Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Reactor
Data înscrierii: 18/Feb/2009 Ultima vizita: 08/Dec/2013 Mesaje: 118 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 09 Mar 2009 15:22:07 Titlul subiectului: |
107564 |
|
Nu am gasit informatii decat pe Wikipedia, dau un copy/paste:
Semnalizarea este una asemǎnǎtoare cu cea a C.F.R.. Semnalele au indicații în funcție de felul metroului și al liniei pe care circulă:
* Linie neechipată cu sistem ATP (ex: Eroilor - Industriilor):
Roșu: OPREȘTE fără a depăși semnalul
Roșu intermitent: deplasare cu viteză redusă (5-10 km/h) pentru a putea observa orice obstacol
Galben: Liber cu viteză stabilită (viteza maximă admisă), semnalul următor ordonǎ oprirea
Galben intermitent: Liber cu 20 km/h. ATENȚIE! se schimbă firul de circulație, semnalul următor e pe liber cu viteză redusă
Verde: Liber cu viteză stabilită, semnalul următor e pe liber
Verde intermitent: Liber cu viteză stabilită pe abatere (schimbarea firului de circulație pe macaz), semnalul următor e pe liber
* Linie echipată cu sistem ATP (ex: IMGB - Pipera):
o Trenuri echipate cu sistem ATP:
Roșu: OPREȘTE fără a depăși semnalul
Roșu + ATP: Liber cu viteză stabilită
Galben: Liber cu viteză stabilită, ATENȚIE! se schimbă firul de circulație
Verde: Liber cu viteză stabilită
o Trenuri neechipate cu sistem ATP:
Roșu sau Roșu + ATP: OPREȘTE fără a depăși semnalul
Galben: Liber cu viteză de 20 km/h ATENȚIE! se schimbă firul de circulație
Verde: Liber cu viteză stabilită |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 09 Mar 2009 15:27:20 Titlul subiectului: |
107565 |
|
E o treaba care nu o inteleg, nu se potriveste si cu teoria.In teorie spune asa : pentru o comanda unica exista un semn unic.Asadar, pentru trenurile echipate cu ATP ROSU + ATP e acelasi lucru cu VERDE ? Tu ai scris !
Sunt mai multe erori.Nu le comentez pe toate, in principiu nu se prea potriveste semaforizarea Cfr cu cea a metroului.Ai spus ca Galben inseamna liber cu 20 km/h.Nu e adevarat,asta e galben clipitor.Galben inseamna liber cu viteza stabilita, urmatorul e rosu.In principiu Cfr merge cu lumini ce atentioneaza si semnalul urmator, la metrou culoarea indica viteza de circulatie.Iti pot da exemple multe unde cele 2 semnalizari nu concorda.Daca sunt intrebat, voi raspunde.
Articolul e cam aproximativ.Am aflat totusi un lucru interesant de acolo(si adevarat).Dar sunt si multe erori. |
|
Sus |
|
|
dave
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 05/Oct/2020 Mesaje: 74 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 09 Mar 2009 18:36:47 Titlul subiectului: |
107576 |
|
Informatiile in acest domeniu sunt putine si greu accesibile in afara sistemului. Galben intermitent inseamna liber cu viteza redusa 20km/h, macaz in abatere.
Trenurile de metrou fara ATP (IVA) in realitate trec peste rosu+alb. Odata ce a trecut un tren, semnalul arata doar rosu (in Titan, de exemplu spre Georgian, dupa ce trece trenul semnalul arata rosu si albul se aprinde, cred, abia dupa ce trenul ajunge in Georgian) |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 09 Mar 2009 19:48:17 Titlul subiectului: |
107585 |
|
Albul se aprinde dupa circa 40 secunde Pe sistemul clasic (cu BLA) de acum 30 de ani timpii erau cam asa :
SECUNDA 0 atunci cand trenul iesea din statie si punea semnalul pe rosu
SECUNDA 20 semnalul trecea pe galben, ceea ce inseamna ca primul tronson din fata urmatorului tren e complet liber.
SECUNDA 40 semnalul se facea verde, ceea ce inseamna ca 2 tronsoane din fata urmatorului tren sunt libere.
Am observat si eu ca albul se aprinde dupa circa 40 secunde, ceea ce ar insemna ca se aprinde cand cel putin 2 tronsoane ar fi libere.
Functionarea BLA -ului in trecut se putea urmari foarte bine din statia Izvor daca te uitai spre Eroilor.Acum evident nu se mai poate.
Apar si niste anomalii, azi in GdN 1 iesirea spre Basarab albul s-a aprins dupa ce ultimul vagon a trecut de macazul M 1 - M 4 ! - acest lucru derutandu-ma putin. |
|
Sus |
|
|
yeu1
Data înscrierii: 03/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Feb/2010 Mesaje: 3 Locație: Targoviste
|
Trimis: Mar 10 Mar 2009 02:21:15 Titlul subiectului: |
107627 |
|
Nu e singurul loc unde albul s-a aprins la foarte scrut timp(<5s) dupa ce trenul a trecut complet peste semnal. In statia Mihai Bravu, iesire spre Dristor am observat fenomenul acesta, acum o luna de zile. Curios... |
|
Sus |
|
|
dave
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 05/Oct/2020 Mesaje: 74 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Mar 2009 08:02:49 Titlul subiectului: |
107629 |
|
Unde sunt macazuri, albul (sau verde"ATP") se aprinde imediat ce trece trenul peste zona de interlocking. La fel seintampla si in Romana si Victoriei pe M2. Totusi, pe M2 nu mai sunt semnale la fiecare iesire de statie, ci doar la macazuri si zone "predispuse" la manevre. |
|
Sus |
|
|
yeu1
Data înscrierii: 03/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Feb/2010 Mesaje: 3 Locație: Targoviste
|
Trimis: Mar 10 Mar 2009 23:31:09 Titlul subiectului: |
107698 |
|
dave a scris: | Unde sunt macazuri, albul (sau verde"ATP") se aprinde imediat ce trece trenul peste zona de interlocking. La fel seintampla si in Romana si Victoriei pe M2. Totusi, pe M2 nu mai sunt semnale la fiecare iesire de statie, ci doar la macazuri si zone "predispuse" la manevre. |
Banuiesc ca semnalul de la intrarea in statie este sincronizat cu cel de la iesire. Normal ar fi ca odata ce statia sa elibereaza, semnalul de la intrare sa treaca pe liber. Deci e posibil sa se explice trecerea rapida din rosu in rosu+alb la iesire daca in acelasi timp si semnalul de la intrare trece tot pe liber. Normal asa ar fi.. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 11 Mar 2009 09:50:23 Titlul subiectului: |
107711 |
|
Nu e chiar asa. Sti cum functioneaza un BLA ? Oricum ATP - ul, ca despre el e vorba, e un fel de BLA mai perfectionat, controland viteza trenului.(becul ALB de la semnal). Asadar, daca ATP-ul e pus pe liber, dar viteza trenului trebuie sa fie de numai 10 km/h pentru ca trenul din fata s-a oprit din diverse motive la 100 m, poti tu ca mecanic sa-i comanzi ce viteza vrei tu, trenul cu mai mult de 10 km /h nu va merge. Iar la urmatoarea sectiune se va comanda oprirea trenului, tot asa, indiferent ce viteza îi comanzi tu din cabina. |
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Joi 12 Mar 2009 00:19:11 Titlul subiectului: |
107757 |
|
Domnilor, am observat ca aici se vehiculeaza ideea ca BLA nu ar mai exista sau ca se circula la cale libera. Va rog sa-mi permiteti a face cateva lamuriri.
Sistemul ATP nu presupune scoaterea din cale a sectoarelor de tip BLA dintre statii ci doar inlocuirea reprezentarii semnalelor clasice, tip optic, cu cele electronice, transmise in cabina mecanicului printr-un sistem tip "crocodil", adica acele antene ce culeg informatia transmisa prin sina ce se afla in fata primei osii a primului vagon. Aceste indicatii se caracterizeaza prin indicatii de viteza ce apar pe bordul de comanda al trenului respectiv.
In ceea ce prveste semnalele de tip optic acestea au ramas in functie dar numai in anumite cazuri. Necesitatea pastrarii acesto semnale a fost aceea ca nu toate vehiculele ce circula in momentul de fata pe liniile metroului sunt echipate cu sistem ATP ce permite primirea informatiilor din cale. In aceasta problema s-a mers pe doua cai. Prima a fost cea adoptata pe M2 care a presupus pastrarea semnalelor doar pentru acoperirea zonelor cu macazuri. Acestea sunt cele care indica rosu, oprire pentru vehiculele fara ATI si au placa ATI cu litere de culoare verde aprinse ceea ce presupune circulatia acelora care primesc, sau nu, cale libera de catre sistem. Pe M1 s-a mers pe o varianta un pic mai dezvoltata dat fiind faptul ca vehicule fara ATI, vezi rame IVA in special, circula mult mai des. Acest sistem a presupus pastrarea semnalelor de intrare si iesire in statiile cu macazuri si pastrarea doar a semnalelor de iesire in cazul statiilor fara macazuri. Aici totodata s-a ales ca lampa ce arata functionarea sistemului mai sus mentionat sa fie de culoare alb simplu, in rest indicatiile semnalelor fiind aceleasi, descrise intr-un post anterior.
In ceea ce priveste problema circulatiei la cale libera, aceasta se petrece numai atunci cand sistemul de semnalizare nu functioneaza sau cand situatia din teren difera de cea semnalizata si pentru siguranta circulatiei se aplica aceasta metoda. Insa conform instructiilor feroviare, atat de metrou cat si de CFR, circulatia la cale libera nu se face decat in situatii exceptionale prin dispozitie s.a.m.d. deci nu poate constitui o stare de permanenta. _________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Mar 2009 08:28:46 Titlul subiectului: |
107763 |
|
Partial nu sunt de acod. In tunel nu mai sunt semnale pentru BLA cu lumini. ATP-ul este prezent in tunel, cam pe locul unde in trecut erau semnalele clasice (cu lumini).Sau fac eu o confuzie ?
Intrebare: Cum stie o rama IVA care porneste din statie cu ROSU + ALB ca in tunel are cale libera pana la urmatoarea statie ? Sau IVA pleaca din statie cu VERDE si merge pe sistemul "liber pana la urmatoarea statie" ? |
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Joi 12 Mar 2009 22:58:37 Titlul subiectului: |
107822 |
|
ATP-ul are aceeasi functie ca si BLA cu diferenta ca indicatiile nu mai sunt pe semnal optic ci electronic.
Atunci cand vine o IVA, un LDH sau alt vehicul sistemul este trecut pe indicatiile luminoase descrise mai sus. Daca blocul este ocupat trenul nu intra. Daca este liber i se da verde. Combinatia de rosu cu alb/ATP pentru vehicule fara echipament de citire a informatiei din cale ordona oprirea. De aceea s-au pastrat semnalele, pentru a se putea efectua circulatia si cu aceste vehicule. Astfel am mai putut intalni IVA-e pe parcurs sau chiar cu calatori. _________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
jad
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 27/Noi/2020 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)
|
Trimis: Joi 16 Apr 2009 14:26:13 Titlul subiectului: |
109644 |
|
Din experienta zilnica de calator pe M1. Intre statiile Piata Victoriei 2 si Dristor 2 nu exista deloc semnalizare. Se lucreaza la instalarea ATC si se circula cu confirmare prin statie. Pe restul M1 toate semnalele BLA sunt pe rosu si ATC este activ. N-am mai vazut IVA circuland de foarte mult timp. Intrarea pe sectorul cu ATC (la Piata Victoriei 2 si acum cateva luni la Basarab) se face cu viteza foarte mica. |
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Joi 16 Apr 2009 19:47:40 Titlul subiectului: |
109666 |
|
Intrarea pe sectorul ATC se face cu 15 km/h maximum deoarece in acel moment calculatorul de bord al trenului incepe sa preia datele din sina, deci sa intre in sistemul ATC practic.
Comanda prin statie se numeste "cale libera". _________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 11 Mai 2009 22:37:03 Titlul subiectului: |
110764 |
|
Intrebare (pentru cei care se pricep, eu nu mai inteleg nimic)
Marti 5 Mai, P-ta Iancului, sensul spre Obor, ora 16,45. Semaforul pe rosu cu alb. dupa circa 4 min trece pe verde, mai sta vreo 2 minute pe verde, vine un BM. Isi face treaba, pleaca. Semaforul pe rosu. Dupa 40 secunde apare rosu - alb. Sta asa vreo 4 min, se face verde. Dupa vreo 2 min vine un BM, isi face treaba, ciclul se reia. Cu al treilea BM am plecat si eu. Pot spune ca la Obor si Stefan cel Mare a plecat tot cu verde. Are cineva vreo explicatie ? |
|
Sus |
|
|
florin
Data înscrierii: 16/Iul/2006 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 79 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 12 Mai 2009 12:33:52 Titlul subiectului: |
110795 |
|
Și eu am văzut ceva interesant aseară. O garnitura veche cu inscripția 1 Mai intră în stație la Basarab dinspre gară, dar pe M1/M3. Trece cu viteză mică prin stație și continuă pe culoarea verde a semaforului. Se pune roșu, apoi se aprinde și alb după un minut. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 12 Mai 2009 16:49:10 Titlul subiectului: |
110816 |
|
Ce ai vazut tu in Basarab pentru IVE e normal, IVE-le nu au montat ATC -ul, iar ele circula pe regim de BLA (daca mai exista) sau de cale libera. (Mai degraba). Acea IVA se retragea la Depoul Ciurel, mai mult ca sigur, si venea de pe M 4. Problema este de ce la Iancului era rosu cu alb, deci ATC - ul in functiune si i-au facut verde BM - ului ! BM e dotat cu ATC, deci nu avea nevoie de verde ! Iar indicatia rosu cu alb inseamna ATC in functiune ! |
|
Sus |
|
|
dave
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 05/Oct/2020 Mesaje: 74 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Mai 2009 17:51:07 Titlul subiectului: |
110915 |
|
Probabil se fac probe. Prin statie, probabil, s-a confirmat cale libera, iar pe tronsonul acela ATC-ul si BLA-ul tip nou sunt inca in teste. |
|
Sus |
|
|
contra
Data înscrierii: 02/Iul/2009 Ultima vizita: 23/Dec/2010 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Iul 2009 19:55:31 Titlul subiectului: |
113390 |
|
Domnilor, am citit foarte multe lucruri adevarate dar si bazaconii aici. Sa lamurim odata treaba.In primul rand: domnule andrei, la calea ferata si la metrou nu exista semafoare, ele se numesc semnale de cale ferata. Semnalizarea se poate face prin mai multe moduri:- semnale fixe, mobile.
Trenul BM poate avea liber cu ROSU+ alb lunar( ATP verde), VERDE, GALBEN, GALBEN intermitent. IVA are liber numai in semnalizarea clasica, adica VERDE, GALBEN, GALBEN intermitent. ROSU+alb lunar pt. IVA ordona oprirea intodeauna. In semnalizare mai sunt si indicatoare care trebuiesc respectate. Respect! |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 19:29:19 Titlul subiectului: |
113433 |
|
In primul rind nu exista semnale mobile (cel putin la metrou) pe tunel sint niste placute indicatoare care are cam acelasi rol ca placutele aditionale de la indicatoarele auto , sistemul de semnalizare este identic cu cel CFR iar sistemele ATO si ATP sint sisteme de siguranta implementate la metrou si calea ferata si in alte tari. Oare stii semnificatia semnalului galben intermitent sau verde intermitent?
Cam asta ar fi pe scurt si printre rinduri. |
|
Sus |
|
|
contra
Data înscrierii: 02/Iul/2009 Ultima vizita: 23/Dec/2010 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Iul 2009 12:35:02 Titlul subiectului: |
113458 |
|
In toate INSTRUCTIILE DE SEMNALIZARE FEROVIARA, numele de semafor nu este stipulat. Ca unii fac o confuzie, este datorata faptului ca poate nu au participat niciodata la SIGURANTA CIRCULATIEI. Niciodata un impiegat de miscare nu va da un ordin de circulatie cu txtul: "Depasesti semaforul X in pozitie pe oprire, liber pana la..." ci va spune: Depasesti semnalul X in pozitie pe oprire, liber pana la...
Iar la problema cu semnalele mobile am de lamurit niste chestii:" Semnalele mobile sunt semnale care se monteaza in anumite locuri impuse de necesitati si pe o perioada limitata. Aufost odata si la metrou.
andrei11 stiu la ce fel de semafoare te referi, acelea sunt semnale mecanice care se gasesc numai in incinta statiilor si in imediata vecinatate a acestora, fiind comandate manual de catre un acar sau comandate centralizat de la biroul de miscare al statiei. In prezent semnalele mecanice(semafoarele) sunt folosite numai in sistemul feroviar de suprafata, pe anumite linii secundare, care din ratiuni economice si de trafic feroviar nu sa impus inlocuirea acestora. Aceste semnale reprezintaun mod rudimentarde semnalizare feroviara, care nu corespunde unui trafic intens, in conditii de regularitate si siguranta a circulatiei. La metrouri aceste semnale nu se folosesc atat din motive de vizibilitate cat si din motive de gabarit( fiind semnale neluminoase si cu brate).. Sper ca am dat o explicatie buna. Respect!
Galben clipitor- liber cu viteza redusa de 20 km/h, pana la primul indicator de de sporire a vitezei
Verde clipitor- liber cu viteza redusa de 30 km/h , pana la primul indicator de sporire a vitezei. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Iul 2009 14:23:25 Titlul subiectului: |
113468 |
|
Stii ce nu inteleg eu in continuare ? Pe vremea semnalelor clasice pana acum cativa ani existau si semnale de parcurs in statii, de exemplu la iesirea de la Obor spre Gara era semnal de parcurs, iar semnalul de iesire din statie era la macaze. La fel si la Victoriei spre Gara, se iesea cu semnal de parcurs ( notat in general X (Y) P, ceea ce insemna clar semnal de parcurs).
Revin la intrebare : De ce la iesirea din statia Republica spre Pantelimon este pus semnal de parcurs ? Unde este de fapt semnalul de iesire ? Acum probabil ca le - au scos, dar sigur era. Mai mult decat atat, la macazele de la Republica exista macazul nr 8 (sau 7, oricum un nr peste 4) Asta inseamna ca la Republica, in afara crucii existente si care are evident 4 macaze, mai sunt macaze ascunse de care nu stim noi ? Si la Crangasi apare ceva echivalent, parca macazul 13, nu stiu precis, dar un numar mult prea mare fata de macazele existente. |
|
Sus |
|
|
contra
Data înscrierii: 02/Iul/2009 Ultima vizita: 23/Dec/2010 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Iul 2009 17:44:03 Titlul subiectului: |
113486 |
|
Aceasta instalatie este total diferita din pct. de vedere al semnalizarii de mag. 2. Aici au lasat semnalele de iesire din statii si in paralel au pus alb-lunar. Deocamdata instalatia nu este pusa la punct si definitivata. fiind circulatie cu doua tipuri de trenuri este semnalizare separata pt. fiecare tip. La macaze cred ca te referi la cel care duce spre Remiza Republica. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Iul 2009 19:20:13 Titlul subiectului: |
113488 |
|
Da, de la Republica spre Pantelimon. De ce erau semnale de parcurs in loc de semnale de iesire. Aceasta este intrebarea. Republica mai ascunde linii suplimentare inspre Pantelimon ? Si de ce apare macazul nr 8 ( sau 7, nu am mai fost de mult pe acolo). Dintr-o schema anterioara intr-adevar ar mai fi o linie spre Pantelimon ( deci 3 linii) dintre care 2 se infunda. Oare s-au gandit la o iesire la suprafata si legatura cu CFR din zona ? Cum era la Semanatoarea sau cum e la IMGB ? |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Iul 2009 21:58:45 Titlul subiectului: |
113497 |
|
Exista remza Republica (pe sensul Republica- P Unirii) la 200-230m de statie cu 2 linii si un macaz , pe partea cealalta este numai o linie care duce la statia Antilopa iar la intrare in depou inca un macaz , cel de la remiza e comandat de republica iar cel de la intrarea in depou din depou (inclusiv cele din depou)
Traseul republica antilopa este controlat de republica 2/3 si 1/3 pantelimon
Semnalele de la Republica sint in regim semi-automat pentru a nu se produce evenimente |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Iul 2009 15:54:54 Titlul subiectului: |
113515 |
|
Daca stie cineva, de ce de la Politehnica se pleaca cu galben spre Eroilor si de ce de la NG 1 spre 1 Decembrie se pleaca cu rosu curat. Deci rosu neinsotit de alta indicatie luminoasa, de cifre sau litere sau alb lunar. Repet, cu rosu curat. Am cascat ochii la 3 IVE care au plecat spre 1 Decembrie, eu stand la peron, chiar la capul lui, deci nu ma puteam insela. Multumesc |
|
Sus |
|
|
|