Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Statiile de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 48, 49, 50  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 19:56:49    Titlul subiectului: 111643

Romana a avut o situatie mai aparte. Desi prinsa in planul initial al lui M 2, din motive lesne de inteles (Unirii 2, Universitate, Romana , Victoriei 2) erau statii prea apropiate. Asa ca Ceausescu a avut de ales, ori renunta la Universitate ori la Romana. Si a renuntat la Romana. Dupa aceea un grup de constructori / arhitecti, profitand de consolidarile blocurilor din vecinatate (unde e OTV - ul acum) au construit statia. Cu ocazia asta vreu sa observati grosimea peretilor tunelului rectangular al metroului si de ce am spus cu ceva timp in urma ca rezista la un borbandament atomic. Statia e asimetrica pentru ca s-ar fi incurcat de blocul "La Coloane", tunelul trece foarte aproape de bloc. OK, mult mai jos decat blocul, evident.
Citat:
Eu nu inteleg inca prezenta si logica statiei Brancusi

Spune - mi si mie unde e statia, nu prea ajung pe acolo, nu sunt din zona.


Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Joi 28 Mai 2009 21:34:29, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 20:00:13    Titlul subiectului: 111644

aztec a scris:
Eu nu inteleg inca prezenta si logica statiei Brancusi pe magistrala Drumul Taberei...
Este asimetrica si vad ca este o ramnificatie din curbura catre Ghencea...

Eu cred ca este pozitionata OK. numai ca numele te poate induce in eroare, nu este in zona ANL Brancusi.
Cred ca ai confundat Brancusi cu depoul (si statia?) Valea Ialomitei.



a6e7f52d29ce41c7c89ea359670045ac.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.76 kb
 Vizualizat:  de 19063 ori

a6e7f52d29ce41c7c89ea359670045ac.jpg



Picture1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.28 kb
 Vizualizat:  de 19054 ori

Picture1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Dec/2019
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 21:15:09    Titlul subiectului: 111649

Probabil.
Pt ca denumirea Brancusi in acel loc nu are vre-o logica pt locuitorii din zona. Pt ca si eu locuiesc acolo si zona este stiuta ca "bucla", poate piata Valea ialomitei, sau ... sau cu totul alta denumire decat "Brancusi".
Este ca si cum ai denumi statia Crangasi Grant sau Giulesti.
Si depoul in zona cap linie 90... putea sa se numeasca Brancusi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 21:37:55    Titlul subiectului: 111652

Intre Aviatorilor si Aurel Vlaicu cand trece pe sub Colentina cam ce adancime are acolo linia?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 22:40:00    Titlul subiectului: 111661

2009 a scris:
Intre Aviatorilor si Aurel Vlaicu cand trece pe sub Colentina cam ce adancime are acolo linia?
Sa stii ca adancimea nu e prea mare dar e un altfel de tunel acolo, e un tunel dublu armat, plus 4 porti tip „ghilotina”(actionarea lor se face de la „Aviatorilor”) care ar izola tunelul daca ar patrunde apa din lac in mod cu totul accidental (catastrofa – cutremur, surpari neprevazute,etc)
Sab a scris:
Din Eroilor2 vor sa faca accese direct pe peronul central de la Eroilor1 ?

Primul lucru care nu imi place la noua statie Eroilor 5 este ca intra in parc cu ea, deci mai distruge o portiune insemnata de copaci. Treaba asta nu-mi place, mai degraba o lasau pe bulevard, ca in prima varianta, cea schitata prin anii 1985. Tot ce se poate sa intre cu acces direct pe peronul central, constructiv e OK. Eroilor 5 evident ca vine pe sub Eroilor 1, deci nu ar fi nici o problema, numai ca „fura” din suprafata utila a peronului. E de discutat. Poate sunt eu mai batran, dar as fi preferat un acces clasic pe la capul peronului.
A intrebat cineva pe forum de portile de protectie in caz de razboi atomic. La toate statiile construite de dinainte de '89 - exceptie Obor si Muncii exista asemenea porti. La suprafata nu se vad, exista acel semn de radiatii, dar la intrarea in tunel sunt evidente, daca se sta la capul peronului se observa cu usurinta. Si la linie se observa, este un fel de prag acolo
aztec a scris:
Eu nu inteleg inca prezenta si logica statiei Brancusi pe magistrala Drumul Taberei...Este asimetrica si vad ca este o ramnificatie din curbura catre Ghencea...

OK, m-am lamurit unde este statia Brancusi, dar n-am inteles deloc cele 2 afirmatii. Poate le explici mai pe larg.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Dec/2019
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 23:53:25    Titlul subiectului: 111667

Greseala este a mea.
Derivatia inteleg ca se numeste Valea Ialomitei si ar fi un depou. Cu statie daca disting bine pe planse.

Statia numita "Brancusi" este plasata pe bucla Drumul Taberei, si pt mine, ce stau in acea zona produce confuzia ampasari ei.
Binenteles.. nu inteleg de ce nu au prevazut un depou in zona stadionului Ghencea...o zona mai generoasa.


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2009 00:50:20    Titlul subiectului: 111668

Statiile din Drumul Taberei sunt prea dese - utile ar fi Razoare, Favorit, Drumul Taberei, Romancierilor/Valea Ialomitei (depinde unde va fi pozitionata, Raul Doamnei si ar putea continua pana la centura Domnesti, desi nu ii prea vad rostul acolo decat intr-un viitor indepartat, cand zona se va fi dezvoltat destul si va exista si TER (interesant at fi sa-i spuna CityTrain - ramura prin Chitila-Militari-Domnesti-Bragadiru-Magurele-Jilava/Progresu-Berceni-Glina, asta poate prin 2025); cel mult se poate tarmina intr-o statie Ghencea/Brancusi la nivelul prelungirii Ghencea. Designul statiilor de pe M5 este interesant si aduce un plus de noutate - de le-am vedea si in realitate...
Din planurile de pe site, resulta ca Favorit va fi o statie gen Brancoveanu, cu remiza.
Legat de portile etanse - Eroilor (are una la accesul dinspre Opera, care sigileaza vestibulul - la cel de la podul Eroilor nu am vazut) si Piata Unirii nu au asa ceva la nivelul liniilor, nu stiu pe M4 insa pe NG-LDC nu exista in tunel porti. La unele statii exista porti rulante sau glisante care inchid vestibulul (in zona gratarelor peretii si tavanul sunt acoperiti cu foi de tabla prinse in balamale; unde a fost posibil au fost instalate si porti pivotante (Eroilor, la Dristor, in tunelul de corepondenta spre D2 am vazut ca a fost acoperita cu tabla, ori a fost scoasa (cele doua erau albe cu garnitura neagra de cauciuc si probabil nu dadeau bine in peisaj Very Happy). Ar mai fi portile ghilotina (se inchid prin cadere libera si se deschid cu ajutorul sistemului hidraulic) de la Semanatoarea, cum iesi spre Crangasi (separa statia de tunelurile curente si acces in depou) si cele din tiunelul care subtraverseaza lacul Herastrau, intre Aviatorilor si Aurel Vlaiccu.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2009 06:20:37    Titlul subiectului: 111670

andrei11 a scris:
Primul lucru care nu imi place la noua statie Eroilor 5 este ca intra in parc cu ea, deci mai distruge o portiune insemnata de copaci. Treaba asta nu-mi place, mai degraba o lasau pe bulevard, ca in prima varianta, cea schitata prin anii 1985. Tot ce se poate sa intre cu acces direct pe peronul central, constructiv e OK. Eroilor 5 evident ca vine pe sub Eroilor 1, deci nu ar fi nici o problema, numai ca „fura” din suprafata utila a peronului.
Eu cred ca este mai bine asa, se scurteaza din traseele ce urmeaza a fi parcurse de calatori, plus ca probabil ca se ia si mai usor curba spre Kogalniceanu. Daca ar fi fost loc eu ai fi plasat-o in intregime sub parc, cumva paralel cu vechea statie. Accesul direct la peronul central al Eroilor1 mi se pare o idee superinteligenta, asa se mai diminueaza din fluxul de calatori care urma sa strabata legatura dinspre Municipal. Cei care vin din Dr Taberei si merg spre Unirii-Republica/LdC se vor separa de cei care merg spre Gara/D2 sau Industriilor. Nu cred ca ar fi facut fata doar cu incarcari pe la capete. Ideea ar trebui urmata si la Unirii, un nou tunel cu acces direct de peronul Unirii1 ar fi o solutie buna.
Nu au facut depoul la capatul dinspre Ghencea pt ca s-au gandit la o viitoare magistrala care ar putea sa plece de acolo pe sub Calea 13 Septembrie. Un depou ar fi incurcat lucrurile..
Statiile dese nu cred ca sunt asa un mare dezavantaj. Luati exemplul Gorjului, foarte aproape de Armata Poporului. Nu s-a dorit initial sa fie executata si acum genereaza un flux foarte mare. Chiar cred ca daca nu s-ar fi construit centrele comerciale din zona Lujerului + ltramvaiul 41 (care la momentul constructiei metroului nu exista...), statia Gorjului ar fi generat un flux mai mare ca Armata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2009 12:13:00    Titlul subiectului: 111682

Sincer eu chiar nu cred in acele porti metalice ghilotina. Astea sunt 100% inventii sau mituri urbane. Daca exista asa ceva se stia oficial...

Ultima modificare efectuată de către 2009 la Vin 29 Mai 2009 12:38:32, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2009 12:24:38    Titlul subiectului: 111683

Sunt cat se poate de reale !!!! Au si fost prezentate in ziarele vremii !!! Eu am citit reportajul despre cele de la Herastrau, precum si tunelul dublu armat. Tunelul se aude daca te duci pe M 2 intre Aviatorilor si Aurel Vlaicu, sesizezi la sunet imediat diferenta !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2009 12:27:18    Titlul subiectului: 111684

Tunelul da se aude, dar totusi doar nu o fi metroul bucurestean o piramida cu usi secrete. Si al urma urmei ce ar fi asa mare chestie ca trece pe sub lacul ala ca oricum trece unde se ingusteaza malul . La Budapesta trece el pe sub Dunare si nu are usi dinalea... Nu stiu ce sa zic, dar mie mi se pare din carti SF...Mai am un argument care ma face sa fiu sceptic in privinta acestor porti. Daca exista si tunelul e circular, ele cum s-ar inchide pentru ca sus tunelul e mai ingust, iar el se largeste in timp ce coboara si astfel acele porti ar freca zidurile tunelului. Sau exista cumva un spatiu in perete lasat astfel incat o poarta dinaia sa fie patrata?

Ultima modificare efectuată 2009 la Vin 29 Mai 2009 19:45:17, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
3mil



Data înscrierii: 06/Sep/2007
Ultima vizita: 08/Aug/2010
Mesaje: 148
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2009 19:05:21    Titlul subiectului: 111693

Aceste porti cum izoleaza in partea de jos - calea de rulare a metroului? Au decupaje exact cat pentru sine?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2009 20:50:50    Titlul subiectului: 111705

Precizare : Nici o poarta ghilotina nu etanseaza zona 100 %, nici nu e proiectata in acest sens. Pentru aceasta exista pompele (fig 1 pct 3) care preiau fara probleme apa care patrunde in tunelul neprotejat (fig 1 pct 2)
Si la metroul din Budapesta, daca spuneti ca este sub Dunare exista porti ghilotina, probabil din 500 in 500 m sau cel putin din statie in statie.

Fig 1 Legenda :
1 – Camera de vizitare si mecanismul de zavorare al portii
2 - Tunel neprotejat
3 – Pompele care trebuie sa preia apa ce patrunde prin neetansietati
4 – Ghidajul portii ghilotina
5 – Tunel dublu armat, care poate fi inundat datorita unei catastrofe
6 – Bazinul de risc
7 – Poarta ghilotina
8 – Cilindrii de ridicare a portii ghilotina dupa ce aceasta a cazut
Fig 2 reprezinta detaliul de la linie cu pragul ce limiteaza patrunderea apei pe langa poarta ghilotina
1 – pragul de beton armat
2 - linia de metrou
Acest prag se observa la orice statie dotata cu poarta de izolare antiatomica



Poarta Ghilotina.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.75 kb
 Vizualizat:  de 18742 ori

Poarta Ghilotina.JPG



Detaliu prag.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  7.84 kb
 Vizualizat:  de 18743 ori

Detaliu prag.PNG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 30 Mai 2009 00:03:26    Titlul subiectului: 111721

Daca portile ghilotina de sub Herastrau exista sau nu, la Semanatoarea vrei nu vrei, se vede in perete ghidajul usii -o fi ghilotina sau glisanta, nu stiu, cert e ca tavanul si peretii au ghidaje (sau ambrazul, cum vreti sa-i spuneti).
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 04/Mai/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Sâm 30 Mai 2009 16:00:00    Titlul subiectului: 111741

Aceste porti exista in toate statiile de metrou de constructie mai veche. Se numesc porti ALA (Aparare Locala Antiaeriana) si au, sau mai bine zis aveau, scopul de a inchide toate accesele de statii, atat de tunel cat si de vestibul atunci cand statiile respective deveneau adaposturi anti-aeriene.
Inainte de 1989 aceste porti se probau anual. Acum nu imi amintesc decat un exercitiu al Pompierilor si al Protectiei Civile (azi ISU) in statia Crangasi pe la inceputul anilor 90, cand au miscat una dintre portile de la accesul trenurilor, dar nu mai tin minte detaliile exact.
Oricum ele exista si au fost create pentru a proteja populatia in caz de bombardament.
Poate celor mai tineri suna ciudat dar inainte de 1989 exista o mica psihoza a fostului lider cum ca eram pe buza unui razboi si asa ca se pregatea de ce e mai rau, asa ca ii rog sa nu se mire de aceste masuri de precautie, in fond.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Sâm 30 Mai 2009 17:44:27    Titlul subiectului: 111745

Da intradevar exista. Scrie si aici intr-un articol de la Gandul http://www.gandul.info/viata/epoca-aur-metroului.html?3931;853426 Din ce scrie aici inseamna ca au fost folosite cele de la Timpuri Noi atunci cu inundatia aia mare de la Piata Unirii. Cred ca atunci au fost folosite prima si ultima data...Foarte interesant articolul!

Ultima modificare efectuată 2009 la Dum 31 Mai 2009 09:33:31, modificat de 5 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Visan_alex



Data înscrierii: 17/Iul/2007
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 14
Locație: Voluntari

MesajTrimis: Sâm 30 Mai 2009 19:14:23    Titlul subiectului: 111749

Ce statii au aceste porti si unde sunt ele pozitionate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
V3nt0R



Data înscrierii: 06/Mai/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2024
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Mai 2009 19:54:45    Titlul subiectului: 111752

Unde sunt amplasate aceste porti, cum arata, si ce este inauntrul lor? Este un subiect interesant !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 30 Mai 2009 23:10:15    Titlul subiectului: 111760

Portile sunt panouri din otel pe structura de grinzi, una din fete este plina (nu stiu daca si ambele parti, in cazul celor de la vestibul, dar la linii pe o parte e plina pe cealalalta se vede armatura). FAta neteda vine spre statie, in timp ce dosul e spre tunel - acolo e legatura sistemului hidraulic. Exista si cu actionare electrica (?) deoarece poarta care inchide accesul de la linia industriala de la Ciurel parea ca are un motor electric.
Portile se gasesc la aproape toate statiile - singurele care nu au la capete sunt Eroilor, Piata Unirii, Obor (nu mi-a atras atentia); Pe NG-LdC nu au fost montate.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Iun 2009 21:06:56    Titlul subiectului: 111878

Am realizat 2 schite cu reconfigurarea circulatiei pentru statia Eroilor 1 in cazul in care accesul de la noua statie Eroilor 2 de pe M 5 se va face direct pe peronul central.
Schita se adreseaza celor ce cunosc statia Eroilor, de fapt aceasta a fost prezentata de multe ori pe acest topic. De aceea nici nu am incarcat schita cu multe insemnari. Am evidentiat totusi la iesirea din dreapta (spre Militari si GdN) noua pereche de macaze care va trebui sa fie montata. Evident ca apare un inconvenient, M 1 si M 3 care vin de la Grozavesti si din Militari vor intra pe aceeasi linie dar acest lucru se poate regla cu discretie din statiile Grozavesti si Politehnica, ca trenurile, pe cat posibil, sa nu se astepte in tunel. Evident ca aceasta varianta are si alte inconveniente,- se intra cu abatere din directiile principale, dar si un avantaj, se poate realiza un acces facil din Dr. Taberei spre Unirii - GdN, si reciproc.



Eroilor M 1.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  5.93 kb
 Vizualizat:  de 18197 ori

Eroilor M 1.PNG



Eroilor M 3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.88 kb
 Vizualizat:  de 18197 ori

Eroilor M 3.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
theandy



Data înscrierii: 07/Apr/2009
Ultima vizita: 17/Noi/2010
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 19:10:49    Titlul subiectului: eroilor 1 111930

Eu nu cred ca e solutie prea buna sa faca accesele de pe peronul central la Eroilor. Stalpii de sustinere sunt foarte grosi si peronul central lasa impresia de inghesuit.Daca s-ar mai pune si 2 seturi de scari ar fi deja un labirint acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Iun 2009 15:44:56    Titlul subiectului: 112337

O treaba interesanta la Eroilor acum cateva zile : Venea trenul din Militari, oprea la linia lui, mecanicii se duceau in coada trenului (capul spre Militari), locul lor era luat de un singur mecanic.Se facea manevra, mecanicul de manevra se cobora pe peron, trenul pleca spre Militari. Acesta (mecanicul) se ducea iar la peronul mare si astepta urmatorul tren din Militari. In acest fel cat am cascat eu gura pe acolo trenurile de Militari nu mai stateau asa mult la peronul mic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Iun 2009 17:08:02    Titlul subiectului: 112349

Asa se intampla in mod curent in cursul saptamanii, insa in week-end si seara, cand intervalul pe M1 se mareste simtitor (ca sa nu spun "nesimtit") ,manevra se executa numai cu cei doi mecanici ai trenului, cate unul la fiecare capat.
theandy a scris:
Eu nu cred ca e solutie prea buna sa faca accesele de pe peronul central la Eroilor. Stalpii de sustinere sunt foarte grosi si peronul central lasa impresia de inghesuit.Daca s-ar mai pune si 2 seturi de scari ar fi deja un labirint acolo.

Gandeste-te cum ar fi daca tot schimbul M1/M3 cu M5 s-ar realiza numai pe la capatul dinspre Spitalul Municipal al statiei Eroilor1 . Daca se intalnesc toate fluxurile de calatori se paralizeaza totul acolo. Ia exemplul Unirii unde corespondenta a fost gandita intr-un singur flux (si complet eronat, cu o scara fixa minuscula, sa vedem acum cand vor schimba scarile rulante ce o sa se intample... Very Happy ). Si tine cont ca acolo se intalnesc doar 2 magistrale. La Eroilor vor fi 3...Se vor separa foarte bine fluxurile de calatori in cazul accesului direct la peronul central.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Iun 2009 17:38:03    Titlul subiectului: 112532

Cateva aspecte ale statiei Eroilor : Am aprofundat putin articolul postat de Catalin Ghita in “Scurta prezentare a metroului ” si la statia Eroilor am gasit un lucru interesant. De la inceput trebuie facuta precizarea ca s-ar putea sa avem de-a face cu alta statie decat pe cea care o stim, desi parerea mea este ca desi avem o varianta de traseu abandonata intre timp, statia Eroilor a ramas aceeasi. Prea se potrivesc liniile si cotele. Din schita postata de Catalin am ales numai 2 cote interesante pentru acest subiect, si anume latimea peronului central (colorat de mine in verde) care intre stalpi are 6,7 m si spatiul imens de dupa linia de garare nr 5 (de dupa peronul central) care precum se vede are in sectiune nu mai putin de 13,75 m. Si in acest text apare o neconcordanta precum a mai fost semnalata si inaintea mea, latimea statiei Eroilor in schita este de 54,4 m iar in text se spune ca ar avea 53,6 m. Cred ca nu e o simpla scapare, ci mai degraba avem de-a face cu un text ce citeaza din 2 proiecte diferite in acelasi timp.
Primul aspect : distanta intre stalpii peronului central este de 6,7 m. In perspectiva ca noua statie Eroilor 5 va avea un acces direct pe peronul central al vechii statii, aceasta latime mi se pare extrem de mica. Oricum varianta adoptata de mine mai echilibreaza putin lucrurile, desi si asa inghesuiala va fi evidenta (scarile interioare cu o latime de max 3 m inseamna ca intre scara si stalp va fi un spatiu extrem de stramt). O varianta a acestei situatii putin mai jos, o varianta usor asimetrica dar care creeaza oricum senzatia de mai mult spatiu pe peron.
Al doilea aspect : Vad ca in denumirea din almanah apare “Spatiu Tehnic” – apare si un stalp despartitor nenotat (intre axa G si axa H) si are o sectiune imensa, de 13,75 m, asta inseamna o statie de dimensiunea celor din Militari sau NG 1 (sunt acelasi proiect), spatiu tehnic dotat cu peron. Dupa parerea mea acolo s-ar putea sa fie o statie ascunsa. Poate este vechea statie de care s-au apucat in varianta ca linia spre Militari o lua pe sub str dr A. Leonte, poate s-au gandit la un Dr Taberei care sa faca jonctiunea tot la Eroilor cu M 1 sau pur si simplu este un spatiu tehnic si atata tot. Nu stiu, astept pareri.
Poze :
Poza I Sectiunea din Statia Eroilor, sectiune preluata din topicul “Scurta prezentare a metroului “ a lui Catalin Ghita
Poza II si Poza III variante ale scarilor de la Eroilor I in cazul in care accesul de la Eroilor V se va face direct pe peronul central al statiei Eroilor I, peron ce nu a fost prevazut pentru asa ceva.



Sectiune statia Eroilor.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  10.37 kb
 Vizualizat:  de 17643 ori

Sectiune statia Eroilor.jpg



Peron central V 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  10.87 kb
 Vizualizat:  de 17643 ori

Peron central V 1.jpg



Peron Central V 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  3.76 kb
 Vizualizat:  de 17643 ori

Peron Central V 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Joi 18 Iun 2009 09:42:12    Titlul subiectului: 112562

Nu prea vad la ce ar avea nevoie statia Eroilor de spatiu tehnic cu peron si inca atat de lat ! Sa se fi gandita de pe atunci la un Drumul Taberei nici asta... Tinand cont de faptul ca M1 face o curba la dreapta, iar linia spre Semanatoarea pare ca trece pe partea cealalta a Splaiului, teoretic cum s-a mai spus statia trebuia sa fie mai departe de albia Dambovitei...Cred ca acolo e vechea statie in cazul in care M3 pleca pe sub Dr A. Leonte...Daca M3 pleca pe sub Dr. A. Leonte si ar fi folosit acel peron, practic statia Eroilor ar fi aratat ca si Crangasi! Acum mai e linie in acel spatiu tehnic, si cam pe unde s-ar ajunge la peronul liniei 5 ?

Ultima modificare efectuată 2009 la Joi 18 Iun 2009 18:11:02, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 48, 49, 50  Următoare
Pagina 12 din 50

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community