|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 07 Aug 2009 10:27:35 Titlul subiectului: |
115077 |
|
Linia spre Techirghiol este mai veche decat cea spre Mangalia; figureaza deja pe harta din 1923; linia spre Mangalia e din 1939.
Si, daca e vorba de amintiri. Vederea postata dateaza din perioada in care, pe ilustrate, erau prezente mijloace de transport in comun. Constanta + statiunile aferente ei se puteau lauda cu o flota de Karose unica in tara.
Constanta, desi era resedinta regiunii Dobrogea nu facea parte integranta din aceasta. Cel putin, asta scrie in enciclopedia editata in perioada 1962-1966. Sincer, nu am inteles exact cum sta treaba, dar presupun ca toate localitatile de pe litoral situate intre Navodari si Vama Veche puteau fi considerate ca un tot unitar. Altfel nu imi explic cum niste trasee interurbane au statut de transport local in conditiile in care, si in Dobrogea a existat RATA/IRTA/Tomiscar. De exemplu:
Linia 12. la un moment dat, lega Navodari de Mangalia (65 km) insa, penru majoritatea celor de pe forum este cunoscuta ca si Constanta-Mangalia
Linia 11: Constanta-Techirghiol
Linia 14: Neptun-Frontiera; la un moment dat, acolo era raiul dubelor
Linia 15: Mangalia-Olimp
Insa, anumite trasee nu pot fi explicate prin prisma acestui lucru; dau ca exemplu 16, care lea Pecineaga de o alta localitate pe care nu o mai stiu si era deservita de IK4. Sau sa fi apartinut si Pecineaga Constantei?
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 07 Aug 2009 11:12:02 Titlul subiectului: |
115078 |
|
OAB a scris: | dau ca exemplu 16, care lea Pecineaga de o alta localitate pe care nu o mai stiu si era deservita de IK4. Sau sa fi apartinut si Pecineaga Constantei? | Am folosit linia 16 destul de des pana prin 1995/1996 pentru ca matusa mea a locuit in localitatea Pecineaga.
Cunosc cel putin 2 trasee distincte ale liniei 16:
1. Intr-o prima faza linia 16 lega localitatile Pecineaga de Mosneni, via localitatea 23 August.
16 Pecineaga - Dulcesti - 23 August - Mosneni si retur.
De mentionat ca localitatea 23 August este situata pe soseaua care leaga Constanta de Mangalia, iar autobuzele care deserveau linia erau nevoite sa faca dimineata si seara niste trasee imense de intrare/iesire in/din traseu, fie la Constanta, fie la Mangalia, unde cred ca era un garaj al ITC pe vremea aia. In mod cert insa era un loc de parcare la capatul de linie din Mangalia, stiu ca mergeam cu rudele mele sa luam autobuzul de acolo, nu neaparat ca sa prindem loc, ci ca sa reusim ... sa urcam! Se intampla sa ramana multi calatori care pur si simplu nu puteau urca! Va dati seama ce era acolo??
Autobuzele pendulau intre Pecineaga si Mosneni, insa nu direct, ci facand un ocol prin 23 August.
Pe acea vreme erau IK-4-uri vopsite in galben lemon.
Ca o paranteza, mult timp am crezut ca acele autobuze cu cabina "nici rotunda, nici patrata" (nu stiam ca sunt IK-4) sunt o varianta intermediara de autobuz intre Roman112 si ... DAC112
2. In ultimii ani de circulatie, se creasera trasee distincte, separate, pentru Pecineaga si Mosneni, pornind din Mangalia.
Adica linia devenise 16 Mangalia - Pecineaga, si aparuse si 16barat, 16B Mangalia - Mosneni.
In ultimul timp pe 16 (parca si pe 16B) erau DAC-uri 117 alb cu bleu.
Se circula foarte prost, ininate de 1989 din cauza "economiei" de carburant, dupa '89 din cauza "tranzitiei" , era ceva de genul 4 curse pe zi, 2 dimineata si 2 seara, mi se pare ca la un moment dat chiar ramasesera doar o cursa dimineata si una seara !!!
In Pecineaga si Mosneni erau multi gradinari si crescatori de animale, asa ca taranii faceau naveta la pietele din Mangalia cu papornite cu legume si bidoane cu branza, era o aglomeratie si o putoare de nedescris, era un eveniment daca prindeai loc, aveau loc adevarate lupte animalice la deschiderea usilor.
Autobuzele erau "obosite" rau, incarcate mult peste capacitate, si abia se miscau, cred ca nu sareau de 20 km/h, mai ales ca drumul era foarte prost.
De precizat ca autobuzele nu aveau tuburi de gaz metan, iar biletele le cumparai de la taxatoare, care era imbracata ca o precupeata, de cele mai multe ori, cu sort d-la ca de bucatarie, cu buzunare.
Iarna se intampla deseori ca drumul Pecineaga - 23 August sa fie inzapezit in zona localitatii Dulcesti, unde era o mica vale care se umplea cu troiene de cativa metri inaltime si transportul se sista pur si simplu zile intregi.
Cei care aveau nevoie sa "iasa" spre Constanta sau Pecineaga o luau frumios pe jos peste camp, cale de 8 kilometri pana la 23 August de unde luau autobuzele, 12-le, sau nou aparutele (pe atunci) autobuze particulare, foarte dese si destul de confortabile.
Utima ora cand am fost la Pecineaga, acum cativa ani, erau dube, evident, destul de noi la vremea aia, acum nu mai stiu ce mai e, matusi-mea s-a mutat la Mangalia...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Vin 07 Aug 2009 18:17:02 Titlul subiectului: |
115101 |
|
Inainte, cand in Romania functiona organizarea administrativ-teritoriala pe regiuni si raioane, Bucurestiul impreuna cu cateva comune limitrofe, precum si litoralul impreuna cu orasul Constanta formau niste entitati teritoriale separate, aparte de regiunea a carei resedinte erau, un soi de "zone metropolitane", cum se incearca acum sa se faca. Si chiar si mai tarziu, dupa 1970, cand s-a trecut la organizarea teritoriala pe judete, s-a pastrat aceasta idee.
Constanta forma o astfel de "zona metropolitana" impreuna cu orasele Navodari, Ovidiu, Eforie, Basarabi, Techirghiol, Mangalia (pe vremea aia purtand numele de Mangalia-Nord) si comunele M. Kogalniceanu, Cumpana, Valu lui Traian, Lumina, Tuzla, Agigea, Corbu, 23 August, Limanu si Poarta Alba. De aceea exista un transport in comun din Constanta (resedinta zonei metropolitane) pana in aceste localitati atat de departate. Se incercase cat de cat figurarea unei zone metropolitane in adevaratul sens terminologic (transport unic pe tot cuprinsul zonei, administratie unica, etc.) si se reusise in ceea ce priveste transportul in comun.
Astazi, insa, lucrurile stau cu totul altfel, ideea de "zona metropolitana" de acum ramanand pe foaie, departe de sensul adevarat al acestui termen...
http://ro.wikipedia.org/wiki/Zona_metropolitan%C4%83_Constan%C5%A3a
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 07 Aug 2009 22:41:13 Titlul subiectului: |
115103 |
|
A existat o linie de autobuz care și-a păstrat indicativul de-a lungul timpului. Este vorba de 17, care lega Constanța de Costinești.
O altă linie asupra căreia mă voi opri este 14. Cunosc 3 trasee ale liniei 14, primele două înrudite îndeaproape iar al treilea oarecum diferit de restul. Toate aveau capetele de linie la Neptun, respectiv la frontiera cu Bulgaria. De asemenea, porțiunea comună a traseelor era:
-Neptun-Mangalia Sud (pri ntoate stațiunile cunume de planete)
-2 mai-Frontieră
diferențele vizau tronsonul Mangalia Sud-2 Mai. Să le luăm pe rând
1. După ce trecea de Mangalia Sud, 14-le o lua spre vest până trecea podul peste Lacul Mangalia (alimentat de Pârâul Albești); după trecerea podului, traseul mergea numai pe strada principală a comunei Limanu, fiind tangențial localității respective
2. Traseul intra, efectiv, în comună, descriind un labirint
3. Odată cu inaugurarea podului Mangalia-2 Mai, 14-le mergea pe podul nou construit iar pentru deservirea comunei Limanu s-a înființat 14 B. Pe tabla de traseul exact asta scria 14B, nu 14 tăiat cu o linie oblică, așa cum ar fi fost de așteptat. Indicativul de 14B era, oarecum, forțat deoarece, de regulă relația dintre
-un traseu oarecare
-baratul corespunzător traseului
este una de incluziune, adică baratul este inclus traseului de bază sau, mai rar, traseul barat îl include pe cel de bază. Ori, aici era ceva echivalent mulțimilor intersectate, fiindcă cele două trasee aveau:
-o porțiune comună, care începea cu Neptun și ținea până la câteva sute de metri după Mangalia Sud, adică până la capătul nordic al podului spre 2 mai
-câte o porțiune proprie fiecăruia dintre trasee; în cazul liniei 14, porțiunea proprie era cuprinsă între capătul nordic al podului amintit și frontieră iar 14-le barat avea ca porțiune proprie ceea ce se găsește între capătul nordic al podului spre 2 mai și comuna Limanu, pe drumul vechi
|
|
Sus |
|
|
phoenix12345
Data înscrierii: 16/Noi/2007 Ultima vizita: 11/Noi/2009 Mesaje: 9 Locație: Tuzla, Constanta
|
Trimis: Vin 07 Aug 2009 23:35:28 Titlul subiectului: |
115104 |
|
Că tot vorbim de amintiri, își amintește cineva de vreo lucrare de raparație serioasă(nu doar cîrpeli) la infrastructura de tramvai din Constanța?
_________________ R.I.P. V3A-C 1984 - 2008 |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Dum 09 Aug 2009 06:08:45 Titlul subiectului: |
115128 |
|
Nu-mi aduc aminte de nicio lucrare serioasa de reparatii la linia de tramvai, insa nu trebuie uitat ca infrastructura era relativ "noua", fiind facuta, cea mai "veche", prin 1985/1986 (linia 100), restul fiind chiar si mai noi (1987? , 1988? - liniile 101 si 102) sau foarte noi, cum e cazul liniei 104, finalizata cu mare greutate undeva in ... 1996/1997 pentru a fi inchisa cativa ani mai taziu.
Lucrarile la linia 104 le urmaream aproape zi de zi - atunci cand se lucra, ca erau perioase lungi cand nu se misca nimic... - si tot speram sa dea odata drumul la circulatie.
Imi reamintesc ca au fost probleme mari cu niste conducte de termoficare care veneau de undeva dinspre port si mergeau spre oras, pe strada aia paralela cu calea ferata de Mangalia, de-a lungul traseului 104.
La Podul de tramvai al liniei 101, linia 104 se despartea in 2 brate, fiecare sens fiind de o parte si de alta a podului lui 101. Breteaua dinspre Poarta 6 spre Gara era nevoita sa subtraverseze acele conducte, plasate undeva la 3-4 metri deasupra solului, asa ca au fost nevoiti sa taie conductele in acel loc si sa faca niste coturi similare celor de dilatatie pentru a suprainalta tevile astfel incat tramvaiul sa poata trece pe dedesubt.
Ar fi interesant de vazut daca isi reaminteste cineva cum s-a procedat la montareea macazurilor de la intersectiile 101 cu 104 de la baza podului, sunt curios daca au reusit sa le monteze peste noapte sau au fost nevoiti sa suspende circulatia tramvaielor si daca au bagat vreo linie naveta de autobuz...
Eu parca imi aduc vag aminte ca macazurile erau deja montate cu mult, mult, timp inainte de finalizarea liniei 104...
____________________
Continuand amintirile despre liniile exterioare ale ITC, tin minte ca atunci cand mergeam la matusi-mea la Pecineaga, de la Constanta luam autobuzul 12 - Constanta - Mangalia.
Autobuzele stateau parcate cumva paralel cu liniile de tramvai din statia Gara, la peronul comun al liniilor 101 cu liniile exterioare ITC. Deci eu stiu ca 12 pleca din Constanta.
Imi aduc din nou aminte ca exista intr-un timp linia 12R - Constanta - Mangalia, insa nu am inteles prea bine de ce nu o foloseau ai mei cand mergeam spre 23 August, imi aduc vag aminte ca parca spuneau ceva de genul ca e linie rapida si ca nu opreste la 23 August sau ca nu-ti da voie taxatoarea sa urci daca mergi doar pana la 23 August.
Imi aduc aminte ca erau DAC-uri 117UD. Traseul era inscriptionat cu verde pe cartoanele care indicau ruta.
Isi mai aduce cineva aminte de linia asta si daca avea tarife "normale"?
O alta linie de care imi aduc aminte este linia 20, care pleca de la peronul comun al liniilor exterioare ITC, parea sa mearga tot undeva spre Mangalia, insa iarasi n-am priceput de ce o evitau ai mei, tot vag imi aduc aminte ca parca ziceau ca merge la Mangalia, dar ca o ia prin statiuni, nu merge direct, si acum deduc ca fie ocolea prea mult, fie nu ajungea la 23 August... Mai stie cineva de linia asta?
O alta amintire este legata de liniile 2 si 5 ale ITC, care prin anii '95-'96 isi aveau capatul la Gara, insa intr-un loc diferit atat de troleibuze, tramvaie, cat si de autobuzele externe. Capatul era undeva in fata intrarii in port, iar autobuzele isi aveau capatul chiar pe straduta care duce la port. Pe atunci aceste linii nu circulau decat pana la Gara, nu mergeau spre centru, ca acum.
Imi aduc aminte ca erau autobuze Ikarus 260, aflate intr-o stare deplorabila, cu tapiteria taiata, murdare. Pe liniile astea era destul de mare aventura sa circuli mai ales la orele serii din cauza ciurdelor de tigani care faceau "legea", comportandu-se ca in vestul salbatic, nefiind deloc rare cazurile de talharii sau batai pe motiv de "n-ai sapca"...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Lun 10 Aug 2009 09:16:33, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 10 Aug 2009 00:35:05 Titlul subiectului: |
115156 |
|
Au existat liniile 18 și 19? Își mai aduce careva aminte de ele?
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 11 Aug 2009 12:54:15 Titlul subiectului: |
115220 |
|
Tot la capitolul amintiri, iata 2 placute de traseu utilizate de troleibuzele Rocar217E.
Erau vopsite fata/verso, 44 cu 49 si 51 cu "Retras Garaj".
O chestie care m-a frapat este faptul ca, spre deosebire de alte orase, la Constanta, locului de garare a troleibuzelor i se spunea "garaj" si nu depou, ca in Bucuresti, de exemplu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.05 kb |
Vizualizat: |
de 28908 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.04 kb |
Vizualizat: |
de 28908 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.54 kb |
Vizualizat: |
de 28908 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.86 kb |
Vizualizat: |
de 28908 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 12 Aug 2009 19:06:19 Titlul subiectului: |
115297 |
|
Si la Brasov uneori ii zicea Garaj...
Eu ma refer doar la ce se afisa uneori la turela, nu la denumirea oficiala...
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Ultima modificare efectuată de către Ionescu la Joi 13 Aug 2009 14:29:04, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Joi 13 Aug 2009 09:30:37 Titlul subiectului: |
115321 |
|
Eu nu stiu ca la Brasov s-a numit depou de troleibuze, poate doar la Tramvaie.
Mangalia si Mangalia Nord sunt doua notiuni diferite. Mangalia este vechiul oras, in timp ce Mangalia Nord era colectia de statiuni dintre Olimp si Venus, inainte de a li se da aceste denumiri.
20 mergea prin aceste statiuni. Intra in Olimp, pe langa Popasul Caprioarelor (parca asa ii zicea?), si o lua prin toate statiunile.
Nu mai tin minte prea bine. 14 a avut la inceput (1970) capat la gara Mangalia? Dupa care, in timp, si-a lungit traseul pana spre 2 Mai, incolo (habar n-am pana unde, n-am fost niciodata). In anii de inceput (in 71 am fost eu acolo, la Olimp, erau niste autobuze mici TV. Aveau usi cu clanta, actionate de calatori, si numai in fata se deschidea, ca sa ia calatorii bilete de la nenea soferu. Erau extrem de aglomerate, fiind o alternativa mai ieftina a minicarului (care circula intre Olimp si Venus, doar - apoi a crescut ca Fat-Frumos de la Gara Mangalia la Olimp, parca cu transbordare la Venus, la un moment dat. Acum nu mai stiu ce mai e, de peste 10 ani n-am mai dat pe-acolo.
Imi cer iertare, cred ca am facut confuzie si am insistat in ea intre liniile 2 si 12.
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 15 Sep 2009 12:32:59 Titlul subiectului: |
116893 |
|
Imi amintesc ca in cadrul statiunilor se circula - pe timp de vara - cu un fel de mijloace de transport special amenajate pentru turisti, numite kiti-car (sau mini-car). Se intampla pe la sfaristul anilor '80 si pana in a doua jumatate a anilor '90... De obicei, un astfel de... "vehicul" era format dintr-o "unitate de tractare" reprezentata de regula de un autoturism ARO 243 si doua sau trei remorci dotate cu banchete si cu copertine, pentru transportul de calatori. De asemenea, daca nu era loc in remorci, calatorii se puteau urca in ARO, pe banchetele dispuse transversal. Imi amintesc ca erau taxatoare pentru acele calatorii, in fiecare remorca, iar in ARO banutii erau incasati de sofer.
Tot cu referire la acest subiect, postez mai jos o poza in care este infatisat un trenulet pentru turisti. Poza a fost facuta la inceputul secolului trecut (1902) si poate fi gasita la http://miscarea.net
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.65 kb |
Vizualizat: |
de 28570 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Mar 15 Sep 2009 20:23:04 Titlul subiectului: |
116929 |
|
In 1971, cand am vazut eu prima data un minicar la Olimp, "tractorul", sau locomotiva, era un autoturism GAZ sovietic, cu trei viteze si butonul pt demaror la pedala de acceleratie (eu eram copil ci nu stiam cum se conduce o masina). Existau cateva minicare, personalizate, in sensul ca erau vopsite in mod diferit si fiecare avea un nume propriu; Kiti-car se poate sa fi fost unul dintre aceste nume (de unde si generalizarea denuimirii).
In anii urmatori, minicarele (care aveau traseu numai de la hotelul Banat de la Olimp (extremitatea statiunii, langa terasa Pui de urs) pana la parcul de distractii de la Neptun) au fost inmultite, pe langa GAZ-uri au fost folosite si tractorase Leutz (romanesti, desigur) si mult mai incoace ARO 243. Tractorasele erau "deghizate" in locomotive, chiar si esapamentul era incastrat intr-un cos ca de locomotova "care fumeaza".
Era o incasatoare care facea naveta de la un vagon la altul si cand ajungea sa taxeze la ultimul vagon folosea un fluier ca de militian pentru a-l punein miscare pe mecanicul conductor. Biletul costa 4 lei si era valabil pe orice distanta.
La o vreme, de la Parcul de distractii de la Neptun a fost infiintata o a doua linie, care mergea pana la Venus, iar prin anii 80, cand aveam eu copil mic, o a treia linie, pana la gara Mangalia (cand s-a desfiintat autobuzul 14, Olimp - Mangalia). In loc de 2 lei, cat costa autobucul, plateai de 3 ori cate 4 lei. Si sa mai zicem ca atunci nu se jecmaneau turistii?!
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
Tavinho
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Aug/2013 Mesaje: 206 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Sep 2009 11:40:52 Titlul subiectului: |
117135 |
|
Linia 5 de autobuze, undeva prin anii 1993-95, cand veneam la mare la Constanta, mergea cumva la ICRAL? Stiu ca luam autobuzul 10 sau 11 spre Eforie de la Pod si nu mult dupa 5-ul facea dreapta....Asa imi aduc aminte...Erau in majoritate autobuze rosii cu autotaxare. Nu are nimeni poze cu acele autobuze de pe defunctele linii 10 si 11?
|
|
Sus |
|
|
phoenix12345
Data înscrierii: 16/Noi/2007 Ultima vizita: 11/Noi/2009 Mesaje: 9 Locație: Tuzla, Constanta
|
Trimis: Dum 20 Sep 2009 09:05:30 Titlul subiectului: |
117179 |
|
Traseul 5-ului din anii '90 este aproximativ identic cu cel de acum. Doar ca acum la plecare 5-ul face dreapta pe Șos. Mangaliei, apoi întoarce la sensul giratoriu de la Cumpăna, oprește la Real și apoi își reia traseul normal.
Am eu o poză prin calculator. În prim plan se afla tramvaiul 141 care era pe linia 101, iar în dreapta lui erau parcate două DAC-uri. Unul dintre ele(cel roșu cu numărul 9017) are o plăcuță înfiptă în parbriz pe care se pare că scrie 11. Și celălalt din stînga lui aștepta să plece tot pe o linie la sud de Constanța.
Deși locuiesc în Tuzla îmi aduc aminte destul de puțin de liniile 10/12. Ceea ce mai țin minte e că numai pe 12 erau articulate. Pe 10 majoritatea autobuzelor care le prindeam erau roșii, iar în căsuța de afișare a traseului scria AUTOTAXARE, deși într-o perioadă erau taxatoare.
Frecvența era destul de redusă, undeva la 20-30 de min.
Iarna trebuia să fi bine echipat ca să nu simți frigul înțepător din DAC-uri. O călătorie pînă la Constanța dura în jur de 50-60 de minute (enorm de mult), probabil că ăsta era unul din motivele care a dus la succesul operatorilor privați.
Capul de linie al liniei 10 nu avea asfalt turnat pe el, iar cu cîțiva ani înainte să desființeze la cap linie era turnat pietriș, care desigur că acum numai există fiind "luat" de către localnici. Țin minte că odată am luat autobuzul din Tuzla de la stația "Fabrica de Bere" (acum ultima stație din Tuzla) în sensul spre Mangalia, iar la cap de linie șoferul a oprit ca într-o stație normala și apoi a întors pe sensul înspre Constanța. Mi se părea ciudat că după ~24 de km de condus șoferul încă era în stare să conducă și nu avea nevoie de o pauză.
Sper să se reînființeze vechile linii 10, 11, 12, 13, chiar și 17. Prețurile practicate de ăștia de la Metropolitan sunt pur și simplu aberante. Un bilet din Constanța spre Tuzla costă 5,5 lei acum, iar în 2006 costa 3 lei.
Descriere: |
Tramvaiul 141 pe linia 101, iar parcate lĂźngĂŁ el sunt autobuzele 9304 Âși 9017. |
|
Mărime fișier: |
89.25 kb |
Vizualizat: |
de 28411 ori |
|
_________________ R.I.P. V3A-C 1984 - 2008 |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 24 Sep 2009 12:15:08 Titlul subiectului: |
117420 |
|
Iata si o fotografie cu un minicar in statiunea Mamaia. Poza a fost realizata in anul 1975. Sursa: http://fiat.3xforum.ro
Nu inteleg insa de ce numerele de inmatriculare sunt de Bucuresti. Ne poate lamuri cineva?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.48 kb |
Vizualizat: |
de 28294 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Joi 24 Sep 2009 21:20:24 Titlul subiectului: |
117472 |
|
Nu e Mamaia, ci Olimp.
Asa e, imi amintesc si eu ca toate minicarele erau cu numar de Bucuresti. Sigur ca nu stiu de ce.
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Vin 25 Sep 2009 14:05:39 Titlul subiectului: |
117550 |
|
Si daca tot incercam sa ne amintim de trenulete, are cineva vreo poza cu regretatul trenulet care a circulat pana acum 7-8 ani care facea inconjurul Lacului Tabacarie?
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Vin 25 Sep 2009 21:01:23 Titlul subiectului: |
117569 |
|
Inca o poza cu minicarul la Terminus, in Venus (1984).
Observam ca sunt mai multe minicare cu pasageri, de fapt acolo intorcea si cel venit de la Olimp, si cel care venea de la Mangalia. Adica de ce sa platim un singur bilet de la Olimp la Mangalia
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.14 kb |
Vizualizat: |
de 28180 ori |
|
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 25 Sep 2009 22:58:04 Titlul subiectului: |
117576 |
|
Erau si cupeuri de 4 persoane (ca o minigondola, de genul celei de la Poiana Bv), pe langa remorcile de capacitate mare - acoperite gen trenulet Tineretului sau tip barca.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 05 Mar 2010 13:38:08 Titlul subiectului: |
124305 |
|
O imagine incredibila din Constanta, preluata de aici:
http://images.google.ro/imgres?imgurl=http://img690.imageshack.us/img690/7038/comparativ.jpg&imgrefurl=http://www.skyscrapercity.com/showthread.php%3Ft%3D976458%26page%3D3&usg=__TExely-gu0PRtDXdcpv1sf4kreA=&h=600&w=800&sz=152&hl=ro&start=147&um=1&itbs=1&tbnid=-0ZS6uruiqPI4M:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dromania%2Bdac%26start%3D126%26um%3D1%26hl%3Dro%26safe%3Doff%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DMfB%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:ro:official%26channel%3Ds%26ndsp%3D21%26tbs%3Disch:1
Va atasez si textul aferent:
"În această fotografie făcută cam prin 1985 la intrarea de pe str Chiliei a RATC (ITC, IJTL), exact unde se va dezvolta acum proiectul spaniol Marina Park, se observă 4 tipuri de autobuze care au circulat în Constanța anilor '80.
Autobuzul din prim-plan, cel care circula pe linia 12 (Tomis 3, Ovidiu, Lumina, Năvodari), este o Skoda Karosa SM 11, "Hidramată" în limbaj popular, fabricat în Cehoslovacia. Aceste autobuze care au circulat în anii '70 și '80, au fost "bijuteriile" transportului public constănțean, mașini absolut fenomenale pentru timpul acela, aveau cutie de viteze automată, șoferul apăsa doar un buton pentru a întra automat în viteze multiple, iar încălzirea salonului pe timp de iarnă era impecabilă. Aceste autobuze au fost emblematice pentru transportul în comun din Constanța.
Autobuzul din stânga este un Ikarus 280 articulat, fabricat în Ungaria. Aceste autobuze au intrat în dotarea RATC în anul 1977, iar pe trasee au intrat în circulație în anul 1978, prima dată pe liniile exterioare din Sud. Au fost primele autobuze articulate care au circulat în Constanța. Erau deosebit de silențioase, spațioase, aveau scaune confortabile și erau foarte bine încălzite iarna. Autobuzul din imagine a fost dintr-un mic lot second hand venit de la RATB (ITB) în anul 1985.
Autobuzul din spatele "Hidramatei" este un IK 4, fabricat în Iugoslavia. Aceste autobuze au intrat în dotarea RATC cam prin anul 1979, au fost destul de puține, probabil 40 de bucăți, erau pătrățoase și destul de primitive tehnic, dar foarte rezistente în timp. Unul dintre acestea cred că circulă și acum ca "depanare"!
Ultimul autobuz din poză este un Roman Diesel 112 UD. Aceste autobuze au fost fabricate în România sub licență germană MAN. Au intrat în dotarea RATC prin 1976 și după câțiva ani au ajuns adevărate rable...
TAXIco"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.27 kb |
Vizualizat: |
de 27332 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 05 Mar 2010 13:45:10 Titlul subiectului: |
124306 |
|
http://images.google.ro/imgres?imgurl=http://img690.imageshack.us/img690/7038/comparativ.jpg&imgrefurl=http://www.skyscrapercity.com/showthread.php%3Ft%3D976458%26page%3D3&usg=__TExely-gu0PRtDXdcpv1sf4kreA=&h=600&w=800&sz=152&hl=ro&start=147&um=1&itbs=1&tbnid=-0ZS6uruiqPI4M:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dromania%2Bdac%26start%3D126%26um%3D1%26hl%3Dro%26safe%3Doff%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DMfB%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:ro:official%26channel%3Ds%26ndsp%3D21%26tbs%3Disch:1
Fratie, ce imagini si informatii pretioase!!!
"Fostele linii 8 și 22
Liniile 8 și 22 au fost linii surori, la fel ca și liniile 3 și 14 sau 4 și 27. Ele făceau legătura între Poarta 1 Port și cartierul Tomis Nord. Interesant este că mulți ani ambele au avut aceleași capete de linie, doar traseul între cele două capete de linie a fost diferit! Începând cu anii '80 linia 8 a început să întoarcă la Poarta 2 Port.
Linia 8 a avut un traseu mai lung decât linia 22, astfel dacă doreai să ajungi de la Poarta 1 la Cireșica, era mai bine să aștepți un 22 că ajungeai mai repede, chiar dacă un 8 tocmai pleca din stație!?
Linia 8 avea traseul Poarta 1-bld Marinarilor-str Traian-str Negru Vodă-str Mircea cel Bătrân-str Nicolae Iorga-str Maramureș-str Războieni-str Chiliei-str Soveja-bld Lăpușneanu-str Suceava-str Cișmelei-Cireșica, iar la întoarcere același traseu cu mici modificări: str Dobrilă Eugeniu în loc de str Cișmelei, str Panait Cerna în loc de str Războieni, de pe str Nicolae Iorga făcea stânga pe str Moldovei și ieșea pe bld Mamaia (nu erau blocuri acolo), apoi făcea la stânga pe str Răscoala din 1907-bld Ferdinand și la stânga spre Poarta 2 Port pe str Mihai Viteazul.
Linia 22 era mai rapidă: Poarta 1-bld Marinarilor-str Traian-str Mihai Viteazul-bld Mamaia-bld Tomis-bld Lăpușneanu-str Suceava-Str Cișmelei-Cireșica, iar întoarcerea exact pe același traseu, doar str Dobrilă Eugeniu în loc de str Cișmelei, la fel ca acum...
Linia 8 a fost înființată cu mult înaintea liniei 22. La începutul anilor '60, atunci când Tomis Nord nu exista, dar nici bld Lăpușneanu, linia 8 întorcea în zona Pieței Tomis 3, deoarece în locul marelui cartier Tomis Nord de azi nu era decât câmp...
La începutul anilor '80 linia de autobuz 8 a fost transformată în linia de troleibuz 45.
Fostele linii 8 și 22
Liniile 8 și 22 au fost linii surori, la fel ca și liniile 3 și 14 sau 4 și 27. Ele făceau legătura între Poarta 1 Port și cartierul Tomis Nord. Interesant este că mulți ani ambele au avut aceleași capete de linie, doar traseul între cele două capete de linie a fost diferit! Începând cu anii '80 linia 8 a început să întoarcă la Poarta 2 Port.
Linia 8 a avut un traseu mai lung decât linia 22, astfel dacă doreai să ajungi de la Poarta 1 la Cireșica, era mai bine să aștepți un 22 că ajungeai mai repede, chiar dacă un 8 tocmai pleca din stație!?
Linia 8 avea traseul Poarta 1-bld Marinarilor-str Traian-str Negru Vodă-str Mircea cel Bătrân-str Nicolae Iorga-str Maramureș-str Războieni-str Chiliei-str Soveja-bld Lăpușneanu-str Suceava-str Cișmelei-Cireșica, iar la întoarcere același traseu cu mici modificări: str Dobrilă Eugeniu în loc de str Cișmelei, str Panait Cerna în loc de str Războieni, de pe str Nicolae Iorga făcea stânga pe str Moldovei și ieșea pe bld Mamaia (nu erau blocuri acolo), apoi făcea la stânga pe str Răscoala din 1907-bld Ferdinand și la stânga spre Poarta 2 Port pe str Mihai Viteazul.
Linia 22 era mai rapidă: Poarta 1-bld Marinarilor-str Traian-str Mihai Viteazul-bld Mamaia-bld Tomis-bld Lăpușneanu-str Suceava-Str Cișmelei-Cireșica, iar întoarcerea exact pe același traseu, doar str Dobrilă Eugeniu în loc de str Cișmelei, la fel ca acum...
Linia 8 a fost înființată cu mult înaintea liniei 22. La începutul anilor '60, atunci când Tomis Nord nu exista, dar nici bld Lăpușneanu, linia 8 întorcea în zona Pieței Tomis 3, deoarece în locul marelui cartier Tomis Nord de azi nu era decât câmp...
La începutul anilor '80 linia de autobuz 8 a fost transformată în linia de troleibuz 45."
Later Edit: E vorba de fotografii ale pozelor care sunt expuse in dispeceratul central RATC, realizate de Chirila Alex.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.85 kb |
Vizualizat: |
de 27331 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 24 Noi 2010 19:23:28 Titlul subiectului: |
136725 |
|
OAB a scris: | Constanta, desi era resedinta regiunii Dobrogea nu facea parte integranta din aceasta. Cel putin, asta scrie in enciclopedia editata in perioada 1962-1966. Sincer, nu am inteles exact cum sta treaba, dar presupun ca toate localitatile de pe litoral situate intre Navodari si Vama Veche puteau fi considerate ca un tot unitar. | Da, cam așa era, Constanța avea statutul (unic în țară, fiindcă Bucureștiul, subordonat și el direct puterii centrale, era capitală și "oraș republican" - terminologie de inspirație sovietică...) de așa-zis "oraș cu regim asemănător regiunilor", cu un teritoriu destul de considerabil (/o fâșie curpinzând întregul litoral "turistic", peste 40 km de la nord la sud, cu o lățime de vreo 5-10 km). Toate orașele, comunele, stațiunile incluse în acest teritoriu făceau parte din "orașul Constanța" (pe atunci nu se folosea termenul de "municipiu" etc.), ca localități subordonate sau componente, chit că aveau și ele propriile lor mici consilii locale ("sfaturi populare" li se zicea pe atunci, iar la alegerile - bun, alegeri-farsă, formale, cu o sinsgură listă de candidați, cum erau pe atunci...- un alegător din Techirghiol, de pildă, vota pentru deputați în sfatul popular al orașului Techirghiol, dar și, separat, pe alte buletine, pentru deputați în sfatul popular al "orașului Constanța"). Așa că ITC-ul era, într-adevăr (sub aspect "administrativ-juridic"), o companie de transport local, iar o linie de autobuz precum "doiul" , de circa 40 km , nu era interurbvană, ci o linie orășănească, locală (sub raport ...juridic)
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 30 Mai 2011 15:12:38 Titlul subiectului: |
144072 |
|
Despre proasta (sau intentionat-proasta...) organizarea a transportului public spre statiuni...
http://www.adevarul.ro/societate/Transportul-statiuni-scump-cotite_0_72593458.html
"Transportul intre statiuni - scump si pe cotite
13 iunie 2002
Ca sa ajunga, de pilda, la Mamaia, turistul abia coborat din tren la Constanta are 3 optiuni. Unu - sa dea 6.000 lei pentru un bilet cu autobuzul 40 pana la Pescarie (intrarea in statiune), iar de acolo sa se descurce cum o sti, fie sa se taraie, cu bagaje cu tot, pana la statia Perla, de unde poate lua autobuzul de Navodari, cumparand un bilet de 11.000 lei chiar in masina. Doi - se poate urca intr-un maxi-taxi (10.000 lei), schimband la complexul Dobrogea, cu un alt maxi-taxi (alti 10.000 lei) de Navodari. Trei - in extremis, si daca bugetul personal ii permite, poate lua un taxi, cu riscul de a se trezi la destinatie ca trebuie sa plateasca intre 150.000 lei (la taxiurile cu ceas) si... 800.000 lei (cum s-a intamplat vara trecuta, la cele pirat). Pentru statiunile din sudul litoralului, esti nevoit, deocamdata, pana pe 15-20 iunie, sa te urci fie intr-un autobuz (de regula al firmei Metropolitan, cu 30.000 lei biletul), fie intr-un microbuz (30.000 lei de persoana) pana la Mangalia, de unde sa iei alt microbuz, cu 10.000 lei biletul (indiferent daca vei cobori la Saturn, Cap Aurora, Venus, Jupiter, Neptun-Olimp). Nici pentru Costinesti nu exista, inca, microbuze directe. Singurele statiuni care beneficiaza de legaturi directe de la Constanta sunt Eforie Nord si Sud (cu autocarele sau microbuzele Constanta-Mangalia) si Techirghiol (cu autobuzele sau microbuzele firmei "Toptal Trans"."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|