|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Apr 2009 21:31:34 Titlul subiectului: |
109412 |
|
Da, ai dreptate, cartitele au fost introduse pe partea cealalta a parcului (spre "Laromet"). De acolo si pana la "Laromet" in mod normal ar fi mers cu decopertari.Oricum urma triajul "Laromet" si apoi statia propriuzisa.Ceva in genul Dristor II sau LdC. Asta e o ipoteza de lucru, dar e cea mai logica. Nu cred ca intentionau sa prelungeasca metroul dincolo de "Laromet", iar daca totusi o faceau se putea gasi o solutie. (Cum este la LdC, unde traseul poate continua)
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 15:03:26 Titlul subiectului: |
110140 |
|
Dupa parerea mea, ar fi utila crearea unei statii noi pe magistrala 4, in zona Podului Grant.
Este o zona destul de intens circulata, iar o statie de metrou in zona, cu legaturi subterane cu statiile liniei 41 (Turda) si cu statile lui 65, 86, 97, 105 de pe Calea Grivitei cred ca ar fi mai mult decat binevenite.
O legatura cu transbordare facila intre linia 41 si magistrala 4 cred ca ar veni in sprijinul multor calatori care vin spre Gara de Nord din Drumul Taberei sau Ghencea, oferind o alternativa mai rapida de tranzit.
Nu inteleg de ce nu se construieste aceasta statie intermediara, cu atat mai mult cu cat o parte din constructii ar fi deja gata, ma refer la pasajul pietonal subteran din statia lui 41 de la Turda sau pasajul pietonal subteran de sub Calea Grivitei.
O statie de metrou "Pasaj Grant" mi se pare mult mai utila decat actuala statie "Grivita", de exemplu, si ar oferi o alternativa de legatura "via metrou" (metrou usor+metrou) intre puncte generatoare de trafic, precum Casa Presei Libere, Crangasi, Militari, Drumul Taberei, Ghencea.
De asemenea, o legatura pietonala subterana intre statia Armata Poporului si statiile liniei 41 ar asigura o transbordare facila intre mijloacele de transport importante, evitandu-se aglomeratiile acelea de la trecerile de pietoni de la intersectia cu strada Virtutii.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 15:24:09 Titlul subiectului: |
110141 |
|
Negativ.Cum amenajezi statia de tramvai pe Podul Grand ? De la Piata Presei Libere in cartierul 1 Mai exista legatura directa cu tramvaiul 42. Tramvaiul 41 are legatura cu reteaua de metrou la Crangasi. Aceeasi intrebare si pentru pasajul Lujerului, unde amenajezi statia de tramvai a lui 41 in pasaj ?
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 15:28:34 Titlul subiectului: |
110144 |
|
Cred ca nu ai inteles: statiile de tramvai, autobuz si troleibuz ar ramane pe aceeasi locatie, doar ca s-ar infiinta o statie noua de metrou sub Podul Grant (sau putin lateral). plus conexiuni pietonale subterane intre statia de metrou si actualele statii RATB.
Eventual niste covoare rulante (un fel de scari rulante pe orizontala) care sa permita deplasarea mai rapida a calatorilor intre statia de metrou si statiile RATB.
Legatura dintre Piata Presei Libere si cartierul 1 Mai cu tramvaiul 42 e ineficienta din cauza intervalului mare dintre vehicule, a duratei mari a cursei si nu in ultimul rand a deselor probleme create de indivizii care parcheaza pe linia de tramvai.
Ai dreptate ca se poate face transbordare la Crangasi pentru Gara de Nord, insa o transbordare la Pasaj Grant ar fi o a doua varianta, eventual folosind utopicul pasaj pietonal subteran pentru transbordare intre linia 41 si autobuzele/troleibuzele de pe Grivitei
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 15:44:42 Titlul subiectului: |
110145 |
|
Se pune problema numai pentru tramvaiul 41. Troleibuzele si autobuzele merg practic pe Grivita cu metroul pe dedesubt si nu am decat sa ma cobor din ele ori la M Grivita ori la M Basarab, unde este si M 1 dealtfel. Deci pentru tramvaiul 41 nu prea vad cum sa fac sa ajunga calatorii de la capul pasajului pana la statia nou infiintata. De fapt 41 nu prea are legatura cu RATB-ul nici de pe Giulesti nici de pe Grivitei, si este singurul mijloc de transport care traverseaza pasajul de la un cap la altul. Nu stiu care este fluxul de calatori din Dr. Taberei / Militari / Crangasi spre Piata Chibrit (si viceversa, evident). E de studiat problema mai intai mai in amanunt.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 17:14:39 Titlul subiectului: |
110148 |
|
Ideea cu statia de metrou la Grant in esenta e buna. Dar ar fi prea apropiata de Basarab. Sa nu uitam totusi ca Basarab nici nu a fost in proiectul initial, asa ca ar fi fost mai bine daca ar fi construit statia de metrou la Grant de la bun inceput, M1 ar fi luat-o pe sub Titulescu spre Victoriei (asa cum s-a vrut initial), iar la Grant s-ar fi facut trecerea de pe M1 pe M4 (cei care aveau nevoie sa mearga la Gara de Nord, coborau si schimbau metroul aici). Statia Grivita n-ar mai fi trebuit s-o construiasca si prioritar din M4 s-ar fi facut tronsonul Gara de Nord - Grant, imediat dupa de au terminat portiunea spre Obor si Dristor 2. Dar ce vorbim aici sunt deja povesti. Lucrurile stau altfel acum, in ziua de azi. Totusi sunt curios daca nu cumva exista pe undeva prin arhivele metroului vreun plan initial al traseului de la Crangasi spre Obor, Dristor 2 in care sa apara statia Grant, inainte ca sa suceasca Ceausescu traseul cu "indicatiile pretioase"... Tare curios sunt...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 17:39:05 Titlul subiectului: |
110149 |
|
Ipotetica statie Grant NU a existat in nici o varianta a metroului. Asta cu certitudine. Parerea mea strict personala este ca problema statiei Grand e putin falsa. Sa gandim putin. M 1 vine din Crangasi unde are legatura cu 41, apoi urmatoarea statie este Basarab care practic prin M 4 si prin RATB ne pozitioneaza pe Grivitei. Nu stiu la ce foloseste statia Grand ? Oricum acolo nu am posibilitatea sa ma intersectez cu 41.
Apropo de statia Basarab, ea a existat in anumite variante inainte de 1989, deci nu a "rasarit"asa, dintr-o data.
M 1 nu avea cum sa nu ajunga la Gara, asta era una din cerintele proiectului primordial : Axa E - V Balta Alba - Militari cu ramificatia Eroilor - Gara de Nord.Nu aveau cum sa schimbe aceasta cerinta, data prin tema de proiect.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 17:53:48 Titlul subiectului: |
110150 |
|
Exista un plan de indesire a statiilor actuale printre care am observat ca ar fi in plan o statie la Podul Grant pe M4 si una pe M1 tot la Podul Grant, dar la capatul podului, in Crangasi (deci nu vor coresponda).
Si eu am crezut ca magistrala inelara din planul initial este totuna cu fosta M3 si ca ar fi trebuit sa ajunga din Pta Victoriei in Crangasi, dar se pare ca planul final nu fost asa ci trebuia neaparat sa ajunga la GdN. De ce, nu stiu...Mi s-ar fi parut mai logic sa fie asa Pantelimon/Dristor2-Victoriei-Crangasi-Armata Poporului si asa mai departe....
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 18:59:41 Titlul subiectului: |
110158 |
|
Repet ce am spus cu mult timp inainte, planul primordial prevedea 2 magistrale :
M 1 E - V Balta Alba - Militari cu deviatia Eroilor - Gara de Nord
M 2 N - S Pipera - IMGB cu deviatia naveta !!! Eroii Revolutiei (Pieptanari) - Giurgiului (Fabrica de curele Jilava)
Deci ATENTIE ! Eroii Revolutiei - a fost construita DE LA INCEPUT !! pentru a fi cap de linie pentru NAVETA pe Giurgiului. Am mai discutat treaba asta.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 19:52:26 Titlul subiectului: |
110161 |
|
Statia Podul Grant nu avea cum sa existe in planul initial pt un motiv simplu: pe atunci nu se punea problema construirii metroului pe Calea Grivitei
Statia Grivita (sau Grivita Rosie cum am vazut ca era numita in martie 89) probabil ca a fost gandita sa deserveasca zona industriala adiacenta. De altfel tot M4 a fost construit pe aceasta idee, pentru ca din punct de vedere rezidential nu se justifica.De aceea probabil nici nu se grabesc sa-l termine, mai ales ca s-a ales praful si de zonele industriale respective.
Daca ar fi proiectata acum, probabil ca reteaua de metrou ar arata cu totul altfel ...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 20:07:38 Titlul subiectului: |
110164 |
|
sab a scris: | pentru ca din punct de vedere rezidential nu se justifica |
O sa se justifice si din punct de vedere rezidential o data cu dezvoltarea zonei Laromet-Straulesti. Deja sunt proiecte imobiliare in zona. O data cu terminarea metroului va creste si pretul terenului.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 20:09:26 Titlul subiectului: |
110165 |
|
sab a scris: | De aceea probabil nici nu se grabesc sa-l termine, mai ales ca s-a ales praful si de zonele industriale respective. | Pajura este un cartier destul de populat, cred ca statia ar avea un trafic destul de mare de calatori. Despre Parcul Bazilescu si Laromet nu stiu exact cum sta treaba.
Oricum, ceea ce se intampla cu M4 e bataie de joc. Pe nimeni din conducerea Metrorex se pare ca nu intereseaza cu adevarat sa faca ceva util. Daca s-ar fi planificat si lucrat cu cap, din '90 pana acum, am fi avut o retea de metrou subteran de toata frumusetea. In fine... asta e problema veche. Cert e ca, pentru cine stie cat timp, locuitorii din Pajura si zonele adiacente vor trebui sa mearga tocmai pana la 1 Mai (apropo, numele acestei statii ar trebui sa fie printre primele pe acea lista cu nume care trebuie inlocuite) pentru a lua metroul.
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 21:29:33 Titlul subiectului: |
110180 |
|
Problema cu statia Pajura este ca ea este executata sub Calea Grivitei, ori cartierul Pajura este un pic mai in lateral. Sunt cateva statii de troleibuz pana intri cu adevarat in cartierul Pajura. Asa ca tare imi este teama ca se va intampla oarecum situatia din Militari, cand metroul avea statie numai la capetele cartierului in loc sa aiba (si) o statie in centrul cartierului.
Ideal ar fi fost ca de la podul Constanta traseul tunelelor sa se abata cu adevarat spre cartierul Pajura...
Cat despre Laromet, avand in vedere ca tunelul nu este nici macar sapat pana acolo, cred ca 2020 este un termen optimist sa vedem metrou pe acolo. Parerea mea este ca sunt alte zone care ar trebui sa beneficieze prioritar de metrou, care au ACUM capacitatea de a genera flux de calatori.
|
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 21:56:53 Titlul subiectului: |
110184 |
|
sab a scris: | Cat despre Laromet, avand in vedere ca tunelul nu este nici macar sapat pana acolo, cred ca 2020 este un termen optimist sa vedem metrou pe acolo. | Sincer nu cred ca vom vedea vreodata metrou pe acolo. Metrorexul se chinuie de 20 de ani cu amenajarea unor statii si tunele, de sapat nici nu cred ca poate fi vorba. M4 s-ar putea termina foarte bine la Bazilescu, oricum Laromet nu cred ca ar genera un flux prea mare de calatori. Macar sa se finalizeze odata ce e sapat deja.
Cam pana unde sunt sapate tunelurile spre Laromet? In unele surse amn vazut mentionata o statie Zarea pe M4, ce este cu ea?
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 17 Mai 2009 21:16:44 Titlul subiectului: |
111066 |
|
Statia Zarea este o greseala, acolo nu e si nu va fi nici o statie.Tunelul este sapat chiar pana la Zarea, daca stii unde este. De la Zarea se continua cu sapare deschisa pana la Laromet. Zarea si Laromet practic sunt destul de aproape
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Dum 17 Mai 2009 22:05:44 Titlul subiectului: |
111073 |
|
Am auzit din surse neoficiale ca s-ar putea ca, din lipsa de fonduri, magistrala sa se opreasca la Zarea. Nici macar n-au sapat tuneluri pana la Laromet. Initial, inainte de 1989, scopul acestei magistrale era de a asigura fluxul de muncitori in zona aceasta industriala din Bucurestii Noi, dar in zilele noastre nu se mai prea justifica. Poate de-asta nici nu se grabesc sa termine nici de ce s-au apucat. Cei care au nevoie sa ajunga in partea aceea circula cu tramvaiul 20 sau cu troleul 97... si nu sunt asa aglomerate, semn ca nici metroul n-o sa prea aiba succes... La vreo extensie la gara Progresul in Giurgiului nici nu indraznesc sa ma gandesc, desi face parte din aceeasi magistrala 4...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 18 Mai 2009 18:22:09 Titlul subiectului: |
111107 |
|
Nu cred eu ca de asta nu o mai termina. Daca era asa se apucau macar de M5 sau de alte proiecte de care tot se aude... si atat, se aude. Cred ca motivul e cat se poate de simplu: pe nimeni nu intereseaza sa faca ceva cu adevarat bun, altele sunt prioritatile lor. Schimbatul bordurilor de prin Bucuresti, de pilda.
Pai daca tunelul este sapat pana la Zarea, ar fi o idee buna sa se opreasca acolo, ce sa mai sape pana la Laromet. Sau macar pana la Parcul Bazilescu.
Cred ca era mai importanta terminarea tronsonului GdN2 - Laromet decat a NG2 - LdC. Bucurestii Noi este un cartier extrem de indepartat de centrul Bucurestiului, reteaua de metrou l-ar mai aduce in randul lumii. Eu locuiesc in Dristor si am drum des prin Pajura, cand merg cu RATB-ul fac o ora jumate chiar doua la ore de varf. Cu metroul fac jumatate de ora pana la 1 Mai.
Ce se vede in fotografii am vazut printr-un gard de pe la Zarea. Este legat de metrou, presupun?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.71 kb |
Vizualizat: |
de 19316 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.68 kb |
Vizualizat: |
de 19316 ori |
|
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 18 Mai 2009 19:22:31 Titlul subiectului: |
111114 |
|
Nu cred ca era prioritar sa fie finalizat tronsonul GdN2-Laromet inaintea NG-LdC. Ba chiar cred ca NG-LdC ar fi trebuit finalizat inaintea tronsonului GdN2-1Mai care oricum nu prea isi justifica existenta,mai ales la ce lucrari au avut de executat intre Basarab si GdN2. Probabil de aceea nici nu se prea grabesc sa-l prelungeasca.Insa finalizarea tronsonului NG-LdC era prioritara pentru M3, axa E-V a Bucurestiului. Se va elimina astfel idiotenia care se face acum la Eroilor si care incurca circulatia pe M1. Nu mai vorbesc ca se va asigura un interval mai decent in centru fata de cel actual.
Cu Zarea este o interpretare eronata. S-a spus ca tunelul este sapat pana la Zarea, de unde s-a dedus ca ar exista o statie Zarea. Fals. Probabil ca dupa Pajura ar fi urmat Laromet, insa se pare ca datorita faptului ca tunelul nu este sapat decat pana la Zarea, (unde nu era prevazuta statie), iar de la Zarea la ipoteticul viitor capat Laromet nu mai este decat putin se pare ca s-a preferat executarea unei noi statii si asa s-a nascut Bazilescu, altfel destul de aproape de Pajura.
In imagine locul unde se termina tunelurile la Zarea. Probabil ca pe acolo au fost introduse utilajele care au sapat tunelul spre Bazilescu si Pajura. Se vede ca spre Laromet in calea tunelurilor stau niste constructii.
Sursa http://www.apmnir.ro/map.php
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.01 kb |
Vizualizat: |
de 19301 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
adrian rosca
Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Iul 2009 22:50:05 Titlul subiectului: |
113541 |
|
Mda, ca sa lamurim subiectul la Zarea (mai exact la intersectia sos. Bucurestii Noi colt cu strada Jimbolia) exista un PLS (Put Lansare Scut) prin care s-au introdus/scos cele doua scuturi care au sapat tunelele pana la statia Pajura.
Portiunea pana la Laromet urma sa se faca cu sapatura deschisa sprijinita cu pereti mulati, la fel cum s-a facut intre PLS Bucegi si PLS Pod Constanta. Tehnologia asta era necesara atat pentru constructia statiei Laromet cat si a rebrusmentului, scutul putand fi folosit doar la tunelele dintre statii.
Problema cea mare nu este constructia in sine ci exproprierile, deoarece cca. 20 de imobile (numarate pe Google Earth) ar trebui sa fie demolate. Si cum in Romania de azi treaba asta e foarte scumpa si anevoioasa, cred ca statia Laromet (ba pardon, Laminorului!) ar putea fi gata ... la anu' si la multi ani... Poate ca a fi ceva alternative la treaba asta, de exemplu demolarea ultimei portiuni de tunel din curtea de la Zarea si traseului metroului sub bulevard. Usor de zis, greu de facut deoarece ar trebui deviate o gramada de utilitati + linia de tramvai si pentru a nu bloca complet circulatia poate ca ar trebui lucrat alternativ la cate o nava a statiei, la fel ca la Gorjului etc etc etc.
Anul asta au mers foarte bine lucrarile la statia Bazilescu si podul Constanta asa ca pana la sfarsitul anului cred ca toata partea de structura va fi gata, inclusiv refacerea de pavaje si spatii verzi
|
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Mar 07 Iul 2009 17:13:49 Titlul subiectului: |
113603 |
|
As vrea se fac o mica adugire: in Bucuresti statiile nu se pot construi cu TBM. In alte parti s-au realizat fara probleme, fara exproprieri si demolari. Dar in orasul nostru primeaza alte interese.
Acest segment de tronson a fost abordat intr-un mod care e cel putin dubios. Exista trei santiere de suprafata, pe amplasamentele statiilor.
Primul este la podul Constanta, al doilea a fost in curtea falimentarei Textila Dacia si al treilea este inainte de parcul Bazilescu.
Ce s-au gandit ei? Au zis: hai sa deviem tramvaiul si benzile de circulatie in zona Carpati-Podul Constanta. Ce daca 5 ani de zile sunt cozi monstru in fiecare dimineata la podul Constanta? Hai sa inchidem si 2 strazi, ce mare lucru?
Hai sa inchidem in zona parcului Bazilescu cea mai importanta si circulata strada de legatura intre B-dul Bucurestii Noi si Sos. Chitilei, strada Pietii. Ce daca traficul auto a fost deviat spre zona rezidentiala din jur si viata locatarilor a devenit un calvar? Hai sa ne amplasam santierul fix peste parcarea celor mai mari blocuri din zona, ca doar locatarii pot sa isi ia masinile in buzunar cand vin acasa.
In acelasi timp, hai sa-i dam bice sa inchidem urgent santierul din curtea Textilei Dacia. Ca doar terenul ala era inainte liber, santierul nu incurca pe nimeni si era la mijlocul magistralei, statia Pajura. Se stie ca asa e bine sa termini cel mai repede, intai la mijloc. A fost foarte important sa inchida rapid santierul din curtea fostului mastodont comunist, incaput prin '91 pe mana te miri cui. Caci astfel s-a pavat calea spre vanzarea fabricii catre "investitorii" imobiliari si santierul de la metrou, vezi bine, le statea in cale si scadea serios valoarea terenului pentru speculanti.
Oare primarul sectorului s-o fi sesizat si el, o fi zis si el ceva de strazile inchise si traficul anormal din sectorul lui? Ca doar autorizatia de constructie el o semneaza. Daca a zis, eu nu l-am auzit.
|
|
Sus |
|
|
adrian rosca
Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Iul 2009 20:01:38 Titlul subiectului: |
113707 |
|
In Bucuresti nu se poate construi nimic cu TBM deoarece solul nu este stancos. In fapt, singura lucrare realizata cu un TBM de la firma Robbins a fost un tronson al aductiunii energetice principale Retezat.
Datorita solului Bucurestiului la constructia metroului s-au adoptat in principal doua tehnologii: tunelele si partial statia Dristor 1 au fost facute cu scutul iar galeriile si statiile prin sapatura deschisa sprijinita cu pereti mulati si/sau piloti secanti si uneori prin metoda top-down (adica se turnau peretii mulati, se excava o mica portiune, se turna planseul direct pe pamant lasandu-se fereste de acces si se excava sub planseu dupa care se betonau radierul si peretii galeriei sau statiei). De altfel galeria dintre PLS Carpati si PLS Pod Constanta, cu exceptia zonei de subtraversare a apeductelor a fost 'top-down'.
Lucrarile la tronsonul 1 Mai-PLS Zarea au fost esalonate in doua mari etape:
Prima etapa a inceput in 2002 si a durat pana in 2007, aceasta continand trei componente:
- finalizare lucrari structura statie Pajura, statie inceputa inainte de revolutie
- punere in siguranta (injectii, etc) a tunelelor existente intre PLS Pod Contanta si PLS Zarea
- executie tunel (pe ambele fire) prin metoda scutului intre statia 1 Mai si un nou PLS care a fost realizat in dreptul strazii Bucegi.
Antreprenorii lucrarilor au fost Tungal Metrou pentru tunelele noi si statia Pajura si Sopmet pentru consolidarea celor existente
In 2004/2005, dupa finalizarea lucrarilor la tunelele noi a inceput etapa a doua reprezentata de statia Bazilescu (lucrare noua care a impus demolarea boltarilor tunelelor existente) si realizarea galeriei intre PLS Bucegi si PLS Pod Constanta cu subtraverarea a doua mari apeducte langa podul Constanta. Explicatia oficiala pentru faptul ca s-a optat pentru galerie deschisa a fost ca scutul ar fi fost prea aproape de unul din blocurile de pe Grivitei si tasarile ar fi putut afecta grav fundatia imobilului respectiv. Adevarat, dar in opinia mea ar fi putut sapa ca scutul daca s-ar fi executat un perete mulat de protectie chiar langa fundatia blocului.
Aceasta lucare inceputa in 2004 care avea ca termen de executie 2006 a fost intarziata din cateva motive principale:
- Constructorul care a castigat licitatia, firma ACM 4 nu avea experienta in subteran, ei facand de fapt blocuri de locuinte. La inceput s-au asociat cu firma Foretis care le-a facut peretii mulati dar dupa cca. 1 an s-au despartit si ACM 4 a ramas singura.
- Existenta apeductelor pe traseul liniei de metrou care a necesitat o tehnologie speciala cu tevi infipte, doarece tasarea admisibila a celor 2 apeducte este Zero
- Subevaluarea costurilor de catre ACM 4 la licitatie
- Subfinantare cronica
In plus, nu a existat un interes din partea Metrorex si Ministerul Transporturilor ca sa execute mai intai partea care afecteaza carosabilul care nu pus probleme tehnice deosebite si sa continue dupa aceea cu subtraversarea apeductelor.
In fine, incepand cu a doua parte a anului trecut s-au dat mai multi bani pentru lucrarea in cauza asa ca acum se vede un progres semnificativ si cred ca pana la finalul anului in curs se vor finaliza partile de structura de la statia Bazilescu si galeria de la podul Constanta.
Sina, finisaje statii Pajura si Bazilescu si instalatii? Necesita minim doi ani, asa ca avand finantarea asigurata (ceea ce pe moment nu este cazul), 2012 ar fi un termen realist.
Statia Laromet slesh Laminorului? Hmm, mai vedem...
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Iul 2009 20:25:10 Titlul subiectului: |
113709 |
|
Deci se confirma ca statia Bazilescu nu era in proiect...De ce au facut-o ?
|
|
Sus |
|
|
adrian rosca
Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Iul 2009 12:32:36 Titlul subiectului: Articol din ziarul Gandul de astazi |
113750 |
|
"RECORD Bucureștenii din Pajura mai au de așteptat
2,67 kilometri de tunel în 21 de ani și metroul tot nu e gata
de Adrian BĂRBULESCU | 10 IULIE 2009
Începute în 1988, lucrările de construcție a magistralei de metrou ce trebuia să lege cartierul Bucureștii Noi de Gara de Nord nu s-au terminat nici până în prezent și, deocamdată, nu sunt speranțe în acest sens. În medie, s-a înaintat cu 34 cm pe zi
Șantierul de la metrou - părăsit de muncitori din lipsă de bani
În 21 de ani, românii au reușit performanța să construiască, dar nu să și finalizeze, 2,67 km de tunel, între actuala stație 1 Mai și viitoarea oprire, de la Parc Bazilescu. Făcând un calcul simplu, rezultă că tunelul a înaintat, în medie, cu 34 cm pe zi. În 1988, statul român a decis construirea unei magistrale de metrou între întreprinderea Laromet și Gara Progresul, însă indicatorii tehnico-economici au fost aprobați numai pentru porțiunea cuprinsă între Gara de Nord și Laromet. În numai un an de zile, se realizase deja structura de rezistență și tunelul între Gara de Nord și Zarea, mai puțin subtraversarea apeductului din zona Podului Constanța, care alimentează cu apă toată partea de nord a orașului.
După ani de zile în care lucrările au stagnat, abia în 1997 au fost reluate, astfel încât în 2000 a fost inaugurat tronsonul Gara de Nord – 1 Mai, cu un cost total de 90 milioane de euro. Mai departe, muncitorii au revenit pe șantier abia în 2004 (n.b.: de fapt in 2002) și au continuat să lucreze la tunele și stații. “Banii, proveniți dintr-un credit aprobat de Banca Europeană pentru Investiții, nu ajung însă și pentru punerea în funcțiune a tronsonului de metrou, pentru că nu avem finanțare pentru calea de rulare, echipamente de semnalizare feroviară și așa mai departe”, a declarat pentru Gândul directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriște.
Până în octombrie a acestui an, lucrările la tunele și stații se vor încheia, ca și amenajarea spațiului de la suprafață, iar calvarul locuitorilor din zonă, nevoiți să suporte de mai bine de două decenii un șantier în fața balconului, se va încheia. Aceștia nu vor avea însă șansa la un mijloc de transport rapid către centrul Bucureștilor.
Lipsesc 50 milioane de euro
„Ar mai fi nevoie de aproximativ 50 milioane de euro pentru a da în folosință încă două stații, Pajura și Parc Bazilescu, fapt care ar descongestiona traficul în cartierul Bucureștii Noi”, a precizat Udriște. El a arătat că, în condițiile în care acești bani ar fi disponibili, prelungirea Magistralei 4 de metrou ar putea fi realizată în maximum un an și jumătate. În ceea ce privește continuarea magistralei, către Laromet, stație care nu există dar a fost rebotezată recent Laminorului, nimeni nu-și permite nici măcar să viseze. La străpungerea de la Podul Constanța se lucra ieri de zor. Inginerii de la ACM 4 ne explică faptul că este vorba de o lucrare foarte delicată, care trebuie făcută cu minimum de vibrații, pentru a nu pune în pericol cele două megaconducte de apă pe sub care trebuie să treacă tunelul. În total, mai trebuie străpunși mai puțin de 25 de metri. La viitoarea stație Parc Bazilescu, lucrările de structură sunt aproape gata. „Noi ne-am cam terminat treaba aici. Acum așteptăm să vedem dacă investiția va fi dusă mai departe”, spune inginerul Gabriel Vuță. În subteran, lucrările sunt gata.
Gheorghe Udriște, director general Metrorex - Ar mai fi nevoie de aproximativ 50 milioane de euro pentru a da în folosință încă două stații."
Exact ce ziceam.
Statia Bazilescu a aparut cred din cauza faptului ca este greu sa se continue lucrarea pana la Laromet, asa ca autoritatile s-au gandit sa asigure totusi un acces mai facil catre parcul Bazilescu si zona rezidentiala cu blocuri de locuinte si piata (deci destul de populata) din imediata vecinatate. Si probabil ca nici nu ar fi primit banii de la Banca de Investitii pentru lucrarile de la podul Constanta daca era vorba de o singura statie, adica Pajura.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Iul 2009 17:39:49 Titlul subiectului: Re: Articol din ziarul Gandul de astazi |
113775 |
|
adrian rosca a scris: | În 1988, statul român a decis construirea unei magistrale de metrou între întreprinderea Laromet și Gara Progresul, însă indicatorii tehnico-economici au fost aprobați numai pentru porțiunea cuprinsă între Gara de Nord și Laromet. |
O informatie interesanta. Deci acolo de la inceput nu se gandisera doar la un racord, ci la o eventuala continuare spre Gara Progresul...Asta explica de ce nu s-au oprit la Basarab si au mers catre GdN2, dand nastere celei mai scurte statii din retea. Dar de ce nu au facut atunci statia GdN2 in alt loc astfel incat sa poti prelungi oricand fara mari dificultati magistrala si au ales solutia actuala ? Nu era mai simplu sa o faci sub parc sau sub Dinicu Golescu daca tot nu ai pus mare pret pe interconectarea cu GdN1 acolo ?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Iul 2009 18:17:35 Titlul subiectului: |
113777 |
|
Unde este acum GdN 2 nu are nici o problema tehnica sa iasa dincolo in piata si sa-si continuie drumul spre Cismigiu. De unde o avea informatia Adrian ca inainte de ' 89 metroul trebuia sa ajunga la Giurgiului ? Oricum tronsonul s-a facut cu putin timp inainte de '89.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|