Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 25, 26, 27  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
V3nt0R



Data înscrierii: 06/Mai/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2024
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Feb 2009 16:07:12    Titlul subiectului: 106891

sab a scris:
Are cineva idee de ce pe M4 intre Basarab2 si 1Mai metroul incetineste ? Este cumva zona in care trece pe sub podul Grant?


Presupun ca ai vrut sa scrii intre Basarab 2 si Grivita. El nu incetineste, insa da, trece sub podul Grant, dar nu are absolut nici o treaba!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Feb 2009 17:16:45    Titlul subiectului: 106893

Da, Grivita am vrut sa spun ...
Exista o portiune unde se circula cu viteza mai redusa.E cam la jumatatea distantei intre Basarab si Grivita. Se pleca din Basarab2 normal, apoi incetineste si dupa putin timp accelereaza iar. Este sesizabil pe ambele sensuri. Initial am crezut ca este locul de intalnire M1-M4, dar nu-mi explic in acest caz de ce incetineste si pe sensul Basarab2-Grivita, care nu intersecteaza in niciun fel M1 acolo..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Feb 2009 18:39:31    Titlul subiectului: 106904

andrei11 a scris:

La Victoriei era prevazuta statie de tramvai, sunt si scari de acces in subteran, dar in nici un proiect nu era prevazut sa se lege cu metroul.

Arhitectii statiilor spun ca era prevazut ( http://carti.tramclub.org/09/011 ) sau cel putin eu asa inteleg pt ca mi-e greu sa cred ca s-ar fi coborat din tramvai in statia subterana, s-ar fi urcat scarile din pasaj pana la suprafata , s-ar fi traversat intersectia si apoi s-ar fi intrat la metrou..
aztec a scris:

...in spatiile subterane din vecinatatea statiei de metrou Piata Victoriei poate fi amenajata o parcare cu cel putin 150 de locuri

Pe unde or fi aceste spatii ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Feb 2009 19:35:07    Titlul subiectului: 106917

Teoretic se poate si acum. De pe peroanele statiei de tramvai s-ar fi coborat in pasajul de acces spre Victoriei II. Se poate cobori si in vestibulul de la Victoriei I sau in vestibulul comun. Odata cu renuntarea Garii de nord - peroane suprapuse s-a renuntat si la statia de tramvai. Cu MINIM efort se poate face insa treaba asta. E loc destul, sunt mai multe variante.
Parcarea P-ta Victoriei se poate face foarte usor in spatiul cuprins intre statiile Victoriei I si Victoriei II. Intrarea/iesirea se face din pasaj (gen Obor)-sensul spre Titulescu. Am impresia ca este deja ascuns un posibil acces pe acolo. Cine trece cu masina prin pasaj si se poate uita, o sa veda ca la un moment dat mai e ceva dupa perete.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Feb 2009 20:59:01    Titlul subiectului: 106922

Apropo, pe planul statiilor de la PV mi se pare mie sau se vede o "bretea" a pasajului rutier care ar fi iesit pe fostul 1Mai?
Nu vad legatura statiei de tramvai din pasaj cu GdN peroane suprapuse, dar daca tot a venit vorba de GdN...
andrei11 a scris:
Rosetti61 a gasit intr-un almanah vechi Scanteia cum ar fi trebuit sa arate Gara de Nord cu peroanele suprapuse, si anume M 1 dedesubt cu peron stanga si defuncta M 3 (Pantelimon - Gara) deasupra lui M 1.

Aici http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1529&postdays=0&postorder=asc&start=25 scrie invers, ca M3 ar fi fost la -24m si M1 la -14m, dar asta este mai putin important, important este ce s-a facut si mai ales DE CE s-a modificat proiectul. Statia GdN nu cred ca este la cota -24 ( adica mai adanca decat Unirii2), iar tunelurile abandonate de pe M3 sunt clar deasupra lui M1. Nu stiu daca in momentul in care s-au construit tunelurile se avea in vedere construirea a 2 statii la GdN sau o statie suprapusa/comuna , dar din ce se spune la link-ul respectiv eu inteleg ca in acel moment se optase deja pentru o statie comuna M1 si M3 si pt statia Basarab pe M1. Insa pentru a se putea inscrie pe sub Titulescu (unghi strans ,cam 90 grade, mai strans ca la Polizu....) M3 ar fi trebuit sa descrie o curba larga, deci de la GdN ar fi trebuit sa faca un pic stanga spre liniile ferate si apoi dreapta (asta se si vede intre GdN2 si Basarab2, ca tunelurile vechi descriu o curba..) .Insa vine partea interesanta in situatia unei statii comune neetajate...Cum s-ar fi facut separarea asta intre M1 si M3 ? Cu un triaj in care liniile se intersectau ?
Pana aici totusi lucrurile se leaga cat de cat. Incepe constructia GdN (statie comuna, suprapusa, nu stim), dar pe amplasamentul din fata hotelului Nord. Brusc le vine ideea sa faca din GdN statie continua, nu statie terminus. Este clar ca in cazul unei statii continue tunelurile de sub Titulescu au devenit inutile si trebuia gasit alt traseu pana in Piata Victoriei ....Dar ce a condus la o schimbare asa radicala si se pare ca si dupa inceperea constructiei ?
Ca sa ne lamurim trebuie sa luam lucrurile pe rand.
Intrebarea este intai a venit ideea de statie continua la GdN si dupa aceea ideea de M4 sau M4 a fost cea care determinat toate modificarile, pentru ca este clar ca nu era loc pentru 3 magistrale acolo , trebuia sa se renunte la una si s-a renuntat la M3..
Vad ca incet incet ne lamurim ca M4 nu exista in plan pana la un anumit moment si,cine stie, poate a fost chiar factorul care a dus la abandonul tunelurilor de sub Titulescu.
Dar as mai vrea sa clarific un lucru. Deci Basarab a fost facuta inca din 1987 odata cu tronsonul Crangasi-GdN, dar metroul nu oprea acolo? ... Mi se pare aberant sa o construiesti, dar sa nu o deschizi pe motiv ca este prea aproape de GdN. Atunci de ce ai mai construit-o ? Doar ca sa facilitezi jonctiunea viitoare M1-M4? O statie GdN M1-M4 exact in genul Basarab amplasata cam unde este GdN2 (sau pe alt amplasament unde ar fi fost spatiu suficient ) ar fi rezolvat problema fara sa mai fie nevoie de Basarab. Sau o statie GdN2 pe M4 construita in fata garii si un tunel de legatura ar fi fost o alta solutie destul de buna pentru conexiune, mai ales daca intentionai sa prelungesti M4 dincolo de GdN. Dar daca tronsonul M4 se termina la GdN (ipoteza care trebuie si ea luata in calcul) atunci intr-adevar nu avea rost sa te complici cu subtraversarea cladirii garii pt ca inteleg ca acest lucru alaturi de daramarea policlinicii CFR au fost factori determinanti in alegerea amplasamentului pt GdN1 (dar, apropo, subtraversare nu s-a facut deja prin gura de acces M4 din fata caselor de bilete ?.. )
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Feb 2009 22:33:39    Titlul subiectului: 106929

Citind articolele din presa vremii postate pe forum observ ca la gara au fost mai multe proiecte cu amplasamente diferite, nu are rost sa le enumar aici.Una din variante este si cea actuala.Asadar ceea ce vedem noi acum este un proiect de sine statator,proiectat si calculat(dpdv al rezistentei)ca la carte.Asa cred eu.Tunelele parasite de sub Titulescu, asa cum se prezinta ele acum conduc la ideea ca statia ar fi fost pe Grivitei(cum este si acum) cu defuncta M 3 dedesubt si M 1 deasupra.Oricum ar fi fost statie terminus pentru amandoua.
Actuala GdN 2 nu are amplasamentul variantelor de proiect gasite de Sab in articol.Actuala GdN 2 se gaseste dedesubtul liniilor CFR 11 - 14.In variantele de dinainte de 1989 s-ar fi gasit sub liniile 13 - 14 si sub magazia CFR-ului.
Da asa e, defuncta M 3 ar fi iesit din gara,ar fi urcat facand curba stanga,aici intersecteaza actuala M 4 GdN 2 - Basarab, face curba dreapta,mai intersecteaza odata M 4, se incadreaza pe Titulescu si la piciorul podului parasit de pietoni de la Basarab intra in tunelul facut de cartite.
Tot ce pot deduce logic este ca au inceput lucrarea la defuncta M 3 cu ideea statiei suprapuse - era sigur suprapusa, au fost articole in ziarele de atunci destule cu ce statie frumoasa o sa avem)si dupa ce au facut tunelele lui M 3 au schimbat proiectul.Sun sigur ca pe unde este acum statia GdN 1 au trebuit sa demoleze tunele ale defunctei M 3.
Din pacate Ceausescu a intervenit de multe ori in constructia metroului, dand indicatii din ce in ce mai aberante.Da, exact, Basarab nu i s-a mai dat drumul(initial) din simplu motiv ca Ceausescu a decretat ca e prea aproape de GdN 1.Cu toate acestea, Basarab a fost proiectata de la inceput in forma pe care o cunoasteti cu totii !! Si asta e un lucru cert.Acolo unde se facea legatura intre M 1 si M 4 accesele au fost acoperite cu tabla, deci se stia SIGUR de dezvoltarea statiei ptr M 4
Si un lucru indirect.Pasajul Basarab(cel proiectat INAINTE de 1989) a avut 2 variante de executie(teoretice),cu stalpi normali pe unde sunt acum liniile CFR sau varianta podului suspendat.Cele 2 proiecte erau in asteptare datorita faptului ca nu se stia inca cum o sa arate statia de metrou Basarab.In 1 Noiembrie 1988 era deja finalizat total proiectul cu podul suspendat si statia de tramvai deasupra liniilor, de unde se putea ajunge direct la metrou.Asadar, de prin 1986 - 1987, cand au inceput sa-l proiecteze, se stia DEJA ca statia Basarab va avea 4 linii ! E interesant de descifrat si povestea statiei Basarab(Varianta I nu exista, Varianta II cu 2 linii si varianta III cu 4 linii)
Apropo, poate stie cineva cand a fost INCEPUT pasajul Grand ? De atunci se stia de Psajul Basarab !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Mar 2009 16:57:43    Titlul subiectului: 106959

Constructia Pasajului Grant a inceput in 1979 http://tramclub.org/viewtopic.php?t=8200

Eu n-as fi asa de sigur ca statia Basarab a fost proiectata de la inceput asa cum arata acum (adica cele 2 peroane suplimentare). E adevarat ca imi aduc si eu aminte de panourile acelea de tabla (nu stiu daca erau chiar peste tot unde sunt acum gurile de acces spre noile peroane), dar proiectul statiei ar fi putut suferi modificari pe parcursul executiei, asa cum s-a intamplat si cu GdN, nu inseamna ca asta s-a vrut de la inceput... Daca Basarab era functionala inca din 1987 de ce nu a fost deschisa imediat dupa ce Ceausescu nu a mai fost, ci abia in 1992 ? Si mai aberant mi se pare ca daca Ceausescu nu a fost de acord cu distanta mica dintre Gdn1 si Basarab , cum a fost de acord cu Gdn2 care este mult mai aproape de Basarab (chiar cred ca este cea mai mica distanta intre 2 statii) ?...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Mar 2009 19:32:39    Titlul subiectului: 106971

Panourile de tabla au fost exact unde se ajunge acum la Basarab pentru M 4. (sigur). Chiar mi-am batut capul sa-mi imaginez cum arata Basarab cu 4 linii si nu am reusit.Pana in 1989 statia Basarab nu a fost finisata de loc, ar fi urmat sa se inaugureze odata cu M 4.De aceea s-a dat drumul mai tarziu.Aceasta e o ipoteza de lucru, nu stiu sigur.
M 4 nu ar fi putut sa opreasca in Basarab si la gara principala nu ! Dupa cum se stie, noi o denumim GgN si Basarab( ma refer la CFR).In denumirea oficiala a CFR - ului Gara de Nord e un complex unitar, cu 2 grupe (Grupa A - GdN) si Grupa B - Basarab
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2021
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 14:38:26    Titlul subiectului: 106994

Oare or mai exista celebrele "cartite"? Ma refer la cele de dinainte de '89. Daca da pe unde or mai fi ? Or mai fi in stare de folosire ?
Dar M5 ce o sa o sape ?
Cred ca daca ar sapa cu doua-trei utilaje ar dura mult mai putin decat se estimeaza acum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
liv_liv30



Data înscrierii: 23/Iul/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2011
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 15:25:17    Titlul subiectului: 106997

Ma indoiesc ca acele utilaje mai sunt in stare de functiune dupa atatia an si oricum acelea deja sunt depasite din punct de vedere tehnic. La frenezia cu care atatia ani sa vandut tot ce sa putut la fier vechi e posibil ca si aceste masinarii sa fi ajuns la topit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 16:40:53    Titlul subiectului: 107003

Im principiu intre 2 statii lucreaza concomitent 4 cartite.(in 1989 ele acopereau aproximativ 1,2 km in 2 ani-calculati si voi viteza, teoretic mergeau 24 ore 6 zile pe saptamana). Ele pot lucra ori pornind de la statii si se intalnesc la mijloc, ori de la mijloc si se duc spre statii. Deci la un tronson de 3 statii (de exemplu) avem nu mai putin de 8 cartite ! Cartite care au inceput de la mijloc si s-au dus spre statii a fost pe urmatoarele tronsoane :
- Stefan cel Mare - Obor cele 4 cartite s-au introdus undeva vizavi de Spitalul Colentina (se vede si de afara, si din metrou)
- 1 Decembrie - NG 2 (se observa din metrou clar de tot)
- Crangasi - Basarab - cartitele s-au introdus langa Podul Grand pe partea Giulestiului.
- Grivita - Basarab(se observa din metrou clar)
A fost si o exceptie unde s-au introdus numai 2 cartite datorita lungimii mici a traseului, intre Crangasi si Semanatoarea au lucrat numai 2 cartite sensul Crangasi - Semanatoarea. Daca mergeti pe la suprafata ele s-au oprit undeva dedesubtul actualului strand (pe la jumatatea lui) apoi s-a mers cu tunel dreptunghiular spre Semanatoarea (construit la suprafata)
S-ar putea sa mai fie si alte exemple de cartite introduse la mijloc, mie imi scapa acum
Cartitele actuale presupun ca sunt de import (cele dedinainte de 1989 au fost facute la "Faur") si lucreaza pe tronsoanele de la 1 Mai spre Bazilescu si au lucrat de la Policolor spre Linia de Centura. Dar si acolo cred ca stiti ca tunelul e mixt, facut si cu cartita si prin constructie la suprafata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 18:39:33    Titlul subiectului: 107009

Stii ce nu inteleg, andrei11 din ce scrie aici ? http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1529&postdays=0&postorder=asc&start=25
De ce daca se optase pentru solutia unei statii comune la GdN era nevoie de demolarea Policlinicii CFR si a mesageriei si subtraversarea corpului B ? Oare amplasamentul ales initial era in fata garii ? Unde este mesageria ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 21:52:27    Titlul subiectului: 107042

Din articol am inteles ca la Gara de Nord au fost vreo 5 sau 6 variante. Una dintre variante era ca statia unica sau suprapusa, nu mai stiu care sa fi fost unde sunt acum liniile 13, 14 si magazia CFR. (Magazia Cfr este dea lungul liniei 14). Acum statia GdN 2 este sub liniile 11 - 14. Actuala GdN 2 are continuitate inspre oras (deci opus Basarab) pe sub strada pe care vine troleibuzul 85 (si altele) la gara. Daca statia ar fi fost sub liniile 13, 14 si magazia Cfr ca sa se incadreze spre Victoriei ar fi trebuit sa dea de Policlinica, eventual si de blocul de dupa ea care este foarte grav avariat dupa cutremurul din 1977. Parerea mea e ca ar fi vrut sa-l darame in aceasta situatie. Acum e consolidat in totalitate, la TOTI stalpii de la parter. Dar sa revenim la ale noastre. In aces stadiu ne dam seama ca Basarab nici macar in proiect nu era ! Nici macar M 4. Am mai spus la primele mele interventii, dupa M 1 (pana la Semanatoarea) si M 2 pe plansetele proiectantilor era Inelara, M 5 si M 6. Nu au mai fost bani si s-au schimbat prioritatile, s-au apucat de Linia de centura si M 4. Deci M 5 era conturata in mare, pe undeva v-am si descris cum ar fi trebuit sa arate statiile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 19:22:33    Titlul subiectului: 107102

Eu afirm de mult treaba asta ca M4 nu era in plan si de fapt M4 a fost cea care a incurcat planurile in zona si a condus la toate modificarile astea ciudate. Iar Basarab ,daca a fost in plan, a fost initial doar ca statie pe M1 (ulterior i s-a dat si aceasta "intrebuintare" de legatura M1-M4). Lucrul mi se pare evident daca te uiti la cele doua peroane care deservesc M4. Unul este rectangular si are si niste scari proprii, altul este circular (pare executat cu scutul) si comunica doar prin peronul de pe M1.
Conform articolului au fost 5 variante din care a fost aleasa solutie cu statie comuna la GdN (nu etajata) si cu statia Basarab pe M1.Doar doua desene din cele 5 corespund acestei descrieri. Desenul 3 si desenul 5. Data fiind amplasarea actuala sub Calea Grivitei as fi crezut ca este desenul 3 , dar inteleg ca de fapt se alesese varianta cu statie in fata garii, singura care ar fi afectat policlinica CFR si ar fi condus la subtraversarea cladirii..
Esti sigur ca liniile de la GdN2 se continua spre oras ? Sincer si eu am avut aceeasi impresie dupa felul cum erau obturate in statie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 20:03:59    Titlul subiectului: 107105

Poate cineva sa faca o schema a amplasamentului celor doua statii de metrou de la Gara de Nord dupa o harta de pe Google Earth cum a facut rosetti61 pentru Piata Unirii? Am incercat in repetate randuri sa-mi imaginez, dar nu ma duce capul suficient... V-as ramane profund indatorat!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 20:37:37    Titlul subiectului: 107112

Cam asa ar fi. Cu galben GdN1, cu verde GdN2...Posibil ca Gdn2 sa fie un pic mai spre Basarab


Statii GdN.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.91 kb
 Vizualizat:  de 12018 ori

Statii GdN.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 21:33:20    Titlul subiectului: 107115

Din pacate NU continua spre oras, in viitor poate. (M-am exprimat eu gresit ?). GdN 2 e facuta exact cum trebuie pe schita.
Revenind la Basarab, are o istorie interesanta, eu pot doar sa o deduc dupa proiectul ... Pasajului Basarab ! Am mai spus treaba asta. Deci prin 1984 -85 (poate gresesc anul, e posibil) s-au facut 2 proiecte pentru Pasajul Basarab, cu stalpi normali daca st de metrou nu ar fi fost sau ar fi fost cu doar 2 linii (pentru M 1) si cu pod suspendat (cum e acum) daca st de metrou ar fi fost cu 4 linii (cum e acum). In 1 Noiembrie 1988 varianta cu podul suspendat era finalizata TOTAL, arhitectura, rezistenta, etc, ar fi urmat ca pe 3 Ianuarie 1989 sa se apuce de lucru efectiv. Inseamna ca aproximativ prin 1986- 1987 cand s-au apucat DE PROIECTAT pasajul ei stiau deja de cele 4 linii de la Basarab !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 11:42:48    Titlul subiectului: 107159

Gara de Nord - M4 ocoleste policlinica, putand face o usoara curba penru a se inscrie spre Stirbei Voda. Probabil continuarea lucrarilor este dictata de ceea ce se mai afla sub parc, unde voiau sa faca o parcare subterana, dar nu stiu ce spatii subterane se aflau acolo - posibil sa mai existe ramasita vechii linii subterane care lega fostele Ateliere de gara (acum probabil tunel tehnic. (De ce oare resturantul de la subsolul Ministerului transporturilor se numeste "Peronul 0" ? - deoarece este capatul vechii linii)


garadenord.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  455.3 kb
 Vizualizat:  de 11930 ori

garadenord.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 19:12:09    Titlul subiectului: 7895 107195

andrei11 a scris:
Inseamna ca aproximativ prin 1986- 1987 cand s-au apucat DE PROIECTAT pasajul, ei stiau deja de cele 4 linii de la Basarab!
Pai da, era normal ca in acel moment sa se fi stiut, deja picase ideea de M3 pe sub Titulescu, iar tronsonul Crangasi-Basarab-GdN se apropia de final (doar in 87 a fost dat in folosinta parca, nu este totusi ciudat ca a durat asa mult- peste 3 ani ?...). Insa in momentul in care s-au executat tunelurile pt M3 (si cele pt M1, pt ca banuiesc ca au fost facute simultan) in zona aceea SIGUR nu se stia, altfel nu s-ar fi investit in ceva ce urma sa nu fie folosit si pe care M4 urma sa le intretaie si le faca inutile....
Mi s-a parut mie sau linia de legatura M1-M4 pare sa fi fost parte a unui tunel rectangular dublu in zona de dinainte de Basarab2 ?

De la M1 este clar ca pleaca o linie simpla, dar la Basarab ajunge dubla, desi nu sunt 2 randuri de sine.... Ciudat. In 1996 inca se mai lucra la M4 in zona, nu?
Ma gandesc daca tunelul respectiv ar fi putut face parte din vechiul traseu abandonat al M3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 19:44:50    Titlul subiectului: 107196

Am fost in acel tunel prin 96. nu e decat un tunel de linie simpla care urca spre M4 (e deasupra). In zona in care ajunge aceasta legatura este o portiune de tunel de cale dubla ce pare sa fi fost proiectat pentru a gazdui 2 trenuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 21:10:29    Titlul subiectului: 107211

Acel tunel fara linie e o relicva a fostului tunel abandonat de pe defuncta M 3 Pantelimon - GdN (suprapusa). Asta cu siguranta. De fapt precum stiti deja, M 4 pe portiunea GdN 2 - Basarab pur si simplu taie in 2 locuri acest tunel abandonat. (dublu, rectangular).
Linia de legatura M 1 - M 4, tunelul mai precis pe unde e linia e parte din tunelul abandonat,numai ca nu mai are acelasi traseu acolo unde e macazul cu M1 (trebuia sa vina pe unde intra M 1 acum in GdN 1.)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 22:08:46    Titlul subiectului: 107217

Unde taie M4 de doua ori ? O data este clar vizibil inainte de Basarab cand pe dreapta se vad acele 2 guri de tunel obturate, iar pe stanga tunelul rectangular care pleaca oarecum oblic spre liniile CFR. A doua ar fi tocmai aceasta linie de legatura M1-M4?
Asa ma gandeam si eu numai ca exista o problema in acest caz .Linia de legatura este pe partea dreapta a tunelului M1 (privind de la GdN catre Basarab) si ar fi fost mai greu in cazul asta ca M3 sa se mai inscrie intr-o curba stransa de dreapta pe sub Titulescu....Mai degraba linia ar fi trebuit sa vina dinspre Dinicu Golescu (asa cel putin arata in 4 schite din 5 ale variantelor de amplasament pt GdN)
In sensul asta imi mentin impresia ca linia aceea "in plus" de la GdN2 pe care stationeaza utilaje ar putea face parte din tunelul M3. Nu are nicio logica ce-i acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 22:40:36    Titlul subiectului: 107223

In schita nr I, articol postat de Catalin Ghita la topicul Statii de metrou pag 2 statia Gara de Nord trebuia sa fie undeva pe Dinicu Golescu cam la mijlocul distantei intre GdN si Basarab ! (daca citesc eu bine M 1 la cota - 11 m si (defuncta)M 3 la cota - 21 m !(statii suprapuse, asa deduc)
In schita nr II este tot statie suprapusa,numai ca amplasamentul ar fi fost unde este acum statia GdN 1 cu M 1 la - 11m si M 3 la - 24 m
Schita III este statie comuna la acelasi nivel ptr M 1 si M 3, la cota - 12 m, statia aflandu-se intre Muzeul Cfr si GdN.
In schita IV erau 2 statii GdN, perpendiculare una pe alta(?)
In schita nr V statie comuna la - 11 m, cu demolarea Policlinicii Cfr.
Statia Basarab ar fi existat in schitele II, IV si V
Nicaieri insa nu se vorbeste de M 4 si st Basarab cu 4 linii !
Poate Catalin Ghita ne spune din ce an e almanahul respectiv.
sab a scris:
Unde taie M4 de doua ori ?... iar pe stanga tunelul rectangular care pleaca oarecum oblic spre liniile CFR.
Asa ma gandeam si eu numai ca exista o problema in acest caz .Linia de legatura este pe partea dreapta a tunelului M1 (privind de la GdN catre Basarab) si ar fi fost mai greu in cazul asta ca M3 sa se mai inscrie intr-o curba stransa de dreapta pe sub Titulescu...
In sensul asta imi mentin impresia ca linia aceea "in plus" de la GdN2 pe care stationeaza utilaje ar putea face parte din tunelul M3. Nu are nicio logica ce-i acolo.
Tunelul acela rectangular care pleaca oblic spre liniile Cfr e intretaiat de M 1 care deja coboara de la Basarab spre Gara, dupa aceea revine spre M 4 si continua cu tunelul de legatura intre M 4 si M 1 (unul cu linie si unul fara linie).Hai sa va spun acum unde este tunelul Victoriei-GdN pe sub Titulescu facut de cartita (deci ma refer strict la sensul Victoriei - GdN)
Suntem pozitionati cu spatele la linii si cu fata la Titulescu. Cartitele incep pe mijlocul Caii Grivitei, in dreptul podului de pietoni de peste linii(nu se mai circula pe acolo).Tunelul de care vorbeam ajunge la maxim 3(trei) metri de fundatiile blocurilor DIN STANGA. Deci se incadreaza bine pe Titulescu, nici nu afecteaza fundatiile, fiind deja vorba de cota -13 sau - 14 m (fundatia are maxim - 5,5 m, deci e mult peste tunel,care tunel nici nu ajunge sub fundatie,e cu 3 m mai in fata(acolo unde are distanta minima fata de blocurile din stanga)
La GdN 2 macazele sunt puse aiurea, nu au nici o logica, eu cred ca linia de serviciu de acolo va fi linia care intra in gara, se renunta si la macazul de iesire si se construieste peronul cu bucata lipsa(daca ar veni trenul acum pe linia de serviciu ar fi prea departe de peron cel putin 2 usi ale ultimului vagon).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 04/Mai/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 23:38:38    Titlul subiectului: 107232

Rosett 61, daca te referi la vechile Ateliere CFR Bucuresti Nord acestea au disparut in anii 20 odata cu constructia Palatului CFR, sau mai bine zis cladirea Ministerului Transporturilor, deoarece initial nu toate trenurile aveau terminus in Gara de Nord ci mergeau inainte pana in ateliere.
In ceea ce priveste Peronul 0 al Palatului CFR aceasta este mai mult o denumire simbolica fiind considerat peronul 0 ca locul de unde se iau deciziile pentru CFR iar nu vreo legatura feroviara a palatului in sine.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 07:23:47    Titlul subiectului: 107237

andrei11 a scris:
Nicaieri insa nu se vorbeste de M 4 si st Basarab cu 4 linii !
Poate Catalin Ghita ne spune din ce an e almanahul respectiv.
Din ce scrie acolo este o carte din 1986, deci probabil din vremea cand tronsonul era in plina executie. Mi se pare f straniu sa nu fi fost aleasa deja solutia la vremea aia . Iar daca este adevarat ca statia GdN a fost inceputa in zona Hotel Nord si apoi "tranlatata" spre Pta Garii pentru ca M3 se putea inscrie pe sub Polizu atunci nu este niciuna din cele 5 variante vehiculate.
Singura schita care se potriveste cat de cat cu textul este 5 , dar in cazul asta amplasamentul ar fi fost altul, in Pta Garii si nu sub Calea Grivitei. Posibil sa se fi executat tunelele ,dar statia GdN inca sa fi fost in discutie.
Cu Basarab de cand ma chiui sa spun ca nu a fost proiectata initial cu 4 linii, ci ca o statie simpla cu 2 linii pe M1. Acum nu-mi dau seama daca ideea de a adauga cele 2 linii suplimentare pt M4 a aparut ulterior inceperii constructiei, dar inclin sa cred ca da , ca ideea M4 a aparut in timp ce se construia de zor M1+M3 in zona, ceea ce a dat peste cap totul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 25, 26, 27  Următoare
Pagina 7 din 27

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community