Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Lun 06 Iul 2009 21:22:43 Titlul subiectului: |
113532 |
|
Probabil se va face apel la exceptiile prevazute in ordonanta, se va intocmi un memoriu tehnic cum ca reteaua Metrorex e dependenta de ramele Bombardier si gata achizitia, legal. Mai inchide si curtea de conturi un ochi si totul trece.
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Iul 2009 09:08:04 Titlul subiectului: |
113545 |
|
Ca sa se faca o licitatie deschisa, ar insemna sa se poata alege metrourile dintr-un raft. Ceea ce e imposibil. Metrourile sunt facute special pentru fiecare retea. Alegerea altei firme furnizoare ar presupune proiectarea si realizarea unor noi metrouri, care ar presupune costuri imense. Chiar daca pretul de achizitie al Bombardierelor e umflat, oricum sunt mult mai ieftine decat unele de la alta firma, proiectate de la 0
|
|
Sus |
|
|
Doruuu
Data înscrierii: 07/Iul/2009 Ultima vizita: 06/Noi/2014 Mesaje: 1 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Iul 2009 13:16:22 Titlul subiectului: |
113594 |
|
Sursa: http://metrou.transira.ro
Ultima modificare efectuată de către Doruuu la Mar 07 Iul 2009 15:23:39, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Iul 2009 13:20:32 Titlul subiectului: |
113596 |
|
Pentru o vreme crezusem ca e un vagon facut de la zero. Daca e vechea IVA reconditionata, consider ca nu merita. Totusi ar fi ok daca s-ar proiecta si produce un model 100% romanesc. Avem ingineri capabili, avem si uzine ok (dovada stau Bombardierele asamblate la Craiova si noile vagoane CFR facute la Arad), deci e realizabil!
|
|
Sus |
|
|
cavver
Data înscrierii: 07/Sep/2008 Ultima vizita: 28/Aug/2011 Mesaje: 13 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Iul 2009 15:00:21 Titlul subiectului: |
113600 |
|
Desi sufletul imi spune ca ar fi frumos sa avem un metrou proiectat si construit in Romania ratiunea imi spune ca efortul de proiectare (i.e. banii cheltuiti pe ingineri ) nu poate fi acoperit doar de un singur client mic ( i.e. Metrorex ).
|
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Mar 07 Iul 2009 16:44:01 Titlul subiectului: |
113601 |
|
Flo a scris: | Ca sa se faca o licitatie deschisa, ar insemna sa se poata alege metrourile dintr-un raft. Ceea ce e imposibil. Metrourile sunt facute special pentru fiecare retea. | Se numeste concurs de solutii. Chestie clasica, prevazuta in ordonanta si peste tot in lume. La aceste valori de contract, vrei sa zici ca R&D de 1-2-5-7 milioane ca sa adaptezi trenul pe care deja il ai la o anume retea e mult? Si daca faci dezvoltare de 10 milioane, apoi economisesti 1 milion pe tren si cumperi 20 de trenuri, cine e mai castigat? Logic, nu ala care incaseaza comisioane.
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 08 Iul 2009 12:26:45 Titlul subiectului: |
113616 |
|
Da-mi un exemplu de metrou deja proiectat si construit, care a fost modificat pentru o alta retea de metrou. Sunt ferm convins ca nu exista, pentru ca fiecare model de tren subteran se produce SPECIAL pentru reteaua care il comanda.
|
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 08 Iul 2009 21:58:11 Titlul subiectului: |
113663 |
|
Platforma BOMBARDIER este o platforma modulara se poate face orice tren si cu cerintele pe care le ai tu , spui ce vrei si ei iti face trenul
La Craiova vin bucati si le asambleaza acolo , peactic la Craiova se construiesc , componentele trenului vin in lazi tiruri camioane , e.t.c.
IVA sint depasite tehnic , in primul rind si apoi moral
Ar trebui refacute (reproiectate) de la 0 inclusiv caroseriile ca sint ruginite , ceva inox apoi sistemul de tractiune este un sistem invechit cu consum mare de energie electrica , partea de comanda invecita si nefiabila , ETC
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 08 Iul 2009 23:04:09 Titlul subiectului: |
113673 |
|
Daca platforma e identica si doar caroseria difera, atunci da, ai dreptate. Insa dupa cum spui si tu, nu se va organiza o licitatie ca sa aflam cum ar fi fost
In plus, se va invoca motivul unui parc unitar, al experientei lucrului cu producatorul sau faptul ca reteaua a fost adaptata dupa cerintele bombardierelor (chiar daca nu e asa).
|
|
Sus |
|
|
Yuri
Data înscrierii: 14/Mai/2008 Ultima vizita: 21/Apr/2022 Mesaje: 7 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Iul 2009 08:48:32 Titlul subiectului: |
113682 |
|
Dar pana la urma, trecand peste tunurile care se dau prin aceasta noua achizitie, oare nu e de dorit o suita de trenuri de acelasi tip ? Pentru ca ma gandesc ca e mai usor deoarece mecanicii pot trece de pe un tren pe altul la orice ora (stiu ca la trecerea de pe IVA pe Bomb au trebuit sa faca o pregatire), intretinerea se face cu aceleasi utilaje, si deja se cunosc problemele lor si modul de rezolvare.
|
|
Sus |
|
|
diesel_power
Data înscrierii: 16/Sep/2008 Ultima vizita: 24/Aug/2016 Mesaje: 53 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Iul 2009 11:16:22 Titlul subiectului: |
113688 |
|
Asa e, e mai bine sa fie o uniformitate in trenuri, dar sunt unii care trebuie sa se opuna la orice, cum il poate afecta pe omul de rand felul in care statul cumpara niste trenuri de metrou? Pe calator il afecteaza in mod direct decat gradul de confort din tren.
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Iul 2009 11:55:14 Titlul subiectului: |
113691 |
|
In mod direct, da. Dar indirect, calatorul plateste pe langa bilet, niste impozite, deci investitiile se fac chiar din banii lui. Nu numai ca el are dreptul de a sti ce se face cu banii aia, dar statul are obligatia de a investi banii cat mai bine in interesul platitorului de taxe. Ceea ce inseamna licitatie pentru material rulant cat mai ieftin si cat mai calitativ.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Iul 2009 21:14:11 Titlul subiectului: |
113717 |
|
Stati linistiti ca tot BM vor fi urmeaza alte 20 trenuri cred ca incepind de la anul
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mie 26 Aug 2009 03:38:26 Titlul subiectului: |
116005 |
|
andrei11 a scris: | IVE le nu au fost tractate pana la Bucuresti, au fost pur si simplu puse pe vagoane platforma. Garantat. Le tot admiram in statia CFR Buftea unde faceau o halta de cateva ore pana sa intre in triaj. Cu o garnitura veneau maxim 2 module (4 vagoane). Le-am vazut atat pe cele galbene cat si pe cele rosii (asta evident daca treceam eu prin gara). Garnitura nu avea in fiecare zi IVE tin sa subliniez | Cum adica au fost aduse pe platforme pana la Bucuresti? Atunci cum le dadeau jos de pe platforme, ca o rama IVA nu are greutatea unui tramvai V3A? Ce fel de macarale foloseau, ca doar nu le "facea vant" jos de pe platforme? Eu nu-mi pot imagina o astfel de macara, poate doar sa arate asemanator cu cele care repun tramvaiele deraiate inapoi pe sine, dar mult mai mari, ca sa poata ridica o rama. Unde le dadeau jos de pe platforme, doar nu in depourile subterane, ca nu puteau, depoul ala nu e infinit de inalt ca sa-ti permita o astfel de manevra, sa ridici un vagon si sa-l pui alaturi pe alta sina? Daca le dadeau jos de pe platforma undeva in afara depoului si le puneau pe sina apoi le tractau sub pamant in depou, nu era mai simplu daca le tractau direct de la Arad pana la Bucuresti, fara a se mai complica cu platformele, ca doar ramele de metrou au ecartament de CFR? Ma gandesc ca intentionat au fost proiectate cu astfel de ecartament, ca sa fie usoara transportarea lor, daca nu, la o adica, puteau sa le proiecteze si pe ecartament de 1000 mm, ca tramvaiele din Iasi...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 26 Aug 2009 09:07:04 Titlul subiectului: |
116011 |
|
Si mie mi se pare destul de ciudata si complicata ipoteza aducerii ramelor IVA pe platforme.
Mi se pare mult mai credibil sa fi fost aduse pe propriile roti - desigur cu restrictiile de viteza necesare - sau, daca asta nu era posibil, sa se fi folosit boghiuri purtatoare, cel mai probabil Y25, care sa fi fost folosite pentru transport, iar la depou sa fie transferate pe boghiurile IVA. E mult mai usor sa faci trecerea vagonului de pe un boghiu pe altul, se poate face si in depou, folosind niste banale vinciuri, se ridica vagonul de pe boghiul purtator, se scoate boghiul si se pune dedesubt cel IVA, apoi se coboara vagonul.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mie 26 Aug 2009 15:17:55 Titlul subiectului: |
116020 |
|
Si eu vedeam IVE pe vagoane platforma la depoului IMGB afara.. unde intamplator sunt si niste macarale.
|
|
Sus |
|
|
cipmars
Data înscrierii: 03/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Mar/2019 Mesaje: 46 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 27 Aug 2009 00:06:48 Titlul subiectului: Modele adaptate. |
116043 |
|
Ideea cu modelele adaptate la nevoile clientului e folosita foarte des in aplicatii industriale sau profesionale. Am lucrat acum cativa ani undeva unde era nevoie de o automatizare computerizata. Solutia era deja existenta, ceea ce nu inseamna ca a fost cumparata din magazin. Au venit cehii (Aveco), au montat hardwareul, au venit softistii care au instalat si modificat softul dupa nevoile clientului, dupa care au mai stat o luna pentru teste. O luna sau mai bine veneau pe langa noi si ne sondau. Ce ne mai trebuie, ce nu merge bine... Cand cumperi metrouri e neprofitabil sa faci un model de la 0. Ocupa timp mult sa creezi un model nou si costa scump.
_________________ Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Aug 2009 13:41:02 Titlul subiectului: |
116084 |
|
Pana in 1989 IVE - le se aduceau gata asamblate pe platforme, le vedeam stationate in gara Buftea - am mai spus odata treaba asta. Nu vad care este problema de a le transfera la suprafata de pe platforme pe linia proprie. Pana in 1989 o astfel de macara exista la suprafata langa depoul Ciurel si functiona foarte bine. Oricum nu am vazut mai mult de 4 vagoane IVA / tren / zi in Buftea, inainte de 1989, asadar nu cred ca era o problema de netrecut
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Aug 2009 17:19:23 Titlul subiectului: |
116092 |
|
O fotografie interesanta a unui vagon IVA de la inceputuri. Se observa dispunerea interesanta a barelor de sustinere (exista bare la nivelul scaunelor si lipsesc cele de pe mijlocul vagonului (din dreptul usilor). Exista si curele de prindere pe bare.
Sursa imaginii http://www.comunismulinromania.ro/arhiva-foto/antierele-patriei.html
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.7 kb |
Vizualizat: |
de 19253 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 29 Aug 2009 10:49:34 Titlul subiectului: |
116123 |
|
Asa este, primele vagoane nu aveau bare verticale. Atunci cand au aparut, a iesit si o vorba, cica erau metrouri "cu țepușe ". Oricum la primele metrouri oamenii mai scunzi (ca mine de exemplu) aveau probleme cu barele, erau prea inalte.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 31 Aug 2009 22:19:21 Titlul subiectului: |
116227 |
|
Si nu le au nici pe cele de deasupra scaunelor
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 01 Sep 2009 09:09:20 Titlul subiectului: |
116243 |
|
Rame IVA de tipul celor prezentate mai sus, adica cu acele bare curbate in dreptul scaunelor au circulat cel putin pana in februarie 2005.
Iata 2 poze personale facute in interiorul unei astfel de rame, cu scuzele de rigoare pentru calitatea pozelor, facute cu vechiul meu aparat...
Din cate am inteles, exista soft-uri care pot "reface" digital poze de acest tip, "tremurate", poate cineva le reface p-astea...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.77 kb |
Vizualizat: |
de 19023 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.33 kb |
Vizualizat: |
de 19023 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Sep 2009 21:19:58 Titlul subiectului: |
116275 |
|
Eu am vazut si anul asta una care avea bare la scaune, insa am prins-o de doua ori, doar pe M3, in aceeasi perioada.
Era o rama nou scoasa, pentru ca desenele din exterior erau vechi (2005-2006) si nu mai circulasera de mult.
|
|
Sus |
|
|
|