Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 20:56:43 Titlul subiectului: |
108618 |
|
Înainte de '89 Intreprinderea de Vagoane Arad, era vestită pentru trei lucruri: asigura întregul export de vagoane al României către statele din fostul bloc comunist, Asia și Africa; a realizat trenul președintelui Nicolae Ceaușescu; a fost locul unde s-au fabricat vagoanele de metrou puse în circulație pe magistralele Capitalei. Metrourile se fabricau tocmai la Arad, pentru că IVA era singura întreprindere din țară care realizase până atunci vagoane de călători. În plus avea și un institut de proiectări și cercetări foarte puternic, unic în țară.
Inginerul Ioan Bele își amintește că proiectul schemelor electrice ale vagoanelor a fost realizat de Întreprinderea Metroul București. Acesta a fost pus în aplicare de către un grup de ingineri specialiști în tracțiune electrică.O dată cu avansarea lucrărilor de realizare a tunelelor și a celorlalte magistrale s-a continuat fabricarea ramelor de metrou în Arad. Au fost necesare o serie de importuri obținute numai până în 1986, iar după 1986 realizate integral pe orizontală de industria românească – ceea ce era un extrem de important succes, pentru că practic însemna independența economică a acestei ramuri industriale față de furnizorii externi.
Anul 1989 a închis seria de rame electrice de metrou nou, realizate la Arad. În total s-au fabricat 252 de rame, ceea ce înseamnă 504 vagoane. Două din cele 252 de rame de la IVA urmau să fie rame de metrou cu tiristoare – reglarea vitezei se făcea în mod continuu cu variator de tensiune continuă, realizat în România la ICPE București. Asta însemna pentru metrou intrarea într-o nouă etapă, în care industria românească nu a mai ajuns însă niciodată. Practic, în România s-au realizat doar cele două rame de generația a 2-a, iar cele existente acum, de generația a treia, sunt din import, spune cu regret Ioan Bele.
După 1989 la Arad s-a mai continuat doar finalizarea a 12 trenuri de metrou intrate în reparație capitală. Producția de metrouri noi la fabrica din Arad a durat până la Revoluție. După 1990 s-au mai făcut doar reparații capitale, până în 1993. Ca o ultimă zvâcnire, în 2002 s-a făcut modernizarea a patru rame de metrou, insa era prea tarziu...in subteranele metroului bucurestean soseste Bombardierul...
_________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 28 Mar 2009 23:00:18 Titlul subiectului: IVA ALBASTRA IN PROBE |
108685 |
|
Are cineva mai multe detalii despre ivele albastre?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
18.65 kb |
Vizualizat: |
de 20218 ori |
|
_________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Mar 2009 19:10:13 Titlul subiectului: Evolutia REM |
108719 |
|
Revin cu niste capturi din filmulete youtube.
Descriere: |
REM-ul 009, cu care Ceausescu a inaugurat primul tronson al Metroului Bucurestean. |
|
Mărime fișier: |
13.71 kb |
Vizualizat: |
de 20145 ori |
|
Descriere: |
O epocala rosie in statia Stefan cel Mare. |
|
Mărime fișier: |
21.34 kb |
Vizualizat: |
de 20143 ori |
|
Descriere: |
IVA "normala" galbena la Obor. |
|
Mărime fișier: |
27.12 kb |
Vizualizat: |
de 20143 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
26.23 kb |
Vizualizat: |
de 20143 ori |
|
Descriere: |
IVA "normala" in schema ALSTOM-ului. |
|
Mărime fișier: |
16.62 kb |
Vizualizat: |
de 20143 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
24.64 kb |
Vizualizat: |
de 20143 ori |
|
_________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Mar 2009 15:34:12 Titlul subiectului: |
108820 |
|
Exista zvonuri cum ca in perioada anilor 2000-2008 au fost casate 100 de ive... Are cineva mai multe detalii?
Anexez mai jos o fotografie realizata de freyutz. Imaginea ne infatiseaza "moartea" ivei 143...
Descriere: |
REM 143 la casare...foto freyutz |
|
Mărime fișier: |
104.34 kb |
Vizualizat: |
de 20036 ori |
|
_________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Mar 2009 19:27:15 Titlul subiectului: |
108834 |
|
Prin 2005-2007, prin subetranele Metroului Bucurestean, era in circulatie un TEM, care avea panou de afisaj in interiorul salonului, cat si la capetele active. Ce se mai stie despre acest TEM? Mai traieste?
Si inca o intrebare pentru cei ce se pricep la partea mecanica a ivelor: Cum ar trebui "tunata" o iva? Ma refer aici la partea mecanica (motoare, boghiuri, usi etc), precum si la caroserie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
19.65 kb |
Vizualizat: |
de 20011 ori |
|
_________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Mar 2009 21:46:36 Titlul subiectului: |
108836 |
|
Inlocuind aproape 90-95%din ce se afla pe un tren iva
|
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Apr 2009 14:28:03 Titlul subiectului: |
108877 |
|
bygy007 a scris: | Inlocuind aproape 90-95%din ce se afla pe un tren iva |
Nu e prea mult? Pai se renteaza modernizarea unui TEM format din ive sau cumpararea unuia nou?
_________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Apr 2009 14:59:59 Titlul subiectului: |
108878 |
|
Normal ca e mai rentabil sa cumperi lucruri noi, mai ales cand produsul de reconditionat are deja peste 30 de ani. Oricat de bine ar fi construite, toate piesele cedeaza la un moment dat. Si decat reparatii cu taraita, mai bine o investitie sanatoasa la inceput si scapi.
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 01 Apr 2009 16:19:07 Titlul subiectului: |
108882 |
|
Una este sa achizitionez ceva nou si alta este sa o repari de mii de ori ca pana la urma sa ajungi la acelasi rezultat
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Apr 2009 17:44:28 Titlul subiectului: |
108891 |
|
Flo a scris: | Normal ca e mai rentabil sa cumperi lucruri noi, mai ales cand produsul de reconditionat are deja peste 30 de ani. |
Daca dupa 1989 am fi avut oameni cu cap la Min Transporturilor atunci s-ar fi continuat productia la Arad, s-ar fi cumparat periodic rame si nu s-ar fi ajuns la imbatranirea actuala a parcului. Si cu putin sprijin IVE-le noi se puteau moderniza astfel incat sa fie aduse tehnologic mai aproape de vremurile actuale (incercari dupa cum se stie au existat).
Insa se pare ca interesul a fost altul, nu sa le fabricam in tara.
Si mai este un aspect ...Toata lumea se plange de lipsa banilor si ca acesta este motivul pentru care tronsoane incepute inainte de 1989 inca nu s-au finalizat sau s-au finalizat abia dupa 20 ani. Daca te gandesti cat au costat BM (si cat vor mai costa si urmatoarele... ) cred ca se putea face ceva mult mai util cu banii astia (de ex M5 pe care toata lumea o clameaza ca fiind o prioritate dar nimeni nu are curaj sa se apuce de ea... in treacat fie spus M5 ar fi generat ulterior fluxuri de pasageri care sa sustina mai usor o investitie in trenuri noi) . Nu suntem asa bogati incat sa ne permitem "ultimul racnet" in materie de garnituri .Sunt alte orase mari in Europa care folosesc garnituri vechi si nu cred ca au vreo problema .Noi insa am vrut sa rupem gura targului , am scos fortat IVE-le din circulatie si s-a ajuns la aglomeratia actuala (cazul M1 pt care nu s-au cumparat suficiente BM .. )
|
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Apr 2009 18:59:52 Titlul subiectului: |
108894 |
|
Productia Ivelor s-a oprit in 1992...dupa au existat proiecte de modernizari ale ivelor (albastrele fiind un exemplu)...dar sa facut "romaneste"-adica fara cap...trist Personal cred ca se putea continua fabricarea ivei, insa NU s-a vrut!!!
_________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/
Ultima modificare efectuată de către zimbrulcarpatin la Mie 01 Apr 2009 19:06:40, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Apr 2009 19:06:16 Titlul subiectului: |
108895 |
|
Sigur... ar fi fost multe variante...
Ideal era sa se modernizeze fabrica de la Arad, care sa aprovizioneze metroul bucurestean cu garnituri mereu moderne. Ingineri si designeri capabili avem, bani s-ar scoate daca ar fi interese, deci toti factorii sunt favorabili. Dar referitor la IVEle actuale eu zic ca nu se mai putea carpi nimic.
|
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Apr 2009 19:08:23 Titlul subiectului: |
108896 |
|
Flo a scris: | Sigur... ar fi fost multe variante...
Ideal era sa se modernizeze fabrica de la Arad, care sa aprovizioneze metroul bucurestean cu garnituri mereu moderne. Ingineri si designeri capabili avem, bani s-ar scoate daca ar fi interese, deci toti factorii sunt favorabili. Dar referitor la IVEle actuale eu zic ca nu se mai putea carpi nimic. |
Aici nu pot sa te contrazic: ai perfecta dreptate! Stie cineva cam care a fost nr de RK aplicate ivelor? Care ar fi cea mai carpita iva?
Anexez mai jos o fotografie din vremurile bune ale ivei...
Descriere: |
IVA pregatita pentru Bucuresti... |
|
Mărime fișier: |
14.2 kb |
Vizualizat: |
de 19866 ori |
|
_________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Apr 2009 19:24:26 Titlul subiectului: |
108900 |
|
Flo a scris: | . Dar referitor la IVEle actuale eu zic ca nu se mai putea carpi nimic. |
Vad ca Alstom a incercat (bine, aveau si interesul..)....Asa cum am spus peste tot in lume se circula si cu trenuri mai vechi si nu sunt probleme...
Sa arunci (peste) sase milioane de euro pe un tren BM parca este prea mult...Oare alti furnizori nu mai exista ?
|
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 16 Apr 2009 17:00:07 Titlul subiectului: INTREBARE! |
109658 |
|
Am si eu o intrebare ce nr are IVA modernizata in "schema Bombardierului"? Pe unde se afla in momentul de fata?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
21.28 kb |
Vizualizat: |
de 19540 ori |
|
_________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Mai 2009 17:00:08 Titlul subiectului: |
111690 |
|
Are cineva idee ce este chestia asta ? Am vazut-o intr-o singura rama IVA pe M3 si este pozitionata sus la nivelul neoanelor de deasupra usii. Scuze pentru calitatea fotografiei...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.34 kb |
Vizualizat: |
de 18824 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
3mil
Data înscrierii: 06/Sep/2007 Ultima vizita: 08/Aug/2010 Mesaje: 148 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Mai 2009 19:06:42 Titlul subiectului: |
111694 |
|
Seamana cu deschiderea manuala in caz de urgenta la tramvaiele V3A. Probabil acelasi rol il are si la aceasta garnitura de metrou.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Mai 2009 21:17:45 Titlul subiectului: |
111706 |
|
Exact acelasi rol, deschidere in caz de urgenta.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Mai 2009 21:28:42 Titlul subiectului: |
111708 |
|
Intrebare (stupida, evident). Si ma gasesc eu, calator turmentat, sa deschid usa in timpul mersului?
Intrebare serioasa: Nu poate sa fie asa simplu, pac rotesc butonul si deschid usa! Nu are nici un sistem de securitate? (contra deschiderii voit - accidentale? )
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Mai 2009 21:30:13 Titlul subiectului: |
111709 |
|
Se frineaza.
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Mai 2009 22:39:43 Titlul subiectului: |
111713 |
|
Cred ca functioneaza doar in timpul stationarii metroului, asa ar fi logic. Si oricum, rotirea manetei doar "deblocheaza" intr-un fel usile, dupa care trebuie impinse manual.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Mai 2009 22:57:33 Titlul subiectului: |
111714 |
|
Daca deblochezi usa o si deschizi, nu e asta problema. Asa e si in avion, daca stii sa deschizi usile (normale sau de siguranta) le deschizi si gata, nu conteaza daca avionul sta sau nu. Sau se blocheaza automat de la bord ?
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 29 Mai 2009 23:57:43 Titlul subiectului: |
111720 |
|
In caz ca se intampla ceva cu postul de conducere - nu mai pot fi executate comenzi de acolo (cazul del mai grav - cataclisme, distrugerea frontala a trenului) acea maneta reprezinta singurul mod de a opera usile - maneta e legata la un robinet care scoate aerul din sistem, dupa care usa se misca manual, in cazul fericit in care partile mecanice nu suporta deformari (OFT: in filmul "Vulcanul" era o scena de gen in care victimele blocate in tren incercau sa iasa - manevararea deschidierii de urgenta nu mai avea nici un sens, deoarece se perforasera conductele de licihid (?) si usa nu se mai putea deschide; ... schema holywood...). Indiferent de cate usi de pot deschide manual (comanda actioneaza numai asupra celei vizate, nu stiu daca are efect general - pentru asta exista robinet general actionabil din exterior, care izoleaza vagonul. Ala e singurul dispozitiv vizibil de deschidere - de obicei ele sunt in spatele capacului de protectie de deasupra usii, e un fel de usita mica bombata cu broasca patrata in spatele careia se afla robinetul de siguranta, care pune pe liber sistemul. La BM este un capac culisabil.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Iul 2009 16:21:19 Titlul subiectului: |
113480 |
|
Putem spune ca IVEle isi traiesc cam ultimul moment de glorie pe M3, pana la achizitionarea unei noi serii de Bombardiere .
Marginalizate pana nu de mult pe 3 tronsoane scurte (Eroilor - Industriilor, NG2 - LdC si M4), acestea pot fi vazute, odata cu noul traseu M3, dupa mult timp, prin zone centrale (intre Eroilor si Nicolae Grigorescu).
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Iul 2009 18:04:32 Titlul subiectului: |
113521 |
|
herminedirt a scris: | Putem spune ca IVEle isi traiesc cam ultimul moment de glorie pe M3, pana la achizitionarea unei noi serii de Bombardiere . | Constat cu stupoare ca peste tot (si aici, si in toata presa) se vorbeste despre achizitia de trenuri noi <BOMBARDIER>.
Stau si ma intreb: Legislatia privind achizitiile publice din tara asta e doar pentru prosti?
Cum adica BOMBARDIER??? Luam zeci de trenuri de metrou, pe sume fabuloase din banul public, prin incredintare directa de la un anume furnizor deja cunoscut?
Asta in timp ce altii fac licitatii si pentru cartusele de imprimanta?
Conform OUG 34/2006 (pe care recomand tuturor sa o citeasca), achizitia unor astfel de bunuri poate fi facuta doar prin LICITATIE DESCHISA si nu in alte moduri.
De asemenea, intocmirea caietului de sarcini pentru licitatia deschisa in asa fel incat sa favorizeze un anume ofertant (BOMBARDIER etc.) reprezinta incalcarea legii si este CAZ PENAL!
In momentul de fata, industria de profil este foarte dezvoltata si toti marii producatori pot oferi material performant pentru metroul din Bucuresti: SIEMENS, ALSTOM, ANSALDOBREDA, CAF etc. Motivatii de genul "sa avem un parc unitar", "intretinere mai usoara" etc., nu tin.
Daca Berceanu si slugoii lui vor BOMBARDIERE, sa-si faca ei metrou si sa le ia pe banii lor!
Banul public este al nostru, al tuturor, si n-ar trebui lasat asa usor pe mana unor politruci incompetenti.
A nu se intelege ca am ceva impotriva firmei BOMBARDIER. Au produse de calitate (desi se poate si mai bine), dar sa intre pe usa din fata!
|
|
Sus |
|
|
|