feroviar: Domnule Primar, ați ales să investiți în dezvoltarea transportului urban pe șine și a transportului în comun într-o perioadă când prea puține primării sunt convinse de eficiența unor astfel de programe și își canalizează eforturile doar pe fluidizarea traficului auto. Cum ați ajuns să considerați rentabilă o astfel de inițiativă?

Gheorghe Falcă: Nici un oraș nu poate rezolva problema traficului auto dacă nu dezvoltă sistemele de transport public. Investițiile sunt mari, dar rezultatele sunt pe termen lung și trebuie să fim conștienți că altă soluție nu există! Oricât s-ar investi în modernizarea sistemului rutier, pe termen mediu și lung străzile unui oraș nu vor fi niciodată suficient de „încăpătoare” pentru numărul de mașini aflate în trafic. Singura soluție pentru fluidizarea traficului și pentru reducerea poluării urbane este dezvoltarea transportului public. Însă pentru a fi o alternativă viabilă la mașina personală, serviciile de transport public în orașele din România trebuie aduse la standardele de confort și siguranță pe care le vedem în orașele din vestul Europei.
Noi, la Arad am ales să investim în modernizarea transportului pe șine în primul rând pentru că tramvaiul este mijlocul de transport cel mai folosit de arădeni, dar totodată știm că este și cel mai nepoluant. În Arad avem cea mai mare rețea de linii de tramvai din România, raportat la populația beneficiară: 220 de kilometri de linie de tramvai, la 175.000 de locuitori (ca o comparație, Timișoara are o rețea similară, dar 320.000 de locuitori). Acoperirea rețelei de tramvai pe teritoriul municipiului Arad este foarte bună, și avem în plus cinci trasee periurbane.

Club Feroviar: Cum privesc locuitorii Aradului reabilitarea liniilor de tramvai?

Gheorghe Falcă: În anul 2007, cele 200 de tramvaie arădene au transportat aproape 12 milioane de călători. Avem 22 de trasee care au însumat aproape 5 milioane de kilometri. Tramvaiul este foarte popular și pentru că municipalitatea oferă facilități substanțiale pentru călătorii în vârstă, reduceri de 50% pentru pensionari și gratuități pentru cei cu venituri mici.
Vă spuneam că tramvaiul este mijlocul de transport în comun tradițional la Arad, arădenii nici nu-și pot imagina orașul fără tramvaie. În 2009 se împlinesc 140 de ani de la începutul activității de transport public în orașul nostru, când s-au pus în circulație, pe trei linii, primele tramvaie trase de cai. 19 tramvaie de acest fel au circulat până în anul 1916. În 1910 a fost inaugurată o linie suburbană de transport public pe șine care să lege orașul de Podgoria Aradului (țăranii din regiune aprovizionau cu produse agricole piețele din Arad), iar în 1913 linia Arad –Podgoria a fost electrificată și a devenit prima de acest fel din România și una dintre primele din lume. În anul 1946 a fost pus în funcțiune tramvaiului electric în Municipiul Arad, iar rețeaua s-a extins treptat, odată cu dezvoltarea orașului. Acum rețeaua acoperă atât cartierele cele mai populate cât și în centrul orașului.
Lucrările de modernizare a infrastructurii pe care le desfășurăm acum au impus închiderea temporară a unor tronsoane de linii, dar am încercat să reducem la minim disconfortul călătorilor și asigurăm aceste trasee pe perioada lucrărilor cu autobuze. Sigur că acest lucru a creat unele nemulțumiri la început, dar când am finalizat primul tronson și l-am repus în funcțiune, toată lumea a fost de acord că noile condiții de călătorie sunt mult mai bune și că modernizarea era necesară.

Club Feroviar : Ce proiecte au fost realizate până în acest moment și la ce valoare se ridică investițiile?

Gheorghe Falcă: În 2006 am finalizat modernizarea liniilor de tramvai într-unul din cele mai mari cartiere de blocuri din Arad, zona Micălaca- Voinicilor. În prezent se află în lucru cel mai mare proiect, co-finanțat de BERD. Este vorba de reabilitarea infrastucturii de transport urban pe principala axă care traversează Aradul, de la intrarea dinspre Vest până la ieșirea spre Timișoara. Lucrările sunt în valoare de 20 de milioane de euro și se vor finaliza în 2009. Un alt traseu important de transport public a fost refăcut și dat în folosintă în primăvara anului acesta, artera Condurașilor-Kogălniceanu, cu fonduri de aproximativ 3 milioane de euro din bugetul local. Acest tronson, împreună cu proiectul de reabilitare a centrului vechi, este finanțat din fonduri structurale în valoare de 13 milioane de euro, care vor moderniza infrastructura rețelei de linii de tramvai și partea de sud-vest a Aradului.

Club Feroviar: Cât despre proiectele viitoare, ce priorități are în vedere Primăria Arad pentru extinderea rețelei, modernizarea parcului de transport public existent și/sau achiziționarea de tramvaie noi?

Gheorghe Falcă: Cum vă spuneam, avem în fază avansată de aprobare finanțarea din fonduri structurale a unui proiect de Reabilitare a Centrului Vechi, care cuprinde și refacerea unui tronson important de linii de tramvai. De asemenea, un alt proiect pe care îl avem în vedere din fonduri locale este reabilitarea unui tronson din zona Micălaca – Renașterii.
După reabilitarea infrastructurii, etapa următoare de modernizare a transportului public este creșterea calității și diversificarea serviciilor, prin achiziționarea de tramvaie noi și implementarea unui sistem de servicii integrate care asigură optimizarea tuturor parametrilor exploatare. Pentru achiziționarea de tramvaie noi, ar fi de interes pentru noi o colaborare cu constructorul arădean de material rulant, Astra Vagoane Călători.
Club Feroviar: Cum comentați perspectiva românească asupra mobilitații urbane? Credeți că suntem într-o direcție bună sau mai avem multe de învațat?

Gheorghe Falcă: Cu siguranță mai avem de învățat. Administrațiile locale trebuie să învețe să fie responsabile, să aibă initiațivă, să conceapă strategii și proiecte cu impact pe termen mediu și lung, să învețe să caute surse de finanțare, pentru că aceste investiții sunt foarte costisitoare, dar sunt vitale pentru orice oraș mare. Proiectul nostru co-finanțat de BERD este unul din cele mai mari din țară și este primul fără garanții neguvernamentale. Aradul este un exemplu că se poate. Este un început bun.

Interviu consemnat de Pamela Luică.


Mai adug 4 imagini cu articolul din revista Club Feroviar:



articol.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.63 kb
 Vizualizat:  de 12317 ori

articol.JPG



articol2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.94 kb
 Vizualizat:  de 12317 ori

articol2.JPG



articol3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.99 kb
 Vizualizat:  de 12317 ori

articol3.JPG



articol4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.6 kb
 Vizualizat:  de 12317 ori

articol4.JPG



_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 17, 18, 19  Următoare
Pagina 7 din 19

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community