Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 06 Mai 2009 19:45:37 Titlul subiectului: ARCHIMEDES - transport public curat si eficient energetic |
110519 |
|
CIVITAS - CIty - VITAlity - Sustainability
ARCHIMEDES - Achieving Real Change with Innovative Transport Measures Demonstrating Energy Savings
Prin initiativa CIVITAS, Uniunea Europeana tinde la o schimbare prin sustinerea si evaluarea introducerii unor strategii pentru un transport urban integrat, modern si durabil care ar trebui sa aduca o schimbare in bine pentru cetatenii Europei.
CIVITAS I a fost initiat la inceputul anului 2002 (in cadrul celui de-al 5-lea Program de Cercetare lansat de Comisia Europena); CIVITAS II a fost initiat la inceputul anului 2005 (in cadrul celui de-al 6-lea Program de Cercetare lansat de Comisia Europena).
In cadrul CIVITAS I (2002-2006) exista 19 orase implicate in 4 proiecte demonstrative, in timp ce in CIVITAS II (2005-2009 – in cadrul celui de-al 6-lea Program de Cercetare) 17 orase sunt implicate in 4 proiecte demonstrative. Aceste 36 de orase din toata Europa sunt finantate de Uniunea Europeana cu 100 milioane euro, iar bugetul total al acestei initiative va fi mai mare de 300 de milioane euro.
CIVITAS PLUS a fost intiat in decembrie 2006 (in cadrul celui de-al 7-lea Program de Cercetare), data limita de depunere a aplicatiilor a fost 28 iunie 2007 si are un buget total de 128 milioane de euro. Evaluarea proiectelor a fost finalizata in octombrie 2007.
Initiativa CIVITAS a identificat opt categorii de masuri ca fiind blocurile de baza in construirea unei strategii integrate. Fiecare oras CIVITAS alege un set adecvat de masuri din blocurile de baza si le combina pentru a forma solutii integrate pentru un transport urban curat in orase. Mai mult, aranjeaza cadrul adecvat de planificare, asigura implicarea politica si sustinerea, stabileste parteneriatele necesare pentru a se asigura de finalizarea planurilor.
Obiectivele acestei initiative sunt promovarea si introducerea unor masuri pentru un transport urban durabil, curat si economic, cat si introducerea unor pachete complete de masuri tehnologice si metodice in domeniul energiei si transportului in cadrul celor 8 categorii de masuri.
Municipiul Iasi, ca leading city, face parte dintr-un consortiu alaturi de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania) - leading cities, Monza (Italia), Usti nad Labem (Cehia) - learning cities si a elaborat impreuna cu acestia un proiect integrat ce a fost trimis spre aprobare Comisiei Europene, Directoratul Transport si Energie.
Bugetul total al proiectului pentru site IASI (site IASI reprezinta parteneriat intre Primaria Iasi, Regia Autonoma de Transport Public, Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi”) este de aproximativ 4.700.000 milioane de euro, din care aproximativ 55% reprezinta finantarea nerambursabila acordata de Comisia Europeana.
In perioada 19 -20 iunie reprezentantii orasului Aalborg, coordonatorii acestui proiect, au facut o vizita la Iasi. In cadrul sedintelor de lucru ce au avut loc in aceasta perioada s-a stabilit ca va avea loc in perioada 5-7 mai 2009 o conferinta pe teme de transport public la care vor participa partenerii Municipiului Iasi din cadrul intitiativei Civitas (cele 50 de orase membre ale acestei initiative), cat si numerosi membri ai Uniunii Internationale a Transportatorilor Publici.
Proiectul a demarat pe 15 septembrie 2008, in perioada 20-23 octombrie 2008 avand loc la Aalborg intalnirea de start (Kick-off meeting) a proiectului. In cursul lunii noiembrie vor fi demarate primele licitatii in vederea achizitiei echipamentelor, echipamente ce vor fi instalate in prima jumatate a anului 2009.
Cele 30 de autobuze ce vor fi echipate cu instalatii GPL, sistemul de ticketing automat, sistemele GPS de control al traficului, cat si panourile de afisaj in timp real, benzile speciale pentru transportul public sunt masuri ce vor aduce aceasta zona la nivelul tarilor al caror transport public este la cel mai inalt nivel.
Pistele pentru biciclisti, sistemul de ticketing special pentru elevi si studenti, campanile de promovare a transportului public si al unui altfel de comportament, care nu este dependent de masina au ca scop o schimbare fundamentala a atitudinii celor tineri fata de modul de a se deplasa si de a economisi energie si timp.
Echiparea a 10 microbuze cu sisteme speciale pentru persoanele cu dizabilitati, construirea a 40 de statii pentru acestea, cat si echiparea intersectiilor semaforizate cu sisteme speciale de avertizare pentru persoanele cu dizabilitati vizuale vor sa dea un acces neingradit tuturor iesenilor la transportul public.
_____________________________________________________
Pornind de la materialul explicativ de mai sus, vom urmari in cadrul acestui subiect modul de implementare a masurilor enuntate in proiect.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 06 Mai 2009 20:32:39 Titlul subiectului: |
110524 |
|
S-a trecut deja la actiuni concrete, fiind finalizate sau in curs de derulare proceduri de licitatie pentru achizitia diverselor sisteme necesare.
Astazi, in cadrul reuniunii care a fost organizata la Iasi (4-6 mai), la care au participat reprezentantii oraselor partenere, am putut prezenta primul autobuz adaptat pentru alimentare cu GPL.
Renault R312, numar de parc 63, proaspat transformat si cu un nou aspect. Inca o zi pana la prezentare:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.44 kb |
Vizualizat: |
de 31009 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.12 kb |
Vizualizat: |
de 31009 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.29 kb |
Vizualizat: |
de 31009 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.48 kb |
Vizualizat: |
de 31009 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 06 Mai 2009 20:40:56 Titlul subiectului: |
110526 |
|
Astazi, in fata Primariei, cu putin timp inainte de prezentare:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
160.51 kb |
Vizualizat: |
de 31006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.05 kb |
Vizualizat: |
de 31006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143.61 kb |
Vizualizat: |
de 31006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
149.2 kb |
Vizualizat: |
de 31006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.83 kb |
Vizualizat: |
de 31006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.23 kb |
Vizualizat: |
de 31004 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.26 kb |
Vizualizat: |
de 31004 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 06 Mai 2009 20:51:30 Titlul subiectului: |
110528 |
|
Parteneri in cadrul CIVITAS-ARCHIMEDES:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.57 kb |
Vizualizat: |
de 31002 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.59 kb |
Vizualizat: |
de 31002 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.75 kb |
Vizualizat: |
de 31002 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.06 kb |
Vizualizat: |
de 31002 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tavinho
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Aug/2013 Mesaje: 206 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Mai 2009 08:41:31 Titlul subiectului: |
110553 |
|
Toate ca toate, dar imi place schema de culoare alb-albastra folosita....da un look mai luminos autobuzului....astept cu nerabdare si celelalte parti din proiect, sa le zicem mai vizibile pentru ochiul publicului larg.
|
|
Sus |
|
|
robypedia
Data înscrierii: 29/Ian/2009 Ultima vizita: 04/Dec/2009 Mesaje: 19 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 11 Mai 2009 14:33:26 Titlul subiectului: |
110727 |
|
Oare cand vor incepe sa modernizeze statiile(macar sa monteze panourile pentru afisajul autobuzelor in timp real, ex.:panoul de la gara pentru 30)?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 11 Mai 2009 15:33:27 Titlul subiectului: |
110730 |
|
Atunci cand vor inceta contestatiile facute de diverse firme doar de dragul de a incerca sa-si impuna anumite puncte de vedere cand e vorba de caietele de sarcini. Abia atunci vom putea finaliza procedurile incepute inca de anul trecut si rezultatele se vor vedea.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 12 Mai 2009 20:41:14 Titlul subiectului: |
110829 |
|
Unde se află buteliile de GPL?
În proiect se mai vorbea și de GPS și sisteme de validatoare de bilete... nu văd nici măcar un banal perforator în poze.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 12 Mai 2009 20:49:38 Titlul subiectului: |
110831 |
|
Jos, inaintea usii 2.
Motivul pentru care suntem in intarziere cu implementarea proiectului l-am prezentat in mesajul anterior. Piatra de gat numita OUG 34 (cu sau fara modificarile ulterioare adoptarii ei).
|
|
Sus |
|
|
Pok
Data înscrierii: 25/Apr/2009 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 67 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 12 Mai 2009 22:28:54 Titlul subiectului: |
110837 |
|
OK și echiparea unor autobuze cu motoare cu combustibil GPL care poluează totuși la unele capitole la fel ca un motor cu combustibil pe motorină la alte capitole mai puțin - nicidecum deloc - este un progres care să necesite multe milioane pe plan european programe, logouri, etc. exact cum? Este transportul cu GPL ecologic conform căror criterii? Adică conform unor studii motoarele GPL în unele cazuri emit mai mult CO (zice-se cauzatorul efectului de seră) decât motoarele Diesel...
N-ar fi mai bine orientarea programului în direcția dezvoltării transportului electric cu rețea care să permită recuperarea energiei cinetice, dezvoltarea unor vehicule ultra-ușoare cu un randament sporit, eventual prin eliminarea completă a componentelor de transmisie clasice (ex: diferențial, reductoare, etc.) prin folosirea unor motoare electrice montate direct „în butucul” roților, controlate prin DSP-uri specializate, care să beneficieze de autonomie minimală de 500-1000m cu ajutorul unor super-capacitoare (vs. motoare de Golf, etc.), ș.a.m.d?
Recunosc, nici una dintre ideile de mai sus enumerate nu sunt de „ultimul răcnet”, dar parcă sunt cu ceva pași înaintea motoarelor GPL.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 12 Mai 2009 22:46:59 Titlul subiectului: |
110838 |
|
In prima faza cred ca e de admirat faptul ca mai exista prin tara asta si unii care sunt in stare sa conceapa un proiect, ca acesta este bine primit la nivel european si chiar este pus in aplicare.
Partea legata de transformarea celor 30 de autobuze este un punct care va fi marcat in cadrul acestui proiect complex. Restul masurilor nu prezinta importanta? In nici un caz nu puteam merge in cadrul acestui program cu un "proiect" prin care, practic, am fi cersit bani pentru a ne lua troleibuze. Pentru astfel de ajutoare exista alt soi de programe.
|
|
Sus |
|
|
Pok
Data înscrierii: 25/Apr/2009 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 67 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 12 Mai 2009 23:32:00 Titlul subiectului: |
110841 |
|
Nu m-am exprimat nici eu bine.
Critica s-a vrut a fi adresată întregului program nu neapărat numai fazei de echipare a autobuzelor din Iași. Totuși proiectul Arhimede se auto-intitulează „Achieving Real Change with Innovative Transport Measures Demonstrating Energy Savings” (obținerea unor schimbări reale cu ajutorul unor măsuri inovatoare în domeniul transportului demonstrând economisiri de energie). Ori un autobuz GPL după părerea mea nu îndeplinește nici una dintre dezideratele descrise mai sus. Poate ar fi trebuit să se înceapă cu altceva.
Este lăudabil că se face ceva, dar numai în măsura în care - de ex. - construirea autostrăzii București-Cîmpina la un preț care nu s-a mai întâlnit în Europa este lăudabilă.
Intervenția mea a fost „declanșată” tocmai de acest fapt: în ultimii ani văd în jur prea multe „proiecte” care aparent sunt un pas înainte, dar în esență sunt lucrări extraordinar de scumpe și nu întotdeauna soluția cea mai bună... din păcate câteodată exact invers Faptul că acest proiect este coordinat și acceptat din „afară” este - părerea mea - cu atât mai trist.
|
|
Sus |
|
|
Lancaster
Data înscrierii: 06/Mai/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2009 Mesaje: 39 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 13 Mai 2009 01:14:06 Titlul subiectului: |
110842 |
|
Pok a scris: | în ultimii ani văd în jur prea multe „proiecte” care aparent sunt un pas înainte, dar în esență sunt lucrări extraordinar de scumpe și nu întotdeauna soluția cea mai bună... din păcate câteodată exact invers Faptul că acest proiect este coordinat și acceptat din „afară” este - părerea mea - cu atât mai trist. |
Fiind vorba de cheltuirea unor bani publici, preocuparea principală constă în găsirea unei justificări acceptabile, nu în utilizarea eficientă a fondurilor. Din păcate, societatea occidentală (din care acum facem parte) se îndreaptă într-o direcție în care dependența de stat și de bani publici este accentuată cu bună știință de către politicieni. Iar țărilor foste comuniste li se potrivește perfect o asemenea tendință - atât politicienii, cât și personalul administrativ cu atribuții de conducere au păstrat reflexele și atitudinile tipice perioadei comuniste, în care dependența de stat și de fonduri publice era totală.
La nivelul unei municipalități din România, ceea ce se poate face în practică este doar adoptarea uneia sau alteia dintre soluțiile deja consacrate. Prin achiziționarea de vehicule sau implementarea de sisteme deja utilizate pe alte meridiane. Cercetarea se face în universități, iar cele românești se află la nivelul pe care-l cunoaștem.
|
|
Sus |
|
|
rgv
Data înscrierii: 13/Mai/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2011 Mesaje: 42 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Mai 2009 08:31:13 Titlul subiectului: |
110897 |
|
O initiativa si un proiect laudabile. Important este ca, in spatele propagandei folosite de anumite personaje politice vremelnice, sa ramana ceva folositor comunitatii locale.
In afara de adaptarea GPL, acestor autobuze li se face si RK (RG)? Primul autobuz arata ca si cum ar fi trecut printr-o reparatie mai complexa. Toate celelalte 29 autobuze urmeaza sa arate la fel cu primul?
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Mai 2009 16:58:37 Titlul subiectului: |
110913 |
|
Cred ca da, cu aceeasi schema si cu aceleasi dotari interioare. Vor fi transformate numai autobuzele Renault R312?
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Mai 2009 22:34:29 Titlul subiectului: |
110934 |
|
Am realizat 4 variante de vopsire si 3 logo-uri. Schema de vopsire va ramane aceasta pentru toate autobuzele din proiect. E posibil ca logo-urile sa alterneze.
Probabil ca modificarile vor fi facute pe masura ce masinile (restul de 29 de Renaulturi) vor intra la RC. Vopsirea lui 63 s-a facut la S2, in Dacia.
|
|
Sus |
|
|
nebunul
Data înscrierii: 19/Ian/2009 Ultima vizita: 06/Oct/2010 Mesaje: 23 Locație: Piatra Neamt
|
|
Sus |
|
|
Tavinho
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Aug/2013 Mesaje: 206 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 27 Iun 2009 10:55:02 Titlul subiectului: |
112972 |
|
Ce noutati mai sunt in legatura cu proiectul Archimedes si ceea ce presupune el? vad ca in ziare se vorbeste despre licitatia pentru sistemul de ticketing dar doar pentru autobuze....va fi el implementat si la tramvaie?
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 30 Iun 2009 17:51:13 Titlul subiectului: |
113202 |
|
''Licitatia privind dispozitivele acustice pentru nevazatori va fi reluata
Licitatia pentru dispozitivele acustice destinate nevazatorilor va fi reluata pe data de 29 iulie.
Municipalitatea intentioneaza sa achizitioneze, prin programul european Archimedes, 40 de dispozitive acustice care sa atentioneze nevazatorii in ceea ce priveste culoarea semafoarelor. Acestea vor fi montate in 20 de intersectii de pe traseul Copou-Independentei-Tudor Vladimirescu. Prevederea bugetara pentru aceasta achizitie este de 105.000 lei.
sursa: bzi.ro''
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 20:19:19 Titlul subiectului: |
113438 |
|
Omologat, "prototipul" 63 circula deja pe trasee:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.02 kb |
Vizualizat: |
de 30002 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 23 Aug 2009 08:59:35 Titlul subiectului: |
115865 |
|
Pe coridorul CIVITAS incepe montarea instalatiilor destinate nevazatorilor. Vor exista o serie de noutati in perioada urmatoare, insa vom discuta in momentul respectiv.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 1008 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 06 Iun 2010 16:59:33 Titlul subiectului: Autobuz MAZ |
128018 |
|
Unul dintre autobuzele MAZ (cu numar de parc #23 ) avea astazi 6 iunie, o noua infatisare; era "infrumusetat" cu un autocolant (pe toata suprafata sa) de culoare verde... foarte frumos.... !!!!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 07 Iun 2010 13:10:02 Titlul subiectului: |
128056 |
|
Intre timp a mai aparut ceva pe el .
"Autobuzul verde" face parte din caravana de promovare a transportului public, actiune derulata in cateva scoli iesene in cadrul proiectului ARCHIMEDES.
foto: 7 iunie 2010, in timpul vizitei la Colegiul "Octav Bancila".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.04 kb |
Vizualizat: |
de 28068 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 1008 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 07 Iun 2010 14:09:42 Titlul subiectului: |
128058 |
|
Se are in vedere "infrumusetarea" si pentru alte autobuze din parcul RATP ?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 07 Iun 2010 16:07:50 Titlul subiectului: |
128064 |
|
Autobuzul e parte a actiunii de azi si maine, care se inscrie in seria de manifestari ce se desfasoara in perioada 5-9 iunie, dedicate Zilei Mondiale a Mediului si Ecologiei.
|
|
Sus |
|
|
|