Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
567 Floreasca
Data înscrierii: 25/Mar/2009 Ultima vizita: 09/Dec/2021 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 25 Mar 2009 21:40:51 Titlul subiectului: |
108476 |
|
Salutare
Cunosc si eu acest autobuz denumit "Regina NORDULUI", am fost ucenic in autobaza Nordului (1987-1988), vreau sa spun ca a fost emblema autobazei, Vali "servea" curse speciale ca deh avea cu ce , investitia din bugetul personal isi spunea cuvantul, pe langa investitie financiara mai era si cat suflet pui la lucrul respectiv.
Eu am avut in periaoda cat am fost angajat la RATB (Autobaza FLOREASCA) un numar de 3 autobuze - 2089 (provenit de la PIPERA), 519 si 567 luat personal de la RK - URAC (provenit de la Autobaza MILITARI), sufletul meu a fost 567, cutie cu 6 trepte cu sincroane si pinioane de Sf GHEORGHE (investitie personala), ehe... cate wek am pierdut prin garaj.
Acum au ramas doar amintiri.
A... o rugaminte, poate cei care au albume cu fotografii printre care se regasesc si cele trei autobuze mentionate de mine si vor sa posteze as ramane dator de cinste
Cu respect
|
|
Sus |
|
|
icsilviu
Data înscrierii: 23/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2022 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Lun 30 Mar 2009 19:57:09 Titlul subiectului: |
108790 |
|
Multumesc mult pentru informatia privind parcul liniei 176. Intr-adevar, numerele de parc in 1980 si 1981 au fost date aproape haotic, fiind ani in care au intrat in exploatare foarte multe autobuze. Apar numerotari discontinue, autobuze livrate in acelasi an primind si numere foarte mici, gen 25 si 29, dar si numere foarte mari, de la 3546 la 3570. Interesant este ca dupa 1981, a fost o perioada de mare liniste la ITB, pana in 1987 nemaifiind dat in exploatoare nici un autobuz. Banuiesc ca acest fenomen a fost o repercursiune a deciziei "tovarasului" de a termina cu datoriile externe ale tarii strangand cureaua la cheltuieli si interzicand multe importuri, decizie care stim cate neajunsuri a provocat.
Ma gandesc ca toate aceste serii de numere discontinue si chiar numere discontinue din anii 1980-1981 n-au fost cumva datorate tendintei de a umple golurile de numere de parc datorate casarii unor autobuze mai vechi (de exemplu Roman-urile 112 cumparate in anii 70) prin darea lor in uz catre autobuzele mai noi. Ma refer de exemplu la numarul de parc 411, care se pare ca a fost vazut si la Roman112, dar si la IK4. Stii ceva despre acest numar de parc?
De asemenea, as fi interesat sa aflu mai multe despre IK4R. Stii prin ce difereau ele de IK4 simple? De asemenea poate ma poti ajuta cu numerele lor de parc. Din cate stiu ar fi fost cam urmatoarele serii:
1605-1611,1614-1615,1625-1629,1656,1658-1660,1688-1694,1708-1712,
1716-1717,1721-1726
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Lun 30 Mar 2009 22:00:21 Titlul subiectului: |
108804 |
|
Iti multumesc ICSILVIU, pentru intrebarea referitor la autobuzul cu nr de parc 411.In acest fel m-am uitat peste mesajul meu de mai sus si am observat ca am strecurat o greseala. Nu stiu unde m-am gandit cand am scris, probabil la autobuzul 611. Vreau sa spun ca nu 411 a circulat pe linia 176, ci 410! Am gresit, imi cer scuze, deci 410 a circulat pe linia 176, ci nu 411, care nici nu imi amintesc sa il fi vazut. In acest caz se adevereste cele spuse de tine, adica nr 411 sa fi fost la un autobuz ROMAN. Iar la intrebarea cealalta, nu cunosc care au fost IK4 simple si care IK4 R. Stiu ca unele au venit prin anii 73 si altele in anii 80,sa fi fost unele IK4 si altele IK4R? Stiu ca diferente mari nu au fost intre ele, poate ca un model avea capacul din fata ca in poza de jos? Poza am preluat-o de la mrM si imi cer scuze fata de el!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.64 kb |
Vizualizat: |
de 32400 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Lun 30 Mar 2009 22:16:49 Titlul subiectului: |
108805 |
|
Autobuzul IK4 611 a fost adus in anul 1980. A fost vopsit rosu normal, iar dupa revolutie a fost vopsit albastru deschis, intrucat o buna perioada a circulat cursa speciala transportand muncitorii care lucrau la I.P.R.S. Baneasa. Pe acest autobuz a condus D-l Vali, cu care ulterior m-am imprietenit. Prin anul 1993, acest autobuz a fost vopsit rosu si cu o dunga albastra. Intrucat cursele speciale se desfiintasera, D-l Vali a fost titular pe linia 475 cu traseul IPRS Baneasa- Com. Tunari
Dar sa revin la IK4 - 611. Acest autobuz care il conducea tot Vali si pe atunci, nu a fost titular pe 176, ci circula foarte rar, numai cand era rezerva. Era titular impreuna cu 1626 pe liniile de cursa speciala 716 si 722. Pe timpul comunismului, intreprinderile mai mari aveau incheiate contracte cu cei de la ITB, ca muncitorii sa fie transportati cu aceste curse speciale, atat la ducere cat si la intoarcere de la locul de munca. Intreprinderea IPRS Baneasa avea 3 autobuze de cursa speciala , 2 de la Nordului cu indicativele 716 si 722, si un autobuz de la Pipera cu indicativul 740, pe care circulau autobuze DAC articulate. Dupa revolutie cand aceste linii de cursa speciala au fost desfiintate, Vali a fost repartizat pe linia de autobuz cu indicativul 245 cu traseul IPRS Baneasa-Primaria Tunari, linie care ulterior a devenit 475, unde a fost titular pana la scoaterea din circulatie a autobuzului 611. Eu faceam curse cu el, avea in fata un mic scaunel pe care stateam. De fiecare data imi spunea ce imbunatatiri a mai facut la autobuz, si ca toate piesele sunt originale, si ca singura modificare a fost inchiderea cabinei soferului, si adaugarea a inca un rand de stopuri in spate, si mai imi spunea cum ca foarte multe pers. vin si ii fotografiaza autobuzul. Iata alta poza in care se vede spatele autobuzului 611.
Eu il stiu pe D-l Vali pe acest autobuz din anul 1986, cand lucra pe linia 176. Mie imi povestea cata pasiune avea pt. acest autobuz, si cati bani a bagat din buzunarul lui, pt a-l mentine intr-o stare impecabila si cat mai originala! Pe linia 475 era titular el si mai era un autobuz DAC UDM cu nr. 535. Pe aceasta linie autobuzele circulau numai la ore de varf , iar sambata si duminica nu circulau deloc. Intr-o zi a anului 1996, cand D-l Vali incheiase cursele de dimineata ale liniei 475 si a intrat in garaj, a fost anuntat ca se defectase un autobuz pe linia 331, si ca nu au rezerve, si dintre toti soferii care fusesera tur mic, el s-a oferit sa faca cursele autobuzului defect de pe linia 331, si cea mai tare faza, a iesit cu autobuzul lui si am facut si eu cu el o semicursa pana in Damaroaia. Mergea incet, si cu toate ca facuse ceva distanta, cand oprea in statie, mai nici un calator nu se urca in el!!! Unii nici nu mai cunosteau acest tip de autobuz, iar altii stiau ca nu mai circula demult acest model de autobuz, IK4. Toti calatorii ramasesera masca, si si se urcau in autobuzul care ne ajunsese din spate, nu mai retin ce era, DAF sau UDM
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
307.79 kb |
Vizualizat: |
de 32397 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
290.46 kb |
Vizualizat: |
de 32397 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
288.63 kb |
Vizualizat: |
de 32397 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
328.08 kb |
Vizualizat: |
de 32397 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
318.51 kb |
Vizualizat: |
de 32397 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
342.4 kb |
Vizualizat: |
de 32397 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
250.96 kb |
Vizualizat: |
de 32397 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
316.42 kb |
Vizualizat: |
de 32397 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Mie 22 Apr 2009 11:15:49 Titlul subiectului: |
109925 |
|
Iata o poza cu autobuzul Ik4 1625, in Autobaza Nordului, poza am facut-o in aprilie 1998, din afara autobazei. In acea zi trebuia sa ma intalnesc cu d-l Vali, soferul de pe 611, ca sa ma duc cu el in autobaza si sa fotografiez si celelalte autobuze ik4 care mai erau, dar a fost turat din rezerva si a fost trimis pe traseu, iar singur nu am putut intra in autobaza. Asta a fost ghinionul meu! Se observa firma RATB si nr de parc scrise cu negru pe laterala autobuzului precum si banda alba de sub ferestre.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
369.56 kb |
Vizualizat: |
de 32134 ori |
|
_________________ http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm |
|
Sus |
|
|
andrey_sebastian
Data înscrierii: 12/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Iul/2009 Mesaje: 1
|
Trimis: Dum 12 Iul 2009 09:11:59 Titlul subiectului: |
113890 |
|
Un istoric al fabricii Zemun
http://www.geocities.com/wilesttdpage/roadvehicles.htm
si pe wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Ikarbus
http://transportbucuresti.trei.ro/autobuze/Ik4.htm
"Motorul e produs de RABA, dar e o licenta MAN. Asa ca mai corect ar fi RABA-MAN. Si da, e acelasi motor ca pe Ikarus 260-280 si Autobuzele urbane DAC112 si Roman 112.
Pe IK 4 au fost cel putin doua modele diferite de motoare (D2156HM6V/Y si D2156HM6U). Din pacate nu inteleg ceea ce scrie pe placutele VIN pentru a putea face diferenta intre ele (capacitate cilindrica, putere etc).
Stiu sigur insa ca IK4 a avut cel putin doua tipuri de sasiu fundamental diferite. Cele cu masca frontala 'cu dungi' au avut sasiu profil patrat, mult mai robust, pe cind ultimul lot (cele cu masca precum in poza lui nokia) - venite in perioada '79-'81 au avut sasiu profil U, mult mai fragil.
Cei care au trait vremurile respective poate isi aduc aminte ca multe din autobuze aveau plafonul rupt - in dreptul usii 2 - din cauza ca sasiul lucra in suprasarcina. Pentru cele care au mai supravietuit, montarea tuburilor de gaz a fost lovitura finala. "
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.06 kb |
Vizualizat: |
de 31691 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Vin 09 Oct 2009 17:50:02 Titlul subiectului: |
118229 |
|
Autobuz IK4 la Arcul de Triumf. Scuze pentru calitatea pozei. Filmarea apartine Arhivei Multimedia TVR, din anul 1981, si eu am pus stop cadru pe imagine ca sa o pot fotografia
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
168.21 kb |
Vizualizat: |
de 31243 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Dum 06 Dec 2009 11:40:37 Titlul subiectului: |
120942 |
|
Linia 631 a fost o inventie a anilor 1983 - 1984. Din motive de economie de carburant, s-a hotarat reducerea transportului cu autobuze duminica si in zilele de sarbatoare, pe tronsonul Unirii - Romana.
Liniile 131 si 331 se numeau, in zilele respective, 631 si 632. Deserveau numai tronsonul Romana - Piata Scanteii (Presei Libere) si respectiv Romana - Bd Gloriei.
|
|
Sus |
|
|
rinaldoparaipan
Data înscrierii: 09/Dec/2008 Ultima vizita: 01/Mar/2024 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 11 Iul 2010 10:03:20 Titlul subiectului: |
129804 |
|
Tin minte ca prin 81-82, bagasera pe linia 300 IK4 noi.
Ma plimbam cu ele de placere, tin minte unul din seria 16XX, care avea un sofer extraordinar, mergeam cu el numai pentru satisfactia de a vedea cum depaseste batranele DAC uri articulate de pe linia 134!!
Si zgomotul acela incofundabil de la franarea cu decompresie!
Parca postase cineva pe forum un fragment dintr-o melodie care se asemana cu acel zgomot.
O tempora. o mores!
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Mie 18 Aug 2010 21:56:48 Titlul subiectului: |
132086 |
|
Erau foarte faine IK-urile din seria 16xx.
Cred ca se chemau Ik-4 R (Rapid ?); aveau volan negru, identic cu cel al Ikarusurilor 2xx unguresti. Erau mai rapide decat Ik-4 cu volan alb.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 05 Apr 2012 14:05:42 Titlul subiectului: |
154689 |
|
Cam asta e starea actuala a lui #611, aflat in conservare in Autobaza Alexandria.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.33 kb |
Vizualizat: |
de 26128 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.09 kb |
Vizualizat: |
de 26128 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.55 kb |
Vizualizat: |
de 26128 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 04 Feb 2018 20:47:14 Titlul subiectului: |
193475 |
|
Autobuzul IK4 de școală cu numărul 928 / 35-B-1008.
Sursa: volganeagra.blogspot.com
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
589.48 kb |
Vizualizat: |
de 15884 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 07 Feb 2018 21:54:04 Titlul subiectului: |
193522 |
|
Asta e la Turda nu? Sinele arata cum aratau pe vremea e (curba pentru Ghencea de la Buc Noi) si curba pentru traseul 3.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 704 Locație: Buzau
|
Trimis: Mie 05 Feb 2020 01:23:37 Titlul subiectului: |
205434 |
|
#611 prin anul 2014 zăcând în parcul rece al autobazei Alexandria. Din păcate (dar și din fericire totodată) am mai găsit câteva fotografii datorită unui prieten vechi, doar că acestea sunt incadrate într-un colaj neavând decât câteva speranțe că voi mai găsi și restul fotografiilor întregi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
193.92 kb |
Vizualizat: |
de 11285 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
170.2 kb |
Vizualizat: |
de 11279 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Feb 2020 13:09:30 Titlul subiectului: |
205450 |
|
Din pacate, starea caroseriei era destul de precara, in 2014, dupa ce am vazut in poze. Mai exista acest autobuz, in prezent ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mie 05 Feb 2020 13:56:54 Titlul subiectului: |
205459 |
|
Nu. Anul trecut pe vremea asta a fost dus la casare.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 704 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 06 Feb 2020 20:45:39 Titlul subiectului: |
205500 |
|
1611 în autobaza Ferentari la începutul lunii iulie 2014. Îmi pare rău că nu am o fotografie cu bordul, nu mi-a fost permis accesul în autobuz.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.41 kb |
Vizualizat: |
de 11196 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.23 kb |
Vizualizat: |
de 11196 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 02/Sep/2023 Mesaje: 81 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 27 Iul 2022 13:57:42 Titlul subiectului: Autobuze IK 4 |
214030 |
|
Interesante imagini. După cât cunosc, primele IK 4 au intrat în dotarea ITB si de asemenea, la Sinaia(garajul lor era vizibil din tren) si probabil, la Craiova prin 1973-1974. În sprijinul acestei afirmatii atasez această imagine realizată la Sinaia prin 1974.
Stie cineva cu exactitate in ce an au intrat în serviciu primele IK 4 la Bucuresti respectiv Sinaia ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.02 MB |
Vizualizat: |
de 4001 ori |
|
_________________ Cornel Misinger |
|
Sus |
|
|
V3A-93
Data înscrierii: 24/Feb/2018 Ultima vizita: 02/Ian/2024 Mesaje: 71 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Iul 2022 11:40:30 Titlul subiectului: |
214044 |
|
Primele IK4 au sosit in Bucuresti, incepand cu anul 1974, ultimele ajungand in 1980, cand comunistii s-au apucat sa incurajeze "mareata" industrie socialista.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 704 Locație: Buzau
|
Trimis: Vin 29 Iul 2022 16:39:16 Titlul subiectului: |
214046 |
|
Atunci abia ce se lansaseră de un an sau doi DAC-ul, ce aveau evident costuri de producție mai mici și nu mai exista nici complicăreala cu importurile.
|
|
Sus |
|
|
V3A-93
Data înscrierii: 24/Feb/2018 Ultima vizita: 02/Ian/2024 Mesaje: 71 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 30 Iul 2022 19:43:09 Titlul subiectului: |
214050 |
|
Este adevarat si acest aspect, dar deja incepusera cu patriotismul exagerat si au renuntat achizitionarea de produse straine in general, sau asa imi amintesc dintr-o carte despre istoria comunismului pe care am citit-o cu ceva timp in urma.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 704 Locație: Buzau
|
Trimis: Sâm 30 Iul 2022 21:57:28 Titlul subiectului: |
214052 |
|
Se dorea cam obligatoriu realizarea doar în țară a tuturor lucrurilor (până și metroul) numai cu ingineri români.
După 1980 doar IK4 au mai rămas în general ca autobuze importate, că erau încă relativ noi față de Ikarusuri care au fost livrate până prin '74 parcă și erau deja uzate prematur. Poate că ar mai fi rezistat din ele și după 1985 dacă nu se punea mult interdicția pe autobuze străine. Unele ar fi fost vândute pe la Tg. Mureș, firește că erau și autobuze într-o stare mai bună.
Dar revenind la IK4, cel puțin importurile au fost realizate până prin 1980, dar cât timp s-au mai fabricat aceste autobuze în Serbia? DAC-ul nostru s-a fabricat până prin anul 2000, ultimii clienți find Ploiești (2291), Bacău și Brașov cel puțin deși la ultimii 2 nu au avut viața prea lungă. Ikarus la fel, dar nu au mai ajuns în țară după 1993 (cel puțin de noi în varianta 260/280 pentru transportul local) că deja erau la modă importurile sau mașinile mai moderne.Doar sovieticii le-au mai vrut în general, și le exploatează și acum.
|
|
Sus |
|
|
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 02/Sep/2023 Mesaje: 81 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 05 Sep 2022 23:08:10 Titlul subiectului: Autobuzele din Bucuresti |
214217 |
|
Imagini inedite cu autobuze IK 4 și cu motorul Raba-MAN puteți viziona între 08:50 și 13:40 pe colajul din link-ul următor: https://www.youtube.com/watch?v=vj0igOBAZU0 .
Vizionare plăcută!
_________________ Cornel Misinger |
|
Sus |
|
|
|