Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 18 Mai 2009 19:52:21 Titlul subiectului: |
111118 |
|
Tronsonul reabilitat (urmeaza asfaltarea strazii):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.26 kb |
Vizualizat: |
de 18590 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.45 kb |
Vizualizat: |
de 18590 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.85 kb |
Vizualizat: |
de 18590 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.95 kb |
Vizualizat: |
de 18590 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.9 kb |
Vizualizat: |
de 18590 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.52 kb |
Vizualizat: |
de 18590 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Igor
Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 18 Mai 2009 22:46:09 Titlul subiectului: |
111128 |
|
In sfarsit dupa atatea santiere avem si prima portiune de linie circulabila. Dupa ce am luat ieri tramvaiul 3 si am trecut peste linia reabilitata de la gara pe Bacinschi si Arcu mi-am adus aminte cat de placuta poate fi o calatorie cu tramvaiul.Nu stiu cine nu ar putea fi entuziasmat de acest proiect.
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 18 Mai 2009 23:21:07 Titlul subiectului: |
111129 |
|
Fata de Dacia cum e linia? Cred ca in Dacia nu s-a reabilitat tronsonul cu aceleeasi tehnici.
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Lancaster
Data înscrierii: 06/Mai/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2009 Mesaje: 39 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 18 Mai 2009 23:31:54 Titlul subiectului: |
111130 |
|
Igor a scris: | am luat ieri tramvaiul 3 si am trecut peste linia reabilitata de la gara pe Bacinschi si Arcu mi-am adus aminte cat de placuta poate fi o calatorie cu tramvaiul. |
Adevărul e că diferența între tronsonul reabilitat și cel dintre Gară și Podul de Piatră e uriașă. Acum se pot face comparații de către orice pasager.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 19 Mai 2009 01:14:19 Titlul subiectului: |
111132 |
|
Igor a scris: | avem si prima portiune de linie circulabila |
De fapt este a doua portiune BERD redata circulatiei. Prima a fost cea de pe Pasajul Alexandru cel Bun, cu rezultate la fel de bune in exploatare.
Igor a scris: | Nu stiu cine nu ar putea fi entuziasmat de acest proiect. |
Pentru a glumi putin... Sambata, in tramvai, o batranica revoltata: "Ba scot liniile astea, ba le pun la loc! Cine sa-i mai inteleaga?!"
|
|
Sus |
|
|
Lancaster
Data înscrierii: 06/Mai/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2009 Mesaje: 39 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 19 Mai 2009 14:14:07 Titlul subiectului: |
111151 |
|
radub a scris: | Prima a fost cea de pe Pasajul Alexandru cel Bun, cu rezultate la fel de bune in exploatare. |
Se simte contactul ferm între șină și roată, e senzația aceea de mecanism nou, de "sunet plin". Nu e chiar ca în Germania, dar cred că în Iași nu s-a văzut până acum o astfel de calitate a căii de rulare.
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 19 Mai 2009 16:45:23 Titlul subiectului: |
111156 |
|
Citat: | Pentru a glumi putin... Sambata, in tramvai, o batranica revoltata: "Ba scot liniile astea, ba le pun la loc! Cine sa-i mai inteleaga?!" |
Trebuia sa-si spuna si parerea despre linia noua. La cat de nervoasa era nu cred ca raspunsurile erau pozitive!
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
th3o4or
Data înscrierii: 26/Mar/2008 Ultima vizita: 20/Iul/2009 Mesaje: 11 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 09:35:11 Titlul subiectului: |
111187 |
|
Nu stiu daca e doar impresia mea, dar calitatea lucrarilor din aceasta zona mi se pare mult mai buna decat in Tatarasi. Parca se simt mult mai putin imbinarile.
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 14:52:44 Titlul subiectului: |
111202 |
|
De amintit ca pe tronsonul din Tatarasi lucreaza o firma din Grecia si tronsonul nu este chiar cum e aici, adica drept.
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Lancaster
Data înscrierii: 06/Mai/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2009 Mesaje: 39 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 16:04:27 Titlul subiectului: Tronsoane înclinate |
111211 |
|
Să nu exagerăm cu bunăvoința față de constructorul grec - pasajul Alexandru cel Bun e mai înclinat decât orice tronson din Tătărași, ceea ce nu l-a împiedicat să iasă foarte bine. Poate constructorul german să fie explicația?
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 17:27:47 Titlul subiectului: |
111219 |
|
Cred ca nemtii au facut o treaba mai buna fata de greci pentru ca ei au si o istorie mai lunga. Dar in Grecia, in cate orase linia de tramvai este pe ecartament de 1000 de mm? Sau cate orase au linie de tramvai, fara sa tinem cont de tipul de ecartament? Scuzati de off-topic.
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Lancaster
Data înscrierii: 06/Mai/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2009 Mesaje: 39 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 20:38:47 Titlul subiectului: Grecia vs. Germania |
111231 |
|
Eventuala lipsă de experiență a constructorului trebuia avută în vedere la stabilirea criteriilor de atribuire a lucrărilor, nu folosită acum pe post de justificare. Dar eu cred că rezultatul nu are nici o legătură cu naționalitatea constructorului, ci cu caietele de sarcini prost făcute. Eu cred că soluția tehnică trebuia stabilită separat și anterior încredințării lucrărilor propriu-zise.
Se vede clar că se folosesc soluții tehnice diferite în cele două situații. Iar metoda de construcție a "grecilor" pare să fie metoda clasică post-decembristă de la RATP. La care, dacă pot adăuga nemulțumirea prost ascunsă a primarului Nichita referitoare la faptul că Martin Rose nu cedează o parte dintre lucrări către RATP, mă face să cred că "grecii" s-au conformat "sugestiei".
Sau poate că sunt eu paranoic
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 20:47:38 Titlul subiectului: |
111232 |
|
Apai daca grecii aplica metoda veche, cred ca deja va ajunge la situatia din Dacia unde linia e deja putin miscata. Cred ca mai bine este sa cream un topic in privinta metodei de reabilitare. Rog pe Admin sa nu stearga mesajele pana cand voi face citate pe noul topic.
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 21:21:03 Titlul subiectului: Re: Grecia vs. Germania |
111236 |
|
Lancaster a scris: | Martin Rose nu cedează o parte dintre lucrări către RATP, mă face să cred că "grecii" s-au conformat "sugestiei". |
Pure speculatii
|
|
Sus |
|
|
Lancaster
Data înscrierii: 06/Mai/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2009 Mesaje: 39 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 21:37:16 Titlul subiectului: Re: Grecia vs. Germania |
111238 |
|
radub a scris: | Pure speculatii |
OK, atunci care e explicația? Cum de s-a adoptat în Tătărași soluția aceea "pompieristică", folosită și de RATP în urmă cu ceva ani, în care traversele sunt confecționate din bucăți de șină veche și au doar capetele din beton? Așa a arătat oferta firmei grecești, "noi o să cumpărăm bucăți de șină veche de la RATP și o să facem traverse din ea" ?
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 21:42:24 Titlul subiectului: |
111239 |
|
Sunt si aspecte pozitive si negative:
Pozitiv: fac economie si sunt ecologici.
Negativ: sina va aduce semne rele in viitor din cauza traverselor.
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 22:07:59 Titlul subiectului: |
111242 |
|
Nu vad care e legatura intre Themeli, Martin Rose si muncitorii de la RATP de apare ideea enuntata mai sus. Daca mai implicam si BERD-ul, putem ajunge la concluzia ca totul e o "inginerie" europeana sau mondiala.
Inteleg ca din orice pot aparea interpretari si tocmai de aceea am postat mesajul anterior. Ipotezele de lucru enumerate de dvs. nu sunt conforme cu realitatea.
Daca Themeli are o problema, fie o va rezolva, fie ne va parasi (pare gandire simplista, dar in final la cele expuse se rezuma totul). Asa spune si logica, cred...
Edit: ma adresez utilizatorului Lancaster.
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 22:14:01 Titlul subiectului: |
111243 |
|
Bine macar ca se reabiliteaza, ca in alte orase pana la reabilitare mai este de asteptat. De o fi metoda mai rea sau mai buna da gestul conteaza si oricum nu cred ca deja peste un an gata, trebuie din nou sa scoatem si sa punem linii noi.
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Lancaster
Data înscrierii: 06/Mai/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2009 Mesaje: 39 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 22:27:33 Titlul subiectului: |
111245 |
|
radub a scris: | Nu vad care e legatura intre Themeli, Martin Rose si muncitorii de la RATP de apare ideea enuntata mai sus. Daca mai implicam si BERD-ul, putem ajunge la concluzia ca totul e o "inginerie" europeana sau mondiala. |
Nu e nici o "inginerie" europeană sau mondială, dar nici această sugestie de a vulgariza sau discredita subiectul nu e o soluție .
L-am auzit pe Nichita exprimându-și nemulțumirea că Martin Rose nu cedează o parte dintre lucrări RATP-ului. Nu mai rețin exprimarea exactă, dar asta era ideea. Separat, am remarcat diferența dintre soluțiile adoptate de Themeli și Martin Rose, Themeli folosind metoda deja consacrată de către RATP. Nu trebuie să fiu expert în construcții feroviare ca să văd că pentru a menține calitatea căii de rulare, CFR-ul folosește niște utilaje cu care introduce mereu piatră spartă sub traverse, ceea ce pe liniile de tramvai din oraș nu se poate face.
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 22:35:49 Titlul subiectului: |
111248 |
|
Nu are rost sa ducem vorba pana la CFR, iesim foarte mult din argumentul topicului si vom vedea ce va iesi la final din reabilitare.
Mai bine sa faca Martin Rose de la Rond Canta pana la inelul de la Gara si dupa pana in Pod de Piatra si Pasajul Nicolina. Asa face intr-un fel totul si poate va lungi lucrarile pana la Tesatura. Depinde si de bugetul primariei,care are deja multe proiecte pentru anul asta.
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 23:04:14 Titlul subiectului: |
111251 |
|
Lancaster a scris: | nemulțumirea că Martin Rose nu cedează o parte dintre lucrări RATP-ului. |
Nemultumirea ca Martin Rose nu apela la muncitorii RATP-ului (fapt care ar fi fost benefic si pentru acestia, data fiind reducerea activitatii in sectii, din pricina lucrarilor), daca tot se plangea de lipsa fortei de munca. E o mica mare diferenta.
Acum are si personal detasat de la RATP.
|
|
Sus |
|
|
rgv
Data înscrierii: 13/Mai/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2011 Mesaje: 42 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 21 Mai 2009 08:31:42 Titlul subiectului: |
111261 |
|
silviu a scris: | Cred ca nemtii au facut o treaba mai buna fata de greci pentru ca ei au si o istorie mai lunga. |
Inca nu ne-am obisnuit suficient cu conceptul de lume globalizata in care traim, nu mai are importanta de unde-i firma constructoare, altele sunt resorturile acordarii si obtinerii contractelor. Putea, foarte bine, fi si o firma romaneasca sau de aiurea, capabila sa adopte orice tip de solutii tehnice specificate.
In acest caz, sunt convins ca la momentul intocmirii caietului de sarcini, dpdv tehnic, s-a adoptat cea mai optima solutie pentru fiecare zona in parte dar, in final, calitatea executiei depinde totusi de exigenta beneficiarului.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 21 Mai 2009 09:35:48 Titlul subiectului: |
111268 |
|
Corect, in caietele de sarcini au fost exprimate toate asteptarile RATP, inclusiv dpdv tehnic (de fapt, aspectele tehnice acopereau cea mai mare parte a documentatiei de atribuire).
In cazul BERD s-a lucrat cu firme de consultanta la alcatuirea caietului de sarcini (prevedere obligatorie). De altfel, lucrarile sunt supervizate de catre un inginer desemnat de catre consultanti si acceptat de BERD pe baza experientei in domeniile implicate. Firmele care au cumparat caietul de sarcini au avut ocazia de a vizita tronsoanele care erau prinse in proiect, putand astfel sa-si faca o idee si sa tina seama de datele din teren atunci cand au intocmit ofertele pe care le-au prezentat (cele care au si participat efectiv) la licitatie. Fiecare a venit cu propria solutie care satisfacea sau nu conditiile si asteptarile din caietul de sarcini (sunt aspecte pe larg relatate la vremea respectiva de catre ziarele locale).
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 21 Mai 2009 17:15:48 Titlul subiectului: |
111276 |
|
Dar in Romania chiar nu exista o firma care se ocupa de infrstructura din transportul public? Sau totul depinde de forta de munca?
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 21 Mai 2009 22:40:44 Titlul subiectului: |
111295 |
|
In Romania exista in primul rand o Ordonanta de Urgenta a Guvernului, modificata prin legi ulterioare adoptarii ei, care reglementeaza achizitiile publice si care trebuie respectata cu sfintenie, buna sau rea, asa cum este in prezent.
Cine isi mai aminteste (tot din cele scrise in presa vremii) stie ca intre momentul deschiderii ofertelor si cel al anuntarii firmei castigatoare a durat foarte mult timp (unii utilizatori se intrebau chiar daca nu cumva a murit proiectul). Ofertele au fost analizate in cel mai mic detaliu de catre comisia de licitatie si consultant, au fost solicitate date suplimentare de la ofertanti atunci cand a fost nevoie, s-au purtat nenumarate discutii cu BERD-ul, etc., etc. Au fost eliminate, apoi, ofertele care nu intruneau conditiile din caietul de sarcini (asta dupa solicitarea de date suplimentare de la firmele respective, dar care nu au adus elemente noi care sa le mentina in competitie). A fost aleasa oferta alternativa prezentata de asocierea Martin Rose - Confort Timisoara, care a fost apoi analizata si acceptata de catre BERD. Era oferta cu pretul cel mai mic din cele ramase in cursa dupa eliminarea celor necorespunzatoare. Chiar si in aceste conditii, valoarea era mai mare decat cea a imprumutului BERD, diferenta fiind acoperita din bugetul local.
Deci, s-a mers pe varianta unui pret acceptabil, avandu-se, insa, in vedere experienta firmelor castigatoare. Din pacate, pe parcursul derularii lucrarilor au existat probleme cu asigurarea fortei de munca.
|
|
Sus |
|
|
|